![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2841
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
może SOK ma teraz takie wytyczne w związku z tą aferą "szpiegowską" i nagrywaniem na szlakach kolejowych. I teraz cierpią na tym pasjonaci. Jakby nie wystarczyło ich legitymować i odnotować. Inna sprawa, to tereny kolejowe powinny być jakoś oznaczone. Nie ma żadnych tabliczek. Wiadomo, ze na torach nie można przebywać ale skąd zwykły człowiek ma wiedzieć gdzie taki teren kolejowy się zaczyna. --- A na Limanowskiego jakaś nieśmieszna komedia. Chodzi o odcinek od nowego ronda do Konopnickiej. Na końcu odcinka, gdzie kończyła się inwestycja postawiono odwołanie znaku zakazu zatrzymywania i znowu pełno samochodów parkuje jednocześnie po obu stronach ulicy. Oczekiwało się, ze zakaz będzie też w drugą stronę, a teraz nie ma go wcale. Parkują jeden za drugim. Są sytuacje że na środku spotykają się kolumny samochodów z przeciwnych kierunków i trzeba wycofywać. Co to ma być ??? I to na ulicy, gdzie są autobusy. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2842
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT DZ/ nasze miasto Nowy wiadukt w Dąbrowie Górniczej Gołonogu czeka na kierowców. 28 kwietnia wielka inauguracja. Znikną rogatki i kolizyjny przejazd W piątek 28 kwietnia mieszkańcy Dąbrowy Górniczej po raz pierwszy pojadą pod nowym wiaduktem, który powstał w dzielnicy Gołonóg, tuż obok dworca i stacji kolejowej. To bardzo ważna inwestycja, dzięki której zlikwidowany zostanie kolizyjny przejazd z rogatkami, a nowy układ komunikacyjny pozwoli połączyć dwie części miasta. Prace w rejonie ulicy Parkowej i al. Zagłębia Dąbrowskiego trwają od 2021 roku, kiedy to miasto i PKP PLK zleciło przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty. W październiku 2022 roku inwestycja osiągnęła półmetek, a w piątek 28 kwietnia nastąpi ta historyczna chwila, kiedy to kierowcy pojadą po raz pierwszy pod nowym wiaduktem. Ma się to stać – według planów – w godzinach popołudniowych. Będzie można jechać nowymi rondami we wszystkich kierunkach. Wcześniej, przed południem, trzeba będzie przeprowadzić także odbiory techniczne. - To pozwoli przystąpić do likwidacji tymczasowego przejazdu przez tory oraz dokończyć budowę peronu, który wydłuży się jeszcze o 23 metry. Wraz z otwarciem drogi pod wiaduktem do użytku zostanie oddane także rondo po drugiej stronie torów, które jest częścią nowego układu drogowego przy stacji w Gołonogu. Wierzę, że będziemy się nim poruszać płynnie i bezpiecznie – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. - Mimo otwarcia drogi pod wiaduktem, to wciąż będzie plac budowy, na którym przez kolejne dwa miesiące będą jeszcze prowadzone prace. Warto o tym pamiętać – dodaje. W ostatnich dniach trwało asfaltowanie drogi pod nowym wiaduktem kolejowym, budowa brakujących chodników, a także przygotowanie nowej organizacji ruchu. Po otwarciu przejazdu pod wiaduktem bezkolizyjnie będzie można dojechać z Gołonoga w stronę Łęknic, Piekła, Antoniowa, dzielnic Trzydziesty i Dziewiąty, a także terenów rekreacyjnych nad zbiornikami wodnymi Pogoria III oraz Pogoria IV. Całkiem nowy układ komunikacyjny Obok dworca i stacji kolejowej w Gołonogu powstaje też cały układ komunikacyjny z nowymi drogami i rondami, a w kolejnym etapie mają tu powstać także nowe miejsca parkingowe. Ich lokalizacja została wyznaczona na terenach wokół dworca, ale na na razie muszą zostać wyjaśnione wszystkie kwestie własnościowe tych gruntów, by druga, ale bardzo ważna część tego przedsięwzięcia, mogła zostać jak najszybciej zrealizowana. Póki co ekipy budowlane dąbrowskiej firmy Nowak Mosty będą teraz koncentrować swoje prace na budowie wspomnianej, brakującej części peronu, a także na zakończeniu budowy nowych dróg, chodników i tras rowerowych. Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Te plany zostały już w większości zrealizowane. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe. Nowa stacja, tory, dwa perony i dojście do stacji kolejowej Zakończyły się natomiast prace związane z infrastrukturą kolejową na stacji w Dąbrowie Górniczej – Gołonogu. Powstały tam m.in. zadaszenia wejść do przejść podziemnych. Na tej stacji od 11 grudnia 2022 roku podróżni korzystają już z drugiego, nowego peronu. Wykonane zostało także nowe dojście od strony ulicy Parkowej. Wcześniej wymieniona została część torowiska kolejowego. Na stacji pojawi się dodatkowo czytelne oznakowanie i tablice informacyjne, a po zmroku także oświetlenie, które mają ułatwić orientację w podróży. Dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się przewidziano odpowiednio przygotowane dojścia. Będą też mogły korzystać z wind. Zadanie jest realizowane we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Inwestycja warta jest 67,5 mln zł (55 mln zł netto). Udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wszystkie prace powinny zakończyć się w połowie 2023 roku. We wtorek 12 kwietnia otwarta została obwodnica śródmieścia oraz nowe centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym w śródmieściu. Tak więc kolejne, ogromne inwestycje drogowe kończą się lub też zmierzają do szczęśliwego finału. kolejne zdjęcia ![]() ostatnio ładne tempo. Ten wiadukt w Gołonogu to taki brat tego w centrum, ale nie bliźniak. Węższy - droga rowerowa i chodnik tylko z jednej strony. Chodniki przy tej inwestycji bardziej standardowo z kostki. Ciekawe czy od otwarcia będą już gotowe pompy. Sezon na burze i ulewy już się zaczyna. No i czy będzie już oznakowanie poziome. Nie wiem czy gruvowartsowoe można kłaść na świeży asfalt. Zwykłej farby to się nie powinno bo zaraz się ściera. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2843
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
O 21 już był przejezdny, a przejazd górą - zamknięty. Alleluja..
![]() Ten post edytował pulsatilla1214 pią, 28 kwi 2023 - 21:47
Załączony plik
|
|
|
![]()
Post
#2844
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
![]() z fb MB: CYTAT Kwadrans przed 17 otworzyliśmy przejazd pod nowym wiaduktem kolejowym w Gołonogu ?? To wciąż plac budowy i przez dwa miesiące będą trwały jeszcze prace m.in. przy drodze rowerowej. Dlatego proszę, bądźcie ostrożni, bo ruch rowerowy jest tu spory i kilka zdjęć ![]() No to mamy ostatnie, piąte nowe połączenie pod torami. Zlikwidowane dwa przejazdy drogowe i jeden pieszy. Na to czekały pokolenia... i za to i inne obecnie prowadzone inwestycje komunikacyjne te władze zostaną w dużej części zapamiętane. I kiedyś kadencja MB z tym będzie się kojarzyła. Po latach będą mogli mieć z tego satysfakcję. Największe zmiany komunikacyjne w mieście od czasów PRLu. Koniec marnowania czasu przez mieszkańców, bezpieczeństwo, bardziej punktualne autobusy i w razie czego szybciej przybędzie tez ratunek. Scalenie miasta i lepszy rozwój. No i teraz długi odcinek linii kolejowej bez dróżników. Nie tak dawno pozostałe przejazdy na Folwarcznej i św.Antoniego są zautomatyzowane. Oby ten ostatni tez doczekał się kiedyś bezkolizyjnego rozwiązania, bo i to jedno z dwóch głównych połączeń z Ząbkowicami i korzysta z niego komunikacja miejska. Trzeba lobbować, żeby włączyło to do projektu PKP przy tej planowanej rozbudowie linii (wraz z tunelem na Granicznej i przystankiem oraz w okolicy Podłęknickiej) PS. Żeby nie było za dużo tego słodzenia w temacie komunikacji to żeby też nie byli kojarzeni z dziurami i startym oznakowaniem poziomym, bo z tym mają jakieś dziwne problemy, czego dawniej nie było ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2845
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 61 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No to mamy ostatnie, piąte nowe połączenie pod torami. Zlikwidowane dwa przejazdy drogowe i jeden pieszy. Na to czekały pokolenia... i za to i inne obecnie prowadzone inwestycje komunikacyjne te władze zostaną w dużej części zapamiętane. I kiedyś kadencja MB z tym będzie się kojarzyła. Po latach będą mogli mieć z tego satysfakcję. Największe zmiany komunikacyjne w mieście od czasów PRLu. Koniec marnowania czasu przez mieszkańców, bezpieczeństwo, bardziej punktualne autobusy i w razie czego szybciej przybędzie tez ratunek. Scalenie miasta i lepszy rozwój. Rządowi Marcina Bazylaka można zarzucać na prawdę wiele, ale przez to jak ogromne i ważne inwestycje wprowadził w mieście, myślę że na najbliższych wyborach samorządowych z czystym sumieniem postawię mojego X-a obok jego nazwiska. |
|
|
![]()
Post
#2846
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto Nowe centrum przesiadkowe i obwodnica w Dąbrowie Górniczej z odbiorem czy bez? Radny ma wątpliwości W kwietniu oficjalnie otwarte zostało w Dąbrowie Górniczej nowe centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym w śródmieściu oraz obwodnica centrum. W pełnym zakresie można już z nich korzystać, ale pojawiły się wątpliwości, czy oby te inwestycje mają za sobą wszystkie niezbędne odbiory techniczne. Po ponad dwóch latach prac cała inwestycja, polegająca między innymi na budowie nowego układu drogowego wraz z wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Kościuszki, nowych miejsc parkingowych wokół dworca oraz stanowisk dla zatrzymujących się tu autobusów dobiegła końca. Wątpliwościami, co do legalności korzystania z tych wszystkich nowości, podzielił się publicznie dąbrowski radny Grzegorz Jaszczura, który skierował w tej sprawie odpowiednie pisma do władz Dąbrowy Górniczej. - Ponieważ zgodnie z harmonogramem inwestycja powinna zostać oddana do użytku na koniec I kwartału 2023 r., proszę o odpowiedź, kiedy doszło do jej odbioru? Czy wszystkie elementy związane z wykonaniem centrum przesiadkowego wraz z robotami towarzyszącymi zostały prawidłowo wykonane i zakończone? Jakie są uwagi i zastrzeżenia do jakości wykonanych robót w ramach tej inwestycji, jeżeli takie istnieją – pyta Grzegorz Jaszczura. Interesuje go także, to czy jeżeli odbioru jednak do tej pory nie ma, to co jest tego powodem i kto jest winien zaistniałej sytuacji? I czy ktoś w związku z brakiem odbioru poniesie konsekwencje i czy gminie grożą dodatkowe wydatki tym spowodowane? Sprawdziliśmy więc, jak wygląda sytuacja i czy rzeczywiście są jakieś kłopoty z tą inwestycją. - Zgodnie z umową, do 30 marca wykonawca miał zgłosić gotowość do odbioru inwestycji i tak też zrobił. W związku z tym 31 marca została powołana 22-osobowa komisja. Termin rozpoczęcia odbioru wszystkich prac – podzielonych na część miejską i część kolejową – ze względu na wymaganą obecność wszystkich przedstawicieli komisji - został wyznaczony na 12 kwietnia – wyjaśnia Piotr Purzyński z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego. Jak dodaje 12 kwietnia rozpoczął się i zakończył odbiór inwestycji realizowanej na rzecz miasta, a więc centrum przesiadkowego oraz obwodnicy śródmieścia. - Ponieważ do uzyskanych już wcześniej pozwoleń na użytkowanie nikt nie wniósł uwag, tego samego dnia nowa droga i centrum przesiadkowe zostały otwarte. 12 kwietnia rozpoczął się również odbiór inwestycji kolejowej, który został pozytywnie dokończony 21 kwietnia – podkreśla Piotr Purzyński. Dąbrowa Górnicza: co zmieniło się w centrum? Budowa centrum przesiadkowego w centrum Dąbrowy Górniczej to jedna z największych miejskich inwestycji ostatnich lat. Postój taksówek znajduje się teraz przed samym dworcem, między peronami autobusowymi i budowanym placykiem z ławkami i zielenią. Zarezerwowanych zostało tam 6-7 miejsc dla taksówek. W sumie po obu stronach torów powstało 375 miejsc do parkowania : 182 po północnej stronie i 193 po południowej. Wśród nich 18 miejsc dla osób z niepełnosprawnościami oraz 8 miejsc typu Kiss&Ride, czy jak kto woli Pocałuj&Jedź. Dodatkowo około 240 miejsc na rowery oraz specjalna wiata, w której będzie można je zostawić. Wokół dworca kolejowego powstały nowe stanowiska dla autobusów. Część linii już się tam zatrzymuje. Od października 2022 roku kierowcy jadą już pod nowym wiaduktem kolejowym w ciągu ulicy Kościuszki, który pozwala bezkolizyjnie i szybko dotrzeć na drugą stronę miasta, m.in. w okolice terenów rekreacyjnych wokół jezior Pogoria III oraz Pogoria IV oraz do Parku Zielona. Piesi i rowerzyści natomiast mają do dyspozycji osobny przejazd na drugą stronę miasta dzięki tunelowi, który powstał na przedłużeniu ulicy Konopnickiej. Zastąpił przejazd z rogatkami, który istniał w tym miejscu przez dziesięciolecia. Całkowitą przebudowę ma za sobą także ulica Kolejowa. Oprócz układu drogowego, modernizację przeszło również torowisko i trakcja elektryczna w rejonie stacji. Dodatkowo dołożono tam trzeci tor, pozwalający obsługiwać ruch lokalny. Zachowano także miejsce na czwarty tor. Na stacji zmodernizowano perony i zbudowano prowadzące do nich przejście podziemne z windami. Jest też nowy system komunikacji pasażerskiej. Wartą 234,5 mln brutto zł inwestycję zrealizowało konsorcjum wspomnianych dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Koszt poniesiony przez miasto to 149,8 mln zł brutto z czego 82,5 mln zł to dofinansowanie: 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz 26 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Przedsięwzięcie prowadzone było wspólnie przez miasto i PKP PLK SA. było info, że wykonawca został zobowiązany do usunięcia stwierdzonych usterek. Żeby oddać do użytkowania, to przecież nie jest potrzebny pełny odbiór całej inwestycji. A na budowie tunelu w Strzemieszycach ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2847
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jedynie powiem Wam, Moim zdaniem, że ktoś zrobił błąd przy projekcie parkingu od strony Limanowskiego, jak ktoś wychodzi z tunelu dworca właśnie od strony tej ulicy, to żeby dostać się na przykład w okolicę Biedronki na Konopnickiej musi iść na około całego parkingu, ostatnio szła taka rodzina z wózkiem i bardzo narzekali, że trzeba tyle metrów nadrobić, dlaczego chociaż w środku parkingu tej estakady nie zrobili schodów to nie mam pojęcia? Po drugie ten parking jest za duży, za dużo betonozy, mogli połowę mniejszy zrobić a reszta fajna zieleń, ktoś kiedyś nie pomyślał a szkoda bo to inwestycja na dziesiątki lat
![]() |
|
|
![]()
Post
#2848
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ Parking może być i takiej wielkości ale szkoda że nie pomyślano tam o jakiś drzewach - na całej inwestycji jest sam beton i to się raczej nie zmieni prócz bliskiej okolicy budynku dworca. Latem tam będzie piekarnik.
|
|
|
![]()
Post
#2849
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Jedynie powiem Wam, Moim zdaniem, że ktoś zrobił błąd przy projekcie parkingu od strony Limanowskiego, jak ktoś wychodzi z tunelu dworca właśnie od strony tej ulicy, to żeby dostać się na przykład w okolicę Biedronki na Konopnickiej musi iść na około całego parkingu, ostatnio szła taka rodzina z wózkiem i bardzo narzekali, że trzeba tyle metrów nadrobić, dlaczego chociaż w środku parkingu tej estakady nie zrobili schodów to nie mam pojęcia? Po drugie ten parking jest za duży, za dużo betonozy, mogli połowę mniejszy zrobić a reszta fajna zieleń, ktoś kiedyś nie pomyślał a szkoda bo to inwestycja na dziesiątki lat ![]() Też od początku, gdy zobaczyłem projekt, jeszcze przed realizacją inwestycji pisałem tu o tym braku dojścia od strony ronda na Limanowskiego. Nie jest to przystosowane dla pieszych, gdzie trzeba nadrabiać od tej strony duże odległości. Są jakieś wąskie strome schody ewakuacyjne, których poręcz podczas wiatru wpada w jakieś mega wielkie wibracje,. Ludzie i tak z nich korzystali i pewnie będą dalej, chociaż na górze postawiona została barierka. Ja nie uważam, że parking za duży. Właśnie dlatego, że to inwestycja na dziesiątki lat to taki powinien być. Z czasem okolica bardzo się zmieni w ciągu wielu lat. Do tego obok FPŻ. Żeby zachęcać ludzi do zostawienia samochodu parking musi być większy i musi być pewność, ze zawsze będzie miejsce. Przez tak długi czas bez możliwości dojazdu i parkowania w okolicy dworca kto mógł to zmienił przyzwyczajenia i przez to jest mniej zapełniony niż być mógł. Do tego wokół było ciemno i błoto. Nawet oświetlenie przed dworcem włączyli dopiero niedawno przy otwarciu obwodnicy. Wcześniej te nowe przystanki autobusowe też przez miesiące tonęły w ciemności. ^^ Parking może być i takiej wielkości ale szkoda że nie pomyślano tam o jakiś drzewach - na całej inwestycji jest sam beton i to się raczej nie zmieni prócz bliskiej okolicy budynku dworca. Latem tam będzie piekarnik. mam nadzieję, że posadzą drzewa wokół parkingów. Przejeżdżając z daleka tak mi błysnęło - zamontowali stojaki rowerowe na parkingu rowerowym od strony dworca. Przydałoby się też jakieś zadaszenie nad nimi -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2850
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
wczorajsze
CYTAT UM TRWAJĄ PRACE PRZY NOWYM UKŁADZIE DROGOWYM W GOŁONOGU Na Alei Zagłębia Dąbrowskiego, w rejonie nowego ronda przy stacji kolejowej, trwa układanie warstwy ścieralnej. Prace prowadzone będą w środę, a w ich trakcie wprowadzony jest ruch wahadłowy. W środę od rana drogowcy układają warstwę ścieralną jezdni w obu kierunkach. Prace trwają w rejonie przystanków autobusowych i dojazdów do ronda u zbiegu Alei Zagłębia Dąbrowskiego, ul. Uklańskiego i Parkowej. Droga jest przejezdna, ale w trakcie robót wprowadzony został ruch wahadłowy. Pod torami zamiast przejazdem 28 kwietnia otwarta została droga pod torowiskiem, która zastąpiła dotychczasowy przejazd kolejowy. Wraz z nią do użytku oddane zostało także rondo po stronie ul. Parkowej. Wprowadzone rozwiązania usprawniają ruch w tym rejonie i ułatwiają przemieszczanie się między stronami miasta przedzielonymi torami. Prace przy nowym układzie drogowym wciąż trwają, budowana jest m.in. droga rowerowa. Modernizowany jest także peron przy stacji. Wszystkie roboty powinny zakończyć się pod koniec czerwca. duża fota ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2851
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT fb MB W godzinach porannych można było dziś natrafić na sensacyjną wiadomość ??, że pod wiaduktem w Gołonogu pojawiła się woda ??. A że sensacja lubi być dokarmiana, zaraz zaczęło się obrażanie wszystkich, którzy pracują nad nowym układem drogowo-torowym przy stacji w Gołonogu. Tymczasem w całym zdarzeniu żadnej sensacji nie było, przejazd pod wiaduktem ani na chwilę nie został zamknięty, a wody ? jak zmierzyli ?? wykonawcy prac ? zebrało się 6 cm. A dlaczego w ogóle się zebrało? Gdy otwieraliśmy przejazd pod wiaduktem informowałem, że to wciąż ?? plac budowy. Z tego powodu na miejscu pracuje jeszcze tymczasowa pompa (na zdjęciu z prawej). A że do zbiornika poza wodą zasysa także kamienie z budowy oraz ziemię z nieutwardzonych jeszcze i nieustabilizowanych nasypów, co jakiś czas planowane są prace serwisowe: zatrzymanie pompy i czyszczenie zbiornika. I taki też serwis odbywał się w niedzielę. Ponieważ okazało się iż uszkodzony jest wirnik, na szybko został zamówiony nowy i nad ranem wymieniony. Woda spod wiaduktu zniknęła. Ot, cała sensacyjna historia 6 cm czyli tak jak się pisałem i się spodziewałem, że pompa tymczasowa. Tak jak w centrum, długo minęło zanim ruszyły docelowe i z raz czy dwa było mocno zalane. O Konopnickiej już nie piszę. Jeśli prognozy się sprawdzą to tymczasowe rozwiązanie zostanie przetestowane z wtorku na środę. A w centrum przy parkingu od Limanowskiego też niedawno pojawiły się stojaki rowerowe i chyba szykowali się do malowania poziomego oznakowania miejsc dla niepełnosprawnych. Czyli to czego brakowało. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2852
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
"Warunki na drodze mieliśmy bardzo dobre. Wszystko to zasługa naszego Prezesa i nie jest prawdą, że dach przeciekał, szczególnie że prawie nie padało!"
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#2853
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Stanie na szlabanie, źle.
Napada wody na udostępnionym przejeździe przed zakończeniem budowy, źle. Skończą roboty, będzie narzekanie, że po jednym pasie to za mało, za nisko, w złym miejscu, że inny zrobiłby lepiej. ![]() |
|
|
![]()
Post
#2854
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 19 Dołączył: śro, 06 paź 21 Nr użytkownika: 6,271 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Niestety jest grupa społeczna, która wszędzie widzi swoje "odbicie w lustrze" a to przekłada się że wszystkich i wszystko określają mianem partactwa xd.
Mnie martwi inna kwestia, w dalszym ciągu nie ma wyjaśnionych tematu zabudowy parkingów oraz przebudowy dworca. Niestety bez budowy parkingów przebudowa stacji w Gołonogu nie będzie w pełni funkcjonalna. |
|
|
![]()
Post
#2855
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W kwesti dworca i parkingu przy stacji Gołonóg sprawy uwłaszczeniowe gruntów są problematyczne i dlatego zapewne inwestycja dalej jest wstrzymana do czasu wyjaśnienia.
|
|
|
![]()
Post
#2856
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
A na parkingach w centrum przybywa samochodów.
Niestety rozpada się chodnik zrobiony z tej masy - na zakręcie na wjazd na ten większy parking od południowej strony torów. Odchodzą całkowicie całe płaty. A więc do poprawki -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2857
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 13 Dołączył: śro, 17 maj 23 Nr użytkownika: 6,525 Płeć: Mężczyzna ![]() |
z fb MB:
CYTAT Rozpoczniemy w przyszłym tygodniu aranżację zieleni w centrum przesiadkowym, a także na czterech nowych rondach oraz w rejonie jednego z nich przy skrzyżowaniu ulicy Robotniczej z ulicą Korzeniec. Po wszystkich stronach dworca 🚉, którego przebudowa dobiega końca, posadzimy piękne i smukłe lipy drobnolistne 🌳, po drugiej stronie torów zaplanowaliśmy lasek brzozowy. Kilkuletnie drzewa – 24 brzozy pożyteczne i 79 lip – już do nas dojechały. Drzewa pięknie się prezentują i mają do 4 m wysokości. W aranżacjach zieleni poza drzewami będzie wykorzystywać także ostrokrzew i ozdobne trawy, które na pewno dodadzą tej nowej przestrzeni uroku Zobaczymy czy uda się ukryć tony betonu i dać trochę cienia |
|
|
![]()
Post
#2858
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na fb dostałem odpowiedź że w czerwcu przed dworcem PKP póki co będą zainstalowane wiaty metropolitalne, ale wiadomo jak to u nas jest z tymi czasowymi rozwiązaniami. Trochę szkoda.
|
|
|
![]()
Post
#2859
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
wyraźnie z tym jest jakiś kłopot. Było info o planowanym przetargu, a potem cisza. Może zmieniały się koncepcje i kiedyś nas zaskoczą czymś większym - np kompletnym zadaszeniem całości? Gdy ostatnio jechałem od strony Będzina to dalej przed rondem drogowskazy na nową obwodnicę były przekreślone. Nie zachęca to do korzystania. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2860
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Obok wjazdu na parking od strony Limanowskiego zasadzono pierwsze brzózki.
Na Limanowskiego dalej bez zmian. Mieszkańcy zrobili sobie z ulicy parking podczas gdy była ślepa w czasie budowy i tak już zostało. Przy tym wjeździe na parking też parkują i do jazdy w obie strony jest dostępny jeden pas na skrzyżowaniu. W stronę Konopnickiej tak jak było - blokują ulicę z obu stron oraz chodniki. Na równoległej Kolejowej jest zakaz parkowania, a po tej stronie gdzie jeździ komunikacja miejska to już go nie ma.Gdzie tu logika? W budynku dworca zamontowano brakujące drzwi. Odmalowano ściany przy wejściach do tunelu przy schodach. Dalej schody i podłoga brudna. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 02:25 |