IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
Master
post wto, 19 sie 2003 - 04:58
Post #1


FdZD
******

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 1,390
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Nr użytkownika: 5
Płeć: Mężczyzna



Ten temat juŻ nieraz byŁ poruszany, ale proponuje wpisywaĆ tutaj wasze opinie o naszym "wspaniaŁym" dworcu i jakie macie pomysŁy na jego zagospodarowanie. Moze kiedyŚ ktoŚ z wŁadz to przeczyta i skorzysta z ktÓregoŚ z pomysŁÓw.

Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:38
Go to the top of the page
 
+Quote Post
152 Stron V  « < 149 150 151 152 >  
Start new topic
Odpowiedzi (3000 - 3019)
Sebastian22
post czw, 24 paź 2024 - 20:11
Post #3001


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



^^ No to jest jedyna opcja na rozbudowę w Będzinie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post czw, 07 lis 2024 - 09:46
Post #3002


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ czw, 09 maj 2024 - 14:14) *
nasze miasto

Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach czeka na ratunek! Wiemy, kiedy może rozpocząć się generalny remont

....

Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach: generalny remont najwcześniej w 2025 roku


Tak więc, dworzec w Ząbkowicach wpadł a sidła 'optymalizacji'

CYTAT
UJAWNIAMY! Z @AMAdamczyk
wydobyliśmy od zarządu PKP SA listę 34 usuniętych z realizacji lub "zoptymalizowanych" (czyt. ograniczanych) dworców


nie da się wkleić zdjęcia z X ale nasz jest na pozycji nr.11

Teraz PKP będzie mogło powiedzieć, że nie ma potrzeby czterech torów, bo nie będzie remontu dworca itp, itd...


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post czw, 07 lis 2024 - 13:55
Post #3003


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Potrzeby 4 torów zdecydowanie nie wiązałbym z brakiem remontu dworcu lub w ogóle jego brakiem. Wszak stacja istnieje i ma wiele torów i 3 perony. Dworzec do dobudowy 2 dodatkowych torów aglomeracyjnych nie może być i pewnie nie będzie argumentem.

Ale ja tu z innej nieco beczki.

Otóż po modernizacji stacji Dąbrowa Górnicza, dobudowie peronu, zabudowy wiat, wybudowaniu przejść podziemnych, odbudowy budynku dworca i zainstalowaniu elektronicznych tablic, pojawieniu się tzw. centrum przesiadkowego oczekiwaliście większej liczby pociągów i ZATRZYMYWANIA SIĘ w naszym mieście pociągów kategorii EIP (Pendolino)? Ha! Pamiętacie, jak wybijałem wam to marzenie z głowy?

To teraz jeszcze gorzej!

UWAGA!

Od połowy grudnia, jedyny pociąg kategorii EIC (Express InterCity) Ondraszek w tygodniu do/z Warszawy o dobrej porannej godzinie, w weekendy do Trójmiasta a w wakacje dalej do Kołobrzegu NIE ZATRZYMA SIĘ już na stacji Dąbrowa Górnicza.
A w lokalnej prasie o tym cisza. Za to o Zawierciu, że WSZYSTKIE Pendolina teraz będą tam stawały + dojdzie jakiś pociąg do Krakowa już wszystkie możliwe lokalne (i ne tylko) portale pisały.
Do kogo o to uderzać? Do naszego mości Prezydenta? Odpowiedź z jego i strony PKP IC będzie jedna, Pociągi kat. EIC to produkt komercyjny i mogą sobie stawać wedle uznania przewoźnika, który zapewne ponad 100 tys. miasto z fajną już stacją uznał za niepotrzebne do zatrzymań. A przez ostatnie kilka lat pociągi ekspresowe u nas już stawały i ludzie zaczynali się do nich przyzwyczajać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post pią, 08 lis 2024 - 01:34
Post #3004


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



Ale Ondraszka wcześniej i tak łapało się w Zawierciu, gdyż tam była lepsza opcja dojazdu na niego podmiejskim, a i nie trzeba było się wracać... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post pią, 08 lis 2024 - 06:45
Post #3005


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



Cała przebudowa infrastruktury kolejowej jak dla mnie to test skuteczności 'metropolii'. I pytanie o sens jej tworzenia jak polegnie na tym projekcie. Cóż to za 'twór' na którego obszarze nie ma nawet jednorodnego obszaru transportu - DTŚ kończy się na Katowicach a teraz ta szopka z torami. Po co dodatkowe miliardy na nowe pociągi jak utkną na jednej stacji?

I jeszcze to co piszecie. W Zawierciu stawać będzie wszystko a w DG, (czy tylko na czas przebudowy?) coraz mniej, mimo, iż infrastruktura się rozwinęła a potoki pasażerskie są coraz większe. Ostatnia sprawa to fakt, że Ząbkowice jako część tejże 'metropolii' tylko za pomaca KŚ miałaby bezpośredni dostęp do centrum Katowic. Tu pole do popisu dla prezydenta DG, żeby to doprowadzić to końca.

DG jest w tym tworze czy Tak nie do końca?


CYTAT
Szokujące fakty na temat wielkiej przebudowy szlaku kolejowego w Katowicach.

Pytanie o sens tej bardzo kosztownej i niezwykle uciążliwej inwestycji.


Od kilku tygodni mieszkańcy Katowic, a wraz z nimi ci wszyscy, którzy pracują bądź uczą się w Katowicach, zmagają się z ogromnymi problemami komunikacyjnymi. Co więcej, te problemy narastają, czego przykładem jest sytuacja, do której doszło w ostatni poniedziałek, kiedy to zamknięty został przejazd pod kolejnym wiaduktem kolejowym, czyli przejazd ulicą Załęską.
Po co te wszystkie problemy? Po to, byśmy w przyszłości mieli prawdziwą kolej regionalną. PKP PLK buduje dwa dodatkowe tory, którymi w przyszłości mają jeździć pociągi kolei metropolitalnej.

Tylko czy kolej metropolitalna w ogóle powstanie? I czy budowa tych dodatkowych torów rzeczywiście cokolwiek zmieni?
21 października radni sejmiku województwa śląskiego zwrócili się z apelem do ministra infrastruktury, by pilnie zmieniono plan przebudowy, jaka obecnie już trwa. PKP PLK zaplanowała budowę dwóch dodatkowych torów pomiędzy Gliwicami a Będzinem.
To znaczy, że kolej lokalna będzie się zatrzymywać w Będzinie. A gdzie Dąbrowa Górnicza?

To stawia to pod znakiem zapytania sensowność całej inwestycji. Nie mówiąc już o tym, że koncepcyjnie powinna ona sięgać co najmniej do Zawiercia. Bardzo wiele osób z tego miasta związanych jest zawodowo bądź studiuje, czy uczy się w Dąbrowie Górniczej, Katowicach, w Zabrzu, czy w Gliwicach.

Dla całości i jedności regionu potrzebna jest kompletna inwestycja. A taką, w obecnym kształcie, to, co planuje PKP PLK, nie jest.

W efekcie dwa dodatkowe tory kończące się w Będzinie nie spowodują rozdzielenia ruchu pociągów aglomeracyjnych i ruchu pociągów dalekobieżnych.

Już we wrześniu prezydent Dąbrowy Górniczej, Marcin Bazylak, alarmował, że Dąbrowa Górnicza może zostać odcięta od reszty aglomeracji. Apelował do PKP PLK o zmianę koncepcji.

Wracając do apelu radnych sejmiku wojewódzkiego. Czytamy w nim: „Jako radni, w imieniu mieszkańców naszego regionu, apelujemy o podjęcie działań zmierzających do jak najszybszej realizacji budowy dodatkowych dwóch torów kolejowych na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Będzin”.

Jest jeszcze jedna ważna kwestia, która być może nie została do końca przemyślana. Chodzi o komplikacje związane z takim rozwiązaniem na stacji Będzin, by pociągi kolei aglomeracyjnej ze wspólnych torów przejeżdżały na tory kolei aglomeracyjnej (w kierunku Katowic i Gliwic) i z tych torów z powrotem na tory wspólne (w kierunku Zawiercia i Częstochowy). Ze względu na ilość miejsca na stacji Będzin może być kłopot, by to sprawnie zorganizować.

Tymczasem w Ząbkowicach jest wystarczająco dużo miejsca, by wprowadzić takie rozwiązania, które pozwalałyby sprawnie przerzucać pociągi aglomeracyjne ze wspólnych torów na te przeznaczone tylko dla kolei regionalnej.
– Liczę na to, że oprócz odcinka od Będzina do Katowic, zostanie przebudowany w całości odcinek od Będzina przez Dąbrowę Górniczą do Zawiercia – mówił we wrześniu prezydent Dąbrowy Górniczej, Marcin Bazylak.

Przedłużenie przebudowy do Dąbrowy Górniczej to koszt około 900 milionów złotych. Gdyby tory aglomeracyjne sięgnęły Zawiercia, to trzeba by na to wydać znacznie więcej, około 3,6 mld zł.
Cała przebudowa w obecnym kształcie to około 7 miliardów.


Ten post edytował Zibar pią, 08 lis 2024 - 06:51


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k_glaba
post czw, 14 lis 2024 - 09:06
Post #3006


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 1
Dołączył: czw, 14 lis 24
Nr użytkownika: 6,772
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Dave @ czw, 07 lis 2024 - 13:55) *
Potrzeby 4 torów zdecydowanie nie wiązałbym z brakiem remontu dworcu lub w ogóle jego brakiem. Wszak stacja istnieje i ma wiele torów i 3 perony. Dworzec do dobudowy 2 dodatkowych torów aglomeracyjnych nie może być i pewnie nie będzie argumentem.

Ale ja tu z innej nieco beczki.

Otóż po modernizacji stacji Dąbrowa Górnicza, dobudowie peronu, zabudowy wiat, wybudowaniu przejść podziemnych, odbudowy budynku dworca i zainstalowaniu elektronicznych tablic, pojawieniu się tzw. centrum przesiadkowego oczekiwaliście większej liczby pociągów i ZATRZYMYWANIA SIĘ w naszym mieście pociągów kategorii EIP (Pendolino)? Ha! Pamiętacie, jak wybijałem wam to marzenie z głowy?

To teraz jeszcze gorzej!

UWAGA!

Od połowy grudnia, jedyny pociąg kategorii EIC (Express InterCity) Ondraszek w tygodniu do/z Warszawy o dobrej porannej godzinie, w weekendy do Trójmiasta a w wakacje dalej do Kołobrzegu NIE ZATRZYMA SIĘ już na stacji Dąbrowa Górnicza.
A w lokalnej prasie o tym cisza. Za to o Zawierciu, że WSZYSTKIE Pendolina teraz będą tam stawały + dojdzie jakiś pociąg do Krakowa już wszystkie możliwe lokalne (i ne tylko) portale pisały.
Do kogo o to uderzać? Do naszego mości Prezydenta? Odpowiedź z jego i strony PKP IC będzie jedna, Pociągi kat. EIC to produkt komercyjny i mogą sobie stawać wedle uznania przewoźnika, który zapewne ponad 100 tys. miasto z fajną już stacją uznał za niepotrzebne do zatrzymań. A przez ostatnie kilka lat pociągi ekspresowe u nas już stawały i ludzie zaczynali się do nich przyzwyczajać.


Korespondencja "indywidualna" z PKP Intercity w tym temacie nie ma większego sensu. Chociaż z drugiej strony, im więcej takich korespondencji - tym większy "dyskomfort" po drugiej stronie w odpowiedziach. Prowadzę ją od 2 miesięcy (głównie w temacie postojów pociągów EIC/EIP w DG). Na ten moment - w opinii PKP Intercity stacja Dąbrowa Górnicza jest stacją lokalną/ nie aglomeracyjną (remont dworca i lokalnej infastruktury nie ma dla nich znaczenia - a korespondując z "nimi" miałem nawet wrażenie, że nie zostało to uwzględnione/ pisano o niewystarczającej infrastrukturze, aby zatrzymywały się w DG pociągi "premium"). Główna stacja przesiadkowa dla Dąbrowy to.....Zawiercie (tak wynika z oficjalnej korespondencji) a nawet więcej - również dla mieszkańców powiatu będzińskiego. Brak w tym wszystkim spójności i logiki, bo...EIC Ondraszek/ Fregata (co potwierdziło PKP Intercity) generował w DG większą liczbę podróżnych niż w Zawierciu (zatem popyt istnieje na tego typu połączenia). Niemniej jednak - nowa koncepcja - nad Bałtyk szybkimi pociągami mamy jeździć z przesiadką:(

Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgeb
post czw, 14 lis 2024 - 21:29
Post #3007


UZYTKOWNIK
****

Grupa: FdZD
Postów: 253
Dołączył: śro, 06 sie 03
Nr użytkownika: 4
Płeć: Mężczyzna



Prezydencie Bazylak napraw to czekamy na info na facebooku

CYTAT(k_glaba @ czw, 14 lis 2024 - 08:06) *
CYTAT(Dave @ czw, 07 lis 2024 - 13:55) *
Potrzeby 4 torów zdecydowanie nie wiązałbym z brakiem remontu dworcu lub w ogóle jego brakiem. Wszak stacja istnieje i ma wiele torów i 3 perony. Dworzec do dobudowy 2 dodatkowych torów aglomeracyjnych nie może być i pewnie nie będzie argumentem.

Ale ja tu z innej nieco beczki.

Otóż po modernizacji stacji Dąbrowa Górnicza, dobudowie peronu, zabudowy wiat, wybudowaniu przejść podziemnych, odbudowy budynku dworca i zainstalowaniu elektronicznych tablic, pojawieniu się tzw. centrum przesiadkowego oczekiwaliście większej liczby pociągów i ZATRZYMYWANIA SIĘ w naszym mieście pociągów kategorii EIP (Pendolino)? Ha! Pamiętacie, jak wybijałem wam to marzenie z głowy?

To teraz jeszcze gorzej!

UWAGA!

Od połowy grudnia, jedyny pociąg kategorii EIC (Express InterCity) Ondraszek w tygodniu do/z Warszawy o dobrej porannej godzinie, w weekendy do Trójmiasta a w wakacje dalej do Kołobrzegu NIE ZATRZYMA SIĘ już na stacji Dąbrowa Górnicza.
A w lokalnej prasie o tym cisza. Za to o Zawierciu, że WSZYSTKIE Pendolina teraz będą tam stawały + dojdzie jakiś pociąg do Krakowa już wszystkie możliwe lokalne (i ne tylko) portale pisały.
Do kogo o to uderzać? Do naszego mości Prezydenta? Odpowiedź z jego i strony PKP IC będzie jedna, Pociągi kat. EIC to produkt komercyjny i mogą sobie stawać wedle uznania przewoźnika, który zapewne ponad 100 tys. miasto z fajną już stacją uznał za niepotrzebne do zatrzymań. A przez ostatnie kilka lat pociągi ekspresowe u nas już stawały i ludzie zaczynali się do nich przyzwyczajać.


Korespondencja "indywidualna" z PKP Intercity w tym temacie nie ma większego sensu. Chociaż z drugiej strony, im więcej takich korespondencji - tym większy "dyskomfort" po drugiej stronie w odpowiedziach. Prowadzę ją od 2 miesięcy (głównie w temacie postojów pociągów EIC/EIP w DG). Na ten moment - w opinii PKP Intercity stacja Dąbrowa Górnicza jest stacją lokalną/ nie aglomeracyjną (remont dworca i lokalnej infastruktury nie ma dla nich znaczenia - a korespondując z "nimi" miałem nawet wrażenie, że nie zostało to uwzględnione/ pisano o niewystarczającej infrastrukturze, aby zatrzymywały się w DG pociągi "premium"). Główna stacja przesiadkowa dla Dąbrowy to.....Zawiercie (tak wynika z oficjalnej korespondencji) a nawet więcej - również dla mieszkańców powiatu będzińskiego. Brak w tym wszystkim spójności i logiki, bo...EIC Ondraszek/ Fregata (co potwierdziło PKP Intercity) generował w DG większą liczbę podróżnych niż w Zawierciu (zatem popyt istnieje na tego typu połączenia). Niemniej jednak - nowa koncepcja - nad Bałtyk szybkimi pociągami mamy jeździć z przesiadką:(

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post czw, 14 lis 2024 - 23:19
Post #3008


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Dworzec wygrał nagrodę Dworca Roku publiczności.
https://www.sektorkolejowy.pl/zakopane-i-da...rzec-roku-2024/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post pią, 15 lis 2024 - 11:46
Post #3009


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Prezydent Bazylak wrzucił info na fb:

CYTAT
?? Od 15 grudnia na stacji w Ząbkowicach ?? będą się zatrzymywać cztery pociągi spółki PKP Intercity. Pociąg do podróży w drodze do i z Kraków PL. W kierunku grodu Kraka będą odjeżdżać o godz. 8.14, 9.43, 12.51 i 19.45.
O to, by pociągi IC zatrzymywały się w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach zabiegaliśmy od dawna. Poprzednie władze spółki uznały, że ?ząbkowicka stacja nie ma potencjału? na takie połączenia. Na szczęście następcy są innego zdania ??
Od połowy grudnia w Ząbkowicach będą zatrzymywały się pociągi ???Wybicki?, ?Pułaski? i ?Cegielski? relacji Poznań ? Kraków oraz ?Reymont? relacji Łódź Fabryczna ? Kraków.
To oczywiście nie koniec. Wciąż czekamy na finał rozmów w sprawie połączenia Dąbrowy Górniczej z Krakowem przez Koleje Śląskie ?? Trzymajcie kciuki! ????


Ten post edytował szer pią, 15 lis 2024 - 11:48


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post pią, 15 lis 2024 - 12:15
Post #3010


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



Czyli IC będą się zatrzymywać w Ząbkowicach i Zawierciu ale poczekalnia będzie w centrum laugh.gif



--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muzzy
post pon, 18 lis 2024 - 22:52
Post #3011


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 215
Dołączył: wto, 04 kwi 06
Skąd: DG - korzeniec
Nr użytkownika: 198
GG: 105879 status gadu-gadu



Będą się zatrzymywać w Ząbkowicach, a nie w Centrum z jednego prostego powodu - one nie jadą przez DG, tylko drugą trasą - przez Sosnowiec Południowy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post wto, 19 lis 2024 - 06:59
Post #3012


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



Pisze o tym, że PKP w przyszłości 'planuje' ograniczyć IC relacji Katowice- Warszawa w DG i będziesz korzystała z przesiadką w Zawierciu albo startował z w Sosnowcu a do Krakowa z Ząbkowic więc cały ten remont w centrum jest na wyrost. Do tego czytam, że po optymalizacji CPK nie będzie stacją przelotową tylko końcową i z Krakowa i Katowic pociągiem nie będziesz jeździć bezpośrednio tylko z przesiadką w Warszawie. Przecież to jest jakaś tragikomedia.


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post wto, 19 lis 2024 - 08:49
Post #3013


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(muzzy @ pon, 18 lis 2024 - 22:52) *
Będą się zatrzymywać w Ząbkowicach, a nie w Centrum z jednego prostego powodu - one nie jadą przez DG, tylko drugą trasą - przez Sosnowiec Południowy...



Yyyyy..Sosnowiec MACZKI wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post czw, 19 gru 2024 - 07:17
Post #3014


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Ogromne pieniądze na połączenie Dąbrowy Górniczej z aglomeracją. Miliard na budowę 12 kilometrów torów. Projekt w przyszłym roku

Zmiany w Dąbrowie Górniczej. Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej w programie Protokół rozbieżności red. Marcina Zasady, 17 grudnia, odpowiadał na kwestie związane z szybszą budową do Dąbrowy Górniczej dwóch dodatkowych torów aglomeracyjnych w ramach wielkiej przebudowy węzła katowickiego. Dodatkowe 12 km, o które apeluje miasto, ma kosztować nawet miliard złotych

CO SIĘ WYDARZYŁO? Marcin Bazylak został zapytany na antenie TVP 3 Katowice czy w PKP PLK posłuchano apelu prezydenta Dąbrowy Górniczej, aby o 12 km przedłużyć wielki remont węzła kolejowego. Dąbrowa Górnicza wystosowała apel do PKP PLK S.A., który został wsparty przez Sejmik i Metropolię o szybsze ujęcie miasta w tej inwestycji.

DLACZEGO TO WAŻNE? Dąbrowa Górnicza chce w pierwszym etapie inwestycji wielkiej przebudowy węzła katowickiego dołączyć do budowy spójnej infrastruktury pod kolej metropolitalną. Miasto było ujęte w ogólnej wizji inwestycji, ale w ramach jej kolejnego etapu na trasie od Zawiercia do Będzina.

CO DO TEJ PORY WIEMY? Odcinek Zawiercie-Będzin został podzielony na dwa etapy. Pierwszy etap to odcinek Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Będzin. Projekt ma być zlecony już w przyszłym roku. Szacunkowy koszt inwestycji wyliczony przez PKP to mld zł bez projektu. Projektowanie ma zająć rok, później dochodzi kwestia pozyskania środków, aby dołączyć Dąbrowę Górniczą do odcinka Katowice-Będzin w ramach kolei metropolitalnej.

CO Z TEGO WYNIKA? Dąbrowa Górnicza szybciej dołączyłaby do wielkiej inwestycji przebudowy połączenia kolejowego przez Będzin, Sosnowiec, Katowice, Tychy do Zebrzydowic i granicy z Czechami, wartej ponad 4 mld zł. Ma odmienić ona całkowicie transport kolejowy w woj. śląskim, ponieważ na linii zostaną dobudowane dwa dodatkowe tory, pod kątem oddzielenia ruchu aglomeracyjnego. W wyniku prac pociągi będą miały do dyspozycji w sumie cztery tory.

O CO POWINNIŚMY PYTAĆ?
Czemu tak duże miasto jak Dąbrowa Górnicza nie zostało ujęte w początkowym etapie inwestycji? Czy inwestycja nie powinna od początku jej realizacji przebiegać od samego Zawiercia?


Ta sytuacja pokazuje gdzie DG maja władze GZM.
DTŚ - Gliwice - Katowice - może kiedyś Mysłowice
KŚ - 4 tory do Będzina - może kiedyś Ząbkowice
oraz brak bezpośredniego połączenia kolejowego z lotniskiem, dlatego
AP - autobusy do Pyrzowic z Katowic, Sosnowca i Będzina tylko nie z DG.

Kwota robi wrażenie i będzie pretekstem, żeby tego nie robić z powodu braku finansów. Zwłaszcza, że pewnie to co zaczęli będzie jak w przypadku przebudowy węzła warszawskiego robione znacznie dłużej niż planowali i kosztować również więcej.

Do tego dochodzi koordynacja z innym projektem kolejowym na terenie naszego miasta, czyli:

CYTAT
W latach 2025-2028 planowane są też pieniądze z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii na realizację projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górn. Strzemieszyce – Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p.odg.) oraz jej odbudowa na dalszym odcinku do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową przystanku osobowego D.G. Gołonóg”. Planowana do pozyskania kwota w roku 2025 wynosi 132 tys. 976 zł, a w latach 2026-2028 16 mln 353 tys. 108 zł


Ciekawe jak połączone zostaną te dwie linie kolejowe.

+ taka ciekawostka:

CYTAT
Co ciekawe miasto ujęło w planach finansowych konieczność zapłaty za wynajem pomieszczeń od PKP. Najem pomieszczeń w budynkach dworców PKP przy ul. Kolejowej 3 w Dąbrowie Górniczej oraz przy ul. Dworcowej 11 w Ząbkowicach ma w 2025 roku kosztować 305 tys. 800zł, w 2026 roku - 329 tysięcy, zaś 248 tys. zł w 2027 roku. Finanse na ten wydatek zabezpieczone mają być także w kolejnych latach.



Ten post edytował Zibar czw, 19 gru 2024 - 08:37


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielmdc
post nie, 12 sty 2025 - 15:43
Post #3015


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 571
Dołączył: wto, 15 sty 13
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 5,133
Płeć: Mężczyzna



Bazylak był orędownikiem GZM czy nie ? Ludzie przecież ten układ został stworzony po to żeby łożyć na Katowice a ochłapy trafiają do całej reszty. Najważniejsze inwestycje kolejowe, drogowe, budowlane czy biznesowe są tam lokowane. Dodajmy do tego wymiane taboru autobusowo-tramwajowego, remont tras tramwajowych czy powstanie nowych. Niech czeka posłusznie na ochłap bo jak będzie mocniej naciskał to mu zwiną tory całkowicie ??

Ten post edytował danielmdc nie, 12 sty 2025 - 15:46
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DG_User
post pon, 20 sty 2025 - 17:05
Post #3016


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 50
Dołączył: pon, 11 lip 11
Nr użytkownika: 4,707
Płeć: Mężczyzna



Pytanie o parking przed dworcem w centrum DG. Czy tam można normalnie zostawić samochód na parę dni przy okazji dłuższego wyjazdu? Czy jest może jakiś regulamin, który tego zabrania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pieczaraa_
post pon, 20 sty 2025 - 18:55
Post #3017


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 60
Dołączył: śro, 25 sty 23
Nr użytkownika: 6,452
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(DG_User @ pon, 20 sty 2025 - 18:05) *
Pytanie o parking przed dworcem w centrum DG. Czy tam można normalnie zostawić samochód na parę dni przy okazji dłuższego wyjazdu? Czy jest może jakiś regulamin, który tego zabrania.

Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić, ale z tego co wiem to parking obok dworca nie ma ustalonego regulaminu, także raczej nie powinno być z tym problemu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post śro, 22 sty 2025 - 12:34
Post #3018


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Można zwyczajnie i bezpłatnie zaparkować na wiele dni. Nie ma żadnych bramek, czasowników, odbijania karty, budek wartowników, Po prostu - zwykły miejski parking. Niestrzeżony, ale myślę że w marę bezpieczny i oświetlony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post śro, 22 sty 2025 - 20:55
Post #3019


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Dave @ śro, 22 sty 2025 - 13:34) *
Można zwyczajnie i bezpłatnie zaparkować na wiele dni. Nie ma żadnych bramek, czasowników, odbijania karty, budek wartowników, Po prostu - zwykły miejski parking. Niestrzeżony, ale myślę że w marę bezpieczny i oświetlony.

Przez 5 lat jak się nie mylę, nie może być płatny ten parking, gdyż był finansowany z funduszy UE ale po 5 latach nie zdziwię się jak zrobią płatny, teraz potrafi być cały zapełniony, nawet w niedzielę, jeśli okaże się, że podróżni nie mają gdzie zaparkować to nie będzie mieć miasto innego wyjścia, coś podobnego było z parkingami przy Aldi i Kauflandu na Mydlicach, kliencie już nie mieli gdzie parkować bo mieszkańcy zrobili sobie miejski parking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post śro, 22 sty 2025 - 23:41
Post #3020


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



No tyle ze parkingi przy dworcu nie sa wśród gestej zabudowy blokowej, ciężko tam wymyslec skąd ludzie mieliby parkować jeśli nie przesiadka na pociag.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 149 150 151 152 >
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 12:24
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza