![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#581
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 516 Dołączył: sob, 02 gru 06 Skąd: D.G. Mydlice Nr użytkownika: 352 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Patrząc na mapę to z Katowic jedną i druga trasą odległość wydaje się podobna, więc dobrze by było lobbować za pro zagłębiowskim odcinkiem, wie ktoś, jaką odległość mogłyby mieć poszczególne trasy ?
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#582
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Obie linie na dziń dzisiejszy nie mają sensu. ani z Piekar/Bytomia, ani z Łaz.
Budować od podstaw kilometry torów aby co godzina przejechał pusty szynobus ? To będzie mistrzostwo świata w marnowaniu publicznych pieniedzy. ![]() Jak ktoś chce dobrze dla Zagłębia, to niech za promil kosztu tych linii kolejowych, zrobi przystanek linii PKM Katowice przy M1. Taki z bezpośrednią przesiadką na tramwaj i będzie git. ![]() Poza tym, jak jeden z moim znajomych to zauważył, na trasie od Katowic do Zawiercia jest już dość duży ruch regionalny i dalekobieżny i wpasowanie tam często jeżdżącego pociągu do Pyrzowic chyba jest nawet niemożliwe na obecne możliwości techniczne! Wydaje mi się, że to raczej przejaw kolejowego niedasizmu niż realny problem. W latach 80' ruch był ze trzy razy większy (samo KRR co 20min, Tychy Miasto co 20min) i jakoś się wszystko mieściło. Nie mam pojęcia jaki jest stan zabezpieczeń na linii do Zawiercia. Ale jeśli założymy, że w pełni sprawny jest SBL to powinno się dać puścić pociągi co 5min. No powiedzmy z rezerwą co 10min. A widziałeś to tory w stronę Zawiercia tylko dla poc. towarowych bo ja nie.. Od Ząbkowic do Zawiercia tory są. Ten post edytował bzenek sob, 22 lis 2008 - 08:10 |
|
|
![]()
Post
#583
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Wydaje mi się, że to raczej przejaw kolejowego niedasizmu niż realny problem. W latach 80' ruch był ze trzy razy większy (samo KRR co 20min, Tychy Miasto co 20min) i jakoś się wszystko mieściło. prawda ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#584
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A ktoś wie co będzie z dworcem w golonogu i budynkiem? Przecie mozna by teraz podremontowac budynek, tak by w czasie budowanie tego w centrum pełnił role głównego, a później go sprzedać z podobnym przeznaczeniem jak komenda.
P.S w latach 80 dużo mowiło się o nitce tramwajowej na dworzec w gołonogu i na łeknice, ktos wie cos wiecej na ten temat? |
|
|
![]()
Post
#585
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 407 Dołączył: pią, 09 gru 05 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 174 Płeć: Mężczyzna GG: 1006247 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#586
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
xMarcinie! O czym Ty marzysz w ogóle?
![]() Jaki remont dworca, jaki główny w Gołonogu? ![]() |
|
|
![]()
Post
#587
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Coś dla entuzjastów szybkich zmian w okolicach dworca PKP. Prosto z paździrnikowego raportu procesu konsultowania projektu Master Planu dla transportu kolejowego w Polsce do 2030.
![]() CYTAT Linia nr 1 Warszawa - Katowice
Dla kilku odcinków linii przygotowywane są obecnie plany modernizacji. Dotyczy to odcinków Warszawa-Skierniewice oraz Zawiercie-Katowice-Zebrzydowice. W projekcie Master Planu dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 zakłada się, że prace modernizacyjne na odcinku Warszawa-Skierniewice zostana przeprowadzone w okresie 2007-20013. Odcinek Zawiercie - Katowice przewidywany jest do modernizacji w latach 2014-2020. Na lata 2007-2013 przewidziano inwestycje odtworzeniowe przywracające prędkość 120km/h na szeregu odcinkach linii, szczególnie Gorzkowice-Radomsko-Częstochowa-Zawiercie. Ten post edytował bzenek czw, 27 lis 2008 - 20:51 |
|
|
![]()
Post
#588
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Luk mail byz zrobiony w latach 2006/7. Oczywiscie to juz byl termin przesuniety, bo plany byly jeszcze wczesniejsze. Potem przesuneli na 2007/8. Teraz okazuje sie, ze jeszcze nie ma dokumentacji i planow. 10.09.08 mial byc rozstrzygniety przetarg ogloszony przez PKP PLK, a do 28.11.2008 dokumentacja miala byc gotowa.
CYTAT Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego nad inwestycją realizowaną na podstawie tej dokumentacji pn.: „Opracowanie dokumentacji technicznej na przebudowę toru nr 1 i 2 w km 299, 2 - 300,1, zmiana geometrii toru, przebudowa przejazdu kolejowego w km 299,522, budowa ssp na przejściu dla pieszych w km 300,020 oraz wymiana 2 szt. semaforów, przebudowa układu rozjazdowego wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i siecią z wymianą rozjazdu nr 10 i likwidacją rozjazdów nr 11 i 7" - w obrębie stacji Dąbrowa Górnicza wraz z przyległymi odcinkami torów linii kolejowej Nr 1 Warszawa - Katowice. To znalismy, ale pelnego zakresu robot na forum nie bylo: CYTAT 1. Zmiana geometrii torów szlakowych ( głównych zasadniczych nr 1 i 2 ze złagodzeniem łuków na wjeździe do st. Dąbrowa Górnicza i na wyjeździe w kierunku Katowic ). 2. Zaprojektować tory główne dodatkowe dla obsługi ruchu regionalnego , umożliwiające wyprzedzanie pociągów. 3. Zaprojektowanie lokalizacji nowego budynku nastawni. 4. Przebudowa przejazdu w ulicy Konopnickiej. 5. Dostosowanie sieci trakcyjnej do zmienionego układu torów i rozjazdów oraz do nowej prędkości konstrukcyjnej. 6. Dostosowanie elektrycznego ogrzewania rozjazdów do nowego układu torowego. 7. Zaprojektowanie oświetlenia nowo przebudowanych głowic. 8. Przystosowanie samoczynnej blokady liniowej w obu kierunkach do zmienionego układu torowego w stacji i przyjętej docelowej prędkości na przyległych szlakach. 9. Zaprojektowanie systemu kamer ( system antywłamaniowy , p-poż. ) monitorujących teren stacji i budowli z zabudowanymi urządzeniami w przypadku zdalnej obsługi. Ciekawe, jak to sie mialo to tunelu i nowego dworca. Zreszta juz niewazne bo i ten przetarg zostal uniewazniony przez PKP, zapomnieli sobie o lokalizacji. CYTAT Uzasadnienie prawne:
Postepowanie zostało uniewanione na mocy art. 93 ust. 1 pkt. 7 Ustawy. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiajacy rzeczywiscie w SIWZ okreslił termin realizacji projektów budowlanych i wykonawczych, specyfikacji technicznych, rachunków ilosciowych oraz kosztorysu inwestorskiego na 28.11.2008 . Zamawiajacy zgadza sie z wywodem skaracego ,e realizacja zmówienia wymaga uzyskania Decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, zgodnie z Ustawa z dnia 28 marca 2003r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007r. Nr 191, poz. 1374). Rozdział 2b , a uzyskanie takowej decyzji to przygotowanie wniosku o ustalenie lokalizacji linii kolejowej z ewentualnymi projektami podziału działek zajmowanych pod inwestycje. Naley zgodzic sie równie z moliwymi terminem uzyskania stosownych opinii, o których mowa w art. 9o. ust. 3 pkt 4, na podstawie art. 9o ust. 4 – nie dłuszym ni 30 dni od dnia otrzymania wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej , jak równie z 3 miesieczna procedura wydawania przez wojewode na wniosek Ministra własciwego do spraw transportu teje Decyzji . -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#589
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT Protokół nr 29/08
z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 24 października 2008 (...) Radny – R. Harańczyk: Panie Prezydencie, jak wyglądają rozmowy władz miasta z instytucją PKP na temat przebudowy dworca w naszym mieście? I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: Wyglądają dobrze. Podpisaliśmy porozumienie z PKP o współpracy. W poniedziałek mam spotkanie na którym będziemy ustalać na jakich warunkach będziemy realizować koncepcje. Radny – R. Harańczyk: Czy są szanse przebudowy samego dworca, nie chodzi tylko o torowisko? I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: Prawdopodobnie cały ten teren w Centrum będziemy musieli przebudować, cały ten układ torowy . (...) -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#590
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
CYTAT Prawdopodobnie cały ten teren w Centrum będziemy musieli przebudować, cały ten układ torowy . Zaiste, bardzo wyczerpująca odpowiedź! ![]() |
|
|
![]()
Post
#591
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
No to na razie koniec Flirtow w DG.
CYTAT ![]() Szybki flirt za 3 zł na trasie Tychy-Katowice Tomasz Głogowski 2008-12-14, ostatnia aktualizacja 2008-12-15 08:49 Mimo niedzieli nowe flirty odjeżdżały za stacji pełne pasażerów żądnych wrażeń z jazdy supercichym pociągiem Mimo niedzieli nowe flirty odjeżdżały za stacji pełne pasażerów żądnych wrażeń z jazdy supercichym pociągiem Fot. Marta Błażejowska / AG Kto przyszedł w niedzielę na stację Tychy Miasto, by zobaczyć, jak rusza Szybka Kolej Regionalna, na własne oczy przekonał się, że pociągi mają w sobie potężną magię. Emeryci, rodziny z małymi dziećmi, uczniowie i studenci chcieli przejechać się nowym flirtem do Katowic. Przygotowania trwały dwa lata i nie brakowało dramatycznych momentów, gdy wydawało się, że przedsięwzięcie skończy się fiaskiem. Jeszcze parę tygodni temu o szczegóły dofinansowania połączenia kłóciły się władze Tychów i urząd marszałkowski. W niedzielę jedni i drudzy kwitowali rzecz z uśmiechem: było, minęło, cieszmy się tym, co jest! Rzeczywiście, są powody do radości. Od wielu lat nie mieliśmy takiego wydarzenia związanego z komunikacją w naszym regionie. Od rana do późnej nocy, średnio co pół godziny, między Tychami a Katowicami jeździć będą pociągi, o których pasażerowie innych podmiejskich tras w naszym regionie mogą tylko pomarzyć. Ze stacji Tychy Miasto przez Tychy Zachodnie, Tychy (stare), Podlesie, Piotrowice, Ligotę i Brynów pociąg po 25 minutach dojeżdża do Katowic. Dwie pierwsze stacje od ośmiu lat były nieczynne i zniszczone. Aby flirty mogły się tam zatrzymywać, częściowo wyremontowano perony, postawiono wiatę i wycięto chwasty. Na inaugurację Szybkiej Kolei Regionalnej przyszło w niedzielę kilkaset osób. Gdy o 13.53 pierwszy z flirtów ruszył w trasę ze stacji w Tychach, w środku było tak ciasno, że nie można było włożyć szpilki. Ale nikt nie narzekał. - Jestem w szoku, że po tylu latach znów jadę pociągiem do Katowic. Do tej pory zawsze wybierałam samochód, ale taka podróż to koszmar. Korki, nie ma gdzie zaparkować, zimą ślisko. A pociągiem to co innego. Wygoda i spokój - chwali Ewa Strażacka, mieszkanka Tychów. Mieczysław Matonóg mieszka na osiedlu D w Tychach, o rzut kamieniem od wyremontowanej stacji. Mówi, że przez ostatnie lata z okien swojego mieszkania widział tylko pociągi ze złomem i samochodami wyprodukowanymi w fabryce Fiata. Teraz będzie podziwiał też pasażerskie flirty. - No, wreszcie ktoś pomyślał o takich zwykłych ludziach jak ja, którzy nie chcą tłuc się w autobusach! Te z tyskiego PKM-u to jeszcze jakoś wyglądają, ale autobusy należące do KZK GOP to same graty. A taki flirt to ekstraklasa - mówi pan Mieczysław i dodaje, że w pociągu to nawet podróż szybciej leci. - Człowiek usiądzie, otworzy gazetę i już jest na miejscu - mówi. Aby ułatwić mieszkańcom korzystanie z szybkiej kolei, wprowadzono nawet specjalny pomarańczowy bilet. Obowiązuje zarówno w pociągach, jak i autobusach oraz trolejbusach tyskiego PKM-u. Zwykły bilet na trasie Tychy Miasto - Katowice kosztuje 3 zł, a ulgowy 1,5 zł (bilet miesięczny można kupić za 95 zł). Wystarczy kupić pomarańczowy bilet w kiosku, wsiąść do autobusu lub trolejbusu i dojechać na stację kolejową. Potem ten sam bilet trzeba tylko skasować u konduktora i można spokojnie podróżować do samych Katowic. Władze Tychów zdecydowały się nawet na zwiększenie liczby kursów autobusów i trolejbusów, by mieszkańcy mogli dotrzeć do dwóch reaktywowanych stacji kolejowych. - Zintegrowanie komunikacji, gdy autobusy i trolejbusy nie rywalizują z pociągami, a dowożą pasażerów do stacji kolejowych, to świetne rozwiązanie - chwalił tyskich samorządowców Piotr Spyra, członek zarządu województwa śląskiego. Pochwalił się, że urząd marszałkowski też będzie miał w tym swój udział - w przyszłym roku przekaże na funkcjonowanie Szybkiej Kolei Regionalnej 11 mln zł. Uruchomiona w niedzielę kolej Tychy - Katowice to dopiero pierwszy etap nowoczesnego połączenia, które do 2013 roku ma dotrzeć z Tychów przez Katowice i Sosnowiec do Dąbrowy Górniczej. Władze Tychów zamierzają w przyszłości wybudować jeszcze trzy nowe przystanki: Tychy Lodowisko, Tychy Miasto przy ul. Grota Roweckiego oraz Tychy Bielska. W pobliżu nowych stacji mają powstać też dwa wielopoziomowe parkingi, by mieszkańcy podróżujący do Katowic mogli zostawiać tam swoje samochody. Cała inwestycja ma kosztować 41,43 mln zł. Większość pieniędzy ma pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. - Dlatego mówimy, że jesteśmy dopiero na początku, a nie na końcu drogi - mówi Elżbieta Kania, wiceprezydent Tychów. CYTAT tvs
Z Tychów do Katowic szybciej Na tę chwilę mieszkańcy Tychów czekali osiem lat. Właśnie tyle minęło od czasu, kiedy po raz ostatni mogli pociągiem dojechać z centrum miasta do Katowic. Dzisiaj historia zatoczyła koło. Na trasie Tychy Miasto-Katowice ruszyła szybka kolej regionalna. Kursy co 25 minut, taki sam czas przejazdu, tanie bilety i nowoczesne pociągi. To wszystko ma sprawić, że odrodzone połączenie będzie pierwszym, ale ważym krokiem na drodze do stworzenia Szybkiej Kolei Regionalnej. Trudno się dziwić zainteresowaniu mieszkańców, skoro po raz ostatni mogli odjechać ze stacji w centrum miasta osiem lat temu. Dla Joanny Brylak nowy pociąg oznacza jedno - łatwiejszy dojazd do pracy: Autobusy są bardzo przepełnione i dużo czasu się spędza w autobusie. Natomiast myślę, że to wyjdzie i bardziej ekonomicznie i szybciej, no i komfort jazdy na pewno jest większy niż w autobusie. Bo niewiele autobusów wyposażeniem może się równać z Flirtem. Jeżdził pan syrenką? Nie. No to inaczej. Przeskok z epoki kamienia łupanego a dzisiejszy - dodaje Krystian Blaszczok, maszynista. Ten przeskok dosrzegają również pasażerowie. Jest to wygodne, szybkie, bezpieczne. Nc tylko korzystać. - chwali Tomasz Naskręcki. Korzystanie będzie łatwiejsze dzięki "pomarańczowemu biletowi". Obowiązuje on zarówno w autobusach i trolejbusach MZK, jak i w pociagu. Na duże zainteresowanie pasażerów liczą władze Tychów, dla których start nowego połączenia to dopiero początek kilkuletnich inwestycji. Nie ma wind, nie ma podjazdów dla niepełnosprawnych, nie ma wózków. To jest wszystko w planach, w projektach. Chcemy rozpocząć dzisiaj dużą pracę. To jest tak jak pan powiedział, praca na kilka najbliźszych lat - tłumaczy Elżbieta Kania wiceprezydent Tychów. Do 2012 roku miasto wybuduje nowe przystanki Tychy-Lodowisko, Bielska i Miasto przy ul. Grota Roweckiego. Zmodernizowany też zostanie przystanek Tychy Zachodnie. To wszystko ma sprawić, że nowa linia z każdym rokiem będzie bardziej popularna. Na ten rok są finanse na to polączenie. Myślę, że około roku trzeba badać i będziemy badali, zreszta te składy liczą podróżnych. I będziemy wiedzieli ile osób jeździ - mówi Jarosław Kołodziejczyk PKP Przewozy Regionalne. Kolej liczy podróżnych, a Ci minuty, które będą spędzać w pociągu. Przejazd z Tychów do Katowic zajmie 26 minut. Specjaliści wolą więc mówić raczej o lekkiej, a nie szybkiej kolei. Gęstość przystanków nie pozwala większej szybkości rozwinąć, bo droga hamowania przy predkości 160 km wynosi 1,6 tys. metrów - tłumaczy Karol Trzoński PKP Polskie Linie Kolejowe. Dlatego chociaż pociągi mogą jeździć nawet 120 km/h, to średnio pojadą około 90. Tyle samo, ale milonów złotych wydał na zakup nowoczesnych pociagów Urząd Marszałkowski. Urzędnicy liczą, że w ciagu kilku lat Flirty pojadą z Tychów nie tylko do Katowic, ale przez Sosnowiec do Dąbrowy Górniczej. Mamy nadzieję, ze dla pozostałych samorządów skupionych w KZK GOP powodzenie tej linii będzie tym impulsem do współdziałania - mówi Piotr Spyra członek zarządu województwa śląskiego. Uruchomione dzisiaj połączenie to na razie mały Flirt Tychów z PKP i Urzędem Marszałkowskim. Żeby można było mówić o naprawdę gorącym romansie, do tego trójkąta muszą jeszcze dołączyć Sosnowiec i Dąbrowa Górnicza. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#592
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 180 Dołączył: pon, 04 lut 08 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 1,095 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#593
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#594
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
CYTAT Uruchomione dzisiaj połączenie to na razie mały Flirt Tychów z PKP i Urzędem Marszałkowskim. Żeby można było mówić o naprawdę gorącym romansie, do tego trójkąta muszą jeszcze dołączyć Sosnowiec i Dąbrowa Górnicza. Widzę, że już wszyscy królewskie miasto Będzin spisali na stratę. Nima tramwajów, nima Flirta ![]() |
|
|
![]()
Post
#595
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Skoro juz tak dzisiaj o ograniczeniach w komunikacj szynowej
![]() ... za kilka dni ma zostac zlikwidowanych wiele kursow na trasie Gliwice-Zawiercie-Czestochowa. Najwazniejsza linia aglomeracji, pojawiaja sie jakies marzenia i plany SKM, a tu coraz wieksze ciecia, ktore dotykaja przy okazji kmunikacji w samej aglomeracji. Do tego przez Strzemieszyce chyba tez maja byc jakies ciecia. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#596
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
... za kilka dni ma zostac zlikwidowanych wiele kursow na trasie Gliwice-Zawiercie-Czestochowa. Najwazniejsza linia aglomeracji, pojawiaja sie jakies marzenia i plany SKM, a tu coraz wieksze ciecia, ktore dotykaja przy okazji kmunikacji w samej aglomeracji. To jest próba wyduszenia z województwa dodatkowych pieniędzy dla PKP. Aby była skuteczna najlepiej skasować właśnie te najbardziej widowiskowe połączenia na średnicy GOP. Niestety takie są efekty lekkomyślnego podpisania z PKP PR 5-letniej umowy na finansowanie przewozów w województwie. ![]() |
|
|
![]()
Post
#597
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No cóż - widać po raz kolejny że walka urzędasów jest ważniejsza niż los zwykłych obywateli...
Ten post edytował Sebastian22 śro, 07 sty 2009 - 18:31 |
|
|
![]()
Post
#598
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
W naszej aglomeracji nie ma żadnej długofalowej polityki transportowej.
Likwidacja połączeń na lini Gliwice - Zawiercie to nie wszystko. Dopiero co z wielką fetą mówiono a uruchomieniu Flirtów na linii Tychy - Katowice a teraz się je ogranicza. Wcześniej ograniczono połączenia na niedawno uruchomionej linii Bytom - Gliwice. Nie dziwię się, że ludzie będą po pierwsze stronić od komunikacji miejskiej. Jak tylko kogo będzie stać będzie jeździł autem. Tłok na ulicach będzie się wzmagał. Inna grupa zamiast korzystać z kolei będzie zmuszona przesiąść się do autobusów. To też na pewno będzie bardzo pozytywnie rzutować na sprawność całego układu komunikacyjnego. Do tego ta rzeczniczka KZK GOP. Jakiś obłęd. Dziś w Radio Katowice mówiła, że owszem w niektóych autobusach może być teraz trochę zimno, bo z zimą czasem trudno wygrać ale zasadniczo dotyczy to tylko starego taboru. Czy ta kobieta jeździ raz na miesiąc autobusem chociać ????. |
|
|
![]()
Post
#599
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Nowy rozkład jazdy, czyli ponad 100 pociągów mniej wczoraj Od dzisiaj obowiązuje w naszym regionie nowy rozkład jazdy spółki Przewozy Regionalne PKP. Na tory wyjedzie o ponad sto pociągów mniej niż do tej pory. O sześć kursów mniej będzie pomiędzy Bielskiem a Cieszynem. Zlikwidowano dwa pociągi wczesnym rankiem (godz. 5.38 i 6.18), jeden o godz. 11.47 i trzy po południu: o godz. 14.11, 14.45 i 18.40. Po pięć składów wypadnie również z trasy Zebrzydowice-Cieszyn oraz pomiędzy Żywcem, Bielskiem i Czechowicami-Dziedzicami. Trudniej będzie się też poruszać między Wodzisławiem Śląskim a Katowicami (znika po jednym kursie w każdą stronę: o godz. 10.57 i 11.41) oraz Raciborzem i Rybnikiem (odjazdy z godz. 10.25 i 19.20). O dwa przedpołudniowe pociągi będzie również mniej na trasie Lubliniec-Częstochowa oraz Opole-Lubliniec. Narciarzy i amatorów turystyki nie ucieszy zapewne wiadomość, że nie będzie już kursu z Katowic do Wisły o godz. 18.20 i powrotnych połączeń o godz. 4.41 i 17.08. Największych cięć dokonano na niedawno uruchomionych trasach - między Bytomiem a Gliwicami oraz Tychami i Katowicami. Z tej pierwszej zniknie 16 kolejnych pociągów. Na tej drugiej odwołano po 14 kursów w obydwie strony w soboty i niedziele. W dni wolne od pracy przestaną też jeździć po trzy poranne i trzy popołudniowych pociągi pomiędzy Dąbrową Górniczą a Jaworznem-Szczakową. Odwołano również kursy z Częstochowy przez Zawiercie do Gliwic. Tymi pociągami na zajęcia dojeżdżają przede wszystkim studenci. Do Gliwic nie da się już dojechać o godz. 10.50 z Częstochowy i o godz. 7.54 z Zawiercia. Wypadły również dwa poranne połączenia z tego miasta - do Częstochowy (godz. 5.46) i Gliwic (godz. 7.45). Przedstawiciele organizującego te kursy Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP tłumaczą zmiany zbyt małą kwotą pieniędzy przekazaną z Urzędu Marszałkowskiego. Urzędnicy odpowiadają zaś, że zaproponowane stawki przewozowe wzrosły o ok. 40 proc. Według Krzysztofa Radomskiego, zastępcy dyrektora Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP, z rozkładów znikają najbardziej nierentowne połączenie. - Kursuje nimi zbyt mało pasażerów - twierdzi Radomski. Krzysztof P. Bąk -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#600
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jak zwykle k...a wypociny DZ! Na trasie Bielsko-Cieszyn NIE ZMNIEJSZONO liczby połączeń, tylko CAŁKOWICIE zlikwidowano tam kursy pasażerskie i w tej chwili nic tam z B-B z pociągów nie jeździ!
A ostatnia wypowiedz w DZ Pana Radomskiego - nic, ino za jaja go powiesić! |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 00:29 |