IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 22 23 24 25 26 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
Sebastian22
post czw, 15 maj 2008 - 18:14
Post #461


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



a co tam będzie? Znam dobrze okolice, kiedyś mieszkałem tam w podwórku obok dworca PKP...miło wspominam bo było gdzie sie bawić i dużo zieleni:P Pamiętam też ruchliwą bocznicę no i łącznik do Defum gdzie spalinówka SM42 jeździła kilka razy na tydzień.... Dziś juz niema takiego uroku ta okolica....Defum zdycha eeh...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iahu
post czw, 15 maj 2008 - 23:14
Post #462


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 14
Dołączył: wto, 06 maj 08
Nr użytkownika: 1,273
Płeć: Mężczyzna
GG: 3134193 status gadu-gadu



CYTAT(Sebastian22 @ czw, 15 maj 2008 - 18:14) *
a co tam będzie? Znam dobrze okolice, kiedyś mieszkałem tam w podwórku obok dworca PKP...miło wspominam bo było gdzie sie bawić i dużo zieleni:P Pamiętam też ruchliwą bocznicę no i łącznik do Defum gdzie spalinówka SM42 jeździła kilka razy na tydzień.... Dziś juz niema takiego uroku ta okolica....Defum zdycha eeh...



Będzie siedziba radia z Torunia smile2.gif

Tak im się spodobała wylana rampa smile2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post czw, 15 maj 2008 - 23:37
Post #463


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



CYTAT(iahu @ czw, 15 maj 2008 - 23:14) *
Będzie siedziba radia z Torunia smile2.gif

Tak im się spodobała wylana rampa smile2.gif


Widziałem Cię dziś (jeśli sam to robisz) jak się dziś z tym wszystkim męczyłeś hehe,.. to że ludzie się przyglądają to normalka, więc nie musiałeś na mnie krzywo patrzeć laugh.gif Ładnie cegiełki poustawiane, na parkingu też tongue.gif Codziennie prawie przechodzę, to widzę postępy.
Pytanie podstawowe brzmi, czy jest sens wkładać pieniądze akurat w tą miejscówkę. Na pewno to przemyślałeś? Czy na swoją działalność nie znalazłeś innego lokalu w DG i wybór padł na tą, czy to był wybór świadomy?


A co by nie robić zupełnego off top-a, przy torach w DG dalej jakieś ruchy. Jakiś czas temu przywieźli jakieś rury, rów o długości kilkuset metrów też wykopany dalej jest. Swoją drogą ostatnio we wt. robotnicy w pobliżu torów "leżakowali" sobie, prawie jak sjesta..


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post czw, 15 maj 2008 - 23:50
Post #464


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(kwintosz @ czw, 15 maj 2008 - 23:37) *
A co by nie robić zupełnego off top-a, przy torach w DG dalej jakieś ruchy. Jakiś czas temu przywieźli jakieś rury, rów o długości kilkuset metrów też wykopany dalej jest. Swoją drogą ostatnio we wt. robotnicy w pobliżu torów "leżakowali" sobie, prawie jak sjesta..


Wymieniają kanalizację (odwodnienie torów?). No i rozwalali kominki wentylacyjne schronu, bo im były cegły potrzebne wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iahu
post pią, 16 maj 2008 - 00:01
Post #465


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 14
Dołączył: wto, 06 maj 08
Nr użytkownika: 1,273
Płeć: Mężczyzna
GG: 3134193 status gadu-gadu



CYTAT(kwintosz @ czw, 15 maj 2008 - 23:37) *
Widziałem Cię dziś (jeśli sam to robisz) jak się dziś z tym wszystkim męczyłeś hehe,.. to że ludzie się przyglądają to normalka, więc nie musiałeś na mnie krzywo patrzeć laugh.gif Ładnie cegiełki poustawiane, na parkingu też tongue.gif Codziennie prawie przechodzę, to widzę postępy.
Pytanie podstawowe brzmi, czy jest sens wkładać pieniądze akurat w tą miejscówkę. Na pewno to przemyślałeś? Czy na swoją działalność nie znalazłeś innego lokalu w DG i wybór padł na tą, czy to był wybór świadomy?
A co by nie robić zupełnego off top-a, przy torach w DG dalej jakieś ruchy. Jakiś czas temu przywieźli jakieś rury, rów o długości kilkuset metrów też wykopany dalej jest. Swoją drogą ostatnio we wt. robotnicy w pobliżu torów "leżakowali" sobie, prawie jak sjesta..



Ja z natury jestem pogodnym człowiekiem więc skrzywienie na mojej twarzy to mogło być zmęczenie lub słońce, które daje popalić ostatnimi dniami.
Musiałem zatarasować parking gdyz czekałem na gruszkę z betonem no i się w końcu doczekałem smile2.gif

Co do tego miejsca hmm... akurat to był jeden z nielicznych sklepików startujących od 500m2.
Tylko tak jak już pisałem wcześniej tam były plany z DTŚ a troszkę mnie martwi gdzie oni chcą przekopać ten tunel.
No ale pożyjemy zobaczymy nie ma co się załamywac tylko trzeba jutro troszkę odpocząć i pouszczelniać dach.
Ogólnie to ja mam sentyment do starych budynków:) przynajmniej w środku jest jak z klimą.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post pią, 16 maj 2008 - 00:02
Post #466


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



CYTAT(Leszek @ czw, 15 maj 2008 - 23:50) *
Wymieniają kanalizację (odwodnienie torów?). No i rozwalali kominki wentylacyjne schronu, bo im były cegły potrzebne wink.gif

Szczerze powiedziawszy nie wiem po co te rury i po co ten rów, zresztą nie zaglądałem do niego i co w nim jest. wink.gif Ogólnie na trasie do Katowic już spokój. Szyny wymienione chyba aż po Zawodzie na tym jednym torze. Gdzieniegdzie widać panów w pomarańczowych kamizelkach ale nic poważnego nie robią.. Ciekawe co z drugim torem..


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iahu
post pią, 16 maj 2008 - 00:04
Post #467


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 14
Dołączył: wto, 06 maj 08
Nr użytkownika: 1,273
Płeć: Mężczyzna
GG: 3134193 status gadu-gadu



CYTAT(Leszek @ czw, 15 maj 2008 - 23:50) *
Wymieniają kanalizację (odwodnienie torów?). No i rozwalali kominki wentylacyjne schronu, bo im były cegły potrzebne wink.gif


Po cegły mogli podejść do mnie smile2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post pią, 16 maj 2008 - 00:08
Post #468


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



CYTAT(iahu @ pią, 16 maj 2008 - 00:01) *
Ja z natury jestem pogodnym człowiekiem więc skrzywienie na mojej twarzy to mogło być zmęczenie lub słońce, które daje popalić ostatnimi dniami.
Musiałem zatarasować parking gdyz czekałem na gruszkę z betonem no i się w końcu doczekałem smile2.gif
Co do tego miejsca hmm... akurat to był jeden z nielicznych sklepików startujących od 500m2.
Tylko tak jak już pisałem wcześniej tam były plany z DTŚ a troszkę mnie martwi gdzie oni chcą przekopać ten tunel.
No ale pożyjemy zobaczymy nie ma co się załamywac tylko trzeba jutro troszkę odpocząć i pouszczelniać dach.
Ogólnie to ja mam sentyment do starych budynków:) przynajmniej w środku jest jak z klimą.


Spoko, następnym razem jak będę miał chwilę podejdę. Sam jestem ciekaw jak to wygląda ze stanem technicznym itp.
No właśnie, głównie chodzi o DTŚ. Myślę że z tunelem nie będzie problemów, gorzej za kilka lat (oby) jeśli się doczekamy DTŚki. A w UM byłeś, pytałeś co i jak planują w tamtym rejonie? Podejrzewam że doprowadzenie tego budynku do stanu używalności sporo kasy pochłonie, to też na Twoim miejscu wolałbym mieć tą pewność, przynajmniej na okres kilku lat w przód.

Ogólnie te tereny po powstaniu CH Pogoria i współpracy miasta z PKP, mogą się całkowicie zmienić. Pytanie w jakim kierunku i co dokładnie miałoby zostać zrealizowane. Przyznam, że dla mnie ten budynek jest do wyburzenia. Zresztą, nadmienię tylko że zdziwiłem się, że ktoś chciał to ruszać.

Ten post edytował kwintosz pią, 16 maj 2008 - 00:08


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pią, 16 maj 2008 - 08:41
Post #469


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(iahu @ pią, 16 maj 2008 - 00:04) *
Po cegły mogli podejść do mnie smile2.gif


E, chciałoby się im fatygować kilkaset metrów, jak pod ręką (a właściwie pod szpadlem) mieli surowiec smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post pią, 16 maj 2008 - 15:39
Post #470


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(kwintosz @ pią, 16 maj 2008 - 00:02) *
Ogólnie na trasie do Katowic już spokój. Szyny wymienione chyba aż po Zawodzie na tym jednym torze. Gdzieniegdzie widać panów w pomarańczowych kamizelkach ale nic poważnego nie robią.. Ciekawe co z drugim torem..


... i pociągi od DG do Katowic jeźdżą od ponad miesiąca średnio 20-30 km/h i na tym "wyremontowanym" odcinku pociągi Ex/IC generują 10-15 minut spóźnienia! angry.gif
Ja nie wiem, czemu po remoncie i to tyle czasu obowiązuje takie ograniczenie prędkości? Pierw było od DG do granicy Będzina z Sosnowcem, teraz u nas jest lepiej, to znowu od granicy z Sosnowcem do Katowic Zawodzie się wloką pociągi!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arbas
post pią, 16 maj 2008 - 23:16
Post #471


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,023
Dołączył: czw, 16 lis 06
Nr użytkownika: 307



Witaj iahu!
To, że robisz schody do koszmaru-magazynu - Twoja sprawa, ale zanim zaapelujesz aby "wyremontować stary zabytkowy dworzec" pofatyguj się do jego wnętrza i na własne oczy zobacz, że tam już nie ma co remontować! On się SYPIE w dosłownym słowa znaczeniu, a grzyb sięga od piwnic po sufity.
To Polskie Koleje Państwowe doprowadziły do takiego stanu i brak nadziei na jakiekolwiek pozytywne działanie z ich strony. Pewnie czekają na cud Tuska.
A może miasto weźmie sprawę w swoje ręce i sprawi mieszkańcom przynajmniej porządny peron z zadaszeniem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 17 maj 2008 - 10:59
Post #472


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(kwintosz @ pią, 16 maj 2008 - 00:02) *
Ciekawe co z drugim torem..
Termin wykonania minal w zeszlym roku...
CYTAT(Arbas @ pią, 16 maj 2008 - 23:16) *
A może miasto weźmie sprawę w swoje ręce i sprawi mieszkańcom przynajmniej porządny peron z zadaszeniem?
No robia te koncepcje, ktore maja byc gotowe we wrzesniu. Trzeba zrobic porzadnie i nowy, a nie prowizorki. Oczywiscie perony powinny byc w calosci zadaszone. Na zachodzie to maja hale dworcowe, w naszym kraju tylko kilka, oczywiscie na zachodzie. Pod zaborem rosyjskim model azjatycki. Hala jest tez we Lwowie (Galicja).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 27 maj 2008 - 21:27
Post #473


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
Echo Miasta, 26.05.2008 r.

Pierwszy z nowych pociągów trafi na śląskie tory już 15 czerwca. Za trzy tygodnie powinny już wozić pasażerów.

Mogą osiągać prędkość 160 km/h, każdy ma 74 m długości i waży 117 ton. Są pomalowane w barwy naszego regionu (żółty i błękitny) oraz ozdobione herbem województwa śląskiego. Tak wyglądają cztery pociągi Flirt, z których pierwszy 15 czerwca wyruszy na śląskie tory. Ma za sobą testy techniczne i sprawdzian bezpieczeństwa. Już dziś jest gotowy do drogi. Podobne pociągi jeżdżą po torach Szwajcarii, Niemiec, Włoch i Węgier.

Tydzień dla maszynistów
- Kilka dni po przyjeździe pociągu poświęcimy jeszcze na szkolenie maszynistów, bo Flirty są zupełnie nowymi maszynami i ich obsługa różni się od prowadzenia pociągów, które już mamy. Tydzień, dwa powinny wystarczyć żeby mogli nim podróżować pasażerowie - mówi Barbara Szczerek z katowickiego oddziału PKP Przewozy Regionalne.

Kolejne Flirty, które urząd marszałkowski zamówił dwa lata temu, w siedleckiej fabryce szwajcarskiej firmy Stadler, będą sukcesywnie dojeżdżać na Śląsk do jesieni. Ostatni powinien być u nas 15 października.

Docelowo Tychy
Docelową trasą, którą będą obsługiwać jest odcinek Tychy - Katowice - Sosnowiec (ewentualnie do Gliwic). Na tej trasie ma funkcjonować tzw. szybka kolej, a podróż ma tu trwać około pół godziny.
- W związku z tym, że stacja Tychy Miasto zostanie otwarta 1 września, na razie będą obsługiwać inne odcinki - dodaje Szczerek.

Jako pierwsi z nowej jakości podróżowania będą się mogli nacieszyć pasażerowie na liniach Częstochowa - Katowice - Bielsko-Biała oraz Gliwice - Katowice - Częstochowa. Tam właśnie będzie kursować pierwszy Flirt.

Co to jest Flirt
Flirt to szwajcarski, nowoczesny, niskopodłogowy pociąg długości około 74 m, mogący się poruszać z prędkością do 160 km/h. Może przewieźć około 500 pasażerów. (180 miejsc siedzących, 290 miejsc stojących). Jest wyposażony w klimatyzację, kamery, podjazdy dla niepełnosprawnych oraz nowoczesne wyciszenie. Cztery pociągi Flirt, jakie zamówił w 2006 r. samorząd województwa śląskiego, kosztowały 90 mln zł, a do 2013 roku ma się pojawić kolejnych 16 maszyn, które mają kursować m.in. pomiędzy Gliwicami a Częstochową i Bielskiem-Białą a Katowicami.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 29 maj 2008 - 23:09
Post #474


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



wlasciwie nic nowego, PD:

CYTAT
Światełko w tunelu

Już niedługo dworzec kolejowy
w centrum miasta nie będzie straszył
przyjezdnych i mieszkańców swoim
wyglądem. Po kilku latach rozmów,
negocjacji ze spółkami PKP przyszedł
czas na konkrety. Konieczność „ucywilizowania”
tego rejonu Dąbrowy wymusiła
także pobliska budowa Centrum
Handlowego „Pogoria”, a także
ewentualna lokalizacja w tym miejscu
centrum przesiadkowego.
Pierwszym, podstawowym krokiem
rozpoczynającym działania w tym zakresie
było przystąpienie we wrześniu 2007
roku do sporządzenia miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego dla
terenów położonych w rejonie linii kolejowej
PKP Katowice – Warszawa oraz
ulic: Kościuszki i Sobieskiego do granicy
administracyjnej z Będzinem. Podjęcie
przez dąbrowskich radnych stosownej
uchwały wynikało z braku miejscowego
planu na przeważającej części tego obszaru,
na którym zgodnie z obowiązującym
„Studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego
miasta Dąbrowa Górnicza”, teren ten
przeznaczony był pod usługi, produkcję
i budowę drogi. Dzisiaj są to tereny kolejowe
zamknięte, tereny po byłej KWK
„Paryż”, tereny Huty Bankowej, tereny
Galii oraz Mayland Real Estate sp. z o.o.
Na terenach poprzemysłowych Huty
Bankowej w chwili obecnej buduje się
Centrum Handlowo-Usługowe „Pogoria”.
Podpisanie w marcu 2008 roku listu
intencyjnego między gminą a PKP S.A
i PKP PLK S. A. to kolejny krok naprzód.
Strony wyraziły gotowość do
współpracy przy realizacji projektu polegającego
na kompleksowym rozwiązaniu
układu drogowego i połączeniu go
z nowym układem torowym. PKP oraz
miasto podjęły wspólne działania dot.
zmodernizowania infrastruktury kolejowej,
stworzenia zintegrowanego systemu
komunikacji oraz wykreowania
przestrzeni publicznej okołodworcowej,
co zapewne pozytywnie wpłynie na wizerunek
miasta i spółek PKP.
- Jesienią br mieszkańcy miasta będą
mogli zapoznać się z wariantową koncepcją
programowo – przestrzenną dla
tego rejonu. W chwili obecnej trwa postępowanie
przetargowe w tym zakresie.
Dokument odniesie się do modernizacji
torowiska, co ma pozwolić pociągom
rozwijać prędkość 160 km/h, dotyczyć
będzie skrzyżowania dwupoziomowego
w ciągu ulicy Kościuszki jako połączenia
południowej z północną częścią miasta,
adaptacji istniejącego lub realizacji nowego
budynku dworca oraz centrum
przesiadkowego, adaptacji bocznic kolejowych,
parkingów typu PARK & RIDE.
Opracowany dokument pozwoli określić
nie tylko zakres prac, ale i czas realizacji
zadania – wyjaśnia Henryk Zaguła,
I z-ca prezydenta miasta.
Po wyborze wariantu spełniającego
możliwie wszystkie oczekiwania powstanie
„Studium wykonalności”
uwzględniające analizę techniczną, finansową,
ekonomiczną oraz oddziaływanie
na środowisko. Jak wszystko pójdzie
zgodnie z planem, można mieć nadzieję,
że w 2010 roku inwestycja wyjdzie
z dokumentów i zacznie pojawiać
się w rzeczywistości. (ste)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 03 cze 2008 - 19:50
Post #475


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Kilka dni temu zauwazylem, ze nie ma juz tego budynku za przejazdem w strone dworca, "przeznaczonego do likwidacji w 2006"

CYTAT


Flirt już szykuje się do wjazdu w Śląskie
Tomasz Głogowski
2008-06-01, ostatnia aktualizacja 2008-06-02 08:24

Pierwszy z czterech pociągów Flirt 15 czerwca trafi na Śląsk. Właśnie rozpoczęło się szkolenie maszynistów, którzy poprowadzą te nowoczesne składy.

Pierwszy z czterech takich pociągów pojawi się u nas w czerwcu, ostatni we wrześniu
Trzy pozostałe maszyny zamówione przez władze województwa śląskiego w siedleckiej fabryce Stadlera będą do nas docierać w następnych miesiącach. Ostatni z pociągów, które kosztowały 90 mln zł, dojedzie we wrześniu.

PKP Przewozy Regionalne zaczęły już szkolenie maszynistów, którzy będą prowadzić Flirty. Nie jest to takie proste, bo pociągi różnią się od tych, do których przyzwyczaili się pracownicy kolei. - Są naszpikowane elektroniką - przyznaje Jarosław Kołodziejczyk, zastępca dyrektora Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach, i dodaje, że oprócz zwykłych maszynistów trzeba będzie też wyszkolić instruktorów, którzy będą uczyli jazdy Flirtami swoich kolegów.

Flirty, każdy o długości 74 m, zostały m.in. wyposażone w klimatyzację, podjazdy dla niepełnosprawnych oraz nowoczesne wyciszenie. Każdy przystosowany jest do przewozu ok. 500 pasażerów (180 miejsc siedzących). Wewnątrz pociągu, który może osiągnąć prędkość do 160 km/godz., zamontowane zostaną też kamery. - To będzie całkiem inny komfort jazdy niż ten, który teraz kojarzy się nam z państwową koleją - zapewnia Kołodziejczyk i przypomina, że takie same maszyny jeżdżą po torach m.in. Włoch, Austrii i Niemiec.

Pierwszy Flirt, który w czerwcu pojawi się na torach, nie będzie kursował tylko po jednej. Kolej chce, aby pociąg pojawiał się w co najmniej kilku miastach, tak by pasażerowie mogli się do niego przekonać. Później Flirty mają jeździć m.in. między Gliwicami i Częstochową oraz Bielskiem-Białą i Katowicami.

W piątek sejmik zgodził się na ogłoszenie przetargu na osiem kolejnych nowoczesnych pociągów. Mają kosztować 160 mln zł i trafią do nas za dwa lata.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adasmos
post czw, 05 cze 2008 - 12:01
Post #476


UZYTKOWNIK
*

Grupa: FdZD
Postów: 42
Dołączył: śro, 17 sty 07
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Sabadell/Barcelona
Nr użytkownika: 405
Płeć: Mężczyzna



http://www.mmsilesia.pl/1859/2008/6/5/mm-u...ory=interwencje

CYTAT


MM ujawnia: Uratują dworzec w Strzemieszycach?



Uszkodzony w zeszłym roku przez pożar dworzec kolejowy w Strzemieszycach, stoi i niszczeje. Swoją pomoc w jego ożywieniu oferuje lokalna społeczność: Wiesław Olszewski oraz zespół „Kruk”.


Dworzec wraz z przyległymi terenami należy do PKP. – Miasto wyraziło chęć przejęcia obiektu, prowadzone są rozmowy na ten temat – mówi Tomasz Liszaj, rzecznik prasowy PKP. – Trzeba najpierw dokonać podziału geodezyjnego terenu – dodaje.
O sprawie oszczędnie wypowiadają się urzędnicy dąbrowskiego magistratu: - Kluczową kwestią dla całej sprawy jest wyjaśnienie wszelkich spraw własnościowych między spółkami PKP i Skarbem Państwa – mówi Anna Zubko z Wydziału Strategii, Promocji i Komunikacji Społecznej UM. – Obecnie rola miasta w tym temacie jest ograniczona i trudno przesądzać o losach tego obiektu – dodaje Zubko.

Budynek dworca może zostać przejęty przez miasto między innymi za długi kolei. Jak się dowiedzieliśmy, taka sytuacja może mieć miejsce w tym przypadku.

Stary dworzec jako centrum kultury?

- Trzeba to pociągnąć, coś z tym zrobić. Jesteśmy gotowi na współpracę, możemy tego przypilnować – mówi dla MM Piotr Brzychcy, muzyk zespołu „Kruk” i dziennikarz „Hardrockera”. – Moglibyśmy całość zorganizować na wzór Miejskiego Domu Kultury „Kazimierz” (prężnie ostatnio działający w sąsiednim Kazimierzu Górniczym ośrodek kultury – przyp. red.) – dodaje Brzychcy.

Chcemy założyć fundację, która by się zajęła ożywieniem tego miejsca, szukamy poparcia – mówi natomiast Wiesław Olszewski, miłośnik obiektu. Pokazuje korespondencję, którą prowadził w sprawie dworca z Urzędem Miejskim w Dąbrowie Górniczej. Prosił między innymi o uporządkowanie placu przed obiektem, proponując czynny udział w przedsięwzięciu. – Niestety, władze samorządowe zmieniły się i pomysł nie został zrealizowany. Boimy się, żeby po ewentualnym przejęciu przez miasto obiektu nie powstał w jego miejscu jakiś supermarket – kwituje Olszewski.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 13 cze 2008 - 19:38
Post #477


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



w budzecie ma sie pojawic:

CYTAT
- 600.000,00 na opracowanie koncepcji programowo – przestrzennej wraz z analizą finansową
i ekonomiczną wykonalności dla zadania „ Kompleksowe rozwiązanie układu drogowego i funkcjonalne połączenie z nowym układem torowym modernizowanej linii E65 w stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza
w rejonie ul. Kościuszki – Kolejowej”


Za to dworzec zniknal z WPI, co jest dziwne. Nie zauwazylem kiedy, ani wyjasnienia


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojck
post nie, 15 cze 2008 - 21:55
Post #478


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 16
Dołączył: nie, 15 cze 08
Nr użytkownika: 1,338
Płeć: Mężczyzna



Witam.
Obiło mi się kiedyś o uszy coś o powstaniu na terenach DG SKM. Czy ktoś coś o tym słyszał?
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post pon, 16 cze 2008 - 15:47
Post #479


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Kiedyś coś takiego słyszałem. Ale "SKM" miała biec od Tychów do Sosnowca. W przyszłości miałaby być przedłużona do Huty Katowice.

Ale ile w tym wszystkim było prawdy, ile "kaczki dziennikarskiej" a ile "kiełbasy wyborczej" to nie wiem. Bo jak szybko się ta informacja ukazała, tak szybko przestano o niej mówić/pisać.


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 16 cze 2008 - 23:37
Post #480


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Rozmawialismy o tym na forum kilka razy. Szukaj glownie w temacie o dworcu PKP. Ten temat zostanie potem przeniesiony i polaczony wlasnie z tematem o dworcu.
Tychy - Sosnowiec pojawia sie dopiero od niedawna, najczesciej piszac o nowych pociagach Stadlera. Z SKM to nie ma nic wspolnego. Ze 2-3 lata temu byla jakas wstepne koncepcja SKM, nawet kilka wizualek, ale nie wiadomo na ile to bylo powazne. To bylo wiele linii, czesc potzrebne i realne, a czesc jakies marzenia.
A sam temat SKM w GOPie pojawia sie od wielu, wielu lat. Pewnie od kilkudziesieciu biggrin.gif
W DG SKM ma siegac do Zabkowic lub ex HK. Maja powstac dodatkowe stacje, jak na wysokosci CA - "DG Ratusz".


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 22 23 24 25 26 > » 
Reply to this topicStart new topic
8 Użytkowników czyta ten temat (8 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 17:47
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza