![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#661
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Ciekawe co z ta konecepcja. Miala byc rok temu, ale widac ze jeszcze zyje i miala byc do konca czerwca. Pamietam, ze mialy byc wizualizacje i wszystko mialo byc przedstawione mieszkancom.
Chyba od okolo miesiaca przy dworcu i Kolejowej trwaja jakies prace. Jest duzo wagonow robotniczych, roznego sprzetu, ciezarowek, a obok dworca stoja jakies kontenery. Widac tez lezace podklady. Tworza cos/modyfikuja czy tylko rozbieraja kolejne tory? Ciekawe informacje, ktorych nie bylo: CYTAT ![]() Kończy się remont przejazdu kolejowego przy ulicy Gwardii Ludowej Grażyna Dębała 2009-08-21 00:38:00 Dziś o godzinie 18 otwarty zostanie przejazd kolejowy przy ulicy Gwardii Ludowej. Przejazd był całkowicie zamknięty dla kierowców od poniedziałku. Korzystać trzeba było z objazdów. Kierowcy jeździli Drogą Krajową nr 1 od ulicy Piłsudskiego do węzła drogowego z DK 1 i ulicą Armii Krajowej. Wszystko z powodu generalnego remontu przejazdu kolejowego. Pracownicy kolei przekonują, że warto było uzbroić się w cierpliwość, bo po zakończeniu prac komfort znacząco się poprawi. - Stan techniczny tego przejazdu był już bardzo zły i remont był po prostu niezbędny. W ramach tego przedsięwzięcia wymieniona została nawierzchnia drogowa. Położyliśmy tam płyty betonowe. Wymieniliśmy też nawierzchnię kolejową. Na długości 30 metrów pojawiły się nowe tory, są też nowe podkłady, krawężniki i sygnalizacja - wyjaśnia Helmut Klabis, zastępca dyrektora ds. technicznych w Zakładzie Linii Kolejowych w Częstochowie. Remont kosztował 120 tys. zł. Za pracę zapłaciła kolej. Przejazd w sąsiedztwie stacji Pogoria nie jest jedynym, który zostanie wyremontowany. Już w październiku rozpoczną się prace remontowe w sąsiedztwie stacji Gołonóg, przy ulicy Parkowej oraz przy ulicy Urbańskiego. - W sumie w tym roku na remont doczekają się aż cztery przejazdy kolejowe w Dąbrowie Górniczej. Prace na Sikorce już się zakończyły, chociaż chcielibyśmy tam wyremontować jeszcze dwa skrajne torowiska, ale niestety, w tym roku nie mamy już na to pieniędzy. Mimo to, już teraz estetyka tego miejsca bardzo się poprawiła. Zależy nam na tym, żeby pasażerowie i kierowcy byli zadowoleni z tego, jak wyglądają przejazdy kolejowe - podkreśla Helmut Klabis. Na stacji Sikorka dziś jest właściwie nowa strażnica. Wcześniej warunki były tam już takie złe, że remont obiektu nakazała Państwowa Inspekcja Pracy. Przy okazji tej inwestycji wyremontowano też przejazd. Są tam nowe płyty betonowe, nowe podkłady i tory. Wszystko kosztowało 110 tysięcy złotych. Najdroższy będzie remont przejazdu w Gołonogu. Wszystko dlatego, że nawierzchnia drogowa zostanie przygotowana ze specjalnego materiału. - To tak zwana nawierzchnia gumowa, jest jeszcze bardziej wytrzymała, a w tym rejonie to ważne, bo ruch jest bardzo duży - wyjaśnia Helmut Klabis. W Gołonogu zlikwidowany zostanie jeden tor z nieczynnej już linii. Około 60 metrów kwadratowych zostanie wyłożone gumową nawierzchnią, będzie też 125 metrów kwadratowych nowego chodnika. Dodatkowo około 150 m kw. powierzchni zostanie zalane asfaltem. Dzięki tym pracom dojście do peronów będzie znacznie wygodniejsze niż dziś. Tutaj inwestycja będzie kosztowała aż 400 tys. zł. Początek prac już w październiku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to remont zakończy się również w tym miesiącu -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#662
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT . Już w październiku rozpoczną się prace remontowe w sąsiedztwie stacji Gołonóg, przy ulicy Parkowej oraz przy ulicy Urbańskiego. Chodnik już robią. Jakoś nie uśmiecha mi się jak całkiem przejazd będzie nie czynny, no bo jak będzie jechało 644 116 i 604?! A skoro to taki poważny remont to chyba nici z podniesienia prędkości pociągów na jakieś 10 lat - jak dalej to nie będą to przejazdy nie kolizyjne.. Ten post edytował xMarcinx śro, 09 wrz 2009 - 22:25 |
|
|
![]()
Post
#663
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 81 Dołączył: sob, 01 lis 08 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 2,293 Płeć: Kobieta GG: 8646382 ![]() |
Chyba od okolo miesiaca przy dworcu i Kolejowej trwaja jakies prace. Jest duzo wagonow robotniczych, roznego sprzetu, ciezarowek, a obok dworca stoja jakies kontenery. Widac tez lezace podklady. Tworza cos/modyfikuja czy tylko rozbieraja kolejne tory? Otóż tak sie składa, że jestem w temacie ponieważ moj tata jest geodeta kolejowym i akurat robi w Dąbrowie. Tak więc są wymieniane tory na lini Katowice-DG, by umożliwic puszczenie pociągów 120km/h. Ale położenia torów zmieniać nie bedą, wiec nawet łuku nie zmniejszą, ponieważ nie ma na to pieniędzy. Jeszcze gdyby bylo Euro 2012 w Chorzowie, to prawdopodobnie by to wyglądało inaczej. Co do bezkolizyjnych przejazdów typu tunele/ślimaki itp. tata mówi,że u nich nic na ten temat nie wiadomo, a włądze miasta mają takie plany, żeby poprostu nie było, ze nic nie robia, bo to jest wręcz nierealne, żeby w ciągu najbliższych 10-20 lat cuś takiego powstało... |
|
|
![]()
Post
#664
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,023 Dołączył: czw, 16 lis 06 Nr użytkownika: 307 ![]() |
Jeśli szerokopojęte władze nie mają pieniędzy, aby cokolwiek wybudować, to może chociaż znajdą, aby WYBURZYĆ parę "obiektów" w okolicach dworca? Z samym dworcem na czele!
|
|
|
![]()
Post
#665
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Co do bezkolizyjnych przejazdów typu tunele/ślimaki itp. tata mówi,że u nich nic na ten temat nie wiadomo, a włądze miasta mają takie plany, żeby poprostu nie było, ze nic nie robia, bo to jest wręcz nierealne, żeby w ciągu najbliższych 10-20 lat cuś takiego powstało... Nie maja już na co marnować kasy tylko na projekty SF :/ Czyli te pociągi będą śmigać szybciej czy nie - to muszą być nie kolizyjne czy nie? po co wymieniają podkłady jak dalej łuk będzie ten sam.. itd. |
|
|
![]()
Post
#666
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
1) Co najmniej od Zawiercia do stacji Dąbrowa Górnicza (przed przejazdem kolejowym na Konopnickiej) szlak już dawno był i jest dalej wytyczony na 120 km/h (do tej pory to najwyższa prędkość na naszej polskiej kolei dla "zwykłych" pociągów na "zwykłych" torach), a więc bzdura z tym podniesieniem prędkości - prace torowe, które teraz trwają są tylko po to, aby utrzymać dotychczasową prędkość i ew. podnieść prędkość do 120 km/h na odcinku od DG do Katowic (teraz tam jest bodaj max 80-90 km/h). A więc żadna rewelacja i skrócenie podróży - co to jest krótszy przejazd o 2-3 minuty? A teraźniejsze pracy w DG to po prostu remont drugiego toru trasy DG-Katowice (czy tam Sosnowiec) - pierwszy tor robiony był rok temu. Czas przejazdu nie uległ zmianie, no może te 2-3 minuty.
2) Do "zawrotnej" prędkość 120 km/h nie potrzebna jest żadna likwidacja jednopoziomowych przejazdów kolejowych! Co za bzdury! Taka potrzeba była, gdy zapowiadano, że linię Zawiercie - Katowice przystosuje się do prędkość 160 km/h (taka jak dla ekspresów na CMK do Warszawy od Zawiercia), choć póki co to i teraz na taką prędkość przejazdy kolejowe ze szlabanami istnieją. |
|
|
![]()
Post
#667
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
2) Do "zawrotnej" prędkość 120 km/h nie potrzebna jest żadna likwidacja jednopoziomowych przejazdów kolejowych! Co za bzdury! Taka potrzeba była, gdy zapowiadano, że linię Zawiercie - Katowice przystosuje się do prędkość 160 km/h (taka jak dla ekspresów na CMK do Warszawy od Zawiercia), choć póki co to i teraz na taką prędkość przejazdy kolejowe ze szlabanami istnieją. Czyli ew. tunel czy ślimak wynikałby tylko z budowy DTŚ, wiec pkp by się nic nie dokładało, a pozostałe przejazdy by zostały jak są?? A to 160km w DG to dalej jest w planach, czy obecnie wycofali się z tego? |
|
|
![]()
Post
#668
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Jak można było się spodziewać..
CYTAT ![]() Budowa nowego dworca w Dąbrowie i torowiska dla linii E65 Warszawa - Katowice odłożone Dzisiaj 07:57:36 Stary, odrapany budynek dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej jest niechlubną wizytówką miasta. Oprócz kas brakuje tam praktycznie wszystkiego - od poczekalni z prawdziwego zdarzenia po sanitariaty. W minionym tygodniu władze miasta dowiedziały się, że z planów zburzenia tego budynku i budowy nowego dworca nic nie wyjdzie. Polskie Linie Kolejowe nie mają pieniędzy na zapowiadany remont torowiska, bez którego nie można nawet myśleć o nowym dworcu. Dla miasta stawka jest jednak dużo wyższa. W strategii rozwoju Górnośląsko- Zagłębiowskiej Metropolii umieszczono bowiem projekt budowy szybkiej kolei regionalnej. To szansa na rozwój. By tak się stało, musi tu powstać trzeci, osobny tor dla pociągów regionalnych mających kursować na trasie Tychy - Katowice - Sosnowiec - Dąbrowa Górnicza. Zagłębiowskie miasta takie jak Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza czy Będzin muszą wspólnie ustalić swoje działania, by taka kolej nie ominęła całego regionu. Dlatego władze Dąbrowy chcą zainicjować cykl spotkań z prezydentami Sosnowca i Będzina, na których porozumieją się w sprawie tej inwestycji. Chodzi o to, by wszystkie miasta przyłączyły się do niej. Ma ona doprowadzić do tego, by pociągi dalekobieżne mogły np. przez centrum Dąbrowy przejeżdżać z prędkością ponad 100 km/h, a nie 70 km/h, jak to ma miejsce obecnie. Mieszkańcy tymczasem, na krótszych trasach będą korzystali z kolei regionalnej. I choć to wszystko to dość odległe plany, już pojawiają się pierwsze problemy, bo okazało się, że dobudowa osobnego toru dla szybkiej kolei regionalnej dziś nie jest możliwa na terenie Będzina. Trzeci tor po prostu się tam nie zmieści. - Zgodnie z listem intencyjnym, jaki podpisaliśmy z PKP PLK w tym roku, mieliśmy wspólnie uzgadniać projekty tego, co i gdzie dokładnie powstanie w rejonie obecnego dworca, gdzie stanie nowy, gdzie będzie tunel, ale jesteśmy uzależnieni od projektu zmiany przebiegu torowiska, który ma przygotować PKP PLK. Niestety tego projektu wciąż nie ma - mówi Wojciech Sobczyk, naczelnik Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Na wykonanie projektu PKP PLK SA po prostu zabrakło pieniędzy. - Mamy ograniczone fundusze i dlatego w tym roku projekt zmian przebiegu torowiska nie został zlecony do opracowania. Nie zarzucamy jednak tych planów, przetarg na projekt jest w naszych przyszłorocznych planach - informuje Janusz Ossowski, naczelnik Wydziału Inwestycji Oddziału Regionalnego PKP PLK w Katowicach. Opóźnienia w przygotowaniu projektu budowy dworca wyniosą co najmniej rok. Potwierdza to Jolanta Michalska z Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach. - Nie możemy nic konkretnie planować, dopóki nie będzie modernizacji torowiska. Dopiero wtedy możemy zająć się wydzielaniem gruntów, na przykład pod nowy dworzec - podkreśla. Najbardziej cierpią na tym pasażerowie, którzy od ponad 10 lat słyszą, że stary, obskurny, brudny i śmierdzący dworzec zmieni swoje oblicze na zdecydowanie bardziej przyjazne. Kolejny rok wszystko pozostanie po staremu. Dziś tak naprawdę oddalony o około 100 metrów od peronów budynek trudno nazwać dworcem, bo poza kasami nic w nim nie ma. Ani poczekalni, ani nowoczesnych sanitariatów, a kiedy przychodzą chłodniejsze dni zapełnia się po brzegi bezdomnymi, którzy chcą się tu ogrzać. Nie sposób wtedy w tym miejscu czekać na pociąg. Pasażerowie dziwią się, że taka prowizorka trwa tak długo. - To nie do pomyślenia, by taki stan trwał wiecznie, ale wychodzi na to, że jeszcze ze dwadzieścia lat poczekamy, aż tutaj się coś zmieni. Nie mamy dworca, nie mamy kładki nad torami, perony się sypią. Tragedia - podkreśla Piotr Maj, mieszkaniec osiedla Mydlice. Ze Śląska do Zagłębia szybciej Budowa szybkiej kolei regionalnej to dość odległe plany, ale lokalne samorządy i kolej już dziś muszą się starać, by w ogóle powstała. Inwestycja ta wpisana została do projektu Strategii Rozwoju Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii "Silesia" do 2025 roku. Jest także zgłoszona do aktualizowanej Strategii Rozwoju Województwa Śląskiego "Śląskie 2020". Pierwszy etap trasy miałby przebiegać od dworca Tychy Miasto do Katowice Damrota. Dalsze etapy, to budowa trasy ze Śląska do Zagłębia. - To dla nas szansa, by nie wypaść na margines nowych połączeń regionalnych. Będziemy starać się, by stać się ich częścią, z korzyścią dla mieszkańców i pasażerów - przyznaje Marcin Bazylak, naczelnik Wydziału Strategii, Promocji i Komunikacji Społecznej UM. Piotr Sobierajski www.dabrowa.naszemiasto.pl -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#669
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
A to 160km w DG to dalej jest w planach, czy obecnie wycofali się z tego? Tego chyba nigdy nie było w planach. To było takie luźne kolejarskie gadanie. Generalnie marnuje się teraz sporo papierów na ten temat. Zmówiono sporo różnych opracowań. PKP zmówiło koncepcję przedłużenia CMK od Zawiercia/Myszkowa na południe oraz koncepcję modernizacji katowickiego węzła kolejowego. Województwo zamówiło wariantowanie połączenia kolejowego z Pyrzowicami i jak się teraz dowiadujemy pracuje nad tym SKM. Pewnie z każdego z tych opracowań wyjdą inne wnioski ![]() Prywatnie nie wierzę w jakieś kolejowe zmiany na terenie DG. Nawet jeśli będą pieniądze i spójność wszystkich ww. opracowań. Od 20 lat PKP modernizuje do 160k/h Warszawa-Poznań i od 10lat Gliwice-Opole. Jak do tej pory widocznych efektów brak. ![]() CYTAT okazało się, że dobudowa osobnego toru dla szybkiej kolei regionalnej dziś nie jest możliwa na terenie Będzina. Trzeci tor po prostu się tam nie zmieści. A po cholerę ten trzeci tor ? Chyba tylko po to aby tłumaczyć opóźnienie wprowadzenia SKM. Do SKM wystarczy wspólny bilet i kible EN-57 jeżdżące po obecnym torowisku co 20min. To można zrobić od jutra. CYTAT Nie mamy dworca, nie mamy kładki nad torami, perony się sypią. Tragedia - podkreśla Piotr Maj, mieszkaniec osiedla Mydlice. Hi, hi Panie Piotrze, niech pan się cieszy tym co jest. Coraz mniej miast w Polsce ma jakąś kolej. ![]() Ten post edytował bzenek pią, 25 wrz 2009 - 12:00 |
|
|
![]()
Post
#670
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Bzenku!
1) Na odcinku Warszawa-Poznań od dawna już (co najmniej kilka lat) jest szlakowa na większości trasy 160 km/h. 2) Odcinek Opole - Gliwice NIE JEST jeszcze remontowany, tylko są dopiero plany. Zmodernizowano póki co tylko Zgorzelec - Opole z malutkimi brakami w postaci stacji. Tam jest "już" 160 km/h. |
|
|
![]()
Post
#671
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Bzenku! 1) Na odcinku Warszawa-Poznań od dawna już (co najmniej kilka lat) jest szlakowa na większości trasy 160 km/h. 2) Odcinek Opole - Gliwice NIE JEST jeszcze remontowany, tylko są dopiero plany. Zmodernizowano póki co tylko Zgorzelec - Opole z malutkimi brakami w postaci stacji. Tam jest "już" 160 km/h. Faktycznie pomyliło mi się. Miałem na myśli Opole-Wrocław z rozgrzebanymi Oławą i Brzegiem. Bzenku! 1) Na odcinku Warszawa-Poznań od dawna już (co najmniej kilka lat) jest szlakowa na większości trasy 160 km/h. Nie neguję. Konkluzja miała być taka, że pomimo ogromnego zaangażowania finansowo-organizacyjnego PKP modernizacje ciągną się jak flaki z olejem. Przed chwilą Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wywaliło pomysły PKP na listę rezerwową programu Infrastruktura i Środowisko. Powodem było ich nędzne zaawansowanie i brak szans na realizację. |
|
|
![]()
Post
#672
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Stacja Oława jest już od około roku skończona - tylko Brzeg właśnie ostał się i cała trasa od Wrocławia do Opola już zrobiona (no bez stacji Wrocław oczywiście)
![]() |
|
|
![]()
Post
#673
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Zagłębie liczy, że uda się poflirtować z Flirtami Sławomir Cichy 2009-09-27 23:09:49 , Aktualizacja 2009-09-28 08:32:49 Dla tyszan zabranie przez marszałka województwa jednego z czterech nowoczesnych składów podmiejskiego Flirta z trasy Katowice-Tychy jest skandalem, dla mieszkańców Zagłębia szansą, że również skorzystają z zakupionych przez samorząd województwa, kosztem prawie dziewięćdziesięciu milionów złotych, pociągów. Przeniesienie Flirta na trasę Katowice - Częstochowa jest bowiem najbardziej prawdopodobne. - Nie rozumiem, dlaczego całe województwo miałoby się składać tylko na pociąg dla Tychów. W innych miastach nie mieszkają ludzie? Codziennie jeżdżę do pracy z Łaz do Sosnowca i marznę zimą, a gotuję się latem. Na dodatek czystość w starych składach pozostawia wiele do życzenia. Marzę, żeby choć przez jakiś czas w drodze do pracy i z powrotem traktowano mnie jak człowieka - mówi Joanna Turek. Jeśli rzeczywiście Flirt trafi na trasę do Częstochowy, pani Joanna już w grudniu ma szansę na komfortową podróż do pracy, bo składy są czyste, ciche, wygodne i nawet klimatyzowane. Ruszają niemal bez wstrząsów, wyposażone są w składane siedzenia dla osób niepełnosprawnych i stanowiska dla wózków inwalidzkich. Aleksandra Marzyńska, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego potwierdza, że już we wtorek marszałek postanowił, że jeden z czterech Flirtów trafi na inną trasę. - Na razie brane są pod uwagę trzy: Katowice - Gliwice, Katowice - Bielsko-Biała i Katowice - Częstochowa. Przeniesienie składu w grudniu jest związane z okresowymi zmianami rozkładu jazdy pociągów. Naturalnie na trasę Katowice-Tychy zostanie skierowany skład zastępczy, aby liczba pociągów nie uległa zmianie - mówi Aleksandra Marzyńska. Kiedy Flirt wyjedzie na trasę z Katowic do Częstochowy, będzie to jego oficjalny powrót. Pociągi były jeszcze w fazie produkcji i już zakładano, że będą kursować właśnie tą drogą. Nawet wykonały kilka kursów, ale ostatecznie z powodu tarć związanych z finansowaniem ich obsługi trafiły na trasę Szybkiej Kolei Miejskiej z Katowic do Tychów. W Urzędzie Marszałkowskim mówi się jednak, że naciski ze strony Zagłębia, aby oddelegować Flirta na trasę za Brynicą były duże, a urząd nie potrafił znaleźć argumentów przeciwko. W końcu marszałek zdecydował o wycofaniu jednego składu z Tychów. - Padały argumenty, że powinno się dbać o o mieszkańców całego województwa, a nie tylko garstkę tyszan - mówi nam jeden z urzędników. Już dziś wiadomo, że cztery składy kursujące na Śląsku to nie koniec zakupów. Zakończono przetarg na dostarczenie kolejnych ośmiu Flirtów do końca 2013 roku, przy czym cztery pierwsze pojawią się na przełomie lat 2010-2011. Wartość kontraktu to ponad 186 milionów złotych. 85 procent tej kwoty pochodzić będzie z unijnej dotacji. To niemal dwa razy tyle, ile w tym roku przeznaczył na przewozy regionalne w województwie. Nowe pociągi niemal na pewno mają trafić na trasę Bielsko-Biała - Katowice - Częstochowa. - To powinno choć w części rozładować ambicje samorządów, żeby na ich terenie również pojawiły się nowoczesne składy - kończy Marzyńska Co to są pociągi podmiejskie Flirt? Flirt to szwajcarskie, nowoczesne, niskopodłogowe pociągi długości około 74 m. Mogą przewieźć około 500 pasażerów. Mają 180 miejsc siedzących i około 290 miejsc stojących. Na Śląsku obsługują trasę Katowice - Tychy. W weekendy jeżdżą też do Zwardonia. Mogą rozwijać prędkość do 160 kilometrów na godzinę. W praktyce jednak stan infrastruktury i gęsta sieć przystanków nie daje im okazji do osiągnięcia takiej szybkości. W wersji na polski rynek mają po 4 wagony i są malowane w kolorach województwa śląskiego bądź Kolei Mazowieckich. Poza Polską Flirty jeżdżą po torach szwajcarskich, niemieckich, włoskich, francuskich, węgierskich, algierskich, fińskich i austriackich. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#674
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 14 mar 06 Skąd: Łosień / Gołonóg Nr użytkownika: 192 Płeć: Mężczyzna ![]() |
jeździłem tymi flirtami jeszcze jak były na trasie z Częstochowy i trzeba przyznać, że komfort jazdy jest duużo lepszy. największy szok przy ruszaniu - już jedzie a tu dalej całkiem cicho
![]() Ten post edytował prezes pią, 02 paź 2009 - 00:18 |
|
|
![]()
Post
#675
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Fajnie będzie, jak znowu do nas trafi
![]() Choć jedną rzecz flirty mają gorszą od klasycznych kibli - siedzenia (oczywiście pomijając jednostki z całkowicie plastikowymi siedzeniami), jechałem siedząc od DG do Łaz i już mnie D4 zaczęło boleć ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#676
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Naprawdę wyobrażacie sobie flirta do Częstochowy? Przecież tam stosunek ilości miejsc siedzących do ilości osób jeżdżących na tej strasie ma się nijak do komfortu podróży.
W Warszawie, koleje Mazowieckie kupiły sobie sporą ilość nowiutkich dwupiętrowych Bombardierów, tego typu pociągi u nas to marzenie. Może kiedyś u nas powstanie spółka np. Koleje Silesia ![]() |
|
|
![]()
Post
#677
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Naprawdę wyobrażacie sobie flirta do Częstochowy? Przecież tam stosunek ilości miejsc siedzących do ilości osób jeżdżących na tej strasie ma się nijak do komfortu podróży. A czemu nie? Jadąc nim dwukrotnie (Łazy i Myszków) nie widziałem jakichś strasznych tłumów. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#678
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Czym sie różni flirt od EN57? zawsze myślałem ze to tylko modernizacja 57. a nie coś zupełnie nowego - a tu taka niespodzianka.
|
|
|
![]()
Post
#679
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Chyba mylisz SPOT-y (czyli zmodernizowane EN57) z FLIRT-ami (czyli ER75) - to zupełnie inne pojazdy od różnych producentów.
SPOT (zdjęcie z wikipedii, autor Tomasz Górny) ![]() FLIRT (zdjęcie z wikipedii autor Martin52t) ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#680
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A czemu nie? Jadąc nim dwukrotnie (Łazy i Myszków) nie widziałem jakichś strasznych tłumów. Nie no racja, wszystko zależy od godziny którą się jedzie. Ja mogę tylko powiedzieć jak to wygląda ok. godz. 07:00 i po 16 gdy najwięcej ludzi podróżuje pociągami na trasie Częstochowa - Gliwice. Gdyby szczepili ze sobą dwa flirty to by było naprawdę super ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 05:19 |