![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#981
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 373 Dołączył: nie, 22 paź 06 Nr użytkownika: 241 ![]() |
Dworzec, obiekt wstydu – co dalej? reportaż: przy „dworcu” o dworcu Sobota, godz. 11.00 http://dabrowiak.eu/inicjatywy/dworzec-obi...80%9d-o-dworcu/ |
|
|
![]()
Post
#982
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Dąbrowa Górnicza: Co z tymi dworcami? Jeden zamknięty, drugi do wyburzenia
2012-02-10, Aktualizacja: dzisiaj 09:27 Dziennik Zachodni Piotr Sobierajski Jeden dąbrowski dworzec jest zamknięty. Budynek drugiego, który liczy sobie ponad 120 lat, PKP S.A. chce wyburzyć. A czy doczekamy się nowego? Zamieszanie wokół PKP i dąbrowskich dworców zdaje się nie mieć końca. I pewnie długo jeszcze przyjdzie nam poczekać na konkretne decyzje i rozstrzygnięcia. Tymczasem dąbrowianie mają coraz bardziej dość tego bałaganu i już dziś chcą wiedzieć, kiedy będą mogli w cieple czekać na pociągi. - Nie może być tak, że mieszkańcy nic nie wiedzą, co się aktualnie dzieje w sprawie dworca, a w zasadzie jego braku - podkreślają Robert Warwas i Mateusz Stępień ze Stowarzyszenia Dąbrowiak 2011. - Dlatego staramy się monitorować i nagłaśniać ten temat, jak choćby poprzez nasz flash mob. Zdajemy sobie sprawę, że uzgodnienia i decyzje wymagają czasu, ale mieszkańcy powinni wiedzieć, kiedy i w jakim kształcie będzie dworzec. Czy za rok, dwa, czy wcale go nie będzie - dodają. A sytuacja zmienia się z tygodnia na tydzień. Ostatnim akcentem jest pomysł PKP S.A., by wyburzyć stojący tuż przy torach kolejowych zabytkowy budynek dworca, w którym dziś urzęduje dyżurny ruchu. Dla kolejarzy to oszczędności, a dla miasta być może szansa na porozumienie z PKP i znalezienie terenów pod nowy budynek dworca, którego dziś brakuje. Tylko, czy to dobra koncepcja, by z dąbrowskiego krajobrazu zniknął tak unikalny, liczący ponad 120 lat zabytek? - Z uwagi na zły stan techniczny obiekt został zakwalifikowany do rozbiórki - potwierdza Jolanta Michalska, zastępca dyrektora Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A. w Katowicach. - Wystąpiliśmy do właściwych organów o uzyskanie opinii oraz zgody na fizyczną likwidację obiektu. Uzyskanie wymaganych zgód pozwoli następnie zlecić opracowanie projektu technicznego rozbiórki budynku. Dlatego nie jesteśmy w stanie określić terminu likwidacji tego obiektu - dodaje. Grunt zabudowany budynkiem byłego dworca PKP S.A zamierza przekazać innej spółce, PKP PLK S.A. Tymczasem ta ostatnia spółka zdecydowała się właśnie na postawienie w rejonie torowiska kontenerów, do których przeniesie się dyżurny ruchu. Do 30 listopada br. niwelowany będzie tu łuk torowiska na długości 600 m., mają pojawić się na peronie podjazdy dla niepełnosprawnych oraz nowe, opuszczane szlabany, zamiast obecnego "labiryntu", który prowadzi na peron. Miasto czeka tymczasem na oficjalne potwierdzenie planów PKP S.A. Być może pozwoli to na ponowne rozpoczęcie rozmów w sprawie ostatecznego rozwiązania problemu dworca. Budynek dworca w ewidencji zabytków. Potrzebna opinia Magdalena Lachowska, zastępca Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Budynek byłego dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej znajduje się obecnie w ewidencji zabytków. A to oznacza, że jego właściciel nie może bez stosownych zgód i uzgodnień wykonywać żadnych prac o dużym zakresie, które ingerowałyby w jego elementy architektoniczne, wygląd zewnętrzny i wewnętrzny. Nie może zostać także rozebrany. W takim przypadku właściciel, tutaj konkretnie PKP, występuje najpierw z wnioskiem do Wydziału Architektury Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej, w którym zgłasza zamiar wyburzenia tego budynku. Taki wniosek przesyłany jest do nas. Sprawdzamy szczegóły, związane z aktualnym stanem, historią takiego obiektu i dopiero potem możemy taki wniosek zatwierdzić lub nie wyrazić zgody na tego typu prace. Jest przewidziana procedura odwoławcza i można złożyć na nasze postanowienie zażalenie, które rozpatrywane jest na poziomie ministerialnym. Na razie wniosek PKP w sprawie rozbiórki dworca do nas nie trafił. |
|
|
![]()
Post
#983
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Ma ktoś link do jakiegokolwiek rejestru zabytków, w którym faktycznie byłby nasz dworzec? Bo w ewidencji na stronie WKZ na przykład go nie ma (choć zastrzegają, że rejestr nie jest pełny, więc nie wiem, po jaką cholerę go w ogóle publikują), gminnej ewidencji na stronach naszego UM nie ma (albo ja nie umiem znaleźć)...
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#984
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Pojawila sie interesujaca nowosc - zadaszenie nie tylko samego peronu, ale razem z torami, co wlasciwie oznaczaloby hale peronowa, normalnie Zachod ![]() Uśmieszku, chyba w to nie wierzysz ? ![]() W zwiazku z SKM oficjalnie planowany byl dodatkowy peron i 2 tory. Ale to było... 30 lat temu ;) Ma ktoś link do jakiegokolwiek rejestru zabytków, w którym faktycznie byłby nasz dworzec? Patrz w studium Uwarunkowań Przestrzennych. Na stronie 30 jest lista zabytków wpisanych do rejestru - dworca tam nie ma. Natomiast na stronie 89 jest cała fura "innych zabytków nieruchomych". Tam (str 94) jest "zespół dworca złożony z 3 budynków". Wnioskuję, że to były dworzec, budynek H (o którym mowa) i... ta rudera - magazyn. Leszek, w wolnej chwili możesz nam wyjaśnić jakim rygorom podlegają te "inne zabytki nieruchome". Bo sam pobieżnie rzucając okiem na ustawę nie rozumiem. Ten post edytował bzenek wto, 14 lut 2012 - 12:42 |
|
|
![]()
Post
#985
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Że wam się chce jeszcze coś pisać o tym dworcu.
![]() -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#986
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
CYTAT Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Oddział w Katowicach zamierza przeprowadzić modernizację rozjazdów oraz zabudowę urządzeń EOR na trzech stacjach na Śląsku: Dąbrowa Górnicza, Będzin i Katowice. zakres prac jest następujący:
Stacja Dąbrowa Górnicza - Przebudowa układu torowego i zmianę geometrii torów na długości 600m, - Likwidacja rozjazdów nr 7 i 11, - Wymiana rozjazdu zwyczajnego nr 10, - Przebudowa rozjazdu krzyżowego podwójnego nr 78 na rozjazd zwyczajny wraz z likwidacją toru żeberkowego nr 34a, - Regulacja naprężeń w torze nr 1 i 2, - Przebudowa sieci trakcyjnej powiązaną z przebudową układu torowego, - Przebudowa urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów powiązana z przebudową układu torowego, - Przebudowa urządzeń oświetlenia zewnętrznego w stacji, - Zabudowa nowych urządzeń wewnętrznych, zabudowa sygnalizatorów, napędów zwrotnicowych, elementów urządzeń układowej kontroli niezajętości torów i rozjazdów oraz elektromagnesów torowych SHP, - Zabudowa urządzeń zasilających urządzenia srk, - Zabudowa urządzeń do strzeżenia przejścia na miejscu –przejście kategorii E w km 300,020 obejmująca zabudowę wraz z urządzeniami TVU do rejestracji sytuacji na przejeździe, - Przebudowa urządzeń łączności technologicznej i ogólno eksploatacyjnej (bezprzewodowej i przewodowej), - Zabudowa wolnostojącego masztu radiowego, - Zabudowa urządzeń rozgłoszeniowych, - Wykonanie podjazdu na peron przystosowanego dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, - Budowa nastawni kontenerowej wraz z instalacjami wewnętrznymi: wodnokanalizacyjną, elektryczną i ogrzewania oraz zewnętrznymi. Stacja Będzin - Zabudowa urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów w 12 rozjazdach w stacji Będzin. Stacja Katowice - Wymiana podwójnego połączenia torów w skład, którego wchodzą: * 2 rozjazdy krzyżowe podwójne R-190, * 2 rozjazdy zwyczajne R-190, * środkowa część o skosie 1:4,444. - Wymiana istniejących elektrycznych napędów zwrotnicowych w dwóch rozjazdach krzyżowych podwójnych oraz w dwóch rozjazdach zwyczajnych na napędy elektrohydrauliczne, - Wymiana grzejników urządzeń EOR w wymienianych rozjazdach. Termin realizacji prac to 30 listopada br. Oferty można składać do dnia 7 marca 2012 roku. Jedyne kryterium wyboru to cena. |
|
|
![]()
Post
#987
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Zmienili zakres inwestycji. Szczegoly
![]() Dawno nie bylo tak blisko... -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#988
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Dawno nie bylo tak blisko... ... końca dworca PKP w Dąbrowie ![]() Teraz ostatecznie rozleci się budynek przy peronie, a Inercity bedą mijały naszą stacyjke w wielkim pędzie. PKP odfajkuje sobie sprawę Dąbrowy na wiele lat i to będzie koniec marzeń ![]() Ten post edytował bzenek pią, 24 lut 2012 - 10:27 |
|
|
![]()
Post
#989
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Gazeta.pl > Gazeta Sosnowiec
09.03.2012 12:40 PKP odpuszczą 100 zł i nie będą ryzykować życia ludzi Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej chodzą przez tory, bo miasto nie może rozpocząć remontu schodów na wiadukt. PKP uparły się na opłatę za wejście ekipy na teren spółki. Wiadukt drogowy na ul. Cupiała zapewnia bezpieczną przeprawę nad ruchliwym szlakiem kolejowym. Od roku - zamiast chodnikiem wzdłuż jezdni - mieszkańcy chodzą dołem po torach, bo przy ul. Łańcuckiego służby miejskie zaspawały dostęp do kilkudziesięciu betonowych schodów, którymi piesi pokonywali nasyp. - Okresowy przegląd wykazał, że stopnie się rozkruszyły - uzasadniają obecność zapory w Miejskim Zarządzie Ulic i Mostów. Co kilka minut na dzikim przejściu pojawiają się ludzie: kobiety z zakupami, uczniowie z plecakami, rodzina niosąca wieniec na pogrzeb krewnego. Równie często torami pędzą pociągi w kierunku Katowic i Częstochowy. - Za torami mieszkają tysiące ludzi. Kto nie ma auta, codziennie przechodzi torami - mówi 16-letni Sylwek wracający ze szkoły. W magistracie postanowiono jak najszybciej naprawić schody: prosty remont za kilka tysięcy złotych miał potrwać najwyżej pięć dni. Roboty gmina musiała formalnie zgłosić kolejarzom, bo chociaż schody należą do miasta (i od najbliższej szyny dzieli je dobrych kilkadziesiąt metrów), to cała działka jest własnością skarbu państwa we władaniu PKP i stanowi „zamknięty teren kolejowy”. - Pierwszą prośbę wysłaliśmy w sierpniu i od tej pory do dziś trwa korespondencja z kilkoma spółkami PKP, a ostatecznych uzgodnień ciągle nie ma - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik UM w Dąbrowie Górniczej. Po kilku miesiącach wymiany listów Polskie Linie Kolejowe zaznaczyły, by magistrat samodzielnie porozumiał się ze spółkami PKP odpowiedzialnymi za telekomunikację, energetykę i nieruchomości. Gdy w grudniu (wtedy pieniądze na remont już przesunięto na inny cel, by nie przepadły) urzędnicy w Dąbrowie trzymali w rękach plik odrębnych zgód, PKP kazały im zgłosić się jeszcze do działu marketingu w katowickim oddziale spółki. - Tam wyszło na jaw, że miasto, które za własne pieniądze chce naprawić własne schody, ma zapłacić PKP za zajęcie terenu - wzdycha Matylewicz. W sumie chodziło o mniej więcej 100 zł, ale dokładnej kwoty do dziś nie udało się ustalić, trzeba zmierzyć powierzchnię schodów, a z tym problemem w strukturze PKP mogą uporać się wyłącznie specjaliści mierniczy z zakładu w Ząbkowicach. Jednak ci dopiero niedawno wzięli obmiary. Zmierzyliśmy więc wczoraj powierzchnię sami i wyszło nam, że schody zajmują najwyżej 20 m kw. Zapytaliśmy też w warszawskiej centrali PKP, czy dla 100 zł zarobku warto przez osiem miesięcy paraliżować niewielką miejską naprawę. - To rzeczywiście zakrawa na absurd - usłyszeliśmy w biurze prasowym grupy PKP, skąd odesłano nas do Katowic po uzasadnienie naliczania opłat. Jolanta Michalska z Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Katowicach wyjaśnia, że każdy właściciel gruntu ma prawo naliczyć podobną opłatę: - Jako spółka skarbu państwa podlegamy szczególnej dyscyplinie finansów i nie wolno nam narażać się na zarzut niegospodarności - mówi Michalska. Potem zastrzega, że nikt opłat nie nalicza na ślepo, bo dla PKP liczy się przecież interes społeczny. Czy nie zachodzi on właśnie w przypadku schodów na wiadukt w Dąbrowie? Dyrektor OGN PKP w Katowicach obiecuje przeanalizować sprawę. Po kilku godzinach jest konkluzja. - Jutro wyślemy pozytywną odpowiedź do Urzędu Miejskiego w Dąbrowie. Rozważamy odstąpienie od opłaty - informuje Michalska. PKP zaczyna przemawiać ludzkim głosem - komentuje Witold Gałązka Naprawa schodów do wiaduktu nad torami w Dąbrowie Górniczej zapowiadała się na kolejny odcinek thrillera realizowanego według scenariusza PKP: miasto chce wyłożyć pieniądze, by uchronić mieszkańców przed rozjechaniem przez pociągi, kolej uniemożliwia remont, bo wymyśliła, że na nim zarobi... 100 zł. Ale - tu reżyser ujawnia komediowo-dramatyczne zacięcie - okazuje się, że nawet po tak podły zysk PKP nie potrafi wyciągnąć łapy, bo ich struktury przegniły do tego stopnia, że obmierzenie schodów i przemnożenie stawki zajmuje kolejarzom kilka miesięcy. Opisywaliśmy już wiele kolejowych absurdów: zaspawane kładki, zrujnowane stacje, zlikwidowane kasy, pomylone perony, skreślone linie, bałagan, indolencja i bezczelne samozadowolenie kolejowych prezesów - czarny scenariusz, w którym wulgarnie lekceważono bezpieczeństwo ludzi, wiódł nieubłaganie od śmierci mężczyzny na przegniłej kładce w Strzemieszycach do tragedii pod Szczekocinami. Katastrofa to wstrząs, po którym nic nie może być jak przedtem. Prawdopodobnie coś ważnego stało się z PKP, przeskoczyła najoporniejsza wajcha. Odnotujmy tę zmianę: gdy pytaliśmy wczoraj w Warszawie o remont dąbrowskich schodów, w odpowiedzi - po raz pierwszy od lat ludzkim głosem - absurd nazwano w PKP absurdem! To jeszcze nie cud. Jeszcze słyszeliśmy biurokratyczne frazesy, a centrala z regionem grały odpowiedzialnością w berka (co wprawnie ćwiczą przez 20 lat „reformy” PKP). W końcu jednak (w godzinę! Nie do pomyślenia przed tygodniem) w katowickim Oddziale Gospodarowania Nieruchomościami PKP zapadła przyzwoita decyzja, by nie brnąć w absurd, zmazać wstyd. I zamiast wyciągać rękę po bulwersujący haracz, po prostu podać dłoń miastu i mieszkańcom Dąbrowy. Jeśli to nie jest sen (lub - co gorsza - kilkudniowa strategia kolei na udobruchanie opinii publicznej), wkrótce pójdziemy bezpiecznymi kładkami, posiedzimy wygodnie w pachnących poczekalniach, a na peronach nie wysmaga nas deszcz. Jeśli to nie jest sen. Więcej... http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz1odLErBNw |
|
|
![]()
Post
#990
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 516 Dołączył: sob, 02 gru 06 Skąd: D.G. Mydlice Nr użytkownika: 352 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Kładka w Strzemieszycach ma być nowa. Na 100 procent!
![]() Wreszcie dobre wiadomości dla dąbrowian. W Dąbrowie Górniczej-Strzemieszycach pojawi się tymczasowe przejście przez torowisko. Zastąpi zamkniętą od lipca 2010 roku kładkę, która łączy dwie części miasta. To właśnie tutaj zginął 25-letni dąbrowianin, kiedy załamała się pod nim jedna z belek i poraził go prąd. Miasto planowało wybudować przejście jeszcze pod koniec ubiegłego roku, ale czekało na decyzje PKP, które przygotowało projekt remontu kładki Na razie nic nie wskazuje jednak na to, że obiekt ten będzie modernizowany, a mieszkańcy nadal nie mogą czuć się bezpieczni, przemykając między pociągami. Dlatego też znalazły się pieniądze, niezbędne do budowy zastępczego przejścia przez torowisko w Strzemieszycach Wielkich. W sumie chodzi o dość sporą kwotę, bo aż 400 tys. złotych. Fundusze te przesunięte zostały w ramach tegorocznego budżetu właśnie na tę inwestycję. Zgodę na zmiany wyrazili na ostatniej sesji dąbrowscy radni. Kiedy zatem dąbrowianie będą mogli bezpiecznie przechodzić przez kilka biegnących równolegle torowisk, nie łamiąc już nóg i rąk, jak często zdarzało się to dotychczas w zimie? Może to potrwać około dwóch miesięcy. Gotowy jest już projekt budowlany, miasto uzgodniło też wszystkie kwestie techniczne z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi oraz PKP Energetyką i katowickim Oddziałem Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A. - Wyraziliśmy zgodę na budowę tymczasowego przejścia. Pismo w tej sprawie zostało skierowane do Urzędu Miejskiego 27 lutego tego roku - przyznaje Jolanta Michalska, zastępca dyrektora katowickiego Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A. - Pozostało nam jeszcze ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy inwestycji, a także podpisanie umowy z katowickim Oddziałem Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A. - tłumaczy Bartosz Matylewicz z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Przetarg ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższego miesiąca. - Trudno dokładnie określić, ile może potrwać budowa przejścia przez torowisko, ale myślę, że około dwóch tygodni - mówi Matylewicz. Nie jest także rozstrzygnięta kwestia przyszłości samej kładki w Strzemieszycach. Zgodnie z decyzjami wojewódzkiego inspektoratu nadzoru budowlanego w Katowicach, konstrukcja powinna zostać wyremontowana właśnie przez Oddział Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A. w Katowicach. Kolej nie przyznaje się jednak do tego, że kładka jest jej własnością. Inne są jednak ustalenia nadzoru budowlanego. Zgadza się z nimi NSA w Warszawie, który utrzymał w mocy końcowe postanowienie Głównego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Kolej odwołała się jednak do ostatniej instancji, która może jeszcze zmienić decyzje w tej sprawie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#991
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
CYTAT Kładka w Strzemieszycach ma być nowa. Na 100 procent! Kiedy zatem dąbrowianie będą mogli bezpiecznie przechodzić przez kilka biegnących równolegle torowisk, nie łamiąc już nóg i rąk, jak często zdarzało się to dotychczas w zimie? Ciekaw jestem, ile faktycznie było takich przypadków w ostatnich dwóch zimach... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#992
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 215 Dołączył: wto, 04 kwi 06 Skąd: DG - korzeniec Nr użytkownika: 198 GG: 105879 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#993
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
CYTAT Kładka w Strzemieszycach ma być nowa. Na 100 procent! ![]() Ciekawy tytuł bo z treści artykułu wynika, że... kładki NIE będzie ![]() Coś niedobrego dzieje się ostatnio z mediami ![]() Ten post edytował bzenek śro, 14 mar 2012 - 23:06 |
|
|
![]()
Post
#994
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
przetarg na łuk uniewazniony
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#995
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 373 Dołączył: nie, 22 paź 06 Nr użytkownika: 241 ![]() |
List otwarty do Prezydenta w sprawie remontu Dworca Głównego PKP oraz przedłużenia trasy Szybkiej Kolei Regionalnej do Dąbrowy Górniczej http://dabrowiak.eu/inicjatywy/list-otwart...ezydenta-miasta |
|
|
![]()
Post
#996
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
szybko drugie podejscie
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#997
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT Gazeta Wyborcza
Marszałek Adam Matusiewicz chce odkurzyć stary projekt z lat 80. powołania śląskiej kolei regionalnej. Namawia PKP PLK, by zgłosiły ten projekt do funduszy unijnych na lata 2014-2020. To mrzonka czy początek poważnej dyskusji, jak powinna wyglądać komunikacja w naszym regionie? - zastanawia się Tomasz Głogowski Metro na powierzchni, czyli pociągi jeżdżące co 15 minut, z których mogą korzystać prawie wszyscy mieszkańcy aglomeracji? To nie science fiction, ale założenia projektu z lat 80. pod nazwą Kolej Ruchu Regionalnego. Okazuje się, że nieco już zakurzony projekt może przeżywać dziś swoją drugą młodość. Jak to możliwe? Marszałek Matusiewicz deklaruje, że jeżeli Polskie Linie Kolejowe PKP zgłoszą tę koncepcję do programów unijnych na lata 2014-2020, to województwo pomoże w zebraniu tzw. wkładu własnego. - To bardzo dobra koncepcja, do której warto dziś wrócić - przekonuje Matusiewicz. Budowa szybkiej kolei miejskiej, która miała powstać obok istniejących w aglomeracji torów, rozpoczęła się w 1987 roku, choć sama idea pojawiła się znacznie wcześniej. Zakładano, że główna linia KRR będzie biegła z Pyskowic, przez Gliwice, Katowice, Chorzów, Sosnowiec, aż do Dąbrowy Górniczej i połączy wschód z zachodem regionu. Rozpoczęto nawet budowę. W ramach KRR powstało kilkanaście nasypów kolejowych, wiaduktów i nastawni. Kiedy na początku lat 90. okazało się jednak, że kolej nie powstanie, PKP rozebrały większość infrastruktury. Tak skutecznie, że do dziś pozostały jedynie resztki, m.in. wiadukt kolejowy przy ul. Damrota w Katowicach. Czy dziś odkurzenie tego projektu ma w ogóle sens? W pierwotnym kształcie budowa KRR, która zakładała, że pociągi będą jeździć przez 24 godziny na dobę co 15 minut, wydaje się szaleństwem. Budowa nowych torów pochłonęłaby kilka miliardów złotych, nie mówiąc o konieczności kupna ponad setki pociągów aglomeracyjnych. Skąd wziąć na to pieniądze? Ale same założenia programu, czyli stworzenie kolei aglomeracyjnej, która nie kolidowałaby z ruchem samochodowym, jak podkreślają specjaliści, nie straciły na aktualności. - To ostatni moment, by zacząć na poważnie zastanawiać się, jak będzie wyglądać komunikacja w naszym regionie za 30 czy 50 lat. Jeżeli teraz czegoś nie zrobimy, to funkcjonujący model na pewno się zawali. Samochodów przybywa, a ulice miast nie stają się szersze. Musi powstać jakaś alternatywa - przekonuje prof. Stanisław Krawiec z Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej i dodaje, że powrót do koncepcji śląskiej kolei regionalnej mógłby dziś spowodować, jeżeli już nie budowę nowych torów, to przynajmniej zarezerwowanie terenów, gdzie w przyszłości mogłyby one powstać. - Gdy zaczynała się budowa DTŚ-ki, to wtedy też wielu pukało się w czoło. Ale zrobiono wtedy najważniejszą rzecz, czyli zarezerwowano grunty pod drogę. To potem zaprocentowało - przekonuje prof. Krawiec. Podobnie myślą inni specjaliści, z którymi rozmawialiśmy, zwracając uwagę, że KRR kosztowałaby mniej więcej tyle co kolej do Pyrzowic (2-3 mld zł), a jej oddziaływanie byłoby większe niż kolei na lotnisko. Czy PKP PLK zainteresują się propozycją województwa i wrócą do projektu reaktywowania szybkiej kolei regionalnej? Droga do tego jest daleka, ale jak powtarzają specjaliści i miłośnicy transportu, którzy zaczynają już dyskutować na forach internetowych, "ziarno zostało zasiane". Co ciekawe, za powrotem do koncepcji Kolejowego Ruchu Regionalnego opowiada się w swoim programie także Ruch Autonomii Śląska. Może to być atut, choć również obciążenia. Nie wiadomo bowiem, jak w tej sytuacji na konkretną propozycję marszałka Matusiewicza zareagują przeciwnicy autonomii. Jeżeli w koncepcję reaktywowana KRR wmiesza się wielka polityka, to projekt znów może polec jak ponad 20 lat temu. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#998
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 373 Dołączył: nie, 22 paź 06 Nr użytkownika: 241 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#999
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
fajny film
![]() |
|
|
![]()
Post
#1000
|
|
![]() Ja tutejszy, z bagna ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Moderator Sport Postów: 841 Dołączył: czw, 07 gru 06 Skąd: D.G. Nr użytkownika: 359 Płeć: Mężczyzna GG: 1276813 ![]() |
Od 1:30 na filmiku z kabiny EP09 można zobaczyć jak okiem mechanika wyglądają dworce w DG.
Oglądajcie, bo jutro mogą się zawalić ![]() pozdr... -------------------- To, co w pojedynkę jest ciężką próbą, w grupie przyjaciół staje się żartem.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 00:13 |