![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#381
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() ![]() Kolejka po dworce dziś Dworzec w Dąbrowie Górniczej-Strzemieszycach sypie się w oczach. Budynek po części spłonął ponad pół roku temu. Do niedawna, na parterze działała telekomunikacja kolejowa, ale przeniosła się do centrum handlowego - sto metrów dalej. - Jeśli już kolej wyprowadza się ze swojego lokum i nie myśli o generalnym remoncie budynku, to musi być tam bardzo źle. Nic dziwnego, nadpalone stropy dworca słabo się trzymają. Trzeba coś z tym zrobić, bo dojdzie do kolejnej katastrofy, tym razem budowlanej. Aż żal człowieka bierze, jak niszczeje taki majątek - mówi Władysław Jania, mieszkaniec dzielnicy. - Chcemy przejąć budynek dworca i wyremontować go, ale kolej musi zebrać całość dokumentacji, a potem złożyć wniosek o uwłaszczenie budynku i terenu do wojewody. Dopiero wtedy będzie mogła nam tę nieruchomość przekazać. Jednak z powodu zaniedbań w dokumentacji wszystko się bardzo ślimaczy - tłumaczy Henryk Zaguła, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej. Kolej, podzielona na liczne spółki, ma spore trudności z przeprowadzeniem całej procedury. - Wraz z dworcem miasto przejęłoby także od nas część gruntów, w tym drogi i układ komunikacyjny, dlatego trzeba liczyć się z tym, że sam podział geodezyjny może potrwać jeszcze dwa, trzy miesiące. Potem, po akceptacji wojewody i władz lokalnych oddamy cały ten majątek w zamian za zaległości podatkowe. W innym przypadku musiałaby zostać rozpoczęta procedura przetargowa - wyjaśnia Tomasz Liszaj, rzecznik z Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA. Rzecznik przyznaje też, że zainteresowanie ze strony lokalnych samorządów takimi rozwiązaniami jest spore. Obecnie najbliżej przejęcia dworca są władze Żor, gdzie trwa podział geodezyjny gruntów, a stosowne wnioski złożył także Racibórz. Współpraca przy zagospodarowaniu terenów wokół dworców i samych budynków ma też wkrótce przynieść pierwsze efekty w Zabrzu. - W tym mieście projekt architektoniczny centrum przesiadkowego jest już gotowy - mówi Tomasz Liszaj. - W jednym miejscu powstaną nie tylko parkingi, ale także będzie to miejsce przesiadek dla pasażerów autobusów, tramwajów i taksówek. To szansa na stworzenie nowych miejsc pracy - podkreśla Adam Kurbiel, wiceprezydent Zabrza. - Przebudowany zostanie też dworzec kolejowy - dodaje. Podobny pomysł chcą także przeforsować władze Dąbrowy Górniczej na głównym dworcu kolejowym miasta. Obok nowoczesnego centrum przesiadkowego powstałby tu także bezkolizyjny tunel łączący pod torami kolejowymi dwie części miasta. Piotr Sobierajski -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#382
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
CYTAT Podobny pomysł chcą także przeforsować władze Dąbrowy Górniczej na głównym dworcu kolejowym miasta. Obok nowoczesnego centrum przesiadkowego... Nazwa centrum przesiadkowe jest super-cool-trendy. Ciekawe czy władze już mają pomysł z czego i na co się tam będą ludzie przesiadać. Z 79 na 16 ? |
|
|
![]()
Post
#383
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Bedzie park@ride, ktory juz od dawna wedlug ministra Polaczka zostalo juz u nas zbudowane. Ale tego bym tak szumnie nie nazywal centrum przesiadkowym, bo widzialem kilka takich w wykonaniu PKP - po prostu kawalek placu i juz. Dlaczego nie ma dalej to nie wiem - moze czekaja na nowy plan zagospodarowania. Tak samo mial powstac obok dworca w Golonogu i nie ma.
Obok "glownego" ma byc dworzec autobusowy. Jak powstanie polaczenie okolic dworca z Al. Zaglebia Dabrowskiego - DTŚ czy nie DTŚ, to bedzie mialo wiecej sensu. Ale od razu bez tego bedzie mozna pomyslec o zmianie tras kilku linii. Bez problemu np mozna wydluzyc 182 wlasnie do dworca. Do tego te prywatne busy do Krakowa czy Olkusza (niedlugo juz nie beda mogly stac w parku). Kiedys powstanie wkoncu SKM i bedzie sens doprowadzic tam wiecej linii. Do tego w przyszlosci planowane sa jakies nowe linie do Pogorii, po zbudowaniu tunelu na pewno szybko zaczna sie rozwijac tereny po polnocnej stronie torow. Trzeba przeciez myslec przyszlosciowo, inaczej to wiele inwestycji nie mialoby sensu. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#384
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Nazwa centrum przesiadkowe jest super-cool-trendy. Ciekawe czy władze już mają pomysł z czego i na co się tam będą ludzie przesiadać. Z 79 na 16 ? Była koncepcja wybudowania dworca autobusowego z prawdziwego zdarzenia, na który zajeżdżałyby wszystkie autobusy które teraz jadą przez centrum. Ale mnie nie to zastanawia, zastanawia mnie, gdzie i jak oni chcą to wszystko upchnąć na tych terenach, bez ingerencji w tą infrastrukturę co jest teraz (Kościuszki do dworca, rondo w centrum, Kolejowa, Limanowskiego, Robotnicza..) Ten post edytował kwintosz wto, 12 lut 2008 - 13:35 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#385
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Koncepcja caly czas aktualna. I caly czas powtarza sie, ze ingerencja bedzie.
Miejsca tam jest bardzo duzo. PS. Az znowu spojrzalem do zumi. Jest nowsze zdjecie centrum, z poczatkow budowy CH Pogoria, gdzies z pazdziernika. Jednak Pogorii IV jescze nie ma zalanej, wiec tam zostalo stare. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#386
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() ![]() Będzie nowy plan zagospodarowania przestrzennego dziś Miasto zabiega o porozumienie z koleją w sprawie przejęcia części terenów PKP i budynku dworca w ścisłym centrum miasta. Podobne zmiany właścicielskie szykują się w Strzemieszycach, gdzie tamtejszy budynek ucierpiał podczas pożaru w lipcu ubiegłego roku. Szczegóły będą znane za trzy, cztery miesiące, kiedy skompletowane zostaną wszystkie dokumenty i pozwolenia. Gmina przystąpiła już do sporządzania Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice - Warszawa, ulic Limanowskiego, Konopnickiej, Górników Redenu, Królowej Jadwigi i Sobieskiego do granic administracyjnych z Będzinem. To właśnie tutaj ma powstać nowoczesne centrum przesiadkowe, być może także hotel, a także nowy układ komunikacyjny, powiązany z przebiegiem Drogowej Trasy Średnicowej. Całość obejmuje ponad 170 hektarów. - W tak strategicznym obszarze, jakim jest rejon dworca PKP, należy uporządkować gospodarkę przestrzenną. Jest to możliwe dzięki odpowiedniej dyspozycji terenów oraz wprowadzeniu zakazów i nakazów dotyczących kształtowania zabudowy oraz możliwości lokalizacji obiektów, szczególnie garaży i obiektów tymczasowych - podkreśla Wojciech Sobczyk, naczelnik wydziału urbanistyki i architektury UM. Jest to potrzebne, by można było podjąć decyzję, czy dworzec pozostanie w obecnym miejscu i będzie tylko modernizowany, czy też powstanie od podstaw, bardziej w kierunku przejazdu kolejowego przy ul. Konopnickiej. PKP nosi się bowiem z zamiarem gruntownej modernizacji tego przejazdu, a z funduszy europejskich ma być odnowiona linia kolejowa dla pociągów pospiesznych i ekspresowych - intercity, tak by mogły osiągnąć prędkość 160 km na godzinę. W planach jest także przebudowie torowiska dla szybkiej kolei miejskiej pomiędzy Dąbrową, a Katowicami. Jeszcze w tym roku Dąbrowa Górnicza powinna natomiast stać się właścicielem gruntów oraz budynku nieczynnego dworca w dzielnicy Strzemieszyce. - Prowadzimy rozmowy na ten temat, ale ich finalizacja wymaga zgromadzenia całej dokumentacji. W sprawę zaangażowane są spółki PKP oraz Skarb Państwa, trwa podział geodezyjny gruntów, a potem konieczne będzie zakończenie procedury uwłaszczeniowej - mówi Henryk Zaguła, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej. (PAS) Tylko jakie 160km/h? No chyba ze to kolejny program. To co obecnie ma byc robione - czyli luk i ta wymiana szyn do Katowic to zupelnie inne predkosci i sa kilka stron wczesniej. Ten program jest opozniony i pochodzi chyba z 2001 roku. Jaka gruntowna modernziacja przejazdu??? Co tam moga wymyslic. Zostal on fajnie zmodernizowany kilka lat temu, ze zmiana kata nachylenia szyn. Teraz przy okazji przesuwania torow bedzie trzeba po prosu zrobic nowy przejazd i to jest akurat najmniejszy koszt i klopot a napisano jakby to bo najwazniejsze i w tym caly sens modernziacji. I ciekawe jak bardziej w kierunku przejazdu, bo znaczyloby to ze dworzec bylby na luku. Ale niech robia lepiej od podstaw i oby sie udalo bo raz juz to probowano ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#387
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Tylko jakie 160km/h? No chyba ze to kolejny program. To co obecnie ma byc robione - czyli luk i ta wymiana szyn do Katowic to zupelnie inne predkosci i sa kilka stron wczesniej. Ten program jest opozniony i pochodzi chyba z 2001 roku. Jaka gruntowna modernziacja przejazdu??? Co tam moga wymyslic. Zostal on fajnie zmodernizowany kilka lat temu, ze zmiana kata nachylenia szyn. Teraz przy okazji przesuwania torow bedzie trzeba po prosu zrobic nowy przejazd i to jest akurat najmniejszy koszt i klopot a napisano jakby to bo najwazniejsze i w tym caly sens modernziacji. I ciekawe jak bardziej w kierunku przejazdu, bo znaczyloby to ze dworzec bylby na luku. Ale niech robia lepiej od podstaw i oby sie udalo bo raz juz to probowano ;) Co do prędkości, to od początku było mówione że chcą tą trasę zrobić 160.. tyle tylko że teraz ta modernizacja to jest tak jak mówisz, ta zaległa i tylko na wyższe prędkości w niektórych miejscach a nie modernizacja na prędkości docelowe (tego chyba nawet nie ma w perspektywie 2012 r.) Wykonanie nowego przejazdu, przełożenie szyn, zapór w inne miejsce to nie jest gruntowna modernizacja wg Ciebie? I czy to taki mały koszt i kłopot to wcale bym nie mówił tak, owszem w porównaniu do przełożenia całej linii to może i tak. Może nie jest to najważniejsze ale na pewno przyszła modernizacja i przekładanie torów będzie musiała uwzględniać istniejący układ komunikacyjny, w tym przejazd kolejowy. Ja się tylko zastanawiam, jak można złagodzić łuk bez jakiegokolwiek przekładania torów przy dworcu, przecież to niewykonalne (chyba że powstanie nowy peron). Szczerze powiedziawszy nie wyobrażam sobie póki co tej modernizacji.. Dlatego jak coś to tylko nowy budynek dworca a tą ruinę wraz z obecnym budynkiem zburzyć, teren zaorać i postawić tam coś sensownego. -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#388
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Bo w tym artkule zamiast napisac o luku, to glupio napisali ze najwazniejsza jest modernizacja tego przejazdu. A to przeciez konieczne wlasnie ze wzgledu na luk i przeniesienie torow, a sam przejazd zmodernizowany juz jest. Wymiana szyn razem ze zmiana ich nachylenia i nowym przejazdem zajela kilka dni. Wiec uwazam dalej ze to nic
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#389
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Dla przypomnienia co zobaczymy w DG:
CYTAT na Śląsku będą kursować pomiędzy Bielskiem Białą a Częstochową oraz pomiędzy Tychami, Katowicami i Sosnowcem. Pierwsze dwa trafią na Śląsk w czerwcu przyszłego roku, a kolejne dwa do końca 2008 r. Po zakupie następnych pociągów zostaną one skierowane na trasy: Gliwice – Częstochowa i Katowice – Bielsko Biała. Wlasnie odbyla sie prezentacja: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mozna sie znowu doczepic dlaczego niektore beda konczyly w Sosnowcu a nie w Zabkowicach? Nasze wladze to chyba wogole sie tym nie zajely. Tychy i Gliwice to jasne ze sa na koncu, ale na Sosnowcu GOP sie konczy. Wyciulali nas z nazwa wojewodztwa, herbem, i co za tym idzie barwami, a teraz oczywiscie wszytsko w to chcieliby malowac -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#390
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
o tych nowych pociagach:
CYTAT ![]() Szwajcarski superpociąg na śląskich torach Tomasz Głogowski 2008-02-21, ostatnia aktualizacja 2008-02-21 19:25 Między Bielskiem-Białą a Częstochową oraz na trasie Tychy Miasto - Katowice jeździć będą klimatyzowane składy pasażerskie. Urząd marszałkowski zapłacił za nie 90 mln zł i wydzierżawił kolejom. Będą cztery składy wyprodukowane przez szwajcarską firmę Stadler. Na razie gotowy jest już jeden, wkrótce wyruszy na jazdę próbną. Gdy się sprawdzi, zastąpi wysłużone "kanarki" na trasach Bielsko - Częstochowa oraz Katowice - Tychy Miasto. Nowoczesne składy będą też testowane na innych odcinkach. Poza województwem śląskim zamówiło je na razie tylko mazowieckie. Pomalowany w żółto-niebieskie, czyli śląskie, barwy skład testowany będzie prawdopodobnie między Siedlcami, gdzie znajduje się montownia Stadlera, a Poznaniem. Zacznie wozić pasażerów w naszym regionie dopiero gdy otrzyma świadectwo dopuszczenia do ruchu. Na śląskich torach pojawi się w czerwcu. Pociąg, choć przeznaczony dla kolei podmiejskich, zapewnia pasażerom komfort wyższy od tego, z którego mogą teraz się cieszyć w Polsce na trasach dalekobieżnych. W całości jest klimatyzowany i wyposażony w wygodne, nieregularnie rozstawione fotele i siedziska. Wnętrze trochę przypomina nowoczesny autobus niskopodłogowy. Skład ma 74 metry długości i może przewieźć 500 osób. Z myślą o bezpieczeństwie w suficie zamontowano obrotowe kamery i czujniki przeciwpożarowe. Duże wrażenie robi półkolista, bardzo przestronna toaleta. I kolejna zaleta - gdy staniemy na końcu przedziału, widzimy wnętrze całego pociągu. Nie ma w nim żadnych zakamarków czy wąskich przejść, w których pasażerowie mogliby czuć się niepewnie. - To specjalny zabieg projektantów. Bezpieczeństwo i funkcjonalność to najważniejsze cechy, które braliśmy pod uwagę - wyjaśnia Stanisław Skalski, dyrektor do spraw handlowych Stadlera. a tu nawet skrocili trase do Katowic -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#391
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Zaczęli wymieniać tor pomiędzy Będzinem Ksawerą a DG, ten w kierunku Katowic. Nie wiem czemu tak śmiesznie bo chyba wcześniejsze kawałki (Bedzin-Będzin Miasto, Będzin Miasto-Będzin Ksawera) nie są wymienione. Znaczy nie wiem, bo się nie przyjrzałem się ani nie nasłuchiwałem a ostatnio miałem ferie wiec nie wiem czy coś robili.
P.S zupełny offtop. Wie ktoś może co za hale (2) dość duże, stawiają w pobliżu dworca w Będzinie (Starym)?? -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#392
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Wolno im to idzie, a przeciez jeszcze potem drugi tor.
PS. Na terenie huty buduja tam magazyny Prologis -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#393
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
wielu samozradom udalo sie juz dogadac z PKP
CYTAT ![]() PKP wydadzą na odnowienie dworców prawie 6 mld zł 15 dworców głównych i prawie setka lokalnych przystanków ma przejść modernizację do 2013 roku. Do 2013 roku kolej zamierza zainwestować prawie 6 mld zł w remonty i budowę dużych i małych dworców kolejowych. Zła wiadomość: spółka wytypowała do tych przemian przystanki tylko w pięciu regionach kraju: gdańskim, szczecińskim, poznańskim, wrocławskim i warszawskim. Chociaż PKP nie dostały z UE finansowego wsparcia wycenionej na prawie 100 mln euro modernizacji trzech strategicznych dworców: Warszawa Centralna, Wrocław Główny i Kraków Główny, to zarząd spółki nie zamierza rezygnować z ich remontów. - Plany i terminy pozostają bez zmian - zapewnia Michał Wrzosek, rzecznik PKP. Do końca 2012 roku kolejowa spółka planuje odnowić 15 głównych polskich dworców. W niektórych przypadkach, jak na stacji Warszawa Zachodnia, dworzec zostanie po prostu wybudowany od początku. Ich modernizacja pochłonie co najmniej 5,3 mld zł (1,5 mld euro), ale większość tych wydatków mają pokryć prywatni inwestorzy, którzy sfinansują budowę części komercyjnej w każdym projekcie. - Trwają rokowania z potencjalnymi inwestorami finansowymi, którzy wspólnie z PKP wybudują nowe dworce kolejowe: Warszawa Zachodnia, Warszawa Wschodnia i Katowice Główne. W tej samej formule zmodernizowane zostaną również dworce w Szczecinie, Wrocławiu, Łodzi, Sopocie, Gdyni, Krakowie i Chorzowie - wylicza Michał Wrzosek. PKP obiecują też zmianę wizerunku lokalnych przystanków. Równolegle ma zostać odnowionych prawie 100 przystanków i wybudowanych ponad 20 nowych. Koszt tych projektów przekroczy 330 mln zł. - PKP nie zdążą przeprowadzić modernizacji do 2012 roku. Kolej nigdy nie znajdzie takich pieniędzy, a większą niż PKP zdolność pozyskiwania prywatnego kapitału mają samorządy. Należy znowelizować prawo i przekazać im dworce - uważa Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych Tor. Do tej pory 13 mniejszych dworców przekazano w całości samorządom, 30 jest przez nie użytkowanych, a 45 małych dworców zostało wyremontowanych przy współudziale samorządów. Kilkanaście zostało też sprzedanych prywatnym właścicielom. Katarzyna Mokrzycka -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]()
Post
#394
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 336 Dołączył: pią, 01 cze 07 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 717 Płeć: Mężczyzna GG: 1385735 Skype: parulski1 Tlen: filipparulski1 ![]() |
taa, ciekawe czy kiedyś oni wogóle wspomną o dąbrowie
![]() ![]() Ten post edytował filip13 wto, 26 lut 2008 - 14:27 -------------------- ![]() nasza miłość nasza duma, wiara co przetrwała w nas!!! |
|
|
![]()
Post
#395
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 253 Dołączył: śro, 06 sie 03 Nr użytkownika: 4 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wku....rwia mnie już ta gadka o tym naszym nieszczęsnym dworcu. Dopóki darmozjady z urzędu miejskiego nie wezmę sie w końcu do roboty to zobaczymy dworzec jak świnia niebo. Ja pie.....ole czy naprawdę przez tyle lat nie da sie załatwić sprawy tego czegoś co nazywamy dworcem do końca, inne miasta potrafią tylko wiecznie u nas jest syf i malaria. Co za miasto, szkoda gadać.
|
|
|
![]()
Post
#396
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 336 Dołączył: pią, 01 cze 07 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 717 Płeć: Mężczyzna GG: 1385735 Skype: parulski1 Tlen: filipparulski1 ![]() |
no rzeczywiście, ja też zwątpiłem w to czy w ogóle ujrzymy nowy dworzec!
![]() Ten post edytował filip13 wto, 26 lut 2008 - 19:58 -------------------- ![]() nasza miłość nasza duma, wiara co przetrwała w nas!!! |
|
|
![]()
Post
#397
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Naszym dworcem PKP na razie sie na pewno samo nie zajmie. Zrobili kiedys liste dworcow na ktorych im zalezy, a reszte w tym dabrowskie chca przekazac samorzadom.
Nadzieja w tych rozmowach miasta o ktorych czytamy w prasie. Ale z PKP to mozna rozmawiac przez dekady bez efektow. A nawet jak sie juz cos uzgodni to sie znowu okaze ze sprawa zagmatwana i musi wziac w tym udzial kilka spolek pkp, a kazda z nich ma zagubiona wszelka dokumenatcje i wogole im sie tam nie chce za bardzo pracowac itp ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#398
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
filip13 ja nie rozumiem po co w każdym poście dajesz tyle wykrzykników :|. Widzimy jeden na końcu zdania i to wystarczy ;p.
To, że z dworcem nic się nie dzieje to cóż... My nic nie zrobimy... Ale też w obronę trzeba wziąć urząd miasta. Nawet jeśli by chciał to zostało jeszcze PKP... Jakieś plany co do dworca już są podobno, więc musimy czekać... Nic innego nam nie zostało... -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#399
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,023 Dołączył: czw, 16 lis 06 Nr użytkownika: 307 ![]() |
Naszej kompromitującej ruinie pt Dworzec PKP życzę bezpiecznego pożaru. Wywóz gruzu aż tyle nie kosztuje i możemy to Kolei Żelaznej zafundować.
Widocznie Dąbrowę Górniczą stać tylko na takie rozwiązania. Ta kupa gruzu stoi bezużytecznie od lat i nikogo nie obchodzi. Użytkuje się JEDYNIE pomieszczenie nastawni, którą można w 2 tygodnie wyremontować - resztę zrównać z ziemią. Wątpię, czy Prezydent Podraza wraz z kompetentną świtą kiedykolwiek pofatygował się osobiście, aby na własne oczy, od piwnic po strych zobaczyć ten nasz "niby zabytek". Prezydenta Talkowskiego kilkanaście razy tam widziano i przynajmniej zlikwidował zadomowioną w piwnicach melinę + parę innych spraw. Nie lubię się powtarzać, ale proponuję nie czekać 100 lat i bezużyteczną ruderę wyburzyć, ucywilizować peron (sztuk 1, bo wiecej nie potrzeba) i wtedy spokojnie czekać aż nam UE lub amerykanie wybudują dworzec DĄBROWA GÓRNICZA CENTRALNA. Wszystko co powyżej dotyczy również dawnego składu budowlanego Pani Tamborek. |
|
|
![]()
Post
#400
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tylko nic nie cywilizowac! Trzeba od razu zrobic porzadna gruntowna przebudowe albo nowy obok (jest taka wersja). Bez tymczasowych rozwiazan bo na nich pewnie by sie skonczylo.
A byly sklad budowlany wyburzyc razem z budynkiem obecnych kas. Najlepsze jest to, ze od lat poprzednie wladze zaslanialy sie tym zlagodzeniem luku i na nie czekaly. A teraz ciekawe czy to przesuniecie torow nie poczeka na nasze wladze. Chodzi o obecne planowanie dworca i tunelu. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 13:17 |