![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#441
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Niepotrzebnie tak spamujesz, jakbys chcial na tym zrobic jakis szybki interes
![]() Nie ma jeszcze dokladnych planow. Ale pewne, ze go zburza. Wraz z nowym dworcem, tunelem i DTŚ nie bedzie dla niego miejsca. Post wyzej masz mape z DTŚ i droga bedaca przedluzeniem Kosciuszki, wraz z tunelem. We wrzesniu powinnismy sie dowiedziec wiecej. Mamy nadzieje, ze koncepcje zostana upublicznione. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#442
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 14 Dołączył: wto, 06 maj 08 Nr użytkownika: 1,273 Płeć: Mężczyzna GG: 3134193 ![]() |
Przepraszam za zamieszczenie tego pytania w kilku miejscach, nie mam doświadczenia w poruszaniu się po forum.
Co do tego magazynu to planuje uruchomić w nim sklep i dlatego jest dla mnie ważne jakie są faktyczne plany z tym budynkiem. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#443
|
|
![]() ...nocny wysławiacz firmamentu ... ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 92 Dołączył: sob, 02 cze 07 Skąd: DG/Cieszyn Nr użytkownika: 721 Płeć: Kobieta ![]() |
a czy oriętujecie sie czy będzie można jeszcze kiedyś pojechać z dworca głównego w DG do Krakowa bez przesiadki?... wiem, że kiedyś można było... teraz jest w prawdzi opcja przesiadki w Ząbkowicach ale czy jest plan przebudowy torów bezpośrednio prowadzących w stronę Małopolski?...
|
|
|
![]()
Post
#444
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
a czy oriętujecie sie czy będzie można jeszcze kiedyś pojechać z dworca głównego w DG do Krakowa bez przesiadki?... wiem, że kiedyś można było... teraz jest w prawdzi opcja przesiadki w Ząbkowicach ale czy jest plan przebudowy torów bezpośrednio prowadzących w stronę Małopolski?... Nie sądzę, prawdę mówiąc, od dawna nie powstała w Polsce żadna nowa linia kolejowa (a w tym przypadku tak by de facto musiało być, tory na odcinku DG - Gołonóg - DGHK - DG Południowa w zasadzie nie istnieją, wszystkie maszty semaforów są wycięte, mostki do odbudowy...) -------------------- |
|
|
![]()
Post
#445
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 605 Dołączył: śro, 14 kwi 04 Nr użytkownika: 75 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT a czy oriętujecie sie czy będzie można jeszcze kiedyś pojechać z dworca głównego w DG do Krakowa bez przesiadki?... wiem, że kiedyś można było... teraz jest w prawdzi opcja przesiadki w Ząbkowicach ale czy jest plan przebudowy torów bezpośrednio prowadzących w stronę Małopolski?... Kurcze nie pamiętam takich czasów, żeby kiedyś można było jechać z DG centrum bezpośrednio. To chyba nie możliwe. Bo jeśli tak było to i tak chyba pociąg musiał jechać do Ząbkowic i tam zmieniać kierunek jazdy. Albo inna opcja to pociąg przez Kato - takie połączenie mogło być - tylko w jakim celu? Kiedyś się jeździło z DG Huta Katowice. Ponad to z DG jest całkiem dobre połączenie PKSem, busem - szybciej a ceny podobne. Osobiście bardziej lubię pociągi, ale takie połączenie nie było by chyba atrakcyjne. Chociaż ja często korzystam z pociągu przyśpieszonego w relacji Kraków-Częstochowa przez Ząbkowice i jest OK. |
|
|
![]()
Post
#446
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Kurcze nie pamiętam takich czasów, żeby kiedyś można było jechać z DG centrum bezpośrednio. To chyba nie możliwe. Bo jeśli tak było to i tak chyba pociąg musiał jechać do Ząbkowic i tam zmieniać kierunek jazdy. Albo inna opcja to pociąg przez Kato - takie połączenie mogło być - tylko w jakim celu? Kiedyś się jeździło z DG Huta Katowice. Picaro, przecież napisałem jaką trasą mógł jeździć taki pociąg - z Gołonoga była dawniej łącznica do DG HK (i oddzielny peron, w tej chwili już niemal zarośnięty z rozkradzionymi płytkami i szczątkami torów). -------------------- |
|
|
![]()
Post
#447
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 605 Dołączył: śro, 14 kwi 04 Nr użytkownika: 75 Płeć: Mężczyzna ![]() |
w sumie racja, napisałeś
![]() ale jakoś nie kojarzę w którym miejscu była taka łącznica: DG - Gołonóg - DGHK - DG Południowa. Chodzi mi o ten odcinek z Gołonoga do DG HK. |
|
|
![]()
Post
#448
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
w sumie racja, napisałeś ![]() ale jakoś nie kojarzę w którym miejscu była taka łącznica: DG - Gołonóg - DGHK - DG Południowa. Chodzi mi o ten odcinek z Gołonoga do DG HK. W Gołonogu jadąc od Zagłębia Dąbrowskiego do przejazdu zaraz za garażami (po lewej) i drogą w stronę Sadowej/Spisaka (po prawej) mijasz najpierw stary tor (za nim po lewej jest 'park' przed dworcem i tory do Katowic/Warszawy), kilka lat temu miał oddzielne zapory, teraz zostały tylko podstawy. Po lewej w krzakach widać jeszcze resztkę drugiego toru (pozostałość po ładowni przy stacji w Gołonogu), po prawej jest stary peron (był niski i wykładany płytkami chodnikowymi, w odróżnieniu od jedynego obecnie czynnego peronu). Wzdłuż niego jest jeszcze tor, który najpierw idzie w zasadzie równolegle do czynnych torów, potem zostaje z niego sam tłuczeń (tzw. starotorze) i odchodzi łukiem w prawo (jeśli idziesz od Gołonoga), by dojść do ul. Gwardii Ludowej. Tuż przed nią z lewej strony dochodzi nasyp, po którym biegła kiedyś łącznica od Piekła, obydwa tory łączyły się tuż przed ulicą, był to posterunek odgałęźny Babia Ława (przejazd na Gwardii Ludowej został zlikwidowany około 5 lat temu, trochę wcześniej zburzono budynek, w którym były urządzenia do obsługi posterunku/zwrotnicy). Dalej jeden tor biegł w stronę DGHK, rozdzielając się na dwa niedaleko od przystanku (za ulicą Zaplecze) - do dzisiaj jeszcze są dwa nieużywane perony na zachód od tych przy linii z Ząbkowic, wiaty już na nich zlikwidowano. Ładnie to widać na przykład na zumi. Ciąg dalszy (może) nastąpi ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#449
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 605 Dołączył: śro, 14 kwi 04 Nr użytkownika: 75 Płeć: Mężczyzna ![]() |
a no racja, teraz sobie przypominam
![]() Faktycznie kiedyś jak się jeździło na starą Pogorie to były dwa przejazdy ![]() |
|
|
![]()
Post
#450
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 14 Dołączył: wto, 06 maj 08 Nr użytkownika: 1,273 Płeć: Mężczyzna GG: 3134193 ![]() |
A kto pamięta pociąg do Tarnowskich Gór jak jeżdziła taka parowa lokomotywa.
|
|
|
![]()
Post
#451
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
A kto pamięta pociąg do Tarnowskich Gór jak jeżdziła taka parowa lokomotywa. Do Brzezin Śląskich (czyli części Piekar obecnie), nie do TG. To znam niestety tylko z opowieści ![]() Pociąg (osobowy) do Piekła już nie jeździ niestety. Dzisiaj właśnie fotografowałem to, co zostało w Ząbkowicach z peronu, z którego odjeżdżały te pociągi... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#452
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Do Brzezin Śląskich (czyli części Piekar obecnie), nie do TG. To znam niestety tylko z opowieści ![]() Pociąg (osobowy) do Piekła już nie jeździ niestety. Dzisiaj właśnie fotografowałem to, co zostało w Ząbkowicach z peronu, z którego odjeżdżały te pociągi... To pochwal się fotkami jak możesz ![]() |
|
|
![]()
Post
#453
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
To pochwal się fotkami jak możesz ![]() Wrzucę potem, ale to głównie trawa ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#454
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Pozostałości peronu w Ząbkowicach, z którego odjeżdżały kiedyś pociągi do Piekła
![]() ![]() Ale jak pisałem, głównie trawa ![]() ![]() ![]() ![]() I jeszcze kładka: ![]() ![]() Fajne reggae loki trafiłem, ale to już chyba mało interesujące dla forumowiczów... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#455
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
W Gołonogu jadąc od Zagłębia Dąbrowskiego do przejazdu zaraz za garażami (po lewej) i drogą w stronę Sadowej/Spisaka (po prawej) mijasz najpierw stary tor (za nim po lewej jest 'park' przed dworcem i tory do Katowic/Warszawy), kilka lat temu miał oddzielne zapory, teraz zostały tylko podstawy. Po lewej w krzakach widać jeszcze resztkę drugiego toru (pozostałość po ładowni przy stacji w Gołonogu), po prawej jest stary peron (był niski i wykładany płytkami chodnikowymi, w odróżnieniu od jedynego obecnie czynnego peronu). A tak to wygląda: Z ulicy: ![]() Kawałek w głąb dżungli ![]() ![]() Tu wreszcie widać, że to peron: ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#456
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
@iahu
to Ty sie zdecydowales i to twoja ekipa walczy z tym magazynem? ![]() Na krotki czas dobrze jakby ktos tam cokolwiek zadbal, ale zbyt duza inwestowac to juz chyba nie warto -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#457
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
@Leszek Przybywa takich miejsc, a tory odchodzące w tym miejscu w strone Tworznia, częsciowo chyba opisane są na tej stronie ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#458
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
@Leszek Przybywa takich miejsc, a tory odchodzące w tym miejscu w strone Tworznia, częsciowo chyba opisane są na tej stronie ![]() Tak, na tej stronie jest sporo informacji również o innych liniach i przystankach w Dąbrowie (Piekło, Tworzeń, Staszic). Zresztą autor to mój znajomy i dał mi błogosławieństwo na ewentualne wykorzystanie swoich zdjęć na forach. Zaś co do przybywania - mam nadzieję, że przynajmniej w Dąbrowie już nie przybędzie, co mogli zniszczyć już zostało zniszczone ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#459
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,023 Dołączył: czw, 16 lis 06 Nr użytkownika: 307 ![]() |
Jeśli mówisz o tej koszmarnej ruderze przy dworcu PKP, w której znajdował się przez dłuuuuugie lata skład budowlany żony Pana Radnego, to nadziei na zburzenie paskudztwa raczej nie ma.
Właśnie murarze krzątają się poprawiając schody. Nie wierzę by inwestowało PKP, pozostaje więc prywatny właściciel lub dzierżawca - oby lepszy niż dotychczasowy, który wycisnął z obiektu wszystkie soki i doprowadził do całkowitej ruiny. A może tenże właśnie kupił teraz za przysłowiowy grosik? Obym się mylił! Poprawcie mnie, jeśli macie o tym "obiekcie" inne dobre wieści! |
|
|
![]()
Post
#460
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 14 Dołączył: wto, 06 maj 08 Nr użytkownika: 1,273 Płeć: Mężczyzna GG: 3134193 ![]() |
@iahuto Ty sie zdecydowales i to twoja ekipa walczy z tym magazynem? :)Na krotki czas dobrze jakby ktos tam cokolwiek zadbal, ale zbyt duza inwestowac to juz chyba nie warto Witam.Sam osobiście walcze z tym magazynem ![]() ![]() Jeśli mówisz o tej koszmarnej ruderze przy dworcu PKP, w której znajdował się przez dłuuuuugie lata skład budowlany żony Pana Radnego, to nadziei na zburzenie paskudztwa raczej nie ma. Właśnie murarze krzątają się poprawiając schody. Nie wierzę by inwestowało PKP, pozostaje więc prywatny właściciel lub dzierżawca - oby lepszy niż dotychczasowy, który wycisnął z obiektu wszystkie soki i doprowadził do całkowitej ruiny. A może tenże właśnie kupił teraz za przysłowiowy grosik? Obym się mylił! Poprawcie mnie, jeśli macie o tym "obiekcie" inne dobre wieści! Witam :)Małe sprostowanie nie jestem murarzem ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 17:47 |