![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1301
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 299 Dołączył: pon, 26 maj 08 Nr użytkownika: 1,306 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na szczęście chyba wszyscy macie rację ![]() Pewnie kolizja nie jest wypadkiem ani "poważnym zdarzeniem drogowym". ![]() Ciekawi mnie miara powagi zdarzenia drogowego ? Jakaś konkretna ilość zabitych, rannych ? Prawda jest taka, że te foto i zrobione przejścia dla pieszych niestety przyczyniają się do tych stłuczek pośrednio. Po prostu kierowcy nagle przed nimi hamują. Ten post edytował mgmisiek pią, 08 paź 2010 - 16:42 |
|
|
![]()
Post
#1302
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Ciekawi mnie miara powagi zdarzenia drogowego ? Jakaś konkretna ilość zabitych, rannych ? Kolizja jak jest pogięta blacha. Jak są ranni i zabici to wypadek. Powaga pewnie oceniana jest "na oko". Prawda jest taka, że te foto i zrobione przejścia dla pieszych niestety przyczyniają się do tych stłuczek pośrednio. Taa... bo to przejście do pieszych i fotoradar jadą 100km/h i wyprzedzają pasem do lewoskrętu. ![]() |
|
|
![]()
Post
#1303
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 299 Dołączył: pon, 26 maj 08 Nr użytkownika: 1,306 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Taa... bo to przejście do pieszych i fotoradar jadą 100km/h i wyprzedzają pasem do lewoskrętu. ![]() Dlatego napisałem pośrednio ![]() Ogólnie jedyne co mogę zarzucić temu miejscu to trzeba być d***lem żeby wymyśleć przejście dla pieszych przez 3 pasy na takiej drodze bez zabezpieczenia typu światła. Ale boje się to mówić głośno co by świateł i tutaj nie zrobili. Ten post edytował mgmisiek pią, 08 paź 2010 - 19:55 |
|
|
![]()
Post
#1304
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 14 Dołączył: śro, 30 cze 10 Nr użytkownika: 3,956 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tez o tym kiedys pisalem. Zacytuje sam siebie ![]() Po wymianie kawalka asfaltu na Al. Roz zmieniono oznakowanie poziome. Dawniej skrecajac w prawo z Pilsudskiego w Krolowej Jadwigi prawy pas byl odddzielony ciagla linia. Od dlugiego czasu jest juz przerywana i jest dosc niebezpiecznie, bo wiekszosc jakby zmiany nie zauwazyla. Przepraszam, nie zauważyłem ![]() Zawsze się zastanawiam, jaki problem postawić na miesiąc żółtą tablicę "Zmiana organizacji ruchu", gdy zmienia się ogranizację ruchu. Ale w tym przypadku podejrzewam, że organizacji ruchu celowo nie zmieniano, samo tak wyszło. Położyli nowy asfalt i ktoś zapomniał jaka linia była wcześniej. Smutne to. |
|
|
![]()
Post
#1305
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Zawsze się zastanawiam, jaki problem postawić na miesiąc żółtą tablicę "Zmiana organizacji ruchu", gdy zmienia się ogranizację ruchu. Ale w tym przypadku podejrzewam, że organizacji ruchu celowo nie zmieniano, samo tak wyszło. Położyli nowy asfalt i ktoś zapomniał jaka linia była wcześniej. Smutne to. Chyba masz rację, bo o ile dobrze pamiętam - a wydaje mi się, że tak - to w momencie przejazdu przez tory mamy jeden pas na tym rondzie więc spokojnie mógłby pozostać jeden pas do zjazdu z ronda tak jak było. |
|
|
![]()
Post
#1306
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
CYTAT Tiry przez dąbrowski Tworzeń już nie pojadą
Ulica Tworzeń w Dąbrowie Górniczej będzie zamknięta przez 10 miesięcy. Na początek w objazdach kierowcom pomogą strażnicy i policja. Od czwartku kierowcy prywatnych samochodów i tirów nie dojadą ul. Tworzeń do ponad 80 firm w pobliskiej Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Zakaz wjazdu będzie obowiązywał aż przez 10 miesięcy. W tym czasie powstanie tu kanalizacja i nowa nawierzchnia wraz z chodnikami. Zamieszanie będzie jednak ogromne, bo codziennie przejeżdża tędy kilka tysięcy kierowców tirów z całej Europy. W rozładowaniu korków będą pomagać strażnicy miejscy i policjanci. Ale potem można się spodziewać mandatów. - Wyłączenie ruchu tranzytowego ma przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo podczas prac - podkreśla Beata Pisarczyk z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego. - Są widoczne zakazy wjazdu. Większość kierowców jeździ na pamięć, dlatego w pierwszych dwóch dniach będą im pomagać strażnicy miejscy - dodaje. A co potem? Urzędnicy sami przyznają, że nie będzie łatwo wyegzekwować zakazu wjazdu. I jeśli jakiś tir wjedzie już w ul. Tworzeń, to nie będzie mógł zawrócić. - Nie do wszystkich od razu dotrze informacja o zakazie wjazdu. Dlatego pojawią się tu patrole ruchu drogowego - zapewnia komisarz Witold Jóźwiak, zastępca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego dąbrowskiej policji. - Potem kierowcy muszą stosować się do nowej organizacji ruchu. Jeśli nie, to dostaną mandat - dodaje. W ul. Tworzeń będą mogli wjechać tylko mieszkańcy posesji, kierowcy jadący do tutejszych firm i autobusy. Kierowcy tirów i prywatnych pojazdów powinni się kierować objazdami: ul. Piłsudskiego, S-1, DK-94, drogą wojewódzką nr 790 w Strzemieszycach, a potem ul. Gołonoską i Ząbkowicką. Nowa organizacja ruchu nie spowoduje zmiany tras linii autobusowych 809, 806, 803 i 275. www.dziennikzachodni.pl -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#1307
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 28 Dołączył: wto, 29 sty 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 1,066 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tez o tym kiedys pisalem. Zacytuje sam siebie ![]() Po wymianie kawalka asfaltu na Al. Roz zmieniono oznakowanie poziome. Dawniej skrecajac w prawo z Pilsudskiego w Krolowej Jadwigi prawy pas byl odddzielony ciagla linia. Od dlugiego czasu jest juz przerywana i jest dosc niebezpiecznie, bo wiekszosc jakby zmiany nie zauwazyla. Przepraszam, nie zauważyłem ![]() Zawsze się zastanawiam, jaki problem postawić na miesiąc żółtą tablicę "Zmiana organizacji ruchu", gdy zmienia się ogranizację ruchu. Ale w tym przypadku podejrzewam, że organizacji ruchu celowo nie zmieniano, samo tak wyszło. Położyli nowy asfalt i ktoś zapomniał jaka linia była wcześniej. Smutne to. Ja myślę, że zmiana organizacji jest celowa, umożliwia szybszy i bezpieczniejszy przejazd autobusów z Al. Róz, na przystanek koło kościoła (w kierunku centrum). Zjeżdżając z ronda, mogą się ustawić na prawym pasie, czego do tej pory nie mogły robić i czekały na lewym, aż któryś z kierowców ich przepuści. Ten post edytował darro pią, 15 paź 2010 - 10:53 |
|
|
![]()
Post
#1308
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Ja myślę, że zmiana organizacji jest celowa, umożliwia szybszy i bezpieczniejszy przejazd autobusów z Al. Róz, na przystanek koło kościoła (w kierunku centrum). Zjeżdżając z ronda, mogą się ustawić na prawym pasie, czego do tej pory nie mogły robić i czekały na lewym, aż któryś z kierowców ich przepuści. A czy dużo linii tak jeździ? Nie wiem szczerze mówiąc ale wydaje mi się, że większość jadących od Zagórza "na górze" zawija się na centrum, często jeżdżę Al. Róż w dół i potem na centrum i nie przypominam sobie, żebvym tam widział autobus... Natomiast rozwiązanie takie zmniejsza płynność ruchu od strony Gołonoga w kierunku Centrum więc jeżeli chodziłoby o dwie linie autobusowe to bez sensu... |
|
|
![]()
Post
#1309
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 28 Dołączył: wto, 29 sty 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 1,066 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ja myślę, że zmiana organizacji jest celowa, umożliwia szybszy i bezpieczniejszy przejazd autobusów z Al. Róz, na przystanek koło kościoła (w kierunku centrum). Zjeżdżając z ronda, mogą się ustawić na prawym pasie, czego do tej pory nie mogły robić i czekały na lewym, aż któryś z kierowców ich przepuści. A czy dużo linii tak jeździ? Nie wiem szczerze mówiąc ale wydaje mi się, że większość jadących od Zagórza "na górze" zawija się na centrum, często jeżdżę Al. Róż w dół i potem na centrum i nie przypominam sobie, żebvym tam widział autobus... Natomiast rozwiązanie takie zmniejsza płynność ruchu od strony Gołonoga w kierunku Centrum więc jeżeli chodziłoby o dwie linie autobusowe to bez sensu... 260, 604 - co najmniej jeden na godzinę każdej linii, w szczycie po dwa kursu każdej z linii. |
|
|
![]()
Post
#1310
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,171 Dołączył: pon, 01 wrz 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 18 Płeć: Mężczyzna GG: 1387662 ![]() |
To nie jest zwyczajna linia przerywana, tylko ta, która każe spodziewać się innego zagrożenia. Dlatego też uważam, że prawie nic się nie zmieniło. W dalszym ciągu pojazd zamierzający wjechać na prawy pas z lewego, musi ustąpić pierwszeństwa.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1311
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 14 Dołączył: śro, 30 cze 10 Nr użytkownika: 3,956 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ja myślę, że zmiana organizacji jest celowa, umożliwia szybszy i bezpieczniejszy przejazd autobusów z Al. Róz, na przystanek koło kościoła (w kierunku centrum). Zjeżdżając z ronda, mogą się ustawić na prawym pasie, czego do tej pory nie mogły robić i czekały na lewym, aż któryś z kierowców ich przepuści. W ruchu miejskim naturalne jest przepuszczanie autobusów. A przynajmniej powinno być, bo ułatwienie im jazdy jest w interesie każdego kierującego innym pojazdem: gdyby wszyscy pasażerowie przesiedli się do aut osobowych, korki byłyby znacznie większe. Ale przyjmując Twoją tezę: dlaczego więc nie postawiono tablic o zmianie organizacji ruchu? Może należało zastosować znak P-3b (linia jednostronnie przekraczalna - krótka), analogicznie do skrętu z Alei Róż w prawo w stronę Redenu? To nie jest zwyczajna linia przerywana, tylko ta, która każe spodziewać się innego zagrożenia. Dlatego też uważam, że prawie nic się nie zmieniło. W dalszym ciągu pojazd zamierzający wjechać na prawy pas z lewego, musi ustąpić pierwszeństwa. Jadąc od strony Redenu w prawo, najpierw trzeba wjechać na rondo, czyli ustąpić pierwszeństwa pojazdom, jakie są na rondzie. Te pojazdy mogą zjechać na prawy lub lewy pas - linia przerywana daje ich kierowcom wolny wybór. W starym malowaniu, prawoskręt był niejako "poza rondem" - pojazdy na rondzie musiały wjechać na lewy pas, a później (ustępując pierwszeństwa) wjechać na prawy. Ten post edytował cery pią, 15 paź 2010 - 16:56 |
|
|
![]()
Post
#1312
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Nie piszemy o tym, ze w szczycie miasto zaczyna sie korkowac m.in:
- na Katowickiej - do sygnalizacji na 11 Listopada od strony Katowic lewy pas korkuje sie juz od dawna, a teraz normalny jest korek w przeciwna strone oba pasy, ktory zaczyna sie od wezla z S1, - na Pilsudskiego od targu korek konczy sie na gorze Al. Roz, - na Królowej Jadwigi/Sobieskiego od Augustynika do 3 Maja wraz z kawalkiem Kosciuszki, - Na Legionow przez 2 sygnalizacje do Sztygarki, - Kolejowa od przejazdu do dworca. Poza tym w ostatnich latach bardzo wzrosl ruch na przelotowych DK94 i S1/DK1 Ciekawe co bedzie za 10 lat. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1313
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 28 Dołączył: wto, 29 sty 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 1,066 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ja myślę, że zmiana organizacji jest celowa, umożliwia szybszy i bezpieczniejszy przejazd autobusów z Al. Róz, na przystanek koło kościoła (w kierunku centrum). Zjeżdżając z ronda, mogą się ustawić na prawym pasie, czego do tej pory nie mogły robić i czekały na lewym, aż któryś z kierowców ich przepuści. W ruchu miejskim naturalne jest przepuszczanie autobusów. A przynajmniej powinno być, bo ułatwienie im jazdy jest w interesie każdego kierującego innym pojazdem: gdyby wszyscy pasażerowie przesiedli się do aut osobowych, korki byłyby znacznie większe.Ale przyjmując Twoją tezę: dlaczego więc nie postawiono tablic o zmianie organizacji ruchu?Może należało zastosować znak P-3b (linia jednostronnie przekraczalna - krótka), analogicznie do skrętu z Alei Róż w prawo w stronę Redenu?To nie jest zwyczajna linia przerywana, tylko ta, która każe spodziewać się innego zagrożenia. Dlatego też uważam, że prawie nic się nie zmieniło. W dalszym ciągu pojazd zamierzający wjechać na prawy pas z lewego, musi ustąpić pierwszeństwa. Jadąc od strony Redenu w prawo, najpierw trzeba wjechać na rondo, czyli ustąpić pierwszeństwa pojazdom, jakie są na rondzie. Te pojazdy mogą zjechać na prawy lub lewy pas - linia przerywana daje ich kierowcom wolny wybór. W starym malowaniu, prawoskręt był niejako "poza rondem" - pojazdy na rondzie musiały wjechać na lewy pas, a później (ustępując pierwszeństwa) wjechać na prawy.Ten post edytował darro pon, 18 paź 2010 - 08:12 |
|
|
![]()
Post
#1314
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 28 Dołączył: wto, 29 sty 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 1,066 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jakiś czas temu starałem się (pisma, spotkania) aby ul. Sienkiewicza była jednokierunkowa (w dół). Byłoby to uzupełnienie ruchu jednokierunkowego w okolicach centrum (ul. 3 Maja jednokierunkowa w górę), ale... cóż, nie udało się. UM podparł się jakimiś opiniami, które mówiły że będzie to niekorzystne dla ruchu w tej okolicy.
Ciekawy jestem co Wy myslicie na ten temat. |
|
|
![]()
Post
#1315
|
|
![]() kocham Moje Miasto ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 494 Dołączył: śro, 11 cze 08 Skąd: Bajba, Centrum, Gołonóg Nr użytkownika: 1,335 Płeć: Mężczyzna ![]() |
jakoś tak się składa, że Sienkiewicza jeżdżę zawsze "w dół", więc OK
![]() ale co na to okoliczni mieszkańcy? obawiam się, że dla nich to jednak uciążliwe może być ![]() Ten post edytował mawwm wto, 19 paź 2010 - 18:35 -------------------- Kto nie tworzy nic, ten tworzy chaos R.P. Feynman
|
|
|
![]()
Post
#1316
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
jakoś tak się składa, że Sienkiewicza jeżdżę zawsze "w dół", więc OK ![]() ale co na to okoliczni mieszkańcy? obawiam się, że dla nich to jednak uciążliwe może być ![]() A ja przeciwnie, mnie akurat zawsze pasuje "pod górkę" ![]() Z tym, że mnie to lotto, mogę te parę metrów objechać jeżeli mieszkańcom to pasuje. Ale wydaje mi się, że tam sporo osób jeździ do bloków jednak i jakby tak zrobić to mogłyby być ładne korki na 3 Maja biorąc pod uwagę, że wielu nie lubi nadkładać drogi ![]() |
|
|
![]()
Post
#1317
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,385 Dołączył: pon, 13 sie 07 Nr użytkownika: 782 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z jednej strony 'chcemy' deptak na 3maja a z drugiej zrobić jednokierunkową (w dół) na Sienkiewicza. To by strasznie wzmogło ruch na 3maja, dlatego też mam nadzieję, że do tego nigdy nie dojdzie
![]() |
|
|
![]()
Post
#1318
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 28 Dołączył: wto, 29 sty 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 1,066 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z jednej strony 'chcemy' deptak na 3maja a z drugiej zrobić jednokierunkową (w dół) na Sienkiewicza. To by strasznie wzmogło ruch na 3maja, dlatego też mam nadzieję, że do tego nigdy nie dojdzie ![]() Ja nie chcę ruszać deptaka, który i tak jest do ul. Bandrowskiego, tylko wprowadzić ruch jednokierunkowy w ul. Sienkiewicza, dzięki czemu zyskałoby się trochę miejsc parkingowych wzdłuż tej ulicy i zmniejszyło hałas. |
|
|
![]()
Post
#1319
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,385 Dołączył: pon, 13 sie 07 Nr użytkownika: 782 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z jednej strony 'chcemy' deptak na 3maja a z drugiej zrobić jednokierunkową (w dół) na Sienkiewicza. To by strasznie wzmogło ruch na 3maja, dlatego też mam nadzieję, że do tego nigdy nie dojdzie ![]() Ja nie chcę ruszać deptaka, który i tak jest do ul. Bandrowskiego, tylko wprowadzić ruch jednokierunkowy w ul. Sienkiewicza, dzięki czemu zyskałoby się trochę miejsc parkingowych wzdłuż tej ulicy i zmniejszyło hałas. Ale jeśli Sienkiewicza byłoby tylko w dół to którędyś kierowcy musieliby pojechać do góry. Część zrobiłaby to Kościuszki a część 3maja. Wówczas tam wzrośnie hałaś ![]() Ten post edytował Kamil_ śro, 20 paź 2010 - 14:11 |
|
|
![]()
Post
#1320
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Z jednej strony 'chcemy' deptak na 3maja a z drugiej zrobić jednokierunkową (w dół) na Sienkiewicza. To by strasznie wzmogło ruch na 3maja, dlatego też mam nadzieję, że do tego nigdy nie dojdzie ![]() Ja nie chcę ruszać deptaka, który i tak jest do ul. Bandrowskiego, tylko wprowadzić ruch jednokierunkowy w ul. Sienkiewicza, dzięki czemu zyskałoby się trochę miejsc parkingowych wzdłuż tej ulicy i zmniejszyło hałas. Ale jeśli Sienkiewicza byłoby tylko w dół to którędyś kierowcy musieliby pojechać do góry. Część zrobiłaby to Kościuszki a część 3maja. Wówczas tam wzrośnie hałaś ![]() Prosta sprawa - należałoby postawić szlabany na wjazdach na 3 Maja, piloty lub lepiej karty wjazdu sprzedawać (choćby po kosztach) tylko mieszkańcom lub ludziom , którzy mają firmy i załatwione. Koszt myślę byłby ok. kilkunastu tysięcy. Jeszcze lepiej (estetyczniej) gdyby zamist szlabanów były TAKIE SŁUPKI. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 15:42 |