![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2861
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Z komunikatu ZTM widać, że na rondzie w Gołonogu będą pewnie kładki asfalt i biorą się za wykończenie:
CYTAT Dąbrowa Górnicza – wyłączenie ronda w Gołonogu
Data obowiązywania od: 04.06.2023 do: 05.06.2023 Dotyczy linii autobusowej 604, 637, 638, 640, 645, 656, 903N i M2 W związku z pracami remontowymi występować będą niezależne od ZTM utrudnienia w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Zachęcamy pasażerów do zapoznania się z opisywanymi zmianami oraz sprawdzania rozkładów jazdy w Internecie przed wyjściem z domu na przystanek. W nocy z 4 na 5 czerwca 2023 r. w godz. 23:45 – 05:00 wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2862
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
i jest komunikat w sprawie powyższego:
CYTAT UM NOCNE UKŁADANIE NAWIERZCHNI NA RONDZIE I ULICY DO STACJI PKP W GOŁONOGU Trwają prace wykończeniowe przy nowym układzie drogowym w Gołonogu. By do minimum ograniczyć utrudnienia, ostatnie warstwy nawierzchni na rondzie i prowadzącej do niego ulicy Uklańskiego (dawna Piecucha) zostaną ułożone w nocy. Ponieważ maszyny układać będą asfalt na całej szerokości jezdni, od godz. 23.50 w niedzielę do 5.00 w poniedziałek rondo i ulica Uklańskiego zostaną zamknięte. Z tego powodu kursująca nocą linia M2 pojedzie objazdem z pominięciem przystanku Gołonóg Dworzec PKP, podobnie jak i w pojedynczych porannych kursach linie 604, 637, 638, 640, 645, 656 i 716. Szczegółowe informacje o objazdach dla wymienionych linii można znaleźć na stronie internetowej ZTM-u. ? Sprzątanie i prace wykończeniowe potrwają do końca czerwca. W ostatnim tygodniu na ulicach wymalowane zostanie oznakowanie poziome. Wcześniej, bo po 12 czerwca, wykonawca ułoży nawierzchnię na drodze rowerowej ? zapowiada Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Przejazd pod wiaduktem zastąpił przejazd ze szlabanem Nowy układ torowo-drogowy przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg to inwestycja warta 67,5 mln zł. Częścią nowego układu są ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Dla mieszkańców największym zyskiem z kończącej się inwestycji jest zastąpienie przejazdu przez tory przejazdem pod wiaduktem kolejowym, gdzie ? poza jezdnią ? powstał także chodnik i droga rowerowa. W ramach inwestycji na stacji w Gołonogu powstały dwa zewnętrzne perony z torami kolei metropolitalnej oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu starego peronu została natomiast zachowana rezerwa pod nowe tory kolei dalekobieżnej, co w przyszłości pozwoli oddzielić ruch lokalny od dalekobieżnego i zwiększyć częstotliwości kursowania połączeń metropolitalnych. i kilka zdjęć z profilu prezydenta MB na fb ![]() Żeby było kompleksowo to przydałoby się też w od razu wymienić warstwę ścieralną na pozostałym odcinku Uklańskiego, gdzie jest pełno dziur. To chyba jest ten sam podwykonawca, który będzie kładł asfalt na rondzie i zajmuje się bieżącym utrzymaniem. Ja bym zlecił od razu wymianę z bieżącego utrzymania. A jak nie to i tak trzeba łatać bo tam zrobiło się strasznie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2863
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
No i na Uklańskiego był sfrezowany asfalt, a więc pewnie jest już nowa ścieralna na tym zniszczonym starym odcinku.
Inwestycja zmierza do końca. Wykończenia i porządkowanie terenu. A tak na budowie przejścia podziemnego w Strzemieszycach ![]() A na Sobieskiego od strony Będzina dalej są przekreślone drogowskazy kierujące na nową obwodnicę... -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2864
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Filmik kolejowy - świt na stacji w centrum
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2865
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nowe relacje z Gołonoga i Centrum na nddg i oficjalnej stronie miasta. Robi to wrazenie juz teraz.
![]() ![]() ![]()
Powód Edycji: Edycja mod - dodane linki
|
|
|
![]()
Post
#2866
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
z profilu FB Prezydenta Marcina Bazylaka:
- kontynuowane jest zazielenienie terenu, - w poniedziałek 12.06 będą instalowane wiaty, zapewne te metropolitalne o którym było już wspominane. |
|
|
![]()
Post
#2867
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
No coraz lepiej to wygląda. Żeby nie zawalić wykończenia. Takie drobne detale, aranżacja zieleni, mała architektura decydują jak to będzie odbierane.
Z zielenią chyba będzie inaczej niż na projekcie dworca. Ciekawe czy pojawią się te planowane duże drzewa. No i czy zdążą z dworcem, tak jak planowali - chyba miało być do końca czerwca. Na koniec jeszcze powinny być automaty biletowe - ZTM (następca tego ŚKUP), KŚ i IC. W przyszłości chyba planują też zadaszenie parkingu rowerowego. A z wiatami to ciekawe co oznacza to metropolitalne, czy standardowe czy inne specjalne ale zamówione przez Metropolię, której to przystanki zostały w DG przekazane. Dziwna była u nas ta długa cisza w tym temacie i dziwne by było, żeby po takim długim czasie w końcu postawili te zwykłe. Jeśli są jakieś plany innego np pełnego zadaszenia, to musiałyby być odległe, żeby teraz zdecydować się na tymczasowe. A wiadomo jak z tymczasowymi i ile jest potrzeb w mieście. Nie wiadomo kiedy ewentualnie wróci się do tematu, jeśli są takie plany. A w Gołonogu wiadomo, że teraz nie udało się parkingów, ale gdzieś powinno być kilka miejsc, tak żeby kogoś podwieźć czy odebrać. Od strony Parkowej będzie teraz taki zaślepiony odcinek z miejscem do zawracania, ale wygląda na bardzo wąski, beż możliwości minięcia. Jeśli nie tu to chyba do stacji trzeba będzie się pchać gdzieś od garaży od strony Al. ZD hmm -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2868
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Wczoraj jednak nie zaczęli montażu wiat.
Za to są postępy w budynku dworca. Widać jak już wykańczają, montują wyposażenie a i nawet w części już sprzątają i myją okna. Nad wejściem od strony peronu pod zegarem zamontowali niewielki (pewnie podświetlany) napis "PKP Dąbrowa Górnicza". Pewnie podobnie będzie od strony przystanków autobusowych. Podczas ostatniej ulewy chyba zdały egzamin obecne rozwiązania pod wiaduktem w centrum i nie było problemu. Nie wiem jak na Konopnickiej i w Gołonogu, gdzie jest tymczasowe rozwiązania ale nie widziałem nigdzie info o problemach. Na Konopnickiej będzie i tak jeszcze dodatkowo poprawione wraz z nowym łącznikiem do wiaduktu. Teraz coś tam się dzieje, nawet gdy od 2 tyg nie padało to robiło się lekko mokro przed wejściem od strony Poniatowskiego. Ulewa intensywna ale ta na ok 30 l/m2 a wiadomo, że esktermalne mogą być z 3 trzy większe. Przejrzałem nowy rozkład PKP z centrum DG. Przybyło kilka połączeń. sprawdziłem co nas omija, a zatrzymuje się w Sosnowcu. Jest to teraz 16 połączeń. DG - 105, Sosnowiec - 121 (i mają jeszcze dodatkowe połączenia z Sosnowiec Południowy). W nowym rozkładzie przybyły nam 2 połączenia do Warszawy (w tym pierwszy EIC Ondraszek) i teraz jest ich w sumie 10. Nie wiem nawet kiedy zwiększyło się na 8 bo na pewno było wcześniej gorzej. Do Wawy już nie jest tak źle. Jeśli dobrze sprawdziłem to omijają nas EIP czyli Pendolino - w obie strony 10 + 4 IC do/z Wiednia i jeszcze jakieś 2 połączenia. Z Pendolino chyba najbardziej brakuje tych do Gdyni. Z tym Wiedniem ciekawe czemu się nie da, skoro do Budapesztu i Pragi już tak. No i dojdą nam w przyszłości połączenia do Pyrzowic, ciekawe czy trochę nie kosztem jakichś obecnych KŚ i czy będą mieli na to tabor. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2869
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 19 Dołączył: śro, 06 paź 21 Nr użytkownika: 6,271 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No coraz lepiej to wygląda. Żeby nie zawalić wykończenia. Takie drobne detale, aranżacja zieleni, mała architektura decydują jak to będzie odbierane. Z zielenią chyba będzie inaczej niż na projekcie dworca. Ciekawe czy pojawią się te planowane duże drzewa. No i czy zdążą z dworcem, tak jak planowali - chyba miało być do końca czerwca. Na koniec jeszcze powinny być automaty biletowe - ZTM (następca tego ŚKUP), KŚ i IC. W przyszłości chyba planują też zadaszenie parkingu rowerowego. A z wiatami to ciekawe co oznacza to metropolitalne, czy standardowe czy inne specjalne ale zamówione przez Metropolię, której to przystanki zostały w DG przekazane. Dziwna była u nas ta długa cisza w tym temacie i dziwne by było, żeby po takim długim czasie w końcu postawili te zwykłe. Jeśli są jakieś plany innego np pełnego zadaszenia, to musiałyby być odległe, żeby teraz zdecydować się na tymczasowe. A wiadomo jak z tymczasowymi i ile jest potrzeb w mieście. Nie wiadomo kiedy ewentualnie wróci się do tematu, jeśli są takie plany. A w Gołonogu wiadomo, że teraz nie udało się parkingów, ale gdzieś powinno być kilka miejsc, tak żeby kogoś podwieźć czy odebrać. Od strony Parkowej będzie teraz taki zaślepiony odcinek z miejscem do zawracania, ale wygląda na bardzo wąski, beż możliwości minięcia. Jeśli nie tu to chyba do stacji trzeba będzie się pchać gdzieś od garaży od strony Al. ZD hmm Niestety, obecny brak parkingów na stacji w Gołonogu, powoduje że budowa węzła przesiadkowego jest tylko z nazwy. Przed przebudową w rejonie stacji parkowało kilkadziesiąt aut na dzikich parkingach, głównie w rejonie garaży. Obecnie po przebudowie będzie z tym duży problem. Niestety przystanek autobusowy w pierwotnych założeniach miał być bezpośrednio koło budynku stacji. Mnie dziwi jedno, dla czego budynek stacji ma nie uregulowany stan prawny dotyczący gruntów, jak teren należy do kolei od czasu Cara xd |
|
|
![]()
Post
#2870
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Przejrzałem nowy rozkład PKP z centrum DG. Przybyło kilka połączeń. sprawdziłem co nas omija, a zatrzymuje się w Sosnowcu. Jest to teraz 16 połączeń. DG - 105, Sosnowiec - 121 (i mają jeszcze dodatkowe połączenia z Sosnowiec Południowy). W nowym rozkładzie przybyły nam 2 połączenia do Warszawy (w tym pierwszy EIC Ondraszek) i teraz jest ich w sumie 10. Nie wiem nawet kiedy zwiększyło się na 8 bo na pewno było wcześniej gorzej. Do Wawy już nie jest tak źle. Jeśli dobrze sprawdziłem to omijają nas EIP czyli Pendolino - w obie strony 10 + 4 IC do/z Wiednia i jeszcze jakieś 2 połączenia. Z Pendolino chyba najbardziej brakuje tych do Gdyni. Z tym Wiedniem ciekawe czemu się nie da, skoro do Budapesztu i Pragi już tak. No i dojdą nam w przyszłości połączenia do Pyrzowic, ciekawe czy trochę nie kosztem jakichś obecnych KŚ i czy będą mieli na to tabor. O tak, połączeń dalekobieżnych jest już prawie ilość optymalna. IMHO jakby dodali jeszcze ze dwie pary EIP bezpośrednio do Sopotu byłoby super. Po zwiększeniu prędkości dla tych pociągów, które planują w w 2025 r. dojechałoby się do Trójmiasta w czasie poniżej 5 godzin. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2871
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A ja zwracam uwagę na pewien szczegół odnośnie stanowisk autobusowych - dlaczego nie dało się zebrać autobusów jadących w stronę Gołonoga na jednym stanowisku tylko takie rozstrzelenie:
Stanowisko 1: https://rj.metropoliaztm.pl/rozklady/przystanek/158167/c/ Stanowisko 2: https://rj.metropoliaztm.pl/rozklady/przystanek/158168/c/ Stanowisko 3: https://rj.metropoliaztm.pl/rozklady/przystanek/184968/c/ Stanowisko 4: https://rj.metropoliaztm.pl/rozklady/przystanek/184929/c/ |
|
|
![]()
Post
#2872
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Wczoraj jednak nie zaczęli montażu wiat. Pogoda nie zachęca do niczego, ale aktualnie trwa montaż wiat na przystankach. Ciężko powiedzieć jakie, bo tylko pionowe słupki wystają póki co, kolor Ten post edytował szer śro, 14 cze 2023 - 11:16 -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2873
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
O tak, połączeń dalekobieżnych jest już prawie ilość optymalna. IMHO jakby dodali jeszcze ze dwie pary EIP bezpośrednio do Sopotu byłoby super. Po zwiększeniu prędkości dla tych pociągów, które planują w w 2025 r. dojechałoby się do Trójmiasta w czasie poniżej 5 godzin. "You forgot" ![]() Do Wawy już jest dużo lepiej. Nie opłaca się cofać do Sosnowca na Pendolino, ze względu na wygodę i to co się zyska to starci się na dojeździe. No i właśnie brakuje szybkiego połączenia z Trójmiastem. I właśnie tych "wydłużonych" Pendolino brakuje najbardziej. Mamy 3 połączenia. Pierwsze przez Iławę krajoznawcze - 9 h 14 min do Gdańska dla miłośników kolei. Przez Łódź, Toruń i Bydgoszcz (zmiana kierunku jazdy) jest Flisak - 8 h (chyba lekko się pogorszyło) i Hutnik (jako IC a chyba był TLK), który znacznie się poprawił i już wygląda przyzwoicie - 7 h 15 min, ale startuje o mało atrakcyjnej godzinie - 5:51. To trasa już w dużej części jest wyremontowana, kiedyś tez najgorszy odcinek w okolicy Zgierza, gdzie to nie wyglądało na trasę dalekobieżną. Nie wiem czy czasem teraz nie przyspieszyli wreszcie w rozkładach Zawiercie - Częstochowa na 160 km/h. W przyszłości jeszcze się poprawi np w Łodzi gdy zbudują tunel. I nie wiem tez czemu od zawsze te pociągu dalekobieżne w Bydgoszczy zatrzymują się aż na 3 stacjach, w tym na Leśnej. A przecież już i tak stoją długo na głównej przez zmianę kierunku. Trzeba korzystac z tego co mamy i nabijać statystyki. wtedy też większe szanse na Pendolino. Chociaż według kiedyś planowanej kategorii dworca powinno się zatrzymywać wszystko. Zobaczymy przy następnym rozkładzie po jego otwarciu. A ja zwracam uwagę na pewien szczegół odnośnie stanowisk autobusowych - dlaczego nie dało się zebrać autobusów jadących w stronę Gołonoga na jednym stanowisku tylko takie rozstrzelenie: Według mnie jest ok, a jeszcze przybędzie wiele linii pewnie gdzieś od września. Przystanki są w zależności w którym kierunku dalej jadą. Inaczej byłoby mega zamieszanie np w na jednym stanowisku są te które jadą pod "tunelem" i dalej w kierunku Łęknic i Pogorii III itp. Najważniejszy jest kierunek w który wyjeżdżają z centrum przesiadkowego a nie miejsce docelowe. Inaczej byłby totalny chaos. Chcesz jechać do Gołonoga przez Łęknice, a nie przez Reden, to ustawiasz się na innym. CYTAT nasze miasto Dworzec kolejowy w centrum Dąbrowy Górniczej otwarty zostanie latem. Remont na finiszu. Co jeszcze zostało do zrobienia? Dworzec kolejowy w śródmieściu Dąbrowy Górniczej wygląda coraz lepiej i już tego lata ponownie przyjmie pierwszych pasażerów. Całkowita przebudowa i remont zabytkowego budynku z 1888 roku dobiegają końca. Sprawdziliśmy, jak przebiegają końcowe prace i co jeszcze zostało do zrobienia. Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej: remont na finiszu Efekty gruntownej przebudowy i remontu dworca kolejowego w centrum Dąbrowy Górniczej cieszą mieszkańców, którzy od lat czekali na to, by móc znów korzystać z kas czy poczekalni w dworcowym obiekcie. Konstrukcja nowego dachu ze świetlikami od razu przypomina dawne lata świetności tego budynku, dokładnie odtworzone zostały też wszystkie architektoniczne detale zewnętrznej elewacji. Wcześniej ekipy budowlane wzmocniły fundamenty budynku i wykonały nowe stropy oraz więźbę dachową. Później większość prac przeniosła się do wnętrza budynku, gdzie trwają prace wykończeniowe. Co aktualnie dzieje się w środku dworcowego budynku i wokół niego? - Przebudowa dworca w Dąbrowie Górniczej zmierza do końca. Obecnie kontynuowane są prace wykończeniowe w przestrzeniach ogólnodostępnych wewnątrz budynku. Na zewnątrz dworca układana jest nawierzchnia, a także finalizowane są prace przy budowie tak zwanej poczekalni letniej, połączonej z wiatą rowerową. Montowana jest również iluminacja elewacji dworca, a także elementy systemów bezpieczeństwa, w tym monitoringu ? mówi Bartłomiej Sarna z Wydziału Współpracy z Mediami w Biurze Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji Polskich Kolei Państwowych S.A. W najbliższym czasie rozpoczną się prace związane z montażem elementów małej architektury w otoczeniu dworca oraz prace przy nasadzeniu roślin. A kiedy w takim razie po raz pierwszy będziemy mogli zobaczyć wnętrze odnowionego dworca? - Planujemy, że zakończenie inwestycji i otwarcie dworca nastąpi latem bieżącego roku. Konkretną datę będziemy w stanie podać po zakończeniu odbiorów inwestycji ? wyjaśnia Bartłomiej Sarna. Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej: system informacyjny i stojaki rowerowe Na terenie stacji kolejowej w centrum Dąbrowy Górniczej, też przebudowanej w ramach osobnej inwestycji, działa już system informacji pasażerskiej. Zamontowany został zegar oraz podświetlany napis: PKP Dąbrowa Górnicza. Widoczne są też rozkłady jazdy. Przy zachodnim skrzydle dworca powstaje wspomniany, dodatkowy obiekt. To letnia poczekalnia, gdzie w komfortowych warunkach będzie można poczekać na swój pociąg. Nie zabraknie tam siedzisk w zacienionej części. To jednak nie wszystko. W środku będzie się mieścić wiata rowerowa, pod którą znajdą się 32 miejsca dla jednośladów. W pobliżu wiaty rowerowej znajdzie się również stacja naprawy rowerów. Już teraz stojaki dla rowerów zamontowane zostały także na parkingach po obu stronach torów: 52 po południowej stronie dworca i 52 po północnej stronie. W sumie do dyspozycji będzie 240 miejsc na rowery i około 370 miejsc do parkowania samochodów. Wokół dworca już teraz pojawia się coraz więcej zieleni. - Przy wjeździe na parking od strony ulicy Limanowskiego ładnie prezentują się smukłe brzózki, po drugiej stronie na tle dworca zielenią się lipy drobnolistne. Drzewa to nie jedyny zielony element w tej przestrzeni. Do centrum dotarła także dostawa ostrokrzewu. Ponieważ przy dworcu planowane są jeszcze prace wykończeniowe, czekamy z ustawianiem ławek, które pojawią się między drzewami ? przekazał Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Wcześniej, w kwietniu tego roku, otwarte zostało również centrum przesiadkowe przy dworcu PKP. Zatrzymuje się tutaj kilkanaście linii autobusowych, jest po obu stronach dworca 375 miejsc parkingowych, a obok znalazł się nowy wiadukt kolejowy, pod którym bezpiecznie kierowcy mogą poruszać się pomiędzy dwiema częściami Dąbrowy Górniczej, podzielonymi torowiskiem kolejowym. Remont dworca w Dąbrowie Górniczej: wiele rozwiązań przyjaznych środowisku Przebudowa budynku dworca w Dąbrowie Górniczej jest jedną z blisko dwustu inwestycji, realizowanych przez PKP S.A. w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Zakłada ona kompleksową przebudowę historycznego dworca wraz z jego najbliższym otoczeniem. Dzięki niej dawny dworzec dawnej Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej odzyska swój historyczny blask. Będzie też, tak jak kiedyś, obsługiwał podróżnych. Podobną metamorfozę przeszedł wcześniej dworzec w Myszkowie, który jest bliźniaczym obiektem dąbrowskiego dworca. Jego remont, który kosztował wówczas ok. 4 mln zł, zakończył się w 2014 roku. Na dworcu miasto wynajęło powierzchnie biurowe, w których mieścić się będzie Dąbrowski Inkubator Przedsiębiorczości, przeniesiony z budynku przy ulicy 3 Maja. Jest też miejsce na dwa punkty komercyjne. Dąbrowski dworzec po zakończeniu całej inwestycji będzie spełniał współczesne standardy w zakresie komfortu podróżnych, bezpieczeństwa czy dostępności. Pojawi się tutaj wiele rozwiązań przyjaznych środowisku. W budynku i jego otoczeniu zaprojektowane zostało bowiem energooszczędne oświetlenie, natomiast pod ziemią zbiorniki do magazynowania wody deszczowej używanej do spłukiwania toalet. Budynek ocieplony został od wewnątrz, ogrzewany będzie z pomocą pomp ciepła. Zamontowane zostały okna i drzwi o niskim współczynniku przenikalności cieplnej. Remont dworca kolejowego w centrum Dąbrowy Górniczej zmierza do końca - Ciekawostką będą ogrody deszczowe suche, które powstaną w sąsiedztwie budynku. Na powierzchni 256 m kw. zostanie zasadzonych około 2500 roślin, takich jak kosaciec syberyjski, krwawnica pospolita, mięta wodna, tojeść rozesłana czy skrzyp zimowy. Ich głównym zadaniem będzie wstępne filtrowanie wody opadowej, a także stopniowe jej uwalnianie do gleby ? wyjaśnia Bartłomiej Sarna. Wartą 15,62 mln zł brutto inwestycję PKP SA zleciły wrocławskiej spółce Berger Bau Polska. Projekt przebudowy dworca opracowała GPVT Pracownia Architektoniczna S.C. z Poznania. zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2874
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
fajnie zrealizowany filmik od Nowak-Mosty podsumowujący ich część inwestycji
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2875
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Widziałem zaczątek konstrukcji wiat autobusowych i wyglądały z daleka na te które stawia ZTM.
|
|
|
![]()
Post
#2876
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ bo takie też zapowiadał Prezydent, przynajmniej narazie takie będą a wiadomo jak to jest z tymi rozwiązaniami tymczasowymi u nas.
|
|
|
![]()
Post
#2877
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
też widziałem z daleka przejeżdżając. Widać, że będą standardowe i do tego małe, chyba 3-modułowe. W Gołonogu ustawiono po dwie obok siebie 4-modułowe.
Będzie z tym bardziej niż skromnie. Do tego pewnie nie zadbano, żeby doprowadzić zasilanie. Te metropolitalne są przystosowane do podłączenia prądu i wtedy byłaby podświetlana gablota reklamowa i rozkłady jazdy. To gdzie takie mają być jak nie tam? To podświetlenie powinno być też na całym głównym remontowanym teraz ciągu na przystankach tramwajowych i autobusowych od UP do Gołonoga. Poszukałem trochę w necie i nigdzie nie spotkałem się, żeby były gdzieś takie małe zwykłe wiaty. A centrów przesiadkowych teraz jest masa, w różnych małych gminach i dzielnicach małych miasteczek. Jedynie jakieś pozostałości po starych rozwiązaniach z czasów PRL np przed dworcem Gdańsk Wrzeszcz przed przebudową ![]() U nas zakres prac był bardzo duży ale już na etapie projektowania pominięto indwydualnie zaprojektowane duże wiaty czy zadaszenie. Teraz czegoś takiego się już nie stawia. Nadrabiamy ale to rozwiązania sprzed kilkudziesięciu lat, które teraz się już zastępuje. A na budynku dworca od strony przystanków jest już inny napis niż od strony torów - "PKP dworzec kolejowy" i to ma sens. Z tej strony jakoś bardziej czytelnie, może większy. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2878
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 215 Dołączył: wto, 04 kwi 06 Skąd: DG - korzeniec Nr użytkownika: 198 GG: 105879 ![]() |
Widziałem dzisiaj rano te konstrukcje, szkoda, że dali takie - tam aż prosi się o duże zadaszenia całych przystanków...
|
|
|
![]()
Post
#2879
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 253 Dołączył: śro, 06 sie 03 Nr użytkownika: 4 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Myślę że nalezą sie mieszkańcom wyjaśnienia odnośnie postawionych wiat, powinien ktoś rozwiać nasze wątpliwości i potwierdzić że ,zostaje to badziewie i nie ma co liczyć na nic lepszego, chyba że nie mają odwagi, Panie Bazylak do dzieła. Remont za 210 baniek czy ile to tam kosztowało , a wiaty jak na wsi za 3000 zł.
|
|
|
![]()
Post
#2880
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Średnio to wygląda, żeby nie powiedzieć kiepsko, taka prowizorka "centrum przesiadkowego" Spodziewałem się czegoś innego, bardziej wow
![]() ![]() Ten post edytował Rokko31 czw, 15 cze 2023 - 21:54 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 23:22 |