![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#641
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
a w Będzinie jakoś się da.. nie wspominając o sosnowcu.. Dworzec w sosnowcu to perełka propagandy sukcesu. W rzeczywistości cała ta jego modernizacja wykazała tylko, że można bez sensu przepieprzyć miliony z naszych podatków. Akcja z remontem w Będzinie już idzie w tym samym kierunku. Dworce na takich zapyziałych stacyjkach jak Sosnowiec, Będzin i DG nie są do niczego potrzebne. Władze miejskie i pekapowskie czekają , aż się ten obiekt ze wstydu sam rozpadnie, bo wszak rozbiórka trochę kosztuje. To gorzka ale najprawdziwsza prawda. Czy władza nie zdaje sobie sprawy, że to właśnie tym miejscu przyjezdni stawiają pierwsze kroki i wyrabiają sobie niezatarte wrażenie o naszym mieście? Nie wiem czy ktoś robił badania pytając przyjezdnych "jak przybyłeś do DG ?". Ale stawiam, że pociągiem przybywa jakiś znikomy odsetek - pojedyncze jednostki. Więc problem estetyki pierwszych kroków wydaje się wydumany. Po prostu kolej w Polsce się kończy. Jeszcze parę lat i już nikt koleją do DG nie przyjedzie. Ten post edytował bzenek pon, 13 lip 2009 - 13:34 |
|
|
![]()
Post
#642
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Dworce na takich zapyziałych stacyjkach jak Sosnowiec, Będzin i DG nie są do niczego potrzebne. Dokładnie tak, wg. mnie w idealnym przypadku powinno wyglądać prawie (prawie, bo tam jest ten niepotrzebny gmach) tak jak w S-cu czyli "dworzec" ogranicza się do 1-2 estetycznych okienek (u nas 1 wystarczy) + kawałek wiaty, żeby czekając schronić się przed deszczem/śniegiem. Byle było estetycznie i czysto. Tym bardziej to boli, że nawet na tyle nas nie stać. Nie wiem czy ktoś robił badania pytając przyjezdnych "jak przybyłeś do DG ?". Ale stawiam, że pociągiem przybywa jakiś znikomy odsetek - pojedyncze jednostki. Więc problem estetyki pierwszych kroków wydaje się wydumany. Pewnie tak ale w ciągu 5 lat codziennych dojazdów na studia parę razy byłem zaczepiony pytaniem "którędy do miasta?". Nie wspomnę już o tych ludziach, którzy przejeżdżali tylko np. pośpiesznym przez DG rozmawiali między sobą: "To już Katowice? Eee nie, to jakaś wiocha". Po prostu kolej w Polsce się kończy. Jeszcze parę lat i już nikt koleją do DG nie przyjedzie. Nie jest tak do końca, jeszcze 2 lata temu kiedy jeździłem koleją codziennie jeździło razem ze mną sporo ludzi, podejrzewam, że wciąż tak jest. Fakt - ruch lokalny a nie inwestorzy z walizkami pieniędzy ale czy mieszkańcom DG nie należy się możliwość kupienia biletu bez smrodu i oczekiwania na pociąg w przyzwoitych warunkach? Tym bardziej, że potrzeba na to niewiele więcej niż na większy przystanek autobusowy + (niestety) dużo chęci. |
|
|
![]()
Post
#643
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 5 Dołączył: wto, 10 mar 09 Nr użytkownika: 3,233 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Czasem jadę do pracy pociągiem i odnośnie kończenia się kolei mam całkiem odmienne zdanie.
Z Sosnowca do Ząbkowic dojechanie na 6 rano innymi środkami komunikacji publicznej niż kolej to masakra. A koleją, wsiadam do ciepłego pociągu, nie śmierdzi jak w tramach i autobusach i po 20min wysiadam. Nawet jeśli od dworca do punktu docelowego jest kawałek to i tak warto. Rano pociągi są pełne nie ma wolnych miejsc, szczególnie w stronę Katowic. Prawda jest taka że nie ma w okolicy normalnego dworca. Jedynie ten w Katowicach ma całodobowe sklepiki, jakąś poczekalnie ale jest strasznie zapuszczony. Zagłębiowskie dworce to porażka. W Sosnowcu nie ma poczekalni sklepików nic nie ma, ludzie stoją w przejściu podziemnym albo przy kasach bo tam cieplej. Parodia, to odstrasza podróżnych, o innych dworcach już nie wspomnę ![]() |
|
|
![]()
Post
#644
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,023 Dołączył: czw, 16 lis 06 Nr użytkownika: 307 ![]() |
Może gdyby wszechmocna Władza raz do roku pojechała wraz z rodziną i bagażami na urlop POCIĄGIEM, dostrzegłaby problem dworca z naszej perspektywy... Ale się rozfantazjowałem...
Władzo! Bliżej ludu! Wybory tuż, tuż. |
|
|
![]()
Post
#645
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Może gdyby wszechmocna Władza raz do roku pojechała wraz z rodziną i bagażami na urlop POCIĄGIEM, dostrzegłaby problem dworca z naszej perspektywy... Ale się rozfantazjowałem... Władzo! Bliżej ludu! Wybory tuż, tuż. Na urlop to nawet nie gdyż z DG obecnie mało co jezdzi dalekobieżnego...ale może mały spacerek "w niedziele po kościele" ?? ![]() |
|
|
![]() ![]()
Post
#646
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 104 Dołączył: pią, 06 lut 09 Skąd: tam gdzie diabeł widzi białe myszki Nr użytkownika: 3,183 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na urlop to nawet nie gdyż z DG obecnie mało co jezdzi dalekobieżnego...ale może mały spacerek "w niedziele po kościele" ?? ![]() Bielsko-Biała ![]() ![]() ![]() ![]() po drodze jeszcze są Łódź, Bydgoszcz, Ciechanów, Częstochowa ![]() a można jeszcze dodać Szczecin, Poznań, Wrocław, Opole... itd tyle, że z ![]() ![]() ![]() więc jest nawet sporo dalekobieżnych pociągów i praktycznie można dostać się w każdy zakątek Polski |
|
|
![]()
Post
#647
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Tak, tylko możesz wyjść na ten nasz piękny dworzec i stać na peronie czekając na ten dalekobieżny pociąg i tak... stać, stać, stać.. i czekać a łaskawie nikt nie powie Ci że pociąg ma opóźnienie albo że w ogóle nie pojedzie. Wierz mi na 5 lat studiów przerabiałem to setki razy. Raz mają lepsze raz gorsze okresy.
Nie ma gdzie poczekać w zimie na pociąg jak na dworze zimno. Tzn. może i wejść by dało radę gdyby nie waliło moczem albo wymiocinami, a chyba nie muszę dodawać jak to pachnie jak w środku grzeją a Ty wchodzisz z -10. Nie mówiąc już o tym że jak pociąg się spóźnia 20-30min a tak było nie rzadko, to o chętnych mimo wszystko do ogrzania się jest sporo. Ba, na dworcu śpią wtedy koledzy od których tak pachnie i nikt z tym nic nie robi. Że te baby w kasie to wytrzymują.. Wiaty na peronie nie chronią w ogóle, zarówno przed deszczem jak i śniegiem.. no i ten zajebisty aż jeden rozkład jazdy na peronie (w dodatku na jego środku). Okolica dworca też ciekawa, ruina która zaraz sie zawali i krzaczory. Wizytówka miasta jak do materiałów promocyjnych. Mogą wydać ulotkę: już nie ziemia, powietrze, woda, ogień a survival.. jak przyjedziesz do dg i sie nie zgubisz albo nie zaśmierdniesz - wygrywasz! Prawie jak Polinezja.. tfu.. Uzbekistan, chociaż pewnie tam jest lepiej.. Nikt nie oczekuje gmaszyska nowego dworca Bóg wie jakiego.. Wydaje mi się że mieszkańcy oczekują, czystego, zadbanego terenu wokół - choćby nie bardzo zagospodarowanego i czystego dworca z poczekalnią i kasami. Poza tym, nie oszukujmy się dużo mniejsze miasta mają dworce większe niż nasz dąbrowski choćby ta ruina, nie mówiąc już o tym obecnym. Ale w DG się nie da. @Bzenku a możesz mi wytłumaczyć co z dworcami w Sosnowcu i Będzinie jest nie tak. Poza kilkoma niedociągnięciami (a niezpominajmy główna trasa to to nie jest) to i tak mają o niebo lepiej niż w DG. W DG mamy kurnik, oni chociaż mają ładny z zewnątrz nieco odświeżony kurnik bez wnętrzności: poczekalni czy czynnych sklepików. Ale przejezdni nie widzą rozlatującego się budynku pośrodku niczego.. Ten post edytował kwintosz pon, 13 lip 2009 - 23:35 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#648
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Czasem jadę do pracy pociągiem i odnośnie kończenia się kolei mam całkiem odmienne zdanie. U nas w robocie jest kilka osób z okolic Zawiercia i Łaz. Dojeżdżali tymi samymi pociągami.Rano pociągi są pełne nie ma wolnych miejsc, szczególnie w stronę Katowic. Przez pół roku nie było wiadomo na którą będą w pracy i kiedy wrócą do domu. Nakupili więc GolfyII, Lanosy na gaz i już za nic w świecie nie wrócą do PKP. Nie jest tajemnicą, że Przewozy regionalne są w tragicznej sytuacji, więc od nowego rozkładu będą kolejne cięcia w pociągach lokalnych. PKP Intercity ma iść na giełdę. Żeby się dobrze sprzedać, na pewno, skasują masę pociągów pospiesznych odziedziczonych po PKP PR. W kilka lat przybędzie nam w kraju sporo dobrych dróg, a linii kolejowych raczej nie. Trudno w tej sytuacji być optymistą co do dalszych losów kolei. @Bzenku a możesz mi wytłumaczyć co z dworcami w Sosnowcu i Będzinie jest nie tak. To co wszyscy (łącznie z Tobą) już napisali. Ogromny gmach, który do niczego nie jest potrzebny podróżnym. Zwłaszcza, że jest on w eksploatacji PKP i ulega dewastacji w szybkim tempie. Dworzec w Będzinie jeszcze nie przeszedł remontu, a już ulega dewastacji. Powybijane szyby, graffiti to tam normalka. A co najważniejsze wywalono przystanek autobusowy pod dworcem. Tym samym zlikwidowano możliwość bezpośredniej przesiadki z pociągu na autobus. Pewnie jest ładniej ale z pewnoscią nie ma to żadnego sensu i z praktycznego punktu widzenia forsa wywalona na dworzec jest stracona. Może gdyby wszechmocna Władza raz do roku pojechała wraz z rodziną i bagażami na urlop POCIĄGIEM, dostrzegłaby problem dworca z naszej perspektywy... Ale się rozfantazjowałem... Oj nie wiem. Ja bym tam na wakacje pociągiem nie jechał ![]() Kiedyś lubiłem tanie kuszetki w nocnych TLK nad morze. Niestety od czasu tej zeszłorocznej rewolucji gdzieś się to wszystko straciło. Nie mam ochoty na przebijanie się przez milion taryf, promocji i jeżdżenie z wachlarzem biletów. ![]() Ten post edytował bzenek wto, 14 lip 2009 - 09:39 |
|
|
![]()
Post
#649
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 171 Dołączył: nie, 18 sty 09 Skąd: Dąbrowa Górnicza Z-ce Nr użytkownika: 3,132 Płeć: Mężczyzna GG: 3986289 ![]() |
A w Ząbkowicach się da
![]() Czyżby zaleta kolei Warszawsko-Wiedeńska? |
|
|
![]()
Post
#650
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Zagłębiowskie dworce to porażka. W Sosnowcu nie ma poczekalni sklepików nic nie ma, ludzie stoją w przejściu podziemnym albo przy kasach bo tam cieplej. Jak to w Sosnowcu ni ma poczekalni? Ależ jest i to czynna całą dobę na poziomie "zero" (wejście od strony przystanku autobusowego). Sklepiki i kioski tyż są, ale zamknięte w nocy (w nocy i tak ruchu na tym dworcu nie ma, zwłaszcza od 23-5. To w Ząbkowicach "pani z okienka w kasie" zapowiada pociągi? Wydawało mi się, że to zadanie dyżurnej ruchu z budynku nastawni! |
|
|
![]()
Post
#651
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 171 Dołączył: nie, 18 sty 09 Skąd: Dąbrowa Górnicza Z-ce Nr użytkownika: 3,132 Płeć: Mężczyzna GG: 3986289 ![]() |
To w Ząbkowicach "pani z okienka w kasie" zapowiada pociągi? Wydawało mi się, że to zadanie dyżurnej ruchu z budynku nastawni! .. bo to kobieta pracująca jest ![]() A najśmieszniejsze jest jak szybko sprzedaje bilet, jeszcze szybciej zapowiada pociąg, a następnie z prędkością światła zasuwa z jakimś świstkiem do kierownika pociągu, który właśnie zapowiedziała ![]() |
|
|
![]()
Post
#652
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Fragment za "Protokół Nr 39/09
z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 15 czerwca 2009 roku od godz. 1500 do godz. 1640 w sali nr 418 na IV piętrze w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej przy ul. Granicznej 21" troche przydługie ale myślę że warto przeczytać całość. CYTAT 1. Omówienie koncepcji zagospodarowania terenów wokół dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej. (..) Ad. 1 Przewodniczący Komisji – I. Zugaj: Proszę bardzo Panie Naczelniku o przedstawienie tematu. Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury – W. Sobczyk: Została zlecona wstępna koncepcja programowo – przestrzenna zagospodarowania centrum miasta w pasie terenów przylegających do linii kolejowej Katowice – Dąbrowa Górnicza – Warszawa. Termin zakończenia opracowania koncepcji mija 30 czerwca 2009 roku. W tej chwili robiliśmy cykl spotkań z właścicielami terenów, na których koncepcja jest opracowywana, żeby wypracować pewien kompromis, aby układ komunikacyjny, który jest alternatywą dla ciągu Królowej Jadwigi i Sobieskiego został jak najlepiej dopracowany, żeby nie przeszkadzał w rozwoju firm znajdujących się w tym terenie, czyli chodzi o Hutę Bankową i o Zakład Przerobu Węgla Dąbrowa – dwie największe firmy, które korzystają z bocznicy kolejowej. PKP niestety nie miało środków na zlecenie koncepcji na przebudowę układu torowego w tym rejonie, środki te miały być przeznaczone na ten rok, niestety się nie udało. Została zlecona przez Warszawę wstępna koncepcja i studium wykonalności dla przebudowy i modernizacji węzła katowickiego, która między innymi obejmuje nasze miasto. W związku z tym zleciliśmy opracowanie wstępnej koncepcji programowo – przestrzennej, aby przedstawiony w tej koncepcji został między innymi układ torowy – maksymalna prędkość przejazdowa na terenach zurbanizowanych pociągów pośpiesznych i ekspresowych to 120km/h. W koncepcji trzeba było uwzględnić bezkolizyjny przejazd, połączenie miasta „północ – południe” pod linią kolejową z osi ul. Kościuszki, musi to być opracowane równolegle z kolejarzami. Jest to precyzyjna budowla i głębokość usadowienia drogi pod tunel, wysokość tunelu itp. muszą być szczegółowo pokazane, żeby to dobrze rozwiązać. W tym opracowaniu uwzględniamy również przebieg Drogowej Trasy Średnicowej (DTŚ), następnie punkt przy dworcu, jako centrum przesiadkowe z miejscami parkingowymi, czyli zadanie „parkuj – jedź” – wymaga to niezbędnej rezerwy terenowej. Trzeba rozwiązać problem bocznic kolejowych, które w tej chwili obsługują Hutę Bankową i Zakład Przerobu Węgla Dąbrowa i również w tej sprawie muszą się wypowiedzieć kolejarze, bo od ich koncepcji zależy ile my terenu będziemy mieli wolnego. W tej chwili nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć, co do SKR, jednakże w koncepcji zostaną uwzględnione dwa tory dla Szybkiej Kolei Regionalnej, która ma być alternatywą obsługi komunikacyjnej dla linii autobusowych od Ząbkowic do Katowic. Przewodniczący Komisji – I. Zugaj: Panie Naczelniku, czego możemy się spodziewać w tym i przyszłym roku, jeżeli chodzi o porządkowanie tych terenów? Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury – W. Sobczyk: Po przedstawieniu koncepcji wszczynamy prace nad opracowaniem miejscowego planu, nie będziemy czekać na Kolej. Jak Państwo wiecie tereny zamknięte nie są objęte miejscowymi planami, ale teren wokół będzie objęty. Na podstawie tej koncepcji będziemy mieli pewne dane, to, co my chcemy zrobić, żeby zostało uwzględnione w miejscowym planie. Po spotkaniach, które prowadzimy w trakcie opracowania koncepcji będą kontynuowane przy miejscowym planie, będzie opracowany plan i wyłożony do publicznego wglądu. Przewodniczący Komisji – I. Zugaj: Czyli będzie aktualizacja, bo tam mamy chyba miejscowy plan? Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury – W. Sobczyk: Tak aktualizacja, ale oprócz tego będziemy obejmować większą przestrzeń, bo cały teren do granicy wzdłuż ul. Sobieskiego do granicy z miastem Będzin i z linią kolejową. Drugi plan jest już na etapie uzgodnień – po drugiej stronie na terenie naszej Zagłębianki, gdzie mamy dużo gruntu gminnego do granicy z miastem Będzinem i tu doprowadzimy do sytuacji takiej, że będziemy mieli teren od ul. Sobieskiego do Parku Zielona pokryty w 100% miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Przewodniczący Komisji – I. Zugaj: A czy jakieś prace w przyszłym roku się zaczną, nie myślę o projektowaniu przestrzennym tylko mam na myśli prace wykonawcze? Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury – W. Sobczyk: Panie Przewodniczący, tutaj zależy wszystko od PLK, kiedy oni zrobią projekt i jak Warszawa zadecyduje, bo mieliśmy w tym roku zgodnie z podpisanym listem intencyjnym już projektować, niestety jest to opóźnione o rok czasu, co najmniej. Przewodniczący Komisji – I. Zugaj: Dziękuję bardzo, czy są pytania? Radny – J. Talkowski: Ja rozumiem, że chcemy w koncepcji zastosować bardzo nowoczesną możliwość rozwiązania, czyli w tunelu od ronda koło Poczty, tak? Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury – W. Sobczyk: Nie, tunel będzie pod torami, a rondo będzie na poziomie tunelu na osi ul. Kolejowej i Kościuszki. Radny – J. Talkowski: To w takim razie robimy bardzo staroświeckie rozwiązanie. Uważam, że powinno się puścić w tunelu od Poczty, trzeba tak zrobić tunel, żeby przerzucić na drugą stronę w kierunku ul. Limanowskiego i w tunelu puścić przejście na peron, bo to jest najnowocześniejsze rozwiązanie, a nie żebyśmy jakieś żelastwa robili, przykładem może być ta kładka przy ul. 3-go Maja. Jaki to będzie koszt? Kiedy będzie końcowy etap? Kiedy mieszkańcy będą mieli możność osiągnięcia pewnych korzyści z tego zakresu? I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: Jeżeli chodzi o rozwiązanie komunikacyjne – ono zostało już wcześniej przyjęte, jako konsekwencja przebiegu rezerwy terenowej pod przebieg DTŚ i to rondo pojawiło się kilka lat temu w tym miejscu, to jest konsekwencja kolejnych ruchów. Co do tunelu to oczywiście, że przechodzimy tunelem pod torami na osi ul. Kościuszki, dlatego tak ważne jest dla zaprojektowania, zaplanowania i podjęcia decyzji, wiedza, co z koleją? Konsekwencja 120km/h, jako szybkości przejazdu w terenie zabudowanym powoduje, że łuki nie będą musiały być tak drastycznie zmieniane jak przy 150 czy 170km/h. Nie będzie dużego przebudowania w rejonie dworca, oczywiście budynek dworca zniknie. Bocznice kolejowe muszą być obsługiwane przez PKP – te uzgodnienia trwają. Konsekwencją tej szybkości komunikacyjnej 120km/h to jest to, że muszą być dwa perony, trzeci peron będzie dla dwóch kierunków Szybkiej Kolei Miejskiej czy Szybkiej Kolei Regionalnej, to jest z jednej strony. Po drugiej stronie trafiamy w ul. Konopnicką – w obszar zabudowany to też pewne konsekwencje tej decyzji będą nawet, gdyby miało dojść do wykupu istniejących tam budynków. Co do pytania, kiedy będziemy tam budować – chcielibyśmy najpóźniej zacząć wtedy, kiedy zostanie podjęta decyzja o przebudowie torowiska w rejonie tunelu. Na bieżąco będziecie Państwo informowani, o tym, jakie są postępy. Ile to będzie kosztować? – nie wiem, dzisiaj trudno mi jest powiedzieć, jaka będzie wartość tego tunelu, trudno powiedzieć ilu partnerów znajdziemy do współpracy, trudno mi jest powiedzieć, jaka będzie funkcja dworca w Dąbrowie – czy to będzie dworzec przelotowy czy też będzie to przystanek, do którego będą się zjeżdżać pasażerowie. Radny – G. Jaszczura: Co z przejazdem na Konopnickiej? I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: Nie tylko na Konopnickiej, ale również na Łęknicach. W momencie, kiedy zostanie wybudowana kolej pod potrzeby 120km/h nie może być żadnego przejazdu kolizyjnego. Wszystkie przejazdy kolejowe będą bezkolizyjne. Radny – T. Skóra: Uważam, że my nie powinniśmy nic zaczynać dopóki kolej tego nie zdefiniuje całkowicie, więc nawet i ten plan zagospodarowania przestrzennego. My nawet nie wiemy, jaka będzie kategoria dworca, czyli jakie pociągi tam „zechcą” się zatrzymać, a jakie nie. Projektanci nawet nie będą w stanie policzyć strumienia pasażerów, które będą docierały i będą chciały wsiąść na tym dworcu, więc nawet projektowanie tego dworca jest niemożliwe, zresztą myślę, że będzie to należeć do kolei, bo to nie będzie zadanie miasta. Naszym zadaniem jest tylko komunikacja, czyli tunel pod torami i powiązanie się w jakiś sposób z DTŚ bądź drogą, która tam powstanie. Moja uwaga jest taka, być może nie trzeba się teraz śpieszyć z budowaniem koncepcji na siłę i uchwalaniem planu zagospodarowania przestrzennego, który jest jeszcze krokiem dalej w tą stronę, tylko trzeba poczekać na tego „mamuta” pozostałego po gospodarce PRL, czyli PKP. I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: To nie jest tak, że za wszelką cenę, ale jest konieczne pokazanie pewnych śladów w planie. My jak najszybciej chcemy to skrzyżowanie ustalić, pokazać konsekwencje tego skrzyżowania i zablokować planem możliwości różnych realizacji. My nie rozstrzygamy o wszystkim, my rozstrzygniemy gdzie będzie skrzyżowanie, gdzie będzie ślad komunikacyjny, gdzie będą usługi, handel, produkcja itd. i do tego potrzebny nam jest plan żebyśmy mogli do czasu rozpoczęcia tejże inwestycji, chronić te tereny. Co do kolei to 120km/h to jest ostateczna decyzja, mieścimy się w korytarzu, nie wiemy, w którym miejscu będzie skręt i jak on będzie wykańczany, czyli ile zostanie wolnego miejsca od strony PKP. Oczywiście, że ma Pan rację, to wszystko będzie uzależnione od tego czy będzie główny przystanek, które pociągi się będą zatrzymywać, a przede wszystkim będzie uzależnione od tego jak szybko powstanie SKR czy SKM, bo tak naprawdę główny ruch na tym dworcu powstanie wtedy, jak będzie bardzo szybkie i skuteczne połączenie z Sosnowcem, z Katowicami, z Gliwicami czy też tym śladem. Nie dopuszczamy do tego, żeby pośpiech powodował jakieś niepotrzebne, zbędne sytuacje, dzisiaj koncepcję musimy mieć, żeby zakończyć planem i chronić te tereny, dziękuję. Przewodniczący Komisji – I. Zugaj: Dziękuję, rozumiem, że na tym zakończymy ten temat? Przejdziemy do następnego punktu, bardzo proszę może o krótkie wprowadzenie ze względu na to, że materiał dostaliśmy krótko przed Komisją. Znalazłem także coś ciekawego (przetarg) na BIP z lipca tego roku: "Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z wewnętrzną Procedurą Spółki dot. wyboru Wykonawców/ Dostawców/ Usługodawców na zadanie pn.: „Przejście kanałem pod torami kolejowymi DN600 (175 mb) w ul. Limanowskiego – projekt”" jeśli chodzi o szczegóły polecam lektrę na BIP : ---->KLIK<----- Ten post edytował kwintosz sob, 05 wrz 2009 - 17:01 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#653
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
CYTAT Radny – J. Talkowski: To w takim razie robimy bardzo staroświeckie rozwiązanie. Uważam, że powinno się puścić w tunelu od Poczty, trzeba tak zrobić tunel, żeby przerzucić na drugą stronę w kierunku ul. Limanowskiego i w tunelu puścić przejście na peron, bo to jest najnowocześniejsze rozwiązanie, a nie żebyśmy jakieś żelastwa robili, Science fiction strikes back ![]() A co do likwidacji przejazdów - ciekawe jak rozwiążą problem przejazdu koło dworca w Gołonogu tudzież na Pogorii. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#654
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dla mnie to sf. Nie wyobrażam sobie tunelu przy dworcu PKP Gołonóg tak samo przy Gazowni. Najlepsze jest, że obecnie remontują chodnik przy przejeździe w kierunku Łęknic. Coś czuje, że jednak zrobią jeden tunel i odetną wszystkich ludzi mieszkających za torami..
Ten post edytował xMarcinx sob, 05 wrz 2009 - 17:55 |
|
|
![]()
Post
#655
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#656
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 14 mar 06 Skąd: Łosień / Gołonóg Nr użytkownika: 192 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dla mnie to sf. Nie wyobrażam sobie tunelu przy dworcu PKP Gołonóg tak samo przy Gazowni. Najlepsze jest, że obecnie remontują chodnik przy przejeździe w kierunku Łęknic. Coś czuje, że jednak zrobią jeden tunel i odetną wszystkich ludzi mieszkających za torami.. w aktualnym planie zagospodarowania, w gołonogu jest ujęty wiadukt z takim "ślimakiem" w prawo pod spód... nie moge teraz tego znaleźć. Ten post edytował prezes sob, 05 wrz 2009 - 19:34 |
|
|
![]()
Post
#657
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#658
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 14 mar 06 Skąd: Łosień / Gołonóg Nr użytkownika: 192 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#659
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dzięki!
Projekt ciekawy niemniej dla mnie jest to nie wyobrażalne zwłaszcza przy dworcu ten ślimak. Przejazdu za gazownia jakby wcale nie było. A wiadukt przy Cupiała jakaby prowadził teraz prosto do łańcuckiego (imo lepsze rozwiązanie). Według mnie wizja odcięcia części miasta, bo przejazd przy dworzec gołonog i konopnickiej to jakby za mało. Aż się prosi utrzymanie przejazdu przy gazowni (Urbańskiego), oraz wykonanie jakiegoś przejazdu jako przedłużenie ulicy Podłeknickiej (obecnie tylko ludzie tamtędy chodzą). |
|
|
![]()
Post
#660
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 38 Dołączył: śro, 31 gru 09 Nr użytkownika: 3,090 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ciekawi mnie jak zrobią przejazd przy pogori
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 05:19 |