IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 14 15 16 17 18 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
Sebastian22
post czw, 18 paź 2007 - 22:27
Post #301


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



No szykuje sie przeciez modernizacja wlasnie od DG do Katowic.....wiec znow beda zmiany w rozkladach i/lub objazdy.....ale przynajmniej wiadomo jakim kosztem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prezes
post pią, 19 paź 2007 - 00:41
Post #302


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 369
Dołączył: wto, 14 mar 06
Skąd: Łosień / Gołonóg
Nr użytkownika: 192
Płeć: Mężczyzna



@kwintosz hehe, stałem dziś na peronie, czekałem na pociąg, patrze, jakiś koleś robi zdjęcia torów telefonem... tak sobie pomyślałem: pewnie na forum :) ten człowiek tyłem w tle na pierwszym zdjęciu to ja tongue.gif

Ten post edytował prezes pią, 19 paź 2007 - 00:45
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post pią, 19 paź 2007 - 00:47
Post #303


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Lol, było podejść to byśmy pogadali.. laugh.gif Swoją drogą jaki ten świat mały.. rolleyes.gif ..nawet na robieniu fotek dla forum mnie potrafią złapać tongue.gif A miało być tak "ukradkiem" zrobione.
W dniu dzisiejszym jednak znowu pociągi jeżdżą inaczej(pisze tylko o 19tym). Tym razem zamknięcie torów na odcinku S-c - K-ce Szopienice. Wcześniej tej inf. nie było.. No cóż.. Widać chłopaki się starają bo na dość sporym odcinku ludzi w pomarańczowych kamizelkach jest sporo. Szkoda że zaczynają robić, jak mi został ostatni rok studiów (to samo z DTŚ - nie doczekałem się do Gl.)tongue.gif Ciekawe czy chociaż będą widoczne tych remontów jakieś skutki.. krótszy czas dojazdu do K-c..

Ten post edytował kwintosz pią, 19 paź 2007 - 00:48


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post pią, 19 paź 2007 - 03:55
Post #304


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



kwintosz:
CYTAT
Poza tym tak w kwestii formalnej, mówiąc oględnie jak oni te cholerstwo tam przytransportowali!!??


chyba koleją laugh.gif

składy zajmujace się torami może nie majai 14 wagonów jak pospieszne nad morze, ale są słusznej długości wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 20 paź 2007 - 14:33
Post #305


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(kwintosz @ czw, 18 paź 2007 - 22:21) *
Chodzi mi o te (o zgrozo!) długaśne szyny. smile.gif Dziwne bo to nie są szyny takie normalne. Na zdjęciu widać że one są w całości tak długie.


prawie na pewno sa to bezstykowe a wiec poprawi sie komfort smile.gif Minimalna dlugosc takiej szyny to chyba 180m a chyba sa i 300m. W sumie na glownych szlakach juz (znowu chyba wink.gif)innych nie montuja. Szkoda ze przykrecaja je do starych drewnianych podkladow a nie wymienia od razu na betonowe. Pewnie pochodza z Huty Katowice. Najwiekszy producent a moze i jedyny w PL? Szyny z HK znane sa na calym swiecie.
A mnie ciekawi dlaczego sa 4? Na drugim torze nie bylo zadnych? To beda tak przerzucac nad peronem hmm?

CYTAT(kwintosz @ czw, 18 paź 2007 - 22:21) *
Ciekawe czy coś się będzie u nas działo w związku z tym, może jakiś remoncik?? Choć z drugiej strony coś krzywe te szyny tongue.gif

a nic sie nie bedzie dzialo sad.gif Przetarg byl tylko na szyny, wykonawca zrobi swoje i tyle. Te szyny i tak wyjatkowo proste, czasami smiesznie wygladaja ostro powyginane nowe tramwajowe. Dopiero po ulozeniu wszystko jest prostowane i ustawiane przez podbijarki http://pl.wikipedia.org/wiki/Podbijarka_torowa

Miejmy nadzieje ze po remoncie zostana zmienione rozklady i przyspieszone pociagi.

a teraz

CYTAT


Więcej pociągów
dziś

W przyszłym roku na tory wyjedzie o 134 pociągi więcej niż do tej pory. To efekt pięcioletniej umowy jaką samorząd wojewódzki podpisał z PKP. Warty 510 mln zł kontrakt w piątek podpisali przedstawiciele Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego i spółki PKP Przewozy Regionalne. To pierwsza tak długa umowa w naszym kraju. Będzie obowiązywała od 1 stycznia przyszłego roku do ostatniego grudnia 2012 roku.

- Umowa nie wyklucza korzystania z usług prywatnych przewoźników jeżeli złożą lepsze oferty - zastrzega wicemarszałek województwa Jarosław Kołodziejczyk. - Ale dotąd nie było takiego zainteresowania.

Do transportu kolejowego śląski samorząd zamiast dotychczasowych ponad 70 mln zł, będzie dokładał ponad 100 mln zł rocznie. Każdego roku obydwie strony podpiszą szczegółową umowę, która określi plany rozkładów jazdy i dokładną wysokość dofinansowania.

Choć negocjacje w sprawie przyszłorocznego rozkładu jazdy jeszcze trwają, to już wiadomo, że za dziesięć tygodni na tory wyjedzie o 134 pociągi więcej niż do tej pory.

Co to oznacza dla pasażerów? Że po kilku latach przerwy, bezpośrednie połączenia z Gliwicami odzyskają mieszkańcy Bytomia. Pociągi na tej trasie zaczną kursować 31 stycznia przyszłego roku. Co ciekawe, kolejowy bilet w jedną stronę na tej trasie będzie tańszy niż autobusowy. Będzie kosztował 3 zł. O 92 pociągi więcej będzie kursować pomiędzy stolicą województwa a Tychami. Ta zmiana zostanie wprowadzona dopiero w ostatnim kwartale 2008 roku.

Podpisana umowa to dobra wiadomość nie tylko dla pasażerów, ale i pracowników Przewozów Regionalnych. - Śląski samorząd to nasz największy klient - zauważa Jan Tereszczuk, prezes PKP Przewozy Regionalne. Według przedstawionych przez niego informacji jest szansa, że spółka zakończy rok dodatnim wynikiem.

Według szacunków kolei, z połączeń regionalnych w naszym województwie codziennie korzysta ok. 55 tys. pasażerów (ponad 20 mln rocznie). Być może już niedługo będą mogli podróżować koleją taniej i szybciej. Trwają wspólne prace nad specjalną ofertą aglomeracyjną dla naszego województwa. PKP PR rozważa m.in. wprowadzenie biletów strefowych. - Region ma być podzielony na trzy strefy. Zwiększenie liczby pociągów i korzystanie z biletów strefowych będzie bardzo korzystne dla mieszkańców Śląska - zdradza Barbara Szczerek ze Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
Krzysztof P. Bąk - Dziennik Zachodni


Ciekawy bylem czestotliwosci tych nowych 134. Na dzien wydawalo sie o wiele za duzo, na miesiac za malo wiec a tydzien? Nie to jednak tylko na 2 trasy i to tyle dziennie! Czyli jak SKM. Na tych trasach nie bylo wcale a teraz az tyle. A na "pozostalych" trasach nie zwieksza czestotliwosci? Kiedys czytalem juz o tym artykul i pasazer z DG cieszyl sie, no wlasnie tylko z czego?

CYTAT


Województwo śląskie podpisało w piątek pięcioletnią umowę z PKP Przewozami Regionalnymi na finansowanie przewozów pasażerskich. To dobra informacja dla podróżnych, ale koniec marzeń o prywatnej kolei na Śląsku.
To pierwsza w kraju umowa pomiędzy samorządem i przewoźnikiem zawarta na tak długo. W pozostałych województwach podobne kontrakty podpisano na dwa, maksimum trzy lata. Umowa zakłada, że w ciągu pięciu lat województwo śląskie przekaże na dofinansowanie przewozów regionalnych 510 mln zł - to ok. 20 proc. więcej niż w ostatnich latach. To gwarancja, że pociągów nie tylko nie ubędzie, ale pojawią się też nowe kursy.

Już od 9 grudnia wyruszą 134 nowe pociągi na trasach Bytom - Gliwice (42 pociągi dziennie) oraz Katowice - Tychy (92 pociągi). - Mieszkańcy regionu przez pięć lat nie będą się musieli niepokoić o przyszłość aktualnych połączeń. Ta umowa oznacza nie tylko stabilizację, ale i zwiększenie częstotliwości kursów - stwierdził Jan Tereszczuk, członek zarządu PKP Przewozów Regionalnych.

Jednak ta umowa to koniec marzeń (przynajmniej na razie) o prywatnej kolei na Śląsku. Tymczasem to w Jaworznie ma swoją siedzibę konsorcjum PCC Rail i brytyjskiej firmy Arriva, jedna z pierwszych prywatnych firm, które chcą wozić pasażerów. Konsorcjum już wygrało przetarg na przewozy pasażerskie w województwie kujawsko-pomorskim i przymierzało się też do inwestycji na Śląsku.

- Wieloletnia umowa samorządu województwa z PKP przekreśla właściwie te plany, ale nie robimy z tego dramatu. Wykorzystamy ten czas na zdobycie doświadczenia i przygotowanie taboru - mówi Rafał Błaszkiewicz z PCC Rail. - Na Śląsku będziemy chcieli jeszcze zaistnieć, ale póki co to władze woj. kujawsko-pomorskiego bardziej nam zaufały - przyznaje.

Przedstawiciele województwa zapewniają, że nie mają nic przeciwko prywatnej kolei. Przypominają jednak, że większość firm z tej branży, choć ma koncesję na przewóz pasażerów, to nie ma własnego taboru (konsorcjum PCC Rail i brytyjskiej firmy Arriva dopiero stara się (sprowadzić 200 pociągów). Tu przewagę jeszcze długo będą miały PKP Przewozy Regionalne.

Jak usłyszeliśmy od jednego z samorządowców, nawet dobrze się stało, że prywatna firma najpierw pojawi się na Pomorzu, a nie u nas. - Będziemy mogli się przyjrzeć, czy ten eksperyment w ogóle się uda - stwierdził nasz rozmówca.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post nie, 21 paź 2007 - 22:22
Post #306


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Jak napisał niejaki "luk7" z D.G. na jakimś forum o kolei czy coś:

CYTAT
Pozycja Nr 29
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza Zabkowice
Likwidacja ograniczen predkosci v = 70 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 100 km/godz. do v = 130/140 km/godz.

Pozycja Nr 30
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza –Katowice
Likwidacja ograniczen predkosci v = 70/50 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 90/70 km/godz. do v = 110/70 km/godz.

Pozycja Nr 31
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza
Likwidacja ograniczen predkosci v = 40/60 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 90/100 km/godz. do v = 110/120 km/godz.

Pozycja Nr 32
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Bedzin
Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 90 km/godz. do v = 100 km/godz.

Pozycja Nr 33
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Sosnowiec
Likwidacja ograniczen predkosci v = 70 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej
z v = 90 km/godz. do v = 100/110 km/godz.

Pozycja Nr 34
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Zawiercie
Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 120 km/godz. do v = 140 km/godz.

Pozycja Nr 35
linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Łazy
Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 120 km/godz. do v = 140 km/godz.

-------------------
stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice
przebudowa głowicy rozjazdowej, rozjazdy nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, St, 37, 62, 81, 82, St nr 63, 51,83, 84
Wymiana 5 szt. semaforów, wymiana 14 szt. napędów elektrycznych zwrotnicowych
6 500 000zl

Dąbrowa Górnicza - Katowice
modernizacja nawierzchni poprzez wymianę szyn typu S49 bezstykowych oraz wzmocnienie nawierzchni torów nr 1 i 2 w km 300,1 - 314,8 poprzez wymianę podkładów 5 500 szt., oczyszczenie podsypki, podbicie toru i regulacja osi toru w każdym torze
19 200 000zl

stacja Dąbrowa Górnicza
przebudowa toru nr 1 i 2 w km 299,2 - 300,1, zmiana geometrii toru, przebudowa przejazdu kolejowego w km 299,522, budowa ssp na przejściu dla pieszych w km 300,020 oraz wymiana 2 szt. semaforów, przebudowa układu rozjazdowego wraz z urządzeniami srk i siecią z wymianą rozjazdu nr 10 i likwidacją rozjazdów nr 11 i 7
6 450 000zl

stacja Będzin
przebudowa układu rozjazdowego wraz z urządzeniami srk i siecią trakcyjną z likwidacją rozjazdów
nr 12, 40, 41, 9, 10 i 11 oraz wymiana 12 szt. napędów elektrycznych zwrotnicowych, dokumentacja
3 800 000zl

stacja Sosnowiec
przebudowa układu rozjazdowego (rozjazdy nr 3, 45, 41, 44, 5, 7, 40, 9, 42) wraz z urządzeniami srk i siecią trakcyjną, wzmocnienie wiaduktu w km 309,941
- wymiana systemu odwodnienia konstrukcji nośnej przęsła, wymiana ciosów podłożyskowych i zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji podpór i przęseł, dokumentacja
4 700 000 zl

stacja Zawiercie
modernizacja 11 szt. semaforów, wymiana 14 szt. napędów elektrycznych zwrotnicowych, dokumentacja
1 000 000zl

stacja Łazy
modernizacja 12 szt. semaforów, wymiana 20 szt. napędów elektrycznych zwrotnicowych, budowa centralizacji rozjazdów w rejonie ŁB 13 na nastawni ŁB
3 500 000zl


Przy okazji podał adres naszego forum ;-)

Żródło: http://www.skyscrapercity.com/showthread.p...7062&page=3

Czyli wymiana szyn, podkładów (ale nie wszystkich chyba) i wymiana podsypki czy jak tam się na to mówi. Szkoda, że perony te zostaną same sad.gif

Ten post edytował Dave nie, 21 paź 2007 - 22:25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post nie, 21 paź 2007 - 22:35
Post #307


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Hehe tongue.gif znamy go wszyscy a nie niejaki "luk7"... Może się sam przyzna. biggrin.gif
Te dane nawet w tym wątku z tego co pamiętam były wklejane. Znam te dane, ale moje mimo wszystko zdziwienie jest poparte tym, iż nie sądziłem że to będzie aż tak kompleksowa modernizacja. Zresztą w K-ch stanęły ogłoszenia iż modernizacja jest prowadzona z pieniędzy UE. W piątek wracając z zajęć z Gliwic zauważyłem że szyny te leżą od Zawodzia aż po Dąbrowę na prawie całej długości. Więc sądzę że tory będą chyba na całej długości wymieniane. Co prawda widziałem jeden tor więc czy na tym drugim też są porozkładane nie wiem, w końcu nim pociąg jechał tongue.gif

Tak :) u nas były 4 szyny po jednej stronie.. Też się zdziwiłem. Może po prostu będą przeciągane dalej a na drugim torze rozwiozą później. I tak swoją drogą, to są na pewno szyny bezstykowe. Co prawda nie mają chyba takich długości jak podajesz. Na moje oko mają ok 120-130m. Gdzie nie gdzie widać miejsca spawania tych szyn z krótszych kawałków. No ale jak mówiłem ciężko to ocenić z tą długością. W Sosnowcu widziałem także pociąg z podsypką. Sporo tych wagonów tam było. Warto nadmienić, że już niektóre odcinki są wymienione.

Martwi mnie tylko to że mam ostatni rok studiów a pociągi jeżdżą jak chcą tongue.gif I tak muszę jeździć godzinkę przed zajęciami bo nigdy nic nie wiadomo. sad.gif

Ten post edytował kwintosz nie, 21 paź 2007 - 22:38


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 21 paź 2007 - 22:42
Post #308


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



ooo lol laugh.gif
kolejny zdemaskowany po Kwintoszu w tym temacie, nikt i nic sie nie ukryje tongue.gif

Tak te same dane byly oczywiscie i na tym forum

zostaly tylko juz skorygowane w gore wartosci inwestycji


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 23 paź 2007 - 12:27
Post #309


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



a teraz hit laugh.gif

CYTAT
Kolejowe inwestycje dla Śląska
www.wnp.pl
(A.Grabałowski)
12.10.2007 15:58

Plany PKP dla regionu śląskiego przewidują zupełnie nowe inwestycje. Podstawowe to odbudowa połączenia: Gliwice-Bytom (42 pociągi dziennie od lutego '08) i ożywienie trasy Katowice-Tychy, nowy dworzec w Katowicach i modernizacja dworców: "starego" w Katowicach, oraz w Chorzowie i Zabrzu.

W następnej kolejności, wg Ministra Transportu Jerzego Polaczka, powstanie zupełnie nowe połączenie - do lotniska w Pyrzowicach, które ma pozwolić na pokonanie trasy ze stolicy województwa do MPL w ok. 20 minut. Zresztą tyle samo ma trwać podróż na odnowionej linii Gliwice-Bytom.

Trwa również procedura wyłonienia inwestora na nowy dworzec PKP w Katowicach - resort daje na to czas do początku przyszłego roku.


Osobna sprawa to nowa infrastruktura przy dworcach. W br., przykładowo, powstały parkingi dla podróżnych przy stacjach w Dąbrowie Górniczej, Sierakowie, Świętochłowicach, Bytomiu, Koszęcinie, Poraju, Łazach, Mikołowie i Orzeszu. W roku 2008 mają powstać nowe miejsca postojowe w Katowicach Ligocie, Zebrzydowicach i Gołonogu.

Największa inwestycja, przewidziana na lata 2007-2012 to głęboka modernizacja linii Zabrze-Katowice-Kraków.

Wśród najbardziej spektakularnych zamierzeń, o których głośno przede wszystkim wśród mieszkańców Katowic, zwracają uwagę konkretne daty dla trzech głównych przedsięwzięć:
- nowy dworzec PKP Katowice - połowa lutego '08, wyłonienie inwestora i parafowanie umowy; listopad '08, symboliczne wbicie pierwszej łopaty;
- "stary" dworzec w Katowicach - 16 października, przetarg ustny nieograniczony;
- zagospodarowanie terenu przy alei Roździeńskiego - wpłynęło w sumie 6 ofert od jednego podmiotu krajowego i 5 zagranicznych, w styczniu '08 ma być parafowana umowa z wybranym oferentem. Początek prac - listopad 2008;
- budowa do 2012 roku linii szybkiego pociągu Katowice - Pyrzowice z dedykowaną prędkością podróży 160 km/h.

Zarówno przebudowa dworca PKP w Katowicach jak i zagospodarowanie obszaru przy alei Roździeńskiego, wg ministerialnej wizji mają zakończyć się w 2011 roku.


ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie? Skora tak napsisali to musi chodzic o "glowny dworzec". No chyba ze blad i wybudowali gdzies w Sikorce. Gdzie ten nowy parking laugh.gif
To jak z tym budynkiem "przeznaczonym do likwidacji w 2006" ktora nadal stoi

Edycja: google:

Takie cos Polaczek prezentowal 12.10.2007 laugh.gif

CYTAT
"Parkingi Park & Ride w województwie śląskim (wybudowane w 2006 i planowane do wybudowania w 2007)

2006:

Dąbrowa Górnicza, Sieraków, Świętochłowice, Bytom, Koszęcin, Poraj, Łazy Mikołów, Orzesze

- na 78 samochodów

Parkingi są bezpłatne

2007:

Katowice Ligota

Zebrzydowice

Dąbrowa Górnicza Gołonóg

Mikołów

- na 23 samochody


2008 wkrotce a nawet nie zaczeli budowy. Ciekawe w ktorym dokladnie miejscu, a przyda sie bo jak jest kazdy widzi


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariuszek
post wto, 23 paź 2007 - 14:46
Post #310


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 37
Dołączył: czw, 19 lip 07
Nr użytkownika: 758
Płeć: Mężczyzna



ale przeciez u nas na dworcu jest parking taki dułgi przy ulicy i nawet nie stoi tam za duzo aut. nie wiem o co chodzi??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 23 paź 2007 - 14:54
Post #311


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



a podoba Ci sie on i jego okolice? I tak w przyszlosci bedzie w tym miejscu DTŚ, oby ten barak wyburzono szybciej.

Jesli chodzi o zlagodzenie luku to realizacja 2007-8, koszt 7,7 mln a w tym roku przeznaczone 880 tys zl. Beda przesuwac tory dokladnie od miejsca do ktorego obecnie wymieniaja od Katowic, czyli od poczatku peronu do niedoszlej stacji przed wiaduktem. Na razie nie ma jeszcze przetargu


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 25 paź 2007 - 11:03
Post #312


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT


PKP: bilet strefowo-czasowy dla aglomeracji
Tomasz Głogowski
2007-10-24, ostatnia aktualizacja 2007-10-25 06:58

Kolej chce wprowadzić specjalne bilety w aglomeracji katowickiej - dowiedziała się "Gazeta". Ma być wygodniej i przede wszystkim taniej. Ale nie wiadomo, czy eksperyment się powiedzie.

Niewykluczone, że nowy system sprzedaży biletów zacznie funkcjonować już w styczniu przyszłego roku, ale zarówno PKP Przewozy Regionalne, jak i samorząd województwa śląskiego, które zdecydowały się na ten eksperyment, przyznają, że trzeba ustalić jeszcze mnóstwo szczegółów.

Wstępne założenia, do których dotarła "Gazeta", są następujące: szeroko rozumiana aglomeracja katowicka zostanie podzielona na trzy strefy. Wewnątrz nich będzie obowiązywał specjalny bilet strefowo-czasowy ważny dwie, trzy lub cztery godziny. Mając taki bilet w ręku, będzie można podróżować nie jednym, a kilkoma pociągami, i przesiadać się do woli. - W ramach jednego biletu będzie można pokonać kilka tras - mówi Jacek Stumpf, dyrektor wydziału transportu urzędu marszałkowskiego w Katowicach.

Jednym z problemów jest podział aglomeracji na strefy. Z naszych informacji wynika, że w pierwszej mają znaleźć się Katowice, Mysłowice, Sosnowiec i Tychy, w drugiej Gliwice i Bytom, w trzeciej Tarnowskie Góry i Pszczyna. - To wstępna propozycja - zastrzegają urzędnicy i dodają, że wszystko może się jeszcze zmienić.

Ale największym wyzwaniem będzie maksymalne uproszczenie systemu tak, by był on czytelny dla wszystkich, zarówno kolejarzy, jak i pasażerów. Bilety strefowe testowano już w autobusach i tramwajach. Skończyło się to fiaskiem, bo nie wiadomo było, gdzie jedna strefa się kończy, a druga zaczyna. - To dla nas przestroga - przyznaje dyrektor Stumpf.

Bilety strefowe można kupić już Krakowie i Wrocławiu. Jednak śląski system ma być pionierski. Jak przyznają sami kolejarze, sytuacja u nas jest zupełnie inna. Nie ma jednego miasta, które wyraźnie dominuje, a granice między miejscowościami często się zacierają. To może być problem. - Mamy świadomość, że zadanie jest trudne. Ale liczymy, że nowy system wpłynie na wzrost liczby pasażerów - mówi Marek Nitkowski, dyrektor handlowy PKP Przewozów Regionalnych.

Tymczasem podróżni, z którymi wczoraj rozmawialiśmy na katowickim dworcu, są podzieleni. Jedni chwalą, inni ganią ten pomysł. - Na Śląsku kursuje zbyt mało pociągów, by taki bilet czasowy miał sens. Co innego, gdybyśmy mieli metro - mówi Marek Skolik, student z Katowic.

- Główne założenie biletu aglomeracyjnego jest takie: ma być taniej - mówi dyrektor Stumpf i dodaje, że jest jeszcze jeden warunek. Bilety strefowe muszą znaleźć nabywców. Bo ani kolej, ani samorząd nie zamierzają do nich dopłacać. - Owszem, system może ostatecznie wyjść na zero, ale nie ma mowy, by przynosił straty - usłyszeliśmy wczoraj.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice


dziennikarz sie tak popisal czy DG poza aglomeracja? biggrin.gif Wiadomo ze brakuje wielu miast ale wymienia sie skrajne a tu DG nie ma.
Prawda ze to troche smieszne pomysly przy tak malej liczbie polaczen wewnatrz aglmeracji. Ciekawe kto i do czego bedzie sie przesiadal w ciagu kilku godzin np miedzy Bytomiem i Gliwcami i po co. Co innego jakby dzialalo wiele linii SKM. No wlasnie jak myslicie, dozyjemy SKM ktore bedzie kursowalo co kilka minut jak w Trojmiescie?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post czw, 25 paź 2007 - 18:11
Post #313


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ czw, 25 paź 2007 - 11:03) *
dziennikarz sie tak popisal czy DG poza aglomeracja? biggrin.gif Wiadomo ze brakuje wielu miast ale wymienia sie skrajne a tu DG nie ma.


Tekst Gazety jest mętny ale podejrzewam, że będziemy w "drugiej strefie" razem z Zabrzem i Gliwicami. "Pierwsza strefa" będzie od Katowic do Będzina. A "trzecia" od Dąbrowy do Zawiercia. Strefy rozumiem jako okręgi zatoczone wokół środka - Katowic.

Podsumowując - będzie można się wielokrotnie przesiadać i jeździć bez końca na trasie DG-Zawiercie oraz Gliwice-Zabrze. Genialne smile.gif

Pomysł jest do kitu i nikt nie będzie z tego korzystał. Co najwyżej za rok PKP i Urząd Marszałkowski ogłoszą, że ciemni ludzie nie dorośli do tak nowoczesnego sytemu mad.gif

Dlaczego te wszystkie Stalinowskie Betony, które wypowiadają się w tym artykule nie wprowadzą na powrót biletu ATP ?

CYTAT(:) @ czw, 25 paź 2007 - 11:03) *
No wlasnie jak myslicie, dozyjemy SKM ktore bedzie kursowalo co kilka minut jak w Trojmiescie?


Nigdy. Elita polityczna Województwa Ślaskiego od Frankiewicza po Podrazę nigdy tego nie zrozumie.

Swoją drogą to, aż taka częstotliwość nie jest nam potrzebna. Wystarczy co 15min.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 26 paź 2007 - 12:06
Post #314


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



no wlasnie najwazniejszy to bylby aglomeracyjny wspolny bilet ATP
CYTAT(bzenek @ czw, 25 paź 2007 - 18:11) *
Swoją drogą to, aż taka częstotliwość nie jest nam potrzebna. Wystarczy co 15min.
na poczatek jasne ze wieksza czestotliwosc bylaby zbedna. Najpierw trzeba powoli przyzwyczajac do pociagow. Ale tez dworce musza byc bardziej przyjazne i zadbane. Zeby kursy co kilka minut byly u nas oplacalne to musialoby minac kupe lat.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pią, 26 paź 2007 - 20:28
Post #315


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ pią, 26 paź 2007 - 12:06) *
Najpierw trzeba powoli przyzwyczajac do pociagow. Ale tez dworce musza byc bardziej przyjazne i zadbane. Zeby kursy co kilka minut byly u nas oplacalne to musialoby minac kupe lat.


Kupę lat ? Do ideału tak. Ale właściwie od jutra (no może po zakończeniu ww. remontów) można wprowadzić na trasie Gliwice-DG Ząbkowice składy najzwyklejszych "kibli" solidnie wyszorowanych wodą z mydłem. Nawet nie trzeba tych EN-2000-XXX.

Wytrasować pociąg co kwadrans w szczycie i przywrócić bilet ATP. Wyzerować kilkunastominutowy postój w Katowicach. Wydłużyć letnią promocję trójmiastowego godzinnego biletu KZK i objąć nim pociągi. Całość rozreklamować i patrzeć co się będzie działo w 8XX na Zagłębie i na Gliwice.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 28 paź 2007 - 23:01
Post #316


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



te postoje w Katowicach to najwieksza tragedia. Jaki to ma cel? Maja problem z rozkladami?

w najnowszym WPI - "Przebudowa dworca kolejowego", 2008 - 200 tys, 2009 - 500 tys zl. Nareszcie! smile.gif Ale srodki sa naprawde smieszne. Zamiast burzyc zamierzaja tylko odswiezac? To tak jak pudrowac stara babe. Tych srodkow to z 50 razy za malo


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post nie, 28 paź 2007 - 23:13
Post #317


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Postoje w Katowicach po części są spowodowane skomunikowaniem z innymi pociągami czy to z Bielska czy to z Krakowa a także tym, że osobówki przepuszczają IC czy EC itd.. Mnie też to bardzo wkurza, co gorsza na trasie DG-Gliwice oprócz postoju w Katowicach w niektórych kursach pojawiły się postoje w Sosnowcu.

Co do dworca PKP to podejrzewam że to raczej tylko początki środków, które prawdopodobnie da się wycisnąć z budżetu na obecną chwilę. Reszta zapewne będzie realizowana z kredytów, gdyby chodziło o budowę to będą to ładne miliony, podejrzewam że w granicach 20-30 mln zł. Tamte środki to mogą być także, środki potrzebne na uruchomienie odpowiednich procedur, skompletowanie i opracowanie dokumentacji itp..
Miejmy nadzieję bo kwoty jak na coś poważnego to są faktycznie śmieszne..


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 28 paź 2007 - 23:17
Post #318


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



no miejmy nadzieje ze to na dokumentacje i przygotowania ale czemu realizacja 2008-9 hmm. Mogli by rozszerzyc obligacje na dworzec a na budowe osrodka zdobyc wielkie dofinansowanie wink.gif
W kazdym razie nie ma wierzyc WPI bo co chwile sie zmienia. Znowu w ostatnim sa cuda, widze ze sporo wypadlo i sporo przesunieto po raz n-ty na kolejne lata.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post nie, 28 paź 2007 - 23:28
Post #319


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



No tak WPI ma to do siebie że jak zostanie uchwalona jakaś uchwała to może się jego wygląd diametralnie zmienić. Poza tym, to że z budżetowych pieniędzy dworca czy to wybudować czy wyremontować na pewno się nie uda jest pewne. Zostaje kredyt a także na inne projekty szukać dofinansowania i wolne środki przesuwać na to zadanie. Poza tym, jakoś sobie nie wyobrażam który to budynek miałby być w remoncie: stary dworca - przecież on się zaraz rozpadnie a znowu ten nowszy jest tak mały że to nie ma sensu.
Dlatego uważam że opcja budowy nowego budynku wraz z całym przy okolicznym zapleczem jest może nie najtańsza, ale na pewno najbardziej racjonalna.

Na marginesie mówiąc w pt z tego co zauważyłem szyny na odcinku Sosnowiec-Szopienice na jednym torze były wymienione. Podkłady stare, tak więc remonty te dość takie nietypowe.

P.S może warto założyć temat tylko o WPI??

Ten post edytował kwintosz nie, 28 paź 2007 - 23:30


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 28 paź 2007 - 23:41
Post #320


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



no bo wymieniaja tylko czesc podkladow, te w najgorszym stanie. Ciekawe czy znajdzie sie jakis caly odcinek czy wszedzie tylko takie pojedyncze. Lacznie mialo byc wymienionych chyba 11 tys sztuk, na kazdy tor po 5500

O WPI bylo duzo w jakims watku hmm trzeba poszukac


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 14 15 16 17 18 > » 
Reply to this topicStart new topic
3 Użytkowników czyta ten temat (3 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 08:22
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza