IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 39 40 41 42 43 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
signaal
post pon, 13 gru 2010 - 01:20
Post #801


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739..._zima_jest.html
Zgrabny felieton zgrabnie podsumowując nasze dworcowe mrzonki. wink.gif


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post wto, 14 gru 2010 - 21:46
Post #802


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



taki tworzec w DG, Wam i sobie zycze

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adams
post śro, 15 gru 2010 - 19:02
Post #803


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 104
Dołączył: pią, 06 lut 09
Skąd: tam gdzie diabeł widzi białe myszki
Nr użytkownika: 3,183
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(xMarcinx @ wto, 14 gru 2010 - 21:46) *
taki tworzec w DG, Wam i sobie zycze



z tego co się orientuję to takie zadaszenie ma powstać w Katowicach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek
post wto, 21 gru 2010 - 07:13
Post #804


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,266
Dołączył: pon, 03 lis 03
Nr użytkownika: 32
Płeć: Mężczyzna



Ciekawe czy PPP skorzysta z świeżo podpisanej ustawy o komercjalizacji PKP

CYTAT
Będzie komercjalizacja PKP. Ustawa podpisana

Prezydent Bronisław Komorowski podpisał nowelizację ustawy o komercjalizacji PKP - poinformowała Kancelaria Prezydenta. PKP S.A. będzie mogła przekazać jednostkom samorządu terytorialnego dworce kolejowe wraz z należącymi do nich gruntami.

Warunkiem przejęcia budynku ma być zachowanie w nim obsługi podróżnych. Według nowelizacji minister infrastruktury przed wydaniem zgody na przekazanie dworca samorządowi będzie analizował, czy w skład nieruchomości nie wchodzą grunty pod liniami kolejowymi. Z przepisów nowelizacji wyłączono dworce kolejowe znajdujące się w pobliżu kolejowych przejść granicznych.

W umowach zawieranych z samorządami mają zostać m.in. określone termin i zakres przebudowy lub remontu dworca kolejowego, a także zakres odpowiedzialności samorządu, jeśli prace nie zostaną wykonane w terminie. W zamian za przekazane nieruchomości umarzane mają być zobowiązania PKP wobec samorządów.

Zgodnie z nowymi przepisami ma zostać uregulowana także sprawa zobowiązań PKP S.A. związanych z podatkiem dochodowym od osób prawnych. PKP ma spłacić te zobowiązania za lata 2011-15 przenosząc własność akcji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe na rzecz Skarbu Państwa. Ma to na celu uniezależnienie spółki zarządzającej torami od Grupy PKP, która skupia także przewoźników kolejowych. Unia Europejska wymaga od Polski uniezależnienia operatora torów od przewoźników.

Ustawa wprowadza też zmiany w Funduszu Kolejowym - jeżeli w najbliższych latach w Funduszu zabraknie pieniędzy na realizację jego zadań, to Bank Gospodarstwa Krajowego, za zgodą ministrów infrastruktury i finansów, będzie mógł je finansować z środków własnych. Później Fundusz Kolejowy będzie spłacał te kwoty.

Ustawa o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe i ustawa o Funduszu Kolejowym zgodnie z wprowadzonymi w kwietniu 2010 r. zmianami, mają zapewnić PKP S.A. pieniądze na spłatę historycznego zadłużenia polskiej kolei, które wynosi ok. 5,5 mld zł. Skarb Państwa ma wykupić od PKP S.A. akcje PKP Polskie Linie Kolejowe za pieniądze z Funduszu. Jest on zasilany częścią opłaty paliwowej zawartej w cenie paliwa.

źródło: http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/...4,0,740722.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mały77
post wto, 21 gru 2010 - 09:21
Post #805


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,113
Dołączył: czw, 19 lis 09
Nr użytkownika: 3,566
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Bartek @ wto, 21 gru 2010 - 07:13) *
Ciekawe czy PPP skorzysta z świeżo podpisanej ustawy o komercjalizacji PKP

Sorry - ale jeżeli kolej będzie chciała za tą ruderę dużo kasy to już wolałbym któryś z projektów zadaszenia i poczekalni bezpośrednio na peronie. Bo z tego co tam pisze, to za przekazanie dworca będą zmniejszane zobowiązania PKP wobec samorządów. Więc nie będzie to darmowe.
Nie chciejmy posiadać dworca za wszelką cenę.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post wto, 28 gru 2010 - 21:15
Post #806


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT
Prezydent Bronisław Komorowski podpisał nowelizację ustawy o komercjalizacji PKP - poinformowała Kancelaria Prezydenta. PKP S.A. będzie mogła przekazać jednostkom samorządu terytorialnego dworce kolejowe wraz z należącymi do nich gruntami.

W umowach zawieranych z samorządami mają zostać m.in. określone termin i zakres przebudowy lub remontu dworca kolejowego, a także zakres odpowiedzialności samorządu, jeśli prace nie zostaną wykonane w terminie.

Super - czyli kupujemy ruderę od PKP. Jest ona naszą własnością, a kulejorze i tak mogą sobie zażądać w niej złotych klamek czy witraży w oknach. biggrin.gif

Ostatnio pojawiła się Koncepcja Programowo Przestrzenna przystanków kolejowych SKM w Katowicach. Na jej końcu są wizualizacje. Nie ma tam żadnych wypasionych bajerów tylko czysta funkcjonalność.

link: Koncepcja SKM w Katowicach

Jeśli współnlnie z Katowicami, Będzinem i Sosnowcem wypracujemy dalszą część takiej koncepcji to jestem za. Może da sie wyciągnąć wspólnie kase UE po 2014. A tymczasem niech im się ta rudera zawali.

Ten post edytował bzenek wto, 28 gru 2010 - 21:41
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAREN
post śro, 12 sty 2011 - 11:28
Post #807


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 5
Dołączył: nie, 20 cze 10
Skąd: Sosnowiec/Bukowno
Nr użytkownika: 3,943
Płeć: Mężczyzna
GG: 4329396 status gadu-gadu



Będzie przetarg na prowadzenie kasy biletowej w Dąbrowie Górniczej.
Powód Edycji: Mod. Posty przeniesione
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rysiu_dg
post śro, 12 sty 2011 - 20:49
Post #808


Klub Kibica nr 29
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 242
Dołączył: pią, 30 lis 07
Skąd: Łęknice
Nr użytkownika: 920
Płeć: Mężczyzna
GG: 7281781 status gadu-gadu



Ostatnio drzwi do dworca były otwarte i ktoś tam coś robił. Coś tam jeszcze istnieje po tym antykwariacie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post czw, 13 sty 2011 - 12:46
Post #809


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Hmmm, tak się właśnie zastanawiałem, czy ja bym nie pomyślał o takiej kasie w DG! Przynajmniej oferty taryfowe i przepisy w PKP IC już w miarę dobrze znam, w PR też nieźle! tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post czw, 13 sty 2011 - 17:43
Post #810


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Dave @ czw, 13 sty 2011 - 12:46) *
Hmmm, tak się właśnie zastanawiałem, czy ja bym nie pomyślał o takiej kasie w DG! Przynajmniej oferty taryfowe i przepisy w PKP IC już w miarę dobrze znam, w PR też nieźle! tongue.gif

Całkiem niezły pomysł !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rysiu_dg
post czw, 20 sty 2011 - 15:11
Post #811


Klub Kibica nr 29
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 242
Dołączył: pią, 30 lis 07
Skąd: Łęknice
Nr użytkownika: 920
Płeć: Mężczyzna
GG: 7281781 status gadu-gadu



Już wiem dlaczego drzwi do dworca są otwarte. W godzinach 7-16 czynna jest poczekalnia. Nie wiem czy wcześniej też tak było?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arbas
post pią, 21 sty 2011 - 10:58
Post #812


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,023
Dołączył: czw, 16 lis 06
Nr użytkownika: 307



Od lat proponuję zadaszenie peronu, zainstalowanie automatu do sprzedaży biletów
i WYBURZENIE hańbiącej czerwonej rudery z napisem Dąbrowa Górnicza.
Na to chyba czołowe miasto w Zagłębiu stać?
Może się w tym stuleciu doczekamy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pią, 21 sty 2011 - 11:15
Post #813


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Wyburzenie ot tak nie wchodzi w rachubę - budynek nie jest własnością miasta. Co do reszty - wymaga to wcześniejszej umowy z PKP PLK, PKP IC (choć oni chyba w ogóle nie stosują automatów biletowych) i Przewozami Regionalnymi. Może w tym stuleciu się uda wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pią, 21 sty 2011 - 18:28
Post #814


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



póki co automat stoi ...w podziemiach przy PKP ale w Sosnowcu co przy obok czynnej 24godzinnej kasie jest lekko mówiąc słabym posunięciem....z drugiej strony jednak patrząc na to co stało się choćby z nowymi wyświetlaczami na słynnym peronie 5 w K-cach to trochę się im nie dziwię....ale były kiedyś automaty do kasowania na peronach...takie żółte długie.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post pią, 21 sty 2011 - 18:46
Post #815


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(Arbas @ pią, 21 sty 2011 - 10:58) *
...WYBURZENIE hańbiącej czerwonej rudery z napisem Dąbrowa Górnicza.
Na to chyba czołowe miasto w Zagłębiu stać?

A nie ma tam jakiejś "infrastruktury" kolejowej? Nie znam się ale jak jeszcze korzystałem z usług PKP to widziałem, że tam co chwila ktoś wychodził, wchodził, czasami po to aby wymienić jakieś papiery z kierownikiem pociągu itd. Pytam, bo jeżeli tak to nie wystarczy wyburzyć, trzeba by postawić coś nowego, jeżeli są tam jakieś niezbędne urządzenia to dochodzi koszt przeniesienia lub wymiany...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pią, 21 sty 2011 - 20:42
Post #816


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Jest tam chyba nastawnia, ale głowy nie dam.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arbas
post sob, 22 sty 2011 - 17:50
Post #817


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,023
Dołączył: czw, 16 lis 06
Nr użytkownika: 307



CYTAT(vacu @ pią, 21 sty 2011 - 16:46) *
CYTAT(Arbas @ pią, 21 sty 2011 - 10:58) *
...WYBURZENIE hańbiącej czerwonej rudery z napisem Dąbrowa Górnicza.
Na to chyba czołowe miasto w Zagłębiu stać?

A nie ma tam jakiejś "infrastruktury" kolejowej? Nie znam się ale jak jeszcze korzystałem z usług PKP to widziałem, że tam co chwila ktoś wychodził, wchodził, czasami po to aby wymienić jakieś papiery z kierownikiem pociągu itd. Pytam, bo jeżeli tak to nie wystarczy wyburzyć, trzeba by postawić coś nowego, jeżeli są tam jakieś niezbędne urządzenia to dochodzi koszt przeniesienia lub wymiany...


Prócz stuletniej izby, gdzie znajduje się nastawnia (ok. 5m x 5m), wiatr hula po "dworcu"
od spleśniałych piwnic po dziurawy dach.
Czy Dąbrowy Górniczej nie stać na wybudowanie jednego pomieszczenia?
Po prostu tak sobie, w prezencie dla PKP?
Czy Pan Prezydent widział na własne oczy, od wewnątrz ten nasz dąbrowski "zabytek"?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post czw, 27 sty 2011 - 22:06
Post #818


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



Taką ciekawą mapkę znalazłem, w lewym dolnym rogu jest rozrysowane Zagłębie Węglowe.
Strzemieszyce są podzielone na warszawskie i radomskie.



--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
motonita2002
post pią, 28 sty 2011 - 08:23
Post #819


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 98
Dołączył: śro, 03 wrz 08
Nr użytkownika: 1,438
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Strzemieszyce są podzielone na warszawskie i radomskie

Wynika to z faktu, że warszawskie to najpewniej chodzi o obecną stację Dąbrowa Górnicza Południowa (położonej przy Wiedence), natomiast radomskie to obecna stacja Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce (położonej przy IŻD czyli dawnej kolei Iwanogrodzko-Dęblińskiej)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pią, 28 sty 2011 - 11:03
Post #820


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Dokładnie tak smile2.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 39 40 41 42 43 > » 
Reply to this topicStart new topic
21 Użytkowników czyta ten temat (21 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 14:14
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza