IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zlikwiduja tramwaje ?
Sebastian22
post pią, 27 maj 2011 - 12:22
Post #1


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,687
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna
GG: 4013457 status gadu-gadu



http://www.sosnowiec.info.pl/informacje/da...iczej,1,4,19523

bez komentarza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gregol
post pią, 27 maj 2011 - 12:37
Post #2


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 418
Dołączył: wto, 24 cze 08
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 1,349
Płeć: Mężczyzna
GG: 1309044 status gadu-gadu



CYTAT(Sebastian22 @ pią, 27 maj 2011 - 12:22) *


Niestety muszę się w pewnym stopniu z tym wnioskiem zgodzić. Dla dąbrowskich tramwajów jedyny ratunek to wymiana całego torowiska, bo remont już nie wystarczy i zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru. Tylko to pozwoli tramwajom osiągać prędkość maksymalną większą niż 40 km/h z jaką jeżdżą obecnie oraz zwiększyć komfort. A najlepiej jakby pojawiły się nowe i atrakcyjne rozgałęzienia linii.
Obecny tabor wypełniony w połowie ludźmi, których można się tylko bać lub brzydzić, zdewastowana linia, która daje emocje godne rollercoasterowi a do tego kosmiczny koszt przejazdu takim syfem z np. Gołonoga do centrum powodują niechęć do tramwajów.
Przy linii biegnącej po śladzie wielu autobusów jest to niska konkurencja na rzecz właśnie autobusu.

A wszyscy wiemy jak wyglądają tramwaje śląskie i że jest to końcówka linii daleko od śląska... a koszty wspomnianej przeze mnie inwestycji małe nie są.

Więc wybór uzdrowienie komunikacji w GOP lub likwidacja tramwajów.. W to pierwsze w ciągu najbliższych 15-20lat nie wierzę. Wątpię aby znalazł się odważny do sprywatyzowania komunikacji w GOP i odcięcia jej od samorządów..

A wizja likwidacji tramwajów i posadzenia w ich miejsce drzew smile2.gif i zrobienia takiej dłuuuuugiej zielonej alei
całkiem mi się podoba. Płakać nie będę bez tramwajów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pią, 27 maj 2011 - 12:51
Post #3


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



Akurat już jest kasa na remont ponad 2/3 torowisk TŚ. Sprowadzane też są tramwaje z Wiednia na czas remontów, gdyż nowe na torowiskach w takim stanie nie pojadą... ja tam ciągle widzę nitkę na zagórze do centrum S-ce z pominięciem Będzina.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post pią, 27 maj 2011 - 14:13
Post #4


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



Dla mnie TŚ mogą przestać istnieć. Jakiś czas temu (ze dwa lata) byłem zmuszony przez jakiś czas dojeżdżać komunikacją miejską do pracy. Mam dwie opcje: tramwaj i autobus z przesiadką. Tramwaj teoretycznie dużo szybszy (wg. rozkładu). Przez ten czas średnio raz w tygodniu tramwaj nie dojeżdżał do celu, czakał mnie więc piesza wycieczka za 4 zł (teoretycznie mogłem złożyć reklamację jednak jej koszt byłby wyższy od ceny biletu). Może miałem pecha ale nie chce mi się tego dogłębnie analizować. Przesiadłem się więc w śmierdzące przepalonym olejem autobusy które przynajmniej dojeżdżają do celu a i czasem (a na części tras zawsze) można trafić na jakiś nowy egzemplarz. Od tamtej pory nie zauważyłem znaczących zmian (pojawiły się 30-letnie 'helmuty' a i to też chyba nie u nas). Prędzej czy później i tak torowiska i "tabor" się rozsypie...

@xMarcinx - może się mylę ale coś mi się kojarzy, że DG jest chyba w tej 1/3 wink.gif

Ten post edytował vacu pią, 27 maj 2011 - 14:14
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek84
post pią, 27 maj 2011 - 14:39
Post #5


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 103
Dołączył: pią, 10 lis 06
Skąd: Mydlice North
Nr użytkownika: 277



CYTAT(gregol @ pią, 27 maj 2011 - 12:37) *
Więc wybór uzdrowienie komunikacji w GOP lub likwidacja tramwajów..

Czyli co? Po likwidacji tramwajów KZK stanie się. w magiczny sposób sprawnym i kompetentnym organizatorem?
Z KZK da się wyjść tylko trzeba chcieć.


--------------------
127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gregol
post pią, 27 maj 2011 - 14:58
Post #6


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 418
Dołączył: wto, 24 cze 08
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 1,349
Płeć: Mężczyzna
GG: 1309044 status gadu-gadu



CYTAT(Bartek84 @ pią, 27 maj 2011 - 14:39) *
Czyli co? Po likwidacji tramwajów KZK stanie się. w magiczny sposób sprawnym i kompetentnym organizatorem?


eee? chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Chodziło mi o to, że albo uzdrowienie kzk gop co równa się z inwestycjami w dąbrowskie tramwaje albo likwidacja tramwajów bo w obecnym kształcie i organizacji kzk gop są tylko kosztożernymi niepotrzebnymi tworami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek84
post pią, 27 maj 2011 - 15:28
Post #7


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 103
Dołączył: pią, 10 lis 06
Skąd: Mydlice North
Nr użytkownika: 277



CYTAT(gregol @ pią, 27 maj 2011 - 14:58) *
CYTAT(Bartek84 @ pią, 27 maj 2011 - 14:39) *
Czyli co? Po likwidacji tramwajów KZK stanie się. w magiczny sposób sprawnym i kompetentnym organizatorem?


eee? chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Chodziło mi o to, że albo uzdrowienie kzk gop co równa się z inwestycjami w dąbrowskie tramwaje albo likwidacja tramwajów bo w obecnym kształcie i organizacji kzk gop są tylko kosztożernymi niepotrzebnymi tworami.

Dobrze to ująłeś, ale moim zdaniem to żaden wybór.
Zlikwidujemy tramwaje i nadal będziemy mieć źle zarządzaną komunikację, za kilka lat zlikwidujemy kilka linii autobusowych, potem kilka kolejnych itd.
Usuwać trzeba przyczyny a nie efekty.

Moim zdaniem należałoby dogadać się z Sosnowcem, Będzinem i Czeladzią i wspólnie opuścić KZK GOP, jakby jeszcze odciąć się od TŚ S.A to mielibyśmy naprawdę solidny fundament pod budowę sprawnej komunikacji miejskiej w Zagłębiu.


--------------------
127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master
post pią, 27 maj 2011 - 15:38
Post #8


FdZD
******

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 1,388
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Nr użytkownika: 5
Płeć: Mężczyzna



Tramwaje sa kregosłupem komunikacyjnym w DG i powinny byc tymbardziej wzmocnione, nawet kosztem dublujacych trase autobusów. Tramwaje jada głowną arterią DG i w ich obrebie znajduje sie około 2/3 mieszkanców DG. Juz mnie ciekawi co by "vacu i"gregol" mówił gdyby tramwaje zlikwidowano. Przybyło by pasażerow w przepchanych autobusach, i nawet Ci którzy wola pozostawic 4 kółka pod domem, musieliby do nich wsiasc. I co wtedy? byłoby "kur..wanie" ze korek od poczty po górke gołonoska.Ogólnie pomysł chory.Tramwaje wymagaja modrenizacji taboru i torowiska oraz przedłuzenia lini do Zagórza. Dałoby to lepszy komfort jazdy tramwajem i wieksze mozliwosci dojazdu. Powinno sie to przeniesc na wieksza liczbe pasazerow. Choc w naszym społeczeństwie, prawie kazdy kto ma auto, to musi nim jechac nawet do najblizszego sklepu. Bo to punkt honoru wozic " D..." autem. cool.gif
CYTAT(Bartek84 @ pią, 27 maj 2011 - 15:28) *
Moim zdaniem należałoby dogadać się z Sosnowcem, Będzinem i Czeladzią i wspólnie opuścić KZK GOP, jakby jeszcze odciąć się od TŚ S.A to mielibyśmy naprawdę solidny fundament pod budowę sprawnej komunikacji miejskiej w Zagłębiu.
W zasadzie odłączenie Tramwajów Zagłebia od Śląskich nie jest trudne. Tylko "15" łaczy Katowice z Sosnowcem. "26" wyjezdzajac z Niwki ma chyba tylko 1 przystanek w Mysłowicach.W razie niemoznosci dogadania sie z Bedzinem i Sosnowcem mozna postawic na samodzielna linie typu "28"Urząd Pracy- petla Kaszprzaka co 10 min i czasem na Hute. Jedyne co to to ze tramwaje musiały by do Nas dojezdzac z zajezdni bedzinskiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misiekd
post pią, 27 maj 2011 - 15:41
Post #9


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 5
Dołączył: wto, 29 wrz 09
Nr użytkownika: 3,476
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Master @ pią, 27 maj 2011 - 16:31) *
Choc w naszym społeczeństwie, prawie kazdy kto ma auto, to musi nim jechac nawet do najblizszego sklepu. Bo to punkt honoru wozic " D..." autem. cool.gif

Guzik prawda! Mieszkam w Ujejscu, pracuję w centrum Sosnowca. Samochodem jadę (jak nie ma remontów albo wypadków) ok 20-25 minut. Kiedyś jeździłem autobusami, dwoma. Jak dobrze poszło to jechałem 1h 10min - czyli jak pierwszy autobus się nie spóźnił a drugi nie przyjechał wcześniej. Jak gdzieś się autobusy rozjechały to i 1h 30min się turlałem do roboty. Z powrotem wsiąść w Sosnowcu o 16 do autobusu, który jedzie do D.G. czasami graniczyło z cudem. Komfort żaden jak wisisz uczepiony jedną ręką rurki i wspierając się palcami jednej stopy na schodku. To samo w tramwajach. Tylko że jak akurat nie było 21 to czekała mnie dodatkowa przesiadka w Będzinie. Nie wspominając już o tym, że w zimie jak wsiadałem rano w 175 to lód był na szybach od wewnątrz a w lato bardzo często wytrzymać się nie da jak ludzie wracają spoceni...

Gdyby tak nagle wszyscy zostawili samochody pod domem i przesiedli się do komunikacji miejskiej jaki byłby luz na drogach... Ale być może do środy dotarłbym do pracy bo już teraz jak rano jedzie młodzież do szkoły, ludzie do pracy i dodatkowo wypadnie dzień targowy to w Ujejscu jeszcze można usiąść ale na Gdańskiej to już nawet stać nie ma gdzie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek84
post pią, 27 maj 2011 - 15:56
Post #10


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 103
Dołączył: pią, 10 lis 06
Skąd: Mydlice North
Nr użytkownika: 277



CYTAT(Misiekd @ pią, 27 maj 2011 - 15:41) *
Guzik prawda! Mieszkam w Ujejscu, pracuję w centrum Sosnowca. Samochodem jadę (jak nie ma remontów albo wypadków) ok 20-25 minut. Kiedyś jeździłem autobusami, dwoma. Jak dobrze poszło to jechałem 1h 10min - czyli jak pierwszy autobus się nie spóźnił a drugi nie przyjechał wcześniej.


A powinno to wyglądać tak, że dojeżdżasz do dworca w Ząbkowicach i przesiadasz się na pociąg miejski do centrum Sosnowca. Dzisiaj autobus z Ujejśca (btw. jak się tę nazwę odmienia?) do Ząbkowic jedzie 15 min, pociąg z Ząbkowic do Sosnowca ok.20 min, zakładając że oba środki komunikacji mogą funkcjonować lepiej niż obecnie to w 30 min dojeżdżasz do pracy.

O tym, że komunikacja miejska w Zagłębiu nie funkcjonuje tak jak powinna nie musisz chyba nikogo z tu obecnych przekonywać, ale chyba lepiej dążyć do stanu takiego jak opisany przeze mnie niż likwidować linie?


--------------------
127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pią, 27 maj 2011 - 16:59
Post #11


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,921
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(Master @ pią, 27 maj 2011 - 15:38) *
Choc w naszym społeczeństwie, prawie kazdy kto ma auto, to musi nim jechac nawet do najblizszego sklepu. Bo to punkt honoru wozic " D..." autem.


Etam - ja bym chętnie dojeżdżał do pracy tramwajem (do przystanku mam jakieś 300 metrów z domu, a bezpośrednio przed pracą), ale jeśli mam płacić za to tyle, ile obecnie i czekać nieprzewidywalną ilość czasu na przystanku to wybacz - ale ani jedno ani drugie się nie opłaca sad.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misiekd
post pią, 27 maj 2011 - 17:04
Post #12


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 5
Dołączył: wto, 29 wrz 09
Nr użytkownika: 3,476
Płeć: Mężczyzna



Co do pociągu to kolega dojeżdża z Zawiercia - w zeszłym roku był taki okres, że nie było wiadomo czy się w pracy pojawi, czy nie, czy będzie spóźniony 1h czy 2h smile2.gif - ot tak sobie pociągi jeździły jak chciały. Teraz jest w miarę OK i pociągi nie wypadają.
Jeszcze co do powrotu to o ile z S-ca do DG transport jest co jakieś 20-30 minut i mogę tak wyjść z pracy aby nie czekać długo to z tego co pamiętam po 16 z DG do mnie autobusy zaczynają jeździć co ok 1h - jak się spóźnisz 5min i masz pecha to potem czekasz 30-50 minut na przystanku w mrozie... Wiem, że nie jest to problem tylko u mnie - swego czasu jak jeździłem często do Strzemieszyc Małych (tylko linia 84) to kursy też były co 1h, nie mówiąc o linii 637, która ma chyba 10 kursów na dzień. Komunikacja miejska sprawdza się jeśli mam dojechać np. z Gołonoga do centrum czy z DG do S-ca albo Katowic (ale to pod warunkiem, że godziny są "oblegane") ale dojazd z peryferii to jest tragedia. Tak jak pisałem największe problemy są w zimie, kiedy kursy wypadają albo mają duże poślizgi - jeden autobus się spóźni to sypie się cała trasa i trzeba szukać nowych połączeń albo czekać. Parę lat temu podczas zimy linia 175, z powodu śniegu, kończyła kurs w Ujejscu nie dojeżdżając w ogóle do Trzebiesławic - nie raz widziałem jak co bardziej wytrzymali lekkim truchtem o godzinie 22 czy 23 targali do domu parę (ok 5, może więcej) kilometrów smile2.gif.

Generalnie moje zdanie jest takie, że komunikacją miejską można się u nas bez problemów poruszać w okolicach większych osiedli/miast (Gołonóg, Centrum, Sosnowiec, Będzin - tu ratują sytuacje tramwaje bo autobusem do Będzina też ciężko - wieczorem nawet do Katowic jest się ciężko dostać) ale jak ktoś musi dojechać z peryferii to już to tak pięknie nie wygląda. Dlatego pisanie/mówienie "ludzie zostawcie samochody i korzystajcie z komunikacji miejskiej" to nieporozumienie. Jeździłem najpierw 5 lat do centrum DG a następnie ok 7 lat do Sosnowca i mam dość.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post pią, 27 maj 2011 - 18:04
Post #13


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(Master @ pią, 27 maj 2011 - 14:38) *
Tramwaje sa kregosłupem komunikacyjnym w DG i powinny byc tymbardziej wzmocnione, nawet kosztem dublujacych trase autobusów. Tramwaje jada głowną arterią DG i w ich obrebie znajduje sie około 2/3 mieszkanców DG. Juz mnie ciekawi co by "vacu i"gregol" mówił gdyby tramwaje zlikwidowano. Przybyło by pasażerow w przepchanych autobusach, i nawet Ci którzy wola pozostawic 4 kółka pod domem, musieliby do nich wsiasc. I co wtedy? byłoby "kur..wanie" ze korek od poczty po górke gołonoska.Ogólnie pomysł chory.Tramwaje wymagaja modrenizacji taboru i torowiska oraz przedłuzenia lini do Zagórza.

Problem w tym, że jak patrzę na infrastrukturę TŚ to tu nie ma już co modernizować, to trzeba zaorać i zacząć od nowa. Torowiska do wymiany, tramwaje to wymiany, nie potrafię ocenić stanu sieci trakcyjnej ale pewnie też wesoło nie jest, bo dosyć często widzę, że przy drutach grzebią. I kto na to weźmie i skąd pieniądze? Jak nie ma na połatanie dróg... A to co jest teraz udaje tylko, że spełnia swoją funkcję.
A w miejsce torowisk można wstawić buspasy i też będzie git smile2.gif pewnie wyjdzie znaacznie taniej niż budowa torowisk.

PS. Często przywołuje się u nas przykład francuski, gdzie inwestuje się kaskę w nowe linie tramwajowe, tylko oni tramwaje produkują więc tworzą sobie miejsca pracy, przynajmniej czytałem, że to jest jeden z głównych powodów inwestycji w ten rodzaj transportu, wcale nie to, że jest tak wspaniały. My dla odmiany powinniśmy chyba inwestować w autobusy (Solaris).

Ten post edytował vacu pią, 27 maj 2011 - 18:10
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pią, 27 maj 2011 - 18:25
Post #14


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,921
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



W Polsce też produkuje się tramwaje przecież.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek84
post pią, 27 maj 2011 - 19:32
Post #15


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 103
Dołączył: pią, 10 lis 06
Skąd: Mydlice North
Nr użytkownika: 277



Inwestować w Solarisa. Bardzo dobry pomysł smile2.gif
http://www.solarisbus.pl/tramino,galeria.html

CYTAT(vacu)
Problem w tym, że jak patrzę na infrastrukturę TŚ to tu nie ma już co modernizować, to trzeba zaorać i zacząć od nowa. Torowiska do wymiany, tramwaje to wymiany, nie potrafię ocenić stanu sieci trakcyjnej ale pewnie też wesoło nie jest, bo dosyć często widzę, że przy drutach grzebią. I kto na to weźmie i skąd pieniądze? Jak nie ma na połatanie dróg...

W Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i wielu, wielu innych miastach się da remontować i budować nowe torowiska, kupować tabor itp. Dlaczego u nas jest to niemożliwe? DG czy Sosnowiec nie są biedniejsze niż np. Grudziądz.
Serio, oraniem czegokolwiek nie uzdrowimy sytuacji.

Ten post edytował Bartek84 pią, 27 maj 2011 - 19:41


--------------------
127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pią, 27 maj 2011 - 20:25
Post #16


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(vacu @ pią, 27 maj 2011 - 14:13) *
@xMarcinx - może się mylę ale coś mi się kojarzy, że DG jest chyba w tej 1/3 wink.gif


W dużej części tak, bo u nas w porównaniu do np Bytomia czy części Katowic naprawdę nie jest źle..Pamiętam jak kiedyś nie wiem w Bytomiu lub Chorzowie jechałem tramwajem i jakoś dziwnie się ludzie na mnie patrzy, bo nie siedziałem... po chwili zrozumiem, ze lepiej usiąść, a już rewelacyjnie by było jakby można było zapiąć pasy. Najlepsze wyście to by był remont torowisk i robienie bus pasów, czyli torowisko w asfalcie/betonie na spółkę z autobusami. Oczywiście część autobusów na KJ/Piłsudskiego trzeba by wykarczować i puścić inną trasą.. jednak za pewne na dobre by to wyszło. Jakby zrobić tramwajową nitkę do zagórza to praktycznie tramwajem można podróżować po wszystkich miastach GOP. Problemem DG i S-ce w TŚ jest to, ze mamy naprawdę mało akcji by cokolwiek zdziałać..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 27 maj 2011 - 21:36
Post #17


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,515
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



za takie pomysly powinno sie wywozic z miasta na czyms takim biggrin.gif



Radni pewnie rozdraznieni bo KZK GOP chcial ich pozbawic darmowych przejazdow.

Jesli nie wejdzie nowy cennik biletow to niedlugo czeka nas dramatyczna likwidacja ale autobusow. PKMy nie wydrukuja pieniedzy na tak drogie paliwo. Wladze niektorych miast nie chca doplacac z wlasnych budzetow, ani nie chca podniesc cen biletow. Niestety albo wszyscy musimy dokladac wiecej, albo beda to musieli robic korzystajacy z komunikacji.
Jesli niektorzy sie nie ugna, to niedlugo dramatyczne ciecia albo rozpad KZK GOP.

I co to za argument, ze linei tramwajowe i autobusowe sie dubluja? Co za problem puscic autobusy innymi drogami i zreorganizowac linie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matidg
post czw, 02 cze 2011 - 16:44
Post #18


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 384
Dołączył: sob, 15 mar 08
Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice
Nr użytkownika: 1,162
Płeć: Mężczyzna
GG: 5107261 status gadu-gadu



CYTAT
Czy z Dąbrowy Górniczej znikną tramwaje?

2011-06-02, Aktualizacja: dzisiaj 12:48

Dziennik Zachodni Piotr Sobierajski
W Będzinie całkowicie zlikwidowano linię tramwajową 25 do Wojkowic (1 kwietnia 2006 r.), a w 2009 r. skrócono linię 27 z Sosnowca do przystanku na Pogoni i 24 (zjeżdża w Będzinie do zajezdni). Czyżby teraz przyszedł czas na likwidację tramwajów w Dąbrowie Górniczej?

Taki wniosek skierował oficjalnie do władz miasta dąbrowski radny Towarzystwa Przyjaciół Dąbrowy Górniczej, Zbigniew Łukasik, który uznał, że kursowanie tramwajów linii 21, 22 i 28 dokładnie po tej samej trasie (ulicami Królowej Jadwigi i Piłsudskiego), którą jadą niemal wszystkie autobusy miejskie jest ekonomicznie i społecznie nieuzasadnione. Jego zdaniem zastąpienie tych kursów autobusami przyniesie mieszkańcom znacznie więcej korzyści, a miastu oszczędności.

Po co Dąbrowie Górniczej tramwaje? Radny Zbigniew Łukasik ma plan ...

- Może się to wydać mało racjonalne w pierwszej chwili, ale ja dokładnie analizowałem wszystkie za i przeciw - podkreśla radny Łukasik. - Mam całą korespondencję z Tramwajami Śląskimi, z której jasno wynika, że nie ma pieniędzy na jakiekolwiek inwestycje w infrastrukturę w naszym mieście. Może jakieś znajdą się w ... 2020 roku. Tymczasem potrzebne byłoby wyciszenie torowiska, szczególnie na ul. Królowej Jadwigi, w rejonie katedry, w Gołonogu, a tego nie będzie. A kiedy zapytałem o skręt torowiska w Gołonogu, w kierunku ul. Kasprzaka, to dostałem odpowiedź, że jezdnia jest w tym miejscu źle wyprofilowana - dodaje.

W takim układzie postanowił więc złożyć interpelację, w której prosi miasto o likwidację tramwajów w Dąbrowie Górniczej. Ma za tym przemawiać także m.in. fakt, że osoby starsze mają dziś problemy z wsiadaniem do wagonów tramwajowych, a podróż tramwajami wcale nie jest szybsza, bo i tak zatrzymują się na wszystkich sygnalizacjach świetlnych, tak jak autobusy (np. linii 808, 811, 807, 140, 637).

- Wystarczyłoby pięć autobusów, które kursowałyby co 15 minut na trasie, którą dziś pokonują tramwaje. Przystanki są gotowe, tylko w przypadku III Powstania Śląskiego, musiałby zostać gdzieś umiejscowiony. Dziś tramwaje i tak nie wjeżdżają w osiedla, nie wożą tylu pasażerów, jak kiedyś, kiedy była kopalnia, prężnie działała Huta Bankowa - mówi radny Łukasik.

A co z wolnym pasem po torowisku? Tu radny też ma pomysł. Można je wykorzystać do wykonania brakujących skrętów w lewo, co lepiej wpłynęłoby na płynność ruchu w mieście.

Część radnych podeszło do tego pomysłu humorystycznie, proponując przeniesienie torowiska do dzielnic, gdzie dziś tramwajów nie ma, np. do Strzemieszyc. A co na to wszystko miasto, które będzie musiało odpowiedzieć na oficjalną interpelację w tej sprawie.

- Dzisiaj z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że nikt w Urzędzie Miejskim nie ma zamiaru tramwajów likwidować - mówi Paweł Gocyła, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej.

Czy jednak tego pomysłu nie warto poddać pod osąd samych dąbrowian? Może stanie się przyczynkiem do szerszej dyskusji na temat transportu w mieście. Taka, jaka miała miejsce m.in. w przypadku konieczności uruchomienia linii nocnych, które połączyły Dąbrowę Górniczą z Katowicami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dąbrowiak
post czw, 02 cze 2011 - 18:41
Post #19


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 41
Dołączył: czw, 02 wrz 10
Nr użytkownika: 4,073
Płeć: Mężczyzna



Ceny biletów KZK GOP - wiemy o ile zdrożeją!
2011-06-02, Aktualizacja: dzisiaj 15:28


Wiemy już ile zarząd KZK GOP zamierza wyciągnąć z kieszeni uczniów, studentów i osób dojeżdżających komunikacją miejską do pracy. O ile jeszcze kilka dni temu była mowa o podwyżkach rzędu 7 - 8 procent, to wedle nowego projektu od 1 sierpnia stawki mają wzrosnąć o 14- 15 procent.

Zgodnie z propozycją cennika, która w ciągu 2 tygodni trafi pod obrady zgromadzenia KZK GOP 24-godzinny bilet na okaziciela ma kosztować 14 złotych (dziś 12 zł), 48-godzinny zdrożeje do 24 zł. (dziś 20 zł), 5-dniowy do 36 zł. (dziś 32 zł), 7-dniowy do 42 zł. (dziś 36 zł), 14-dniowy do 76 zł. (dziś 66 zł), a miesięczny do 150 zł. (dziś 130 zł).

Za miesięczny autobusowo - tramwajowy bilet na jedno miasto trzeba będzie zapłacić 108 złotych (dziś 94 zł), za taki sam bilet sieciowy - 128 zł. (dziś 112 zł).

Miesięczny bilet tylko na autobus (lub tylko na tramwaj) ma kosztować 96 złotych w przypadku biletu miejskiego (dziś 84 zł) i 116 zł. w przypadku biletu sieciowego (dziś 100 zł)

Miejski, kwartalny bilet autobusowo- tramwajowy podrożeje do 276 zł. (dziś 240 zł), natomiast taki sam bilet sieciowy ma kosztować 324 zł. (dziś 282 zł)

Szkolny bilet ulgowy ma podrożeć z 36 do 42 złotych, a sieciowy bilet wakacyjny ze 190 do 220 zł.

Podrożeć mają też bilety jednorazowe, choć w ich przypadku podwyżka nie będzie wyższa aniżeli zakładał odrzucony w poprzednim tygodniu projekt - ich ceny wyniosą zatem 2,8 zł (jedna gmina); 3,4 zł (dwie gminy) i 4,2 złotych (trzy gminy).

Go to the top of the page
 
+Quote Post
aston
post czw, 02 cze 2011 - 19:56
Post #20


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 173
Dołączył: nie, 10 sie 08
Skąd: Strzemieszyce Wielkie
Nr użytkownika: 1,404
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Sebastian22 @ pią, 27 maj 2011 - 13:22) *



Wreszcie ktoś z sensem gada.

Sam uważam, że tramwaje to marnotrawstwo pieniędzy miejskich, lepsze są autobusy.

Dodatkowo tory powodują, że gorzej się jeździ samochodem w wielu miejscach w Dąbrowie, szczególnie tragicznie jest koło targu, ale nie lepiej koło Wojska Polskiego, czy koło Kasprzaka (na rondzie i wzdłuż) niszczy to zawieszenia samochodów i trzeba bardzo zwalniać sad.gif

CYTAT(Bartek84 @ pią, 27 maj 2011 - 16:56) *
O tym, że komunikacja miejska w Zagłębiu nie funkcjonuje tak jak powinna nie musisz chyba nikogo z tu obecnych przekonywać, ale chyba lepiej dążyć do stanu takiego jak opisany przeze mnie niż likwidować linie?



Jak nie starcza kasy na tramwaje (które jeżdżą tylko w części miasta) i autobusy (które jeżdżą po całym mieście) to trzeba coś wybrać, no i najlepszym wyborem są autobusy, ponieważ one do jazdy potrzebują tego co samochody czyli dróg, a to czego potrzebują tramwaje czyli tory jest zmorą kierowców samochodów.

Wybaczcie, ale ja nie jestem zachwycony jak kasę w moim mieście wydaje się na głupie pomysły, które służą bardzo małej części ludzi, a płacić za to muszą wszyscy (co innego jakby tramwaje zarabiały na siebie)

Ten post edytował aston czw, 02 cze 2011 - 20:18
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: poniedziałek, 21 październik 2019 - 01:34
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza