![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1401
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Sorry - ale po takich opadach jak były wczoraj nie za bardzo jest możliwość na bieżąco usuwać śnieg na wszystkich drogach. I z tym śniegiem nie radzą sobie tylko u nas lecz w całej Polsce. Dzisiaj przestało padać - zobaczymy jak będzie dzisiaj bez opadów - czy będzie lepiej. Bywały już przerwy między opadami po kilka - kilkanaście godzin (ewentualnie zakłócone lekko prószącym śnieżkiem), a żadnego pługu nie widziałem od poniedziałku... Opad jak opad, ale był wiatr! Który zmrożony śnieg nawiewał na drogi i chodniki. Ten kto musi odśnieżać chodnik czy drogę przed swoim domem ten wie, że w środę to była syzyfowa praca. |
|
|
![]()
Post
#1402
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 516 Dołączył: sob, 02 gru 06 Skąd: D.G. Mydlice Nr użytkownika: 352 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To straszne że natura silniejsza od ludzi. Zawsze była silniejsza i nic się w tej materii nie zmieni tylko ewentualnie możemy sobie lepiej radzić z skutkami,choć nie zawsze patrz Nowy Orlean po przejściu Katriny. Większa część Europy tonie w śniegu a w Bułgarii najcieplejszy Listopad od 130 lat temperatura dochodziła do 25 C. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1403
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 516 Dołączył: sob, 02 gru 06 Skąd: D.G. Mydlice Nr użytkownika: 352 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Dąbrowskie drogi zatkane są światłami
![]() Od kiedy przez ostatni rok w Dąbrowie Górniczej powstały na głównych drogach trzy sygnalizacje świetlne, przez miasto przejeżdża się fatalnie. Tworzą się korki. Brakuje bezkolizyjnych rond. Narzekają i dąbrowianie, i kierowcy z całego regionu. Sprawdziliśmy, przejazd przez centrum w stronę dzielnicy Gołonóg do przyjemności faktycznie nie należy. Zwłaszcza zimą. Ruszając ul. Kościuszki od razu staję przed sygnalizacją świetlną, która miesiąc temu powstała między ulicą Dąbrowskiego i wjazdem pod halę Centrum. Kilka aut wyjeżdża z ul. Dąbrowskiego. Mijają trzy minuty. W żółwim tempie jadę dalej, bo po drodze są jeszcze dwa przejścia dla pieszych, a że to samo centrum, więc przechodniów nie brakuje. Włączenie się do ruchu w ul. Królowej Jadwigi to strata kolejnych minut, bo sznur samochodów ciągnie się od strony ul. Sobieskiego. Udało się, przejechałem 300 metrów i... znów światła. Te też powstały ostatnio. Kierowcy stojący na lewym pasie blokują ruch, bo czekają na skręt w ul. Augustynika. Dla reszty pozostaje więc tylko jeden pas! Efekt - kolejne stracone 4 minuty. Po przejechaniu kilometra kolejne światła na skrzyżowaniu z ul. Wojska Polskiego. Tym razem się udało. Zielone. Ale 400 metrów dalej już nie. Czerwone na skrzyżowaniu z ul. Majakowskiego. Znów stoję dwie minuty. Wydawało się, że może być już tylko lepiej. Niekoniecznie. Kolejnych kilkaset metrów i kolejna sygnalizacja, przy skręcie do Urzędu Miasta, w ul. Graniczną. Znów kolejka aut. Mijam światła w Gołonogu, na skrzyżowaniu Piłsudskiego z ul. Tysiąclecia. Koniec trasy. W sumie straciłem ok. 15 minut, a gdyby choć część sygnalizacji zastąpiły bezkolizyjne ronda, byłoby znacznie szybciej. - Trzeba budować więcej rond, bo wkrótce w ogóle nie przejedziemy przez miasto - podkreśla Marcin Stanisławski, dąbrowski kierowca. Na odcinku ponad 5 km mamy 6 sygnalizacji świetlnych. Okazuje się jednak, że w mieście nie da się zastosować "zielonej fali", co znacznie ułatwiłoby płynny przejazd. - Sygnalizacje na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z Poniatowskiego i Graniczną zostały skoordynowane w ubiegłych latach. By synchronizacja była w pełni pomocna dla kierujących, każdy z nich musi jechać z prędkością nieprzekraczającą 50 km/h i wszyscy muszą ruszać jednocześnie - tłumaczy Arkadiusz Grządziel, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji i Drogownictwa Urzędu Miejskiego. - Odległości tych skrzyżowań od sygnalizacji na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Tysiąclecia są jednak zbyt duże, aby dało się wprowadzić "zieloną falę". W miarę możliwości będziemy wprowadzać kolejne korekty w programie sygnalizacji świetlnej - dodaje. A co z ze skrętem z ul. Królowej Jadwigi w ul. Augustynika, gdzie blokowany jest cały pas? - Rozważamy wykonanie dodatkowego pasa do lewoskrętu - mówi Grządziel. Technicznie nie będzie to łatwe, bo nawierzchnia musiałaby zostać położona na torowisku, a tramwaje zatrzymywałyby się wcześniej. Pewne jest natomiast, że w najbliższym czasie na głównych trasach nie powstanie żadne rondo. Planowane jest jedynie w dzielnicy Łosień, gdzie krzyżują się ul. Gołonoska i Ząbkowicka. Co u sąsiadów? W Sosnowcu najbardziej zakorkowane są ulice w centrum miasta. Kierowcy samochodów narzekają na to, że stoją w długich korkach na ulicy Piłsudskiego. Droga jest po prostu usiana sygnalizacją świetlną. Na światłach stoi się koło Centrum Handlowego Plaza i nieco dalej, tuż przy skręcie w kierunku dworca. Przejazd tym krótkim odcinkiem trwa czasami nawet do 15 minut. Zdaniem kierowców, rondo Ludwik też jest źle zaprojektowane i przysparza im samych problemów. ZIELA -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1404
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
skoro sa swiatła i korki w centrum, moze warto przedstawic alternatywe w postaci poruszania sie tramwajem w godzinach szczytu !!?? No ale pojedyncze składy jezdzace w godzinach 13-16 sa przepełnione i nie są zadną konkurencją w komfortowym przemieszczaniu sie po DG, a są koniecznościa dla wielu osób!!!
|
|
|
![]()
Post
#1405
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Trzeba budować więcej rond, bo wkrótce w ogóle nie przejedziemy przez miasto - podkreśla Marcin Stanisławski, dąbrowski kierowca. Czy Marcin Stanisławski jechał kiedyś do centrum od strony Będzina ? Tam korek do cudownego ronda zaczyna się już do ulicy Sienkiewicza. ![]() W ciągu trzech ostatnich lat zarejestrowano w DG 40tys aut. Trzeba się z tym pogodzić. ![]() |
|
|
![]()
Post
#1406
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1407
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W niemczech w prawie kazdym miescie ma miejsce "zielona fala" a odległości wcale nie są mniejsze - co za problem kupić nadajniki radiowe i czujki.
|
|
|
![]()
Post
#1408
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,171 Dołączył: pon, 01 wrz 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 18 Płeć: Mężczyzna GG: 1387662 ![]() |
Trzeba budować więcej rond, bo wkrótce w ogóle nie przejedziemy przez miasto - podkreśla Marcin Stanisławski, dąbrowski kierowca. Czy Marcin Stanisławski jechał kiedyś do centrum od strony Będzina ? Tam korek do cudownego ronda zaczyna się już do ulicy Sienkiewicza. ![]() Gdyby nie było ronda, tylko światła, korek zaczynałby się w Będzinie. Nie widzę jednak powodu, dla którego nie warto by było zamontować sygnalizację na skrzyzowaniu Sobieskiego-Sienkiewicza, Piłsudskiego-Kasprzaka/Wisniowa, Wiśniowa,Wybickiego-Tiereszkowej,Prusa, Tysiąclecia-Prusa. Kilka krzyżówek by się jeszcze znalazło. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1409
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Trzeba budować więcej rond, bo wkrótce w ogóle nie przejedziemy przez miasto - podkreśla Marcin Stanisławski, dąbrowski kierowca. Czy Marcin Stanisławski jechał kiedyś do centrum od strony Będzina ? Tam korek do cudownego ronda zaczyna się już do ulicy Sienkiewicza. ![]() Gdyby nie było ronda, tylko światła, korek zaczynałby się w Będzinie. Nie widzę jednak powodu, dla którego nie warto by było zamontować sygnalizację na skrzyzowaniu Sobieskiego-Sienkiewicza, Piłsudskiego-Kasprzaka/Wisniowa, Wiśniowa,Wybickiego-Tiereszkowej,Prusa, Tysiąclecia-Prusa. Kilka krzyżówek by się jeszcze znalazło. i koniecznie koło dworca w gołonogu ![]() |
|
|
![]()
Post
#1410
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tak to juz jest z sygnalizacjami w miescie, a u nas wcale nie ma ich tak duzo jak na takie miasto. Uklad komunikacyjny zbudowany "przy okazji" HK, mimo ze niedokonczony byl nawet zbyt dobry i nic nie robiono przez tyle lat. W innych miastach sygnalizacje musialy powstawac systematycznie przez wiele lat, a u nas dzieje sie tak od dosc niedawna i powstaje sporo naraz, wiec stad takie wrazenie. Ruch szybko rosnie. Jednak sygnalizacje robiono troche nieprzemyslanie. Lewe pasy zmieniano na tylko w lewo, zamiast poszerzyc przed skrzyzowaniami, najtanszym kosztem. Rondo mialo byc tez chyba w planach na skrzyzowaniu Al. Majakowskiego i 11 Listopada.
Poza tym priorytetem w centrum powinni byc piesi i komunikacja zbiorowa. Jak najwiecej przejsc dla pieszych. Nawet tunele powinny byc dla samochodow, a nie dla pieszych. To juz kolejny artykul w DZ na temat sygnalizacji. Poprzedni utwierdzil mnie tylko w przekonaniu, ze sygnalizacja na Kosciuszki to bardzo dobre rozwiazanie. Zacytowali kogos, ze jedzie sobie rozpedzony z gory i bardzo ciezko zahamowac, gdy zapali sie czerwone ![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1411
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1412
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() ![]() Ul. Sobieskiego: W Dąbrowie szwedzka winda nie działa na mrozie 2010-12-28, Aktualizacja: dzisiaj 12:14 Piotr Sobierajski Ma tylko jeździć w górę i w dół, ułatwiając osobom niepełnosprawnym i matkom z wózkami dojazd do Centrum Handlowego Pogoria. Niby proste, bo po to konstruowane i montowane są windy. W Dąbrowie Górniczej wszystko jest jednak na opak. Urządzenie przy kładce nad ul. Sobieskiego w czasie dwóch lat, od kiedy zaprasza klientów Centrum Handlowe Pogoria, czynne było tylko sporadycznie. Oczywiście teraz winda także nie działa od kilku tygodni, choć miała jeździć już przed świętami Bożego Narodzenia, a wszystkich niezmiennie "wita" napis: "Winda nieczynna. Za utrudnienia przepraszamy". I tyle. - To jest po prostu niepoważne. Okres świąteczny, zbliża się Nowy Rok, wiadomo, że znacznie więcej osób wtedy odwiedza centra handlowe, tutaj jest też przecież na górze kino. Jak się tam dostać - pyta dąbrowianka Małgorzata Nowak. - Tych schodów przecież nijak nie pokona osoba na wózku inwalidzkim. Te problemy muszą się wreszcie raz na zawsze skończyć - dodaje Bogdan Zandecki, prezes zarządu Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom i Osobom Niepełnosprawnym Neuron w Dąbrowie Górniczej. Windę i jej montaż zaplanowali projektanci CH Pogoria, ale nie wzięli pod uwagę tego, że nie nadaje się ona do montażu na zewnątrz. Jak się właśnie okazało powinna pracować w cieplarnianych warunkach, od plus 5 do plus 35 stopni Celsjusza. A do tego wyprodukowana została w Szwecji i teraz w razie awarii każdą, nawet najmniejszą śrubkę trzeba sprowadzać właśnie stamtąd. - Trudno mi powiedzieć, dlaczego winda z takimi parametrami technicznymi została zamontowana na zewnątrz - mówi Justyna Bociąga z Centrum Handlowego Pogoria. - Ustalenia, zgodnie z umową były takie, że po wybudowaniu kładki przejmie ją na utrzymanie miasto - dodaje. I tak właśnie się stało. Teraz to miasto stara się sobie radzić jakoś z tym bublem. Na razie tę walkę jednak przegrywa. - Musieliśmy zmienić firmę, która będzie się zajmowała konserwacją dźwigu. Cały czas staramy się uruchomić windę - zapewnia Roman Sowiński, kierownik Biura Inżyniera Miejskiego. - Mamy z nią same problemy. Szyby pękają od wibracji, bo jest blisko ulicy. Dopuszczalny ciężar, to tylko 400 kg. Kiedy jest większy znów są kłopoty - dodaje. A co na to wszystko Urząd Dozoru Technicznego? - Cały czas są problemy ze smarowaniem jednej ze śrub, która wprawia w ruch cały mechanizm. Są piski, wszystko skrzypi. Poza tym winda stała dłuższy czas, nie jeździła, co też ma teraz negatywne konsekwencje. Nie możemy urządzenia w takim stanie dopuścić do użytkowania. Musi być ono w stu procentach sprawne - mówi Michał Krygier z dąbrowskiego oddziału Urzędu Dozoru Technicznego. Jeśli uda się naprawić przekładnie, winda być może ruszy w tym tygodniu. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1413
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
z tą windą to są jakieś jaja....kto to w ogóle projektował i zatwierdzał..?
|
|
|
![]()
Post
#1414
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ja już widząc co montują w przejściu, mogę powiedzieć, że będzie to samo.
|
|
|
![]()
Post
#1415
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Które dąbrowskie drogi do remontu w tym roku? 2011-01-03, Aktualizacja: 2011-01-03 11:56 PAS Zima trzyma się mocno, a kierowcy narzekają często na zaśnieżone, często dziurawe i pofałdowane drogi. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, gdzie wiosną będą mogli liczyć na obecność ekip remontowych. Jednak nie tych, które tylko doraźnie załatają wyrwy i zaraz sobie pojadą, ale takich, których obecność oznacza generalny remont dąbrowskich ulic i zwiększenie bezpieczeństwa kierowców. I co się okazało? W przyszłym roku na pewno nie ma co liczyć na nową, równą jak stół nawierzchnię ul. Majakowskiego, która aż prosi się remont. Nie wiadomo natomiast kiedy będą się mogły rozpocząć prace na odcinku ul. Królowej Jadwigi i Piłsudskiego, aż do sygnalizacji świetlnej i skrzyżowania z ul. Graniczną. Ważą się także losy ronda w dzielnicy Łosień, które miało powstać w tym roku, ale ponoć zabrakło na nie funduszy, a do tego trzeba było po raz kolejny zmieniać projekt. Jak udało nam się ustalić takiemu zamieszaniu w sporej mierze winien jest... wojewoda śląski, który właśnie cofnął wszystkie subwencje na inwestycje drogowe, a zaoszczędzone dzięki temu pieniądze zamierza przeznaczyć na pomoc dla miast i gmin poszkodowanych podczas majowych powodzi. A Dąbrowa Górnicza chciała pozyskać w ten sposób 5 mln zł na dofinansowanie remontu dalszej części ul. Królowej Jadwigi i Piłsudskiego. – Fundusze na to przedsięwzięcie są zarezerwowane w miejskim budżecie – tłumaczy Bartosz Matylewicz z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego. – Teraz sytuacja nieco się jednak skomplikowała. 18 lutego upływa bowiem termin zgłaszania wniosków o przyznanie subwencji z ministerstwa infrastruktury. W zależności od rozwoju sytuacji będziemy więc ubiegać się o dodatkowe pieniądze właśnie tam. Na razie nie wiadomo jednak, które z przedsięwzięć zostanie zgłoszone. Więcej o remontach miejskich dróg i budowie ronda w Łośniu będzie można powiedzieć w pierwszym kwartale przyszłego roku – dodaje. Przebudowa oraz modernizacja połatanej i dziurawej ul. Majakowskiego najwcześniej rozpocznie się z kolei w 2012 roku. Na razie w budżecie miejskim znalazło się 500 tys. zł na opracowanie projektu budowlano-wykonawczego, który będzie zawierał wszystkie proponowane zmiany w rejonie ulic m.in. Mickiewicza. Majakowskiego i Norwida. Będzie obejmował nie tylko remont jezdni, ale także przebudowę chodnika wzdłuż alei, uporządkowanie miejsc parkingowych i elementy małej architektury. – Przygotowanie projektu może potrwać około 8 miesięcy. Będziemy się starać, by pod koniec przyszłego roku rozpisany został przetarg na wykonawstwo tych prac – wyjaśnia Bartosz Matylewicz. Dali i zabrali ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1416
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Dali i zabrali ![]() Nie ma co płakać patrząc na nowe technologie w robotach drogowych. W zasadzie jesienią czy ogólnie w zeszłym roku remontowane odcinki S1 już mają wyrwy (na odcinku DG-Jaworzno "sprawdzałem"), podobnie niedawno remontowana DK86 Sosnowiec - K-ce też ma już dziury i jakieś uskoki, pewnie zostanie to połatane a nie naprawione w ramach gwarancji porządnie. Jeżeli tak mają być robione drogi w regionie to może faktycznie lepiej dać kasę powodzianom albo na inny cel... |
|
|
![]()
Post
#1417
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 65 Dołączył: śro, 03 gru 03 Nr użytkownika: 36 ![]() |
No w DG to pewno wszystko (finanse) gospodarka wodnościekowa pociągnie.
W zasadzie jesienią czy ogólnie w zeszłym roku remontowane odcinki S1 już mają wyrwy (na odcinku DG-Jaworzno "sprawdzałem"), podobnie niedawno remontowana DK86 Sosnowiec - K-ce też ma już dziury i jakieś uskoki, pewnie zostanie to połatane a nie naprawione w ramach gwarancji porządnie. DKS 1 - racja dziury się pojawiły, ale na DKS 86 Sosnowiec - Katowice nie zauważyłem żadnych dziur. Jest tylko uskok, o którym wspomniałeś, znajduje się ona na obiekcie mostowym, więc przyczyna jego powstania jest pewno bardziej skomplikowana niż zwykłego ubytu w nawierzchni. |
|
|
![]()
Post
#1418
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,635 Dołączył: pon, 16 lut 09 Skąd: Centrum Nr użytkownika: 3,199 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Od kilku dni uskoki na 86tce są już 'zdrapane' i można bez problemu przez nie przejechać.
-------------------- pozdrawiam,
Sylwester Dominik Historia miasta uwieczniona na fotografiach i pocztówkach. Zapraszam na www.dawnadabrowa.pl i www.facebook.com/dawnadabrowa |
|
|
![]()
Post
#1419
|
|
![]() Człowiek Legenda ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 99 Dołączył: czw, 28 kwi 05 Skąd: Broadway Nr użytkownika: 141 Płeć: Mężczyzna GG: 2594367 ![]() |
Przejedźcie się Aleją Zagłębia na wysokości osiedla morcinka w stronę "centrum". Jest to jedna wielka katastrofa wyglądająca jak pole obsypane granatami, takich dziur to ja jeszcze na tej nie remontowanej od lat drodze to jeszcze nie widziałem. A przed wjazdem do biedronki, jest tak dziura, że można urwać koło !!.
Piłsudskiego nie lepszą, tez już powychodziły "przebiśniegi" ... |
|
|
![]()
Post
#1420
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 516 Dołączył: sob, 02 gru 06 Skąd: D.G. Mydlice Nr użytkownika: 352 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Dziurawe drogi w Zagłębiu. Nasz subiektywny ranking
![]() Dodatnia temperatura wystarczyła, by w większości jezdni w całym Zagłębiu pojawiły się ogromne dziury i zapadliska. Kierowcy muszą jeździć slalomem, bo inaczej albo stracą koło, albo nawet całe zawieszenie. Trudno to zrozumieć, zwłaszcza że ogromne wyrwy są dokładnie w tych samych miejscach, gdzie przed rokiem. Sprawdziliśmy, gdzie lepiej zdjąć nogę z gazu. To nasz subiektywny ranking największych drogowych pułapek. Zdecydowanie na czoło rankingu wysuwają się dziury na DK 94, zwłaszcza w okolicy Wydziału Nauk o Ziemi UŚ i nieco dalej, koło Elektrociepłowni Będzin w Sosnowcu. Jezdnia popękana jest poprzecznie, a do tego w wielu miejscach brakuje kawałków asfaltu. - Przecież to jest droga krajowa, powinna być równa jak stół - podkreśla Bartosz Janeczek, dąbrowski kierowca. Jak zapewnia Grzegorz Dąbrowski, rzecznik sosnowieckiego Urzędu Miejskiego, Miejski Zakład Ulic i Mostów na bieżąco będzie się starał uzupełniać ubytki w jezdniach na terenie miasta, ale krajówka na naprawę nawierzchni musi poczekać do wiosny. - Chcemy wiosną wykonać w tym miejscu gruntowny remont tej części DK 94, tak by problemy nie powtarzały się z każdą kolejną zimą - podkreśla Grzegorz Dąbrowski. Tak naprawdę DK 94 wygląda podobnie na całej długości w Zagłębiu. Drugie miejsce przyznaliśmy będzińskiej "nerce". Na tym skrzyżowaniu przejechanie np. torowiska to prawdziwe wyzwanie. Trzecią lokatę zajmuje sosnowiecki wiadukt na ul. Piłsudskiego. Kierowcy nie unikną tam sporego tąpnięcia. To efekt wjechania w pęknięty i zapadnięty asfalt. Na kolejnej wysokiej lokacie Dąbrowa Górnicza oraz efektowna - ok. 30-centymetrowej głębokości - wyrwa przy wyjeździe ze skrzyżowania alei Róż i Legionów Polskich w kierunku DK 94. Niewiele lepsza jest ul. Leśna w Zawierciu. Choć to centrum, to ilość głębokich dziur, w które możemy wpaść jest spora. Podobnie wygląda np. ul. Sobieskiego w Wojkowicach. Jakie znacie jeszcze dziurawe drogi w Zagłębiu? Piszcie, komentujcie, przesyłajcie zdjęcia na internet@dz.com.pl -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 02:25 |