IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 19 20 21 22 23 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
prezes
post wto, 26 lut 2008 - 20:54
Post #401


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 369
Dołączył: wto, 14 mar 06
Skąd: Łosień / Gołonóg
Nr użytkownika: 192
Płeć: Mężczyzna



dziś zauważyłem ze na naszym dworcu powieszono dużą tablice "antykwariat dworcowy" czy jakoś tak wink.gif wątpie żeby w tym miejscu ta inwestycja przyniosła zyski.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post śro, 27 lut 2008 - 14:40
Post #402


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Wczoraj zauważyłem że robotnicy już uwijali się na początku peronu od strony Katowic. Ale co dziwne nie wiem co dokładnie robili ale pociąg jechał normalnie, tym torem przy którym pracowali. Niestety jak wracałem było już późno i nic ani nikogo tam już nie widziałem.


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 02 mar 2008 - 18:18
Post #403


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
Protokół nr 18/08
z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 25 stycznia 2008

(...)
Przewodniczący Komisji – I. Zugaj:
Mamy jeszcze jeden projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie linii kolejowej PKP Katowice – Warszawa, ulic: Limanowskiego – Konopnickiej – Górników Redenu – Królowej Jadwigi – Sobieskiego do granicy administracyjnej. Druk nr 352

Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury - W. Sobczyk:

Podjęliśmy uchwałę poprzednio, gdzie obszar ten był zmniejszony, bo dochodził do ulicy Kościuszki od granicy z Będzinem, terenem kolejowym do ulicy Kościuszki. W związku z zamiarem przebudowy terenu wokół Dworca, musi objąć teren, obejmujący Pałac Kultury do ulicy Górników Redenu. Przy ulicy Konopnickiej mamy tereny gminne po Zakładzie DEFUM gdzie w chwili obecnej nie ma możliwości realizacji zabudowy mieszkaniowej tylko usługi i wytwórców. W związku z tym chcemy umożliwić, żeby na tym terenie powstała zabudowa mieszkaniowa – to jest cel zmiany poprzedniej uchwały, zmiany jej granic, a także dopisaliśmy również ulicę Limanowskiego, Konopnickiej. Jednym z elementów tego planu, który będzie opracowywany jest przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie ulic: Sobieskiego, Przybylaka, Kościuszki, powiązanie z Drogową Trasą Średnicową oraz połączenie Centrum z Korzeńcem poprzez tą drogę, którą przegłosowaliśmy; w związku z tym mamy oś komunikacyjną północ-południe bezkolizyjną, bo przejazd przy ulicy Konopnickiej będzie zlikwidowany przy modernizacji linii kolejowej nazwanej E65.
Następny problem to: przebudowa lub budowa nowego budynku dworca - centrum przesiadkowego. Mam nadzieję, że uda nam się załatwić zmianę terenów zamkniętych granic, że będzie to można bez problemu zrealizować. Prowadzimy pertraktacje z Zarządem Kolei, widać wyraźne postępy.

Prezydent Miasta - Z. Podraza:

Rozmawiałem z Konsorcjum Amerykańskim, prawdopodobnie będziemy z nimi rozmawiać w sprawie: centrum przesiadkowego. Zmiana planu potrzebna jest, aby to wszystko kompleksowo potraktować.

Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury - W. Sobczyk:

Lokalizacja w tym terenie hipermarketów powyżej 2 tyś m2, to jest też ważny element.
(...)


Co do przejazdu przy Konopnickiej to najblizsza przebudowa, czyli zlagodzenie luku obejmuje budowe nowego przejazdu.
Naczelnik powiedzial o likwidacji tego przejazdu, a nic w zamian? Znaczy ze bedzie trzeba jezdzic naokolo az do nowego tunelu obok dworca? Czy beda 2 tunele?
Ale przynajmniej dla pieszych na Konopnickiej musi powstac tunel lub kladka. Przeciez nikt nie bedzie chodzil taki kawal do dworca, a to jest najktotsza droga do centrum i tedy przez caly dzien chodzi duzo ludzi. Jesli zlikwiduja to wszyscy beda chodzili przez tory, dopiero bedzie niebezpieczne. Mam nadzieje ze o tym ktos pomyslal albo pomysli.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Peterek
post nie, 02 mar 2008 - 20:05
Post #404


Sun of a beach
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 202
Dołączył: nie, 18 lis 07
Nr użytkownika: 883
Płeć: Mężczyzna
GG: 6460675 status gadu-gadu
Skype: peterek.fm status skype



Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale czy oni chcą wyburzyć budynki po defum i stworzyć tam jakieś osiedle mieszkaniowe ?
A jeszcze niedawno mieliśmy nadzieję na coś ciekawego w tym miejscu :/


--------------------
"Słońce lśni, mieni się, jak ze złota sztabka, trafia szlag, że nie można go skraść"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post wto, 04 mar 2008 - 23:29
Post #405


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Dziś na długim odcinku pomiędzy Szopienicami a Sosnowcem znowu wymieniali szyny (kier. Katowice). Szczerze powiem że nie rozumiem tego harmonogramu prac. raz tu raz tu.. wink.gif
Pociągi do Gliwic nie które nie jeżdżą przez centrum DG, gdyż jadą drogą okrężną. Są zmiany, więc radze śledzić albo na dworcu albo na stronie PKP Przewozy Regionalne zakładka "W regionach" i "Czasowe zmiany w kursowaniu pociągów" smile.gif
Trwają intensywne prace przy dworcu PKP w Będzinie, zaczyna to wyglądać już po ludzku.. tam się dało a w DG nadal syf..

Ten post edytował kwintosz wto, 04 mar 2008 - 23:29


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 06 mar 2008 - 18:07
Post #406


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
Protokół Nr XXIII/08
z sesji Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej
z dnia 30 stycznia 2008

(...)
Z-ca Prezydenta Miasta H. Zaguła:
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice – Warszawa, ulic: Limanowskiego – Konopnickiej – Górników Redenu – Królowej Redenu – Królowej Jadwigi – Sobieskiego do granicy administracyjnej z Będzinem”. W dużej części na tym obszarze jest obowiązujący plan zagospodarowania przestrzennego, ale ze względu na to, że przygotowujemy już praktycznie w końcowej fazie są uzgodnienia co do porozumienia się z PKP, miasto co do realizowania zadania – dotyczące dostosowanie torów na tym odcinku do szybkości chyba 170km/h. W związku z tym będzie konieczność przebudowy łuku i przy okazji chcemy wspólnie z tymi dwoma instytucjami PKP przebudować tamten obszar miasta. Stąd chcemy, proponujemy przystąpić do zmiany planu, do sporządzenia tutaj miejscowego planu zagospodarowania w tym rejonie, tak żeby uwzględnić wszystkie konsekwencje wynikające z tej przebudowy

(...)


Jakie 170km/h

Dla przypomnienie ponownie:
CYTAT
2007/8
Pozycja Nr 29
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza Zabkowice
Likwidacja ograniczen predkosci v = 70 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 100 km/godz. do v = 130/140 km/godz.

Pozycja Nr 30
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza –Katowice
Likwidacja ograniczen predkosci v = 70/50 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 90/70 km/godz. do v = 110/70 km/godz.

Pozycja Nr 31
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza
Likwidacja ograniczen predkosci v = 40/60 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 90/100 km/godz. do v = 110/120 km/godz.


Pozycja Nr 32
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Bedzin
Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 90 km/godz. do v = 100 km/godz.

Pozycja Nr 33
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Sosnowiec
Likwidacja ograniczen predkosci v = 70 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 90 km/godz. do v = 100/110 km/godz.

Pozycja Nr 34
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Zawiercie
Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 120 km/godz. do v = 140 km/godz.

Pozycja Nr 35
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Łazy
Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 120 km/godz. do v = 140 km/godz.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zizi
post czw, 13 mar 2008 - 00:31
Post #407


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 168
Dołączył: pon, 27 mar 06
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Nr użytkownika: 196
Płeć: Kobieta



Na dworcu brakowało czegoś,gdzie można zabić czas i w sumie dobrze że ten antykwariat powstał. Powinni go bardziej rozreklamować.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 24 mar 2008 - 14:25
Post #408


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Przeglad Dabrowski marzec:
CYTAT
W rejonie budowanego centrum
handlowego znajduje się dworzec
kolejowy, którego wygląd odstrasza
podróżnych. Od lat mówi
się o rozwiązaniu tego trudnego
problemu. Zapowiadali to również
Pana poprzednicy. Czy teraz są realne
szanse na wyjście z niemocy
i modernizację wiekowego i tak
bardzo zaniedbanego dworca?

- Tak. Kończymy właśnie negocjacje
z koleją. Z naszej strony podpisaliśmy
już stosowną umowę,
a teraz czekamy tylko na dopełnienie
formalności ze strony PKP.
Dotyczy
ona m.in. planów wspólnego
zagospodarowania okolic stacji, lokalizacji
nowoczesnego dworca oraz
umożliwienia bezkolizyjnego ruchu
pomiędzy częściami miasta oddzielonymi
torami. Kolej posiada na terenie
Dąbrowy Górniczej również
inne nieruchomości. Gmina chciałaby
przejąć także takie tereny kolejowe
jak: okolice ulicy Dworcowej
w Ząbkowicach, plac w Strzemie-
szycach i grunty po byłej linii kolejowej
do Huty Katowice w rejonie
ulic – Sadowej i Swobodnej. Gmina
zyskałaby atrakcyjne tereny pod budownictwo
jednorodzinne. Tym
problemom poświęcamy wiele uwagi.
Niebawem ruszy bowiem modernizacja
linii kolejowych biegnących
przez Dąbrowę Górniczą.
Zwiększy się prędkość podróżowania.
Samorząd województwa zapowiada
także zakup nowoczesnego
taboru kolejowego obsługującego
ruch regionalny. Nie możemy stać
z boku tych zmian. Żeby w pełni
wykorzystać nową ofertę dla podróżnych
musimy mieć nowoczesny
dworzec. W przeciwnym razie trudno
będzie namówić mieszkańców
Dąbrowy Górniczej do korzystania
z nowej ofert PKP.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post pon, 24 mar 2008 - 14:28
Post #409


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Czytałem to już :-). Ciekawi mnie to co będzie po podpisaniu umowy.... Co w swoje ręce dostanie Urząd Miasta, a co za to PKP... No i jak będzie wyglądała sprawa budowy nowego dworca... Tyle niewiadomych jeszcze....


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post śro, 26 mar 2008 - 13:16
Post #410


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Zabrali się w końcu za wymianę szyn w DG. Robią przy peronie akurat.




Swoją drogą ciekawi mnie jedna rzecz. Zrobią to, a potem i tak jak przyjdzie przebudowywać cały ten teren wszystko będzie robione od nowa.. no ale cóż podobnie jak z przystankami skoro UE dała kasę to trzeba wykorzystać a że mało to racjonalne..

OT: a propo przystanków, to właśnie zaczęli robić te przy dworcu..

Ten post edytował kwintosz śro, 26 mar 2008 - 13:17


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 26 mar 2008 - 20:18
Post #411


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Ciekawe kiedy dugi tor. Ci nie zajma sie lukiem, a tylko odcinkiem od poczatku peronu w strone Katowic. Jak wiemy to jest dlugi odcinek, a ten krotki wzdluz peronu to przy calej inwestycji bardzo niewiele, prawie nic. A kto wie czy go beda potem ruszac. Ta inwestycja i osobno luk, byly ujete w programie na poczatku tej dekady, nie wiem czy nie 2001
Za to te przystanki autobusowe beda zniszczone wink.gif

Na drugim zdjeciu brakuje fragmentu ogrodzenia. Ktos sie w nie wpakowal samochodem dosc niedawno


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post śro, 26 mar 2008 - 20:26
Post #412


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



CYTAT(:) @ śro, 26 mar 2008 - 20:18) *
Ciekawe kiedy dugi tor. Ci nie zajma sie lukiem, a tylko odcinkiem od poczatku peronu w strone Katowic. Jak wiemy to jest dlugi odcinek, a ten krotki wzdluz peronu to przy calej inwestycji bardzo niewiele, prawie nic. A kto wie czy go beda potem ruszac.
Za to te przystanki autobusowe beda zniszczone ;)

Na drugim zdjeciu brakuje fragmentu ogrodzenia. Ktos sie w nie wpakowal samochodem dosc niedawno


Ale problem w tym, zauważ na zdjęciu 3 że jednak maszyny i robole robili też szyny już poza peronem w stronę przejazdu, stąd moje zdziwienie. ;) Całkiem sprawnie im to idzie, bo mają fajne urządzonka. Zdjęcia tego nie oddają ale widziałem na własne oczy, że podciągnęli w tamtą stronę nowe szyny i zdejmowali stare. smile.gif

Co do tego zakrętu, to tam ciężarówka z autobusem ma ciężko się minąć, dla mnie paranoja. Ogrodzenie tam jeszcze jak stało, nie raz było walnięte i trzymało się na słowo honoru.


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 27 mar 2008 - 12:17
Post #413


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Zobaczylem dlaczego tak.

Obecne prace to:
Dąbrowa Górnicza - Katowice
modernizacja nawierzchni poprzez wymianę szyn typu S49 bezstykowych oraz wzmocnienie nawierzchni torów nr 1 i 2 w km 300,1 - 314,8 poprzez wymianę podkładów 5 500 szt., oczyszczenie podsypki, podbicie toru i regulacja osi toru w każdym torze

przyszly luk:
przebudowa toru nr 1 i 2 w km 299,2 - 300,1, zmiana geometrii toru, przebudowa przejazdu kolejowego w km 299,522, budowa ssp na przejściu dla pieszych w km 300,020 oraz wymiana 2 szt. semaforów, przebudowa układu rozjazdowego wraz z urządzeniami srk i siecią z wymianą rozjazdu nr 10 i likwidacją rozjazdów nr 11 i 7

Tak bylo w projekcie, a w przetargu lekko zmienili. Punkt 300,020 to poczatek peronu w okolicach przejscia przez tory.
A w przetargu bylo juz:
tor nr 1 km od 299,818 do km 314,800; tor nr 2 od km 299,767 do km 314,800. A wiec wymienia ok 300 m wiecej w strone przejazdu.

Przez to bedzie jednak krotszy odcinek na zlagodzenie luku. Nie wiem czemu nie oglosili jeszcze przetargu, skoro realizacja miala byc w 2007-8, a jeszcze wykonawca bedzie musial zrobic projekt. Przetarg na obecnie prowadzone prace odbyl sie w kwietniu 2007. I czy zrobia luk zgodnie z planem, czy wszystko przedluzy sie w zwiazku z nowym dworcem...

A pociagi objezdzaja przez Myslowice i Sosnowiec Płd http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,slaskie,z...u-pociagow.html

PS. Nie wiem na jakim etapie jest (przetarg w zeszlym roku, powinni robic albo juz zrobili):
Zaprojektowanie i wykonanie wymiany nawierzchni na linii kolejowej Nr 154 Łazy - Dąbrowa Górnicza Towarowa w stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa : tor główny nr 1H od km 17,250 do km 20,050, tory stacyjne w łukach nr 618,619,620,621 i 516 i wymiana rozjazdów nr 555 i nr 702


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post sob, 29 mar 2008 - 09:25
Post #414


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



No to mamy swoje światełko w tunelu.. smile.gif

CYTAT


Będzie nowy dworzec

Dąbrowski dworzec nie ma nic wspólnego z nowoczesnością - uważa Marzena Działach

Dąbrowa górnicza Władze miasta i PKP porozumiały się w sprawie zagospodarowania terenów kolejowych wokół głównego dworca Dąbrowy Górniczej. Postanowiono, że do połowy września zostanie opracowana koncepcja programowo-przestrzenna.

Zgodnie z listem intencyjnym, zaakceptowanym już przez samorząd Dąbrowy Górniczej i Oddział Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach, priorytetowe inwestycje kolejowe to: modernizacja torowiska, pozwalająca rozwijać pociągom prędkość 160 kilometrów na godzinę, budowa tunelu pod torami oraz centrum przesiadkowego i parkingów. Wiele wskazuje na to, że powstanie też nowy budynek dworca (przesunięty w rejon ul. Kolejowej), bo obecny i tak będzie rozebrany. Na jego miejscu będzie węzeł komunikacyjny planowanej Drogowej Trasy Średnicowej.

- Modernizacja trasy E-65 i zwiększenie prędkości jazdy pociągów wymusi likwidację obecnego przejazdu kolejowego w rejonie ulic Kolejowej i Konopnickiej, dlatego tak ważna jest budowa tunelu, łączącego dwie części miasta oraz centrum przesiadkowego. Zapłacimy za opracowanie koncepcji tych wszystkich inwestycji, natomiast dalsze jej finansowanie uzgodnimy jeszcze z PKP, bo nie możemy wydawać na to tylko gminnych pieniędzy. Liczymy także na pomoc PKP przy wyłonieniu firmy, która zajmie się przygotowaniem projektów, bo kolej ma lepsze rozeznanie, jakie rozwiązania będą optymalne - mówi Marcin Bazylak, naczelnik Wydziału Strategii, Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego.


Kolej liczy zaś na pozyskanie sporych funduszy z Regionalnego Programu Operacyjnego z przeznaczeniem na przystosowanie linii E-65 do standardów międzynarodowych.

- Nie widzimy przeszkód, by propozycje zawarte w liście intencyjnym nie zostały zrealizowane. Teraz będziemy szukać źródeł ich finansowania - mówi Tomasz Liszaj, rzecznik prasowy PKP SA Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach.

Wieloletnie zaniedbania dają się we znaki mieszkańcom, którzy mają już dość czekania.

- W budynku dworca jest brud, smród i tyle. Nawet nie można poczekać na pociąg w normalnych warunkach. Najlepiej zburzyć to wszystko i postawić nowy dworzec bliżej torów - mówi Stanisław Jaworski, emeryt z Dąbrowy Górniczej.

Ludzie porównują kolejową wizytówkę miasta do innych dworców.

- Po likwidacji kładki nad torami nie można bezpiecznie przejść na peron, a jak już się tam dotrze, to nie ma się gdzie schować przed deszczem, bo wiaty są dziurawe. Jeżdżę często do Częstochowy. Tamtejszy dworzec w porównaniu z naszym to prawdziwe cudo - podkreśla Marzena Działach.

Dąbrowski dworzec ma się zmienić, a studium wykonalności inwestycji kolejowych z analizą finansową planowanych inwestycji ma powstać do 31 sierpnia przyszłego roku.

Koleje zaczynają inwestować w remonty dworców. W ciągu ostatnich pięciu lat PKP wyremontowała ich kilkanaście. Średnio na modernizację każdego z nich wydano 16 milionów złotych (łącznie około 90 milionów), ale spośród 70 dworców, będących właśnością katowickiego oddziału ZGN PKP, pilnego remontu wymagają 33 budynki.

Koszty utrzymania dworców pokrywają wynajmujący tam pomieszczenia handlowcy. Płacone przez nich czynsze trafiają do kasy Oddziału Dworce Kolejowe PKP SA (w przypadku największych dworców) lub do Oddziałów Gospodarowania Nieruchomościami.

Inni też chcą

W Zawierciu władze miasta podpisały umowę, w której PKP zobowiązały się do ścisłej współpracy.

M.in. przy modernizacji dworca, przebudowie węzła komunikacyjnego i budowie tunelu pod torami. W Czechowicach-Dziedzicach samorząd miał przejąć zabytkowy dworzec. Do transakcji nie doszło, bo nowym zarządcą kolejowych nieruchomości została spółka Dworce Kolejowe w Warszawie. Przejęcie budynków trzeba załatwiać od nowa. Gdyby dworzec miał być sprzedany, to można było całość sfinalizować zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami.
Piotr Sobierajski - POLSKA Dziennik Zachodni
www.dabrowa.naszemiasto.pl


Ten post edytował kwintosz sob, 29 mar 2008 - 09:25


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post sob, 29 mar 2008 - 09:27
Post #415


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



O kwintosz mnie uprzedził ^^

Dobra wiadomość, zobaczymy co z tego będzie ;p

Ten post edytował szer sob, 29 mar 2008 - 09:33


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 29 mar 2008 - 15:24
Post #416


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Arykul nie pisze wprost ale moze zle sugerowac niezorientowanym :/

PKP dabrowskich dworcow nie chce. Jest to od dawna na pismie. Nie chca dac grosza i chca przekazac miastu. Wiadomo, ze nowy budynek i dworzec musi zrobic miasto, ktore stara sie o prywatnego inwestora.
Samo PKP przebuduje tylko torowisko. Jest na to przyznana kasa ale na luk, ktory nie obejmuje nowego dworca i tunelu. Ciekawe czy miasto bedzie sie musialo dolozyc do samego tunelu.
Jesli PKP bedzie poszukiwalo zrodel finansowania to mozemy czekac i 10 lat. Oni nie potrafia wykorzystac przyznanych srodkow. Priorytetowe inwestycje ida im w slimaczym tempie jak przebudowa linii Gdynia-Wawa. Nie maja na przebudowe dworcow w Warszawie i innych najwiekszych miastach. Najwiekszy ich sukces to niedawne pierwsze mycie dworca centralnego.
Oby przeznaczyli na to juz przyznana kase z luku. Zawsze cos i latwiej bedzie im dolozyc.

I jak rozumiec likwidacje przejazdu przy Kolejowej? Znaczy, ze bedzie tu drugi tunel przynajmniej dla pieszych lub kladka?
To jest glowny ciag komunikacyjny dzielnicy z centrum, ze sporym ruchem pieszym. Takze po obu stronach sa sklepy itp. Czy w tym artykule brakuje precyzji, czy tworcy pomyslu sa ignorantami i maja naiwna nadzieje, ze ludzie beda isc naookolo do tunelu kolo dworca ok 600 metrow i druga strona kolejne, czyli razem 1,2 km.
Jesli to ogrodza, to bankowo pewne, ze kazde ogrodzenie zostanie zniszczone pierwszego dnia, a pociagi beda tamtedy jezdzily znacznie szybciej niz obecnie. Ci obecni ignoranci beda za to odpowiedzialni i beda mieli ludzi na wlasnym sumieniu.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post wto, 01 kwi 2008 - 13:50
Post #417


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ sob, 29 mar 2008 - 15:24) *
PKP dabrowskich dworcow nie chce. Jest to od dawna na pismie. Nie chca dac grosza i chca przekazac miastu. Wiadomo, ze nowy budynek i dworzec musi zrobic miasto, ktore stara sie o prywatnego inwestora.

Trudno się dziwić, że PKP nie potrzebuje w DG żadnego DWORZCA KOLEJOWEGO. Przecie to jest zwykły przystanek gdzie wystarczy jedna kasa biletowa i poczekalnia 10x10m. To można zmieścić w jakichś przewoźnych kontenerach. W obecnym stanie dworzec to raczej marzenie miasta. smile.gif

CYTAT(:) @ sob, 29 mar 2008 - 15:24) *
Ciekawe czy miasto bedzie sie musialo dolozyc do samego tunelu.

To jest chyba oczywiste, że tunel w całości sfinansuje miasto. PKP nie jest ten tunel do niczego potrzebny.

CYTAT(:) @ sob, 29 mar 2008 - 15:24) *
Czy w tym artykule brakuje precyzji, czy tworcy pomyslu sa ignorantami i maja naiwna nadzieje, ze ludzie beda isc naookolo do tunelu kolo dworca ok 600 metrow i druga strona kolejne, czyli razem 1,2 km.

Jak się wyśni ta cała DTS to będziesz miał wzdłuż linii kolejowej całymi kilometrami nieprzerwane bariery, płoty i ekrany.

CYTAT(:) @ sob, 29 mar 2008 - 15:24) *
Jesli to ogrodza, to bankowo pewne, ze kazde ogrodzenie zostanie zniszczone pierwszego dnia, a pociagi beda tamtedy jezdzily znacznie szybciej niz obecnie. Ci obecni ignoranci beda za to odpowiedzialni i beda mieli ludzi na wlasnym sumieniu.

Już ty się nie martw o ludzi. Codziennie setki ludzi przechodzą przez różne torowiska w całej Dabrowie i jakoś wypadków nie ma. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 02 kwi 2008 - 15:56
Post #418


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Jesli bedzie nowy przyjemny dworzec to zacznie z niego korzystac wiecej mieszkancow. Do tego w nastepnych latach dojda nowe pociagi i zostana wyremontowane stare. Wkoncu kiedys powstanie jakas SKM. To nia powinno sie podrozowac do Katowic, a nie autobusami. Wladze powinny sie dogadac z PKP, aby na nowym dworcu zatrzymywaly sie ekspresy i IC.

A wlasnie, ze tunel rowniez jest w interesie PKP. Tam gdzie maja byc wysokie predkosci nie bedzie przejazdow, a wiadukty, a w miastach tez tunele.
Teraz z Wawy do Gdyni PKP zlikwiduje mase przejazdow, ktore zastapi wiaduktami. Dlatego tez te modernizacje linii sa tak drogie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post śro, 02 kwi 2008 - 16:11
Post #419


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Zgadzam się, skoro ma ulec likwidacji przejazd przy Konopnickiej PKP musi zapewnić jakąś inną formę przejazdu na drugą stronę torów. mellow.gif Kwestia jest tylko tego że na 100% PKP będzie chciało to zrobić jak najmniejszym kosztem. wink.gif Dlatego też pytanie brzmi czy miasto może po prostu aby zrobić wg. swojej koncepcji sfinansować część tej inwestycji o ile to nie przeszkadza (jeśli kasa na modernizacje linii była by z UE) i czy jest w ogóle zgodne z prawem? rolleyes.gif

Ja bym chciał poznać całą koncepcję rewitalizacji tego terenu. Co, gdzie, jak duże itp.. Bo póki co to gadamy ot tak sobie.. smile.gif


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michu
post śro, 02 kwi 2008 - 19:47
Post #420


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 265
Dołączył: czw, 19 paź 06
Nr użytkownika: 239



taka mała rozbieżność:
Zgodnie z listem intencyjnym, zaakceptowanym już przez samorząd Dąbrowy Górniczej i Oddział Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach


chociaż wcześniej była wypowiedź Prezydenta o umowie.....

chyba, że chodzi o dwie zupełnie różne sprawy

Ogólnie to dobrze, że się coś zaczyna dziać, byle by Dąbrowa i mieszkańcy na tym skorzystali cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 19 20 21 22 23 > » 
Reply to this topicStart new topic
6 Użytkowników czyta ten temat (6 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 15:34
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza