![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ten temat juŻ nieraz byŁ poruszany, ale proponuje wpisywaĆ tutaj wasze opinie o naszym "wspaniaŁym" dworcu i jakie macie pomysŁy na jego zagospodarowanie. Moze kiedyŚ ktoŚ z wŁadz to przeczyta i skorzysta z ktÓregoŚ z pomysŁÓw.
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:38 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#3001
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ No to jest jedyna opcja na rozbudowę w Będzinie.
|
|
|
![]()
Post
#3002
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
nasze miasto Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach czeka na ratunek! Wiemy, kiedy może rozpocząć się generalny remont .... Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach: generalny remont najwcześniej w 2025 roku Tak więc, dworzec w Ząbkowicach wpadł a sidła 'optymalizacji' CYTAT UJAWNIAMY! Z @AMAdamczyk wydobyliśmy od zarządu PKP SA listę 34 usuniętych z realizacji lub "zoptymalizowanych" (czyt. ograniczanych) dworców nie da się wkleić zdjęcia z X ale nasz jest na pozycji nr.11 Teraz PKP będzie mogło powiedzieć, że nie ma potrzeby czterech torów, bo nie będzie remontu dworca itp, itd... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3003
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Potrzeby 4 torów zdecydowanie nie wiązałbym z brakiem remontu dworcu lub w ogóle jego brakiem. Wszak stacja istnieje i ma wiele torów i 3 perony. Dworzec do dobudowy 2 dodatkowych torów aglomeracyjnych nie może być i pewnie nie będzie argumentem.
Ale ja tu z innej nieco beczki. Otóż po modernizacji stacji Dąbrowa Górnicza, dobudowie peronu, zabudowy wiat, wybudowaniu przejść podziemnych, odbudowy budynku dworca i zainstalowaniu elektronicznych tablic, pojawieniu się tzw. centrum przesiadkowego oczekiwaliście większej liczby pociągów i ZATRZYMYWANIA SIĘ w naszym mieście pociągów kategorii EIP (Pendolino)? Ha! Pamiętacie, jak wybijałem wam to marzenie z głowy? To teraz jeszcze gorzej! UWAGA! Od połowy grudnia, jedyny pociąg kategorii EIC (Express InterCity) Ondraszek w tygodniu do/z Warszawy o dobrej porannej godzinie, w weekendy do Trójmiasta a w wakacje dalej do Kołobrzegu NIE ZATRZYMA SIĘ już na stacji Dąbrowa Górnicza. A w lokalnej prasie o tym cisza. Za to o Zawierciu, że WSZYSTKIE Pendolina teraz będą tam stawały + dojdzie jakiś pociąg do Krakowa już wszystkie możliwe lokalne (i ne tylko) portale pisały. Do kogo o to uderzać? Do naszego mości Prezydenta? Odpowiedź z jego i strony PKP IC będzie jedna, Pociągi kat. EIC to produkt komercyjny i mogą sobie stawać wedle uznania przewoźnika, który zapewne ponad 100 tys. miasto z fajną już stacją uznał za niepotrzebne do zatrzymań. A przez ostatnie kilka lat pociągi ekspresowe u nas już stawały i ludzie zaczynali się do nich przyzwyczajać. |
|
|
![]()
Post
#3004
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
Ale Ondraszka wcześniej i tak łapało się w Zawierciu, gdyż tam była lepsza opcja dojazdu na niego podmiejskim, a i nie trzeba było się wracać...
![]() |
|
|
![]()
Post
#3005
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Cała przebudowa infrastruktury kolejowej jak dla mnie to test skuteczności 'metropolii'. I pytanie o sens jej tworzenia jak polegnie na tym projekcie. Cóż to za 'twór' na którego obszarze nie ma nawet jednorodnego obszaru transportu - DTŚ kończy się na Katowicach a teraz ta szopka z torami. Po co dodatkowe miliardy na nowe pociągi jak utkną na jednej stacji?
I jeszcze to co piszecie. W Zawierciu stawać będzie wszystko a w DG, (czy tylko na czas przebudowy?) coraz mniej, mimo, iż infrastruktura się rozwinęła a potoki pasażerskie są coraz większe. Ostatnia sprawa to fakt, że Ząbkowice jako część tejże 'metropolii' tylko za pomaca KŚ miałaby bezpośredni dostęp do centrum Katowic. Tu pole do popisu dla prezydenta DG, żeby to doprowadzić to końca. DG jest w tym tworze czy Tak nie do końca? CYTAT Szokujące fakty na temat wielkiej przebudowy szlaku kolejowego w Katowicach.
Pytanie o sens tej bardzo kosztownej i niezwykle uciążliwej inwestycji. Od kilku tygodni mieszkańcy Katowic, a wraz z nimi ci wszyscy, którzy pracują bądź uczą się w Katowicach, zmagają się z ogromnymi problemami komunikacyjnymi. Co więcej, te problemy narastają, czego przykładem jest sytuacja, do której doszło w ostatni poniedziałek, kiedy to zamknięty został przejazd pod kolejnym wiaduktem kolejowym, czyli przejazd ulicą Załęską. Po co te wszystkie problemy? Po to, byśmy w przyszłości mieli prawdziwą kolej regionalną. PKP PLK buduje dwa dodatkowe tory, którymi w przyszłości mają jeździć pociągi kolei metropolitalnej. Tylko czy kolej metropolitalna w ogóle powstanie? I czy budowa tych dodatkowych torów rzeczywiście cokolwiek zmieni? 21 października radni sejmiku województwa śląskiego zwrócili się z apelem do ministra infrastruktury, by pilnie zmieniono plan przebudowy, jaka obecnie już trwa. PKP PLK zaplanowała budowę dwóch dodatkowych torów pomiędzy Gliwicami a Będzinem. To znaczy, że kolej lokalna będzie się zatrzymywać w Będzinie. A gdzie Dąbrowa Górnicza? To stawia to pod znakiem zapytania sensowność całej inwestycji. Nie mówiąc już o tym, że koncepcyjnie powinna ona sięgać co najmniej do Zawiercia. Bardzo wiele osób z tego miasta związanych jest zawodowo bądź studiuje, czy uczy się w Dąbrowie Górniczej, Katowicach, w Zabrzu, czy w Gliwicach. Dla całości i jedności regionu potrzebna jest kompletna inwestycja. A taką, w obecnym kształcie, to, co planuje PKP PLK, nie jest. W efekcie dwa dodatkowe tory kończące się w Będzinie nie spowodują rozdzielenia ruchu pociągów aglomeracyjnych i ruchu pociągów dalekobieżnych. Już we wrześniu prezydent Dąbrowy Górniczej, Marcin Bazylak, alarmował, że Dąbrowa Górnicza może zostać odcięta od reszty aglomeracji. Apelował do PKP PLK o zmianę koncepcji. Wracając do apelu radnych sejmiku wojewódzkiego. Czytamy w nim: „Jako radni, w imieniu mieszkańców naszego regionu, apelujemy o podjęcie działań zmierzających do jak najszybszej realizacji budowy dodatkowych dwóch torów kolejowych na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Będzin”. Jest jeszcze jedna ważna kwestia, która być może nie została do końca przemyślana. Chodzi o komplikacje związane z takim rozwiązaniem na stacji Będzin, by pociągi kolei aglomeracyjnej ze wspólnych torów przejeżdżały na tory kolei aglomeracyjnej (w kierunku Katowic i Gliwic) i z tych torów z powrotem na tory wspólne (w kierunku Zawiercia i Częstochowy). Ze względu na ilość miejsca na stacji Będzin może być kłopot, by to sprawnie zorganizować. Tymczasem w Ząbkowicach jest wystarczająco dużo miejsca, by wprowadzić takie rozwiązania, które pozwalałyby sprawnie przerzucać pociągi aglomeracyjne ze wspólnych torów na te przeznaczone tylko dla kolei regionalnej. – Liczę na to, że oprócz odcinka od Będzina do Katowic, zostanie przebudowany w całości odcinek od Będzina przez Dąbrowę Górniczą do Zawiercia – mówił we wrześniu prezydent Dąbrowy Górniczej, Marcin Bazylak. Przedłużenie przebudowy do Dąbrowy Górniczej to koszt około 900 milionów złotych. Gdyby tory aglomeracyjne sięgnęły Zawiercia, to trzeba by na to wydać znacznie więcej, około 3,6 mld zł. Cała przebudowa w obecnym kształcie to około 7 miliardów. Ten post edytował Zibar pią, 08 lis 2024 - 06:51 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3006
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1 Dołączył: czw, 14 lis 24 Nr użytkownika: 6,772 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Potrzeby 4 torów zdecydowanie nie wiązałbym z brakiem remontu dworcu lub w ogóle jego brakiem. Wszak stacja istnieje i ma wiele torów i 3 perony. Dworzec do dobudowy 2 dodatkowych torów aglomeracyjnych nie może być i pewnie nie będzie argumentem. Ale ja tu z innej nieco beczki. Otóż po modernizacji stacji Dąbrowa Górnicza, dobudowie peronu, zabudowy wiat, wybudowaniu przejść podziemnych, odbudowy budynku dworca i zainstalowaniu elektronicznych tablic, pojawieniu się tzw. centrum przesiadkowego oczekiwaliście większej liczby pociągów i ZATRZYMYWANIA SIĘ w naszym mieście pociągów kategorii EIP (Pendolino)? Ha! Pamiętacie, jak wybijałem wam to marzenie z głowy? To teraz jeszcze gorzej! UWAGA! Od połowy grudnia, jedyny pociąg kategorii EIC (Express InterCity) Ondraszek w tygodniu do/z Warszawy o dobrej porannej godzinie, w weekendy do Trójmiasta a w wakacje dalej do Kołobrzegu NIE ZATRZYMA SIĘ już na stacji Dąbrowa Górnicza. A w lokalnej prasie o tym cisza. Za to o Zawierciu, że WSZYSTKIE Pendolina teraz będą tam stawały + dojdzie jakiś pociąg do Krakowa już wszystkie możliwe lokalne (i ne tylko) portale pisały. Do kogo o to uderzać? Do naszego mości Prezydenta? Odpowiedź z jego i strony PKP IC będzie jedna, Pociągi kat. EIC to produkt komercyjny i mogą sobie stawać wedle uznania przewoźnika, który zapewne ponad 100 tys. miasto z fajną już stacją uznał za niepotrzebne do zatrzymań. A przez ostatnie kilka lat pociągi ekspresowe u nas już stawały i ludzie zaczynali się do nich przyzwyczajać. Korespondencja "indywidualna" z PKP Intercity w tym temacie nie ma większego sensu. Chociaż z drugiej strony, im więcej takich korespondencji - tym większy "dyskomfort" po drugiej stronie w odpowiedziach. Prowadzę ją od 2 miesięcy (głównie w temacie postojów pociągów EIC/EIP w DG). Na ten moment - w opinii PKP Intercity stacja Dąbrowa Górnicza jest stacją lokalną/ nie aglomeracyjną (remont dworca i lokalnej infastruktury nie ma dla nich znaczenia - a korespondując z "nimi" miałem nawet wrażenie, że nie zostało to uwzględnione/ pisano o niewystarczającej infrastrukturze, aby zatrzymywały się w DG pociągi "premium"). Główna stacja przesiadkowa dla Dąbrowy to.....Zawiercie (tak wynika z oficjalnej korespondencji) a nawet więcej - również dla mieszkańców powiatu będzińskiego. Brak w tym wszystkim spójności i logiki, bo...EIC Ondraszek/ Fregata (co potwierdziło PKP Intercity) generował w DG większą liczbę podróżnych niż w Zawierciu (zatem popyt istnieje na tego typu połączenia). Niemniej jednak - nowa koncepcja - nad Bałtyk szybkimi pociągami mamy jeździć z przesiadką:( |
|
|
![]()
Post
#3007
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 253 Dołączył: śro, 06 sie 03 Nr użytkownika: 4 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Prezydencie Bazylak napraw to czekamy na info na facebooku
Potrzeby 4 torów zdecydowanie nie wiązałbym z brakiem remontu dworcu lub w ogóle jego brakiem. Wszak stacja istnieje i ma wiele torów i 3 perony. Dworzec do dobudowy 2 dodatkowych torów aglomeracyjnych nie może być i pewnie nie będzie argumentem. Ale ja tu z innej nieco beczki. Otóż po modernizacji stacji Dąbrowa Górnicza, dobudowie peronu, zabudowy wiat, wybudowaniu przejść podziemnych, odbudowy budynku dworca i zainstalowaniu elektronicznych tablic, pojawieniu się tzw. centrum przesiadkowego oczekiwaliście większej liczby pociągów i ZATRZYMYWANIA SIĘ w naszym mieście pociągów kategorii EIP (Pendolino)? Ha! Pamiętacie, jak wybijałem wam to marzenie z głowy? To teraz jeszcze gorzej! UWAGA! Od połowy grudnia, jedyny pociąg kategorii EIC (Express InterCity) Ondraszek w tygodniu do/z Warszawy o dobrej porannej godzinie, w weekendy do Trójmiasta a w wakacje dalej do Kołobrzegu NIE ZATRZYMA SIĘ już na stacji Dąbrowa Górnicza. A w lokalnej prasie o tym cisza. Za to o Zawierciu, że WSZYSTKIE Pendolina teraz będą tam stawały + dojdzie jakiś pociąg do Krakowa już wszystkie możliwe lokalne (i ne tylko) portale pisały. Do kogo o to uderzać? Do naszego mości Prezydenta? Odpowiedź z jego i strony PKP IC będzie jedna, Pociągi kat. EIC to produkt komercyjny i mogą sobie stawać wedle uznania przewoźnika, który zapewne ponad 100 tys. miasto z fajną już stacją uznał za niepotrzebne do zatrzymań. A przez ostatnie kilka lat pociągi ekspresowe u nas już stawały i ludzie zaczynali się do nich przyzwyczajać. Korespondencja "indywidualna" z PKP Intercity w tym temacie nie ma większego sensu. Chociaż z drugiej strony, im więcej takich korespondencji - tym większy "dyskomfort" po drugiej stronie w odpowiedziach. Prowadzę ją od 2 miesięcy (głównie w temacie postojów pociągów EIC/EIP w DG). Na ten moment - w opinii PKP Intercity stacja Dąbrowa Górnicza jest stacją lokalną/ nie aglomeracyjną (remont dworca i lokalnej infastruktury nie ma dla nich znaczenia - a korespondując z "nimi" miałem nawet wrażenie, że nie zostało to uwzględnione/ pisano o niewystarczającej infrastrukturze, aby zatrzymywały się w DG pociągi "premium"). Główna stacja przesiadkowa dla Dąbrowy to.....Zawiercie (tak wynika z oficjalnej korespondencji) a nawet więcej - również dla mieszkańców powiatu będzińskiego. Brak w tym wszystkim spójności i logiki, bo...EIC Ondraszek/ Fregata (co potwierdziło PKP Intercity) generował w DG większą liczbę podróżnych niż w Zawierciu (zatem popyt istnieje na tego typu połączenia). Niemniej jednak - nowa koncepcja - nad Bałtyk szybkimi pociągami mamy jeździć z przesiadką:( |
|
|
![]()
Post
#3008
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dworzec wygrał nagrodę Dworca Roku publiczności.
https://www.sektorkolejowy.pl/zakopane-i-da...rzec-roku-2024/ |
|
|
![]()
Post
#3009
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Prezydent Bazylak wrzucił info na fb:
CYTAT ?? Od 15 grudnia na stacji w Ząbkowicach ?? będą się zatrzymywać cztery pociągi spółki PKP Intercity. Pociąg do podróży w drodze do i z Kraków PL. W kierunku grodu Kraka będą odjeżdżać o godz. 8.14, 9.43, 12.51 i 19.45.
O to, by pociągi IC zatrzymywały się w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach zabiegaliśmy od dawna. Poprzednie władze spółki uznały, że ?ząbkowicka stacja nie ma potencjału? na takie połączenia. Na szczęście następcy są innego zdania ?? Od połowy grudnia w Ząbkowicach będą zatrzymywały się pociągi ???Wybicki?, ?Pułaski? i ?Cegielski? relacji Poznań ? Kraków oraz ?Reymont? relacji Łódź Fabryczna ? Kraków. To oczywiście nie koniec. Wciąż czekamy na finał rozmów w sprawie połączenia Dąbrowy Górniczej z Krakowem przez Koleje Śląskie ?? Trzymajcie kciuki! ???? Ten post edytował szer pią, 15 lis 2024 - 11:48 -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#3010
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Czyli IC będą się zatrzymywać w Ząbkowicach i Zawierciu ale poczekalnia będzie w centrum
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3011
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 215 Dołączył: wto, 04 kwi 06 Skąd: DG - korzeniec Nr użytkownika: 198 GG: 105879 ![]() |
Będą się zatrzymywać w Ząbkowicach, a nie w Centrum z jednego prostego powodu - one nie jadą przez DG, tylko drugą trasą - przez Sosnowiec Południowy...
|
|
|
![]()
Post
#3012
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Pisze o tym, że PKP w przyszłości 'planuje' ograniczyć IC relacji Katowice- Warszawa w DG i będziesz korzystała z przesiadką w Zawierciu albo startował z w Sosnowcu a do Krakowa z Ząbkowic więc cały ten remont w centrum jest na wyrost. Do tego czytam, że po optymalizacji CPK nie będzie stacją przelotową tylko końcową i z Krakowa i Katowic pociągiem nie będziesz jeździć bezpośrednio tylko z przesiadką w Warszawie. Przecież to jest jakaś tragikomedia.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#3013
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3014
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Ogromne pieniądze na połączenie Dąbrowy Górniczej z aglomeracją. Miliard na budowę 12 kilometrów torów. Projekt w przyszłym roku Zmiany w Dąbrowie Górniczej. Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej w programie Protokół rozbieżności red. Marcina Zasady, 17 grudnia, odpowiadał na kwestie związane z szybszą budową do Dąbrowy Górniczej dwóch dodatkowych torów aglomeracyjnych w ramach wielkiej przebudowy węzła katowickiego. Dodatkowe 12 km, o które apeluje miasto, ma kosztować nawet miliard złotych CO SIĘ WYDARZYŁO? Marcin Bazylak został zapytany na antenie TVP 3 Katowice czy w PKP PLK posłuchano apelu prezydenta Dąbrowy Górniczej, aby o 12 km przedłużyć wielki remont węzła kolejowego. Dąbrowa Górnicza wystosowała apel do PKP PLK S.A., który został wsparty przez Sejmik i Metropolię o szybsze ujęcie miasta w tej inwestycji. DLACZEGO TO WAŻNE? Dąbrowa Górnicza chce w pierwszym etapie inwestycji wielkiej przebudowy węzła katowickiego dołączyć do budowy spójnej infrastruktury pod kolej metropolitalną. Miasto było ujęte w ogólnej wizji inwestycji, ale w ramach jej kolejnego etapu na trasie od Zawiercia do Będzina. CO DO TEJ PORY WIEMY? Odcinek Zawiercie-Będzin został podzielony na dwa etapy. Pierwszy etap to odcinek Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Będzin. Projekt ma być zlecony już w przyszłym roku. Szacunkowy koszt inwestycji wyliczony przez PKP to mld zł bez projektu. Projektowanie ma zająć rok, później dochodzi kwestia pozyskania środków, aby dołączyć Dąbrowę Górniczą do odcinka Katowice-Będzin w ramach kolei metropolitalnej. CO Z TEGO WYNIKA? Dąbrowa Górnicza szybciej dołączyłaby do wielkiej inwestycji przebudowy połączenia kolejowego przez Będzin, Sosnowiec, Katowice, Tychy do Zebrzydowic i granicy z Czechami, wartej ponad 4 mld zł. Ma odmienić ona całkowicie transport kolejowy w woj. śląskim, ponieważ na linii zostaną dobudowane dwa dodatkowe tory, pod kątem oddzielenia ruchu aglomeracyjnego. W wyniku prac pociągi będą miały do dyspozycji w sumie cztery tory. O CO POWINNIŚMY PYTAĆ? Czemu tak duże miasto jak Dąbrowa Górnicza nie zostało ujęte w początkowym etapie inwestycji? Czy inwestycja nie powinna od początku jej realizacji przebiegać od samego Zawiercia? Ta sytuacja pokazuje gdzie DG maja władze GZM. DTŚ - Gliwice - Katowice - może kiedyś Mysłowice KŚ - 4 tory do Będzina - może kiedyś Ząbkowice oraz brak bezpośredniego połączenia kolejowego z lotniskiem, dlatego AP - autobusy do Pyrzowic z Katowic, Sosnowca i Będzina tylko nie z DG. Kwota robi wrażenie i będzie pretekstem, żeby tego nie robić z powodu braku finansów. Zwłaszcza, że pewnie to co zaczęli będzie jak w przypadku przebudowy węzła warszawskiego robione znacznie dłużej niż planowali i kosztować również więcej. Do tego dochodzi koordynacja z innym projektem kolejowym na terenie naszego miasta, czyli: CYTAT W latach 2025-2028 planowane są też pieniądze z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii na realizację projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górn. Strzemieszyce – Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p.odg.) oraz jej odbudowa na dalszym odcinku do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową przystanku osobowego D.G. Gołonóg”. Planowana do pozyskania kwota w roku 2025 wynosi 132 tys. 976 zł, a w latach 2026-2028 16 mln 353 tys. 108 zł Ciekawe jak połączone zostaną te dwie linie kolejowe. + taka ciekawostka: CYTAT Co ciekawe miasto ujęło w planach finansowych konieczność zapłaty za wynajem pomieszczeń od PKP. Najem pomieszczeń w budynkach dworców PKP przy ul. Kolejowej 3 w Dąbrowie Górniczej oraz przy ul. Dworcowej 11 w Ząbkowicach ma w 2025 roku kosztować 305 tys. 800zł, w 2026 roku - 329 tysięcy, zaś 248 tys. zł w 2027 roku. Finanse na ten wydatek zabezpieczone mają być także w kolejnych latach. Ten post edytował Zibar czw, 19 gru 2024 - 08:37 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3015
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Bazylak był orędownikiem GZM czy nie ? Ludzie przecież ten układ został stworzony po to żeby łożyć na Katowice a ochłapy trafiają do całej reszty. Najważniejsze inwestycje kolejowe, drogowe, budowlane czy biznesowe są tam lokowane. Dodajmy do tego wymiane taboru autobusowo-tramwajowego, remont tras tramwajowych czy powstanie nowych. Niech czeka posłusznie na ochłap bo jak będzie mocniej naciskał to mu zwiną tory całkowicie ??
Ten post edytował danielmdc nie, 12 sty 2025 - 15:46 |
|
|
![]()
Post
#3016
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 50 Dołączył: pon, 11 lip 11 Nr użytkownika: 4,707 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Pytanie o parking przed dworcem w centrum DG. Czy tam można normalnie zostawić samochód na parę dni przy okazji dłuższego wyjazdu? Czy jest może jakiś regulamin, który tego zabrania.
|
|
|
![]()
Post
#3017
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 60 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Pytanie o parking przed dworcem w centrum DG. Czy tam można normalnie zostawić samochód na parę dni przy okazji dłuższego wyjazdu? Czy jest może jakiś regulamin, który tego zabrania. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić, ale z tego co wiem to parking obok dworca nie ma ustalonego regulaminu, także raczej nie powinno być z tym problemu. |
|
|
![]()
Post
#3018
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Można zwyczajnie i bezpłatnie zaparkować na wiele dni. Nie ma żadnych bramek, czasowników, odbijania karty, budek wartowników, Po prostu - zwykły miejski parking. Niestrzeżony, ale myślę że w marę bezpieczny i oświetlony.
|
|
|
![]()
Post
#3019
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Można zwyczajnie i bezpłatnie zaparkować na wiele dni. Nie ma żadnych bramek, czasowników, odbijania karty, budek wartowników, Po prostu - zwykły miejski parking. Niestrzeżony, ale myślę że w marę bezpieczny i oświetlony. Przez 5 lat jak się nie mylę, nie może być płatny ten parking, gdyż był finansowany z funduszy UE ale po 5 latach nie zdziwię się jak zrobią płatny, teraz potrafi być cały zapełniony, nawet w niedzielę, jeśli okaże się, że podróżni nie mają gdzie zaparkować to nie będzie mieć miasto innego wyjścia, coś podobnego było z parkingami przy Aldi i Kauflandu na Mydlicach, kliencie już nie mieli gdzie parkować bo mieszkańcy zrobili sobie miejski parking. |
|
|
![]()
Post
#3020
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No tyle ze parkingi przy dworcu nie sa wśród gestej zabudowy blokowej, ciężko tam wymyslec skąd ludzie mieliby parkować jeśli nie przesiadka na pociag.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 12:24 |