IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

20 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> KSSE
Ocena 5 V
:)
post pią, 28 wrz 2007 - 16:00
Post #121


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^
oby tym razem sie udalo. Kilka miesiecy temu bylo podobnie i nic z tego nie wyszlo. Moze to ci Koreanczycy hm

To miedzy Ficomirrors a budujacym sie Macacontrol.

Inna ciekawostka - nie bylo o tym zadnego info ani nie widzialem przetargu, nie ma w wykazie inwestorow a jest na mapkach. Nowy polski inwestor - Sigro. Wychodzi na to ze ten o ktorym pisalem kilak postow wyzej w maju. Tamten przetarg chyba sie nie udal bo nie bylo zadnych wiesci. Czyzby na tych mapkach sie pospieszyli?
Zobaczcie http://www.ksse.com.pl/sos-pliki/sos-ofert...pa-kazdebie.jpg i http://www.ksse.com.pl/sos-pliki/sos-ofert...otom-kazdeb.jpg

Nie pamietam tez tego terenu 3,8ha. Nie ma go tez na tym zdjeciu, czyzby wlaczyli do strefy albo planuja? Bo wiemy ze ma byc rozszerzenie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 02 paź 2007 - 16:25
Post #122


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE


Polska zaczyna nowy spór z Brukselą
nik
2007-10-01, ostatnia aktualizacja 2007-10-01 21:27

Tym razem w sprawie specjalnych stref ekonomicznych, które rząd chce powiększać, choć wcześniej obiecaliśmy Unii, że nie będziemy tego robić.

- Spodziewamy się, że będzie opór, ale można powiedzieć, że idziemy na otwartą konfrontację - powiedział wczoraj w Katowicach zastępca szefa kancelarii premiera Jacek Kościelniak cytowany przez PAP.

Według Kościelniaka Polska zaproponuje Komisji Europejskiej zwiększenie obszaru specjalnych stref ekonomicznych (SSE), tak by mogło zainwestować w nich więcej firm. Na to jednak Bruksela może się nie zgodzić, bo na samo hasło "specjalne strefy" reaguje alergicznie. Były one bowiem jednym z największych problemów gospodarczych, jakie trzeba było rozwiązać w trakcie negocjacji warunków wejścia Polski do Unii Europejskiej.

Upraszczając, Bruksela dążyła do jak najszybszej likwidacji SSE, ponieważ stosowane w nich preferencyjne zasady opodatkowania (zwolnienie inwestorów z podatku dochodowego) uznała za szkodliwą formę pomocy publicznej, która zakłóca działanie rynku.

W trakcie wielomiesięcznych negocjacji z UE przed 1 maja 2004 r. uzgodniono, że już istniejące specjalne strefy będą mogły istnieć przez wiele kolejnych lat. Ale z działających w nich firm tylko małe będą mogły korzystać z nielimitowanych ulg podatkowych. Duzi inwestorzy mieli dostawać ulgi tylko do momentu, w którym łączna kwota przyznanej pomocy publicznej (w tym wypadku - ulgi podatkowej) nie przekroczy 75 proc. wartości inwestycji.

Co najważniejsze jednak, Komisja umówiła się z polskimi władzami, że strefy nie będą powiększane, że nie będzie można przekraczać uzgodnionego limitu ich powierzchni. Chodziło o to, żeby nie rosła liczba firm korzystających z pomocy publicznej.

Komisja jest więc zaskoczona informacjami dochodzącymi z Warszawy. - Przecież specjalne strefy ekonomiczne są zapisane w traktacie akcesyjnym - mówi "Gazecie" Jonathan Todd, rzecznik unijnej komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes. - W latach 2007-11 mają być one stopniowo likwidowane. I nie są otwarte na żadnych nowych inwestorów!

- Nie będę spekulować, jaka może być nasza reakcja na pomysł powiększenia stref, bo polski rząd jak dotąd nie poinformował nas oficjalnie o swoich planach - dodaje Todd.

Zgodnie z obowiązującym w UE prawem każda decyzja związana z udzielaniem pomocy publicznej większej niż kilka milionów euro wymaga akceptacji ze strony Komisji Europejskiej.

Obecnie w Polsce funkcjonuje 14 specjalnych stref ekonomicznych. W działających tam firmach zatrudnionych jest blisko 150 tys. osób.


stanowisko Unii bylo znane. Osobiscie myslalem ze jakos to rozwiazali skoro od dawna planuja powiekszenie a gminy juz podejmowaly uchwaly.
Wobec tego jestem bardzo zdziwiony jak to sobie mysleli.

PS. A Pan Koscielniak na kazdym kroku. Szkoda ze na naszym forum zawsze przegladal tylko forum "Wladze" a nie np temat o aglomeracji


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 12 paź 2007 - 17:00
Post #123


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
KSSE

Już niedługo w Dąbrowie Górniczej.
09.10.2007

Pełną parą idzie budowa hiszpańskiego zakładu należącego do spółki Mecacontrol. Widać już część biurową i konstrukcję hali produkcyjnej. Zakład zainwestuje prawie 8,5 mln euro i zatrudni 50 osób.
We wrześniu 2006r. podpisano umowę z generalnym wykonawcą inwestycji, który do końca roku wykonał w całości prace projektowe. Po względnie długim okresie oczekiwania na pozwolenie na budowę, wiosenną porą ruszyły prace budowlane, prowadzone od samego początku w ostrym tempie. Ostateczne oddanie zakładu do eksploatacji przewidziane jest na ostatnie miesiące roku.
Mecacontrol działa na rynku hiszpańskim od 1991r., jako grupa trzech firm zajmujących się produkcją elementów wtryskiwanych z tworzyw sztucznych i aluminium, głównie na potrzeby przemysłu samochodowego i AGD.
Firma zamierza produkować głównie na potrzeby grupy Ficosa w Polsce oraz na eksport do krajów Europy Zachodniej, gdzie ma już zapewniony zbyt. Owocne i satysfakcjonujące doświadczenie współpracy z klientami takimi jak: Suzuki, Valeo, Bosch, Schneider i Moulinex z pewnością umożliwi spółce poszerzenie grono klientów w dalszej przyszłości i ułatwi znalezienie partnerów na rynku polskim.





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syzio
post pią, 12 paź 2007 - 21:28
Post #124


Dąbrowa G
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 626
Dołączył: wto, 15 lis 05
Skąd: PL
Nr użytkownika: 168
Płeć: Mężczyzna
GG: 3563765 status gadu-gadu
Skype: syzio0 status skype



Gdzie to jest?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 12 paź 2007 - 23:32
Post #125


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Kazdebie, obok Ficomirrors, przy DK790 i blisko tego tragicznego skrzyzowania z Koksownicza - dalej nieoznakowanego, nie mowiac o tym zapowiadanym rondzie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 20 paź 2007 - 11:44
Post #126


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT


Chcą zdążyć przed zimą
dziś

Na 2,2 hektara podstrefy sosnowiecko-dąbrowskiej Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej powstała już część biurowa, a kończy się budowa hali produkcyjnej. Firma zainwestuje tu prawie 8,5 mln euro i da zatrudnienie ok. 75 pracownikom. Tym samym wiadomo już, że do końca roku przy ul. Koksowniczej w Dąbrowie Górniczej ma być gotowy zakład spółki Mecacontrol.

Działa ona na rynku hiszpańskim od 1991 r. jako grupa trzech firm, zajmujących się produkcją elementów wtryskiwanych z tworzyw sztucznych i aluminium głównie na potrzeby przemysłu samochodowego i AGD.
Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kursor
post sob, 20 paź 2007 - 20:18
Post #127


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 393
Dołączył: nie, 19 lut 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 187



Witam!

Coś mi się obiło o uszy, że Ci Koreańczycy, o których wspominał Prezydent na czacie już zakupili tereny pod swoją inwestycje.

sprawa nie sprawdzona

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 21 paź 2007 - 13:49
Post #128


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



no to chyba zaczyna sie to ukladac w logiczna calosc. Kilka dni temu odbyl sie przetarg KSSE na teren pomiedzy Ficomirrors a Mecacontrol. http://www.ksse.com.pl/pliki/przetargi/18.10.2007.html Oficjalnych wynikow jeszcze nie ma ale to pewnie procedury, iles tam czasu na ewentualne odwolania i dopiero wtedy. A bylaby to swietna wiadomosc. Przetra szlak dla firm azjatyckich, a oni zawsze podazaja za soba i prawie zawsze pojawiaja sie kolejne inwestycje.
jak sie potwierdzi to posty przeniesiemy do tematu o KSSE


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post nie, 21 paź 2007 - 14:44
Post #129


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Szkoda tylko, że parę lat temu, przegraliśmy walkę ze Słowacją o Toyotę. O ile pamiętam to właśnie w okolicach HK miała powstać ta fabryka


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post nie, 21 paź 2007 - 14:52
Post #130


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Jeśli chodzi o Toyotę to nie tyle my to przegrali co Polska. Szkoda bo pewnie teraz mielibyśmy sytuacje podobną do Gliwic. O ile sam Opel zatrudnia multum ludzi o tyle powstała tam masa firm - podwykonawców dla właśnie Opla. Tereny w DG były najlepiej ocenione w Polsce, niestety inwestor wybrał inny kraj. Mnie bardziej zmartwiło to, że mimo takich dobrych ocen tego terenu do tej pory nic się nie dzieje z nim. Przecież jeśli Toyota była chętna to podejrzewam że inny inwestor też by się znalazł na ten teren a dużych inwestycji po tej Toyoty w Polsce było co najmniej kilka. Brakuje chyba jakiegoś skoordynowanego działania na rzecz tych terenów, po prostu np. podwrocławskie Kobierzyce umieją się wypromować a my nie. Stąd też ostatnimi czasy te tereny nie wchodzą w grę dla planowanych ważnych inwestycji. Brak jakiegokolwiek lobby.


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post nie, 21 paź 2007 - 15:26
Post #131


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(siara @ nie, 21 paź 2007 - 12:44) *
Szkoda tylko, że parę lat temu, przegraliśmy walkę ze Słowacją o Toyotę. O ile pamiętam to właśnie w okolicach HK miała powstać ta fabryka

No ja do końca pewny nie jestem czy szkoda. Słyszałem kiedyś, że warunki zaproponowane przez konkurencję były nie do pobicia, bo były po prostu nieopłacalne. Gospodarze mieli z tego co pamiętam zapewnić drogi dojazdowe, szkoły i mieszkania dla "przyjezdnej" części załogi, jakieś wieloletnie ulgi podatkowe plus o ile dobrze pamiętam jakieś dotacje do wypłat pracowników nawet (co jeszcze - nie pamiętam ale wychodziło na to, że Toyota płaci tylko za budowę zakładu przez x lat). Bodajże w GW był kiedyś o tym artykuł, stąd takie info.
Jeśli tak było w rzeczywistości to ja mam gdzieś takiego "inwestora", bo po okresie ulgowym spokojnie może się gdzieś wynieść i tylko dopłaciłoby się do interesu (przeniesienie produkcji - nawet dużego zakładu - to nie jest już taki problem jak kiedyś).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 21 paź 2007 - 15:29
Post #132


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(siara @ nie, 21 paź 2007 - 14:44) *
Szkoda tylko, że parę lat temu, przegraliśmy walkę ze Słowacją o Toyotę. O ile pamiętam to właśnie w okolicach HK miała powstać ta fabryka


a wczesniej w niejasnych okolicznosciach prawie pewny Opel wybral na sam koniec Gliwice. Hyundaia tez DG stracila ale to tez bardziej jako panstwo.
Co ciekawe dlaczego teraz o tych terenach sie nie mowi? Dlaczego kiedys udalo sie je wylobbowac a teraz nie? W Kobierzycach tez wiele razy sie nie udalo ale nikt sie nie poddal i widzicie cos sie tam dzieje.

Bardzo cieszy ta koreanska inwestycja ( jesli dojdzie do skutku) ale nie ma co porownywac do tych straconych. Ale wciaz wielkie tereny czekaja, sczegolnie w Tucznawie. Fajnie ze sa plany ich uzbrojenia i budowy drog. Ale teraz takie plany maja juz prawie wszystkie gminy w kraju a koniec SSE bliski


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek
post nie, 21 paź 2007 - 15:47
Post #133


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,266
Dołączył: pon, 03 lis 03
Nr użytkownika: 32
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ nie, 21 paź 2007 - 13:49) *
no to chyba zaczyna sie to ukladac w logiczna calosc. Kilka dni temu odbyl sie przetarg KSSE na teren pomiedzy Ficomirrors a Mecacontrol. http://www.ksse.com.pl/pliki/przetargi/18.10.2007.html Oficjalnych wynikow jeszcze nie ma ale to pewnie procedury, iles tam czasu na ewentualne odwolania i dopiero wtedy. A bylaby to swietna wiadomosc. Przetra szlak dla firm azjatyckich, a oni zawsze podazaja za soba i prawie zawsze pojawiaja sie kolejne inwestycje.
jak sie potwierdzi to posty przeniesiemy do tematu o KSSE


Co ma Mecacontrol i Ficomirrors do Azji jak te dwie firmy są Hiszpańskie i nie produkują zaawansowanych technologii.

Jak już to Pronox może ściągnąć firmy z Azji...

Ten post edytował Bartek nie, 21 paź 2007 - 15:48
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post nie, 21 paź 2007 - 16:18
Post #134


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Chyba Bartek nie zrozumiałeś tekstu :) Chodzi o to że odbył się przetarg na teren KSSE znajdujący się pomiędzy tymi firmami. Nikt nie mówił tu o Azji w nawiązaniu do tych firm.

Przetarg o którym pisał :)odbył się w dniu 18.10.2007 o godz. 10.00 w siedzibie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. I chodzi o ten teren (3,6185 ha) w obszarze "Kazdębie":


Ten post edytował kwintosz nie, 21 paź 2007 - 16:27


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek
post nie, 21 paź 2007 - 17:28
Post #135


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,266
Dołączył: pon, 03 lis 03
Nr użytkownika: 32
Płeć: Mężczyzna



Aaa kapuje!! Ja myślałem że Mecacontrol i Ficomirrors walczyły o ten teren laugh.gif laugh.gif

Nie wiem czy wiecie, ale parę miesięcy temu marszałek województwa Śląskiego był w Brazylii u producenta samolotów Embraer którzy szukają w Europie miejsca pod fabrykę jakiś tam części. Tereny w D.G. są idealnie położone dla takiej inwestycji ze względu na bliskość do lotniska i droga S1 którą można dojechać w 15min na lotnisko wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post nie, 21 paź 2007 - 17:48
Post #136


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Można by powiedzieć, że DG ma blisko do lotnisk! Przecież do Balic też jest całkiem dobry dojazd z DG


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dami7
post nie, 21 paź 2007 - 20:33
Post #137


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 414
Dołączył: pią, 18 cze 04
Skąd: Miner's Oak Forest City
Nr użytkownika: 102
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(siara @ nie, 21 paź 2007 - 17:48) *
Można by powiedzieć, że DG ma blisko do lotnisk! Przecież do Balic też jest całkiem dobry dojazd z DG


"Całkiem dobry" - o ile się uwzględni stanie 45 minut w korku...
Ale generalnie względem lotnisk jest nieźle. Względem transportu drogowego też, a ma się jeszcze polepszyć. Ale transport kolejowy wypadałoby doinwestować, tak towarowy jak i osobowy.


--------------------
"Piorunochron na szczycie wieży kościelnej jest najlepszym dowodem na to, że wszyscy miewamy wątpliwości..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek
post nie, 21 paź 2007 - 20:44
Post #138


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,266
Dołączył: pon, 03 lis 03
Nr użytkownika: 32
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(siara @ nie, 21 paź 2007 - 17:48) *
Można by powiedzieć, że DG ma blisko do lotnisk! Przecież do Balic też jest całkiem dobry dojazd z DG


Tylko że w Krakowie nie lądują samoloty przewożące towary czyli CARGO, za to w Pyrzowicach codziennie lądują UPS, DHL, TNT i poczty polskiej i do tego tzw. loty ad hoc czyli nie regularne loty po towary :)

Dlatego nasze położenie względem lotniska w Pyrzowicach plus super dojazd może sprawić że firmy które chcą inwestować na terenie KSSE biorą to pod uwagę :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek84
post nie, 21 paź 2007 - 22:57
Post #139


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 103
Dołączył: pią, 10 lis 06
Skąd: Mydlice North
Nr użytkownika: 277



CYTAT(Bartek @ nie, 21 paź 2007 - 20:44) *
Tylko że w Krakowie nie lądują samoloty przewożące towary czyli CARGO, za to w Pyrzowicach codziennie lądują UPS, DHL, TNT i poczty polskiej i do tego tzw. loty ad hoc czyli nie regularne loty po towary :)

Dlatego nasze położenie względem lotniska w Pyrzowicach plus super dojazd może sprawić że firmy które chcą inwestować na terenie KSSE biorą to pod uwagę :)

W Balicach jak najbardziej lądują samoloty cargo :) Jeśli chodzi o dostępność transportu to DG jest położona niemal idealnie. Na zachód juz prawie cała A4, wkrótce też na wschód, na południe dwa pasy do samej granicy, wkrótce S1, w promieniu 50km dwa duże lotniska, 5km od DG koniec szerokiego toru. Potencjał jest.


--------------------
127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 23 paź 2007 - 16:57
Post #140


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



smile.gif tak jak sie spodziewalismy
CYTAT
KSSE

Korea Fuel-Tech Poland Sp. z o.o. w Dąbrowie Górniczej
23.10.2007

W dniu 18.10.2007 odbył się przetarg, w wyniku którego nowo utworzona spółka Korea Fuel-Tech Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Katowicach, nabyła nieruchomość niezabudowaną położoną w Dąbrowie Górniczej, obszar Kazdębie, obręb Strzemieszyce Małe, o powierzchni 3,6185 ha. Jednocześnie Firma otrzymała zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Spółka w całości należy do Korea Fuel-Tech Corporation Inc. ustanowionej w 1984 r., od 1996 r. joint venture z grupą Italy Ergom Group.
W pierwszej fazie działalności Spółka planuje rozpoczęcie produkcji plastikowych części motoryzacyjnych, których głównymi odbiorcami będą Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o. oraz Kia Motors Slovakia s.r.o. W fazie kolejnej Spółka planuje poszerzyć ofertę o plastikowe komponenty do artykułów elektronicznych oraz artykułów gospodarstwa domowego, jednocześnie poszerzając swoje portfolio klientów.
Planowana inwestycja wyniesie co najmniej 55 160 864 zł . Planowane zatrudnienie to co najmniej 200 osób, w tym głównie wykwalifikowani operatorzy maszyn, technicy oraz produkcyjni pracownicy wsparcia. Dzięki nowemu projektowi powstanie również szereg miejsc pracy u kooperantów ? Spółka będzie współpracować z dostawcami surowców i materiałów, głównie krajowych.
Nowopowstały zakład będzie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia i maszyny, a jego funkcjonowanie będzie wspierane przez innowacyjne rozwiązania technologiczne oraz nowoczesne rozwiązania proekologiczne.


szkoda ze tak dlugo musielismy czekac na kolejnego inwestora. W innych miastach KSSE pojawiaja sie co chwile.
I zwiazane z Hyundaiem ktory nam uciekl z DG

i
CYTAT
Szef KSSE: klimat dla inwestycji ciągle dobry
wnp.pl (A.Grabałowski)

O nowości sektora motoryzacyjnego w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, o wyniki roku 2007 i perspektywy na najbliższy czas, pytamy prezesa KSSE, Piotra Wojaczka, jednego z uczestników Regionalnego Forum Biznesu Ernst&Young.

Gdy rozmawialiśmy kilka miesięcy temu, sygnalizował Pan, możliwość zawarcia kolejnych kontraktów, w dziedzinie branży motoryzacyjnej. Udało się?

- Zgodnie z planem, pojawiło się w strefie parę nowości, w tym inwestycji motoryzacyjnych. W szczególności pojawił się trend, na który czekaliśmy od momentu, kiedy Polska przegrała na rzecz Żyliny i Ostravy inwestycje związane z KIA, Hyundai. Wtedy, ci którzy snuli czarne scenariusze, zapowiadali, że oto straciliśmy wszystko. Ja im wtedy odpowiadałem, że to nieprawda, gdyż wg mnie parki: żyliński i ostrawski, może i się nie zapchają, ale okażą się niewydolne, więc ich klientów będziemy mieli u nas. Wszak to raptem ok. 100 km. Okazało się, że mam rację, bo nie ma tygodnia, abym nie miał koreańskiej firmy, która poszukuje dla siebie miejsca na inwestycję. Mamy już w tej chwili kilkanaście rozstrzygniętych przetargów. Charakterystyczne jest to, że pojawiły się firmy, zajmujące się nowoczesnymi usługami, to sektor BPO. Dwa podmioty z tej grupy wprowadziliśmy do budynku Altusa w centrum Katowic - Capgemini i Steria. Zatrudnią kilkaset młodych osób, tzw. białych kołnierzyków, absolwentów wyższych uczelni

Rosną nasze szanse dla lokowania tego typu biznesów, w zestawieniu z tradycyjnymi ich ośrodkami w Krakowie i Wrocławiu. Ważne tylko, żebyśmy tego nie zaprzepaścili brakiem powierzchni biurowych czy odpowiedniego lobbingu, żeby uzyskać wsparcie dla dobrych projektów.

Ogólnie liczę na to, że rok zamknie się dla nas na poziomie poprzedniego, który był rekordowy. Plany na przyszły rok utrzymujemy na podobnym poziomie i będziemy chcieli odcinać kupony z ożywienia gospodarczego.

Konkrety?

- 1,5 miliarda złotych, ale jeśli na sam koniec roku uda się sfinalizować jedną czy dwie inwestycje, przekroczymy 2 miliardy. Przy tym, w ciągu ostatnich 12 miesięcy przybyło 5 tys.miejsc pracy.

Na najbliższe miesiące zaplanowanych jest sześć postępowań, a wśród nich trzy koreańskie. Należą do łańcucha dostawców, drugiego, trzeciego rzędu, jeśli chodzi o branżę motoryzacyjną, i będą działać w trójkącie Żylina, Ostrava, Gliwice. Fakt, że są u nas, świadczy o tym, że mamy dobrą ofertę i przebiliśmy rywali z Czech i Słowacji. No, może nie cenami, bo te u nas są wyższe, ale np. rynkiem pracy czy zapleczem.

Klimat inwestycyjny wg prezesa Wojaczka?

- Jest dobrze i będzie tak, jeszcze przez co najmniej 2 lata. A gdyby się okazało, że kolejny kryzys zagraża światowej motoryzacji to może i kolejną fabrykę byśmy w ciągu trzech lat złapali.

Na przekór optymistycznym wiadomościom , które Pan przekazuje, chciałbym zapytać o komentarz do niedawnych, prasowych wypowiedzi dyrektora Romualda Rytwińskiego z GMMP, który obserwując sytuację w Polsce stwierdził, że nie powstanie tu już żadna nowa fabryka samochodów.

- Bardzo szanuję dyrektora Rytwińskiego i skomentuję to tak: mając na głowie problem z zatrudnieniem, kosztami i związkami zawodowymi, które w regionie i w Polsce mają bardzo mocną pozycję, na miejscu dyrektora, nie powiedziałbym nic innego.


wiec widzicie ze jest szansa na kolejne koreanskie, a jak pisalem azjaci bardzo sie przyciagaja


PS. Jako ze sie potwierdzilo posty z Inwestycji zostaly przesuniete tutaj


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

20 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:20
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza