IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

7 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Closed TopicStart new topic
> Protest mieszkańców, wesprzyj nas i dopisz się do listy!, Protest przeciwko zamknięciu skrzyżowania koło Reala.
Ocena 2 V
zagłębiak
post nie, 23 lis 2008 - 22:15
Post #61


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 36
Dołączył: czw, 03 kwi 08
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Nr użytkownika: 1,198
Płeć: Mężczyzna



Martwi mnie Wasze myślenie, że najlepszym wyjściem jest zamknięcie skrzyżowania. Najważniejsze pytanie jest takie kto na tym najbardziej ucierpi - wiadomo ludzie mieszkający w tej dzielnicy. Czy ktoś z was pomyślał jak np spadnie deszcz i pod wiaduktem na Wojska Polskiego i koło Expo powstanie jeziorko to jak mieszkańcy dojadą do domu np jadąc z Centrum albo jadąc w druga stronę? Współczuję też im dlatego, że dojazd autobusem m.in. młodzieży ze/do szkół będzie zminimalizowany do drogi Staszica i zjazdu pod wiaduktem na W.P. a jak do tego napada to będą dosłownie odcięci od świata. Kto tam żyje ten wie o czym mówię.

Ten post edytował zagłębiak nie, 23 lis 2008 - 22:17
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aston
post nie, 23 lis 2008 - 23:59
Post #62


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 173
Dołączył: nie, 10 sie 08
Skąd: Strzemieszyce Wielkie
Nr użytkownika: 1,404
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Zibar @ nie, 23 lis 2008 - 21:47) *
a mnie zastanawia fakt, że tyle osób twierdzi, że tam nie ma miejsca na skrzyżowanie dwupoziomowe. Imho taki przepust jak pod torami przy dworcu w Będzinie ze zjazdami z głównej trasy dałoby radę zbudować i wtedy ruch lokalny dołem a tranzyt górą i wszyscy byliby szczęśliwi.


Piszesz jakbyś nie był w Będzinie nigdy, tam tory są znacznie wyżej niż droga, tu jest ten sam poziom, musi być jakiś rozsądny spadek drogi (a na to trzeba miejsca którego nie ma), no a nawet jakby tak zrobili, to byłby problem w czasie deszczu.

CYTAT(zagłębiak @ pon, 24 lis 2008 - 00:15) *
Martwi mnie Wasze myślenie, że najlepszym wyjściem jest zamknięcie skrzyżowania. Najważniejsze pytanie jest takie kto na tym najbardziej ucierpi - wiadomo ludzie mieszkający w tej dzielnicy. Czy ktoś z was pomyślał jak np spadnie deszcz i pod wiaduktem na Wojska Polskiego i koło Expo powstanie jeziorko to jak mieszkańcy dojadą do domu np jadąc z Centrum albo jadąc w druga stronę? Współczuję też im dlatego, że dojazd autobusem m.in. młodzieży ze/do szkół będzie zminimalizowany do drogi Staszica i zjazdu pod wiaduktem na W.P. a jak do tego napada to będą dosłownie odcięci od świata. Kto tam żyje ten wie o czym mówię.


Jeden przystanek na skraju Staszica odpadł - większości bardziej się opłacało iść na piechotę pod cmentarz (jest dość blisko) niż tam pod las.

Co do Wojska Polskiego, to zamiast się użalać, że to skrzyżowanie zamknęli koło Reala to ludzie powinni wystosować apel do władz aby coś zrobili z kanalizacją właśnie na wojska Polskiego aby się woda nie zbierała - zapewniam, ze to się za zrobić, 1000 raz łatwiej niż jakieś dwupoziomowe skrzyżowanie koło Reala.

Martwi Cię, że większość, nie krytykuje zamknięcia skrzyżowania ? - masz rację ucierpią mieszkańcy Staszica, ale nie dramatyzujmy, nie ma tragedii, ani nic jej bliskiego.
Argumenty, że teraz klientom będzie trudniej dojechać do firm tam - no już jak wprowadzili te osłony przeciwdźwiękowe to już firm z drogi nie widać, co na pewno im obroty zmniejszyło (a przeciw nim jakoś nie protestowano).

No i oczywiście zapomina się o tym kto na tym zyska - a to jest zdecydowanie większa grupa, ludzi którzy będą mieli bezpieczniejszą jazdę oraz krótszy czas oczekiwania na światłach. O dziwo Ci ludzie którzy mieszkają na Staszicu w części od tego skrzyżowania w stronę Wojska Polskiego teraz będą mieli lepiej dojechać w stronę Krakowa, bo wcześniej źle się tam jechało przez taki głupi układ tego skrzyżowania (raz tam 5 minut chyba stałem, jak jechałem z Zagórza do Strzemieszyc). Tak samo Ci ludzie co mieszkają bliżej Lasu będą mieli lepszy dojazd w stronę Zagórza i Wojska Polskiego bo teraz mają pierwszeństwo.

Są minusy, ale są i plusy, moim zdaniem jak to zsumować to dla mieszkańców Dąbrowy jest jednak bardziej na plus niż minus
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zagłębiak
post pon, 24 lis 2008 - 01:37
Post #63


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 36
Dołączył: czw, 03 kwi 08
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Nr użytkownika: 1,198
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(aston @ pon, 24 lis 2008 - 00:59) *
Co do Wojska Polskiego, to zamiast się użalać, że to skrzyżowanie zamknęli koło Reala to ludzie powinni wystosować apel do władz aby coś zrobili z kanalizacją właśnie na wojska Polskiego aby się woda nie zbierała - zapewniam, ze to się za zrobić, 1000 raz łatwiej niż jakieś dwupoziomowe skrzyżowanie koło Reala.


Pełna racja i poparcie w tej sprawie. Oczywiście, że się da zrobić. Słyszałem, że U.M. w najbliższych latach będzie w D.G. modernizowało kanalizacje - więc szansa jest.

CYTAT(aston @ pon, 24 lis 2008 - 00:59) *
Martwi Cię, że większość, nie krytykuje zamknięcia skrzyżowania ? - masz rację ucierpią mieszkańcy Staszica, ale nie dramatyzujmy, nie ma tragedii, ani nic jej bliskiego.
Argumenty, że teraz klientom będzie trudniej dojechać do firm tam - no już jak wprowadzili te osłony przeciwdźwiękowe to już firm z drogi nie widać, co na pewno im obroty zmniejszyło (a przeciw nim jakoś nie protestowano).


Jeśli chodzi interesy firm to nie zabieram głosu, bo jak słusznie stwierdziłeś osłony w dużym stopniu spowodowały utratę klientów. No ale coś kosztem czegoś. Tym się nie martwię. smile.gif

CYTAT(aston @ pon, 24 lis 2008 - 00:59) *
No i oczywiście zapomina się o tym kto na tym zyska - a to jest zdecydowanie większa grupa, ludzi którzy będą mieli bezpieczniejszą jazdę oraz krótszy czas oczekiwania na światłach. O dziwo Ci ludzie którzy mieszkają na Staszicu w części od tego skrzyżowania w stronę Wojska Polskiego teraz będą mieli lepiej dojechać w stronę Krakowa, bo wcześniej źle się tam jechało przez taki głupi układ tego skrzyżowania (raz tam 5 minut chyba stałem, jak jechałem z Zagórza do Strzemieszyc). Tak samo Ci ludzie co mieszkają bliżej Lasu będą mieli lepszy dojazd w stronę Zagórza i Wojska Polskiego bo teraz mają pierwszeństwo.


Jeśli mówisz o osobach jeżdżących droga szybkiego ruchu to zapewne masz rację. Ale w tym momencie ważniejszy jest komfort i oszczędność kasy (benzyna) ludzi mieszkających na Staszica a im wydłuży się podróż dojazdu samochodem np na cmentarz albo działki na przeciwko ul. Mickiewicza, na której mieszkam.

CYTAT(aston @ pon, 24 lis 2008 - 00:59) *
Są minusy, ale są i plusy, moim zdaniem jak to zsumować to dla mieszkańców Dąbrowy jest jednak bardziej na plus niż minus


Czas pokaże jak będzie. Jedno wiem ludzie na Staszicu będą walczyć o to skrzyżowanie pomimo, że jest już pozamiatane ale wcale im sie nie dziwię. A czy to wywalczą - będzie ciężko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pon, 24 lis 2008 - 12:00
Post #64


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(Zibar @ nie, 23 lis 2008 - 21:47) *
a mnie zastanawia fakt, że tyle osób twierdzi, że tam nie ma miejsca na skrzyżowanie dwupoziomowe. Imho taki przepust jak pod torami przy dworcu w Będzinie ze zjazdami z głównej trasy dałoby radę zbudować

Tam pod spodem masz główny wodociąg GPW - trzeba przełożyć. Skrzyżowanie jest na wzniesieniu. Jak je dasz pod ziemię to musisz przerobić kanalizację w okolicy. Trzeba przełożyć ekrany akustyczne. Trzeba przedłużyć przejście podziemne. Żeby Ci się to zmieściło na szerokość to musisz wejść na teren reala, ogródków działkowych, kościoła i zmienić geometrię DK na dłuższym odcinku.

Oczywiście, że to wszystko można ale ile by to kosztowało ? 10mln ? 20mln ? Warto ?

CYTAT(zagłębiak @ pon, 24 lis 2008 - 00:15) *
Najważniejsze pytanie jest takie kto na tym najbardziej ucierpi - wiadomo ludzie mieszkający w tej dzielnicy.

Uwielbiam takie generalizowanie. smile.gif

Na Staszicu cała masa ludzi odetchnie bo auta nie będą zawracały wjeżdżając im na podwórka i bramy.

Będzie się dało po ludzku przejść i przejechać ulicą Staszica.

Sąsiedzi skrzyżowania przestaną będą mniej spalinami z rur wydechowych zakorkowanych samochodów.

Będzie mniejszy hałas.

CYTAT(aston @ pon, 24 lis 2008 - 01:59) *
Argumenty, że teraz klientom będzie trudniej dojechać do firm tam - no już jak wprowadzili te osłony przeciwdźwiękowe to już firm z drogi nie widać, co na pewno im obroty zmniejszyło (a przeciw nim jakoś nie protestowano)

Oj, słabą masz pamięć. Protestowano na całego bo ekrany miały być nieprzezroczyste. Delegacje szły do Tala non stop.

Ten post edytował bzenek pon, 24 lis 2008 - 12:02
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misiek_staszic
post pon, 24 lis 2008 - 12:16
Post #65


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 15
Dołączył: wto, 12 cze 07
Nr użytkownika: 731
Płeć: Mężczyzna
GG: 2530795 status gadu-gadu
Skype: misiek_staszic status skype



Ekrany ekranami. Ale niektórzy przyjeżdżają do firm umiejscowionych na Staszicu z dostawami z drugiego końca polski. Wiedzą gdzie są te firmy, ale dzięki zamknięciu skrzyżowania nie będą wiedzieli za bardzo jak dojechać, a tłumaczenie w tym przypadku że od tego jest GPS jest nie na miejscu. Zamiast jednego zjazdu będą mieli skomplikowaną trasę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post pon, 24 lis 2008 - 12:39
Post #66


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(misiek_staszic @ pon, 24 lis 2008 - 12:16) *
Ale niektórzy przyjeżdżają do firm umiejscowionych na Staszicu z dostawami z drugiego końca polski. Wiedzą gdzie są te firmy, ale dzięki zamknięciu skrzyżowania nie będą wiedzieli za bardzo jak dojechać, a tłumaczenie w tym przypadku że od tego jest GPS jest nie na miejscu. Zamiast jednego zjazdu będą mieli skomplikowaną trasę.


ale, ale czy niedawno nie było protestu mieszkańców tej dzielnicy, że ciężarówki jeżdżą pod oknami i jest niebezpiecznie, hałas, spaliny itd. blink.gif

Ten post edytował Zibar pon, 24 lis 2008 - 12:40


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misiek_staszic
post pon, 24 lis 2008 - 14:56
Post #67


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 15
Dołączył: wto, 12 cze 07
Nr użytkownika: 731
Płeć: Mężczyzna
GG: 2530795 status gadu-gadu
Skype: misiek_staszic status skype



Ale nie mówię tu o ograniczeniu tonażowym ani o ekranach. Mówię, że jeżeli nasz wujaszko z drugiego końca polski, nie znający miasta, będzie chciał Nas odwiedzić to będzie musiał wgłębić się w drogi miejski (trudniejsza trasa), a tak wystarczyło tylko zjechać z DK-94. Podobnie z dojazdem do firm różnych ludzi, droga jest bardziej skomplikowana. O to mi chodzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post pon, 24 lis 2008 - 18:07
Post #68


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



Śmieszy mnie to Wasze ciągłe narzekanie, że dużo trzeba nadrabiać - raptem kilkaset metrów. No ale czego spodziewać sie po ludziach, którzy wyciagneli kawałek ekranów akustycznych, żeby przebiegać przez DK, pas zieleni i barierki na nim do reala na zakupy zamiast przejść bezpiecznie oddalonym o 50 m przejściem podziemnym. Poprostu lenie z Was i tyle.

Ten post edytował mgmisiek pon, 24 lis 2008 - 21:30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sarsolot
post pon, 24 lis 2008 - 20:03
Post #69


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 282
Dołączył: pon, 28 sty 08
Skąd: 42-530
Nr użytkownika: 1,063
Płeć: Mężczyzna
GG: 4757707 status gadu-gadu



A ten argument ze wujaszko z drugiego konca Polski bedzie musial kluczyc to najglupsza rzecz jaka w zyciu slyszalem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kursor
post pon, 24 lis 2008 - 20:26
Post #70


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 393
Dołączył: nie, 19 lut 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 187



CYTAT(rouse @ nie, 23 lis 2008 - 11:07) *
Z tego, co wiem Pani Głowacka ma ukończone kursy instruktora nauki jazdy, tak wiec ciesz się chłopcze...


sorry ale w której części Smallville nasza Pani Radna zastąpi superbohatera??

p.s.

cieszmy się taką Panią Radną - multitalenty na wyginięciu właśnie jednego chcieli wykończyć w Gruzji

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post wto, 25 lis 2008 - 15:57
Post #71


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



już dawno powinni je zamknąć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post śro, 26 lis 2008 - 16:25
Post #72


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



Na skrzyżowaniu kolo real'a pojawił się nowy sygnalizator. Na skręcie z 11listopada na Katowice. Kiedy na DK94 ma zielone światło kierunek Kraków-> Katowice świeci na nim zielona strzałka.

Jak na razie zaskoczenie jest zupełne. blink.gif

Część ludzi nie zauważa go i wjeżdża po staremu. Część hamuje w ostatniej chwili. Na tych co stają trąbią nadjeżdżający z tyłu.

Jak na mój gust ten sygnalizator to fatalny pomysł. Wjazd na Katowice był bardzo wygodny i płynny - w końcu jest tam kawał pasa włączeniowego.

A teraz zgodnie z przepisami trzeba się przed strzałką zatrzymać, a potem tak jak do tej pory skorzystać z pasa włączeniowego. Idiotyczne i zupełnie niepotrzebne. fight (2).gif

Ten post edytował bzenek śro, 26 lis 2008 - 16:26
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mick
post śro, 26 lis 2008 - 16:34
Post #73


UZYTKOWNIK
****

Grupa: FdZD
Postów: 407
Dołączył: pią, 09 gru 05
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 174
Płeć: Mężczyzna
GG: 1006247 status gadu-gadu



W pełni się zgadzam z bzenkiem.
Nie uważam żeby nowa sygnalizacja miała uzasadnienie. Wzięli chyba pod uwagę te samochody, które jadąc od Olkusza zjeżdżają do Reala tym pasem włączeniowym. Tylko tyle. Nigdy nie zauważyłem żeby były z tym jakieś problemy, a przejeżdżam tamtędy prawie codziennie.
Chodzi chyba o to, żeby policja miała dobry punkt do łapania kierowców i tłuczenia mandatów smile2.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misiek_staszic
post śro, 26 lis 2008 - 18:21
Post #74


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 15
Dołączył: wto, 12 cze 07
Nr użytkownika: 731
Płeć: Mężczyzna
GG: 2530795 status gadu-gadu
Skype: misiek_staszic status skype



Co z tego że jest kawał pasa włączeniowego ? I tak wszystko w godzinach szczytu się zatyka i aby się włączyć trzeba czekać aż ci na hanysowice będą mieli czerwień.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post śro, 26 lis 2008 - 18:33
Post #75


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(misiek_staszic @ śro, 26 lis 2008 - 20:21) *
Co z tego że jest kawał pasa włączeniowego ? I tak wszystko w godzinach szczytu się zatyka i aby się włączyć trzeba czekać aż ci na hanysowice będą mieli czerwień.

A myślisz, że ten nowy sygnalizator coś w tej materii pomoże ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post śro, 26 lis 2008 - 19:30
Post #76


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Na Kraków prowdzą dwa pasy? Jesli tak, a wg mnie właśnie tak powinno to obecnie wyglądać, to zielona strzałka jest jak najbardziej zasadna. Jeśli jest po staaremu, czyli prawy pas tylko w kierunku Katowic, jest to bezzasadne...


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misiek_staszic
post śro, 26 lis 2008 - 19:31
Post #77


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 15
Dołączył: wto, 12 cze 07
Nr użytkownika: 731
Płeć: Mężczyzna
GG: 2530795 status gadu-gadu
Skype: misiek_staszic status skype



Pomoże tym, którzy z trasy będą chcieli zjechać do Reala, bo bez niego cały pas włączeniowy, często do samego końca, był zajęty i blokował się prawy pas DK94 przez to
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sarsolot
post śro, 26 lis 2008 - 20:31
Post #78


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 282
Dołączył: pon, 28 sty 08
Skąd: 42-530
Nr użytkownika: 1,063
Płeć: Mężczyzna
GG: 4757707 status gadu-gadu



Jest zasadne, w trakcie gdy jada Ci od katowic, stoisz i po pierwsze nie blokujesz tym, co chca zjechac do reala, a po drugie nie blokujesz tez ruszającym spod swiateł czy tez jadacym tam.

Dziwi mnie tylko, że gdy jest zielone na skrecie od katowic, jest czerwone ze strzałką - pas i tak jest wolny, bo zawracaćtam nie wolno.

Ten post edytował sarsolot śro, 26 lis 2008 - 20:31
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 30 lis 2008 - 14:27
Post #79


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Jak dla mnie to kolejny raz napisze (dawniej w watku ogolnym o komunikacji), ze wladze i eksperci sie osmieszyli. Nic nadzwyczajnego w tym skrzyzowaniu nie ma. Chyba sie z naszego miasta nie ruszali i niewiele w kraju i na swiecie widzieli. Jak ktos mial problemy na tym skrzyzowaniu to nie powinien miec prawa jazdy. Ci, dla ktorych stanowilo problem mogli sobie objezdzac to miejsce dookola z daleka. Nadzywczajnej ilosci stluczek tam nie bylo, a wypadku wlasciwie to wcale. Chyba w statystykach brali pod uwage nie czesc skrzyzowania na Staszica, a na DK94. W ostatnim czasie jakos dramatycznie sytuacja sie tam nie zmienila, zeby sie tak spieszyc.
A najgorsza sprawa jest podzial miasta, w dzisiejszych czasach takie decyzje to ewenement.

CYTAT




Bariery na Staszicu
28.11.2008

Ogromne emocje towarzyszyły zamknięciu wjazdu i wyjazdu z ulicy Staszica w stronę Drogi Krajowej nr 94 oraz ulicy 11 Listopada. Tuż przed planowanym montażem betonowych barier ponad dwustu mieszkańców zorganizowało pikietę i zablokowało ruch na ul. Staszica. Protesty i argumenty za tym, by nie odcinać dzielnicy od reszty miasta przegrały jednak z bezpieczeństwem i statystykami policyjnymi. Te pokazują, że w tym miejscu dochodzi do wielu kolizji i wypadków. Od minionej soboty nie da się więc już ani skręcić w ulice Staszica i Ziemby z DK 94, ani wyjechać stamtąd w przeciwnym kierunku.

O konieczności zamknięcia tego jednego z najbardziej ruchliwych skrzyżowań, przez które przejeżdża dziennie nawet około 20 tys. samochodów wiadomo było już od kilku tygodni. Przez cały ten czas mieszkańcy osiedla Staszica (około 3 tysięcy) starali się jednak zrobić wszystko, by nie stosować tak drastycznego rozwiązania. Podkreślali, że teraz będą musieli nadkładać kilka kilometrów, by dojechać do centrum, Urzędu Miejskiego i innych instytucji. Dodatkowo skomplikuje się sytuacja przedsiębiorców, którzy mają przy ul. Staszica swoje firmy, bo nie będzie się dało dojechać tam z DK-94. Trzeba skręcić wcześniej w ul. Starocmentarną albo zawrócić kilkaset metrów dalej.

- Problemem tak naprawdę są ciężkie samochody, które pomimo zakazu wjazdu aut powyżej 3,5 ton notorycznie wjeżdżają z DK-94 w Staszica i Ziemby. Trzeba po prostu wzmóc kontrolę w tym miejscu, zmienić synchronizację świateł. Jest wiele opcji, które pozwoliłyby na poprawę bezpieczeństwa. Nie chcemy być odcięci od reszty miasta. Stworzyliśmy nawet własną stronę internetową, na której w ciągu dwóch dni pojawiło się czterysta wpisów poparcia - podkreśla Jerzy Turek. - Cały ruch skumuluje się w wąskich ulicach Wojska Polskiego i Starocmentarnej i znów pojawi się problem - dodaje Stanisław Janicki.

Władze miasta argumentują, że decyzję podjęły po analizach zdarzeń. W ubiegłym roku były tu 34 wypadki i kolizje, a do sierpnia br. 22.

- Poza tym wiele kolizji nie jest nawet zgłaszanych, bo kierowcy załatwiają takie sytuacje bez wzywania policji. Zdecydowanie poprawi się też przepustowość skrzyżowania. Łatwiej i szybciej będzie można jechać na wprost, w kierunku na Katowice i Kraków, a także skręcić w kierunku Reala - mówi Arkadiusz Grządziel, zastępca naczelnika wydziału komunikacji i drogownictwa w Urzędzie Miejskim.

Pozytywną opinię w tej sprawie wyraziła także Powiatowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz policja. Policjanci podkreślają, że wprowadzony zakaz wjazdu w ul. Staszica pojazdów powyżej 3,5 ton, jest trudny do wyegzekwowania i nie spełnił oczekiwań.. Na wąskich ul. Ziemby, Staszica, czy nawet w rejonie DK-94 nie ma ich gdzie zatrzymać.

- Rozpatrywaliśmy różne warianty, ale wprowadzone przez nas na próbę ograniczenia ruchu ciężkich pojazdów nie sprawdziły się. Dlatego rozdzielenie obu skrzyżowań jest konieczne. To zdecydowanie zwiększy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Przygotowaliśmy alternatywne drogi dojazdu do osiedla, między innymi ulicami Starocmentarną i Wojska Polskiego, które są w pełni przejezdne, a dojazd nie wydłuża się aż tak znacznie - podkreśla Paweł Gocyła, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

Zmiany spowodowały, że nie jest już obsługiwany przystanek na żądanie przy ul. Staszica, gdzie dąbrowianie mogli wsiąść w autobus linii 634, jadący w kierunku Strzemieszyc.
Piotr Sobierajski


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rouse
post nie, 30 lis 2008 - 23:35
Post #80


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 373
Dołączył: nie, 22 paź 06
Nr użytkownika: 241



Poniżej przesyłam treść interpelacji Radnego Grzegorza Jaszczury – zgłoszonej na ostatniej sesji Rady Miasta.

„Szanowny Panie Prezydencie!
W dniu 04.06 2008 r. w odpowiedzi na pismo Pana Prezydenta złożyłem wnioski z propozycjami inwestycji w mieście na 2009 r.
Zawarłem tam m.in. postulat rozwiązania problemu węzła komunikacyjnego: skrzyżowanie ulic Staszica, Ziemby i ul. 11-go Listopada z Drogą Krajową 94, poprzez skrzyżowanie dwupoziomowe. Rozwiązaniem sytuacji byłaby także budowa ronda.
Niestety spotkał mnie nie tylko brak jakiejkolwiek reakcji ze strony Pana Prezydenta, ale i co najgorsze wybranie arbitralnie, bez konsultacji z mieszkańcami osiedla Staszic, zamknięcia omawianego skrzyżowania. Powołuje się Pan, czy Pana pracownicy-urzędnicy na statystyki wypadków i brak innego mniej uciążliwego dla mieszkańców rozwiązania.
W związku z tym proszę o podanie ile wypadków zdarzyło się na tym skrzyżowaniu, a ile stłuczek, z jeżeli jest to możliwe porównaniem ile ich było związanych z wyjazdem z ulic Ziemby i Staszica? Z moich i nie tylko moich obserwacji nie wynika, że ostatnio nastąpił wzrost liczby wypadków, w tym miejscu, jak to sugerują urzędnicy Pana Prezydenta.
Niezależnie od powyższego pytam i interpeluję, czy w zaistniałej sytuacji rozważana jest możliwość dodatkowego skierowania ruchu samochodowego przez skrzyżowanie DK 94 na Podlesiu, choćby z sygnalizacją świetlną, rondem lub dwupoziomowym bezkolizyjnym skrzyżowaniem ? Chodzi mi o połączenie osiedla Staszica, Strzemieszyc i Kazimierza Górniczego z Gołonogiem, więc dużą dzielnicą naszego Miasta. Przez Gołonóg biegnie z kolei arteria przelotowa przez miasto do Huty Arcelor Mittal.

Rozwiązanie przepływu samochodów z rejonu skrzyżowania ulic Staszica, 11-go Listopada i Krajówki poprzez ulicę Starocmentarną, nie rozwiązuje dojazdu do Centrum Dąbrowy Górniczej, a tym bardziej do Gołonoga? Extra spowoduje to zakorkowanie ulicy Starocmentarnej i alei Róż w trakcie odbywających się targów Expo Silesia w sąsiednim Sosnowcu.
Przejazd, przez skrzyżowanie ulicy Wojska Polskiego z ulicą Królowej Jadwigi już obecnie jest mało efektywny, a dodatkowo przepustowość ulicy Wojska Polskiego jest niewielka, a jej poszerzenie niemożliwe. Powodem tego są znajdujące sie wzdłuż tej ulicy: szkoła, Kościół i sporo bloków mieszkalnych oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Dodatkowe negatywne skutki zamknięcia wzmiankowanego skrzyżowania na Staszicu, to utrudniony i wydłużony w czasie dojazd do osiedla Pogotowia, Policji i Straży Pożarnej, utrudnienie funkcjonowania firm usługowych, z reguły rodzinnych, wiążące się ze spadkiem ilości Klientów i obrotów. A to wiąże się z mniejszymi wpływami do budżetu Gminy. Ewentualnego zakładania nowych firm z utrudnionym dojazdem dla Klientów nie wyobrażam sobie.
Mieszkańcy z jednej strony zostają odcięci od reszty miasta, a z drugiej przy ulicy Południowej szykuje się olbrzymi parking samochodowy firmy Autoterminal Śląsk Logistic, gdzie swoją drogą wszczęte jest postępowanie badające jego legalność przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Powstaje swoiste getto i to na początku trzeciego Tysiąclecia.
Mam nadzieję i apeluję do Pana Prezydenta przy okazji tej interpelacji w imieniu mieszkańców, kilkuset osób podpisanych pod protestem przeciwko zamknięciu skrzyżowania na osiedlu Staszica o powrót po okresie miesiąca do stanu wcześniejszego i szukanie rozwiązania u profesjonalistów - specjalistów z zakresu inżynierii ruchu drogowego.

Grzegorz Jaszczura, Tomasz Pasek, Tomasz Skóra


Załączniki:
1. lista osób popierających protest przeciwko zamknięciu skrzyżowania wraz z ich projektem tymczasowego rozwiązania”
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Closed TopicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 00:31
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza