IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

179 Stron V  « < 73 74 75 76 77 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
olo
post pią, 13 maj 2011 - 17:24
Post #1481


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,171
Dołączył: pon, 01 wrz 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 18
Płeć: Mężczyzna
GG: 1387662 status gadu-gadu



CYTAT(mgmisiek @ pią, 13 maj 2011 - 16:42) *
Ktoś wie o co chodzi z ul. 11 listopada. Nic się nie dzieje, wahadło ze światłami zostawione. To jest jakaś kpina.

Pewnie jedna firma wygrała przetarg na remont kanalizacji i jej przykrycie, a teraz czekamy na roztrzygnięcie kolejnego przetargu na położenie nawierzchni laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pią, 13 maj 2011 - 21:24
Post #1482


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(vacu @ pią, 13 maj 2011 - 14:13) *
- tam gdzie są światła tylko z powodu przejścia dla pieszych stawiamy kładkę/przejście podziemne.


Są takie miejsca w centrum Dąbrowy?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post pią, 13 maj 2011 - 22:38
Post #1483


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(Leszek @ pią, 13 maj 2011 - 20:24) *
CYTAT(vacu @ pią, 13 maj 2011 - 14:13) *
- tam gdzie są światła tylko z powodu przejścia dla pieszych stawiamy kładkę/przejście podziemne.


Są takie miejsca w centrum Dąbrowy?

W DG nie ale na wspomnianej 910 tak. Zakładam też, że po likwidacji skrzyżowania X, którego częścią jest przejście dla pieszych zajdzie taka konieczność wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kursor
post pią, 13 maj 2011 - 23:08
Post #1484


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 393
Dołączył: nie, 19 lut 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 187



Dzisiaj przejeżdżałem przez ul. Korzeniec jadąc do Parku Zielona i co widzę droga sfrezowana!!!

Niemożliwe! droga, która od kilku ładnych lat była drogą łat gdzie nie wiadomo było gdzie droga a gdzie łata w końcu jest robiona.

smile2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PaVLo
post pią, 13 maj 2011 - 23:31
Post #1485


Człowiek Legenda
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 99
Dołączył: czw, 28 kwi 05
Skąd: Broadway
Nr użytkownika: 141
Płeć: Mężczyzna
GG: 2594367 status gadu-gadu



Dwa dni temu ją targali. Jadąc od zielonej, jest zakaz wjazdu, czyli tymczasowo droga jednokierunkowa. Na AL. Zagłębia Dąbrowskiego, połatali dzisiaj większość dziur i wymienili nawet kilkanaście metrów jezdni, ale kawałek drogi przed skrzyżowaniem z drogą na przejazd kolejowy (Folwarczna), jest tragiczny, powinni tam postawić znak ograniczenia do 40 zanim tego nie zedrą i wymienią.\

Prace nad wymianą miejsc parkingowych na Tysiąclecia 6 nadal trwają, ale codziennie są postępy. Dodatkowo przy końcu ulicy jakaś firma wkopuje nowe rury w kanalizacji, przynajmniej tak to wygląda, bo pootwierane mają studzienki.

Ten post edytował PaVLo pią, 13 maj 2011 - 23:34
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post sob, 14 maj 2011 - 21:47
Post #1486


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(Zibar @ śro, 11 maj 2011 - 21:10) *
Pomiary wskazują, że w ciągu kilku ostatnich lat ruch się podwoił, a Wojewoda co? Nic. Projekt DTŚ do DG odsuwa w nieskończoność i całkowite finansowanie zrzuca na barki miast zagłębiowskich. angry2.gif To się nazywa równomierne rozdzielanie środków i równe traktowanie mieszkańców województwa,

Oj chiba ze trzy razy minąłeś sie z prawdą w tej krókiej wypowiedzi wink.gif

Ale ja chciałem na inny temat smile.gif

Od zeszłego tygodnia wiemy, że koncepcja DTS do Dąbrowy już jest przestarzała. Wszystkie miejscowe autobahn'y prowadzą przez Katowice i jedna kolizja w tunelu pod rondem korkuje cały region.

Nie ma żadnego sensu wprowadzać do tego korka kolejnej trasy. Trzeba Katowice ominąć.

Najlepsza chyba będzie budowa trasy Dąbrowa Górnicza - Będzin - Czeladź - Bytom (skrzyżowanie z A1). I z tego Bytomia na południe koło Stadionu Śląskiego aż do Mikołowa.

To da pętlę pozwalającą omijać krytyczny tunel pod rondem i węzeł Murckowska. Na dodatek ożywi gospodarczą pustynię w centrum regionu.

Pomysły na tą drogę istnieją od lat 70. Co ciekawe w Dąbrowie i Będzinie jest zapisana w planach zagosopdarowania przestrzennego. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kraq
post nie, 15 maj 2011 - 10:17
Post #1487


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 10
Dołączył: pią, 22 kwi 11
Nr użytkownika: 4,591
Płeć: Mężczyzna
GG: 2286233 status gadu-gadu
Skype: kraq1978 status skype



CYTAT
Nie pamiętam w którym mieście ale widziałem takie rozwiązanie, że nie ma jak u nas skrzyżowań co 100-200m tylko co jakiś czas w środkowej wysepce są miejsca do zawracania, o wiele płynniej wszystko idzie. Nie czarujmy się, jak będzie 5 dróg alternatywnych ale na każdej światła co 100m to zatory zawsze będą.


Tychy sa tak rozwiazanym miastem. Praktycznie same ronda i nikt nie sieje paniki ze nie moze skrecic w lewo w osiedle. Jedzie sie do najblizszego ronda, zawraca i po temacie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 18 maj 2011 - 20:50
Post #1488


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(kursor @ pią, 13 maj 2011 - 23:08) *
Dzisiaj przejeżdżałem przez ul. Korzeniec jadąc do Parku Zielona i co widzę droga sfrezowana!!! Niemożliwe! droga, która od kilku ładnych lat była drogą łat gdzie nie wiadomo było gdzie droga a gdzie łata w końcu jest robiona. smile2.gif
no nareszcie, niewiele tam bylo "oryginalnego" asfaltu. Zwiazane z gospodarka wodno-sciekowa. Jest osobny temat, ale harmonogram zupelnie sie nie zgadza.
CYTAT(PaVLo @ pią, 13 maj 2011 - 23:31) *
Na AL. Zagłębia Dąbrowskiego połatali dzisiaj większość dziur i wymienili nawet kilkanaście metrów jezdni, ale kawałek drogi przed skrzyżowaniem z drogą na przejazd kolejowy (Folwarczna), jest tragiczny, powinni tam postawić znak ograniczenia do 40 zanim tego nie zedrą i wymienią.
To latanie w tym roku wyglada dziwnie. Lataja czesciowo i czesto robia mniejsze, a obok zostawiaja wieksze dziury, albo robia je prowizorycznie. Teraz robia juz w druga strone i nie wiem czy tam wroca, a okolice skrzyzowania z Folwarczna i Morcinka sa od wielu lat najgorsze.Na drodze 790 latano tylko w jedna strone i to czesciowo. Zwineli sie juz z 2-3 tyg temu i reszta zostala. A na najgorszym odcinku pod Mecacontrol jest juz totalna degradacja, po jezdni lataja duze kawalki asfaltu i na szerokosc calego pasa.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slyzaba
post czw, 19 maj 2011 - 10:39
Post #1489


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,635
Dołączył: pon, 16 lut 09
Skąd: Centrum
Nr użytkownika: 3,199
Płeć: Mężczyzna



Jednym z gorszych miejsc jest 200 metrowy odcinek spod świateł przy Nemo do trasy, w kierunku Katowic. Kilka tygodni temu ekipa trochę tam łatała ale dziur znowu jest mnóstwo sad.gif


--------------------
pozdrawiam,
Sylwester Dominik

Historia miasta uwieczniona na fotografiach i pocztówkach.
Zapraszam na www.dawnadabrowa.pl i www.facebook.com/dawnadabrowa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matidg
post wto, 24 maj 2011 - 17:57
Post #1490


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 385
Dołączył: sob, 15 mar 08
Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice
Nr użytkownika: 1,162
Płeć: Mężczyzna
GG: 5107261 status gadu-gadu



CYTAT
Mieszkańcy Ząbkowic mają już dość tirów
Witold Gałązka
2011-05-24, ostatnia aktualizacja 2011-05-24 16:46

Dąbrowa Górnicza wprowadziła objazd dla tirów, by przestały rozjeżdżać Ząbkowice. Niedługo po ustawieniu tablic na przejściu dla pieszych pod kołami ciężarówki zginęła kobieta.

Przez osiedle Robotnicze w Ząbkowicach wiedzie droga wojewódzka nr 796, najkrótsze połączenie Dąbrowy Górniczej z Zawierciem. Na skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej z Dworcową, gdzie w zeszły czwartek doszło do tragicznego wypadku, zmierzyliśmy wczoraj z zegarkiem w ręku, że kilkudziesięciotonowe pojazdy podskakują z hukiem średnio co 15-20 sekund.

Kilka metrów dalej z mieszkania na parterze przygląda się tirom Halina Nowakowska, który mieszka tu już 60 lat. - Pamiętam, jak tą samą ulicą jeździły głównie furmanki. Teraz nie da się wytrzymać, a ciężarówek przybywa z każdym rokiem - pani Halina opowiada, że już kilka lat temu mieszkańcy zbierali podpisy i pisali do magistratu petycje w sprawie zatrzymania tirów. - Nic to nie dało, jak grochem o ścianę - zrezygnowana macha ręką.

Mieszkańcy Ząbkowic są rozdrażnieni. Słyszeli o zalecanym objeździe, ale ich zdaniem wprowadzono go dla poprawy samopoczucia urzędników. - Nic się przez to nie zmieniło. Nie wystarczy wprowadzić objazd, trzeba go jeszcze wyegzekwować - mówi Henryk Szafarski, który jak większość ząbkowiczan uważa, że ulicę Armii Krajowej należy objąć zakazem ruchu dla ciężarówek.

- Nie mamy prawnych możliwości reglamentowania samochodom ciężarowym dostępu do dróg wojewódzkich - wyjaśniał w urzędowym komunikacie Arkadiusz Grządziel, zastępca naczelnika wydziału komunikacji i drogownictwa w dąbrowskim magistracie. Dlatego żółte tablice, jakie ustawiono przy drodze krajowej nr 1, jedynie zalecają kierowcom, by nie zbaczali do Ząbkowic, lecz jechali dalej aż do Siewierza, a stamtąd do Zawiercia i Kielc drogą krajową nr 78. Czy miasto mogłoby jeszcze jakoś pomóc mieszkańcom Ząbkowic? Naczelnik Grządziel nie miał wczoraj dla nas czasu.

Kierowcy do zalecanego objazdu się nie stosują. - Przez Ząbkowice do Zawiercia jest 20 km, a przez Siewierz około 8 km więcej. Przy kilku kursach dziennie i kilkudziesięciu w tygodniu żaden szef firmy przewozowej nie pozwoli nam nadkładać drogi i tracić pieniędzy - mówią tirowcy na parkingu w Chruszczobrodzie.

Ryszard Pacer z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach: - Przepisy są takie, że zakazywanie ruchu tirom jest nielegalne, bo droga publiczna kategorii wojewódzkiej musi być dostępna dla wszystkich pojazdów.

W wydziale komunikacji i transportu urzędu marszałkowskiego usłyszeliśmy, że sytuacja rzeczywiście jest patowa: na drodze wojewódzkiej nr 796 można by zmniejszyć prędkość, ale tylko do 40 km/godz., nie wolno też montować garbów spowalniających. Jedyny powód, żeby zamknąć odcinek i zarządzić obowiązkowy objazd, pojawiłby się wtedy, gdyby droga uległa zniszczeniu i przejazd nią stwarzałby "bezpośrednie zagrożenie" dla bezpieczeństwa lub mienia.

Więcej... http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019...l#ixzz1NHnEZmgh

Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post pon, 30 maj 2011 - 10:31
Post #1491


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



CYTAT
Czy zapłacą myto?


POWIAT OLKUSKI. Przy przebiegającej przez powiat drodze krajowej 94 ustawiono już specjalne bramy, na których zostaną zamontowane urządzenia do automatycznego poboru tzw. e-myta.

Jak już pisaliśmy, od 1 lipca zostanie wprowadzony elektroniczny system poboru opłat za przejazd drogą krajową 94 od Dąbrowy Górniczej do Krakowa. Będzie to dotyczyło pojazdów o masie powyżej 3,5 tony. Oznacza to wzrost kosztów dla przewoźników drogowych. Opłata za jeden kilometr dla samochodów od 3,5 do 12 ton z silnikami Euro 2 wynosi 32 grosze, a z nowoczesnymi silnikami Euro 5-16 groszy. Jak wyliczyli właściciele minibusów miesięczny koszt e-myta, za przejazd jednego busa na odcinku Olkusz - Kraków będzie wynosił prawie 1500 zł. Identyczny wzrost kosztów będzie także dotyczył minibusów, które jeżdżą z Olkusza do Katowic. Za e-myto zapłacą podróżni, gdyż z całą pewnością podrożeją bilety.
Na początku kwietnia poseł Jacek Osuch (PiS) wystosował w tej sprawie interpelację do ministra infrastruktury. Z odpowiedzi, jakiej udzielił wiceminister Radosław Stępień wynikało, że Ministerstwo Infrastruktury nie planuje wycofania się z "e-myta" dla minibusów, ani też wprowadzenia ulg. Dlatego przed kilkoma dniami poseł Osuch wystosował kolejną interpelację, tym razem do premiera Donalda Tuska. Dotyczy ona konieczności częściowego zwolnienia przewoźników wykonujących "przewozy regularne", "regularne specjalne" i "komunikację miejską" z opłat e-myta, czyli elektronicznego systemu poboru opłat drogowych, na przykładzie Olkusza.

"Setki mieszkańców Olkusza i okolic codziennie dojeżdżają drogą 94 do pracy w Koksowni "Przyjaźń", Hucie Arcelor Mittal i w spółkach zależnych. Do tej pory korzystali z tzw. "przewozu pracowniczego", czyli regularnej linii specjalnej. Cena biletu miesięcznego wynosiła ok. 140 zł miesięcznie. Niestety po wprowadzeniu "e-myta" stawka ta musi wzrosnąć o ok. 25-30 proc. Według wyliczeń przewoźników dotychczasowe miesięczne koszty tzw. winiety wynosiły 203 zł. Obecnie chcąc dowieźć pracowników, czyli wykonać 3 kursy dziennie na odcinku Olkusz - Dąbrowa Górnicza będą musieli zapłacić około 1900 zł, co stanowi prawie dziesięciokrotny wzrost kosztów. Przewoźnicy podkreślają, że oprócz znaczącej w ostatnich miesiącach podwyżki cen paliw, wprowadzenie e-myta może to doprowadzić do bankructw i utraty miejsc pracy osób pracujących w branży przewozowej" - pisze poseł Osuch w interpelacji.
Na koniec pyta premiera, czy rząd rozważa zwolnienie z części opłat przewoźników wykonujących "przewozy regularne" i "regularne specjalne" do 100 km oraz, czy przewoźnicy wykonujący komunikację miejską będą musieli płacić stawki za przejazd drogami płatnymi objętymi systemem "viaTOLL". Pyta również, jakie merytoryczne przesłanki sprawiły, że wąski i niewyremontowany w całości odcinek drogi 94 z Olkusza do Krakowa został objęty tym systemem opłat i czy w związku z wprowadzeniem opłat zostanie przyspieszona przebudowa i modernizacja tego odcinka.

Źródło: Dziennik Polski


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PaVLo
post sob, 11 cze 2011 - 21:27
Post #1492


Człowiek Legenda
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 99
Dołączył: czw, 28 kwi 05
Skąd: Broadway
Nr użytkownika: 141
Płeć: Mężczyzna
GG: 2594367 status gadu-gadu



Mówię (piszę) Wam, że niedługo będziemy mieli takie bramki przed garażami, aby nasze kochane państwo mogło jeszcze bardziej nas inwigilować i wyduszać ostatni grosz evil22.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post sob, 11 cze 2011 - 21:43
Post #1493


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Teraz ostro ceny pójdą w górę, bo w tydzień będzie można wydać więcej jak za czasów winiety w miesiąc...


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post sob, 11 cze 2011 - 23:39
Post #1494


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(szer @ pon, 30 maj 2011 - 09:31) *
Obecnie chcąc dowieźć pracowników, czyli wykonać 3 kursy dziennie na odcinku Olkusz - Dąbrowa Górnicza będą musieli zapłacić około 1900 zł, co stanowi prawie dziesięciokrotny wzrost kosztów.

Jak oni to liczą?

Klikam w kalkulator: http://213.25.68.37/tc/Default.aspx?lang=p...CookieSupport=1

Za kurs autobusem DG - Olkusz wychodzi mi 2,61 zł. 2,61*3*30 = 234,9 zł. Mógłby ktoś sprawdzić te wyliczenia? Bo ktoś mnie tu robi w .... Albo poseł Osuch albo kalkulator viatoll...

Ten post edytował vacu sob, 11 cze 2011 - 23:41
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post sob, 11 cze 2011 - 23:55
Post #1495


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Z całą pewnością wyjdzie to trochę mniej, ale i tak więcej niż za czasów winiet. Swojego wyniku nie pomnożyłeś jeszcze razy dwa (a powrót? :>)
No i to jeszcze zależy od klasy emisji. Nie sądzę, by ich autobusy miały najwyższą, raczej jedną z niższych.

Ten post edytował szer nie, 12 cze 2011 - 00:00


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post nie, 12 cze 2011 - 12:39
Post #1496


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(szer @ sob, 11 cze 2011 - 22:55) *
Z całą pewnością wyjdzie to trochę mniej, ale i tak więcej niż za czasów winiet. Swojego wyniku nie pomnożyłeś jeszcze razy dwa (a powrót? :>)
No i to jeszcze zależy od klasy emisji. Nie sądzę, by ich autobusy miały najwyższą, raczej jedną z niższych.

Fakt, nie pomnożyłem, jest to więc niecałe 500 zł, nie nazwałbym tego "trochę mniej" - 1900 a 500 to znacznie mniej. Jeżeli przyjmiemy nawet 5 zł za kurs to ile to wychodzi na pasażera?

A to, że mają stare busy guzik mnie akurat obchodzi, popieram usuwanie z dróg kopcących trupów na kołach.

Zresztą powiem tak - w piątek po raz pierwszy od dłuższego czasu przejechałem się DK94 na trasie Kraków - DG i zauważyłem, że w sumie niedawno remontowany odcinek Olkusz - Kraków (rewelacji nie było ale równy asfalt chociaż na długim odcinku) już wygląda jak tor na skoczni narciarskiej, strach wyprzedzać takie koleiny. Trzeba więc znów robić remont a ostatni był góra kilka lat temu. Dlaczego właściciele dużych aut nie mieliby za to płacić? Niszczą w zastraszającym tempie, w takim systemie nigdy jakość naszych dróg się nie poprawi jeżeli co 3-5 lat będzie trzeba remontować te same odcinki...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post nie, 12 cze 2011 - 13:01
Post #1497


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Tia tylko weźmy np. autobus z miejscami powyżej 9, emisja spalin 3
Koszt: 4,74
4,74 * 2 * 3 * 30 = 853,2zł. Więc to już jest więcej niż Twoje wyliczenie.
Klasa 2 (pewnie mało już takich) to 973,8zł. Plus dochodzi do tego obowiązkowe wydzierżawienie urządzenia i montaż w pojeździe.

Niektórym będzie taniej, niektórym drożej. W Polsce i tak ciężarówki płacą winiety, który teoretycznie idą na remonty dróg. Płaca za przejazd autostradami i drogami krajowymi. Jeśli wierzysz, że teraz za sprawą e-myta coś się zmieni to wierz dalej. Bo ja nie. To jest dojenie kasy od wszystkich tylko nikt nie wie na co. Chyba tylko na opłaty za system viatoll. Też sporo odcinków dróg krajowych jest we władaniu gmin, jak np. DK94 w DG. To gmina za


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menago
post nie, 12 cze 2011 - 13:29
Post #1498


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 497
Dołączył: pon, 01 paź 07
Skąd: reden
Nr użytkownika: 818
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(vacu @ nie, 12 cze 2011 - 12:39) *
Zresztą powiem tak - w piątek po raz pierwszy od dłuższego czasu przejechałem się DK94 na trasie Kraków - DG i zauważyłem, że w sumie niedawno remontowany odcinek Olkusz - Kraków (rewelacji nie było ale równy asfalt chociaż na długim odcinku) już wygląda jak tor na skoczni narciarskiej, strach wyprzedzać takie koleiny.


przepraszam, mozesz przyblizyc gdzie sa te 'tory na skoczni narciarskiej' gdyz jezdze ta droga bardzo czesto i oprocz paru kilometrow delikatnych nierownosci (jak na polskie realia) blizej Krakowa raczej nie mozna miec zastrzezen do tej drogi aktualnie, nawet wyprzedzac sie da bez wiekszych problemow...

Ten post edytował menago nie, 12 cze 2011 - 13:29
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post nie, 12 cze 2011 - 14:18
Post #1499


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(szer @ nie, 12 cze 2011 - 12:01) *
Tia tylko weźmy np. autobus z miejscami powyżej 9, emisja spalin 3
Koszt: 4,74
4,74 * 2 * 3 * 30 = 853,2zł. Więc to już jest więcej niż Twoje wyliczenie.
Klasa 2 (pewnie mało już takich) to 973,8zł. Plus dochodzi do tego obowiązkowe wydzierżawienie urządzenia i montaż w pojeździe.

Niektórym będzie taniej, niektórym drożej. W Polsce i tak ciężarówki płacą winiety, który teoretycznie idą na remonty dróg. Płaca za przejazd autostradami i drogami krajowymi. Jeśli wierzysz, że teraz za sprawą e-myta coś się zmieni to wierz dalej. Bo ja nie. To jest dojenie kasy od wszystkich tylko nikt nie wie na co. Chyba tylko na opłaty za system viatoll. Też sporo odcinków dróg krajowych jest we władaniu gmin, jak np. DK94 w DG. To gmina za

Można wierzyć lub nie, fakt jest taki, że duże auta niszczą drogi i powinny za to płacić. A czy politycy sprawiedliwie dzielą kasę to już jest osobny temat. Oczywiście "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia", ja się wypowiadam jako kierowca auta do 3,5t któremu przeszkadzają koleiny a bramy latają koło pióra rolleyes.gif Choć może faktycznie autobusy powinny być traktowane nieco bardziej ulgowo, z kolei "tiry" doiłbym równo.


CYTAT(menago @ nie, 12 cze 2011 - 12:29) *
przepraszam, mozesz przyblizyc gdzie sa te 'tory na skoczni narciarskiej' gdyz jezdze ta droga bardzo czesto i oprocz paru kilometrow delikatnych nierownosci (jak na polskie realia) blizej Krakowa raczej nie mozna miec zastrzezen do tej drogi aktualnie, nawet wyprzedzac sie da bez wiekszych problemow...

Na szybko jeden odcinek - jadąc od Krakowa jest taki łuk z górki, dość długi (dokładnie nie powiem gdzie). Nie ma zakazu wyprzedzania, jest jednostronnie przerywana linia. Pozornie asfalt wygląda na równy ale podczas wyprzedzania prawie wyrzuciło mnie z drogi przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z kolein. W kilku innych miejscach także asfalt wyglądał na równy ale dało się wyczuć, że auto jedzie jak po torach.
Jak mówię, dawno tą drogą nie jechałem a ostatnim razem droga była jak stół, może ty jeżdżąc regularnie stopniowo się przyzwyczajasz wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menago
post nie, 12 cze 2011 - 16:09
Post #1500


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 497
Dołączył: pon, 01 paź 07
Skąd: reden
Nr użytkownika: 818
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(vacu @ nie, 12 cze 2011 - 14:18) *
Na szybko jeden odcinek - jadąc od Krakowa jest taki łuk z górki, dość długi (dokładnie nie powiem gdzie). Nie ma zakazu wyprzedzania, jest jednostronnie przerywana linia. Pozornie asfalt wygląda na równy ale podczas wyprzedzania prawie wyrzuciło mnie z drogi przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z kolein. W kilku innych miejscach także asfalt wyglądał na równy ale dało się wyczuć, że auto jedzie jak po torach.
Jak mówię, dawno tą drogą nie jechałem a ostatnim razem droga była jak stół, może ty jeżdżąc regularnie stopniowo się przyzwyczajasz wink.gif


tez mowie o tym dokladnie odcinku i nadal uwazam ze jak na polskie realia jest calkiem przyzwoity, oczywiscie jadac "rozsadnie" smile2.gif i wydaje mi sie, choc tu nie jestem pewien, ze wlasnie ten fragment nie byl remontowany, tylko droga wczesniej (tam gdzie sa "wysepki" miedzy pasami)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

179 Stron V  « < 73 74 75 76 77 > » 
Reply to this topicStart new topic
9 Użytkowników czyta ten temat (9 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 08:22
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza