![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#561
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Uważasz że to załatwi sprawę dworca w obecnym jego stanie? Oczywiście, że tak. Kolej polega na jeżdżących pociągach, a nie na złotych klamkach w ubikacji. ![]() Nie rozumiem dlaczego teraz nie moglibyśmy tworzyć centrum przesiadkowego. To przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Rozwiązania leżą daleko poza granicami miasta. Równie dobrze mógłbyś się domagać budowy stacji metra bo może kiedyś takie w GOP zbudują i nasza będzie jak znalazł. Ten post edytował bzenek nie, 26 paź 2008 - 20:11 |
|
|
![]()
Post
#562
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Pamietacie kogos na forum, kto mial cos otworzyc w magazynie obok dworca. Zaczeli cos tam robic a potem byla dluga przerwa. Kilka dni temu zauwazylem, ze magazyn jest w trakcie malowania z zewnatrz. Ostatnio zawsze przejedzam tam po zmroku i nie moge ocenic.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#563
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 81 Dołączył: sob, 01 lis 08 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 2,293 Płeć: Kobieta GG: 8646382 ![]() |
nom pomalowali na jakis brZydki brazowy kolor ;p
a poza tym jest tam jakis sklep od niedawna z wiklina... |
|
|
![]()
Post
#564
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Było coś o tym tutaj na forum....że tam sklep z wikliną i takimi różnymi mebelkami....nawet stronka chyba była tego sklepu.
|
|
|
![]()
Post
#565
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 160 Dołączył: śro, 26 gru 07 Nr użytkownika: 993 Płeć: Mężczyzna GG: 4723472 ![]() |
Obiło mi się o uszu, że znajomy ojca chce otworzyć tam restaurację dla motocyklistów, klub VC 1978, ale może się już plany zmieniły, sądząc po kolorze malunków
![]() |
|
|
![]()
Post
#566
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Trochę z innej strony - zobaczcie, jak mógłby wyglądać dworzec w Dąbrowie, gdyby o niego dbano. Myszkowski jest bardzo podobny:
![]() ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#567
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 81 Dołączył: sob, 01 lis 08 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 2,293 Płeć: Kobieta GG: 8646382 ![]() |
no myszkow w porownaniu z DG to taka troche wies ;p
ale dworzec maja w lepszym stanie faktycznie... ale u nas to PKP musi sie za to wziac... np. w Katowicach mowia o remoncie dworca odkad moja mama tam pracuje czyli ponad 20 lat... efektow nie widac do tej pory ... wiec i pewnie nam przyjdzie czekac na remont ok 20 lat ![]() |
|
|
![]()
Post
#568
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
![]() ![]() CYTAT Informacja o unieważnieniu postępowania na podstawie
art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (...) Tryb i nazwa postępowania: Postępowanie prowadzone w trybie negocjacji bez ogłoszenia o wartości poniżej 206 000 euro na zadanie pod nazwą: Koncepcja programowo-przestrzenna wraz z analizą finansową i ekonomiczną wykonalności dla zadania: „Kompleksowe rozwiązanie układu drogowego i funkcjonalne połączenie z nowym układem torowym modernizowanej linii E65 w stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza w rejonie ul Kościuszki – Kolejowej”. (...) Dane o ofertach: a ) liczba złożonych ofert: 0 b ) liczba ofert odrzuconych i ofert nie rozpatrzonych z powodu wykluczenia oferenta: 0 (...) Postępowanie unieważniono z powodu: (art.93 ust.1 ustawy pzp): 1 nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu, z zastrzeżeniem pkt 2 i 3; (...) -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#569
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
brak zainteresowania hmmm
|
|
|
![]()
Post
#570
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tak naprawde nic nie wiemy. Skoro w trybie negocjacji, to rownie dobrze chetnych moglo cos odstraszyc (warunki,wymagania itp).
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#571
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
He, he, he... to ja pozwolę sobie przypomnieć mój post z 24 lipca.
![]() CYTAT Według założeń gminy zwycięzca drugiego przetargu będzie miał około czterech miesięcy na przygotowanie dokumentacji. Ma być gotowa do listopada tego roku. Na jej podstawie ustalone zostaną z PKP szczegóły dalszych działań Taaa... nie udało się wyłonić chętnego na zrobienie koncepcji w ciągu póltora roku to z pewnością uda się znaleźć jelenia który za podobne pieniądze zrobi więcej w 4 miesiące. ![]() Życze powodzenia władzom miasta ![]() Tak to właśnie się kończą próby zaklinania rzeczywistości i wiara w Świętego Mikołaja. ![]() |
|
|
![]()
Post
#572
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Kolej do Pyrzowic. Czyżby przez Zagłębie? Tomasz Głogowski 2008-11-13, ostatnia aktualizacja 2008-11-13 22:26 Koleją do Pyrzowic przez Sosnowiec, Zawiercie i Łazy, zamiast przez Bytom i Chorzów. Absurd? Wcale nie! Grupa internautów i miłośników lotnictwa rozpoczęła akcję "Kolej na Pyrzowice", popierającą ten pomysł. Niebawem petycja w tej sprawie ma trafić na biurko marszałka województwa ![]() Z linii kolejowej do Pyrzowic, poza pasażerami jadącymi z Katowic, mogliby korzystać także ci z Częstochowy i Krakowa Nie cichnie wrzawa wokół planów budowy szybkiej kolei na lotnisko w Pyrzowicach. Z powodu braku funduszy projekt ten został wykreślony z listy najważniejszych inwestycji związanych z Euro 2012, ale sprawą, po interwencji posłów Platformy Obywatelskiej, zajęło się Ministerstwo Infrastruktury. Okazało się wtedy, że rozpatrywana jest jeszcze jedna koncepcja połączenia Katowic z lotniskiem. Pociąg do Pyrzowic, zamiast przez Bytom i Chorzów, miałby kursować przez Sosnowiec i Zawiercie. Podróż trwałaby co prawda około godziny, ale rozwiązanie to ma jedną zaletę. Nie trzeba - jak w pierwotnym wariancie - budować nowych torów, bo te już istnieją! Połączenie wykorzystywałoby czynną dziś linię kolejową Zawiercie - Łazy - Mierzęcicie, po której jeżdżą pociągi towarowe. Pomysł spodobał się internautom i miłośnikom lotnictwa skupionym wokół portalu pasażer.com. To oni rozpoczęli akcję pod hasłem „Kolej na Pyrzowice”. Uruchomili stronę w internecie i zaczęli zbierać podpisy pod petycją, która popiera alternatywne połączenie do Pyrzowic (www.pasazer.com/knp). Chcą ją przekazać marszałkowi województwa z prośbą, by poparł to rozwiązanie. - Wszystkie dyskusje pomijały do tej pory możliwość kursowania pociągów przez Sosnowiec, Dąbrowę Górniczą, Zawiercie i Siewierz, a to obecnie jedyna i najszybsza droga. Dlatego chcemy przekonać do tej idei marszałka, kolejarzy i samorządowców - mówi Ireneusz Dylczyk, pomysłodawca akcji "Kolej na Pyrzowice". Ma nadzieję, że akcja poruszy serca pasażerów, przynajmniej w takim samym stopniu jak obrona dworca kolejowego w Katowicach. - Udało się z dworcem, uda się z koleją do Pyrzowic - mówi Dylczyk. Osoby zaangażowane w promocję alternatywnego połączenia przyznają, że ma ono kilka wad. Po pierwsze, pociągi "airport express" nie kursowałyby przez najbardziej zaludnione obszary aglomeracji, m.in. Chorzów, Bytom oraz Gliwice. Poza tym linia Mierzęcice - Zawiercie wymaga generalnego remontu. Trzeba by też wybudować przystanek w okolicach obecnego i planowanego terminalu pasażerskiego w Pyrzowicach. Zdaniem inicjatorów akcji "Kolej na Pyrzowice", te kłopoty są niczym w porównaniu z zaletami alternatywnego połączenia. Podają argumenty: - cała infrastruktura należy do PKP Polskich Linii Kolejowych, co eliminowałoby konieczność wykupu gruntów; - w bezpośrednim sąsiedztwie linii mieszka około 650 tys. mieszkańców; - poprzez Centralną Magistralę Kolejową można by uruchomić bezpośrednie połączenie lotniska z Częstochową i Krakowem; - w drugiej fazie istnieje możliwość odbudowy odcinka z Mierzęcic do Tarnowskich Gór i połączenia lotniska bezpośrednio z Bytomiem i Gliwicami. Czy te argumenty przekonają władze województwa? Samorządowcy, z którymi rozmawialiśmy, są zaintrygowani, ale ostrożni. Piotr Spyra, członek zarządu województwa, przyznaje, że słyszał o koncepcji Ministerstwa Infrastruktury, ale zaznacza, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły. - Czekamy na pełną dokumentację tego projektu. Jeżeli będzie gotowa, zastanowimy się nad takim przebiegiem trasy, ale trudno dziś cokolwiek przesądzić. Przyznaję, że jest to jakaś alternatywa - mówi. "Gazeta" dowiedziała się, że przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych początkowo sceptycznie podchodzili do trasy Katowice - Zawiercie - Pyrzowice, ale po sejmowej deklaracji wiceministra infrastruktury Juliusza Engelhardta sytuacja się zmieniła. Kolej rozważa, czy połączenie przez Zawiercie nie byłoby rzeczywiście tańsze niż budowa od podstaw 24-kilometrowego odcinka z Bytomia Rozbarku, przez Piekary Śląskie do Pyrzowic. "pociągi "airport express" nie kursowałyby przez najbardziej zaludnione obszary aglomeracji, m.in. Chorzów, Bytom oraz Gliwice" Napisali, jakby to byla jakas ogromna roznica. DG jest bardziej zaludniona niz Chorzow, a Sosnowiec bardziej niz Bytom, czy Gliwice. Do tego przz Gliwice wcale by nie przechodzila, chyba ze z przesiadka. CYTAT ![]() Z Katowic do Pyrzowic przez Zawiercie? Tomasz Głogowski 2008-11-06, ostatnia aktualizacja 2008-11-07 12:04 Szybka kolej do Pyrzowic nie powstanie na Euro 2012 - potwierdził w czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt. Przy okazji rzucił pomysł, który zaskoczył nawet samych kolejarzy. - Można wykorzystać linię łączącą Pyrzowice z Zawierciem. O tym, że projekt budowy szybkiej kolei na lotnisko w Pyrzowicach został wykreślony z listy najważniejszych inwestycji związanych z Euro 2012, napisaliśmy na początku października. Po naszym tekście sprawą zainteresowali się śląscy posłowie PO. W czwartek wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt potwierdził w Sejmie, że spółka PKP Polskie Linie Kolejowe nie zdąży z budową połączenia na lotnisko przed mistrzostwami. Głównym powodem takiej decyzji jest wysoki koszt. Okazało się, że na przełomie 2006 i 2007 r. źle oszacowano koszty inwestycji. Na projekt linii kolejowej na lotnisko zapisano wtedy tylko 30 mln euro, ale - gdy kolej zaczęła tworzyć szczegółowy kosztorys - okazało się, że inwestycja pochłonie co najmniej 330 mln euro! Takich pieniędzy nie zapisano w żadnym programie infrastrukturalnym. Engelhardt zaznaczył, że brane są pod uwagę także inne rozwiązania połączenia Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach. Jednym z nich według PAP-u jest budowa trasy na bazie jednotorowej linii łączącej Pyrzowice z Zawierciem. Kolejarze, z którymi rozmawialiśmy, są zaskoczeni tym pomysłem. Dziś na tej trasie kursują bowiem tylko pociągi towarowe, zaopatrujące lotnisko w paliwo i do tej pory nikt nie rozważał wpuszczenia tam przewozów pasażerskich. Poza tym z informacji "Gazety" wynika, że linia towarowa jest w złym stanie, a pociągi jeżdżą tam z prędkością 20 km/h. - Nie rozwiązuje to też problemu, bo Katowice nadal nie miałyby bezpośredniego połączenia z lotniskiem. Pociąg musiałby jechać z Katowic do Zawiercia i stamtąd do Pyrzowic. A to trwałoby wieki - mówi nasz rozmówca. Zresztą sam minister Engelhardt przyznał, że taka inwestycja nie może być uznana za docelową. Jeżeli kolej zdecyduje się na takie rozwiązanie, "to może powstać zarzut, że nieracjonalnie wydatkujemy budżetowe środki". Zapewnił jednak, że propozycja zostanie przeanalizowana przed podjęciem ostatecznej decyzji. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#573
|
|
![]() UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 9 Dołączył: nie, 16 mar 08 Skąd: Małachattan Nr użytkownika: 1,166 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Pasażer do Pyrzowic
Wejdź na tę stronę i wyraź swoje poparcie dla tej koncepcji. |
|
|
![]()
Post
#574
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Prowadzenie kolejki z Katowic do Pyrzowic, która z założenia z pewnością ma być szybka, przez Sosnowiec, DG i Zawiercie nie ma sensu, zwłaszcza po obecnych torach! Czas przejazdu dłuższy niż autobusu po DK86 a potem ekspresówką, to kto tym pojedzie?
Poza tym, jak jeden z moim znajomych to zauważył, na trasie od Katowic do Zawiercia jest już dość duży ruch regionalny i dalekobieżny i wpasowanie tam często jeżdżącego pociągu do Pyrzowic chyba jest nawet niemożliwe na obecne możliwości techniczne! |
|
|
![]()
Post
#575
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dave no chyba nie powiesz mi ze kolej jedzie szybciej przez chorzow batory, chorzow stary, bytom , tarnowskie gory. Według mnie , dla nas korzystniejsze jest połaczenie przez DG i Zawiercie z wiadomych względów.
A własnie jak czesto ten pociąg miałby jezdzic?? jesli 3-4 razy dziennie mysle ze bez problemu by sie wpasował |
|
|
![]()
Post
#576
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 38 Dołączył: pią, 09 mar 07 Skąd: DG-Strzemieszyce Nr użytkownika: 546 Płeć: Mężczyzna GG: 6540816 ![]() |
..................Poza tym, jak jeden z moim znajomych to zauważył, na trasie od Katowic do Zawiercia jest już dość duży ruch regionalny i dalekobieżny i wpasowanie tam często jeżdżącego pociągu do Pyrzowic chyba jest nawet niemożliwe na obecne możliwości techniczne! ale w tym artykule pisze że ta "szybka" kolej miałaby wykorzystywać osobny tor, obecnie wykorzystywany przez pociągi towarowe!! więc duży ruch regionalny i dalekobieżny nie ma nic do tego |
|
|
![]()
Post
#577
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
ale w tym artykule pisze że ta "szybka" kolej miałaby wykorzystywać osobny tor, obecnie wykorzystywany przez pociągi towarowe!! więc duży ruch regionalny i dalekobieżny nie ma nic do tego A widziałeś to tory w stronę Zawiercia tylko dla poc. towarowych bo ja nie.. O tory dla poc. towarowych to chodziło o odcinek pomiędzy Zawierciem (czy inną miejscowością) a Pyrzowicami i potem dalej do Tarnowskich Gór. Gdzieś tam pewnie są jakieś stare nitki kolejowe które może i są a może i nie są do tej pory wykorzystywane. Poza tym Dave, a jak jeszcze wyobrażasz sobie uruchomienie SKRu? A przecież ma to być uruchomione w niedalekiej przyszłości. Początkowo do Sosnowca a potem prawdopodobnie DG. Tak, plany były na osobny peron ale czy tory... W Będzinie puszczenie dodatkowego toru chyba graniczy z cudem.. Z innej beczki, jadąc kiedyś D-tką przez Sosnowiec widziałem nowego flirta pomykającego w stronę DG. Orientuje się ktoś ile jeździ składów na trasie Gliwice-Częstochowa a może to był tylko jednorazowy przypadek? Ten post edytował kwintosz wto, 18 lis 2008 - 23:55 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#578
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 14 mar 06 Skąd: Łosień / Gołonóg Nr użytkownika: 192 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A widziałeś to tory w stronę Zawiercia Z innej beczki, jadąc kiedyś D-tką przez Sosnowiec widziałem nowego flirta pomykającego w stronę DG. Orientuje się ktoś ile jeździ składów na trasie Gliwice-Częstochowa a może to był tylko jednorazowy przypadek? jeździłem ostatnio często do czewy, i codziennie mozna było spotkać flirta w kursie 15:20 z czewy. jechałem i pierwsze wrażenie że bardzo mało miejsca (okazało się złudne), drugie - totalna cisza w czasie jazdy ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#579
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Z innej beczki, jadąc kiedyś D-tką przez Sosnowiec widziałem nowego flirta pomykającego w stronę DG. Orientuje się ktoś ile jeździ składów na trasie Gliwice-Częstochowa a może to był tylko jednorazowy przypadek? Wklejałem na Sosnowcu, wkleję i tu ![]() Info z pmk: CYTAT EN75-001 jeździł w minionym tygodniu na pociągach: """""""" 12 Katowice 4:39 Częstochowa 6:21 21 Częstochowa 8:40 Gliwice 11:13 28 Gliwice 11:55 Częstochowa 14:24 70023 Częstochowa 15:20 Katowice 16:45 EN75-003: """"""""" 70018 Katowice 8:20 Częstochowa 9:41 25 Częstochowa 10:40 Gliwice 13:13 32 Gliwice 13:55 Częstochowa 16:17 47 Częstochowa 21:35 Katowice 23:28 Miało to tak być już niby na stałe aż do uruchomienia połączeń do Tych M., ale kto wie czy jeszcze coś się nie zmieni? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#580
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Master! Jasne, że przez Bytom i TG do Pyrzowic nie byłoby szybciej, ja cały czas porównuje trasę przez DG i Zawiercie z nowym szlakiem, który ma powstać od razu z Katowic do Pyrzowic, ew od Chorzowa!
Jasne, że dla DG to lepiej, gdyby ta kolejka jechała przez nasze miasto - ale ja staram się obiektycznie to oceniać pod kątem całego regionu a nie tylko DG! ![]() ![]() ![]() Kwintosz! Kolejki do Pyrzowic nie utożsamiam z SKR, bo ta ch... wi czy i kiedy w ogóle powstanie na taką skalę, jak powinna. Natomiast samą SKR kojarzę nie jako osobne pociągi w stronę DG/Łaz/Zawiercia z Gliwic co 15/20/30 minut z biletami na nie i na KZK GOP, a kursu PKP osobno, tylko SKR jako część linii i kursów PKP PR o wzmożonej częstotliwości w GOP na określonej strefie honorujaca zintegrowane i niedrogie bilety ważne w pociągach, tramwajach i autobusach. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 00:29 |