![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2881
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No słabe to jest po prostu i niema co dyskutować.
Jak wygląda z pasażerami tam? Jest jakiś ruch większy po dodaniu nowych linii ? |
|
|
![]()
Post
#2882
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Pasażerów jak na lekarstwo, pojedyncze osoby korzystają z tych autobusów, 90% spokojnie sobie robi spacerek do centrum, parkingi zapełnione samochodami nawet nawet także to na plus. Zobaczymy jak się to rozwinie....
|
|
|
![]()
Post
#2883
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ to moze faktycznie jakies wielkie wiaty nie mają tam sensu, póki co. Tam jest takie troche miejsce pośrodku niczego, a do centrum jest blisko i tylko jak nie pada to aż miło się przejść pare metrów.
|
|
|
![]()
Post
#2884
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Poszukałem trochę w necie i nigdzie nie spotkałem się, żeby były gdzieś takie małe zwykłe wiaty. A centrów przesiadkowych teraz jest masa, w różnych małych gminach i dzielnicach małych miasteczek. Choćby takie: ![]() A na budynku dworca od strony przystanków jest już inny napis niż od strony torów - "PKP dworzec kolejowy" i to ma sens. Z tej strony jakoś bardziej czytelnie, może większy. Fajnie to będzie wyglądać, ale mam nadzieje, że będzie podświetlone bo na tle dachu w ogóle go nie widać. Jakbym tu nie przeczytał, że jest to bym go nie zauważył. "You forgot" ;) Kraków. Tego bardzo, ale to bardzo nam brakuje, ale pewnie miałeś na myśli obecne możliwości. Dlatego nadzieja w odbudowie linii z centrum do Strzemieszyc. Czasowo będzie marnie ale teraz nie ma nic. Bez odbudowy tego połączenie, lub choć przystanku Tworzeń - Centrum i Gołonóg nie ma żadnych możliwości. W wczoraj czytałem potwierdzenie, że najpóźniej do końca 2024 Kraków Wa-wa 250 km/h a Katowice najpóźniej do 2025. Do tego zakupują kolejne 23 składów Pendolino lub polskiego odpowiednika z taką prędkością rozkładową. To tym bardziej władze DG powinny naciskać, żeby choć część tych pociągów zatrzymywała się w centrum. Ten post edytował Zibar pią, 16 cze 2023 - 10:42 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2885
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
no delikatnie mówiąc to d*** nie urywa
![]() Myślę że nalezą sie mieszkańcom wyjaśnienia odnośnie postawionych wiat, powinien ktoś rozwiać nasze wątpliwości i potwierdzić że ,zostaje to badziewie i nie ma co liczyć na nic lepszego, chyba że nie mają odwagi, Panie Bazylak do dzieła. Remont za 210 baniek czy ile to tam kosztowało , a wiaty jak na wsi za 3000 zł. Te metropolitalne są trochę lepsze i na pewno droższe niż wcześniej stawiane przez miasto, a do tego inflacja. Kiedyś tamte "miejskie" były po ok 4 tys. Montują po dwie gabloty na rozkłady, żeby się zmieściły. Ciekawe jak z oznaczeniami na wiatach, czy od razu zrobią na przyszłe linie i tylko je zakryją, czy zrobią dla istniejących a potem wymienią tablice. No temat jakoś przemilczany. Takie zwykłe to można było postawić już dawno temu, a najpóźniej w chwili gdy montowano obok PUP i w Gołonogu. Pojawiło się info, że mają być jakieś specjalne. A teraz po takim długim czasie jednak postawiono to. Już wiadomo, że nic innego nie będzie przez długi czas, a jeśli coś planują to w następnych latach. A wiadomo jak może być i ile jest innych potrzeb w mieście. A może zmienili zdanie i myślą o czymś lepszym, o pełnym zadaszeniu, a to trzeba środki, przetargi, projekty itp. Dziwne, że nie myślano o tym w chwili projektowania, a przecież to jest intgralna część a tu zaprojektowano i zbudowano sam plac z pustymi peronami. Tu chyba nikt nie oczekiwał jakichś wielkich zadaszeń jak w Gliwicach czy Katowicach, a bardziej jak np w Pszczynie - nad peronem autobusowym ![]() Pasażerów jak na lekarstwo, pojedyncze osoby korzystają z tych autobusów, 90% spokojnie sobie robi spacerek do centrum, parkingi zapełnione samochodami nawet nawet także to na plus. Zobaczymy jak się to rozwinie.... Ale przybywa. Właściwie dopiero od 2 tygodni są połączenia miasta z dworcem, a wcześniej to tylko ta metrolinia minibusowa, Korzeniec, Zielona, Marianki i Łagisza. Do tego nie było do tej pory gdzie usiąść ani gdzie się schronić, a ludzie przyzwyczajeni do chodzenia do centrum. Będzie się poprawiało, a wraz z docelowymi liniami to też tutaj będzie się można też przesiadać między autobusami. Nawet "stare" linie obsługujące dawniej dworzec omijały go. Poszukałem trochę w necie i nigdzie nie spotkałem się, żeby były gdzieś takie małe zwykłe wiaty. A centrów przesiadkowych teraz jest masa, w różnych małych gminach i dzielnicach małych miasteczek. Choćby takie: ![]() no to potwierdza jak teraz robią w małych miasteczkach. Lepsze robi nawet się gdzieś w lokalnych dzielnicowych punktach przesiadkowych albo na krańcach linii i pętlach tramwajowych. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2886
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Moje fotki z dziś:
https://www.skyscrapercity.com/threads/d%C4.../post-184127506 |
|
|
![]()
Post
#2887
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
fb MB:
CYTAT Zainstalowaliśmy w centrum przesiadkowym cztery wiaty przystankowe ?? Dzięki temu z peronów autobusowych ?? wkrótce znikną tymczasowe słupki, a rozkłady jazdy zostaną rozwieszone w gablotach. Wczoraj dotarły też do nas nowe kosze na śmieci ??, które przed końcem tygodnia zostaną ustawione przy każdej wiacie. Jak już wcześniej pisałem, w centrum przesiadkowym nadal trwają nasadzenia zieleni ??????, czekamy jeszcze na koniec prac wykończeniowych w rejonie przebudowanego dworca. Będziemy mogli ustawić wtedy w tej przestrzeni ławki i kosze zdjęcia ![]() i komentarz MB: CYTAT Bardziej wyrafinowane, za milion złotych, odłożyliśmy na później. To nie czas na "fajerwerki" chyba nikt tu nie oczekiwał fajerwerków, ale małomiasteczkowy / gminny standard we współczesnych realizacjach. Widać, że w fazie planowania zupełnie to pominięto. Zakres inwestycji był bardzo duży i to jakoś tłumaczy ale nie do końca. Tyle kasy wydanej a na to już zabrakło tego miliona. A wiadomo jak to jest gdy od razu nie zrobi się kompleksowo. Już wiele inwestycji w mieście zakończyło się na 1 etapie. A potrzeby wszędzie są wielkie. W DG jest tyle braków i tyle potencjału, że sam w kilka chwil mógłbym tu stworzyć listę inwestycji na kilka mld zł ![]() i wczoraj: CYTAT Dziś rozpoczęło się układanie nawierzchni na nowych drogach rowerowych ?? wokół stacji kolejowej w Gołonogu ?? To znak, że nasza wspólna inwestycja z PKP Polskie Linie Kolejowe SA jest na finiszu ?? Jak już niedawno wspominałem, sprzątanie i prace wykończeniowe przy nowym układzie komunikacyjnym w Gołonogu potrwają do końca czerwca. Wtedy oznakowanie poziome zostanie wymalowane na drodze, przejazdach rowerowych i przejściach dla pieszych ?? ?? i zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2888
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ to ja podniosłem tą kwestie na FB
![]() |
|
|
![]()
Post
#2889
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^ to ja podniosłem tą kwestie na FB ![]() ![]() ![]() filmik z centrum ![]() Z zielenią powolutku do przodu (mimo, że nawet ktoś działał w niedzielę) i otoczenie wygląda coraz lepiej. Zobaczymy jak wykonawca dworca wykończy otoczenie budynku i jak z tamtą zielenią z projektu. Chyba miały tam się pojawić też 2 duże drzewa. Kiedyś w tym temacie wymieniałem co się tam miało pojawić. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2890
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Aranżacja zieleni, będzie inna niż w projekcie dworca. W miejscu zapowiadanych ogrodów deszczowych kładą trawę z rolek. Taka trawa zresztą pojawia się w wielu miejscach. Biorą się też za ronda i otoczenie.
I właśnie takie elementy wpływają na odbiór całości i jak się tam czujemy. Z każdą chwilą lepiej. Obok poczekalni (zewnętrznej - "letniej") jest już jakaś mała chyba betonowa kostka. Widzę, że coraz więcej ludzi korzysta z nowego wejścia do FPŻ od strony ronda Kolejowa/Kościuszki. Zresztą niedawno pojawiła się tam tablica z ofertą strefy smaku. Idąc od dworca w okolice PKZ lepiej przejść przez teren FPŻ niż wąskim chodnikiem wzdłuż ruchliwej Kościuszki. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2891
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Kilka fotek z niedzieli KLIK!
![]() Co do przystanków to lepiej by chyba wyglądały te wiaty, gdyby były dłuższe. Plus jakieś dodatkowe ławki między tymi wiatami Ten post edytował szer wto, 04 lip 2023 - 19:25 -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2892
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ Świetne foty - wygląda to jak makieta.
Mam jedno spostrzeżenie - dlaczego wiata rowerowo - peronowa przy Peronie 1 od strony krawędzi peronu jest zasłonięta a to rozkładami elektronicznymi a to drugą wiatą....nie można by tego dać ciut w stronę zachodnią? Trochę to dziwne. Druga sprawa to zieleń - widać nasadzenia i zapewne to nie koniec ale czy ten żwirek między tymi kępkami to taki potrzebny? Mam nadzieję te kępki się rozrosną i będzie więcej zielonego niż żwiru ![]() Poza tym obszar przeszedł ogromną zmianę i każdy może czuć się zaskoczony widząc jak to teraz wygląda. Z tego co pamiętam to Prezydent mówił że jeszcze przybędą kosze, ławki - ale to zapewne jak skończą cały teren przed dworcem no i rozkłady wylądują w gablotach pod wiatami. Ten post edytował Sebastian22 wto, 04 lip 2023 - 20:17 |
|
|
![]()
Post
#2893
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Mam jedno spostrzeżenie - dlaczego wiata rowerowo - peronowa przy Peronie 1 od strony krawędzi peronu jest zasłonięta a to rozkładami elektronicznymi a to drugą wiatą....nie można by tego dać ciut w stronę zachodnią? Trochę to dziwne. Bo tam dojdą jeszcze siedzenia m.in rząd tyłem do peronu. Tak było w projekcie i ta wiata nie miała mieć wyjścia przodem na peron. Zresztą z przodu miała mieć jeszcze jakieś pionowe belki. Może zamontują tam jakieś panele jak w projekcie Co do przystanków to lepiej by chyba wyglądały te wiaty, gdyby były dłuższe. Plus jakieś dodatkowe ławki między tymi wiatami no właśnie, mogły mieć o moduł więcej tak jak w Gołonogu. Chyba 4 x 1 dodatkowy moduł dużo nie zaoszczędzili. ![]() a na budowie tunelu w Strzemieszycach ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2894
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto Inwestycje w Dąbrowie Górniczej. Nowe ronda, wiadukt, perony na stacji w Gołonogu gotowe. A co z dworcem? Inwestycje w Dąbrowie Górniczej trwają w wielu częściach miasta, ale też kilka z nich ostatnio miało swój finał. Wraz z nadejściem lipca formalnie zakończyła się budowa wiaduktu, nowego układu komunikacyjnego oraz gruntowna przebudowa stacji kolejowej w dzielnicy Gołonóg. Pojawiło się oznakowanie poziome jezdni, ale prowadzone są ostatnie prace porządkowe, trzeba też oddać w pełni pasażerom przejście podziemne pod torowiskiem kolejowym. Inwestycje w Dąbrowie Górniczej: nowe drogi, ronda i wiadukt Kluczowe z punktu widzenia kierowców oraz pasażerów było bezpieczne poruszanie się w tej części miasta. By tak się stało w ramach tej ogromnej inwestycji powstał całkiem nowy układ drogowy wraz z wiaduktem kolejowym, który zastąpił kolizyjny przejazd przez tory z rogatkami. Jeszcze kilka miesięcy temu, by dostać się na drugą stronę Dąbrowy Górniczej trzeba było odstać w długim korku swoje. Zwłaszcza, kiedy trzeba było przepuścić dwa, a czasem nawet trzy pociągi, bo przecież prowadzi tędy szlak do Katowic oraz Warszawy, więc ruch kolejowy jest ogromny. Teraz cały teren wokół dworca kolejowego w Gołonogu, niestety niszczejącego, stał się bardziej przyjazny dla mieszkańców i pasażerów. Już od 28 kwietnia kierowcy korzystają z bezpiecznego przejazdu na drugą stronę miasta pod nowym wiaduktem. Cały czas trwały jednak prace przy budowie nowych dróg, rond, chodników i dróg rowerowych. Teraz to wszystko jest już gotowe. Prace w rejonie przejazdu kolejowego rozpoczęły się na początku września 2021 roku od przebudowy odwodnienia poza pasem drogowym. Jednocześnie ekipy budowlane zaczęły przygotowania do budowy tymczasowego przejścia i przejazdu przez tory. Zamknięcie przejazdu umożliwiło rozpoczęcie budowy tunelu drogowego pod torami. Wybudowane zostały m.in. ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Potem powstały asfaltobetonowe nawierzchnie na drogach rowerowych. Trwają jeszcze wspomniane prace porządkowe. Inwestycje drogowe w Dąbrowie Górniczej: kolej zadbała o nowe perony na stacji Inwestycja w Gołonogu oraz nowy układ torowo-drogowy to wspólne przedsięwzięcie miasta oraz PKP PLK SA. Prace kosztowały 67,5 mln zł i realizowane były przez dąbrowską spółkę Nowak – Mosty. W ramach inwestycji na stacji w Gołonogu powstały dwa zewnętrzne perony z torami kolei metropolitalnej oraz przejście podziemne pod torowiskiem. Są też nowe dojścia na perony, również od strony ulicy Parkowej. Pojawiły się na peronach wiaty oraz ławki. Na razie nie działają jeszcze zegary, ale za to słychać bieżące komunikaty, płynące z systemu informacji pasażerskiej. Zapowiadane są kolejne składy albo też nadawane ostrzeżenia o przejeździe pociągów, które mkną tędy z dużą prędkością i nie zatrzymują się na tej stacji. – Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły skorzystać z wind – podkreśla Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK. W miejscu starego peronu została zachowana rezerwa dla torów kolei dalekobieżnej, co w przyszłości pozwoli oddzielić ruch lokalny od dalekobieżnego i zwiększyć częstotliwości kursowania połączeń metropolitalnych. W dalszej kolejności ma tu powstać centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia wraz z nowymi miejscami parkingowymi. By tak się stało konieczne jest uregulowanie spraw własnościowych gruntów, co trwa bardzo długo. Miasto cały czas zabiega, by PKP przebudowały także dworzec w Gołonogu. Lokalne władze, podobnie jak miało to miejsce w przypadku remontowanego dworca w centrum, zadeklarowały chęć wynajmu części pomieszczeń w zmodernizowanym budynku dworcowym. Budynek dworca faktycznie wygląda bardzo źle. Odrapany, z zamurowanymi wejściami, kontrastuje z odnowioną infrastrukturą na stacji. Pozostaje mieć nadzieję, że i ten obiekt zostanie jednak uratowany, a nie zburzony, jak dworzec kolejowy w dzielnicy Strzemieszyce. Jak widać nawet na zdjęciach to w Gołonogu jeszcze nie skończyli. Jeszcze jakieś drobne prace i nie jest dokończone oznakowanie poziome. ![]() czy ja dobrze widzę na tym zdjęciu? Od strony Parkowej w ramach inwestycji zbudowali mały parking? Sam pisałem, że na razie potrzebny jest chociaż malutki parking, żeby było się gdzie zatrzymać, choćby kogoś podwieźć czy odebrać. A już tam widać, że jest zajęty być może samochody pozostawione na wiele godzin. Numerację peronów zostawili. Zgodnie ze zwyczajem peron 1 powinien być od strony dworca. Tylko, że pewnie w papierach dworca przecież nie ma i tego nieczynnego budynku za to nie uznają. Kiedyś po remoncie odwrócą numerację peronów? zdjęcia ![]() i o centrum: CYTAT nasze miasto Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej i jego otoczenie całkiem inne. Układają trawę, sadzą drzewa, są nowe wiaty przystankowe Dworzec kolejowy w śródmieściu Dąbrowy Górniczej zostanie otwarty w wakacje. Obecnie trwają prace wykończeniowe w środku budynku, zmienia się także otoczenie budynku. Ostatnio pojawiły się tam drzewa, krzewy, rozkładana jest trawa z rolek. A do tego miasto postawiło też w nowym centrum przesiadkowym wiaty przystankowe. Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej: zmienia się otoczenie budynku Mieszkańcy czekają na otwarcie dworca kolejowego po generalnej przebudowie, co nastąpi za kilka tygodni. Korzystają już z odnowionych peronów i całej infrastruktury, a ostatnio wokół budynku pojawiła się nowa roślinność. Miasto zdecydowało się – w ramach osobnej inwestycji – posadzić przy centrum przesiadkowym nowe drzewa, są też krzewy, a ostatnio na części niezagospodarowanego terenu rozwijana była trawa z rolek. Amatorzy jazdy na dwóch kółkach mogą też zostawić swoje jednoślady na przygotowanych parkingach rowerowych ze stojakami. Dodatkowe takie miejsce zostanie im udostępnione wraz z otwarciem dworca, tuż obok letniej poczekalni. W środku będzie się mieścić wiata rowerowa, pod którą znajdą się 32 miejsca dla jednośladów. W pobliżu wiaty rowerowej znajdzie się również stacja naprawy rowerów. Stojaki dla rowerów zamontowane zostały na parkingach po obu stronach torów: 52 po południowej stronie dworca i 52 po północnej stronie. W sumie do dyspozycji będzie 240 miejsc na rowery i około 370 miejsc do parkowania samochodów. Pasażerowie komunikacji miejskiej czekali natomiast na nowe wiaty przystankowe, których montaż był zapowiadany w nowym centrum przesiadkowym, które powstało tuż obok dworca kolejowego. I takie właśnie cztery wiaty ostatnio w tym miejscu się pojawiły. - Faktycznie ich brakowało, bo przy upalnej pogodzie nie było się gdzie schować. Zwłaszcza, że dworzec jeszcze nie został otwarty. Teraz oczekiwanie na transport jest znacznie mniej męczące – podkreśla Marta Konaszewicz, którą spotkaliśmy w centrum przesiadkowym. Wokół dworca pojawią się jeszcze ławki i kosze na śmieci, ale miasto ustawi je wtedy, kiedy znikną pozostałości zaplecza budowlanego wokół budynku dworca. Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej: otwarcie coraz bliżej Efekty gruntownej przebudowy i remontu dworca kolejowego w centrum Dąbrowy Górniczej cieszą mieszkańców, którzy od lat czekali na to, by móc znów korzystać z kas czy poczekalni w dworcowym obiekcie. Konstrukcja nowego dachu ze świetlikami od razu przypomina dawne lata świetności tego budynku, dokładnie odtworzone zostały też wszystkie architektoniczne detale zewnętrznej elewacji. Wcześniej ekipy budowlane wzmocniły fundamenty budynku i wykonały nowe stropy oraz więźbę dachową. Później większość prac przeniosła się do wnętrza budynku, gdzie trwają prace wykończeniowe. - Przebudowa dworca w Dąbrowie Górniczej zmierza do końca. Obecnie kontynuowane są prace wykończeniowe w przestrzeniach ogólnodostępnych wewnątrz budynku. Na zewnątrz dworca układana jest nawierzchnia, a także finalizowane są prace przy budowie tak zwanej poczekalni letniej, połączonej z wiatą rowerową. Montowana jest również iluminacja elewacji dworca, a także elementy systemów bezpieczeństwa, w tym monitoringu – mówił ostatnio Bartłomiej Sarna z Wydziału Współpracy z Mediami w Biurze Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji Polskich Kolei Państwowych S.A. W najbliższym czasie rozpoczną się prace związane z montażem elementów małej architektury w otoczeniu dworca oraz prace przy nasadzeniu roślin. - Planujemy, że zakończenie inwestycji i otwarcie dworca nastąpi latem bieżącego roku. Konkretną datę będziemy w stanie podać po zakończeniu odbiorów inwestycji – wyjaśnił Bartłomiej Sarna. Na terenie stacji kolejowej w centrum Dąbrowy Górniczej, też przebudowanej w ramach osobnej inwestycji, działa już system informacji pasażerskiej. Zamontowany został zegar oraz podświetlany napis: PKP Dąbrowa Górnicza. Widoczne są też rozkłady jazdy. Przy zachodnim skrzydle dworca powstaje wspomniany, dodatkowy obiekt. To letnia poczekalnia, gdzie w komfortowych warunkach będzie można poczekać na swój pociąg. Nie zabraknie tam siedzisk w zacienionej części. Teren będzie monitorowany, tak więc pozostawienie roweru pod wiatą czy też na stojakach i przesiadka na pociąg, nie powinny wiązać się z dużym ryzykiem. Wartą 15,62 mln zł brutto inwestycję PKP SA zleciły wrocławskiej spółce Berger Bau Polska. Projekt przebudowy dworca opracowała GPVT Pracownia Architektoniczna S.C. z Poznania. Wcześniej, w kwietniu tego roku, otwarte zostało również centrum przesiadkowe przy dworcu PKP. Zatrzymuje się tutaj kilkanaście linii autobusowych, jest po obu stronach dworca 375 miejsc parkingowych, a obok znalazł się nowy wiadukt kolejowy, pod którym bezpiecznie kierowcy mogą poruszać się pomiędzy dwiema częściami Dąbrowy Górniczej, podzielonymi torowiskiem kolejowym. zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2895
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
na poprawę nastroju po info o kładce przy CH Pogoria
CYTAT UM WYGODNIE I BEZPIECZNIE W GOŁONOGU Zakończyła się przebudowa układu drogowego w rejonie stacji kolejowej w Gołonogu. Wprowadzone rozwiązania – z możliwością przejazdu pod wiaduktem, który zastąpił przejazd z rogatkami – upłynniają ruch i podnoszą bezpieczeństwo. We wtorek 11 lipca rozpoczęły się odbiory nowego układu torowo-drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Wartą 67,5 mln zł inwestycję zrealizowała dąbrowska spółka Nowak – Mosty na zlecenie miasta i PKP PLK. W jej ramach wybudowano m.in. ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Koniec z wystawaniem przed rogatkami Już wcześniej, bo 28 kwietnia otwarta została otwarta najważniejsza część inwestycji, czyli droga pod nowym wiaduktem, który zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowy z rogatkami. Pod wiaduktem znalazł się jeszcze chodnik i droga rowerowa. W ramach inwestycji na stacji w Gołonogu powstały dwa zewnętrzne perony z torami kolei metropolitalnej oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu starego peronu została zachowana rezerwa dla torów kolei dalekobieżnej, co w przyszłości pozwoli oddzielić ruch lokalny od dalekobieżnego i zwiększyć częstotliwości kursowania połączeń metropolitalnych. Parkingi w drugim etapie Ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów wokół gołonoskiego dworca, część inwestycji związana z budową nowych miejsc parkingowych – zarówno dla rowerów jak i samochodów – będzie realizowana w kolejnym etapie. – Podobnie ma się sprawa z dworcem kolejowym w Gołonogu. Jeśli uregulowane zostaną sprawy własnościowe i kolej zdecyduje się na modernizację budynku, gotowi jesteśmy do wynajęcia powierzchni, tak jak to zrobiliśmy w przebudowanym dworcu w centrum miasta – mówi prezydent Marcin Bazylak. Radny Robert Kazimirski: Dzięki tej inwestycji wyjazd z Łęknic – czy to w stronę huty Katowice, czy DK94 i S1 – poprawił się diametralnie. Wcześniej bywało, że mieszkańcy tracili na przejeździe nawet i po 10 czy 15 min, czekając na przejazd pociągu. Bywało i tak, że ktoś mimo iż wyjechał z domu wcześniej, przez stanie przed rogatkami spóźniał się na pociąg. Teraz ruch jest płynny, znacząco poprawiło się także bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców. duża fota ![]() ![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2896
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
i zdjęcia z Gołonoga
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2897
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Nie było, a w poniedziałek PKP PLK ogłosiło przetarg:
CYTAT Dąbrowa Górnicza: kolej odbuduje przystanek kolejowy na Tworzniu. Przetarg został ogłoszony
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na zaprojektowanie zadania, realizowanego dzięki Rządowemu Programowi Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r. Realizacja inwestycji zwiększy atrakcyjność kolei w województwie śląskim, a skorzystają mieszkańcy Dąbrowy Górniczej. Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej będą mieć jeszcze lepszy dostęp do pociągów. Po latach zostanie odbudowany przystanek Dąbrowa Górnicza Tworzeń. Przystanek będzie połączony z istniejącą kładką na al. Piłsudskiego i dostosowany do obsługi podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się. Komunikację ułatwią windy. Linia zostanie przedłużona do przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Projekt obejmie modernizację 3 km torów od Strzemieszyc do Huty Katowice oraz odbudowę 3 km torów i sieci trakcyjnej na odcinku od Huty Katowice do Gołonoga. Przystanek kolejowy na Tworzniu powstał w 1974 roku, kiedy budowana była Huta Katowice. Można było stąd dojechać nawet do Krakowa. Pasażerowie korzystali z tego przystanku do 2009 roku, a w 2013 roku został całkowicie zlikwidowany. Dla zadania „Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górn. Strzemieszyce – Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p.odg.) oraz jej odbudowa na dalszym odcinku do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową przystanku osobowego D.G. Gołonóg” przewidziano prace projektowe w latach 2024 – 2026, a budowę w latach 2027 – 2029. Szacowana wartość całego zadania (prace projektowe i budowlane) to 116 mln zł. Przetarg jest ważnym krokiem do realizacji zadań z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r. Na liście podstawowej Programu w województwie śląskim jest osiem projektów o szacowanej wartości ponad 2 mld zł. Program Kolej+ zaplanowano do realizacji do 2029 r. Jego realizacja wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców i wzrost atrakcyjności wielu regionów. Będący pod egidą Ministerstwa Infrastruktury Program jest wart ok. 13,3 mld zł, w tym 11,2 mld zł stanowią środki budżetu państwa i ok. 2 mld środki jednostek samorządu terytorialnego. Program przyczyni się do eliminowania wykluczenia komunikacyjnego poprzez zapewnienie lepszego dostępu do najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego – kolei. NaszeMiasto -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2898
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
ciekawe jak to rozwiążą w Gołonogu - dawniej odgałęzienie było już praktycznie od przejazdu przez Piecucha a perony w stronę HK były dość znacznie oddalone od tych z LK1.
Przy obecnym wiadukcie jakoś tego nie bardzo widzę. |
|
|
![]()
Post
#2899
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Z przetargu:
CYTAT Projekt swoim zakresem obejmuje:
− przebudowę linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – p.odg. Dąbrowa Górnicza Huta Katowice; − budowę toru łącznikowego linii nr 162 na odcinku od p.odg. Dąbrowa Górnicza Huta Katowice do włączenia do linii kolejowej nr 1 przed wiaduktem na ulicy Parkowej w Dąbrowie Górniczej Gołonogu (od strony Dąbrowy Górniczej Ząbkowice). -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2900
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Logicznie tak by to było - czyli tym razem sama stacja DG Gołonóg byłaby bez zmian.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 23:22 |