IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

179 Stron V  « < 72 73 74 75 76 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Leszek
post wto, 26 kwi 2011 - 12:04
Post #1461


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Na szczęście jest ta nowa ulica - równoległa do Długiej, można uciec przed zwężeniem.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek
post wto, 26 kwi 2011 - 13:00
Post #1462


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,266
Dołączył: pon, 03 lis 03
Nr użytkownika: 32
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Leszek @ wto, 26 kwi 2011 - 11:04) *
Na szczęście jest ta nowa ulica - równoległa do Długiej, można uciec przed zwężeniem.


Żeby skorzystać z tej nowej ulicy, równoległej do Długiej musisz wjechać na czerwonym wink.gif Oczywiście można też nie jeździć ul. 11-go listopada, ale czy naprawdę o to w tym wszystkim chodzi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post wto, 26 kwi 2011 - 13:23
Post #1463


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Nie muszę jechać na czerwonym - wystarczy skręcić w Długą (albo Leśną, zawsze mi się mylą, ta przed wieżowcami), zaraz w prawo jest łącznik z nowa ulicą.
Ja wiem, że nie o to chodzi - sam się już z tego powodu wkurzałem tu na forum (w innym temacie OIDP).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prezes
post wto, 26 kwi 2011 - 23:40
Post #1464


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 369
Dołączył: wto, 14 mar 06
Skąd: Łosień / Gołonóg
Nr użytkownika: 192
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Leszek @ wto, 26 kwi 2011 - 13:23) *
Nie muszę jechać na czerwonym - wystarczy skręcić w Długą (albo Leśną, zawsze mi się mylą, ta przed wieżowcami), zaraz w prawo jest łącznik z nowa ulicą.
Ja wiem, że nie o to chodzi - sam się już z tego powodu wkurzałem tu na forum (w innym temacie OIDP).

też tak codziennie jeżdżę tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 27 kwi 2011 - 20:18
Post #1465


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT


Remontują drogi, ale powoli

Wiosna w pełni, a tymczasem dąbrowskie drogi nadal przypominają w wielu miejscach szwajcarski ser. Co prawda drogi krajowe nr 94 i 1 na terenie naszego miasta wyglądają już nieco lepiej, ale stan pozostałych nadal pozostawia wiele do życzenia.

Droga wojewódzka nr 790 nadaje się tylko do generalnego remontu.

Pozostałości po zimie, a więc dziury oraz popękany asfalt, to nadal utrapienie wszystkich kierowców, którzy jadą m.in. drogą wojewódzką nr 790 (choć ta była już "łatana") w kierunku Łośnia i Ogrodzieńca.

Podobnie wygląda także ulica Legionów Polskich, gdzie manewrowanie na dziurawej nawierzchni nie należy do przyjemności. Na co mogą więc obecnie liczyć kierowcy w najbliższym czasie? Zgodnie z informacjami, które uzyskaliśmy w dąbrowskim urzędzie miejskim, ekipy remontowe w najbliższych dniach powinny zakończyć prace na terenach zielonych, między innymi przy ul. Koksowniczej, Łaskowej, wspomnianych Legionów Polskich i drodze wojewódzkiej nr 790. Do końca tego miesiąca wszystkie dziury mają być także załatane przy ul. Dąbskiego, Ludowej, Kasprzaka, Piłsudskiego, Majakowskiego, ale jak na razie w wielu tych miejscach nie widać było, że w ogóle ktoś przymierza się do uzupełnienia ogromnych ubytków.

Jaki będzie więc końcowy efekt tych wszystkich prac remontowych, zaplanowanych dokładnie przez urzędników? Sprawdzimy.


Nie wiem jak teraz, ale jeszcze kilka dni temu droga 790 od DK94 do Koksowniczej, mimo ze swiezo polatana, to nadal byla w fatalnym stanie. No chyba, ze jeszcze tam wrocili. Miejmy nadzieje, ze to dlatego, ze w tym roku zaczna wreszcie przebudowe na dwujezdniowa i nie warto inwestowac. Kiedy Al. Zaglebia Dabrowskiego?

Z tego co widze, to w miescie lataja tylko najwieksze dziury, a mniejsze i duze pekniecia zostawiaja. Jak tego nie zrobia wkrotce, to potem trzeba bedzie wydac jeszcze wiecej.

No i ciekawostka:

CYTAT
gazeta.pl

Rekordowy ruch między Będzinem a Dąbrową Górniczą

Zakończył się pomiar ruchu na drogach wojewódzkich. Okazało się, że jedną z najczęściej uczęszczanych jest trasa łącząca Będzin z Dąbrową Górniczą, czyli droga wojewódzka nr 910.


Z pomiaru wynika, że średni dobowy ruch pojazdów na drogach wojewódzkich to 5 tys. samochodów. To o około 17 proc. więcej niż podczas poprzedniego pomiaru z 2005 roku. Wyniki zostaną wykorzystane do lepszego zarządzania, utrzymania i planowania rozwoju dróg.

Okazało się, że drogą wojewódzką, na której ruch jest największy, jest DW 910 - średni dobowy ruch na niej to 19 438 pojazdów. Droga wojewódzka nr 910 łączy Będzin (ul. Czeladzka i Kołłątaja) z Dąbrową Górniczą (ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi, al. Róż).

Na kolejnych miejscach znalazły się DW 911 (Bytom - Świerklaniec) - 14 280 pojazdów na dobę oraz DW 934 łącząca Mysłowice z Bieruniem (11 599 pojazdów na dobę).

Dodajmy, że z pomiaru przeprowadzonego w zeszłym roku na drogach krajowych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że najruchliwszą trasą w Polsce jest odcinek S86 między Katowicami a Sosnowcem - 104 339 pojazdów na dobę. To dwa razy tyle co w 2005 roku podczas poprzedniego pomiaru (51 426).


Ciekawe jak na dabrowskich DK1/S1 i DK94.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GniecionY
post śro, 27 kwi 2011 - 20:41
Post #1466


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 65
Dołączył: śro, 03 gru 03
Nr użytkownika: 36



CYTAT(:) @ śro, 27 kwi 2011 - 20:18) *
Ciekawe jak na dabrowskich DK1/S1 i DK94.


Dąbrowski odcinek S1 - 39199 poj
Dąbrowa - Sławków DK94 - 24448 poj
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 27 kwi 2011 - 20:44
Post #1467


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Skad te dane? To z badania zeszlorocznego?

Na DK 94 musieli mierzyc gdzies dalej miedzy DG, a Slawkowem, na wschod od wezla z S1. Na granicy DG i Sosnowca jest na pewno duzo wiekszy.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GniecionY
post śro, 27 kwi 2011 - 21:04
Post #1468


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 65
Dołączył: śro, 03 gru 03
Nr użytkownika: 36



CYTAT(:) @ śro, 27 kwi 2011 - 20:44) *
Skad te dane? To z badania zeszlorocznego?

Na DK 94 musieli mierzyc gdzies dalej miedzy DG, a Slawkowem, na wschod od wezla z S1. Na granicy DG i Sosnowca jest na pewno duzo wiekszy.


Tak GPR 2010
punk pomiarowy na terenie gminy sławków

Chciałem załączyć całą tabelkę ale nie potrafię
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 28 kwi 2011 - 22:03
Post #1469


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



natezenie ruchu mozna sledzic na targeo (jesli ktos z Was jeszcze nie wie) snf (51).gif http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,22,19.24...49c01c530fa4ad2

Mozna obejrzec tez wstecz. Nadluzsze korki na Kolejowej - na calej dlugosci.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 08 maj 2011 - 21:48
Post #1470


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Z planow Sosnowca na ten rok:

CYTAT
Zakres prac na wiadukcie w ciągu DK-94 - uzależniony jest od dotacji z budżetu państwa, o którą stara się miasto. Wstępnie planowany jest remont nitki w kierunku Katowic. Prace mają kosztować około 3 mln zł.



Oczywiscie dotyczy to DG, jak i utrudnienia. Juz kiedys probowalismy dojsc jak to sie stalo ze zmiana granicy miedzy DG i Sosnowcem i nie pamietam czy nam sie udalo. Wiadukt i tereny Alby trafily do Sosnowca.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 09 maj 2011 - 14:18
Post #1471


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Z PD:

CYTAT
Niebawem ruszą również, zaplanowane na ten rok, gruntowne modernizacje dróg. W planach jest między innymi remont ulicy Ząbkowickiej. Zgodnie z planem prace będą prowadzone od skrzyżowania z ul. Gołonoską aż do zbiornika "Łosień".

W tym sezonie inwestycyjnym wykonamy także szereg prac związanych z poprawą bezpieczeństwa na dąbrowskich drogach. Mam tutaj na myśli między innymi roboty zaplanowane w centrum miasta, w ciągu drogi nr 910. Chcemy wybudować pas lewoskrętu na skrzyżowaniu ulic: Królowej Jadwigi i Augustynika. W ten sposób zostaną zlikwidowane uciążliwe zatory tworzące się w tym miejscu. W kilku miejscach w mieście pojawią się także nowe, znacznie bardziej widoczne i czytelne, oznakowania dróg ? zapewnia Arkadiusz Grządziel.
Miasto zabiega także o wsparcie z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Mocno zaawansowane są starania o częściowe sfinansowanie ze środków zewnętrznych między innymi remontu drogi powiatowej w ciągu ul. Piłsudskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Poniatowskiego do skrzyżowania z ul. Graniczną. Na razie jednak miasto nie otrzymało gwarancji finansowego wsparcia i urzędnicy bardzo ostrożnie wypowiadają się na temat tych inwestycji. Wszystko rozstrzygnie się w ciągu najbliższych miesięcy o czym na pewno napiszemy na łamach ?Przeglądu Dąbrowskiego?.


I znowu zmarnowane pieniedze na ten lewoskret, zamiast zrobic od razu. Kazdy kierowca wiedzial, ze bedzie problem i pisal na forum, ale "eksperci" nie wiedzieli.
Mial byc remont Pilsudskiego od Granicznej do Wojska Polskiego i w przeciwna strone od Al. Roz do Granicznej. Podobno bylo juz przyznane dofinansowanie, ale wojewodztwo wszytskie dofinansowania cofnelo i mialo pojsc na inne cele...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post śro, 11 maj 2011 - 21:10
Post #1472


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Okazało się, że drogą wojewódzką, na której ruch jest największy, jest DW 910 - średni dobowy ruch na niej to 19 438 pojazdów. Droga wojewódzka nr 910 łączy Będzin (ul. Czeladzka i Kołłątaja) z Dąbrową Górniczą (ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi, al. Róż).


Fakt i chociaż może na co dzień tego nie widać, bo na całej swojej długości ten odcinek jest dwu a nawet trzy pasmowy, to problem robi się coraz większy. Mieszkańcy zaczynają odczuwać uciążliwość tego ruchu, a i kierowcy też, bo najmniejsza stłuczka lub zajęcie jednego pasa ruchu powoduje coraz większe korki. Już przejechanie ronda w centrum w godzinach popołudniowych to kolejka minimum od 3-go Maja, a coraz częściej prawie od Sienkiewicza ( w skrajnych przypadkach sięga nawet Lidla). Pomiary wskazują, że w ciągu kilku ostatnich lat ruch się podwoił, a Wojewoda co? Nic. Projekt DTŚ do DG odsuwa w nieskończoność i całkowite finansowanie zrzuca na barki miast zagłębiowskich. angry2.gif To się nazywa równomierne rozdzielanie środków i równe traktowanie mieszkańców województwa, a bez alternatywnej drogi centrum DG, w niedługim czasie będzie mocno nieprzejezdne, bo jedyne co przybędzie to kolejne światła i przejazd do Gołonoga niedługo będzie trwał 1/2 h.


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mały77
post czw, 12 maj 2011 - 08:03
Post #1473


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,113
Dołączył: czw, 19 lis 09
Nr użytkownika: 3,566
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Zibar @ śro, 11 maj 2011 - 21:10) *
Projekt DTŚ do DG odsuwa w nieskończoność i całkowite finansowanie zrzuca na barki miast zagłębiowskich. angry2.gif

Jeżeli jeżeli chodzi o komunikację z Sosnowcem i Katowicami to jak dla mnie DTŚ ogólnie mogłaby nie istnieć do DG - wystarczyłoby poprawić istniejącą 94 do standardów drogi ekspresowej i mamy super drogę do Katowic (wiadukt koło Makro, zamknięcie przejścia pod Auchan, wiadukt koło dąbrowskiego reala).
Jeżeli chodzi o odkorkowanie centrum miasta to chyba nic na to nie poradzimy - jest coraz więcej samochodów a drogi są jakie są - nikt teraz nie puści przecież "autostrady" przez miasto.
Rozwiązaniem na częściowe odkorkowanie centrum byłoby puszczenie drogi od Koszelewa za Hutą do ulicy Kolejowej i ... może na wiadukt przez Konopnickiej? Tylko tu to by się przydał wiadukt lub tunel pod torami smile2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post czw, 12 maj 2011 - 20:48
Post #1474


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



hmm... Codziennie przejeżdżam całą 910'tkę i korków nie widzę... Przynajmniej odkąd zakończyły się remonty. Nie narzekajmy, nie ma źle, kto płynną kolejeczkę przed rondem koło 16 nazywa "korkiem" to chyba korka nie widział. Trochę gorzej bywa na skrzyżowaniu z Augustynika ale chyba jedna zmiana świateł "łyka" całą kolejkę więc tego też korkiem nazwać nie można...

http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,22,19.17...fb0d8e0e4e364c7

Ten post edytował vacu czw, 12 maj 2011 - 20:50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 12 maj 2011 - 20:57
Post #1475


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



dzisiaj kolo targu i na Al. Roz stanie na 3 zmiany swiatel...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post czw, 12 maj 2011 - 21:41
Post #1476


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



Na razie tragedii nie ma, ale za jakiś czas i to niezbyt odległy - owszem, bo działania wszystkich organów odpowiedzialnych za drogi w województwie i mieście powinny polegać na wyprzedzeniu problemów, a nie doraźnym łataniu, katastrofalnych sytuacji (np. tunel pod rondem w K-ach, jakby go wybudowali 10 lat wcześniej to nie byłoby tego horroru co był, przed a zwłaszcza w czasie budowy). DG bazuje na drogach zaprojektowanych i tylko częściowo wybudowanych praktycznie w latach 70-tych i przez ponad 30 lat nie było żadnych problemów komunikacyjnych, a gdyby dokończono kilka inwestycji typu przedłużenie al. ZD do przynajmniej Kościuszki, i tej dwupasmówki od Sobieskiego przy pętli przy kopalni do wiaduktu na Zuzannie w Sosnowcu to i teraz też nie byłoby problemu, a to raptem dwa odcinki każdy po ok 1 km , a już ideałem dla mnie byłoby jakby te odcinki połączyli - czyli centrum miałaby obwodnicę, bezpośrednie dwupasmowe połączenie z centrum Sosnowca.


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post czw, 12 maj 2011 - 23:00
Post #1477


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Zibar @ czw, 12 maj 2011 - 21:41) *
a gdyby dokończono kilka inwestycji typu przedłużenie al. ZD do przynajmniej Kościuszki, i tej dwupasmówki od Sobieskiego przy pętli przy kopalni do wiaduktu na Zuzannie w Sosnowcu to i teraz też nie byłoby problemu, a to raptem dwa odcinki każdy po ok 1 km


Jestem za, szkoda, że to upadło - no chyba, że jakoś zostanie ominięte te getto nowobogackich, np ruch puszczony obok Konarskiego lub 9 maja, ew ślimak zamiast wiaduktu. Podobnie z przedłużeniem podłeknickiej do ZD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post pią, 13 maj 2011 - 14:13
Post #1478


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(xMarcinx @ czw, 12 maj 2011 - 22:00) *
CYTAT(Zibar @ czw, 12 maj 2011 - 21:41) *
a gdyby dokończono kilka inwestycji typu przedłużenie al. ZD do przynajmniej Kościuszki, i tej dwupasmówki od Sobieskiego przy pętli przy kopalni do wiaduktu na Zuzannie w Sosnowcu to i teraz też nie byłoby problemu, a to raptem dwa odcinki każdy po ok 1 km


Jestem za, szkoda, że to upadło - no chyba, że jakoś zostanie ominięte te getto nowobogackich, np ruch puszczony obok Konarskiego lub 9 maja, ew ślimak zamiast wiaduktu. Podobnie z przedłużeniem podłeknickiej do ZD

Moja opinia jest taka, że żadnych nowych dróg nie potrzeba. Wystarczy kilka stosunkowo tanich rozwiązań:
- likwidujemy zbędne korkujące skrzyżowania np. Sobieskiego z Sienkiewicza, Królowej Jadwigi z Augustynika itd., do nadrobienia jest ledwo kilkaset metrów a są to miejsca zaporowe i imho niepotrzebnie
- tam gdzie są światła tylko z powodu przejścia dla pieszych stawiamy kładkę/przejście podziemne.

Nie pamiętam w którym mieście ale widziałem takie rozwiązanie, że nie ma jak u nas skrzyżowań co 100-200m tylko co jakiś czas w środkowej wysepce są miejsca do zawracania, o wiele płynniej wszystko idzie. Nie czarujmy się, jak będzie 5 dróg alternatywnych ale na każdej światła co 100m to zatory zawsze będą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post pią, 13 maj 2011 - 16:42
Post #1479


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



Ktoś wie o co chodzi z ul. 11 listopada. Nic się nie dzieje, wahadło ze światłami zostawione. To jest jakaś kpina.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pią, 13 maj 2011 - 16:54
Post #1480


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



to samo na dziewiątym..
Go to the top of the page
 
+Quote Post

179 Stron V  « < 72 73 74 75 76 > » 
Reply to this topicStart new topic
8 Użytkowników czyta ten temat (8 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 05:18
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza