![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#761
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 21 maja 2010
CYTAT (...)
I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: Jeżeli chodzi o zagospodarowanie w rejonie przyszłego skrzyżowania ul. Kościuszki i Konopnickiej z trasą kolejową to mamy koncepcję, ta koncepcja jest już wstępnie obrabiana przez biura, które projektują dla kolei. Otóż żeby mówić o jakimś wyjściu na perony trzeba wiedzieć gdzie te perony będą, uzgodnienie z koleją dot. wspólnego działania w zakresie przygotowania tak przejścia przed torami, żeby utworzyć w jednym, w drugim kierunku po trzy pasy, dwa pasy dla samochodów, trzeci pas byłby w kierunku na Zieloną byłby z wyjściem na perony, a w drugim kierunku byłby pas rowerowy, póki co czekamy na konkretną lokalizację układu torowego, bo przy tej szybkości, którą szykuje kolej nie może być jednego peronu, tak jak to jest w tej chwili peron na jedną i drugą stronę, tylko muszą być dwa perony odrębne dla każdego kierunku. Dalsze kroki możemy podjąć, jak będzie ślad linii związany z tym ślad peronu. (...) -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#762
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() ![]() Kolej remontuje dąbrowską kładkę, druga nadal czeka PAS Sprawdziliśmy, co dzieje się z kładkami kolejowymi w naszym regionie, które po lipcowej, tragicznej śmierci Marcina S. (zginął porażony prądem w Strzemieszycach), kontrolowane były przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Okazało się, że w dąbrowskiej dzielnicy Ząbkowice dziś rusza generalny remont przejścia nad torami. Podobny powinno przejść to w Strzemieszycach, ale PKP SA czeka na oficjalne pismo z nadzoru budowlanego. Kładka obok dworca kolejowego w Ząbkowicach dzieli miasto na pół. Dlatego korzystają z niej nie tylko pasażerowie kolei, ale także mieszkańcy liczącej 10 tys. osób dzielnicy. - Śliskie, drewniane schody, poręcze zjedzone przez rdzę. Zawsze kiedy tędy przechodzę, jestem pełna obaw, bo nie jest tu bezpiecznie - mówi Mariola Stępień z Ząbkowic. Ząbkowicka kładka będzie zamknięta około 1,5 miesiąca. Wymienione zostaną m.in. skorodowane elementy konstrukcji, poręcze, zlikwidowane zostanie zejście na peron pierwszy, na który można się dostać bezpośrednio z budynku dworca. - Znikną też drewniane szczeble, a w ich miejsce pojawią się schody pokryte gumą - mówi Helmut Klabis, zastępca dyrektora Zakładu Polskich Linii Kolejowych w Częstochowie. Na czas remontu, który będzie kosztował ok. 500 tys. zł, dla pasażerów przygotowano i oznaczono przejście przez tory. Decyzją Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Katowicach powinna być także wyremontowana kładka w Strzemieszycach. Jednak PKP SA nadal twierdzi, że nie ma jednoznacznej decyzji organów śledczych, potwierdzającej, że obiekt należy do kolei. - Jeśli otrzymamy decyzję nadzoru budowlanego, to się do niej ustosunkujemy - podkreśla Jolanta Michalska z Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach. - Kładka leży na terenie Skarbu Państwa, trwa wyjaśnianie, do kogo należy - dodaje. Śledztwo, które ma ustalić, kto ponosi odpowiedzialność za wypadek w Strzemieszycach zostało przedłużone do 30 października br. - Czekamy na opinię biegłego, dotyczącą trakcji elektrycznej. Musimy ustalić konkretne osoby, którym ewentualnie zostaną postawione zarzuty - tłumaczy Tomasz Małuch, prokurator rejonowy w Dąbrowie Górniczej. Rozmowa z Tomaszem Radziewskim, zastępcą wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego Jakie będą dalsze losy kładki w Strzemieszycach? Według naszych ustaleń jej właścicielem jest PKP SA i to ta spółka powinna ją wyremontować. W tym tygodniu wydamy ponowną decyzję w tej sprawie i skierujemy do PKP SA pismo, nakazujące remont. Wcześniej spółka odwoływała się od takich rozstrzygnięć do głównego inspektora nadzoru budowlanego, ale ten podtrzymał nasze stanowisko. Gdzie w regionie sytuacja wygląda podobnie? W Chybiu. Tam kładka została wyłączona z użytkowania przez PKP SA, ale też konieczny jest remont. Czekamy na uzupełnienie ekspertyzy technicznej i też podejmiemy decyzję w tej sprawie. Wiele z tych obiektów nie służy kolei i musimy ustalić ich właściciela. To przedłuża całą procedurę. Musimy zabiegać o odpowiednią dokumentację, np. w starostwach. foto http://img.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/9c...43cb646dd_o.jpg -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#763
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 516 Dołączył: sob, 02 gru 06 Skąd: D.G. Mydlice Nr użytkownika: 352 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Będzie premiera, choć elfy przyjadą z małym poślizgiem Pierwsze pociągi Elf bydgoskiej Pesy, które miały pojawić się u nas w październiku, mają lekkie opóźnienie. - Zadebiutują w połowie listopada, bo przeciągnęły się testy bezpieczeństwa - mówią władze województwa Wielu pasażerów nie może się już doczekać, by na własne oczy zobaczyć pociągi, które kilka tygodni temu zrobiły furorę na targach w Berlinie. Ponieważ przesunęły się testy na torze w Żmigrodzie, gdzie specjaliści zbadają zachowanie pociągów na łukach, dwie pierwsze maszyny dotrą do nas ostatecznie w listopadzie. - Oficjalną premierę zaplanowaliśmy pomiędzy 12 a 15 listopada. Będzie to jeszcze uzależnione od sytuacji na katowickim dworcu, na którym trwa właśnie przebudowa - mówi Łukasz Czopik, sekretarz województwa. Przy okazji Czopik potwierdza oficjalnie, że elfy będą jeździć na najpopularniejszej trasie z Katowic do Częstochowy. Niewykluczone, że w przyszłości będą kursować także do Bielska-Białej, ale w tym przypadku ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły. Wiele wskazuje na to, że na początku elfy nie będą jeździć pod szyldem powołanych przez marszałka Kolei Śląskich. Spółka prawdopodobnie nie zdąży skompletować dokumentów potrzebnych do debiutu jeszcze w tym roku. Musiałaby to zrobić do 12 listopada, czyli na miesiąc przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Z naszych informacji wynika, że spółka ma już co prawda licencję na przewozy pasażerskie, ale nie dysponuje jeszcze certyfikatem bezpieczeństwa przyznawanym przez Urząd Transportu Kolejowego. Do momentu jego otrzymania elfy będą więc dzierżawione przez Przewozy Regionalne. Przypomnijmy, że elfy mają ponad 75 m długości i nowoczesną opływową sylwetkę, która była testowana w specjalnym aerodynamicznym tunelu. Wnętrze wyposażono w 250 częściowo rozkładanych foteli, jest też około 200 miejsc stojących. Pojazd ma przestronną i estetyczną toaletę, klimatyzację, system kamer oraz elektroniczne wyświetlacze informacji. Dla osób niepełnosprawnych, które poruszają się na wózkach, przygotowano dwa stanowiska, są też pomieszczenia do przewijania niemowlaków. Województwo śląskie kupiło osiem tego typu maszyn, zapłaciło za nie 187 mln zł. Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#764
|
|
![]() Klub Kibica nr 29 ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 242 Dołączył: pią, 30 lis 07 Skąd: Łęknice Nr użytkownika: 920 Płeć: Mężczyzna GG: 7281781 ![]() |
Szkoda że nie do Gliwic. Oj jakby jeszcze wifi w nim było..... ( takie marzenia
![]() |
|
|
![]()
Post
#765
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A u nas nawet nie ma dworca
![]() |
|
|
![]()
Post
#766
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 516 Dołączył: sob, 02 gru 06 Skąd: D.G. Mydlice Nr użytkownika: 352 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Szkoda że nie do Gliwic. Oj jakby jeszcze wifi w nim było..... ( takie marzenia ![]() Będą kursować tylko do Częstochowy ponieważ tam kończą swój bieg pociągi z Katowic a w kierunku zachodnim tylko przez Gliwice przejeżdzają kończąc swój bieg najczęściej w Wrocławiu, więc trzeba by było się dogadać z Dolnośląskimi kolejami a to w naszym kraju jest zbyt trudne dla naszych erudytów na państwowych stołkach i no i jest też drugi powód To Frankiewicz który jest jedynym przeciwnikiem Uszoka w województwie w odróznieniu do naszych lewicowych towarzyszy Górskiego i Podrazy którzy jak tylko mogą schylają głowę przed uzurpatorem z Katowic. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#767
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Będą kursować tylko do Częstochowy ponieważ tam kończą swój bieg pociągi z Katowic a w kierunku zachodnim tylko przez Gliwice przejeżdzają kończąc swój bieg najczęściej w Wrocławiu ??? Przejdź się na dworzec i zobacz, ile masz pociągów do Gliwic, a ile do Wrocka... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#768
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Będą kursować tylko do Częstochowy ponieważ tam kończą swój bieg pociągi z Katowic a w kierunku zachodnim tylko przez Gliwice przejeżdzają kończąc swój bieg najczęściej w Wrocławiu, więc trzeba by było się dogadać z Dolnośląskimi kolejami... Eeee, przecież większość pociągów kończy bieg w Gliwicach, przynajmniej jeszcze niedawno tak było... |
|
|
![]()
Post
#769
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Oj Bares niezły fantasta ;-)
|
|
|
![]()
Post
#770
|
|
![]() Klub Kibica nr 29 ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 242 Dołączył: pią, 30 lis 07 Skąd: Łęknice Nr użytkownika: 920 Płeć: Mężczyzna GG: 7281781 ![]() |
Będą kursować tylko do Częstochowy ponieważ tam kończą swój bieg pociągi z Katowic a w kierunku zachodnim tylko przez Gliwice przejeżdzają kończąc swój bieg najczęściej w Wrocławiu, więc trzeba by było się dogadać z Dolnośląskimi kolejami... Eeee, przecież większość pociągów kończy bieg w Gliwicach, przynajmniej jeszcze niedawno tak było... Też mnie BARES zdziwił z tym Wrocławiem ( aż sprawdziłem, Regio jedzie od 4 do 6 godzin ![]() |
|
|
![]()
Post
#771
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 516 Dołączył: sob, 02 gru 06 Skąd: D.G. Mydlice Nr użytkownika: 352 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Post miał dotyczyć genialnej decyzji Uszoka oraz ukazać jej absurdalność i najbardziej prawdopodobne przyczyny pocięcia, skrócenia połączenie Gliwice-Częstochowa jednego z najbardziej obleganych szlaków kolejowych, z tego może być niezły kabaret pasażer wsiadający w Częstochowie do ELFA wysiada w Katowicach i czeka 15-30 minut na „zwykły” pociąg do Gliwic.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#772
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Post miał dotyczyć genialnej decyzji Uszoka oraz ukazać jej absurdalność i najbardziej prawdopodobne przyczyny pocięcia, skrócenia połączenie Gliwice-Częstochowa jednego z najbardziej obleganych szlaków kolejowych, z tego może być niezły kabaret pasażer wsiadający w Częstochowie do ELFA wysiada w Katowicach i czeka 15-30 minut na ?zwykły? pociąg do Gliwic. Stary nie masz pojęcia o czym piszesz, więc przestań się kompromitować.Też mnie BARES zdziwił z tym Wrocławiem ( aż sprawdziłem, Regio jedzie od 4 do 6 godzin W weekendy jeżdżą na tej trasie. W tygodniu na trasie Katowice - Częstochowa m.in o 16:28 z Katowic.
![]() Ten post edytował Bartek wto, 02 lis 2010 - 22:40 |
|
|
![]()
Post
#773
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Z czego mogą być dumni dąbrowianie, a czego się wstydzą? (...) Władze miasta nie potrafią też porozumieć się z PKP. Dowodzi tego tragiczny stan dworcowych budynków w Strzemieszycach Wielkich i Gołonogu, które niszczeją i szpecą otoczenie. Zwłaszcza budynek dworcowy PKP w centrum miasta powinien być jego wizytówką. Niestety, na zakup biletu w dworcowej kasie liczyć nie można. Jej likwidacja i zamknięte na cztery spusty pomieszczenia poczekalni są zaproszeniem, ale dla miejscowych wandali. (...) Na dg.pl wszyscy kandydaci na prezydenta miasta wstydza sie dworca lub dworcow. Nie mozna niczego zganiac na PKP. Dlaczego przed dworcem - na styku Kosciuszki i Kolejowej panuje polmrok? Doswietlenie tego miejsca to taki duzy koszt i problem dla miasta? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#774
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Trasa szybkiej kolei zostanie przedłużona do Sosnowca Tomasz Głogowski 2010-12-06, ostatnia aktualizacja 2010-12-06 11:19 Z nowego rozkładu jazdy pociągów, który wejdzie w życie 12 grudnia, zniknie ostatecznie 29 połączeń. Jest też dobra informacja. Trasa Szybkiej Kolei Regionalnej zostanie przedłużona z Tychów - przez Katowice - do Sosnowca. Nowy rozkład powstawał w bólach, bo - jak pisaliśmy w "Gazecie" - województwo wciąż nie podpisało umowy w sprawie finansowania połączeń regionalnych ze Śląskim Zakładem Przewozów Regionalnych. Choć porozumienia nie ma, ustalono przynajmniej, jak od 12 grudnia będą kursowały pociągi. Z rozkładu zniknie ostatecznie 29 połączeń, m.in. z Bielska-Białej do Wadowic, z Żywca do Jeleśni czy z Katowic do Oświęcimia. O ile można się zgodzić z kolejarzami, że niektóre połączenia rzeczywiście miały słabą frekwencję, to naprawdę niezrozumiałe są cięcia na popularnych liniach: z Tychów do Katowic, z Sosnowca do Gliwic, czy z Katowic do Rybnika. Przedstawiciele Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych przekonują, że zlikwidowano tylko połączenia, które cieszyły się słabą popularnością, a na niektórych trasach pojawią się w zamian pociągi Regio i komunikacja autobusowa. Pasażerowie nic na tym nie stracą. Miłośnicy kolei nie wierzą. - Zlikwidowano wiele pociągów na liniach "górskich", gdzie zimą autobusy się nie sprawdzają. Na niektóre trasy, gdzie miała kursować komunikacja zastępcza, autobusy od trzech dni nie wyjeżdżają - ubolewa Krzysztof Kuś, pasażer i współpracownik specjalistycznego pisma "Rynek Kolejowy". Zwraca też uwagę, że tracimy większość połączeń pomiędzy Śląskiem a Małopolską. Plusem nowego rozkładu jest przedłużenie Szybkiej Kolej Regionalnej z Tychów Miasta - przez Katowice - do Sosnowca. Na tej trasie mają kursować aż 54 pociągi. Niestety, nie będą to już nowoczesne flirty, bo cztery maszyny tego typu mają obsługiwać najbardziej obleganą trasę z Gliwic do Częstochowy. Pasażerowie będą musieli się zadowolić starymi pociągami typu EN 57 i cierpliwie czekać, aż województwo kupi sześć obiecanych szynobusów. Nie nastąpi to jednak wcześniej niż za dwa lata. Pozostaje pocieszać się, że w nowym rozkładzie pojawią się też nowe pociągi: po dwa na trasie z Rybnika przez Chałupki do Kędzierzyna-Koźla, z Opola do Częstochowy oraz z Wrocławia do Gliwic. Jak zapewnia Śląski Urząd Marszałkowski, na głównych liniach województwa pociągi będą kursowały w stałym takcie - co godzinę, a na najbardziej obleganych trasach, m.in. z Gliwic do Katowic - co 15 minut. Choć nowy rozkład jazdy jest lepszy, niż można było oczekiwać (groziło nam nawet, że z tras zniknie ponad sto pociągów), wciąż nierozwiązana pozostaje sprawa dotacji na kolej. Jeżeli w najbliższym czasie województwo i Przewozy Regionalne nie podpiszą umowy na finansowanie transportu w 2011 roku, to w marcu, a kto wie, czy nie wcześniej, możemy się spodziewać kolejnych cięć. Jak wiadomo docelowo ma byc do DG. Najlepiej do Zabkowic. Przynajmniej niedlugo na trase do Czestochowy trafia nowe pociagi. I fragment z DZ: CYTAT Moja pierwsza decyzja Będzie to powrót do konkretnych rozmów z PKP na temat przejęcia przez miasto dworców kolejowych. To jeden z najbardziej palących problemów do rozwiązania. Zależy mi na tym, by budynki dworców w centrum miasta, w Strzemieszycach i Gołonogu znalazły się w naszych rękach, wtedy będziemy mogli decydować o ich dalszym losie. Oby nie chwilowy powyborczy entuzjazm ![]() Wiadomo, ze dawno temu dabrowskie dworce nie trafily na liste dworcow, ktore chce sobie zostawic PKP i nie byloby problemow z przejeciem. Dlaczego wiec dopiero teraz? Widac teraz, ze miasto konkretnych rozmow nie chcialo. Dlaczego nie zostala nam tez pokazana koncepcja nowego dworca i okolic? Nie jest czasem tak, ze dotyczy to tylko budynkow dworca, a perony dalej PKP? A wlasnie kluczowy jest remont peronow i calkowite zadaszenie. Jesli nie ma kas to przynajmniej powinny sie pojawic te automaty biletowe, nowe oswietlenie i monitoring. Zreszta dworca w centrum to srednio dotyczy, chyba ze tymczasowo. Zmiana luku, przeniesienie peronow w nowe miejsce i tunel trzeba juz zrobic wspolnie z PKP. Jak nie beda naciskac to nigdy sie nie doczekamy. Brak tunelu to straty dla miasta i blokowanie rozwoju. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#775
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
SKR przedłużają do Sosnowca, szkoda tylko, że od razu kasują połowę chyba zapowiadanych pociągów na tej trasie. Rzekomo czasowo, ale w przypadku kolei niestety wyjątkowa jest sytuacja, kiedy takie rzeczy są faktycznie czasowe...
Co do dworców - niestety, to wcale nie jest tak pięknie, jak się może wydawać (że skoro kolej nie jest zainteresowana dworcami, chętnie i łatwo je oddaje, czasem obrazowo mówiąc chcą sprzedać guano w cenie platyny) i nie musi to być wina miasta, że nic się w tej sprawie nie dzieje (pamiętam przepychanki, jakie były kiedy władze Zawiercia chciały dogadać się z pekapem w kwestii remontu tamtejszego dworca). I istotnie - dworce to jedno, a peronami zawiaduje PLK, więc przejęcie budynków przez miasto nie musi się wcale wiązać z jakimkolwiek remontem peronów. A na zadaszenie bym nie liczył, prędzej na automaty biletowe. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#776
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W Tychach się udało! To dlaczego u nas PKP ma robić problemy?
|
|
|
![]()
Post
#777
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Łomatko
![]() Dworzec, dworzec, dworzec... Nie rozumiem tego dąbrowskiego kompleksu. Załóżmy, że miasto przejmie tą ruderę. O czym marzycie ? Czego się tam spodziewacie ? warzywniaka ? solarium ? sklepu po 4zł ? ciucholandu ? W Tychach się udało! To dlaczego u nas PKP ma robić problemy? W Tychach miasto wywaliło parę baniek żeby wyremontować własność kulejarzy. A na dodatek będzie im jeszcze płacić czynsz dzierżawny przez dziesiątki lat. To jakaś paranoja, a nie interes dla miasta. ![]() CYTAT Zależy mi na tym, by budynki dworców w centrum miasta, w Strzemieszycach i Gołonogu znalazły się w naszych rękach, wtedy będziemy mogli decydować o ich dalszym losie. Mam nadzieję, że akurat te plany prezydenta Podrazy się nie powiodą. ![]() |
|
|
![]()
Post
#778
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 407 Dołączył: pią, 09 gru 05 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 174 Płeć: Mężczyzna GG: 1006247 ![]() |
Łomatko ![]() Dworzec, dworzec, dworzec... Nie rozumiem tego dąbrowskiego kompleksu. Załóżmy, że miasto przejmie tą ruderę. O czym marzycie ? Czego się tam spodziewacie ? warzywniaka ? solarium ? sklepu po 4zł ? ciucholandu ? A może po prostu... dworca? ![]() Jeżeli miasto chce mieć te budynki w "swoich rękach", to rozumiem, że na własność. Jeżeli one dalej miałyby być kolejowe (jak w Tychach, choć tu opieram się na Twojej informacji), to faktycznie interes żaden. Ale jeśli jest opcja przejęcia prawa własności, to proszę bardzo. |
|
|
![]()
Post
#779
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Łomatko ![]() Dworzec, dworzec, dworzec... Nie rozumiem tego dąbrowskiego kompleksu. Jaki dąbrowski kompleks? Chyba u Ciebie jest coś na rzeczy, bo zawsze krytykując czyjeś wypowiedzi wyskakujesz z kompleksami. Biedactwo. W Tychach się udało! To dlaczego u nas PKP ma robić problemy? W Tychach miasto wywaliło parę baniek żeby wyremontować własność kulejarzy. A na dodatek będzie im jeszcze płacić czynsz dzierżawny przez dziesiątki lat. To jakaś paranoja, a nie interes dla miasta. ![]() Najpierw dowiedz się czy płacą za dzierżawę. Potem jedź do Będzina i zobacz ile udało im się załatwić kasy z UE na remont dworca, następnie poczytaj o planach w Zabrzu. Dworzec nie ma być interesem dla miasta, tylko udogodnieniem dla mieszkańców i alternatywną do blacho-smrodów. W całej Europie przechodzi się na transport szynowy, u nas też w GOP tak będzie czy Ci się to podoba czy też nie. Tychy wiedzą co robią rozwijając komunikacje miejską w oparciu o m.in kolej. Zobacz ile ludzi tam się sprowadza, ile jest inwestycji w mieszkania w pobliżu stacji kolejowych. No ale trzeba patrzeć bardziej perspektywicznie, niż to że się miastu nie opłaca. Na komunikacji zbiorowej się nigdzie nie zarabia. Okolice dworca w centrum powinny zostać tak zagospodarowane, że obecny budynek dworca powinien zostać wyburzony, dobudowany powinien zostać drugi peron dla szybkiej kolei aglomeracyjnej, budynek dworca + poczekalnia wybudować bliżej peronów i oczywiście tunel pod torami dla pieszych. Do tego piętrowy parking park&ride które przeżywają prawdziwy boom w Warszawie. U nas też się to uda, ale trzeba pomyśleć i mam nadzieję że Podrazie to się uda. |
|
|
![]()
Post
#780
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Najpierw dowiedz się czy płacą za dzierżawę. Potem jedź do Będzina i zobacz ile udało im się załatwić kasy z UE na remont dworca, następnie poczytaj o planach w Zabrzu. Nie chce mi się wierzyć, żeby kolej miała zrezygnować z czynszu dzierżawnego za tyski dworzec, ale jeśli masz coś na ten temat - rzuć linkiem. Dworzec w Będzinie jest własnością miasta, ale z tego co pamiętam - kilka lat trwały korowody z koleją. A co do planów z Zabrza - jak coś zaczną robić, będzie można przywoływać ten przykład, plany to i ja mogę zrobić. O przebudowie dworca w Zabrzu to chyba jeszcze na studiach (2. połowa lat 90.) słyszałem, jedyne co zrobili to zamknięcie jednego przejścia podziemnego. CYTAT dobudowany powinien zostać drugi peron dla szybkiej kolei aglomeracyjnej, Chcesz, żeby Dąbrowa byłą końcową stacją? Bo tylko wtedy oddzielny peron ma sens. Jeżeli będzie przelotowa (tak, jak wcześniej mówiono - czyli koniec w Ząbkowicach) - nie będzie potrzebny, biorąc pod uwagę, że między Będzinem a Dąbrową nie ma miejsca na drugą parę torów, w związku z czym SKR będzie musiał jeździć po torach ogólnych. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 12:02 |