![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#401
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 14 mar 06 Skąd: Łosień / Gołonóg Nr użytkownika: 192 Płeć: Mężczyzna ![]() |
dziś zauważyłem ze na naszym dworcu powieszono dużą tablice "antykwariat dworcowy" czy jakoś tak
![]() |
|
|
![]()
Post
#402
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Wczoraj zauważyłem że robotnicy już uwijali się na początku peronu od strony Katowic. Ale co dziwne nie wiem co dokładnie robili ale pociąg jechał normalnie, tym torem przy którym pracowali. Niestety jak wracałem było już późno i nic ani nikogo tam już nie widziałem.
-------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#403
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT Protokół nr 18/08 z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 25 stycznia 2008 (...) Przewodniczący Komisji – I. Zugaj: Mamy jeszcze jeden projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie linii kolejowej PKP Katowice – Warszawa, ulic: Limanowskiego – Konopnickiej – Górników Redenu – Królowej Jadwigi – Sobieskiego do granicy administracyjnej. Druk nr 352 Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury - W. Sobczyk: Podjęliśmy uchwałę poprzednio, gdzie obszar ten był zmniejszony, bo dochodził do ulicy Kościuszki od granicy z Będzinem, terenem kolejowym do ulicy Kościuszki. W związku z zamiarem przebudowy terenu wokół Dworca, musi objąć teren, obejmujący Pałac Kultury do ulicy Górników Redenu. Przy ulicy Konopnickiej mamy tereny gminne po Zakładzie DEFUM gdzie w chwili obecnej nie ma możliwości realizacji zabudowy mieszkaniowej tylko usługi i wytwórców. W związku z tym chcemy umożliwić, żeby na tym terenie powstała zabudowa mieszkaniowa – to jest cel zmiany poprzedniej uchwały, zmiany jej granic, a także dopisaliśmy również ulicę Limanowskiego, Konopnickiej. Jednym z elementów tego planu, który będzie opracowywany jest przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie ulic: Sobieskiego, Przybylaka, Kościuszki, powiązanie z Drogową Trasą Średnicową oraz połączenie Centrum z Korzeńcem poprzez tą drogę, którą przegłosowaliśmy; w związku z tym mamy oś komunikacyjną północ-południe bezkolizyjną, bo przejazd przy ulicy Konopnickiej będzie zlikwidowany przy modernizacji linii kolejowej nazwanej E65. Następny problem to: przebudowa lub budowa nowego budynku dworca - centrum przesiadkowego. Mam nadzieję, że uda nam się załatwić zmianę terenów zamkniętych granic, że będzie to można bez problemu zrealizować. Prowadzimy pertraktacje z Zarządem Kolei, widać wyraźne postępy. Prezydent Miasta - Z. Podraza: Rozmawiałem z Konsorcjum Amerykańskim, prawdopodobnie będziemy z nimi rozmawiać w sprawie: centrum przesiadkowego. Zmiana planu potrzebna jest, aby to wszystko kompleksowo potraktować. Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury - W. Sobczyk: Lokalizacja w tym terenie hipermarketów powyżej 2 tyś m2, to jest też ważny element. (...) Co do przejazdu przy Konopnickiej to najblizsza przebudowa, czyli zlagodzenie luku obejmuje budowe nowego przejazdu. Naczelnik powiedzial o likwidacji tego przejazdu, a nic w zamian? Znaczy ze bedzie trzeba jezdzic naokolo az do nowego tunelu obok dworca? Czy beda 2 tunele? Ale przynajmniej dla pieszych na Konopnickiej musi powstac tunel lub kladka. Przeciez nikt nie bedzie chodzil taki kawal do dworca, a to jest najktotsza droga do centrum i tedy przez caly dzien chodzi duzo ludzi. Jesli zlikwiduja to wszyscy beda chodzili przez tory, dopiero bedzie niebezpieczne. Mam nadzieje ze o tym ktos pomyslal albo pomysli. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#404
|
|
![]() Sun of a beach ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 202 Dołączył: nie, 18 lis 07 Nr użytkownika: 883 Płeć: Mężczyzna GG: 6460675 Skype: peterek.fm ![]() |
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale czy oni chcą wyburzyć budynki po defum i stworzyć tam jakieś osiedle mieszkaniowe ?
A jeszcze niedawno mieliśmy nadzieję na coś ciekawego w tym miejscu :/ -------------------- "Słońce lśni, mieni się, jak ze złota sztabka, trafia szlag, że nie można go skraść"
|
|
|
![]()
Post
#405
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Dziś na długim odcinku pomiędzy Szopienicami a Sosnowcem znowu wymieniali szyny (kier. Katowice). Szczerze powiem że nie rozumiem tego harmonogramu prac. raz tu raz tu..
![]() Pociągi do Gliwic nie które nie jeżdżą przez centrum DG, gdyż jadą drogą okrężną. Są zmiany, więc radze śledzić albo na dworcu albo na stronie PKP Przewozy Regionalne zakładka "W regionach" i "Czasowe zmiany w kursowaniu pociągów" ![]() Trwają intensywne prace przy dworcu PKP w Będzinie, zaczyna to wyglądać już po ludzku.. tam się dało a w DG nadal syf.. Ten post edytował kwintosz wto, 04 mar 2008 - 23:29 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#406
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT Protokół Nr XXIII/08 z sesji Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 30 stycznia 2008 (...) Z-ca Prezydenta Miasta H. Zaguła: Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice – Warszawa, ulic: Limanowskiego – Konopnickiej – Górników Redenu – Królowej Redenu – Królowej Jadwigi – Sobieskiego do granicy administracyjnej z Będzinem”. W dużej części na tym obszarze jest obowiązujący plan zagospodarowania przestrzennego, ale ze względu na to, że przygotowujemy już praktycznie w końcowej fazie są uzgodnienia co do porozumienia się z PKP, miasto co do realizowania zadania – dotyczące dostosowanie torów na tym odcinku do szybkości chyba 170km/h. W związku z tym będzie konieczność przebudowy łuku i przy okazji chcemy wspólnie z tymi dwoma instytucjami PKP przebudować tamten obszar miasta. Stąd chcemy, proponujemy przystąpić do zmiany planu, do sporządzenia tutaj miejscowego planu zagospodarowania w tym rejonie, tak żeby uwzględnić wszystkie konsekwencje wynikające z tej przebudowy (...) Jakie 170km/h Dla przypomnienie ponownie: CYTAT 2007/8
Pozycja Nr 29 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza Zabkowice Likwidacja ograniczen predkosci v = 70 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej z v = 100 km/godz. do v = 130/140 km/godz. Pozycja Nr 30 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza –Katowice Likwidacja ograniczen predkosci v = 70/50 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej z v = 90/70 km/godz. do v = 110/70 km/godz. Pozycja Nr 31 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza Likwidacja ograniczen predkosci v = 40/60 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej z v = 90/100 km/godz. do v = 110/120 km/godz. Pozycja Nr 32 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Bedzin Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 90 km/godz. do v = 100 km/godz. Pozycja Nr 33 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Sosnowiec Likwidacja ograniczen predkosci v = 70 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej z v = 90 km/godz. do v = 100/110 km/godz. Pozycja Nr 34 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Zawiercie Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 120 km/godz. do v = 140 km/godz. Pozycja Nr 35 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Łazy Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 120 km/godz. do v = 140 km/godz. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#407
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 168 Dołączył: pon, 27 mar 06 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 196 Płeć: Kobieta ![]() |
Na dworcu brakowało czegoś,gdzie można zabić czas i w sumie dobrze że ten antykwariat powstał. Powinni go bardziej rozreklamować.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#408
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Przeglad Dabrowski marzec:
CYTAT W rejonie budowanego centrum
handlowego znajduje się dworzec kolejowy, którego wygląd odstrasza podróżnych. Od lat mówi się o rozwiązaniu tego trudnego problemu. Zapowiadali to również Pana poprzednicy. Czy teraz są realne szanse na wyjście z niemocy i modernizację wiekowego i tak bardzo zaniedbanego dworca? - Tak. Kończymy właśnie negocjacje z koleją. Z naszej strony podpisaliśmy już stosowną umowę, a teraz czekamy tylko na dopełnienie formalności ze strony PKP. Dotyczy ona m.in. planów wspólnego zagospodarowania okolic stacji, lokalizacji nowoczesnego dworca oraz umożliwienia bezkolizyjnego ruchu pomiędzy częściami miasta oddzielonymi torami. Kolej posiada na terenie Dąbrowy Górniczej również inne nieruchomości. Gmina chciałaby przejąć także takie tereny kolejowe jak: okolice ulicy Dworcowej w Ząbkowicach, plac w Strzemie- szycach i grunty po byłej linii kolejowej do Huty Katowice w rejonie ulic – Sadowej i Swobodnej. Gmina zyskałaby atrakcyjne tereny pod budownictwo jednorodzinne. Tym problemom poświęcamy wiele uwagi. Niebawem ruszy bowiem modernizacja linii kolejowych biegnących przez Dąbrowę Górniczą. Zwiększy się prędkość podróżowania. Samorząd województwa zapowiada także zakup nowoczesnego taboru kolejowego obsługującego ruch regionalny. Nie możemy stać z boku tych zmian. Żeby w pełni wykorzystać nową ofertę dla podróżnych musimy mieć nowoczesny dworzec. W przeciwnym razie trudno będzie namówić mieszkańców Dąbrowy Górniczej do korzystania z nowej ofert PKP. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#409
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Czytałem to już :-). Ciekawi mnie to co będzie po podpisaniu umowy.... Co w swoje ręce dostanie Urząd Miasta, a co za to PKP... No i jak będzie wyglądała sprawa budowy nowego dworca... Tyle niewiadomych jeszcze....
-------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#410
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Zabrali się w końcu za wymianę szyn w DG. Robią przy peronie akurat.
![]() ![]() ![]() Swoją drogą ciekawi mnie jedna rzecz. Zrobią to, a potem i tak jak przyjdzie przebudowywać cały ten teren wszystko będzie robione od nowa.. no ale cóż podobnie jak z przystankami skoro UE dała kasę to trzeba wykorzystać a że mało to racjonalne.. OT: a propo przystanków, to właśnie zaczęli robić te przy dworcu.. Ten post edytował kwintosz śro, 26 mar 2008 - 13:17 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#411
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Ciekawe kiedy dugi tor. Ci nie zajma sie lukiem, a tylko odcinkiem od poczatku peronu w strone Katowic. Jak wiemy to jest dlugi odcinek, a ten krotki wzdluz peronu to przy calej inwestycji bardzo niewiele, prawie nic. A kto wie czy go beda potem ruszac. Ta inwestycja i osobno luk, byly ujete w programie na poczatku tej dekady, nie wiem czy nie 2001
Za to te przystanki autobusowe beda zniszczone ![]() Na drugim zdjeciu brakuje fragmentu ogrodzenia. Ktos sie w nie wpakowal samochodem dosc niedawno -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#412
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Ciekawe kiedy dugi tor. Ci nie zajma sie lukiem, a tylko odcinkiem od poczatku peronu w strone Katowic. Jak wiemy to jest dlugi odcinek, a ten krotki wzdluz peronu to przy calej inwestycji bardzo niewiele, prawie nic. A kto wie czy go beda potem ruszac. Za to te przystanki autobusowe beda zniszczone ;) Na drugim zdjeciu brakuje fragmentu ogrodzenia. Ktos sie w nie wpakowal samochodem dosc niedawno Ale problem w tym, zauważ na zdjęciu 3 że jednak maszyny i robole robili też szyny już poza peronem w stronę przejazdu, stąd moje zdziwienie. ;) Całkiem sprawnie im to idzie, bo mają fajne urządzonka. Zdjęcia tego nie oddają ale widziałem na własne oczy, że podciągnęli w tamtą stronę nowe szyny i zdejmowali stare. ![]() Co do tego zakrętu, to tam ciężarówka z autobusem ma ciężko się minąć, dla mnie paranoja. Ogrodzenie tam jeszcze jak stało, nie raz było walnięte i trzymało się na słowo honoru. -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#413
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Zobaczylem dlaczego tak.
Obecne prace to: Dąbrowa Górnicza - Katowice modernizacja nawierzchni poprzez wymianę szyn typu S49 bezstykowych oraz wzmocnienie nawierzchni torów nr 1 i 2 w km 300,1 - 314,8 poprzez wymianę podkładów 5 500 szt., oczyszczenie podsypki, podbicie toru i regulacja osi toru w każdym torze przyszly luk: przebudowa toru nr 1 i 2 w km 299,2 - 300,1, zmiana geometrii toru, przebudowa przejazdu kolejowego w km 299,522, budowa ssp na przejściu dla pieszych w km 300,020 oraz wymiana 2 szt. semaforów, przebudowa układu rozjazdowego wraz z urządzeniami srk i siecią z wymianą rozjazdu nr 10 i likwidacją rozjazdów nr 11 i 7 Tak bylo w projekcie, a w przetargu lekko zmienili. Punkt 300,020 to poczatek peronu w okolicach przejscia przez tory. A w przetargu bylo juz: tor nr 1 km od 299,818 do km 314,800; tor nr 2 od km 299,767 do km 314,800. A wiec wymienia ok 300 m wiecej w strone przejazdu. Przez to bedzie jednak krotszy odcinek na zlagodzenie luku. Nie wiem czemu nie oglosili jeszcze przetargu, skoro realizacja miala byc w 2007-8, a jeszcze wykonawca bedzie musial zrobic projekt. Przetarg na obecnie prowadzone prace odbyl sie w kwietniu 2007. I czy zrobia luk zgodnie z planem, czy wszystko przedluzy sie w zwiazku z nowym dworcem... A pociagi objezdzaja przez Myslowice i Sosnowiec Płd http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,slaskie,z...u-pociagow.html PS. Nie wiem na jakim etapie jest (przetarg w zeszlym roku, powinni robic albo juz zrobili): Zaprojektowanie i wykonanie wymiany nawierzchni na linii kolejowej Nr 154 Łazy - Dąbrowa Górnicza Towarowa w stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa : tor główny nr 1H od km 17,250 do km 20,050, tory stacyjne w łukach nr 618,619,620,621 i 516 i wymiana rozjazdów nr 555 i nr 702 -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#414
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
No to mamy swoje światełko w tunelu..
![]() CYTAT ![]() Będzie nowy dworzec Dąbrowski dworzec nie ma nic wspólnego z nowoczesnością - uważa Marzena Działach Dąbrowa górnicza Władze miasta i PKP porozumiały się w sprawie zagospodarowania terenów kolejowych wokół głównego dworca Dąbrowy Górniczej. Postanowiono, że do połowy września zostanie opracowana koncepcja programowo-przestrzenna. Zgodnie z listem intencyjnym, zaakceptowanym już przez samorząd Dąbrowy Górniczej i Oddział Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach, priorytetowe inwestycje kolejowe to: modernizacja torowiska, pozwalająca rozwijać pociągom prędkość 160 kilometrów na godzinę, budowa tunelu pod torami oraz centrum przesiadkowego i parkingów. Wiele wskazuje na to, że powstanie też nowy budynek dworca (przesunięty w rejon ul. Kolejowej), bo obecny i tak będzie rozebrany. Na jego miejscu będzie węzeł komunikacyjny planowanej Drogowej Trasy Średnicowej. - Modernizacja trasy E-65 i zwiększenie prędkości jazdy pociągów wymusi likwidację obecnego przejazdu kolejowego w rejonie ulic Kolejowej i Konopnickiej, dlatego tak ważna jest budowa tunelu, łączącego dwie części miasta oraz centrum przesiadkowego. Zapłacimy za opracowanie koncepcji tych wszystkich inwestycji, natomiast dalsze jej finansowanie uzgodnimy jeszcze z PKP, bo nie możemy wydawać na to tylko gminnych pieniędzy. Liczymy także na pomoc PKP przy wyłonieniu firmy, która zajmie się przygotowaniem projektów, bo kolej ma lepsze rozeznanie, jakie rozwiązania będą optymalne - mówi Marcin Bazylak, naczelnik Wydziału Strategii, Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego. Kolej liczy zaś na pozyskanie sporych funduszy z Regionalnego Programu Operacyjnego z przeznaczeniem na przystosowanie linii E-65 do standardów międzynarodowych. - Nie widzimy przeszkód, by propozycje zawarte w liście intencyjnym nie zostały zrealizowane. Teraz będziemy szukać źródeł ich finansowania - mówi Tomasz Liszaj, rzecznik prasowy PKP SA Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach. Wieloletnie zaniedbania dają się we znaki mieszkańcom, którzy mają już dość czekania. - W budynku dworca jest brud, smród i tyle. Nawet nie można poczekać na pociąg w normalnych warunkach. Najlepiej zburzyć to wszystko i postawić nowy dworzec bliżej torów - mówi Stanisław Jaworski, emeryt z Dąbrowy Górniczej. Ludzie porównują kolejową wizytówkę miasta do innych dworców. - Po likwidacji kładki nad torami nie można bezpiecznie przejść na peron, a jak już się tam dotrze, to nie ma się gdzie schować przed deszczem, bo wiaty są dziurawe. Jeżdżę często do Częstochowy. Tamtejszy dworzec w porównaniu z naszym to prawdziwe cudo - podkreśla Marzena Działach. Dąbrowski dworzec ma się zmienić, a studium wykonalności inwestycji kolejowych z analizą finansową planowanych inwestycji ma powstać do 31 sierpnia przyszłego roku. Koleje zaczynają inwestować w remonty dworców. W ciągu ostatnich pięciu lat PKP wyremontowała ich kilkanaście. Średnio na modernizację każdego z nich wydano 16 milionów złotych (łącznie około 90 milionów), ale spośród 70 dworców, będących właśnością katowickiego oddziału ZGN PKP, pilnego remontu wymagają 33 budynki. Koszty utrzymania dworców pokrywają wynajmujący tam pomieszczenia handlowcy. Płacone przez nich czynsze trafiają do kasy Oddziału Dworce Kolejowe PKP SA (w przypadku największych dworców) lub do Oddziałów Gospodarowania Nieruchomościami. Inni też chcą W Zawierciu władze miasta podpisały umowę, w której PKP zobowiązały się do ścisłej współpracy. M.in. przy modernizacji dworca, przebudowie węzła komunikacyjnego i budowie tunelu pod torami. W Czechowicach-Dziedzicach samorząd miał przejąć zabytkowy dworzec. Do transakcji nie doszło, bo nowym zarządcą kolejowych nieruchomości została spółka Dworce Kolejowe w Warszawie. Przejęcie budynków trzeba załatwiać od nowa. Gdyby dworzec miał być sprzedany, to można było całość sfinalizować zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami. Piotr Sobierajski - POLSKA Dziennik Zachodni www.dabrowa.naszemiasto.pl Ten post edytował kwintosz sob, 29 mar 2008 - 09:25 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#415
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
O kwintosz mnie uprzedził ^^
Dobra wiadomość, zobaczymy co z tego będzie ;p Ten post edytował szer sob, 29 mar 2008 - 09:33 -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#416
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Arykul nie pisze wprost ale moze zle sugerowac niezorientowanym :/
PKP dabrowskich dworcow nie chce. Jest to od dawna na pismie. Nie chca dac grosza i chca przekazac miastu. Wiadomo, ze nowy budynek i dworzec musi zrobic miasto, ktore stara sie o prywatnego inwestora. Samo PKP przebuduje tylko torowisko. Jest na to przyznana kasa ale na luk, ktory nie obejmuje nowego dworca i tunelu. Ciekawe czy miasto bedzie sie musialo dolozyc do samego tunelu. Jesli PKP bedzie poszukiwalo zrodel finansowania to mozemy czekac i 10 lat. Oni nie potrafia wykorzystac przyznanych srodkow. Priorytetowe inwestycje ida im w slimaczym tempie jak przebudowa linii Gdynia-Wawa. Nie maja na przebudowe dworcow w Warszawie i innych najwiekszych miastach. Najwiekszy ich sukces to niedawne pierwsze mycie dworca centralnego. Oby przeznaczyli na to juz przyznana kase z luku. Zawsze cos i latwiej bedzie im dolozyc. I jak rozumiec likwidacje przejazdu przy Kolejowej? Znaczy, ze bedzie tu drugi tunel przynajmniej dla pieszych lub kladka? To jest glowny ciag komunikacyjny dzielnicy z centrum, ze sporym ruchem pieszym. Takze po obu stronach sa sklepy itp. Czy w tym artykule brakuje precyzji, czy tworcy pomyslu sa ignorantami i maja naiwna nadzieje, ze ludzie beda isc naookolo do tunelu kolo dworca ok 600 metrow i druga strona kolejne, czyli razem 1,2 km. Jesli to ogrodza, to bankowo pewne, ze kazde ogrodzenie zostanie zniszczone pierwszego dnia, a pociagi beda tamtedy jezdzily znacznie szybciej niz obecnie. Ci obecni ignoranci beda za to odpowiedzialni i beda mieli ludzi na wlasnym sumieniu. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#417
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
PKP dabrowskich dworcow nie chce. Jest to od dawna na pismie. Nie chca dac grosza i chca przekazac miastu. Wiadomo, ze nowy budynek i dworzec musi zrobic miasto, ktore stara sie o prywatnego inwestora. Trudno się dziwić, że PKP nie potrzebuje w DG żadnego DWORZCA KOLEJOWEGO. Przecie to jest zwykły przystanek gdzie wystarczy jedna kasa biletowa i poczekalnia 10x10m. To można zmieścić w jakichś przewoźnych kontenerach. W obecnym stanie dworzec to raczej marzenie miasta. ![]() Ciekawe czy miasto bedzie sie musialo dolozyc do samego tunelu. To jest chyba oczywiste, że tunel w całości sfinansuje miasto. PKP nie jest ten tunel do niczego potrzebny. Czy w tym artykule brakuje precyzji, czy tworcy pomyslu sa ignorantami i maja naiwna nadzieje, ze ludzie beda isc naookolo do tunelu kolo dworca ok 600 metrow i druga strona kolejne, czyli razem 1,2 km. Jak się wyśni ta cała DTS to będziesz miał wzdłuż linii kolejowej całymi kilometrami nieprzerwane bariery, płoty i ekrany. Jesli to ogrodza, to bankowo pewne, ze kazde ogrodzenie zostanie zniszczone pierwszego dnia, a pociagi beda tamtedy jezdzily znacznie szybciej niz obecnie. Ci obecni ignoranci beda za to odpowiedzialni i beda mieli ludzi na wlasnym sumieniu. Już ty się nie martw o ludzi. Codziennie setki ludzi przechodzą przez różne torowiska w całej Dabrowie i jakoś wypadków nie ma. ![]() |
|
|
![]()
Post
#418
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Jesli bedzie nowy przyjemny dworzec to zacznie z niego korzystac wiecej mieszkancow. Do tego w nastepnych latach dojda nowe pociagi i zostana wyremontowane stare. Wkoncu kiedys powstanie jakas SKM. To nia powinno sie podrozowac do Katowic, a nie autobusami. Wladze powinny sie dogadac z PKP, aby na nowym dworcu zatrzymywaly sie ekspresy i IC.
A wlasnie, ze tunel rowniez jest w interesie PKP. Tam gdzie maja byc wysokie predkosci nie bedzie przejazdow, a wiadukty, a w miastach tez tunele. Teraz z Wawy do Gdyni PKP zlikwiduje mase przejazdow, ktore zastapi wiaduktami. Dlatego tez te modernizacje linii sa tak drogie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#419
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Zgadzam się, skoro ma ulec likwidacji przejazd przy Konopnickiej PKP musi zapewnić jakąś inną formę przejazdu na drugą stronę torów.
![]() ![]() ![]() Ja bym chciał poznać całą koncepcję rewitalizacji tego terenu. Co, gdzie, jak duże itp.. Bo póki co to gadamy ot tak sobie.. ![]() -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#420
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 265 Dołączył: czw, 19 paź 06 Nr użytkownika: 239 ![]() |
taka mała rozbieżność:
Zgodnie z listem intencyjnym, zaakceptowanym już przez samorząd Dąbrowy Górniczej i Oddział Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach chociaż wcześniej była wypowiedź Prezydenta o umowie..... chyba, że chodzi o dwie zupełnie różne sprawy Ogólnie to dobrze, że się coś zaczyna dziać, byle by Dąbrowa i mieszkańcy na tym skorzystali ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 15:34 |