![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#901
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
i uzupelnienie
CYTAT koleje śląskie
23.09.2011 - Koleje Śląskie na torach od października Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przewoźnik ogłosił rozkład jazdy oraz ceny biletów, które od 1 października będą obowiązywały w jego pociągach na trasie Gliwice–Częstochowa oraz Częstochowa–Wisła Głębce. „Wszystko wskazuje na to, że wszystkie kwestie związane z debiutem Kolei Śląskich zostały dopięte na ostatni guzik. Niemniej towarzyszy nam lekka trema.” – mówi Adma Matusiewicz Marszałek Województwa Śląskiego. Rozkład jazdy będzie obowiązywał od 1 października do 10 grudnia 2011 roku. Od poniedziałku do piątku Koleje Śląskie uruchomią pomiędzy Gliwicami i Częstochową średnio 84 połączenia. W weekendy będzie ich 42. Dodatkowo w soboty i niedzielę będą kursowały dwa przyspieszone pociągi do Wisły Głębce: „Wisełka” (odjazd z Częstochowy o 5:57, przyjazd do Wisły Głębce o 9:24) oraz „Stożek” (odjazd ze stacji Sosnowiec Główny o 14:40, Wisła Głębce 17:40). Dzięki właściwej gospodarce taborowej Koleje Śląskie będą uruchamiały podobną ilość pociągów co Przewozy Regionalne, przy mniejszym zapotrzebowaniu na pojazdy kolejowe. Połączenia będą obsługiwane przez tabor złożony z ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) ELF, trzy EZT typu FLIRT, dwa typu EN57KM oraz dwa składy złożone z wagonów przedziałowych drugiej klasy i lokomotywy elektrycznej. „Naszych pasażerów nie zawsze interesuje, pociągiem której spółki będą się przemieszczać. Dla nich najważniejsze jest po prostu to, by dotrzeć do celu. Na tory województwa śląskiego już za kilka dni wyjadą nowoczesne pociągi. Mamy pełen skład osobowy, mamy bilety, kasy i taryfy, ale i tabor rezerwowy na wypadek ewentualnych problemów. I mimo, że uruchomienie tego typu spółki jest ogromnym wydarzeniem logistycznym, to jesteśmy pewni, że zakończy się sukcesem.” – dodaje marszałek Adam Matusiewicz. Ceny biletów Kolei Śląskich będą nieco tańsze od proponowanych obecnie przez Przewozy Regionalne. Najtańszy jednorazowy bilet, który pozwoli na odbycie podróży do pięciu kilometrów, kosztował będzie 2,80 zł (w taryfie PR – 3 zł), a jednorazowy normalny bilet Kolei Śląskich z Gliwic do Częstochowy będzie kosztował 19 zł (PR – 19,50 zł). Oprócz tradycyjnej taryfy kilometrowej Koleje Śląskie wprowadziły atrakcyjną cenowo taryfę liniową stanowiącą odpowiednik taryfy strefowej PR. Na 11 wybranych liniach (L11–17, L61–64) będą obowiązywały specjalne ceny biletów. Bilety liniowe jednorazowe w aglomeracji śląskiej (taryfy TL 1–4) są ważne przez 120 minut, natomiast w pociągach kursujących do Wisły (taryfy TL 5–8) przez 240 minut. W pociągach Kolei Śląskich uznawane będą uprawnienia do wszystkich ulg ustawowych. Przewoźnik ponadto wprowadził własne ulgi handlowe. Bilet „SilesiaWeekend” umożliwi podróżującym w weekendy korzystać z 20% ulgi na zakup biletu KŚ w obie strony (15% w jedną stronę). Bilet „Rodzinny” (dla 2–6 osób, w tym co najwyżej dwóch dorosłych i co najmniej jedno dziecko do 16 r.ż.) daje możliwość zakupu biletu jednorazowego z 30% ulgą na przejazd w jedną lub obie strony. Dzieci i młodzież do 26 roku życia, które nie posiadają prawa do ulgi ustawowej będą mogły skorzystać z ulgi 20% (KŚ 26), natomiast pasażerowie powyżej 65 roku życia będą mogli skorzystać z 30% ulgi w ramach biletu „SENIOR 65+”. „Z perspektywy pasażera zmieni się przede wszystkim komfort podróży. Oprócz tego nasze bilety będą niewiele, ale jednak zauważalnie tańsze od biletów oferowanych przez Przewozy Regionalne. Na trasie Gliwice-Częstochowa bardzo istotne będzie również taktowanie pociągów, czyli ich regularne kursowanie w odstępach trzydziestominutowych.” – tłumaczy Marek Worach prezes Kolei Śląskich. Sprzedaż biletów prowadzona będzie przede wszystkim we własnych kasach oraz biletomatach, które zostaną uruchomione w październiku, a także przy pomocy telefonu komórkowego w ramach systemu CallPay. 1 października Koleje Śląskie uruchomią siedem własnych kas biletowych w budynkach dworców (Częstochowa ul. Piłsudskiego, Poraj, Łazy, Będzin Miasto, Sosnowiec Główny, Chorzów Batory, Zabrze), cztery własne kontenery kasowe (Gliwice, Katowice ul. Konopnickiej i pl. Oddziałów Młodzieży Powstańczej oraz Dąbrowa Górnicza) oraz dwa kontenery dzierżawione od innych przewoźników (stacje Myszków i Zawiercie). Biletomaty zainstalowane zostaną na stacjach Częstochowa, Częstochowa Raków, Myszków, Zawiercie, Łazy, Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec Główny, Katowice, Chorzów Batory, Ruda Chebzie, Ruda Śląska, Zabrze, Gliwice. Bilet będzie można kupić również w pociągu u konduktora. Po kilkunastu tygodniach negocjacji z Przewozami Regionalnymi w tym tygodniu zakończono rozmowy na temat wzajemnego honorowania biletów. Ustalono, że odcinku Gliwice – Częstochowa Koleje Śląskie honorować będą następujące rodzaje biletów i kart z oferty PR: REGIOkarnet ważny we wszystkich pociągach, REGIOkarnet ważny w pociągach REGIO, Turystyczny ważny tylko w pociągach REGIO, Turystyczny ważny we wszystkich pociągach, bilet sieciowy, REGIOkarta roczna, REGIOkarta półroczna, REGIOkarta SENIOR. Przewozy Regionalne na odcinku Chorzów Batory–Częstochowa będą natomiast honorować w pociągach REGIO następujące rodzaje biletów sprzedanych zgodnie z taryfą przewozową Kolei Śląskich: bilety okresowe miesięczne, wydane wg taryfy normalnej oraz z ulgami ustawowymi (37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95%) i ulgami handlowymi (20%, 30%), bilet „SilesiaWeekend”, bilet „SENIOR 65+” (wyłącznie bilety okresowe miesięczne z ulgą 30%), KŚ 26 (wyłącznie bilety okresowe miesięczne z ulgą 20%). Pociągi Kolei Śląskich pojawią się na torach w sobotę 1 października. Pierwszy ELF wyjedzie ze stacji Częstochowa o godz. 3:55. * * * Koleje Śląskie Sp. z o. o. to spółka, założona 8 kwietnia 2010 roku, której jedynym wspólnikiem jest Województwo Śląskie, powołana w celu świadczenia usług użyteczności publicznej w zakresie transportu publicznego. Przedmiotem działalności spółki są przede wszystkim kolejowe regionalne przewozy osób i rzeczy oraz świadczenie usług związanych z przewozem. Uruchomienie połączeń kolejowych planowane jest na 1 października 2011 roku na trasie Gliwice-Katowice-Częstochowa oraz Częstochowa-Wisła Głębce. Koleje Śląskie zamierzają uruchamiać w przyszłości kolejne połączenia kolejowe, jednak konkretne decyzje w tej sprawie nie zostały jeszcze podjęte. Wpływ na to będą miały przede wszystkim uwarunkowania natury ekonomicznej. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#902
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Hmm w sumie to kontener jest dobrą opcją a ten nie jest jakis wyjatkowo brzydki.....no ale jeszcze na peronie ma być biletomat....moze juz jest ?
|
|
|
![]()
Post
#903
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 392 Dołączył: sob, 07 lut 04 Skąd: DG - Stary Gołonóg Nr użytkownika: 42 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Osoby zainteresowane rozkładem jazdy KŚ (które to rozkłady w "gustownych" tablicach już spotkać można) powinny się zaopatrzyć w:
1. szkło powiększające 2. linijkę minimum 50cm 3. latarkę też dobrze mieć Osoby starsze powinny się na peron w towarzystwie w miarę qmatego osobnika typu wnuczka/wnuk, któren to osobnik będzie miał szanse odczytania czegoś z płachty rozkładu jazdy KŚ. |
|
|
![]()
Post
#904
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Osoby zainteresowane rozkładem jazdy KŚ (które to rozkłady w "gustownych" tablicach już spotkać można) powinny się zaopatrzyć w: 1. szkło powiększające 2. linijkę minimum 50cm 3. latarkę też dobrze mieć Osoby starsze powinny się na peron w towarzystwie w miarę qmatego osobnika typu wnuczka/wnuk, któren to osobnik będzie miał szanse odczytania czegoś z płachty rozkładu jazdy KŚ. Powiem tak - ktoś gdzieś jadąc korzysta jeszcze z papierowych rozkładów? Przecież wszystko wisi w internecie i ten wnuczek/wnuczka może sprawdzić pociąg, autobus, tramwaj sprawdzić w internecie, gdzie informacja jest "najświeższa" ![]() |
|
|
![]()
Post
#905
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
Szkoda tylko, że od dzisiaj nie ma pociągu z Katowic pierwszego, koło 4:30. Tzn. w tygodniu jest nadal, niestety w weekendy nie.
Ten post edytował Prosty sob, 01 paź 2011 - 13:34 -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#906
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ano ni ma, tak samo jak przed 22:00 ostatniego pociągu z Czewy do Katowic ni ma w weekendy ino w robocze
![]() |
|
|
![]()
Post
#907
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
z DZ:
CYTAT W najbliższych trzech, czterech latach nie ma natomiast szans na to, by miasto miało swój dworzec, jakikolwiek. - PKP, to państwo w państwie, nie możemy się porozumieć ze spółkami, których jest kilkadziesiąt - stwierdził Zbigniew Podraza. - Remontowane będzie torowisko, niwelowane będą łuki w rejonie dąbrowskiego peronu. Dlatego dopóki prace te się nie zakończą, nie ma szans na decyzje - dodał. Bardzo wielu innym udalo sie jednak jakos dogadac... Te luki sa juz opoznione o kilka lat. Byly przyznane konkretne srodki z ministerstwa w ramach programu likwidacji "waskich gardel". Co ciekawe kiedys podawano, ze PKP wycofalo sie z tamtej inwestycji ze wzgledu na wladze DG - nowy dworzec i tunel = przeprojektowanie. A teraz maja najpierw zrobic luki a potem nieszczyc i znowu przebudowywac? Ostatnio kolo dworca cos sie dzieje, ale to chyba zwiazane z kanalizacja? dla przypomnienia - realizacja 2007/8: stacja Dąbrowa Górnicza przebudowa toru nr 1 i 2 w km 299,2 - 300,1, zmiana geometrii toru, przebudowa przejazdu kolejowego w km 299,522, budowa ssp na przejściu dla pieszych w km 300,020 oraz wymiana 2 szt. semaforów, przebudowa układu rozjazdowego wraz z urządzeniami srk i siecią z wymianą rozjazdu nr 10 i likwidacją rozjazdów nr 11 i 7 6 450 000zl Pozycja Nr 31 linia Nr 1 Warszawa ? Katowice, stacja Dabrowa Górnicza Likwidacja ograniczen predkosci v = 40/60 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej z v = 90/100 km/godz. do v = 110/120 km/godz. To tlumaczenie naszych wladz identyczne jak w 2005 roku. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#908
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Jedno i to samo tłumaczenie PPP dla swojej nieudolności w dziedzinie rozwiązania problemu z dworcem PKP.
W innych miastach się da, tylko w Dąbrowie jakoś nie. Tak tak wiem, inni dostają dworce a u nas chcemy ruinę, więc to zupełnie co innego. Przyzwyczaiłem się już do myśli, że lepiej mówić że w DG nie ma dworca (a tak śmialiśmy się z Czeladzi.. ![]() Modernizacja przy łukach cały czas w toku.. od 2005 roku, praca wre normalnie.. ![]() Ten post edytował kwintosz pon, 21 lis 2011 - 16:55 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#909
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
tego luku to chyba nie ma nawet w planach do 2015...
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#910
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ale po co Wam ten dworzec? Dąbrowa nie jest stacją przesiadkową. Jak dla mnie olałbym wszystkie budynki PKP a popracował nad peronami. Wcześniej ktoś wrzucał jak świetnie może wyglądać peron wraz z zadaszeniem, ogrzewaną poczekalnią, może infokioskiem powiązanym z kasą - i tyle moim zdaniem by starczyło. I nie wiem czy by nie starczyło czasem tych pieniędzy jaką chcą PKP za te ruiny ...
|
|
|
![]()
Post
#911
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wystarczy dobrze zadaszony i nowy peron z biletomatem ktore ,nota bene, maja stanac lada dzien min. w Dabrowie G. ("centrum") za sprawa KŚ ....
|
|
|
![]()
Post
#912
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Ale po co Wam ten dworzec? "dworzec" rozumiany jako zagospodarowanie tego terenu - peron, tunel, przeluzenie Kosciuszki. Sam budynek to juz inna sprawa. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#913
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
A ja chce dworzec.
![]() ![]() Chce też, by podróżni mieli możliwość jak ludzie siąść i się ogrzać w porze zimowej w oczekiwaniu na pociąg. Przerabiałem dojazdy pociągiem na uczelnie przez 5 lat every day. Ktoś kto tego nie doświadczył nie wie co to znaczy. A ludzie dojeżdżają pociągami przez x lat: do pracy, na uczelnie, do rodzin, na wczasy itp. Nikt nie oczekuje budowy nie wiadomo jakiego gmachu. Ba, budynek wielkości nastawni przy peronach nadawałby się do tych celów znakomicie. Mniejsze pipidówy remontują dworce bo jakoś się da.. Nie idźmy drogą Frankiewicza i likwidujmy odrazu wszystko. Kolej ma przyszłość przy odpowiednich środkach finansowych w nią zainwestowanych, szczególnie gdy w końcu władze miast w GOP także się zorientują jakie są trendy europejskie i metropolitarne w Polsce (SKR) ( w PL - KDP). Kiedyś to musi nastąpić. A ceny benzyny czy oleju napędowego dodatkowo niektórych do tego przekonują. Ten post edytował kwintosz wto, 22 lis 2011 - 23:39 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#914
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dziwi mnie to wszystko. Przeciez jesli PPP rozwiązałby problem dworca tzn doprowadził do budowy małego funkcjonalnego budynku + jakis parking, zapewniłby sobie bezproblemowo kilka kolejnych kadencji na stanowisku ...
![]() |
|
|
![]()
Post
#915
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Przerabiałem dojazdy pociągiem na uczelnie przez 5 lat every day. Ktoś kto tego nie doświadczył nie wie co to znaczy. A ludzie dojeżdżają pociągami przez x lat: do pracy, na uczelnie, do rodzin, na wczasy itp. Nikt nie oczekuje budowy nie wiadomo jakiego gmachu. Ba, budynek wielkości nastawni przy peronach nadawałby się do tych celów znakomicie. Dojeżdżałem jak ty i powiem, że wystarczyłoby połączyć ze sobą 3-4 kontenery takie jak socjalne na budowach, ogarnąć i można mieć solidny "dworzec" jaki by nam wystarczył z kasą i kilkunastoma miejscami w poczekalni. Znajomy ma w ten sposób zrobiony domek "myśliwski" i jeżeli nie powie to nikt nawet nie pomyśli, że to powstało z kontenerów także wiem co piszę (tylko oczywiście trzeba kontenerom zrobić lekki "tuning" po postawieniu). Plus jakiś niewielki parking dla uskuteczniających P&R (pewnie kilka osób się znajdzie). Więcej nie trzeba, za "moich czasów" (4-5 lat temu) i tak - nawet w godzinach "szczytu" więcej oczekujących niż kilkanaście osób nie pamiętam, chyba, że coś wypadło albo było solidnie opóźnione. |
|
|
![]()
Post
#916
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A ja chce dworzec. ![]() ![]() Chce też, by podróżni mieli możliwość jak ludzie siąść i się ogrzać w porze zimowej w oczekiwaniu na pociąg. Ale to wszystko można zrobić na peronie w ładny sposób ![]() |
|
|
![]()
Post
#917
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
co do informacji o "klasach itp" to bez przesady ale u nas zatrzymuja sie tylko KŚ, jakieś 3 TLK i tyleż samo InterREGIO, wiec aby byla tam jakas "pani" trzeba by zatrudnić teoretycznie 3 do kazdej ze spolek (PR, PKP IC i KŚ) a tego to nawet sosnowiec nie ma
![]() |
|
|
![]()
Post
#918
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Co najmniej 2 razy więcej TLK w DG jeździ i staje niż wymieniłeś :>
|
|
|
![]()
Post
#919
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Kolej ma przyszłość przy odpowiednich środkach finansowych w nią zainwestowanych, szczególnie gdy w końcu władze miast w GOP także się zorientują jakie są trendy europejskie i metropolitarne w Polsce (SKR) ( w PL - KDP). Kiedyś to musi nastąpić. A ceny benzyny czy oleju napędowego dodatkowo niektórych do tego przekonują. Eee tam ględzenie o drogiej benzynie jest od zawsze, a nie słyszałem żeby z tego powodu ktoś zrezygnował z auta. Za to w pierwszym półroczu w Województwie Ślaskim 2011 nastąpił spadek liczby pasażerów kolejowych o ... 20% ![]() Dziwi mnie to wszystko. Przeciez jesli PPP rozwiązałby problem dworca tzn doprowadził do budowy małego funkcjonalnego budynku + jakis parking, zapewniłby sobie bezproblemowo kilka kolejnych kadencji na stanowisku ... ![]() Albo by go radny Pasek podał do prokuratury za marnowanie publicznych pieniędzy na kolejowe gadżety. ![]() tego luku to chyba nie ma nawet w planach do 2015... W zatwierdzonych ostatnio przez rząd planach kolejowych na 2015 jest tylko "opracowanie koncepcji modernizacji katowickiego węzła kolejowego". Może się tam coś urodzi. Choć od koncepcji do czynu droga daleka. Zwłaszcza w PKP. Tymczasem nie ma sensu z nimi wchodzić we wspólne przedsięwzięcia. Dobrze, że Podraza tak rozumuje. |
|
|
![]()
Post
#920
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 416 Dołączył: śro, 08 kwi 09 Skąd: Mickiewicza Nr użytkownika: 3,277 Płeć: Mężczyzna GG: 9877186 ![]() |
Tu cytat z artykułu z GW, dlaczego potrzebny jest dworzec.
"Przypomnijmy, że docelowo Szybka Kolej Regionalna ma kursować na trasie Dąbrowa Górnicza - Tychy Miasto. Nie wiadomo jednak, kiedy trasa SKR miałaby zostać wydłużona. Jak nam mówił Witold Trólka z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, jednym z powodów, która sprawy na pewno nie przyspieszy, jest nieczynny dworzec w Dąbrowie Górniczej." |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 19:10 |