![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#701
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
![]() CYTAT Kładka dla pieszych jest podłączona do prądu? ![]() Fot. Tomasz Wajsprych / Agencja Ludzie wolą przechodzić przez tory, niż korzystać z kładki dla pieszych, do której podpięta jest linia elektryczna dla pobliskiego zakładu. - Pozwoliliśmy na takie rozwiązanie tylko tymczasowo. Niedługo kable zostaną wymontowane - mówią kolejarze. A póki co pasażerowie mają po prostu uważać. Mało kto pamięta, kiedy kładka nad torami w Dąbrowie Górniczej-Ząbkowicach była remontowana. Nie wiadomo nawet, jakiego była koloru, bo farbę pokryła rdza. Drewniane schody skrzypią przy każdym kroku, a ludzie potykają się o wystające z podłogi kawałki żelastwa. Jakby tego było mało, kilka miesięcy temu na siatce zabezpieczającej kładkę zawisły tabliczki z wizerunkiem trupiej czaszki i zakazem dotykania burt. Okazało się, że zamontowano tu kabel niskiego napięcia. Został wepchnięty do dziurawej metalowej rurki i przylutowany po jednej stronie kładki. - To jakiś poroniony pomysł. Jak mam przejść na drugą stronę torów, skoro kładka jest pod prądem. A jak się przewrócę albo przypadkowo czegoś dotknę? Wolę już iść po torach! - denerwuje się Irena Bańka, mieszkanka Ząbkowic. Zamiast po kładce torami zazwyczaj przechodzi też pan Aleksander z Dąbrowy Górniczej. - Raz złapała mnie Straż Ochrony Kolei. Chcieli wlepić mi mandat, ale pokazałem im kabel na kładce i odpuścili. Ja miałem szczęście, bo trafiłem na normalnych strażników, ale wielu moim znajomym nie udało się wytłumaczyć SOK-istom, że po torach nie idą na skróty, ale dlatego że boją się korzystać z kładki - mówi mężczyzna, który napisał już skargę do władz miasta. - To nie nasz problem, bo kładką administruje kolej. Zwracaliśmy im uwagę na jej fatalny stan techniczny, ale bez odzewu. Pewnie skończy się tak jak z podobną kładką w centrum miasta. Zamiast ją wyremontować, kolej ją rozbierze - mówi Bartosz Matylewicz z biura prasowego dąbrowskiego magistratu. Po interwencjach mieszkańców kładką zajął się Helmut Klabis, dyrektor ds. technicznych Zakładu Polskich Linii Kolejowych w Częstochowie. Zlecił natychmiastową kontrolę. - Do kładki rzeczywiście podpięta jest linia elektryczna. To awaryjne zasilanie pobliskiego zakładu przemysłowego. Pozwoliliśmy na takie rozwiązanie tylko tymczasowo. Niedługo kable zostaną wymontowane. Dyrekcja zakładu zapewniła nas jednak, że nie ma żadnego zagrożenia dla przechodzących - mówi Klabis. Dodaje, że w przyszłym roku felerna kładka zostanie wpisana na listę obiektów do natychmiastowego remontu. Kolei ją pomaluje, naprawi schody, wymieni podłogę i załata wszystkie dziury. - Do tego czasu ludzie mu2szą po prostu uważać - radzi Klabis. Milena Nykiel, Gazeta.pl Katowice Kładka jest istotnie w fatalnym stanie, ale jej kolor widać nawet na zdjęciu ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#702
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Prędzej ją rozbiorą niż wyremontuja - jak w centrum
![]() -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#703
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Prędzej ją rozbiorą niż wyremontuja - jak w centrum ![]() Tak najprościej, ale może jednak ktoś w pekape pomyśli - w końcu ruch pociągów w Ząbkowicach jest o wiele większy niż w centrum. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#704
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 81 Dołączył: sob, 01 lis 08 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 2,293 Płeć: Kobieta GG: 8646382 ![]() |
dzisiaj bylo o tym nawet w Teleekspresie ... ładna antyreklama dla Dąbrowy...
|
|
|
![]()
Post
#705
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 171 Dołączył: nie, 18 sty 09 Skąd: Dąbrowa Górnicza Z-ce Nr użytkownika: 3,132 Płeć: Mężczyzna GG: 3986289 ![]() |
Kabel odcięli wczoraj koło południa.
Tyle, że kładka była połączona nim z resztkami huty, od kiedy pamiętam i jakoś nic się nikomu nie stało. Co do stanu kładki to faktycznie jest średni - trochę przymrozi lub przysypie śniegiem i można się zabić... |
|
|
![]()
Post
#706
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 38 Dołączył: śro, 31 gru 09 Nr użytkownika: 3,090 Płeć: Mężczyzna ![]() |
dzisiaj bylo o tym nawet w Teleekspresie ... ładna antyreklama dla Dąbrowy... rzeczywiście to prawda ;] http://www.tvp.info/teleexpress/wideo/12112009-1700 10 min 15 s antyreklama dla Ząbkowic i pkp nie dla całej dąbrowy ;] |
|
|
![]()
Post
#707
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
CYTAT Więcej pociągów dla Załębiaków. Lepszy rozkład jazdy? Od 13 grudnia po torach w regionie będzie kursować więcej pociągów spółki PKP Przewozy Regionalne. Najwięcej, bo 27 kursów, przybędzie na biegnących przez Dąbrowę, Będzin i Sosnowiec trasach Częstochowa - Gliwice i Gliwice - Częstochowa. Dodatkowe połączenia to nie jedyne udogodnienie dla pasażerów. Ułatwieniem dla podróżnych będzie też nowy rozkład jazdy, który wprowadza kursy w stałych, godzinowych odstępach. Dla przykładu: pociągi z Częstochowy będą odchodzić 40 minut po pełnej godzinie. Odjazdy z Gliwic zaplanowano 56 minut po pełnych godzinach. W okresie porannego i popołudniowego szczytu częstotliwość kursowania zaplanowano w cyklu półgodzinnym. Wkrótce nowy, dokładny rozkład jazdy ma pojawić się na stacjach kolejowych oraz w Internecie na stronie www.rozklad-pkp.pl. Łącznie po torach województwa będzie poruszać się 651 pociągów regionalnych, o 100 więcej niż obecnie. Zdaniem władz spółki, w której 9,2% ma samorząd wojewódzki, zmiany w rozkładzie jazdy to początek walki o odzyskanie pasażerów. Kolej stawia sobie za cel utrzymanie pozycji podstawowego środka transportu publicznego w województwie. Poprawą jakości usług, dostępnością i punktualnością ma przyciągnąć do siebie nowych klientów. Najbliższe miesiące pokażą, z jakim efektem uda się zrealizować te zamierzenia. UM Dąbrowa Górnicza Fajnie dla studentów dojeżdżających do Gliwic. Ale to i tak trzeba oblukać na rozkładzie jazdy. Swoją drogą w godzinach szczytu ok 14-16 zdarzało się że w ciągu 35 min jechały 3 pociągi (2 os. i regio). Takt co 30 min, nie jest więc jakiś szczególny. -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#708
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Najwięcej, bo 27 kursów, przybędzie na biegnących przez Dąbrowę, Będzin i Sosnowiec trasach Częstochowa - Gliwice i Gliwice - Częstochowa.
27 pociagow w ciągu dnia czy tygodnia bo troszke nie rozumiem ![]() |
|
|
![]()
Post
#709
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 171 Dołączył: nie, 18 sty 09 Skąd: Dąbrowa Górnicza Z-ce Nr użytkownika: 3,132 Płeć: Mężczyzna GG: 3986289 ![]() |
Master, +27 w ciągu dnia? Korki by się na torach porobiły
![]() Można kilka kursów dołożyć, ale głównie PKP powinno zastanowić się nad zarządzaniem swoją flotą TGV. Przykład: Pociąg nr 44126: Katowice (06:20) - Częstochowa (07:41). Dzieci do szkół, studenci na uczelnię, ludzie do pracy, a kochane PKP puszcza 1 skład i w Zawierciu już się robi niezbyt przyjemnie... Pociąg nr 70023: Częstochowa (15:20) - Bielsko-Biała (17:52). To co wyżej + pociąg przyśpieszony, również jeden skład. Dla odmiany można podać kilka pociągów do/z Częstochowy (np. między 9 a 12), kiedy to PKP ku uciesze kilkunastu osób puszcza 2 składy... |
|
|
![]()
Post
#710
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Oczywiscie dziennie
![]() A wczesniej pojawilo sie wiecej info CYTAT ![]() Będzie więcej pociągów Michał Wroński 2009-12-01 03:03:13 , Aktualizacja 2009-12-01 09:15:38 Więcej połączeń, bardziej przejrzysty układ kursowania, przy nieznacznie zwiększonej dotacji - tak samorządowcy i szefostwo śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych reklamują przyszłoroczny rozkład jazdy pociągów w regionie. - To krok w dobrym kierunku. Obawiam się tylko, aby w ciągu roku ponownie nie skreślono z rozkładu dodanych teraz połączeń, kiedy okaże się, że kolejarze znowu muszą szukać oszczędności - komentuje Stanisław Sobczyk ze Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska. Nowy rozkład jazdy Przewozów Regionalnych zacznie obowiązywać 14 grudnia. Za kilka dni jego pełna wersja trafi na internetową stronę przewoźnika. Po tym, jak w ubiegłym roku kolejarze wycięli z rozkładu ponad pięćdziesiąt połączeń, pasażerowie byli pełni obaw, tym bardziej, że przedstawiciele samorządu wojewódzkiego wyraźnie podkreślali, iż nie zamierzają zwiększać dotacji, przyznawanej na funkcjonowanie przewozów regionalnych. Ostatecznie marszałek nie do końca dotrzymał słowa - w przyszłym roku Przewozy Regionalne dostaną z budżetu województwa 110 milionów złotych (o 10 mln zł. więcej niż w tym roku). W zamian za to kolejarze zobowiązali się wypuszczać codziennie w trasę 651 pociągów - o równe sto więcej niż obecnie. Największą poprawę mają odczuć podróżni na linii Gliwice - Częstochowa, gdzie od 13 grudnia przybędzie 27 połączeń (w tym 6 pospiesznych). - Dzięki pociągom "Flirt" podróż z Katowic do Częstochowy trwać będzie godzinę i dziesięć minut - zapowiada dyrektor Gardoń. Większą liczbę pociągów zauważyć będzie można też na trasie Katowice - Rybnik (22 połączenia), Katowice - Kluczbork (12 połączeń), Gliwice - Bytom i Cieszyn - Oświęcim. Turystom łatwiej będzie dojechać w Beskidy - na linii z Katowic do Zwardonia pojawi się pięć dodatkowych pociągów (kolejarze wycofali się też z pomysłu zakończenia niektórych połączeń na tej linii w Rajczy), sześć nowych kursów obsługiwać będzie linię Bielsko - Wadowice, o dwa połączenia więcej będą mieli też do dyspozycji jadący z Górnego Śląska do Wisły. Znikną natomiast trzy pociągi relacji Inowrocław - Herby Nowe, które zdaniem urzędników marszałka cieszyły się znikomym zainteresowaniem pasażerów. O osiem zmniejszy się też liczba połączeń między Tychami a Katowicami. Na pocieszenie pasażerowie będą mieli pewność, iż pozostałe składy kursować będą w równych, 30-minutowych odstępach. Podobną zasadę wprowadzono też na liniach z Częstochowy do Koluszek, Kielc, Opola (przez Lubliniec) i Gliwic; z Katowic do Krakowa, Kluczborka i Rybnika; z Gliwic do Bytomia, Kędzierzyna Koźla i Strzelec Opolskich, a także z Raciborza do Kędzierzyna. Komplet informacji pasażerowie mają dostać za kilka dni, gdy rozkład jazdy trafi na stronę internetową śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych. Kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy po cenie druku (tj. 1 - 1,5 zł.) będzie można też kupić w wersji papierowej. Być może w ciągu roku dojdzie jeszcze do pewnych zmian w rozkładzie. Marszałek woj. śląskiego Bogusław Śmigielski przyznał bowiem, iż ma do dyspozycji rezerwy finansowe z Funduszu Kolejowego. Ich uruchomienie uzależnia jednak od skuteczności poczynań samych kolejarzy. - Te środki uruchomię dopiero wówczas, kiedy zauważę wyraźną poprawę jakości usług świadczonych przez Przewozy Regionalne - zastrzega marszałek Śmigielski. CYTAT ![]() W nowym rozkładzie jazdy przybędzie sto pociągów Tomasz Głogowski 2009-11-30, ostatnia aktualizacja 2009-11-30 19:12 Nie boję się powiedzieć, że dokonaliśmy rewolucji na torach - powiedział w poniedziałek Przemysław Gardoń, nowy dyrektor Przewozów Regionalnych w Katowicach. Rzeczywiście, będzie nieco lepiej, niż było i od 13 grudnia na tory w woj. śląskim wyjedzie 651 pociągów. O 100 pociągów więcej niż obecnie. Nowy rozkład jazdy pociągów zacznie obowiązywać od 13 grudnia Nowy rozkład idealny nie jest, ale zmiany na lepsze widać gołym okiem. Po pierwsze, liczba połączeń na najbardziej popularnych trasach zwiększy się od 10 do 12 proc. Zmiany najbardziej odczują pasażerowie podróżujący na odcinku Gliwice - Katowice - Częstochowa, gdzie od 13 grudnia pojawi się 27 dodatkowych połączeń, w tym 6 pośpiesznych obsługiwanych flirtem (pociąg zostanie przesunięty z trasy Tychy Miasto - Katowice). 22 pociągi przybędą na trasie Katowice - Rybnik - Racibórz oraz Katowice - Chałupki, sześć więcej będzie jeździć między Bytomiem a Gliwicami. Cieszyć mogą się mieszkańcy Zwardonia, bo Przewozy Regionalne wycofały się z planów skrócenia niektórych relacji do Rajczy. Plusem w nowym rozkładzie będzie stały takt (co 15 i 30 minut) kursowania pociągów na 11 trasach. Ta sztuka udała się m.in. pomiędzy Katowicami a Rybnikiem, Tychami Miastem - Katowicami, Gliwicami i Bytomiem oraz Katowicami i Krakowem. Z powodu przeniesienia jednego z czterech flirtów na inną trasę, liczba połączeń Tychów Miasto z Katowicami zmniejszy się o osiem kursów dziennie. Przewozy Regionalne zapewniają, że pasażerowie tego nie odczują, bo siatkę połączeń skonstruowano tak, by najwięcej kursów było rano i wieczorem, gdy ludzie jadą do pracy i z niej wracają. Ograniczenie kursowania flirtów to pewne zaskoczenie, bo do tej pory Szybka Kolej Miejska z Tychów do Katowic stawiana było za wzór nowoczesnego myślenia o transporcie publicznym. Marszałek Bogusław Śmigielski przekonuje jednak, że zaważyła ekonomia. Pasażerów na tej trasie jest mniej, niż się spodziewano. Jeśli chodzi o złe informacje, najgorsza jest ta o spodziewanej w przyszłym roku podwyżce cen biletów. Nieoficjalnie wiadomo, że PKP SA domaga się od władz województwa wzrostu od 6 do 8 proc. - Na razie nie zamierzamy ulegać. Chyba, że nowy rozkład nie przyniesie spodziewanych rezultatów, wtedy będziemy musieli przemyśleć sprawę - przyznaje marszałek Bogusław Śmigielski. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#711
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To teraz dopiero bedzię dramat przedostać się przez tory autem..
|
|
|
![]()
Post
#712
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#713
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wracałem dzisiaj z pracy z Katowic flirtem, odjazd z Katowic 16:28 przyjazd do centrum D.G. 16:47, ludzi było w miarę dużo, ale nikt nie stał
![]() ![]() No i co ciekawe to na przystanku tramwajowym w centrum pojawiła się reklama PKP PR, tak to wygląda (sorki za jakość) ![]() |
|
|
![]()
Post
#714
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT RUSZA PROGRAM MODERNIZACJI DWORCÓW KOLEJOWYCH PAP, TVS, 2009-12-14 14:55 256 mln zł z budżetu państwa, funduszy unijnych i środków własnych grupy PKP pochłoną w przyszłym roku prace przy modernizacji polskich dworców kolejowych. To początek wieloletniego programu, który - jak mówił w poniedziałek w Katowicach wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt - ma sprawić, że dworce przestaną być "narodowym wstydem" Polaków. Wiceminister poinformował, że w przyszłorocznych wydatkach na ten cel 102 mln zł to środki budżetowe, a pozostała część - środki kolei oraz pieniądze unijne, przeznaczone na modernizacje dworców we Wrocławiu, Krakowie i Gdyni. Engalhardt przypomniał, że program modernizacji dworców został pomyślany tak, by miał stałe źródła finansowania. M.in. ustawę o transporcie kolejowym zmieniono tak, by możliwe było wsparcie inwestycji dworcowych publicznymi środkami. Zmieni się też sposób zarządzania dworcami, a część kosztów będą pokrywać przewoźnicy kolejowi. - W pierwszym kwartale 2010 r. chcemy powołać spółkę Dworce Kolejowe z dynamicznym zarządem, która zajmie się zarządzaniem dworcami. Zamierzamy też wdrożyć ustawę, wprowadzającą opłatę dworcową od przewoźników - powiedział wiceminister. Taki model ma służyć stabilizacji finansowej dworców, które będą pozyskiwać środki z dwóch źródeł - komercyjnego wykorzystania powierzchni oraz opłaty wnoszonej przez przewoźników. Według Engelhardta, opłata ta nie będzie wygórowana, powinna jednak dawać ok. 200-300 mln zł rocznie na bieżące utrzymanie dworców, prace konserwacyjne itp. - Do tego rząd będzie dokładał co roku dotacje na inwestycje oraz środki unijne. Zaczynamy w przyszłym roku od ponad 250 mln zł; jeżeli zostanie to utrzymane z tendencją rosnącą, w ciągu ok. 10 lat powinniśmy odmienić oblicze dworców - ocenił wiceminister. Również w przyszłym roku, ze środków spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, ma rozpocząć się wart 60 mln zł remont infrastruktury (perony i prowadzące na nie tunele) dworca w Katowicach. Prace mają przebiegać równolegle z budowę nowego gmachu samego dworca i zagospodarowaniem terenu wokół niego. To drugie przedsięwzięcie za 240 mln euro zrealizuje hiszpańska firma Neinver. Według wcześniejszych informacji PKP, realizowana ze środków UE modernizacja dworców w Krakowie, Wrocławiu i Gdyni zakończy się w 2012 r. Sześć dworców będzie przebudowanych ze środków prywatnych. Oprócz Katowic ma to być dworzec Warszawa Zachodnia, trwają też rozmowy na temat podobnych projektów w Łodzi, Poznaniu, Szczecinie i Sopocie. Dodatkowo 33 dworce, położone przy przeznaczonych do modernizacji liniach kolejowych, będą remontowane dzięki środkom budżetu państwa. Strategię modernizacji i komercjalizacji dworców kolejowych na najbliższe lata zarząd PKP przyjął w połowie tego roku. Zakłada ona, że w kilkuletniej perspektywie wiele dworców stanie się nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi, wzbogaconymi o nowe usługi - handlowe, usługowe, restauracyjne itp. W Polsce jest ponad 2,6 tys. dworców, z czego ok. 1,2 tys. czynnych. PKP jest właścicielem przeważającej większości z nich i zarazem zarządcą nieruchomości. Ok. 100 dworców przekazano w wieloletnią dzierżawę lub sprzedano samorządom. W przygotowanym w grupie PKP planie dotyczącym dworców znalazło się 1010 czynnych obiektów. 24 z nich to ponadregionalne węzły przesiadkowe, gdzie jeżdżą m.in. pociągi międzynarodowe. 95 to węzły regionalne, 172 lokalne, a 719 to pozostałe niewielkie dworce. PKP zamierza kontynuować proces przekazywania dworców chętnym do tego samorządom oraz szukać partnerów do modernizacji tych obiektów. Środki publiczne nie mają służyć utrzymaniu dworców, a jedynie ich modernizacji. Oprócz pieniędzy z budżetu i UE mogą to być także fundusze samorządów, a także partnerów prywatnych. to jeśli ustawa była przyjęta w połowie roku i zakłada wsparcie środkami publicznymi oraz przejmowanie dworcy, to dlaczego nasz UM o tym nie wiedział i we wrześniu odłożyli plany modernizacji okolic dworca? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#715
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 171 Dołączył: nie, 18 sty 09 Skąd: Dąbrowa Górnicza Z-ce Nr użytkownika: 3,132 Płeć: Mężczyzna GG: 3986289 ![]() |
Te Flirt'y to chyba tylko na trasie super-przyśpieszonej jeżdżą. Brawa dla PKP za super-przyśpieszony Częstochowa (09:29) > Katowice. Wsiadło w Częstochowie kilka osób, z czego większa połowa pragnęła wysiąść w Poraju, a tu zonk... I nie żebym szczególnie narzekał, bo moją mieścinę, Ząbkowice, też olał, ale skoro TLK się u mnie zatrzymuje (Łódź/Kraków/Bielsko) to dlaczego nie Regio? Przecież dworzec jest w lepszym stanie niż w centrum, a i ruch na nim większy
![]() Ten post edytował Reaper wto, 15 gru 2009 - 21:04 |
|
|
![]()
Post
#716
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Super przyśpieszony w sensie że co? Nie taki jak wcześniejsze Regio? Lubiłem nimi jeździć bo nie zatrzymywał się na stacjach gdzie mniej osób wysiada. A tak czy siak przeważnie parę minut po nim jechał normalny, więc i tłoków nie było. Zawsze to jakaś oszczędność czasu, jeśli ktoś akurat skorzysta.
Swoją drogą coś dużo w tym roku mówią o tym rozkładzie jazdy, TV, radio itp. Kiedyś to trzeba było wypatrywać na tablicy datę zmiany rozkładu i się pilnować. Ten post edytował kwintosz wto, 15 gru 2009 - 21:54 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#717
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dokładnie jest tak jak pisze Reaper, flirty i wyremontowane kible puszczają na super szybkie trasy z Katowic do Częstochowy m.in właśnie ten o 16:28 który ma trasę (Katowice - Sosnowiec - Będzin Miast - Dąbrowa G. - Zawiercie - Myszków - Częstochowa Raków - Częstochowa Osobowa) Dzisiaj flirt był zapełniony w 100% ale tak że wszyscy siedzieli.
To że ludzie się mylą i wsiadają do złych pociągów to jest tylko i wyłącznie ich wina. Wiszą rozkłady, w kasie można za darmo dostać rozkład z Katowic na jedną trasę. Więc czego więcej oczekiwać? |
|
|
![]()
Post
#718
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 171 Dołączył: nie, 18 sty 09 Skąd: Dąbrowa Górnicza Z-ce Nr użytkownika: 3,132 Płeć: Mężczyzna GG: 3986289 ![]() |
@Kwintosz, zwykłe Regio - Sergio pozostały (a przynajmniej część). Dodali SuperPrzyśpieszone Flirty (trasa podana przez Bartka).
@Bartek, czego więcej się spodziewać? Informacji. Nie każdemu przyjdzie do głowy, że wraz z nowym rozkładem, PR sobie wymyślą zmianę przystanków. Darmowy rozkład jazdy? Czasami człowiek nie ma czasu i śpieszy się na pociąg. A jak już jakaś babcia/dziadek go dostaną to powątpiewam w to, że bez problemu odczytają te małe cyferki ![]() Ehh, o PKP można tak godzinami, szkoda, że nie tylko o dobrych stronach... Ten post edytował Reaper śro, 16 gru 2009 - 19:20 |
|
|
![]()
Post
#719
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
@Bartek, czego więcej się spodziewać? Informacji. Nie każdemu przyjdzie do głowy, że wraz z nowym rozkładem, PR sobie wymyślą zmianę przystanków. Darmowy rozkład jazdy? Czasami człowiek nie ma czasu i śpieszy się na pociąg. A jak już jakaś babcia/dziadek go dostaną to powątpiewam w to, że bez problemu odczytają te małe cyferki ![]() Ehh, o PKP można tak godzinami, szkoda, że nie tylko o dobrych stronach... Walisz stereotypami i tyle. PR w naszym regionie naprawdę nie jest złe, proponuję pojeździć sobie Kolejami Mazowieckimi i poobserwować jaki bałagan tam panuje, nie mówiąc już o ścisku w poszczególnych składach. Ja mimo wszystko dostrzegam pozytywy zmian, a po co mam szukać błędów i zaniedbań? Mi szkoda czasu, zdrowia i dobrego samopoczucia żeby myśleć sobie jakie to PR są złe ![]() |
|
|
![]()
Post
#720
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Duże prędkości nie na śląskich torach Michał Wroński 2009-12-15 00:28:12 , Aktualizacja 2009-12-15 11:24:51 Za kilka lat pociągi z Katowic do Krakowa mają mknąć 160 kilometrów na godzinę, a na trasie do Warszawy jeszcze szybciej. Tylko w samym centrum aglomeracji po staremu będą się wlec po zdezelowanych torowiskach. Ich modernizacja kosztowałaby majątek, a zysk byłby niewielki - tłumaczą kolejarze. Prezes Polskich Linii Kolejowych Zbigniew Szafrański, który z wiceministrem infrastruktury Juliuszem Engelhardtem spotkał się wczoraj z dziennikarzami na katowickim dworcu, nie ukrywał, że stan torowisk jest fatalny. - Od kilkunastu lat pieniądze szły głównie na budowę dróg, a infrastruktura kolejowa ulegała postępującej degradacji. Żeby teraz doprowadzić ją do europejskiego poziomu, będziemy potrzebowali 15 lat - przyznał prezes Szafrański. Zapowiedzią zmian na lepsze miała być przeprowadzona w tym roku modernizacja Centralnej Magistrali Kolejowej prowadzącej z Zawiercia do Warszawy. Za sprawą katowickiego zakładu PLK wyremontowano też torowiska między Dąbrową Górniczą a Katowicami Zawodziem. Efekt? Przejazd z Górnego Śląska do stolicy zajmuje dziś około 2,5 godz. (o ok. 20 minut krócej niż rok temu). Zapowiadane na przyszły rok kolejne remonty mogą okresowo ponownie wydłużyć czas przejazdu o 10-15 minut, ale w ciągu dwóch lat CMK przystosowana będzie do jazdy z prędkością ponad 200 km/godz. ( trzeba zastąpić wiaduktami skrzyżowania z drogami i wprowadzić elektroniczny system kontroli maszynisty). - Myślimy nad związaniem CMK z systemem kolei dużych prędkości, gdzie pociągi osiągałyby prędkość 300 kilometrów na godzinę - tłumaczył szef PLK. Inwestycje szykują się też na liniach z Gliwic do Opola i z Katowic do Krakowa. Na tej pierwszej PLK chce w przyszłym roku rozpocząć modernizację na trasie przez Strzelce Opolskie, aby docelowo poprowadzić tędy szybkie połączenie z Górnego Śląska do Wrocławia (zrezygnowano z wariantu przez Kędzierzyn-Koźle ze względu na duże obciążenie tego odcinka ruchem towarowym). Nieco później ma ruszyć lifting trasy do Krakowa, której obecny stan sami kolejarze określają jako agonalny (pokonanie 75 km zajmuje blisko dwie godziny). Inwestycja będzie finansowana z unijnych środków w ramach programu Infrastruktura i Środowisko. W przyszłym roku będą ogłoszone przetargi, dwa lata później pociągi powinny już mknąć do Krakowa 160 km/godz. Dobrych wieści szefostwo PLK nie przywiozło natomiast dla pasażerów, którzy jeżdżą pociągiem w obrębie samej aglomeracji i klną na żółwie tempo takiej podróży (osobowy z Gliwic do Katowic jedzie ok. 35 minut). - Nie stać nas na przeprowadzenie modernizacji tego odcinka. Jest dużo estakad, nie bardzo jest gdzie przesunąć tory, bo ugrzęźlibyśmy w wymaganiach środowiskowych, a koszty sięgnęły kilkuset milionów - powiedział Zbigniew Szafrański. Jego zdaniem wątpliwy jest również sens takiego remontu. - Z Sosnowca do Gliwic pociągi jadą 30 minut, po modernizacji w 24 minuty. Pociągi osobowe by tego nie odczuły, bo nie miałyby się kiedy rozpędzić - dodaje. Na remont linii kolejowych w regionie potrzeba 3 mld zł. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 07:41 |