![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#781
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Najpierw dowiedz się czy płacą za dzierżawę. Potem jedź do Będzina i zobacz ile udało im się załatwić kasy z UE na remont dworca, następnie poczytaj o planach w Zabrzu. Nie chce mi się wierzyć, żeby kolej miała zrezygnować z czynszu dzierżawnego za tyski dworzec, ale jeśli masz coś na ten temat - rzuć linkiem. Dworzec w Będzinie jest własnością miasta, ale z tego co pamiętam - kilka lat trwały korowody z koleją. A co do planów z Zabrza - jak coś zaczną robić, będzie można przywoływać ten przykład, plany to i ja mogę zrobić. O przebudowie dworca w Zabrzu to chyba jeszcze na studiach (2. połowa lat 90.) słyszałem, jedyne co zrobili to zamknięcie jednego przejścia podziemnego. W Tychach płacą 120tyś zł netto, w Zabrzu za teren ponad 5000mkw 250tyś zł netto (możesz sobie poszukać na google) Dużo? Moim zdaniem to drobnostka, u nas koszty oscylowały by w kwocie jaką płacą Tychy, więc tym bardziej się opłaci. dobudowany powinien zostać drugi peron dla szybkiej kolei aglomeracyjnej, Chcesz, żeby Dąbrowa byłą końcową stacją? Bo tylko wtedy oddzielny peron ma sens. Jeżeli będzie przelotowa (tak, jak wcześniej mówiono - czyli koniec w Ząbkowicach) - nie będzie potrzebny, biorąc pod uwagę, że między Będzinem a Dąbrową nie ma miejsca na drugą parę torów, w związku z czym SKR będzie musiał jeździć po torach ogólnych. Nie piszę o drugiej parze torów, ale o peronie np. po południowej stronie obecnego peronu, miejsca jest od groma. Oczywiście nie chcę żeby DG centrum była stacją końcową dla wszystkich kursów, ale części już tak. Dlatego wybudowanie nowego peronu jest wówczas obowiązkowe, ponieważ m.in przez brak peronu nie mamy SKR z Tychów do nas, a tylko do Sosnowca. |
|
|
![]()
Post
#782
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
W Tychach płacą 120tyś zł netto, w Zabrzu za teren ponad 5000mkw 250tyś zł netto (możesz sobie poszukać na google) Dużo? Moim zdaniem to drobnostka, u nas koszty oscylowały by w kwocie jaką płacą Tychy, więc tym bardziej się opłaci. Miesięcznie? Tak czy inaczej - uważam dzierżawę i płacenie za remont za bezsens, taniej by wyszło postawić nowy budynek tuż obok. Nawet gdyby trzeba było kupić działkę od prywatnego właściciela (nie wiem na ile blisko stacji miasto ma jakieś tereny). -------------------- |
|
|
![]()
Post
#783
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Najpierw dowiedz się czy płacą za dzierżawę. Potem jedź do Będzina i zobacz ile udało im się załatwić kasy z UE na remont dworca, następnie poczytaj o planach w Zabrzu. Nie chce mi się wierzyć, żeby kolej miała zrezygnować z czynszu dzierżawnego za tyski dworzec, ale jeśli masz coś na ten temat - rzuć linkiem. Dworzec w Będzinie jest własnością miasta, ale z tego co pamiętam - kilka lat trwały korowody z koleją. A co do planów z Zabrza - jak coś zaczną robić, będzie można przywoływać ten przykład, plany to i ja mogę zrobić. O przebudowie dworca w Zabrzu to chyba jeszcze na studiach (2. połowa lat 90.) słyszałem, jedyne co zrobili to zamknięcie jednego przejścia podziemnego. W Tychach płacą 120tyś zł netto, w Zabrzu za teren ponad 5000mkw 250tyś zł netto (możesz sobie poszukać na google) Dużo? Moim zdaniem to drobnostka, u nas koszty oscylowały by w kwocie jaką płacą Tychy, więc tym bardziej się opłaci. dobudowany powinien zostać drugi peron dla szybkiej kolei aglomeracyjnej, Chcesz, żeby Dąbrowa byłą końcową stacją? Bo tylko wtedy oddzielny peron ma sens. Jeżeli będzie przelotowa (tak, jak wcześniej mówiono - czyli koniec w Ząbkowicach) - nie będzie potrzebny, biorąc pod uwagę, że między Będzinem a Dąbrową nie ma miejsca na drugą parę torów, w związku z czym SKR będzie musiał jeździć po torach ogólnych. Nie piszę o drugiej parze torów, ale o peronie np. po południowej stronie obecnego peronu, miejsca jest od groma. Oczywiście nie chcę żeby DG centrum była stacją końcową dla wszystkich kursów, ale części już tak. Dlatego wybudowanie nowego peronu jest wówczas obowiązkowe, ponieważ m.in przez brak peronu nie mamy SKR z Tychów do nas, a tylko do Sosnowca. Ale po co ten dodatkowy peron? Dla 4 (słownie: czterech) jednostek trakcyjnych? Co to ma dać? Możliwość kończenia trasy w Dąbrowie?! Pomijam sam pomysł kończenia trasy w Dąbrowie czy Sosnowcu bo na to mogły wpaść tylko polskie państwowe koleje. Po co budynek dworca w centrum przy założeniu, że ma obsługiwać ruch miejski? Pomyśleć,że w jakimś okolicznym wątku, ktoś uznał, że windy dla niepełnosprawnych na przystanku w centrum są stratą pieniędzy... -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#784
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W Tychach płacą 120tyś zł netto, w Zabrzu za teren ponad 5000mkw 250tyś zł netto (możesz sobie poszukać na google) Dużo? Moim zdaniem to drobnostka, u nas koszty oscylowały by w kwocie jaką płacą Tychy, więc tym bardziej się opłaci. Miesięcznie? Tak czy inaczej - uważam dzierżawę i płacenie za remont za bezsens, taniej by wyszło postawić nowy budynek tuż obok. Nawet gdyby trzeba było kupić działkę od prywatnego właściciela (nie wiem na ile blisko stacji miasto ma jakieś tereny).Ale po co ten dodatkowy peron? Dla 4 (słownie: czterech) jednostek trakcyjnych? Co to ma dać? Możliwość kończenia trasy w Dąbrowie?! Pomijam sam pomysł kończenia trasy w Dąbrowie czy Sosnowcu bo na to mogły wpaść tylko polskie państwowe koleje.Po co budynek dworca w centrum przy założeniu, że ma obsługiwać ruch miejski? Pomyśleć,że w jakimś okolicznym wątku, ktoś uznał, że windy dla niepełnosprawnych na przystanku w centrum są stratą pieniędzy... Skąd Ci się wzięły 4 jednostki?Jeśli ma być SKR tylko do naszego miasta (o czym głośną mówią przedstawiciele Kolei Śląskich) trzeba umożliwić przeczekanie paru minut danemu składowi, a obecnie jest to nie możliwe, ze względu na ruch.
|
|
|
![]()
Post
#785
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Łomatko ![]() Dworzec, dworzec, dworzec... Nie rozumiem tego dąbrowskiego kompleksu. Załóżmy, że miasto przejmie tą ruderę. O czym marzycie ? Czego się tam spodziewacie ? warzywniaka ? solarium ? sklepu po 4zł ? ciucholandu ? A może po prostu... dworca? ![]() No to jak tam zrobić dworzec w tej ruderze przeznaczonej do wyburzenia ? Co znaczy to dumne słowo dworzec na małym przystanku gdzie nawet nie ma kasy biletowej ? Jaki dąbrowski kompleks? Chyba u Ciebie jest coś na rzeczy, bo zawsze krytykując czyjeś wypowiedzi wyskakujesz z kompleksami. Biedactwo. To wstaw se zamiast kompleksu słowo fetysz, fanaberia albo megalomania. Może Ci bardziej spasuje. ![]() Okolice dworca w centrum powinny zostać tak zagospodarowane, że obecny budynek dworca powinien zostać wyburzony, dobudowany powinien zostać drugi peron dla szybkiej kolei aglomeracyjnej, budynek dworca + poczekalnia wybudować bliżej peronów i oczywiście tunel pod torami dla pieszych. Do tego piętrowy parking park&ride które przeżywają prawdziwy boom w Warszawie. U nas też się to uda, ale trzeba pomyśleć i mam nadzieję że Podrazie to się uda. Zejdź na ziemię. To nie jest dyskusja o przyszłosci kolei dużych prędkosci. Na razie to jest dyskusja po co i za co miasto przejmuje rozlatującą się ruderę przeznaczoną do wyburzenia. ![]() Jeśli ma być SKR tylko do naszego miasta (o czym głośną mówią przedstawiciele Kolei Śląskich) trzeba umożliwić przeczekanie paru minut danemu składowi, a obecnie jest to nie możliwe, ze względu na ruch. SKM czy tam SKR (w obecnej skarlałej formie) z powodzeniem zmieści się na istniejących torach, dworcach i peronach. ![]() Ten post edytował bzenek czw, 09 gru 2010 - 19:52 |
|
|
![]()
Post
#786
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
W Tychach płacą 120tyś zł netto, w Zabrzu za teren ponad 5000mkw 250tyś zł netto (możesz sobie poszukać na google) Dużo? Moim zdaniem to drobnostka, u nas koszty oscylowały by w kwocie jaką płacą Tychy, więc tym bardziej się opłaci. Miesięcznie? Tak czy inaczej - uważam dzierżawę i płacenie za remont za bezsens, taniej by wyszło postawić nowy budynek tuż obok. Nawet gdyby trzeba było kupić działkę od prywatnego właściciela (nie wiem na ile blisko stacji miasto ma jakieś tereny).Ale po co ten dodatkowy peron? Dla 4 (słownie: czterech) jednostek trakcyjnych? Co to ma dać? Możliwość kończenia trasy w Dąbrowie?! Pomijam sam pomysł kończenia trasy w Dąbrowie czy Sosnowcu bo na to mogły wpaść tylko polskie państwowe koleje.Po co budynek dworca w centrum przy założeniu, że ma obsługiwać ruch miejski? Pomyśleć,że w jakimś okolicznym wątku, ktoś uznał, że windy dla niepełnosprawnych na przystanku w centrum są stratą pieniędzy... Skąd Ci się wzięły 4 jednostki?Jeśli ma być SKR tylko do naszego miasta (o czym głośną mówią przedstawiciele Kolei Śląskich) trzeba umożliwić przeczekanie paru minut danemu składowi, a obecnie jest to nie możliwe, ze względu na ruch.Koleje Śląskie to te, które jeszcze nie zaczęły działać i które mają wspomniane 4 zespoły trakcyjne (plus 8 zamówionych)? Zaiste nieziemski partner do współpracy. ![]() Robienie końcówki linii w Dąbrowie Centrum jest głupotą czystej wody. Równie dobrze może zostać w Sosnowcu. I jeszcze o zabrzańskim sukcesie dworcowym. ![]() http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739...wyburzony_.html -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#787
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Koleje Śląskie to te, które jeszcze nie zaczęły działać i które mają wspomniane 4 zespoły trakcyjne (plus 8 zamówionych)? Zaiste nieziemski partner do współpracy. ![]() Robienie końcówki linii w Dąbrowie Centrum jest głupotą czystej wody. Równie dobrze może zostać w Sosnowcu. Cierpliwości. I jeszcze o zabrzańskim sukcesie dworcowym. ![]() http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739...wyburzony_.html No i co z tego? Przecież to już broszka Pani prezydent z Zabrza i nie ma nic do tego tematu, a szczególnie naszego dworca o ile tak to można nazwać. Póki co to wygląda, jak przystanek w pipidówie, a nie w jednym z bogatszych miast GOP. |
|
|
![]()
Post
#788
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ja również uważam, że DG nie potrzebuje dworca, a tylko porządnego przystanku (-ów) z zadaszeniem i bezpiecznym wejściem na peron. Najlepiej z windą i porządnym monitoringiem, żeby nie został zdewastowany.
Coś a'la ![]() miejsca chyba nie brakuje na takie rozwiązanie? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#789
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mi też bardziej takie zadaszenie się widzi. Choć na tym zdjęciu trochę za małe - raczej bym widział coś wyższego i większego nad dwa perony. Jednak sama koncepcja bardzo trafna. Ponadto można by wyremontować stary dworzec, gdzie obecnie jest nastawnia i jakoś detalami wkomponować go w infrastrukturę przystankowo-dworcową i zapewnić nowoczesne dojście do centrum.
|
|
|
![]()
Post
#790
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mnie też takie rozwiązanie się bardzo podoba - po co nam dworzec mając peron z taką infrastrukturą
![]() Tylko nie wiem czy miasto może inwestować w perony ![]() |
|
|
![]()
Post
#791
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 407 Dołączył: pią, 09 gru 05 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 174 Płeć: Mężczyzna GG: 1006247 ![]() |
Okolice dworca w centrum powinny zostać tak zagospodarowane, że obecny budynek dworca powinien zostać wyburzony, dobudowany powinien zostać drugi peron dla szybkiej kolei aglomeracyjnej, budynek dworca + poczekalnia wybudować bliżej peronów i oczywiście tunel pod torami dla pieszych. Do tego piętrowy parking park&ride które przeżywają prawdziwy boom w Warszawie. U nas też się to uda, ale trzeba pomyśleć i mam nadzieję że Podrazie to się uda. Zejdź na ziemię. To nie jest dyskusja o przyszłosci kolei dużych prędkosci. Na razie to jest dyskusja po co i za co miasto przejmuje rozlatującą się ruderę przeznaczoną do wyburzenia. ![]() Tu muszę sprostować - ten cytat przytoczony przez Bzenka nie jest mój. Jakiś error się wkradł. |
|
|
![]()
Post
#792
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 139 Dołączył: pią, 17 wrz 10 Nr użytkownika: 4,102 Płeć: Kobieta ![]() |
a ja uważam, że zadaszenie swoją drogą, ale budynek dworca też powinien być
|
|
|
![]()
Post
#793
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#794
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,635 Dołączył: pon, 16 lut 09 Skąd: Centrum Nr użytkownika: 3,199 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Kwestia kas biletowych (szczególnie biletów okresowych)? informacji? ciepła
![]() -------------------- pozdrawiam,
Sylwester Dominik Historia miasta uwieczniona na fotografiach i pocztówkach. Zapraszam na www.dawnadabrowa.pl i www.facebook.com/dawnadabrowa |
|
|
![]()
Post
#795
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Kwestia kas biletowych (szczególnie biletów okresowych)? informacji? ciepła ![]() A to na peronie nie może tego być? Co do biletów i informacji - bilety u nas kupić na jakieś pociągi specjalne np. IE było bardzo trudno (jedna Pani wołała drugą bo to trzeba było rezerwować w komputerze itp.). A informacja i tak najlepsza jest w internecie - można by w poczekalni jakiś infokiosk postawić i by było super. Do tego monitoring straży miejskiej - ehhh - marzenia ![]() |
|
|
![]()
Post
#796
|
|
![]() Klub Kibica nr 29 ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 242 Dołączył: pią, 30 lis 07 Skąd: Łęknice Nr użytkownika: 920 Płeć: Mężczyzna GG: 7281781 ![]() |
Z racji że codziennie korzystam z naszych peronów to się chciałem wypowiedzieć, ale widzę że właśnie ta opcja już została napisana. Dąbrowa nie jest stacją przesiadkową, więc budowę całego nowego dworca, czy jakiś wielki remont nie mają moim zdaniem sensu. Bardziej przydałyby się wiaty które skutecznie chroniły by przed wiatrem/zimnem/deszczem przez te kilka minut oczekiwania na pociąg (albo i dłużej jak się spóźnia). Do tego automaty biletowe i gra. A co do rozkładu, to na tablicach umieszczonych na wiatach, nie ma połowy jadących pociągów, także to poprawić i chyba nawet informacja nie byłaby potrzebna.
|
|
|
![]()
Post
#797
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
Z racji że codziennie korzystam z naszych peronów to się chciałem wypowiedzieć, ale widzę że właśnie ta opcja już została napisana. Dąbrowa nie jest stacją przesiadkową, więc budowę całego nowego dworca, czy jakiś wielki remont nie mają moim zdaniem sensu. Bardziej przydałyby się wiaty które skutecznie chroniły by przed wiatrem/zimnem/deszczem przez te kilka minut oczekiwania na pociąg (albo i dłużej jak się spóźnia). Do tego automaty biletowe i gra. A co do rozkładu, to na tablicach umieszczonych na wiatach, nie ma połowy jadących pociągów, także to poprawić i chyba nawet informacja nie byłaby potrzebna. + kamery, żeby to nie przypominało ruiny po jakimś czasie i w zupełności by wystarczyło edit: ale wiadomo, że chodziło mi o wandali ![]() Ten post edytował Prosty pią, 10 gru 2010 - 23:36 -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#798
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#799
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Ja również uważam, że DG nie potrzebuje dworca, a tylko porządnego przystanku (-ów) z zadaszeniem i bezpiecznym wejściem na peron. Najlepiej z windą i porządnym monitoringiem, żeby nie został zdewastowany. Coś a'la FOTO miejsca chyba nie brakuje na takie rozwiązanie? Fajna sprawa. Gdzie to wyszperałeś ? Hiszpania ? Tymczasem pojawił się ciekawy głos w naszej dyskusji. Zabrał go sam kolejarski dyrektor. CYTAT ![]() 2010-12-10 Rozmowa z Przemysławem Gardoniem, dyrektorem Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Mamy okres zimowy, kiedy wzrasta liczba defektów pociągów. Zdecydowaliśmy, że lepiej wcześniej zawiesić wytypowane przez nas pociągi niż odwołaniami zaskakiwać podróżnych na peronach. Ubiegłej zimy z powodu awarii odwoływaliśmy 300-400 pociągów miesięcznie, choć wówczas nasza sytuacja taborowa wyglądała lepiej niż dziś. Ciekawe kiedy kolejarze odkryją, że po zlikwidowaniu wszystkich połączeń nie będą mieli ani awarii, ani opóźnień, ani odwołań ? Pełen sukces ![]() Jak widać nie ma teraz żadnego sensu dokładać się do tego burdelu. My wystawimy im dworzec za milion milionów, a oni odwołają pociągi bo zimno. ![]() Dopóki po stronie kolejowej nie powstanie wiarygodny partner to każda złotówka wydana na dworce będzie zmarnowana. ![]() Ten post edytował bzenek sob, 11 gru 2010 - 10:40 |
|
|
![]()
Post
#800
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Prezwozy Regionalne w calej Polsce maja coraz wieksze problemy z brakujacym taborem i przesuwaja z jednego miejsca w inne.
A co do drugiego peronu to oficjalnie jest planowany i to nawet nie ze wzgledu na koncowa stacje, ale na mijanie. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 12:02 |