![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1481
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,171 Dołączył: pon, 01 wrz 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 18 Płeć: Mężczyzna GG: 1387662 ![]() |
Ktoś wie o co chodzi z ul. 11 listopada. Nic się nie dzieje, wahadło ze światłami zostawione. To jest jakaś kpina. Pewnie jedna firma wygrała przetarg na remont kanalizacji i jej przykrycie, a teraz czekamy na roztrzygnięcie kolejnego przetargu na położenie nawierzchni ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1482
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
- tam gdzie są światła tylko z powodu przejścia dla pieszych stawiamy kładkę/przejście podziemne. Są takie miejsca w centrum Dąbrowy? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1483
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
- tam gdzie są światła tylko z powodu przejścia dla pieszych stawiamy kładkę/przejście podziemne. Są takie miejsca w centrum Dąbrowy? W DG nie ale na wspomnianej 910 tak. Zakładam też, że po likwidacji skrzyżowania X, którego częścią jest przejście dla pieszych zajdzie taka konieczność ![]() |
|
|
![]()
Post
#1484
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 393 Dołączył: nie, 19 lut 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 187 ![]() |
Dzisiaj przejeżdżałem przez ul. Korzeniec jadąc do Parku Zielona i co widzę droga sfrezowana!!!
Niemożliwe! droga, która od kilku ładnych lat była drogą łat gdzie nie wiadomo było gdzie droga a gdzie łata w końcu jest robiona. ![]() |
|
|
![]()
Post
#1485
|
|
![]() Człowiek Legenda ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 99 Dołączył: czw, 28 kwi 05 Skąd: Broadway Nr użytkownika: 141 Płeć: Mężczyzna GG: 2594367 ![]() |
Dwa dni temu ją targali. Jadąc od zielonej, jest zakaz wjazdu, czyli tymczasowo droga jednokierunkowa. Na AL. Zagłębia Dąbrowskiego, połatali dzisiaj większość dziur i wymienili nawet kilkanaście metrów jezdni, ale kawałek drogi przed skrzyżowaniem z drogą na przejazd kolejowy (Folwarczna), jest tragiczny, powinni tam postawić znak ograniczenia do 40 zanim tego nie zedrą i wymienią.\
Prace nad wymianą miejsc parkingowych na Tysiąclecia 6 nadal trwają, ale codziennie są postępy. Dodatkowo przy końcu ulicy jakaś firma wkopuje nowe rury w kanalizacji, przynajmniej tak to wygląda, bo pootwierane mają studzienki. Ten post edytował PaVLo pią, 13 maj 2011 - 23:34 |
|
|
![]()
Post
#1486
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Pomiary wskazują, że w ciągu kilku ostatnich lat ruch się podwoił, a Wojewoda co? Nic. Projekt DTŚ do DG odsuwa w nieskończoność i całkowite finansowanie zrzuca na barki miast zagłębiowskich. ![]() Oj chiba ze trzy razy minąłeś sie z prawdą w tej krókiej wypowiedzi ![]() Ale ja chciałem na inny temat ![]() Od zeszłego tygodnia wiemy, że koncepcja DTS do Dąbrowy już jest przestarzała. Wszystkie miejscowe autobahn'y prowadzą przez Katowice i jedna kolizja w tunelu pod rondem korkuje cały region. Nie ma żadnego sensu wprowadzać do tego korka kolejnej trasy. Trzeba Katowice ominąć. Najlepsza chyba będzie budowa trasy Dąbrowa Górnicza - Będzin - Czeladź - Bytom (skrzyżowanie z A1). I z tego Bytomia na południe koło Stadionu Śląskiego aż do Mikołowa. To da pętlę pozwalającą omijać krytyczny tunel pod rondem i węzeł Murckowska. Na dodatek ożywi gospodarczą pustynię w centrum regionu. Pomysły na tą drogę istnieją od lat 70. Co ciekawe w Dąbrowie i Będzinie jest zapisana w planach zagosopdarowania przestrzennego. ![]() |
|
|
![]()
Post
#1487
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 10 Dołączył: pią, 22 kwi 11 Nr użytkownika: 4,591 Płeć: Mężczyzna GG: 2286233 Skype: kraq1978 ![]() |
CYTAT Nie pamiętam w którym mieście ale widziałem takie rozwiązanie, że nie ma jak u nas skrzyżowań co 100-200m tylko co jakiś czas w środkowej wysepce są miejsca do zawracania, o wiele płynniej wszystko idzie. Nie czarujmy się, jak będzie 5 dróg alternatywnych ale na każdej światła co 100m to zatory zawsze będą. Tychy sa tak rozwiazanym miastem. Praktycznie same ronda i nikt nie sieje paniki ze nie moze skrecic w lewo w osiedle. Jedzie sie do najblizszego ronda, zawraca i po temacie. |
|
|
![]()
Post
#1488
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Dzisiaj przejeżdżałem przez ul. Korzeniec jadąc do Parku Zielona i co widzę droga sfrezowana!!! Niemożliwe! droga, która od kilku ładnych lat była drogą łat gdzie nie wiadomo było gdzie droga a gdzie łata w końcu jest robiona. no nareszcie, niewiele tam bylo "oryginalnego" asfaltu. Zwiazane z gospodarka wodno-sciekowa. Jest osobny temat, ale harmonogram zupelnie sie nie zgadza.![]() Na AL. Zagłębia Dąbrowskiego połatali dzisiaj większość dziur i wymienili nawet kilkanaście metrów jezdni, ale kawałek drogi przed skrzyżowaniem z drogą na przejazd kolejowy (Folwarczna), jest tragiczny, powinni tam postawić znak ograniczenia do 40 zanim tego nie zedrą i wymienią. To latanie w tym roku wyglada dziwnie. Lataja czesciowo i czesto robia mniejsze, a obok zostawiaja wieksze dziury, albo robia je prowizorycznie. Teraz robia juz w druga strone i nie wiem czy tam wroca, a okolice skrzyzowania z Folwarczna i Morcinka sa od wielu lat najgorsze.Na drodze 790 latano tylko w jedna strone i to czesciowo. Zwineli sie juz z 2-3 tyg temu i reszta zostala. A na najgorszym odcinku pod Mecacontrol jest juz totalna degradacja, po jezdni lataja duze kawalki asfaltu i na szerokosc calego pasa.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1489
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,635 Dołączył: pon, 16 lut 09 Skąd: Centrum Nr użytkownika: 3,199 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jednym z gorszych miejsc jest 200 metrowy odcinek spod świateł przy Nemo do trasy, w kierunku Katowic. Kilka tygodni temu ekipa trochę tam łatała ale dziur znowu jest mnóstwo
![]() -------------------- pozdrawiam,
Sylwester Dominik Historia miasta uwieczniona na fotografiach i pocztówkach. Zapraszam na www.dawnadabrowa.pl i www.facebook.com/dawnadabrowa |
|
|
![]()
Post
#1490
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Mieszkańcy Ząbkowic mają już dość tirów Witold Gałązka 2011-05-24, ostatnia aktualizacja 2011-05-24 16:46 Dąbrowa Górnicza wprowadziła objazd dla tirów, by przestały rozjeżdżać Ząbkowice. Niedługo po ustawieniu tablic na przejściu dla pieszych pod kołami ciężarówki zginęła kobieta. Przez osiedle Robotnicze w Ząbkowicach wiedzie droga wojewódzka nr 796, najkrótsze połączenie Dąbrowy Górniczej z Zawierciem. Na skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej z Dworcową, gdzie w zeszły czwartek doszło do tragicznego wypadku, zmierzyliśmy wczoraj z zegarkiem w ręku, że kilkudziesięciotonowe pojazdy podskakują z hukiem średnio co 15-20 sekund. Kilka metrów dalej z mieszkania na parterze przygląda się tirom Halina Nowakowska, który mieszka tu już 60 lat. - Pamiętam, jak tą samą ulicą jeździły głównie furmanki. Teraz nie da się wytrzymać, a ciężarówek przybywa z każdym rokiem - pani Halina opowiada, że już kilka lat temu mieszkańcy zbierali podpisy i pisali do magistratu petycje w sprawie zatrzymania tirów. - Nic to nie dało, jak grochem o ścianę - zrezygnowana macha ręką. Mieszkańcy Ząbkowic są rozdrażnieni. Słyszeli o zalecanym objeździe, ale ich zdaniem wprowadzono go dla poprawy samopoczucia urzędników. - Nic się przez to nie zmieniło. Nie wystarczy wprowadzić objazd, trzeba go jeszcze wyegzekwować - mówi Henryk Szafarski, który jak większość ząbkowiczan uważa, że ulicę Armii Krajowej należy objąć zakazem ruchu dla ciężarówek. - Nie mamy prawnych możliwości reglamentowania samochodom ciężarowym dostępu do dróg wojewódzkich - wyjaśniał w urzędowym komunikacie Arkadiusz Grządziel, zastępca naczelnika wydziału komunikacji i drogownictwa w dąbrowskim magistracie. Dlatego żółte tablice, jakie ustawiono przy drodze krajowej nr 1, jedynie zalecają kierowcom, by nie zbaczali do Ząbkowic, lecz jechali dalej aż do Siewierza, a stamtąd do Zawiercia i Kielc drogą krajową nr 78. Czy miasto mogłoby jeszcze jakoś pomóc mieszkańcom Ząbkowic? Naczelnik Grządziel nie miał wczoraj dla nas czasu. Kierowcy do zalecanego objazdu się nie stosują. - Przez Ząbkowice do Zawiercia jest 20 km, a przez Siewierz około 8 km więcej. Przy kilku kursach dziennie i kilkudziesięciu w tygodniu żaden szef firmy przewozowej nie pozwoli nam nadkładać drogi i tracić pieniędzy - mówią tirowcy na parkingu w Chruszczobrodzie. Ryszard Pacer z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach: - Przepisy są takie, że zakazywanie ruchu tirom jest nielegalne, bo droga publiczna kategorii wojewódzkiej musi być dostępna dla wszystkich pojazdów. W wydziale komunikacji i transportu urzędu marszałkowskiego usłyszeliśmy, że sytuacja rzeczywiście jest patowa: na drodze wojewódzkiej nr 796 można by zmniejszyć prędkość, ale tylko do 40 km/godz., nie wolno też montować garbów spowalniających. Jedyny powód, żeby zamknąć odcinek i zarządzić obowiązkowy objazd, pojawiłby się wtedy, gdyby droga uległa zniszczeniu i przejazd nią stwarzałby "bezpośrednie zagrożenie" dla bezpieczeństwa lub mienia. Więcej... http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019...l#ixzz1NHnEZmgh |
|
|
![]()
Post
#1491
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
CYTAT Czy zapłacą myto?
![]() POWIAT OLKUSKI. Przy przebiegającej przez powiat drodze krajowej 94 ustawiono już specjalne bramy, na których zostaną zamontowane urządzenia do automatycznego poboru tzw. e-myta. Jak już pisaliśmy, od 1 lipca zostanie wprowadzony elektroniczny system poboru opłat za przejazd drogą krajową 94 od Dąbrowy Górniczej do Krakowa. Będzie to dotyczyło pojazdów o masie powyżej 3,5 tony. Oznacza to wzrost kosztów dla przewoźników drogowych. Opłata za jeden kilometr dla samochodów od 3,5 do 12 ton z silnikami Euro 2 wynosi 32 grosze, a z nowoczesnymi silnikami Euro 5-16 groszy. Jak wyliczyli właściciele minibusów miesięczny koszt e-myta, za przejazd jednego busa na odcinku Olkusz - Kraków będzie wynosił prawie 1500 zł. Identyczny wzrost kosztów będzie także dotyczył minibusów, które jeżdżą z Olkusza do Katowic. Za e-myto zapłacą podróżni, gdyż z całą pewnością podrożeją bilety. Na początku kwietnia poseł Jacek Osuch (PiS) wystosował w tej sprawie interpelację do ministra infrastruktury. Z odpowiedzi, jakiej udzielił wiceminister Radosław Stępień wynikało, że Ministerstwo Infrastruktury nie planuje wycofania się z "e-myta" dla minibusów, ani też wprowadzenia ulg. Dlatego przed kilkoma dniami poseł Osuch wystosował kolejną interpelację, tym razem do premiera Donalda Tuska. Dotyczy ona konieczności częściowego zwolnienia przewoźników wykonujących "przewozy regularne", "regularne specjalne" i "komunikację miejską" z opłat e-myta, czyli elektronicznego systemu poboru opłat drogowych, na przykładzie Olkusza. "Setki mieszkańców Olkusza i okolic codziennie dojeżdżają drogą 94 do pracy w Koksowni "Przyjaźń", Hucie Arcelor Mittal i w spółkach zależnych. Do tej pory korzystali z tzw. "przewozu pracowniczego", czyli regularnej linii specjalnej. Cena biletu miesięcznego wynosiła ok. 140 zł miesięcznie. Niestety po wprowadzeniu "e-myta" stawka ta musi wzrosnąć o ok. 25-30 proc. Według wyliczeń przewoźników dotychczasowe miesięczne koszty tzw. winiety wynosiły 203 zł. Obecnie chcąc dowieźć pracowników, czyli wykonać 3 kursy dziennie na odcinku Olkusz - Dąbrowa Górnicza będą musieli zapłacić około 1900 zł, co stanowi prawie dziesięciokrotny wzrost kosztów. Przewoźnicy podkreślają, że oprócz znaczącej w ostatnich miesiącach podwyżki cen paliw, wprowadzenie e-myta może to doprowadzić do bankructw i utraty miejsc pracy osób pracujących w branży przewozowej" - pisze poseł Osuch w interpelacji. Na koniec pyta premiera, czy rząd rozważa zwolnienie z części opłat przewoźników wykonujących "przewozy regularne" i "regularne specjalne" do 100 km oraz, czy przewoźnicy wykonujący komunikację miejską będą musieli płacić stawki za przejazd drogami płatnymi objętymi systemem "viaTOLL". Pyta również, jakie merytoryczne przesłanki sprawiły, że wąski i niewyremontowany w całości odcinek drogi 94 z Olkusza do Krakowa został objęty tym systemem opłat i czy w związku z wprowadzeniem opłat zostanie przyspieszona przebudowa i modernizacja tego odcinka. Źródło: Dziennik Polski -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#1492
|
|
![]() Człowiek Legenda ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 99 Dołączył: czw, 28 kwi 05 Skąd: Broadway Nr użytkownika: 141 Płeć: Mężczyzna GG: 2594367 ![]() |
Mówię (piszę) Wam, że niedługo będziemy mieli takie bramki przed garażami, aby nasze kochane państwo mogło jeszcze bardziej nas inwigilować i wyduszać ostatni grosz
![]() |
|
|
![]()
Post
#1493
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Teraz ostro ceny pójdą w górę, bo w tydzień będzie można wydać więcej jak za czasów winiety w miesiąc...
-------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#1494
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Obecnie chcąc dowieźć pracowników, czyli wykonać 3 kursy dziennie na odcinku Olkusz - Dąbrowa Górnicza będą musieli zapłacić około 1900 zł, co stanowi prawie dziesięciokrotny wzrost kosztów. Jak oni to liczą? Klikam w kalkulator: http://213.25.68.37/tc/Default.aspx?lang=p...CookieSupport=1 Za kurs autobusem DG - Olkusz wychodzi mi 2,61 zł. 2,61*3*30 = 234,9 zł. Mógłby ktoś sprawdzić te wyliczenia? Bo ktoś mnie tu robi w .... Albo poseł Osuch albo kalkulator viatoll... Ten post edytował vacu sob, 11 cze 2011 - 23:41 |
|
|
![]()
Post
#1495
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Z całą pewnością wyjdzie to trochę mniej, ale i tak więcej niż za czasów winiet. Swojego wyniku nie pomnożyłeś jeszcze razy dwa (a powrót? :>)
No i to jeszcze zależy od klasy emisji. Nie sądzę, by ich autobusy miały najwyższą, raczej jedną z niższych. Ten post edytował szer nie, 12 cze 2011 - 00:00 -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#1496
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Z całą pewnością wyjdzie to trochę mniej, ale i tak więcej niż za czasów winiet. Swojego wyniku nie pomnożyłeś jeszcze razy dwa (a powrót? :>) No i to jeszcze zależy od klasy emisji. Nie sądzę, by ich autobusy miały najwyższą, raczej jedną z niższych. Fakt, nie pomnożyłem, jest to więc niecałe 500 zł, nie nazwałbym tego "trochę mniej" - 1900 a 500 to znacznie mniej. Jeżeli przyjmiemy nawet 5 zł za kurs to ile to wychodzi na pasażera? A to, że mają stare busy guzik mnie akurat obchodzi, popieram usuwanie z dróg kopcących trupów na kołach. Zresztą powiem tak - w piątek po raz pierwszy od dłuższego czasu przejechałem się DK94 na trasie Kraków - DG i zauważyłem, że w sumie niedawno remontowany odcinek Olkusz - Kraków (rewelacji nie było ale równy asfalt chociaż na długim odcinku) już wygląda jak tor na skoczni narciarskiej, strach wyprzedzać takie koleiny. Trzeba więc znów robić remont a ostatni był góra kilka lat temu. Dlaczego właściciele dużych aut nie mieliby za to płacić? Niszczą w zastraszającym tempie, w takim systemie nigdy jakość naszych dróg się nie poprawi jeżeli co 3-5 lat będzie trzeba remontować te same odcinki... |
|
|
![]()
Post
#1497
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Tia tylko weźmy np. autobus z miejscami powyżej 9, emisja spalin 3
Koszt: 4,74 4,74 * 2 * 3 * 30 = 853,2zł. Więc to już jest więcej niż Twoje wyliczenie. Klasa 2 (pewnie mało już takich) to 973,8zł. Plus dochodzi do tego obowiązkowe wydzierżawienie urządzenia i montaż w pojeździe. Niektórym będzie taniej, niektórym drożej. W Polsce i tak ciężarówki płacą winiety, który teoretycznie idą na remonty dróg. Płaca za przejazd autostradami i drogami krajowymi. Jeśli wierzysz, że teraz za sprawą e-myta coś się zmieni to wierz dalej. Bo ja nie. To jest dojenie kasy od wszystkich tylko nikt nie wie na co. Chyba tylko na opłaty za system viatoll. Też sporo odcinków dróg krajowych jest we władaniu gmin, jak np. DK94 w DG. To gmina za -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#1498
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 497 Dołączył: pon, 01 paź 07 Skąd: reden Nr użytkownika: 818 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Zresztą powiem tak - w piątek po raz pierwszy od dłuższego czasu przejechałem się DK94 na trasie Kraków - DG i zauważyłem, że w sumie niedawno remontowany odcinek Olkusz - Kraków (rewelacji nie było ale równy asfalt chociaż na długim odcinku) już wygląda jak tor na skoczni narciarskiej, strach wyprzedzać takie koleiny. przepraszam, mozesz przyblizyc gdzie sa te 'tory na skoczni narciarskiej' gdyz jezdze ta droga bardzo czesto i oprocz paru kilometrow delikatnych nierownosci (jak na polskie realia) blizej Krakowa raczej nie mozna miec zastrzezen do tej drogi aktualnie, nawet wyprzedzac sie da bez wiekszych problemow... Ten post edytował menago nie, 12 cze 2011 - 13:29 |
|
|
![]()
Post
#1499
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Tia tylko weźmy np. autobus z miejscami powyżej 9, emisja spalin 3 Koszt: 4,74 4,74 * 2 * 3 * 30 = 853,2zł. Więc to już jest więcej niż Twoje wyliczenie. Klasa 2 (pewnie mało już takich) to 973,8zł. Plus dochodzi do tego obowiązkowe wydzierżawienie urządzenia i montaż w pojeździe. Niektórym będzie taniej, niektórym drożej. W Polsce i tak ciężarówki płacą winiety, który teoretycznie idą na remonty dróg. Płaca za przejazd autostradami i drogami krajowymi. Jeśli wierzysz, że teraz za sprawą e-myta coś się zmieni to wierz dalej. Bo ja nie. To jest dojenie kasy od wszystkich tylko nikt nie wie na co. Chyba tylko na opłaty za system viatoll. Też sporo odcinków dróg krajowych jest we władaniu gmin, jak np. DK94 w DG. To gmina za Można wierzyć lub nie, fakt jest taki, że duże auta niszczą drogi i powinny za to płacić. A czy politycy sprawiedliwie dzielą kasę to już jest osobny temat. Oczywiście "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia", ja się wypowiadam jako kierowca auta do 3,5t któremu przeszkadzają koleiny a bramy latają koło pióra ![]() przepraszam, mozesz przyblizyc gdzie sa te 'tory na skoczni narciarskiej' gdyz jezdze ta droga bardzo czesto i oprocz paru kilometrow delikatnych nierownosci (jak na polskie realia) blizej Krakowa raczej nie mozna miec zastrzezen do tej drogi aktualnie, nawet wyprzedzac sie da bez wiekszych problemow... Na szybko jeden odcinek - jadąc od Krakowa jest taki łuk z górki, dość długi (dokładnie nie powiem gdzie). Nie ma zakazu wyprzedzania, jest jednostronnie przerywana linia. Pozornie asfalt wygląda na równy ale podczas wyprzedzania prawie wyrzuciło mnie z drogi przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z kolein. W kilku innych miejscach także asfalt wyglądał na równy ale dało się wyczuć, że auto jedzie jak po torach. Jak mówię, dawno tą drogą nie jechałem a ostatnim razem droga była jak stół, może ty jeżdżąc regularnie stopniowo się przyzwyczajasz ![]() |
|
|
![]()
Post
#1500
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 497 Dołączył: pon, 01 paź 07 Skąd: reden Nr użytkownika: 818 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na szybko jeden odcinek - jadąc od Krakowa jest taki łuk z górki, dość długi (dokładnie nie powiem gdzie). Nie ma zakazu wyprzedzania, jest jednostronnie przerywana linia. Pozornie asfalt wygląda na równy ale podczas wyprzedzania prawie wyrzuciło mnie z drogi przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z kolein. W kilku innych miejscach także asfalt wyglądał na równy ale dało się wyczuć, że auto jedzie jak po torach. Jak mówię, dawno tą drogą nie jechałem a ostatnim razem droga była jak stół, może ty jeżdżąc regularnie stopniowo się przyzwyczajasz ![]() tez mowie o tym dokladnie odcinku i nadal uwazam ze jak na polskie realia jest calkiem przyzwoity, oczywiscie jadac "rozsadnie" ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 08:22 |