Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG |
Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG |
pią, 29 sty 2021 - 20:44
Post
#2181
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1,769 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 |
Wracając do powyższej wizualizacji to ciekawe jak w przyszłości połączą Poniatowskiego z nową drogą do Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Następne rondo obok tego? Do tego czasu to już będą teleportacje ;) Zgłosiliśmy się na odbudowę linii i 3 toru z DG do Tworznia Ale po co ciągnąć trzeci tor ze stacji Dąbrowa Górnicza ? Wystarczy rozgałęzienie między stacjami Gołonóg i Pogoria. Plany Kolei Metropolitalnej uwzględniają przystanek przy CA. Gdy powstanie będzie miał największy potencjał pasażerski w mieście. Kiedyś edukowałem się w przedszkolu 12 przy Krasickiego. Mama mi wtedy mówiła, że tu niedaleko zbudują perony stacji Nowy Gołonóg. Wkrótce będę mógł o tym wnukom opowiadać. Czy ktoś w to jeszcze uwierzy ? pojawiły się plany tego przystanku. Wcześniej był bliżej Granicznej i nazywany roboczo "DG Ratusz" od czasu budowy CA. Całe lata o tym pisałem, tak samo jak o dworcu i tunelu w centrum. Nigdy nie zauważyłem, żeby obecne władze gdzieś się o tym przystanku wypowiedziały. Takie przystanki to niewielki koszt. Niech oni najpierw skończą obecne przebudowy. Gołym okiem widać, że już przy Gołonogu są jakieś zgrzyty. A w kolejce czekają jeszcze tunele przy Granicznej i Podłęknickiej. |
|
|
pon, 01 lut 2021 - 13:42
Post
#2182
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,106 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
Zgłosiliśmy się na odbudowę linii i 3 toru z DG do Tworznia Ale po co ciągnąć trzeci tor ze stacji Dąbrowa Górnicza ? Wystarczy rozgałęzienie między stacjami Gołonóg i Pogoria. Bo to w ramach odbudowy, może takie wymagania. W każdym razie będzie zawsze troszkę większa przepustowość i tor "awaryjny". I tak mają być docelowo 4 tory. W przyszłości zostanie do odbudowania tylko 1 ostatni. -------------------- |
|
|
czw, 11 lut 2021 - 15:14
Post
#2183
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,106 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
CYTAT twojezaglebie W Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej będzie więcej lokalnych połączeń kolejowych W rozkładzie jazdy na 2021 rok Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia dofinansuje na swoim obszarze dodatkowych 48 połączeń kolejowych, które będą realizowane przez Koleje Śląskie. Część z nich będzie przebiegała przez Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia przeznaczy około 9,2 mln zł na dofinansowanie połączeń Kolei Śląskich. – Rozwijając współpracę z samorządem województwa, który jest właścicielem Kolei Śląskich, zdecydowaliśmy się przeznaczyć około 9,2 mln zł na realizację 48 nowych połączeń w nowym rozkładzie jazdy. Jest to o 3,2 mln zł więcej w porównaniu poziomem dofinansowania w ubiegłym roku – wyjaśnia Grzegorz Kwitek, członek zarządu Metropolii GZM. Najwięcej, 20 połączeń, dotyczy trasy Gliwice – Katowice. Finansowane przez GZM kursy zostaną wprowadzone także na kierunkach: Tychy Lodowisko – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (12 połączeń), Tychy Lodowisko – Katowice (11 połączeń), Sosnowiec Główny – Gliwice (3 połączenia) oraz Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Gliwice (2 połączenia). W 2021 roku praca eksploatacyjna dofinansowanych przez GZM połączeń wyniesie ponad 390 tysięcy pociągokilometrów, to jest o około 100 tysięcy więcej niż w poprzednim. Kolej Metropolitalna Liczba pociągów, które są finansowane z budżetu GZM jest uzależniona od ilości taboru, jakim dysponują Koleje Śląskie, a także od przepustowości linii kolejowych. Na głównych szlakach jest ona bliska wyczerpania, dlatego tak istotne jest dobudowanie dodatkowych torów dla pociągów aglomeracyjnych. Takie rozwiązanie zakładają wszystkie trzy inwestycyjne warianty przygotowanej przez metropolię Koncepcji Kolei Metropolitalnej. Obecnie trwają pracę nad studium wykonalności. Ma określić, które z rozwiązań zaproponowanych w koncepcji są możliwe do realizacji oraz w jakim zakresie. "nie wiem, nie znam sienie orientuję"... ale trochę to dziwne, że teraz zwiększają, gdy przepustowość zmniejszona i są objazdy i komunikacja zastępcza. Oczywiście zwiększanie jak najbardziej na tak! I dobrze, że połączenie z Tychami już z Ząbkowic, gdzie kiedyś kończyło się na Sosnowcu. Tylko mam wątpliwości, czy to rzeczywiście zwiększanie czy to co było, tylko po prostu GZM dopłaca do dodatkowych tak jak w poprzednim roku -------------------- |
|
|
nie, 14 lut 2021 - 15:43
Post
#2184
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: FdZD Postów: 947 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna |
Raczej to drugie, zwłaszcza w przypadku kursów z DG Ząbkowice do Katowic i dalej => przepustowość przez stację DG obecnie jest w szczycie maksymalnie wykorzystana.
|
|
|
czw, 18 lut 2021 - 15:44
Post
#2185
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,106 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
zdjęcia https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...-przerywa-prac/
i trochę więcej na nddg ale mniejsze http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...15_A/index.html Dobrze widać wyjście z przejścia na nowy peron. Zaczynją wykop pod "tunel" drogowy. Zima odpuszcza, to może przyspieszą -------------------- |
|
|
pią, 19 lut 2021 - 12:09
Post
#2186
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
CYTAT W środę, 24 lutego, zamknięty dla ruchu zostanie fragment ul. Limanowskiego – od ul. Robotniczej do posesji nr 25. Dojazd do budynków zostanie zachowany. W pierwszym tygodniu zamknięcia zakaz ruchu nie będzie obejmował autobusów. Objazd wyznaczono ul. Konopnickiej, Śliwińskiego, Korzeniec i Robotniczą. Podczas zamknięcia, które potrwa ok. 6 miesięcy, prowadzone będą prace związane z kompleksowym uzbrojeniem terenu, budową zbiorników retencyjnych i ronda na skrzyżowaniu ul. Limanowskiego, nowej drogi i wjazdu do tunelu pod torowiskiem kolejowym. CYTAT Na budowie centrum przesiadkowego Miasto Dąbrowa Górnicza zima ma się ku końcowi 💪🔥 W poniedziałek ruszamy z robotami palowymi przy budowie wiaduktu kolejowego WK-PKP, natomiast na przejściu podziemnym PP-PKP powstają już pierwsze segmenty Powiew wiosny na budowie Ten post edytował warius pią, 19 lut 2021 - 14:28 |
|
|
wto, 23 lut 2021 - 12:15
Post
#2187
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,106 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
z fb Prezydenta - prace w Gołonogu mają ruszyć dopiero po wakacjach. Może to mniejszy zakres i chcą jak najszybciej w centrum, bo tu tyle utrudnień, a do tego jeszcze niedługo przebudowa Sobieskiego
-------------------- |
|
|
sob, 27 lut 2021 - 12:55
Post
#2188
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: FdZD Postów: 947 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna |
Po wakacjach? Czyli niemal rok po rozpoczęciu prac w centrum DG? Nosz k...a mać! To wykopy pod przejazd i przejścia pod torami będą już prawie gotowe tu gdzie zaczęli a w Gołonogu dopiero zaczną? To kolejny rok zamknięcia poszczególnych torów w d...e!
Niewielki plus tylko taki, że chociaż w Gołonogu przy "dworcu" koło garaży i przejazdu będzie jeszcze gdzie jakiś czas zaparkować, w stacji DG w zasadzie kompletnie teraz nie ma już gdzie |
|
|
wto, 30 mar 2021 - 12:17
Post
#2189
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,106 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
CYTAT dg.pl DWORZEC MA ZNÓW SŁUŻYĆ PODRÓŻNYM I MIESZKAŃCOM Stary i zniszczony budynek dworca w centrum powinien niebawem przestać ?straszyć?. PKP S.A. zamierza go wyremontować, a miasto jest gotowe wynająć tam część pomieszczeń. ? Największa antywizytówka miasta przejdzie do historii. Właśnie podpisaliśmy z PKP S.A. porozumienie na wynajmem pomieszczeń w budynku dworca w centrum miasta. Umowa ta daje gwarancję, że PKP wyremontuje dworzec ? poinformował 24 marca Marcin Bazylak, prezydent miasta. Miasto już dawno zadeklarowało chęć wynajęcia części pomieszczeń, dzięki czemu odnowiony budynek przy torach nie stałby pusty, a właściciel mógłby na nim zarabiać. Jedną z możliwości zagospodarowania jest np. ulokowanie w nim biura paszportowego. Miasto w tej sprawie prowadzi rozmowy z wojewodą, od którego decyzji zależy, czy taka placówka mogłaby powrócić do Dąbrowy Górniczej. Działania dotyczące remontu budynku już są prowadzone. Aktualnie, na zlecenie PKP S.A., trwają prace projektowe, które mają zakończyć się do końca pierwszej połowy roku. Następnie kolejowa spółka zamierza ogłosić przetarg na roboty budowlane. Modernizacja ma zakończyć się do końca 2022 r. i wtedy też z dworca będą mogli korzystać podróżni. Inwestycja jest częścią Programu Inwestycji Dworcowych, realizowanego przez PKP S.A. W jego ramach, do 2023 r. w całym kraju wyremontowanych ma zostać ok. 200 dworców. Odnowiony budynek dworca będzie ważnym elementem powstającego centrum przesiadkowego w śródmieściu, które wraz z przebudową układu drogowego jest jedną z kluczowych miejskich inwestycji. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r. Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście. Dadzą jednocześnie sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom. i sporo zdjęć z postępów https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/nowe...287/zd/60519037 i nowsze https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/wida...073/zd/60783693 -------------------- |
|
|
czw, 01 kwi 2021 - 10:58
Post
#2190
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,106 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
Beton się leje. To w tym miesiącu muszą mieć duże tempo
CYTAT dg.pl 31 marca 2021 POWSTAJE CENTRUM PRZESIADKOWE I NOWY UKŁAD DROGOWY. TO WAŻNE ZMIANY DLA KIEROWCÓW I PASAŻERÓW Budowa centrum przesiadkowego i przebudowa układu drogowego w śródmieściu idzie do przodu. Aktualnie sporo dzieje się w okolicy stacji kolejowej, wkrótce zmiany czekają pasażerów pociągów. – Dziś rozpoczęło się betonowanie stropu tunelu pod torami na przedłużeniu ul. Kościuszki. Trwa również betonowanie konstrukcji nowego peronu, przejścia podziemnego i prowadzących do niego schodów oraz szybów windowych. Tymi właśnie schodami, już na początku maja, podróżni będą wchodzić na nowy peron. Wtedy też pociągi pojadą już nowym torem, a front robót przeniesie się na drugą stronę peronu – poinformował Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. – Zgodnie z harmonogramem, 3 lub 4 maja przekładamy ruch kolejowy na nowy tor po dzisiaj betonowanym obiekcie. Wtedy zaczniemy rozbierać tor, po którym teraz jeżdżą pociągi, kontynuowana będzie też budowa dalszej części tunelu. Dojście do peronów od strony ul. Limanowskiego poprowadzone będzie nową połówką przejścia podziemnego. Stary peron z wiatą zostaną rozebrane i zastąpione aktualnie budowanym peronem – mówi Krzysztof Klimosz, inżynier kontraktu. (...) zdjęcia i filmik z fb https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...ow-i-pasazerow/ -------------------- |
|
|
pią, 09 kwi 2021 - 13:48
Post
#2191
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,106 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
dużo fajnych zdjęć, w tym z drona dających obraz całej inwestycji https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...ego-dg-centrum/
Na przyszłej "obwodnicy" są fragmenty z asfaltem. Może będą chcieli skończyć ją przed końcem roku wraz z planowanym otwarciem tunelu dla samochodów. Na przeszkodzie stoją dalej garaże i hałda. Tak jak myślałem zasypali tymczasowo fragment zbudowanego tunelu przy Konopnickiej. Przejazd ma być otwarty przed weekendem majowym i działać do czasu otwarcia tunelu samochodowego przy dworcu. Na połówce końca peronu (sięgać będzie dalej niż stary) jest już nawierzchnia. Przed wyjściem na peron będzie zadaszona część peronu i widać chyba filary pod nią. Gdzieś na peronie (pod tym dachem?) ma być też poczekalnia. Było w dokumentacji ale już nie pamiętam. Sporo postępów w części kolejowej. Otworzy się fajny teren między obwodnicą a tym kanałkiem przed Przybylaka. Nie wiem jak z własnością, ale wcześniej czy później na pewno zostanie zagospodarowany. Teraz jakiś nieużytek z drzewami samosiejkami. Byle nie zmarnować terenu. Jeśli w przyszłości powstanie np osiedle to w takim miejscu powinno być gęste z dość wysoką zabudową. Blisko centrum, blisko do Zielonej, no i stacja kolejowa - ewentualne dojazdy do pracy w Katowicach. Znowu po drugiej stronie między Limanowskiego i torami dobre tereny pod jakieś usługi. -------------------- |
|
|
pią, 09 kwi 2021 - 13:56
Post
#2192
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
CYTAT Otworzy się fajny teren między obwodnicą a tym kanałkiem przed Przybylaka. Nie wiem jak z własnością, ale wcześniej czy później na pewno zostanie zagospodarowany. Teraz jakiś nieużytek z drzewami samosiejkami. Byle nie zmarnować terenu. Jeśli w przyszłości powstanie np osiedle to w takim miejscu powinno być gęste z dość wysoką zabudową. Blisko centrum, blisko do Zielonej, no i stacja kolejowa - ewentualne dojazdy do pracy w Katowicach. Znowu po drugiej stronie między Limanowskiego i torami dobre tereny pod jakieś usługi. Jeszcze lepszy dla miasta byłby jakiś biurowiec, centrum biurowo-usługowe w tym miejscu. |
|
|
pią, 09 kwi 2021 - 14:01
Post
#2193
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,106 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
^^^
no pewnie, też tak myślę, ale czasy na to trudne. Na razie to chyba nie widać, żeby chcieli wynajmować powierzchnie w części biurowej budynku na rogu Granicznej i Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Oby przyszły lepsze czasy. Potrzebne takie biurowce szczególnie żeby zatrzymać i przyciągać młodych, a nie musieli jeździć właśnie do Katowic. Dlatego też konieczna jest realizacja pobliskiej FPŻ. Tam też planują biurowce. Do tego spędzanie wolnego czasu. -------------------- |
|
|
sob, 10 kwi 2021 - 19:11
Post
#2194
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 665 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna |
Słuchajcie a przy budynku starego dworca, który ma być wyremontowany będzie peron czy nie? Jakoś tam bardzo mało miejsca na niego
|
|
|
sob, 10 kwi 2021 - 21:27
Post
#2195
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 203 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna |
Słuchajcie a przy budynku starego dworca, który ma być wyremontowany będzie peron czy nie? Jakoś tam bardzo mało miejsca na niego Na jednej z wizualizacji peron 1 ciągnie się po zachodniej stronie budynku w stronę Będzina, a przed samym budynkiem dworca wygląda jakby go nie było. |
|
|
nie, 11 kwi 2021 - 11:15
Post
#2196
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,106 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
Będzie, a te wizualizacje są dla części drogowej, a dla kolejowej nie odpowiadają do końca rzeczywistości. Najlepszy jest ten lasek wokół bydynku dworca
Peron 2 - obecny, będzie szerszy niż stary, ale trochę przesunięty na północ i będzie więcej miejsca na 3 tor przed dworcem i peron obok niego. W przyszłości, pewnie przy okazji rozbudowy całej linii Zawiercie-Będzin powstanie i 3 peron. Widać wyraźnie miejsce na czwarty tor i po sieci trakcyjnej. Na przejeździe na Konopnickiej układają już tor i trwają pace przy trakcji. Poniżej zdjęcia z wnętrza tunelu. Wrażenie - wąskie i trochę klaustrofobiczne, ale brakuje punktu odniesienia, najlepiej ludzi, żeby to ocenić. https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=6097B2D8 https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=6096A4B5 -------------------- |
|
|
nie, 11 kwi 2021 - 12:05
Post
#2197
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 203 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna |
No właśnie ten lasek też mi dał do myślenia, że chyba nie do końca to jest zgodne z prawdą
A czy ktoś wie czy są może gdzieś publicznie dostępne szczegółowe pdfy z projektem dla całej przebudowy takie jak można obejrzeć dla S1? |
|
|
pon, 12 kwi 2021 - 10:41
Post
#2198
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
No właśnie ten lasek też mi dał do myślenia, że chyba nie do końca to jest zgodne z prawdą A czy ktoś wie czy są może gdzieś publicznie dostępne szczegółowe pdfy z projektem dla całej przebudowy takie jak można obejrzeć dla S1? Były dostępne w plikach przetargowych ale już nie są dostępne online. Ten post edytował warius pon, 12 kwi 2021 - 10:43 |
|
|
pon, 12 kwi 2021 - 11:03
Post
#2199
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,106 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
zostały to https://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5837/dokument/137959 a pewnie nie działają już te linki do innego serwera, gdzie były największe pliki
-------------------- |
|
|
pon, 12 kwi 2021 - 11:25
Post
#2200
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
Poniżej zdjęcia z wnętrza tunelu. Wrażenie - wąskie i trochę klaustrofobiczne, ale brakuje punktu odniesienia, najlepiej ludzi, żeby to ocenić. Tunel i schody przy dworcu mają 4m szerokości, na peron wyspowy 2,5 metra, wysokość tunelu też 2,5 metra. Bardzo skromnie i faktycznie klaustrofobicznie. Mam nadzieje, że do windy spokojnie rower się zmieści, nie każdy lubi i może dźwigać. Tunel pieszo-rowerowy na ul. Konopnickiej zgodnie z projektem ma 5 metrów szerokości. 2,5 metra DDR, 1,5 metra chodnik i 2 x 0,5 metra skrajni. Ten post edytował warius pon, 12 kwi 2021 - 11:27 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: piątek, 19 kwiecień 2024 - 06:08 |