![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1461
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Na szczęście jest ta nowa ulica - równoległa do Długiej, można uciec przed zwężeniem.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1462
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na szczęście jest ta nowa ulica - równoległa do Długiej, można uciec przed zwężeniem. Żeby skorzystać z tej nowej ulicy, równoległej do Długiej musisz wjechać na czerwonym ![]() |
|
|
![]()
Post
#1463
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Nie muszę jechać na czerwonym - wystarczy skręcić w Długą (albo Leśną, zawsze mi się mylą, ta przed wieżowcami), zaraz w prawo jest łącznik z nowa ulicą.
Ja wiem, że nie o to chodzi - sam się już z tego powodu wkurzałem tu na forum (w innym temacie OIDP). -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1464
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 14 mar 06 Skąd: Łosień / Gołonóg Nr użytkownika: 192 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie muszę jechać na czerwonym - wystarczy skręcić w Długą (albo Leśną, zawsze mi się mylą, ta przed wieżowcami), zaraz w prawo jest łącznik z nowa ulicą. Ja wiem, że nie o to chodzi - sam się już z tego powodu wkurzałem tu na forum (w innym temacie OIDP). też tak codziennie jeżdżę ![]() |
|
|
![]()
Post
#1465
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Remontują drogi, ale powoli Wiosna w pełni, a tymczasem dąbrowskie drogi nadal przypominają w wielu miejscach szwajcarski ser. Co prawda drogi krajowe nr 94 i 1 na terenie naszego miasta wyglądają już nieco lepiej, ale stan pozostałych nadal pozostawia wiele do życzenia. Droga wojewódzka nr 790 nadaje się tylko do generalnego remontu. Pozostałości po zimie, a więc dziury oraz popękany asfalt, to nadal utrapienie wszystkich kierowców, którzy jadą m.in. drogą wojewódzką nr 790 (choć ta była już "łatana") w kierunku Łośnia i Ogrodzieńca. Podobnie wygląda także ulica Legionów Polskich, gdzie manewrowanie na dziurawej nawierzchni nie należy do przyjemności. Na co mogą więc obecnie liczyć kierowcy w najbliższym czasie? Zgodnie z informacjami, które uzyskaliśmy w dąbrowskim urzędzie miejskim, ekipy remontowe w najbliższych dniach powinny zakończyć prace na terenach zielonych, między innymi przy ul. Koksowniczej, Łaskowej, wspomnianych Legionów Polskich i drodze wojewódzkiej nr 790. Do końca tego miesiąca wszystkie dziury mają być także załatane przy ul. Dąbskiego, Ludowej, Kasprzaka, Piłsudskiego, Majakowskiego, ale jak na razie w wielu tych miejscach nie widać było, że w ogóle ktoś przymierza się do uzupełnienia ogromnych ubytków. Jaki będzie więc końcowy efekt tych wszystkich prac remontowych, zaplanowanych dokładnie przez urzędników? Sprawdzimy. Nie wiem jak teraz, ale jeszcze kilka dni temu droga 790 od DK94 do Koksowniczej, mimo ze swiezo polatana, to nadal byla w fatalnym stanie. No chyba, ze jeszcze tam wrocili. Miejmy nadzieje, ze to dlatego, ze w tym roku zaczna wreszcie przebudowe na dwujezdniowa i nie warto inwestowac. Kiedy Al. Zaglebia Dabrowskiego? Z tego co widze, to w miescie lataja tylko najwieksze dziury, a mniejsze i duze pekniecia zostawiaja. Jak tego nie zrobia wkrotce, to potem trzeba bedzie wydac jeszcze wiecej. No i ciekawostka: CYTAT gazeta.pl Rekordowy ruch między Będzinem a Dąbrową Górniczą Zakończył się pomiar ruchu na drogach wojewódzkich. Okazało się, że jedną z najczęściej uczęszczanych jest trasa łącząca Będzin z Dąbrową Górniczą, czyli droga wojewódzka nr 910. Z pomiaru wynika, że średni dobowy ruch pojazdów na drogach wojewódzkich to 5 tys. samochodów. To o około 17 proc. więcej niż podczas poprzedniego pomiaru z 2005 roku. Wyniki zostaną wykorzystane do lepszego zarządzania, utrzymania i planowania rozwoju dróg. Okazało się, że drogą wojewódzką, na której ruch jest największy, jest DW 910 - średni dobowy ruch na niej to 19 438 pojazdów. Droga wojewódzka nr 910 łączy Będzin (ul. Czeladzka i Kołłątaja) z Dąbrową Górniczą (ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi, al. Róż). Na kolejnych miejscach znalazły się DW 911 (Bytom - Świerklaniec) - 14 280 pojazdów na dobę oraz DW 934 łącząca Mysłowice z Bieruniem (11 599 pojazdów na dobę). Dodajmy, że z pomiaru przeprowadzonego w zeszłym roku na drogach krajowych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że najruchliwszą trasą w Polsce jest odcinek S86 między Katowicami a Sosnowcem - 104 339 pojazdów na dobę. To dwa razy tyle co w 2005 roku podczas poprzedniego pomiaru (51 426). Ciekawe jak na dabrowskich DK1/S1 i DK94. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1466
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 65 Dołączył: śro, 03 gru 03 Nr użytkownika: 36 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1467
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Skad te dane? To z badania zeszlorocznego?
Na DK 94 musieli mierzyc gdzies dalej miedzy DG, a Slawkowem, na wschod od wezla z S1. Na granicy DG i Sosnowca jest na pewno duzo wiekszy. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1468
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 65 Dołączył: śro, 03 gru 03 Nr użytkownika: 36 ![]() |
Skad te dane? To z badania zeszlorocznego? Na DK 94 musieli mierzyc gdzies dalej miedzy DG, a Slawkowem, na wschod od wezla z S1. Na granicy DG i Sosnowca jest na pewno duzo wiekszy. Tak GPR 2010 punk pomiarowy na terenie gminy sławków Chciałem załączyć całą tabelkę ale nie potrafię |
|
|
![]()
Post
#1469
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
natezenie ruchu mozna sledzic na targeo (jesli ktos z Was jeszcze nie wie)
![]() Mozna obejrzec tez wstecz. Nadluzsze korki na Kolejowej - na calej dlugosci. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1470
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Z planow Sosnowca na ten rok:
CYTAT Zakres prac na wiadukcie w ciągu DK-94 - uzależniony jest od dotacji z budżetu państwa, o którą stara się miasto. Wstępnie planowany jest remont nitki w kierunku Katowic. Prace mają kosztować około 3 mln zł. ![]() Oczywiscie dotyczy to DG, jak i utrudnienia. Juz kiedys probowalismy dojsc jak to sie stalo ze zmiana granicy miedzy DG i Sosnowcem i nie pamietam czy nam sie udalo. Wiadukt i tereny Alby trafily do Sosnowca. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1471
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Z PD:
CYTAT Niebawem ruszą również, zaplanowane na ten rok, gruntowne modernizacje dróg. W planach jest między innymi remont ulicy Ząbkowickiej. Zgodnie z planem prace będą prowadzone od skrzyżowania z ul. Gołonoską aż do zbiornika "Łosień". W tym sezonie inwestycyjnym wykonamy także szereg prac związanych z poprawą bezpieczeństwa na dąbrowskich drogach. Mam tutaj na myśli między innymi roboty zaplanowane w centrum miasta, w ciągu drogi nr 910. Chcemy wybudować pas lewoskrętu na skrzyżowaniu ulic: Królowej Jadwigi i Augustynika. W ten sposób zostaną zlikwidowane uciążliwe zatory tworzące się w tym miejscu. W kilku miejscach w mieście pojawią się także nowe, znacznie bardziej widoczne i czytelne, oznakowania dróg ? zapewnia Arkadiusz Grządziel. Miasto zabiega także o wsparcie z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Mocno zaawansowane są starania o częściowe sfinansowanie ze środków zewnętrznych między innymi remontu drogi powiatowej w ciągu ul. Piłsudskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Poniatowskiego do skrzyżowania z ul. Graniczną. Na razie jednak miasto nie otrzymało gwarancji finansowego wsparcia i urzędnicy bardzo ostrożnie wypowiadają się na temat tych inwestycji. Wszystko rozstrzygnie się w ciągu najbliższych miesięcy o czym na pewno napiszemy na łamach ?Przeglądu Dąbrowskiego?. I znowu zmarnowane pieniedze na ten lewoskret, zamiast zrobic od razu. Kazdy kierowca wiedzial, ze bedzie problem i pisal na forum, ale "eksperci" nie wiedzieli. Mial byc remont Pilsudskiego od Granicznej do Wojska Polskiego i w przeciwna strone od Al. Roz do Granicznej. Podobno bylo juz przyznane dofinansowanie, ale wojewodztwo wszytskie dofinansowania cofnelo i mialo pojsc na inne cele... -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1472
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Okazało się, że drogą wojewódzką, na której ruch jest największy, jest DW 910 - średni dobowy ruch na niej to 19 438 pojazdów. Droga wojewódzka nr 910 łączy Będzin (ul. Czeladzka i Kołłątaja) z Dąbrową Górniczą (ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi, al. Róż). Fakt i chociaż może na co dzień tego nie widać, bo na całej swojej długości ten odcinek jest dwu a nawet trzy pasmowy, to problem robi się coraz większy. Mieszkańcy zaczynają odczuwać uciążliwość tego ruchu, a i kierowcy też, bo najmniejsza stłuczka lub zajęcie jednego pasa ruchu powoduje coraz większe korki. Już przejechanie ronda w centrum w godzinach popołudniowych to kolejka minimum od 3-go Maja, a coraz częściej prawie od Sienkiewicza ( w skrajnych przypadkach sięga nawet Lidla). Pomiary wskazują, że w ciągu kilku ostatnich lat ruch się podwoił, a Wojewoda co? Nic. Projekt DTŚ do DG odsuwa w nieskończoność i całkowite finansowanie zrzuca na barki miast zagłębiowskich. ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1473
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Projekt DTŚ do DG odsuwa w nieskończoność i całkowite finansowanie zrzuca na barki miast zagłębiowskich. ![]() Jeżeli jeżeli chodzi o komunikację z Sosnowcem i Katowicami to jak dla mnie DTŚ ogólnie mogłaby nie istnieć do DG - wystarczyłoby poprawić istniejącą 94 do standardów drogi ekspresowej i mamy super drogę do Katowic (wiadukt koło Makro, zamknięcie przejścia pod Auchan, wiadukt koło dąbrowskiego reala). Jeżeli chodzi o odkorkowanie centrum miasta to chyba nic na to nie poradzimy - jest coraz więcej samochodów a drogi są jakie są - nikt teraz nie puści przecież "autostrady" przez miasto. Rozwiązaniem na częściowe odkorkowanie centrum byłoby puszczenie drogi od Koszelewa za Hutą do ulicy Kolejowej i ... może na wiadukt przez Konopnickiej? Tylko tu to by się przydał wiadukt lub tunel pod torami ![]() |
|
|
![]()
Post
#1474
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
hmm... Codziennie przejeżdżam całą 910'tkę i korków nie widzę... Przynajmniej odkąd zakończyły się remonty. Nie narzekajmy, nie ma źle, kto płynną kolejeczkę przed rondem koło 16 nazywa "korkiem" to chyba korka nie widział. Trochę gorzej bywa na skrzyżowaniu z Augustynika ale chyba jedna zmiana świateł "łyka" całą kolejkę więc tego też korkiem nazwać nie można...
http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,22,19.17...fb0d8e0e4e364c7 Ten post edytował vacu czw, 12 maj 2011 - 20:50 |
|
|
![]()
Post
#1475
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
dzisiaj kolo targu i na Al. Roz stanie na 3 zmiany swiatel...
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1476
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na razie tragedii nie ma, ale za jakiś czas i to niezbyt odległy - owszem, bo działania wszystkich organów odpowiedzialnych za drogi w województwie i mieście powinny polegać na wyprzedzeniu problemów, a nie doraźnym łataniu, katastrofalnych sytuacji (np. tunel pod rondem w K-ach, jakby go wybudowali 10 lat wcześniej to nie byłoby tego horroru co był, przed a zwłaszcza w czasie budowy). DG bazuje na drogach zaprojektowanych i tylko częściowo wybudowanych praktycznie w latach 70-tych i przez ponad 30 lat nie było żadnych problemów komunikacyjnych, a gdyby dokończono kilka inwestycji typu przedłużenie al. ZD do przynajmniej Kościuszki, i tej dwupasmówki od Sobieskiego przy pętli przy kopalni do wiaduktu na Zuzannie w Sosnowcu to i teraz też nie byłoby problemu, a to raptem dwa odcinki każdy po ok 1 km , a już ideałem dla mnie byłoby jakby te odcinki połączyli - czyli centrum miałaby obwodnicę, bezpośrednie dwupasmowe połączenie z centrum Sosnowca.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1477
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
a gdyby dokończono kilka inwestycji typu przedłużenie al. ZD do przynajmniej Kościuszki, i tej dwupasmówki od Sobieskiego przy pętli przy kopalni do wiaduktu na Zuzannie w Sosnowcu to i teraz też nie byłoby problemu, a to raptem dwa odcinki każdy po ok 1 km Jestem za, szkoda, że to upadło - no chyba, że jakoś zostanie ominięte te getto nowobogackich, np ruch puszczony obok Konarskiego lub 9 maja, ew ślimak zamiast wiaduktu. Podobnie z przedłużeniem podłeknickiej do ZD |
|
|
![]()
Post
#1478
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
a gdyby dokończono kilka inwestycji typu przedłużenie al. ZD do przynajmniej Kościuszki, i tej dwupasmówki od Sobieskiego przy pętli przy kopalni do wiaduktu na Zuzannie w Sosnowcu to i teraz też nie byłoby problemu, a to raptem dwa odcinki każdy po ok 1 km Jestem za, szkoda, że to upadło - no chyba, że jakoś zostanie ominięte te getto nowobogackich, np ruch puszczony obok Konarskiego lub 9 maja, ew ślimak zamiast wiaduktu. Podobnie z przedłużeniem podłeknickiej do ZD Moja opinia jest taka, że żadnych nowych dróg nie potrzeba. Wystarczy kilka stosunkowo tanich rozwiązań: - likwidujemy zbędne korkujące skrzyżowania np. Sobieskiego z Sienkiewicza, Królowej Jadwigi z Augustynika itd., do nadrobienia jest ledwo kilkaset metrów a są to miejsca zaporowe i imho niepotrzebnie - tam gdzie są światła tylko z powodu przejścia dla pieszych stawiamy kładkę/przejście podziemne. Nie pamiętam w którym mieście ale widziałem takie rozwiązanie, że nie ma jak u nas skrzyżowań co 100-200m tylko co jakiś czas w środkowej wysepce są miejsca do zawracania, o wiele płynniej wszystko idzie. Nie czarujmy się, jak będzie 5 dróg alternatywnych ale na każdej światła co 100m to zatory zawsze będą. |
|
|
![]()
Post
#1479
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 299 Dołączył: pon, 26 maj 08 Nr użytkownika: 1,306 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ktoś wie o co chodzi z ul. 11 listopada. Nic się nie dzieje, wahadło ze światłami zostawione. To jest jakaś kpina.
|
|
|
![]()
Post
#1480
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
to samo na dziewiątym..
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 05:18 |