![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#421
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jak przeczytałem tytuł to już myślałem, że... no właśnie pewnie tak jak wszyscy "wreszcie" ale jak doszedłem do
CYTAT Dąbrowski dworzec ma się zmienić, a studium wykonalności inwestycji kolejowych z analizą finansową planowanych inwestycji ma powstać do 31 sierpnia przyszłego roku. to mój entuzjazm/nadzieja przygasła, bo to oznacza, że znowu chyba nici (obym się mylił), ale ja jest taki termin studium uwarunkowania, to zanim dojdzie do projektowania, ogłaszania przetargów (patrz. co sie działo z innymi prztargami w DG i ile to trwało) do realizcji to jeszcze sporo wody w Przemszy upłynie ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#422
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Jak przeczytałem tytuł to już myślałem, że... no właśnie pewnie tak jak wszyscy "wreszcie" ale jak doszedłem do to mój entuzjazm/nadzieja przygasła, bo to oznacza, że znowu chyba nici (obym się mylił), ale ja jest taki termin studium uwarunkowania, to zanim dojdzie do projektowania, ogłaszania przetargów (patrz. co sie działo z innymi prztargami w DG i ile to trwało) do realizcji to jeszcze sporo wody w Przemszy upłynie ![]() Ależ to bardzo dobra wiadomość jest - do tego czasu stare budynki ulegną do końca biodegradacji i koszt będzie niższy ![]() A najlepiej powiesić tablice - "Złomiarzy i ceglarzy zapraszamy serdecznie", "Tyle złomu ile możesz wynieść za 4,99 zł" itp. ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#423
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Przejeżdżając dzisiaj koło dworca zauważyłem, że wisi na nim tablica "Antykwariat na dworcu" - miło, że coś się tam otwiera
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#424
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Przejeżdżając dzisiaj koło dworca zauważyłem, że wisi na nim tablica "Antykwariat na dworcu" - miło, że coś się tam otwiera Mam nadzieje jednak że nie na długo i "wkrótce" będzie nowy dworzec.....patrząc na postępy to jakoś do 31 sierpnia 2009 ma być zrobiona cała koncepcja i wtedy (na jesień) mogłyby rozpocząć się prace prawda? |
|
|
![]()
Post
#425
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Ten antykwariat jest juz od lutego, wspominalismy juz o tym
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#426
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Ten antykwariat jest juz od lutego, wspominalismy juz o tym No tak, ostatni raz byłem na dworcu na początku lutego - choć wydawało mi się, że później. A na forum przegapiłem (przez jakiś czas gmail wywalał powiadomienia do spamu - ktoś musiał zrobić głupi kawał). -------------------- |
|
|
![]()
Post
#427
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
CYTAT Chcą postawić od nowa dąbrowski dworzec PKP
![]() 2008-04-06, ostatnia aktualizacja 2008-04-06 19:47 Przez lata odkładana przebudowa terenów kolejowych wokół głównego dworca w Dąbrowie Górniczej wreszcie się ziści. Po miesiącach negocjacji dąbrowski magistrat podpisał porozumienie z PKP. Władze Dąbrowy Górniczej od kilku lat rozmawiały z PKP o przebudowie terenów wokół głównego dworca. Zapowiadany remont wciąż był jednak odkładany: najpierw w miejskim budżecie brakowało pieniędzy, a później rozmowy dąbrowskich urzędników z PKP nie przynosiły efektów. Ale w końcu udało się - jest już list intencyjny o współpracy. Czeka tylko na podpis przedstawicieli Polskich Kolei. - Sprawa została przesądzona - zapewnia Marcin Bazylak z dąbrowskiego magistratu i dodaje, że niedługo tereny kolejowe wokół głównego dworca zmienią się nie do poznania. Koncepcja ich zagospodarowania zakłada m.in. modernizację torowiska, dzięki czemu pociągi mogłyby rozwijać prędkość nawet do 160 km/godz., przebudowę dróg, parkingów, a także budowę tunelu pod torowiskiem. Wcześniej mieszkańcy korzystali z drewnianej kładki nad torami, ale ze względu na zły stan techniczny trzeba było ją rozebrać. Mieszkańcom zostało niebezpieczne przejście po torach, które wyznaczają biało-czerwone sztachetki, dlatego tunel pod torowiskiem oraz centrum przesiadkowe będą budowane w pierwszej kolejności. Zlikwidowany zostanie przejazd kolejowy w rejonie ulic Kolejowej i Konopnickiej. Gruntownego remontu wymaga również dworcowy budynek. Tynk odpada tu ze ścian, w środku jest zimno, nie ma miejsc do siedzenia, a toalety mocno odbiegają od standardów. - Przy dobrej pogodzie wolę stać przed dworcem. Budynek od dawna nie był remontowany, a jest jedną z wizytówek miasta - mówi Waldemar Łysek, mieszkaniec Dąbrowy Górniczej. Jeszcze nie wiadomo dokładnie, co stanie się ze starym, mocno zaniedbanym budynkiem dworca. Przemysław Kędzior z biura prasowego dąbrowskiego magistratu zapewnia, że zostanie wpisany w studium prac modernizacyjnych. - Budynek odnowimy albo wyburzymy i postawimy nowy - dodaje Kędzior. Szczegółowa koncepcja przebudowy terenów kolejowych będzie gotowa w połowie września tego roku, pierwsze prace ruszą pod koniec 2009 roku. Dąbrowski Urząd Miasta i PKP mają partycypować w kosztach projektu i jego realizacji. Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#428
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
To PKP nawet jeszcze nie podpisaly listu intencyjnego.
Dziwne rzeczy tu pisza, bo wczesniej wladze miejskie z PKP na serio nie rozmawialy. Kasy tez nie ma zagwarantowanej, na razie tylko jakies grosze, nawet na projekty pewnie nie starczy. A kladka nad torami byla zelazna (swoja droga zabytkowa i calkiem fajna). Napisali jakby byla cala konstrukcja z drewna. Rozebrali dlatego, ze PKP nie stac bylo nawet na jej remont. Po raz pierwszy poznalismy za to date startu, a wlasciwie zyczenie -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#429
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Pobożne zyczenie - choć oby się spełniło.....
|
|
|
![]()
Post
#430
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
CYTAT Budynek odnowimy albo wyburzymy i postawimy nowy - dodaje Kędzior. Taaa... będzie padać albo zaświeci słońce. Jak dla mnie cytat roku ![]() Zwłaszcza, że po tym budynku przejedzie się DTS z całym swoim majestatem. ![]() Podsumowując dotychczasowe efekty to obie strony mają swoje mgliste marzenia. A także mają nadzieję, że kiedyś spotkają się w przyjaznej atmosferze i opowiedzą sobie o tych marzeniach. ![]() Sprawę bym umieścił w szufladzie razem z DTS. Jak na razie kasy ni ma i nie będzie. Co nas czeka po 2013 tego nikt nie wie. Tymczasem ograniczamy się więc do pisania patykiem po wodzie. Stawiam pierwsze wbicie łopaty na 2014 rok. W miesiąc przed albo po DTS. Akurat będzie rok wyborów samorządowych i dwa lata do parlamentrnych - przecinających wstęgi będzie całe mnóstwo ![]() Swoją drogą to ciekawe jak skrajnie różnie tą samą wiadomość oceniają gazety należące do dwóch wydawałoby się profesjonalnych koncernów. ![]() I mam jeszcze pytanie do kolegów bardziej obeznanych z realiami kolejowymi. Czy dworce i linie kolejowe podlegają tym samym spółkom z grupy PKP ? Bo jesli dworzec należy do PKP Nieruchomości (czy jak im tam), a samo torowisko wraz z otoczką inżynieryjną do Polskich Linii Kolejowych to może takich porozumień należałoby podpisac przynajmniej dwa razy więcej ? Ten post edytował bzenek pon, 07 kwi 2008 - 23:55 |
|
|
![]()
Post
#431
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Bo jesli dworzec należy do PKP Nieruchomości (czy jak im tam), a samo torowisko wraz z otoczką inżynieryjną do Polskich Linii Kolejowych to może takich porozumień należałoby podpisac przynajmniej dwa razy więcej ? Tak właśnie jest (z tego, co kojarzę, za perony również odpowiada PLK), ale myślę, że niepotrzebne podwójne porozumienie - w sumie torowisko niespecjalnie powinno interesować UM. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#432
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
odp Pana Prezydenta:
CYTAT Przy najbliższej modernizacji linii kolejowej mającej na celu złagodzenie łuku, PKP planuje likwidacje przejazdu kolejowego przy ul. Konopnickiej. Byłoby to wielkim utrudnieniem dla mieszkańców dzielnic położonych po północnej stronie torów, którzy musieliby wracając do swoich posesji samochodami nakładać drogi, jadąc nowym planowanym tunelem przy dworcu. Jednak dla pieszych byłoby to już zdecydowanie zbyt daleko, a przejazd przy Konopnickiej jest głównym ciągiem pieszym łączącym dzielnicę z centrum. Czy w przypadku likwidacji planuje się tunel lub kładkę dla pieszych? Prasa donosiła o porozumieniu miasta z PKP w sprawie terenów w okolicy dworca i jego samego. Czy są już znane nieco bliższe szczegóły (co dokładnie ma powstać, gdzie oraz źródła i wysokość finansowania)? Do 15 września tego roku ma powstać "Wariantowa koncepcja programowo - przestrzenna" dotycząca: - modernizacji torowiska pozwalająca rozwijać przez pociągi prędkości 160 km/h, - skrzyżowania dwupoziomowego w ciągu ulicy Kościuszki jako połączenia miasta północ - południe, - adaptacji istniejącego lub realizacji nowego budynku dworca oraz centrum przesiadkowego, - adaptacji bocznic kolejowych, Po wyborze wariantu koncepcji ma powstać "Studium wykonalności" (do 31.8.2009r.) uwzględniające analizę techniczną, finansową, ekonomiczną oraz oddziaływanie na środowisko. W DG wymienili szyny na jednym torze czy juz od razu na dwoch? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#433
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Poza nielicznymi wyjątkami w okolicach Sosnowca (w kierunku Szopienic) szyny zostały wymienione tylko na torze w kierunku Katowic i to jeszcze nie na wszystkich fragmentach.
Ciekawostką jest że na dworcu w Będzinie trwa kompleksowy remont, nie tylko samego budynku, który wydzierżawiło miasto ale także torów. Uporządkowano tą stacje ładnie ściągając zupełnie wszystko, całe tory, murując i stosując jakieś dziwne metody o których nie mam pojęcia fragmenty pod torami, kładąc nowe szyny wraz z podkładami, wymieniając podsypkę etc. Przez ostatnie kilka dni nie jechałem, więc jutro jak wybiorę się na uczelnie postaram się zaobserwować co jest zrobione. Ten post edytował kwintosz nie, 13 kwi 2008 - 13:18 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#434
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
ogloszono przetarg
![]() i trybu dialogu jeszcze w DG nie pamietam CYTAT Postępowanie prowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2007 Nr 223, poz. 1655) na zadanie pn. Koncepcja programowo-przestrzenna wraz z analizą finansową i ekonomiczną wykonalności dla zadania: Kompleksowe rozwiązanie układu drogowego i funkcjonalne połączenie z nowym układem torowym modernizowanej linii E65 w stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza w rejonie ul Kościuszki - Kolejowej. Termin skladania wnioskow 23.04 a wiec tylko tydzien. Termin wykonania 30.09.2008 CYTAT Przedmiot zamówienia obejmuje sporządzenie koncepcji programowoprzestrzennej wraz z analizą finansową i ekonomiczną wykonalności dla zadania: Kompleksowe rozwiązanie układu drogowego i funkcjonalne połączenie z nowym układem torowym modernizowanej linii E65 w stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza w rejonie ul. Kościuszki - Kolejowej dla realizacji inwestycji w celu wykreowania przestrzeni około dworcowej, będącej obszarem strategicznym Dąbrowy Górniczej. 2. Ww opracowanie obejmować będzie część komunikacyjną (drogową i torową) oraz kubaturową na terenach naleŜącym zarówno do gminy Dąbrowa Górnicza, jak i do PKP S.A. i PLK PKP S.A. 3. Postępowanie prowadzone jest w trybie dialogu konkurencyjnego zgodnie z przepisami od art. 60a do art. 60e Ustawy Pzp o wartości poniŜej równowartości kwot określonych na podstawie art.11 ust.8 Ustawy Pzp. CYTAT Opis potrzeb i wymagań zamawiającego umoŜliwiających przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym: Opracowanie składać się będzie z następujących części: 1. koncepcji programowo-przestrzennej z uwzględnieniem 2 niezaleŜnych od siebie rozwiązań wraz z 2. analizą finansową i ekonomiczną wykonalności zadania dla kaŜdego rozwiązania 3. Przebudowa i rozbudowa infrastruktury miasta w obszarze stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza ma na celu wypełnienie funkcji publicznych i marketingowych dla rozwoju funkcji zespołu miejskiego przy wykorzystaniu włączenia miasta i gminy do systemu kolei konwencjonalnych objętych wymaganiami umów AGC i AGTC oraz ustaleniami dokumentów Przedakcesyjne Partnerstwo, Narodowy Plan Akcesyjny, Plan Rozwoju Infrastruktury w Polsce do roku 2015, jak równieŜ Narodowej Strategii Rozwoju Regionalnego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, Strategii Rozwoju Województwa Śląskiego na lata 2000 - 2020 oraz Strategii Rozwoju Miasta: Dąbrowa Górnicza 2020, co przyczyni się równieŜ do osiągnięcia celów Strategii Lizbońskiej jak i celów Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia od których zaleŜy sukces działań nakierowanych na rozwój zasobów ludzkich oraz zwiększenie innowacyjności gospodarki. Powierzchnia obszaru opracowania 95, 0 ha II. Dalsze wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia: Opracowanie składać się będzie z części graficznej i opisowej oraz wizualizacji z uwzględnieniem następujących elementów: a) modernizacji ciągu torowego w stacji Dąbrowa Górnicza w rejonie ul. Kościuszki - Kolejowej do osiągnięcia prędkości 160 km/h; ![]() realizacji Drogowej Trasy Średnicowej w układzie zachód - wschód; c) realizacji skrzyŜowania dwupoziomowego w ciągu ulicy Kościuszki jako połączenia miasta północ - południe; d) adaptacji istniejącego lub realizacji nowego budynku dworca kolejowego oraz centrum przesiadkowego; e) adaptacji istniejących bocznic kolejowych; f) realizacji parkingów do obsługi programu parkuj - jedź; g) docelowego uruchomienia SKR do Dąbrowy Górniczej; III. Zamawiający dysponuje następującymi materiałami i opracowaniami : 1. Materiały geodezyjne t.j wyrysy z mapy zasadniczej i ewidencyjnej w skali 1:2000. 2. Wypisy z ewidencji gruntów. 3. Ocena aktualności oraz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta Dąbrowa Górnicza w kontekście przyjętej polityki przestrzennej w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza z 1998 roku. 4. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza - II edycja zatwierdzona Uchwałą Nr XXIII/374/08 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 30 stycznia 2008r roku. 5. Wytyczne programowo-przestrzenne z w/w Studium uwarunkowań...... 6. Pomiar ruchu samochodowego na terenie miasta Dąbrowa Górnicza ze szczególnym uwzględnieniem ruchu tranzytowego, 7. Studium uciąŜliwości akustycznej od źródeł przemysłowych i komunikacji drogowej na terenie miasta Dąbrowa Górnicza, 8. Mapa geologiczno - inŜynierska miasta Dąbrowa Górnicza, 9. Ocena Przydatności terenów do zabudowy w kontekście zaniechanej eksploatacji górniczej węgla kamiennego w mieście Dąbrowa Górnicza, 10. Ekspertyza hydrotechniczna dla miasta Dąbrowa Górnicza, 11. Studium historyczne dla miasta Dąbrowa Górnicza, 12. Waloryzacja przyrodnicza dla miasta Dąbrowa Górnicza, 13. Opracowanie ekofizjograficzne dla miasta Dąbrowa Górnicza, 14. Program ochrony środowiska, 15. Ocena aktualności oraz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta Dąbrowa Górnicza w kontekście przyjętej polityki przestrzennej w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza z 1998 roku. 16. Uchwała Nr XXIII/373/08 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 30 stycznia 2008r w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania miasta Dąbrowa Górnicza dla terenów połoŜonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice- Warszawa, ulic: Limanowskiego -Konopnickiej - Górników Edenu - Kościuszki - Sobieskiego do granicy administracyjnej z Będzinem 17. Uchwała Nr XVIII/256/07 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 28 września 2007r w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania miasta Dąbrowa Górnicza dla terenów połoŜonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice- Warszawa ,ulic: Powstańców, Parku Zielona do granicy administracyjnej z Będzinem. CYTAT Kryteria oceny ofert 1. Cena - 50.00 2. Termin wykonania - 50.00 To mozna chyba liczyc od razu na dodatkowy peron dla SKR. Trzymajy kciuki za dobry projekt i miejmy nadzieje ze pozniej dostaniemy te plany do podziwiania -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#435
|
|
![]() Sun of a beach ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 202 Dołączył: nie, 18 lis 07 Nr użytkownika: 883 Płeć: Mężczyzna GG: 6460675 Skype: peterek.fm ![]() |
Hmm... Co oznacza termin wykonania bo za bardzo się nie orientuję :] To jest termin rozpoczęcia prac ?
Mam nadzieję, że zgłosi się sporo firm, które na prawdę postarają się z projektami, i że miasto wybierze ten najlepszy. Mam nadzieję, że cały teren zostanie świetnie zagospodarowany i doczekamy się ładnych budynków w tamtej okolicy. I przede wszystkim ładnego dworca ^^ Liczę też na jakieś wizualizacje ![]() Chociaż boję się, że mój optymizm zderzy się z okrutną rzeczywistością ![]() Mam nadzieję, że te kryteria to raczej cena/jakość i termin wykonania, a nie sama cena i termin jak jest napisane ![]() -------------------- "Słońce lśni, mieni się, jak ze złota sztabka, trafia szlag, że nie można go skraść"
|
|
|
![]()
Post
#436
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Wykonanie to wykonanie. Chodzi o wykonanie planow, a gdzie tam jeszcze do prac budowlanych. Cale szczescie ze dialog konkurecyjny, jesli zglosi sie sporo firm moze byc dobrze i z jakoscia, a wladze beda mialy nieporownywalnie wiekszy wplyw na efekt, niz w normalnym przetargu
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#437
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT Protokół nr 19/08 z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 22 luty 2008 roku Osoby zaproszone na posiedzenie: Zbigniew Podraza – Prezydent Miasta Henryk Zaguła – I Z-ca Prezydenta Miasta Wojciech Sobczyk – Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury Posiedzeniu przewodniczył Ireneusz Zugaj – Przewodniczący Komisji. Przewodniczący powitał zgromadzonych i przedstawił porządek posiedzenia. Tematyka posiedzenia: 1. Przebudowa dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej (...) Przewodniczący Komisji – I. Zugaj: Otrzymaliśmy skrótowy materiał najważniejszych spraw, które aktualnie są w dyskusji, realizacji. Cieszymy się, że temat ruszył z miejsca, bo przez ostatnie 10 lat praktycznie nie było żadnego postępu, dlatego Pan Prezydent przybliży nam ten temat, a następnie przejdziemy do dyskusji. I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: Nie działo się, ponieważ to nie od nas zależy, to Kolej musi wymusić działanie inwestycyjne w tamtym rejonie. Jeżeli mówimy o przebudowie dworca kolejowego w Centrum Dąbrowy Górniczej, to na razie mówimy o obszarze, koncepcji wyobrażeń i fazie przygotowawczej. To są pracę, które będą trwały jeszcze dość długo. Będą w dużej mierze uzależnione od tego, w którym momencie nastąpi końcowa decyzja inwestycyjna PKP, a z drugiej strony na ile my jako miasto będziemy dysponować środkami finansowymi. To są dwa takie uzależnienia brzegowe, które będą mieć w tym zadaniu zdecydowane ograniczenia. Bodajże na 27 lutego jest umówione spotkanie z przedstawicielami PKP S.A. i PKP PLK S.A., na którym powinno dojść do ostatecznego uzgodnienia formy porozumienia listu intencyjnego w sprawie współpracy w tym zakresie. Ta współpraca w pierwszym etapie będzie opisywać prace będzie rozstrzygać, kto będzie liderem, kto będzie prowadzącym prace nad koncepcją organizacyjno - przestrzenną. Zakres przebudowy będzie dość spory, czyli ingerencja w aktualną tkankę miejską będzie duża. Wynik tej inwestycji może mieć w przyszłości bardzo duże oddziaływanie na układ komunikacyjny miasta. Chcemy wspólnie z PKP S.A. i PKP PLK S.A. uzgodnić koncepcje programowo – przestrzenną, która by obejmowała nowy przebieg torowiska z jednej strony to znaczy łuk pozwalający na osiągnięcie prędkości ponad 160 km/h, z drugiej strony chcielibyśmy uzgodnić lokalizację miejsca w którym nastąpi przejazd podziemny – tunel, miejsca w których będą perony jak również budynek dworca kolejowego, bo być może będzie potrzeba rozbiórka dotychczasowego. Następne działania to połączenie układu drogowego z Drogową Trasą Średnicową – DTŚ, pojawia się w dość wąskim obszarze, ale jest dość istotny. Następny element to będzie nawiązanie do całego układu, powiem tak: „sprzed torów, za tory”. Ostatnim elementem, który chcemy włączyć do działań porozumienia to jest budowa w przyszłości Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM), która jest bardzo ważna. To są rzeczy, które chcemy przy tym porozumieniu zawrzeć jako wytyczne do koncepcji programowo – przestrzennej, z drugiej strony chcemy przystąpić natychmiast do „Studium wykonalności” całego projektu. Prognozy czasowe na taki zakres: „Wariantowej koncepcji programowo – przestrzennej” oraz „Studium wykonalności” to się mówi od 18 do 24 miesięcy. Część tego projektu jest już dzisiaj możliwa do sfinansowania przez Unię Europejską. Będziemy również mówić o przedsięwzięciu publiczno – prywatnym w tym rejonie, jeżeli część parkingów również podziemnych ogólnie dostępnych będzie to koszt inwestycji miasta może tam być również część parkingów chronionych, monitorowanych. W tamtym rejonie przy takim układzie przemieszczania się pasażerów i przy takiej ilości ludzi przewidujemy, że powstaną centra handlowo-usługowe, które w tym przypadku na pewno będą budowane, realizowane przez inwestorów prywatnych. Przewodniczący komisji – I. Zugaj: Czy są jakieś pytania? Radny – M. Cygroń: Jakie są perspektywy czasowe? Jak długo to będzie powstawać 10 – 20 lat? I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: Jeżeli się pojawia taka okazja, to może być jedna na wiele lat, która dotyczy bezkolizyjnego rozstrzygnięcia w sprawie przejazdu komunikacji na drugą stronę to musi zostać zrobione natychmiast, co do tego nie ma wątpliwości. Natomiast jak będzie, w jakim tempie będzie realizowana dalsza część to bardzo dużo będzie zależeć od tego, jak na przykład: na jakim poziomie finansowania będzie realizowana na ten moment gospodarka wodno-ściekowa. Jeżeli miałbym powiedzieć o rozsądnym czasie, o którym musimy mówić to na pewno rozwiązania podstawowe pod koniec następnej kadencji, oczekuję, że wówczas będą już bardziej precyzyjnie przedstawione horyzonty czasowe zakończenia tej inwestycji. Radny – K. Woźniczka: Czy kolej na ten moment wie do końca, co chce na naszym terenie? I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: Do końca wie, precyzyjnie ma to wszystko opisane. Radny – K. Woźniczka: To jest kwestia z jednej strony obszarów, które bądź będą zajęte bądź będą zwolnione, to w zasadzie skutkuje i w jedną i w drugą stronę, jest kwestia DTŚ, która gdzieś tam między czasie również równolegle leci, tu faktycznie może być taka podwójna okazja - jedyna, bo do tego się to sprowadza tylko, żeby do końca każdy wiedział co chce. Jeżeli Kolej wie i my wiemy, co chcemy (kwestia ułożenia w odpowiedni sposób, jeśli chodzi o DTŚ), wtedy może wyjść z tego coś mądrego. I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: Ten cały temat można w bardzo wielu kategoriach rozpatrywać. Jedną z kategorii, którą przy tym temacie musimy rozpatrywać to jest nasz obowiązek wobec przyszłych pokoleń. Kolej jest zdecydowanie na tak, zdecydowanie godzi się na to żeby miasto było liderem, bo to my proponujemy w tej koncepcji żeby miasto było liderem, prowadzącym i Kolej chętnie oddaje do dyspozycji wszystko to, co ma plus swoją współpracę, dlatego wypada mieć nadzieję, że ten projekt będzie udany. Radny – K. Woźniczka: Różnie się słyszy na temat modernizacji Kolei przed terminem Euro, czy te tematy jakoś zbiegają się w czasie? I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: To my się różnymi sposobami dowiedzieliśmy, że Kolej interesuje się naszym łukiem i to my byliśmy inicjatorami spotkań. Ze względu na to, że są to fundusze unijne, a wymogi stawiane przez Unię Europejską w zakresie własności terenu, sposobu realizacji inwestycji są okrutne, i po raz pierwszy ta instytucja stanęła tak naprawdę przed dylematem, że należy po raz pierwszy w działalności Polskich Kolei Państwowych w Polsce zrobić porządnie inwestycje, czyli zacząć od własnościówki zacząć od porządnej koncepcji w Studium wykonalności, dokumentacji i zrobić szybko inwestycje. W tym momencie instytucja ta jakby została zmuszona do podjęcia współpracy ze wszystkimi również z nami. Abstrahując od tematu pewne nowe mechanizmy, które pojawiły się w naszej Ojczyźnie spowodowały to, że władze Kolei musiały radykalnie zmienić swoje postępowanie i to jest jedna z prognoz, która każe być optymistą, jeżeli chodzi o to zadanie. Przebudowę tego łuku planuje się, na 2008-2009, dlatego w sposób oficjalny nie będę się wypowiadał. Radny – K. Woźniczka: Ja to rozumowałem w ten sposób, obojętnie jakby nie było, jeżeli Kolej przystąpi do zasadniczej modernizacji wytypowanej części to przynajmniej w dowodzie jest jasność. I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: Koncepcja, mówię tak tylko na podstawie tego, co usłyszałem od przedstawicieli kolejarzy, nie widziałem żadnego dokumentu, sama koncepcja, czyli ten etap przed projektowy miał być do końca 2007 roku, na naszą prośbę przełożono go na 2008 rok. To jest nasza prośba spowodowana tym, że to my musimy się najpierw dogadać. Radny – M. Cygroń: Odbiegam od koncepcji dworca, ale również jest problem z parkingiem w Centrum miasta właśnie od strony Kolei. Czy są jakieś koncepcje na ten temat czy to Pogoria załatwi czy my się mamy tym zająć, bo to jest poważny problem? I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: To zależy, o jakim charakterze parkingu rozmawiamy? Jeżeli mówimy o parkingach stałych i tych, które mają towarzyszyć tej części rekreacyjno-sportowo-parkowo-wodnej, to będzie rozwiązane. Radny – M. Cygroń: Ja mam głównie na myśli teren wokół WSB, gdzie skomasowanie samochodów jest tak duże, że problemy z parkowaniem mają mieszkańcy, nie możemy tego problemu ignorować. I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: W tamtym fragmencie Rada Miasta na ostatniej sesji, ustaliła granice realizacji planu przestrzennego zagospodarowania, to jest taki bieżący i uciążliwy temat z wielu względów. On też będzie rozstrzygany na poziomie formułowania założeń, a w konsekwencji propozycji planu zagospodarowania przestrzennego, i tu proszę Państwa, a w szczególności osoby, które to dotyczy, w sposób szczególny interesuje o inicjatywę przy planie zagospodarowania przestrzennego, bo wówczas na tym etapie, kiedy są pytania, kiedy są konsultacje, kiedy jest dyskusja publiczna, żeby się zapoznać, bo jeszcze wtedy można coś zmienić. Okazuje się, że ilość zmian, ilość uwzględnionych wniosków, i w konsekwencji zmian w pierwszej wersji planu jest duża. Radny – M. Cygroń: A dla tego fragmentu, kiedy będzie realizowany plan? Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury – W. Sobczyk: Teraz mamy przygotowaną specyfikację istotnych warunków zamówienia, zobaczymy po rozstrzygnięciu przetargu. I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: Czyli tak w okolicach końcówki trzeciego kwartału powinien się pojawić pierwszy dokument formalny, pierwszy dokument do obróbki i to będzie czas żebyśmy rozmawiali na ten temat. Ostatnio zapadła decyzja o układzie komunikacyjnym, który pozwoliłby skomunikować przede wszystkim Pogorie III i Pogorie IV, dyskusja trwała ponad rok, zaczęła się od samego początku kadencji Pana Prezydenta Podrazy. Podjęto decyzję i przystąpiliśmy do opracowania takiej koncepcji, w przyszłości będziemy mieć przejazd w rejonie dworca – Konopnickiej (Konopnicka będzie zamknięta), czyli będziemy mieć przejazd w kierunku parku Zielona, i tam za rondem jest taka ślepa uliczka w prawo, to tym śladem chcemy poprowadzić drogę do Pogorii IV. Ta decyzja sprowadza się również do tego, że droga będzie posiadać dwa pasy komunikacyjne. Jednak w stronę Pogorii, jeden pas będzie pasem parkingowym, natomiast w drugą stronę na miejscu pasa powstanie porządna ścieżka rowerowa. Radny – K. Woźniczka: Jeżeli chodzi o tereny obrzeży i chodników (dyskusji na ten temat jest wiele), to jestem za tym, aby skopiować na przykład z terenów Niemiec wygląd takich miejsc. I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: Dzisiaj na terenach o niskiej intensywności zabudowy, to szersza droga z szerszym poboczem oddzielona jest tymi „kocimi ślepiami” albo innym kolorem jaskrawym, który z jednej strony może służyć jako awaryjny pas do zatrzymania się samochodu, z drugiej strony jest idealnym miejscem żeby piesi i rowerzyści mogli się przemieszczać bezpiecznie, podkreślam bezpiecznie. Trzeci argument, który przemawia za takim rozwiązaniem, to - w okresie zimowym pług udrożni pobocze. Radny – J. Talkowski: Mam kilka uwag, mianowicie my z Koleją w mojej ostatniej kadencji chyba 5 czy 6 razy rozmawialiśmy i zawsze było na nie. Cokolwiek chcieliśmy zrobić czy nawet uporządkować tzw. główny dworzec – nie było możliwości. Jeżeli teraz się wyłania możliwość uporządkowania, korygowania łuków, jak najbardziej trzeba iść w tym kierunku. Mamy cały szereg problemów, które nie wiadomo jak się rozwiąże. Na dzień dzisiejszy możemy sobie przypomnieć pewne tematy, ale one i tak do niczego konkretnego nie dojdą. Prezydent Miasta – Z. Podraza: Przepraszam, że wejdę w słowo, ale chyba jestem w dyspozycji takiego pisma, że w sierpniu chyba 2005 roku Kolej zwracała się z chęcią przekazania obiektów miastu i nie otrzymała żadnej odpowiedzi. Radny – J. Talkowski: Na pewno dostała. Jeśli chodzi o główne problemy, które nas interesują to jest przede wszystkim usytuowanie i zabezpieczenie terenów pod przyszły dworzec. Wydaję mi się, że możemy powrócić do koncepcji zlokalizowania dworca. Bardzo istotna jest sprawa zabezpieczenia terenów w sposób celowy i prawidłowy z punktu widzenia funkcjonującego miasta, dlatego musimy zastanowić się gdzie te tereny ustalić, wydaję mi się, że stary teren dworca trzeba odpuścić i gdzieś indziej zlokalizować. Nie może być taka sytuacja, żeby mieszkańcy Dąbrowy jechali do Katowic i stamtąd dopiero usytuowali się do odpowiedniego pociągu, musimy doprowadzić do tego żeby było to możliwe w Dąbrowie. I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła: My opieramy się w tej koncepcji o przyszłości uwzględniając wszystkie warunki. Nie mamy żadnych koncepcji, które są oderwane od rzeczywistości, tu proszę być spokojnym, wszystkie rzeczy będą wyjaśnione. Przewodniczący komisji – I. Zugaj: Uważam, że mamy konkretne założenia, które musimy spełnić: musimy połączyć się z dworcem, po drugie musimy skomunikować część Dąbrowy. Prezydent Miasta – Z. Podraza: Centrum handlowe, które powstaje powoduje, że stworzenie centrum przesiadkowego w Dąbrowie jest bardzo ważnym czynnikiem. Przewodniczący komisji – I. Zugaj: Czy są jeszcze jakieś pytania do tego tematu? Przynajmniej tunel bedzie szybko. A dworzec jest kluczowa sprawa i psuje wizerunek. Powinien byc finansowany tez z obligacji i jesli sie uda srodkow UE. Ciekawa sprawa, ze najpierw niby miasto czekalo na PKP z tym lukiem, a teraz PKP musi czekac na miasto i kolejne opoznienie. O tej sprawie pisalem nie raz, a teraz sie potwierdzilo, ze tak bedzie. A w 2005 roku na budynku na luku napisano "przeznaczony do likwidacji w 2006" i oczywiscie stoi dalej, bo mial byc wyburzany przy przesuwaniu torow. I po drugiej stronie torow bedzie jednak 2+2, co prawda nie dla samochodow ale esktra. Szeroka asfaltowa sciezka rowerowa. Miala miec po dwa pasy ale wladze ustapily komus tam protestujacemu. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#438
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
No proszę to moja prognoza wbicia pierwszej łopaty na 2014 znalazła potwierdzenie w ustach samego pana prezydenta. Ciekawe czy doczekamy się już wtedy niezależnego torowiska KRR czy też przyjdze jeszcze na to poczekać ?
![]() Swoją drogą to po co kolejarzom 160km/h na trasie średnicowej ? Od Gołonoga do Zawiercia to rozumiem. Ale z DG do Katowic jest ledwo 20km po trasie trudnej do adaptacji i z licznymi przystankami. Jadąc 100km/h pojedziemy dłużej o całe 5 minut, a koszty przygotowania torowiska i zużytej energii pewnie dużo mniejsze. Warto ? Czy te 160 to nie jest taki kolejarski fetysz ? Ta decyzja sprowadza się również do tego, że droga będzie posiadać dwa pasy komunikacyjne. Jednak w stronę Pogorii, jeden pas będzie pasem parkingowym, natomiast w drugą stronę na miejscu pasa powstanie porządna ścieżka rowerowa. Mógłby mi to ktoś wytłumaczć ? Bo nie potrafię sobie tego wyobrazić ![]() Ten post edytował bzenek śro, 16 kwi 2008 - 21:24 |
|
|
![]()
Post
#439
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Ja sobie to wyobrazam tak, ze w jedna strone bedzie podobnie jak na Majakowskiego, czyli po lewej jedziemy, a po prawej parking. W druga strone jednym jedziemy, a na drugim sciezka rowerowa. Z tym, ze przeciez sciezka dwukierunkowa i bedzie trzeba ja porzadnie odgrodzic od jezdni. Ale w Europie sa bardzo ciekawe rozwiazania, kiedys znalazlem fajna strone i link do niej jest gdzeis na ostatnich stronach watku o komunikacji.
Nie wiemy czy dotyczy to odcinka juz od torow, czy dopiero za Korzencem tzn od Zielonej. Ja z ta droga nie rozumiem innej sprawy. Miala byc droga 2+2, a w zeszlorocznym nowym planie zagospodarowania jest na mapie jednojezdniowa, mimo ze wszystkie skargi co do dwujezdniowej zostaly odrzucone. Dlaczego wiec na tym planie od razu nie ma tej KDZ 2/2? Zostalo odrzuconych kilkanascie skarg i miedzy innymi z tego uzasadnienia widac ze jednak bedzie dwujezdniowa: "(...) sprzeciwiającemu się połączeniu ul.Śliwińskiego z projektowaną ulicą KDZ 2/2, obecnie KDL1/2 ponieważ połączenie to ułatwi płynność ruchu oraz dostęp samochodów policji, straży pożarnej i karetek.(...)" a w planie: CYTAT 1. Wyznacza się nową drogę publiczną klasy ulicy lokalnej, oznaczoną symbolem KDL1/2 1) szerokość ulicy w liniach rozgraniczających min. 12,0m, 2) szerokość jezdni min. 6,0m, 3) obustronny chodnik. I nie wiemy w takim razie czy tunel bedzie dwujezdniowy. Mozna warto zapytac w kolejnych pytaniach do UM ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#440
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 14 Dołączył: wto, 06 maj 08 Nr użytkownika: 1,273 Płeć: Mężczyzna GG: 3134193 ![]() |
Witam
Czy ktoś orientuje się co jest w planach na takim starym magazynie po hurtowni budowlanej obok dworca ul. Kolejowa 1. Czy tam ma kiedyś przebiegać DTŚ czy coś innego, W którym miejscu ma przebiegać ten tunel? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 15:34 |