Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG |
Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG |
nie, 29 mar 2015 - 18:49
Post
#1481
|
|
Smokin' nigga Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu |
Co do ceny - hm, zależy jak kto na to patrzy. 2h20 za 49zl chyba dobra. Hmm... Te 49 to lekka przesada chyba aczkolwiek wciąż nie uważam, że to drogo. Zależy do czego to porównać, jak do np. PolskiegoBusa (20-25zł) to faktycznie drogo jednak dwa razy szybciej, ciszej i wygodniej. Jeśli do samolotu (~140zł) to czas porównywalny może wyjść ale jednak taniej i odpadają podróże z/do lotniska. Jak dla mnie to bardzo dobra opcja jeżeli ktoś się musi szybko udać np. na spotkanie czy targi. Na wakacje już gorzej bo miejsca na bagaż w pindolino jest dramatycznie mało. CYTAT Cena na TLK i IC jest taka sama. No i znów nie do końca: Pierwszy to 350km w pierwszej klasie, drugi 300 km w drugiej i jednak wciąż TLK tańsze. [Edytka] Jeśli miałbym to oceniać z perspektywy rzadkiego pasażera to jednak wolałbym za pindolino kupić 2 "zwykłe" składy EIC bo czas przejazdu jest podobny, komfort też, natomiast wolałbym żeby taka możliwość była na większej ilości tras. No i ten bagaż, kurcze, miałem tylko mały plecak (taki "laptopowy") a gdyby nie to, że akurat obok mnie było jedyne miejsce wolne to bym go trzymał między nogami bo nie było gdzie wcisnąć... Co innego gdyby pindolino jeździło te 250km/h ale nie jeździ. Może ma jeździć kiedyś ale patrząc na to jak PKP dba o tabor to do tego czasu pindolino też już tyle nie wyciągnie Ten post edytował vacu nie, 29 mar 2015 - 18:57 |
|
|
nie, 29 mar 2015 - 20:19
Post
#1482
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 |
Vacu, mówię o IC, a nie EIC.
http://www.rynek-kolejowy.pl/54798/mir_kat...i_umowe_psc.htm http://www.rynek-kolejowy.pl/54635/wraca_k...a_intercity.htm Ten post edytował Prosty nie, 29 mar 2015 - 20:23 -------------------- 07/08 :))
|
|
|
pon, 30 mar 2015 - 10:20
Post
#1483
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna |
Niestety jest jak piszesz. Spółki oprócz Arrivy to wszystko jeden właściciel patrząc ogólnie. Patrząc ogólnie to pleciesz głupoty. Poszukaj sobie kto jest właścicielem KŚ, ŁKA czy PKM (Pomorska Kolej Metropolitalna) Nie wiem skąd te wasze narzekania na kolej, ale zauważyłem jedną zależność, najbardziej krytykują Ci nią nie jeżdżą No kto jest wlascicielem KŚ? W pociagu jestem dosc czesto, niestety nie w tej trasie kolo domu, bo znow jest zamknieta i nic sie nie robi, a puszcza autobusy. Oczywiscie juz trzeba bylo napomniec komus co kto robi w zyciu, mimo ze nawet nic o drugiej osobie nie wiesz. Właścicielem KŚ jest województwo śląskie czyli utrzymywane jest z podatków i dochodów województwa, tak samo zresztą ŁKA czy PKM. Co innego PR czy IC... Ostatnio widząc reklamy w tv PKP IC, że nie każdy pociąg to PKP IC śmiałem się że to logiczne, ale jak widzę po powyższych wypowiedziach, reklamy takie są potrzebne. |
|
|
pon, 30 mar 2015 - 12:35
Post
#1484
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 |
Albo bez sensu, przyznaje rację
Ten post edytował Prosty pon, 30 mar 2015 - 12:36 -------------------- 07/08 :))
|
|
|
pon, 30 mar 2015 - 12:42
Post
#1485
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 |
Niestety jest jak piszesz. Spółki oprócz Arrivy to wszystko jeden właściciel patrząc ogólnie. Patrząc ogólnie to pleciesz głupoty. Poszukaj sobie kto jest właścicielem KŚ, ŁKA czy PKM (Pomorska Kolej Metropolitalna) Nie wiem skąd te wasze narzekania na kolej, ale zauważyłem jedną zależność, najbardziej krytykują Ci nią nie jeżdżą No kto jest wlascicielem KŚ? W pociagu jestem dosc czesto, niestety nie w tej trasie kolo domu, bo znow jest zamknieta i nic sie nie robi, a puszcza autobusy. Oczywiscie juz trzeba bylo napomniec komus co kto robi w zyciu, mimo ze nawet nic o drugiej osobie nie wiesz. Właścicielem KŚ jest województwo śląskie czyli utrzymywane jest z podatków i dochodów województwa, tak samo zresztą ŁKA czy PKM. Co innego PR czy IC... Ostatnio widząc reklamy w tv PKP IC, że nie każdy pociąg to PKP IC śmiałem się że to logiczne, ale jak widzę po powyższych wypowiedziach, reklamy takie są potrzebne. Odnośnie tych reklam, to strategie reklamowe mogą być bardzo różne. Przewozy nie tak dawno budowały swoje reklamy na zasadzie odcinania się od PKP (też było hasło - nie każdy pociąg to PKP, w sensie my Przewozy Regionalnie to nie stare, złe PKP) a IC tymczasem reklamuje się tym samym hasłem, lecz w drugą stronę - to pociągi PKP są cacy a nie innych przewoźników Szary obywatel na końcu faktycznie może być głupi. |
|
|
pon, 30 mar 2015 - 13:44
Post
#1486
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 |
Niestety jest jak piszesz. Spółki oprócz Arrivy to wszystko jeden właściciel patrząc ogólnie. Patrząc ogólnie to pleciesz głupoty. Poszukaj sobie kto jest właścicielem KŚ, ŁKA czy PKM (Pomorska Kolej Metropolitalna) Nie wiem skąd te wasze narzekania na kolej, ale zauważyłem jedną zależność, najbardziej krytykują Ci nią nie jeżdżą No kto jest wlascicielem KŚ? W pociagu jestem dosc czesto, niestety nie w tej trasie kolo domu, bo znow jest zamknieta i nic sie nie robi, a puszcza autobusy. Oczywiscie juz trzeba bylo napomniec komus co kto robi w zyciu, mimo ze nawet nic o drugiej osobie nie wiesz. Właścicielem KŚ jest województwo śląskie czyli utrzymywane jest z podatków i dochodów województwa, tak samo zresztą ŁKA czy PKM. Co innego PR czy IC... Ostatnio widząc reklamy w tv PKP IC, że nie każdy pociąg to PKP IC śmiałem się że to logiczne, ale jak widzę po powyższych wypowiedziach, reklamy takie są potrzebne. A jesteś pewien, że PR nie są również "samorządowe"? PIC swego czasu kupił od PR połączenia pośpieszne (późniejsze TLK) czy dostał je na skutek decyzji administracyjnej? Trójmiejska SKM to jest jeszcze państwowa czy już samorządowa? Do tego perełki typu, dzierżawienia przez spółki marszałka taboru, który kupił marszałek, w celu obsługi linii za które płaci marszałek. Wszystko to państwo tylko ukryte pod różnymi nazwami. Więc masz racje - takie reklamy są potrzebne. Kolejny sposób na wyprowadzenie publicznych pieniędzy do prywatnych kieszeni. Co do pindolino - obłożenie na pewno wzrośnie - http://www.rynek-kolejowy.pl/56686/pkp_ic_...ch_pociagow.htm Zarżniemy kolej w tym kraju byleby pindolino można ogłosić sukcesem frekwencyjnym i wywiązać się z umowy z UE. -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
pon, 30 mar 2015 - 15:24
Post
#1487
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 563 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna |
Nie ma to jak przepłacić za coś co nigdy w naszym kraju nie rozwinie swoich najwyższych prędkości Dodajmy do tego że Alstom dziwnym trafem tylko w Polsce nie jest oskarżony o korupcje Nadal się będę upierał że zakup Pendolino to wałek nad wałki. W tej kwocie szło kupić 2 razy tyle naszych pociągów które komfortem i prędkością dopuszczalną na naszych torach nie odbiegają od Pendolino. No ale mamy władze jakie mamy i ich głupie kaprysy wychodzą nam później bokiem.
|
|
|
pon, 30 mar 2015 - 15:41
Post
#1488
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 2,974 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 |
W tej kwocie szło kupić 2 razy tyle naszych pociągów które komfortem i prędkością dopuszczalną na naszych torach nie odbiegają od Pendolino Wymienisz te polskie składy jadące 200 km/h? -------------------- |
|
|
pon, 30 mar 2015 - 16:07
Post
#1489
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 563 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
pon, 30 mar 2015 - 18:28
Post
#1490
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 |
I gdzie on jezdzi?
-------------------- 07/08 :))
|
|
|
pon, 30 mar 2015 - 18:39
Post
#1491
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 2,974 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 |
Nigdzie. Dodatkowo projekt na 160 km/h powstał w 2014, w przyszłości chcą budować szybsze, a na razie nie ma jeszcze chyba nawet prototypu.
Kontrakt na pendolino podpisano wtedy, kiedy Darta nie było nawet w planach. CYTAT Dodajmy do tego że Alstom dziwnym trafem tylko w Polsce nie jest oskarżony o korupcje Kolejna chętnie powielana bzdura. -------------------- |
|
|
pon, 30 mar 2015 - 19:27
Post
#1492
|
|
Smokin' nigga Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu |
W tej kwocie szło kupić 2 razy tyle naszych pociągów które komfortem i prędkością dopuszczalną na naszych torach nie odbiegają od Pendolino Wymienisz te polskie składy jadące 200 km/h? O ile dobrze pamietam to Alstom homologował pindolino na 160 km/h (chyba, ze cos sie zmienilo) wiec ono tez nie moze jezdzic szybciej. [Edytka] Jednak sprawdziłem, jednak bylem w bledzie, byly takie plotki ze ma byc tylko na 160 ale znalazlem tez artykuly ze i 250. Tak czy siak poki co nie jezdzi szybciej niz dotychczas posiadane pociagi. CYTAT Vacu, mówię o IC, a nie EIC. http://www.rynek-kolejowy.pl/54798/mir_kat...i_umowe_psc.htm http://www.rynek-kolejowy.pl/54635/wraca_k...a_intercity.htm Aaa OK, juz sie gubie w tym :/ Ten post edytował vacu pon, 30 mar 2015 - 19:29 |
|
|
pon, 30 mar 2015 - 19:51
Post
#1493
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 563 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna |
A gdzie pendolino w Polsce jeździ 250-300 km/h ? Nigdzie i przez najbliższe 50 lat tego nie dokona. Więc po co był kupowany tak "rozbuchany" pociąg ? Żeby władza mogła wstęgi przecinać ? Takie p.erdolenie o Szopenie. Cena za pendolino też była promocyjna co nie ? Jak ruski gaz dla nas Alstomowi udowodniono łapówki w Zambii, Słowenii, Włoszech, Meksyku, Australii, Francji, Tunezji i wielu wielu innych krajach. W USA muszą zapłacić 772 mln dolarów kary. U nas temat wyciszono i zamiast Nowaka ścigać za Pendolino, zrobiono dym zastępczy z zegarkiem. Zresztą ta inwestycja od samego początku jest nieopłacalna i PKP IC szybko będzie błagać o dofinansowanie budżet państwa albo przejmie ich niemiecki DB.
Ten post edytował danielmdc pon, 30 mar 2015 - 19:55 |
|
|
pon, 30 mar 2015 - 20:31
Post
#1494
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna |
Tak czy siak poki co nie jezdzi szybciej niz dotychczas posiadane pociagi. Z tym się nie zgodzę - na CMK pendolino jedzie ponad 200 km/h (czym się chwalą), a żaden pociąg do tej pory takiej prędkości nie rozwijał (nie wiem czy względy techniczne czy może infrastruktoralne). Ale również zgodzę się z twierdzeniem, że lepiej było kupić zwykłe wagony wraz z nowymi lokomotywami, bo na trasie do Warszawy pendolino nad zwykłym pociągiem ma tylko 10 minut przewagi ... |
|
|
pon, 30 mar 2015 - 21:51
Post
#1495
|
|
Smokin' nigga Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu |
Tak czy siak poki co nie jezdzi szybciej niz dotychczas posiadane pociagi. Z tym się nie zgodzę - na CMK pendolino jedzie ponad 200 km/h (czym się chwalą), a żaden pociąg do tej pory takiej prędkości nie rozwijał (nie wiem czy względy techniczne czy może infrastruktoralne). Ale również zgodzę się z twierdzeniem, że lepiej było kupić zwykłe wagony wraz z nowymi lokomotywami, bo na trasie do Warszawy pendolino nad zwykłym pociągiem ma tylko 10 minut przewagi ... Czym się chwalą to ja nie wiem, wiem jedno: - EIP (pindolino) - średnia prędkość na trasie Sosnowiec - Warszawa: 77,6 km/h - EIC ("stare" polskie wagony) - średnia prędkość na trasie Warszawa - Poznań: 79,6 km/h Dziękuję. Mnie rekordy nie interesują. Lepszą średnią to ja starym Oplem wyciągnę na A4. Z postojem na siku. Ten post edytował vacu pon, 30 mar 2015 - 21:51 |
|
|
pon, 30 mar 2015 - 22:30
Post
#1496
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1,909 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna |
Tak czy siak poki co nie jezdzi szybciej niz dotychczas posiadane pociagi. Z tym się nie zgodzę - na CMK pendolino jedzie ponad 200 km/h (czym się chwalą), a żaden pociąg do tej pory takiej prędkości nie rozwijał (nie wiem czy względy techniczne czy może infrastruktoralne). Ale również zgodzę się z twierdzeniem, że lepiej było kupić zwykłe wagony wraz z nowymi lokomotywami, bo na trasie do Warszawy pendolino nad zwykłym pociągiem ma tylko 10 minut przewagi ... Czym się chwalą to ja nie wiem, wiem jedno: - EIP (pindolino) - średnia prędkość na trasie Sosnowiec - Warszawa: 77,6 km/h - EIC ("stare" polskie wagony) - średnia prędkość na trasie Warszawa - Poznań: 79,6 km/h Dziękuję. Mnie rekordy nie interesują. Lepszą średnią to ja starym Oplem wyciągnę na A4. Z postojem na siku. Ale do wawy z sosnowca w 2h nie dojedziesz oplem |
|
|
wto, 31 mar 2015 - 18:02
Post
#1497
|
|
Smokin' nigga Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu |
Tak czy siak poki co nie jezdzi szybciej niz dotychczas posiadane pociagi. Z tym się nie zgodzę - na CMK pendolino jedzie ponad 200 km/h (czym się chwalą), a żaden pociąg do tej pory takiej prędkości nie rozwijał (nie wiem czy względy techniczne czy może infrastruktoralne). Ale również zgodzę się z twierdzeniem, że lepiej było kupić zwykłe wagony wraz z nowymi lokomotywami, bo na trasie do Warszawy pendolino nad zwykłym pociągiem ma tylko 10 minut przewagi ... Czym się chwalą to ja nie wiem, wiem jedno: - EIP (pindolino) - średnia prędkość na trasie Sosnowiec - Warszawa: 77,6 km/h - EIC ("stare" polskie wagony) - średnia prędkość na trasie Warszawa - Poznań: 79,6 km/h Dziękuję. Mnie rekordy nie interesują. Lepszą średnią to ja starym Oplem wyciągnę na A4. Z postojem na siku. Ale do wawy z sosnowca w 2h nie dojedziesz oplem Bo dystans dłuższy jednak osiągnięcie takiej średniej jest już możliwe (no do Janek powiedzmy). Rzecz jednak w czym innym, bo fajnie się jedzie pindolino, tylko pytanie czy warto było przepłacić skoro nie widać różnicy między konwencjonalnym składem a właśnie pindolino? Choćby to było nawet 10% więcej tylko. Ostatnie zdanie w tym poście miało charakter żartu i akurat najmniej oczekiwałbym odniesienia się właśnie do niego. |
|
|
wto, 31 mar 2015 - 21:49
Post
#1498
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 |
przepłacone, w połowie puste i tak naprawdę wolne pendolino Z jednym się nie zgodzę, akurat to pindolino, którym ja jechałem było zapełnione prawie pod sufit. Wolne były jedynie pojedyncze miejsca. Patrząc ogólnie to pleciesz głupoty. Poszukaj sobie kto jest właścicielem KŚ, ŁKA czy PKM (Pomorska Kolej Metropolitalna) Państwo? A ja co widzę pindolino, a dwa składy dziennie to minimum, to w środku siedzą 2-4 osoby. Nawet przy założeniu, że widzę tylko jedną stronę to szału nie ma... W bezmiarach internetów spotkałem dane, że średnie obłożenie EIP to coś koło 20 %. -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
śro, 01 kwi 2015 - 01:32
Post
#1499
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 |
A gdzie pendolino w Polsce jeździ 250-300 km/h ? Nigdzie i przez najbliższe 50 lat tego nie dokona. Więc po co był kupowany tak "rozbuchany" pociąg ? Żeby władza mogła wstęgi przecinać ? Takie p.erdolenie o Szopenie. Cena za pendolino też była promocyjna co nie ? Jak ruski gaz dla nas Alstomowi udowodniono łapówki w Zambii, Słowenii, Włoszech, Meksyku, Australii, Francji, Tunezji i wielu wielu innych krajach. W USA muszą zapłacić 772 mln dolarów kary. U nas temat wyciszono i zamiast Nowaka ścigać za Pendolino, zrobiono dym zastępczy z zegarkiem. Zresztą ta inwestycja od samego początku jest nieopłacalna i PKP IC szybko będzie błagać o dofinansowanie budżet państwa albo przejmie ich niemiecki DB. Dla Twojej wiadomosci, są juz gotowe odcinki technicznie na 250. Ale z Toba nie ma sensu dyskutowac. Dodatkowo dodam, ze IC juz obecnie prosi o dofinansowanie. Vacu, ale tak nie możesz porównywac. Inna specyfika trasy. Na CMK nawet jak będzie oddany dłuższy odcinek na vmax 200 to jeszcze może nie być szybciej, bo na wyjazdach np. z Katowic albo na odcinku Katowice Zawiercie jest max 120 chyba i to nie wszędzie. Niedługo będzie oddany ECTS na trasie Warszawa Trójmiasto. Dużo jest szumu, a np. Husarze ciągnące niektóre EIC tez maja 200 i tego nie wykorzystują, a jeżdżą od dawna. To po co to było? ;-) -------------------- 07/08 :))
|
|
|
śro, 01 kwi 2015 - 17:29
Post
#1500
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 563 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna |
Skoro jesteś osobą wartą dyskusji to powiedz mi kiedy te odcinki testowe będą dopuszczone do ruchu dla pociągów pasażerskich śmigających 250 km/h i ile km takich tras posiadamy ? Kto normalny kupuje pociąg a dopiero później robi infrastrukturę dla niego ? Czy kupno Pesy nie byłoby mądrzejszym rozwiązaniem ? Potwierdzają się plotki o dobrej informacji dla pasjonatów Pendolino. Mądre głowy wymyśliły jak poprawić fatalną frekwencję w tych pociągach... wydłużając trasy tańszym TLK z Krakowa do Warszawy, Warszawy do Poznania i z Katowic do Warszawy.
Ten post edytował danielmdc śro, 01 kwi 2015 - 17:33 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: piątek, 19 kwiecień 2024 - 04:49 |