IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 140 141 142 143 144 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
:)
post śro, 12 kwi 2023 - 13:47
Post #2821


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



takie były wieści z fb sprzed Świąt:
CYTAT
Marcin Bazylak - Prezydent Dąbrowy Górniczej:
Zakończyły się już odbiory inwestycji, czekamy jeszcze tylko na protokół odbioru (powinien być po świętach) i otwieramy


ale jeszcze chyba poprawiają albo po otwarciu będą poprawki? Chyba się tak nie rozejdą teraz bez tego?

Pisałem co widać od razu, a ciekawe co tam pod ziemią, tam trzeba zaufać specjalistom. Sprzątanie terenu swoją drogą, ale co np z tym zniszczonym chodnikiem na Konopnickiej, niedokończonym oznakowaniem.
Niestety widać, że tą inwestycję realizowały jakieś patałachy. Przerosło ich aby chodnik i droga rowerowa wyszła na jednej wysokości. Kraty wpustowe do studzienek czasem kilka cm poniżej asfaltu, ściany poprawiane dziesiątki razy, jakieś doklejki kolejnych warstw, a i tak dalej powierzchnie pofalowane i krzywe itp. Pewnie z czasem będzie odpadało jak farba w tunelu przy dworcu


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muzzy
post śro, 12 kwi 2023 - 14:54
Post #2822


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 215
Dołączył: wto, 04 kwi 06
Skąd: DG - korzeniec
Nr użytkownika: 198
GG: 105879 status gadu-gadu



Dzisiaj po południu, w momencie kiedy jechałem, ekipa zabierała znaki zakazu wjazdu z ronda koło dworca - wjazd pod dworzec.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 12 kwi 2023 - 16:56
Post #2823


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^

CYTAT
fb MB

Wiem, wiem, nie mogliście doczekać się tej chwili, ale w końcu nadeszła 🚘🚍🚶🚴🚉
Punktualnie o godzinie 14 otworzyliśmy dziś nową drogę łączącą ulicę Sobieskiego z ulicą Kościuszki 🛣 To niemal 2-kilometrowa trasa 🚘 o szerokości 7 m, po jednym pasie w każdą stronę. Obok powstała droga rowerowa 🚴 i chodnik🚶
Nowa droga powstawała w trudnym terenie, stąd m.in. dwa wiadukty 🛣 nad torami do bocznicy Huty Bankowej. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, żeby przenieś dużą część ruchu samochodowego poza centrum naszego miasta. Ten komfort mieszkańcy odczują w pełni, gdy dobudujemy połączenie ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Tę inwestycję zamierzamy rozpocząć jeszcze w tym roku, otrzymaliśmy bowiem na to zadanie obietnicę dofinansowania.
Wraz z nową drogą otwieramy centrum przesiadkowe i parkingi 🅿 po obu stronach torów. Do dyspozycji macie 375 miejsc.
Ważna informacja: wszystkie stwierdzone podczas odbiorów usterki będą usuwane przez wykonawców w wyznaczonym przez nas terminie. Żadna nie ma wpływu na bezpieczne użytkowanie. Zatem miłych przejazdów Wam życzę 🙂💪


CYTAT
UM

OTWORZYLIŚMY NOWĄ DROGĘ I CENTRUM PRZESIADKOWE

Od 12 kwietnia można już korzystać z nowej niemal 2-kilometrowej drogi, która połączyła ulicę Sobieskiego z ulicą Kościuszki i pozwala ominąć centrum Dąbrowy Górniczej. Do dyspozycji mieszkańców są też dwa parkingi z 375 miejscami postojowymi w centrum przesiadkowym przy kolejowej stacji.

Przebudowa układu drogowego wraz budową centrum przesiadkowego w śródmieściu to jedna z kluczowych miejskich inwestycji. Od października 2020, gdy prace rozpoczęły się w rejonie ulicy Sobieskiego, powstały:

prawie 2 km droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i przebudowaną ul. Kolejową;
droga pod nowym wiaduktem kolejowym, która łączy ulice Kościuszki i Limanowskiego;
tunel pieszo-rowerowy w miejscu zlikwidowanego przejazdu przy ul. Konopnickiej;
droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą;
parkingi na 375 miejsc po obu stronach torów z wjazdami od ulicy Kolejowej i Limanowskiego;
przejście podziemne z windami między peronami i parkingami po obu stronach torów;
centrum przesiadkowe przy dworcu PKP, do którego dojeżdżają autobusy;
Wzdłuż nowego układu drogowego – z rondami na pięciu skrzyżowaniach – zainstalowano nowoczesne ledowe oświetlenie, powstały także chodniki i drogi rowerowe.



Ważnym elementem inwestycji była budowa nowej kanalizacji deszczowej. – Wymagało to wielu prac ziemnych. Dość powiedzieć, że pod wiaduktem kolejowym, pod którym przejeżdżają dziś kierowcy, wykop pod trzy zbiorniki retencyjne miał aż 14 m głębokości – mówi Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych. Jak dodaje, kolejny zbiornik retencyjny powstał w rejonie ul. Przybylaka.

Elementem kanalizacji deszczowej są także nowe przepompownie. Ta przy głównym wiadukcie ma podwójne zasilanie: z pompy głównej i rezerwowe z agregatu. Przepompownia powstała także przy tunelu pieszo-rowerowym.

Prezydent zapowiada budowę łącznika

Otwarta we wtorek dwupasmowa droga ma 7 m szerokości i 1900 m długości. Łączy rejon dworca kolejowego z rondem przy Urzędzie Pracy, można z niej także wyjechać i zjechać do Centrum Handlowego Pogoria. W przyszłości droga może zostać rozbudowana o drugą jezdnię.

– Nowa droga powstawała w trudnym terenie. Z tego powodu nad torami do bocznicy huta Bankowej trzeba było wybudować dwa wiadukty. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, żeby przenieś dużą część ruchu samochodowego poza centrum naszego miasta. Ten komfort mieszkańcy odczują w pełni, gdy dobudujemy połączenie ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Tę inwestycję zamierzamy rozpocząć jeszcze w tym roku, otrzymaliśmy bowiem na to zadanie obietnicę dofinansowania – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Oprócz układu drogowego, modernizację przeszło również torowisko i trakcja elektryczna w rejonie stacji. Dodatkowo dołożono tam trzeci tor, pozwalający obsługiwać ruch lokalny. Zachowano także miejsce na czwarty tor. Na stacji zmodernizowano perony i zbudowano prowadzące do nich przejście podziemne z windami.

Wartą 234,5 mln brutto zł inwestycję zrealizowało konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Koszt poniesiony przez miasto to 149,8 mln zł brutto z czego 82,5 mln zł to dofinansowanie: 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz 26 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Przedsięwzięcie prowadzone było wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A.


no to jedziemy testować anv (2).gif fnd (2).gif

Nawet w radio chyba na RMF Maxxx przerwali program między piosenkami i prowadzący ogłosił to info.

teraz z niecierpliwością czekamy na dworzec i jego otoczenie, wiaty rowerowe no i autobusowe. Coś długo nie ma przetargu na wiaty autobusowe i to zastanawia. Może nas zaskoczą czymś większym i lepszym?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pooch
post śro, 12 kwi 2023 - 16:58
Post #2824


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 49
Dołączył: sob, 17 mar 12
Nr użytkownika: 4,966
Płeć: Mężczyzna



Otwarte, przed chwilą jechałem smile2.gif


--------------------
=
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post śro, 12 kwi 2023 - 20:02
Post #2825


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



To czekamy teraz na otwarcie dworca no i obiecane wiaty smile2.gif

Ten post edytował Sebastian22 śro, 12 kwi 2023 - 20:02
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post śro, 12 kwi 2023 - 22:09
Post #2826


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Wiecie może czy przejście podziemne do peronów na dworcu będzie gruntownie odmalowane i odświeżone?, tak żeby wyglądało na nowe a nie sprzed 5 lat. Po drugie przydałby się tam jakiś "architekt wnętrz" żeby troche ocieplić ten tunel, żeby było bardziej przyjemnie bo teraz taki stan surowy i kiepsko to wygląda za 150 mln zł:mellow:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 12 kwi 2023 - 23:06
Post #2827


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
niedawno umyli, jednocześnie brudząc obudowy wyświetlaczy i tyle biggrin.gif Chyba, że odmalują w ramach poprawek, bo ta farba już odpada.
Tego nie projektowali przecież artyści, ale jacyś zwykli wyrobnicy. Dawno temu dawałem przykład małego Wolsztyna, gdzie mieli jakaś wizję, a wystarczyły odpowiednie kolory i ciekawe pomysły. Aż przyjemnie musi być tam przebywać, a i jest charakterystyczny. Na jednym ze zdjęć jest wyjście z tunelu i porównajcie to z DG snf (51).gif https://www.whitemad.pl/rzeczywistosc-lepsz...zostal-otwarty/

Trzeba się cieszyć z tego co mamy, a będzie lepiej gdy dokończą otoczenie dworca i pojawi się zieleń i mała architektura. I tak brawa dla władz, że wreszcie tej ekipie się to udało. Wróćmy pamięcią do tego co było jeszcze niedawno.
Teraz trzeba czekać na zmiany przyzwyczajeń mieszkańców. Na razie to takie otwarcie na pół gwizdka. Można to będzie nazwać centrum przesiadkowym gdy pojawią się te miejsca na rowery, a przede wszystkim skieruje się tu planowane linie autobusowe.

filmik z góry snf (51).gif https://www.facebook.com/marcinbazylakoffic...1/?locale=pl_PL

zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/dabr...401/zd/81029625




parkują na parkingu dla autobusów. Tu by się przydało poziome oznakowanie

Nie wiem czy dobrym pomysłem były zmiany w projekcie i wydzielenie dla wszystkich dodatkowego jednego rzędu miejsc parkingowych przy przystankach autobusowych. Wiadomo, że każdy chce najbliżej i będą wszyscy szukać tu wolnych miejsc i kręcić się wsród autobusów i je spowalniać. Do tego autobusy pierwotnie miały wyjeżdzać z centrum przesiadkowego po zachodniej stronie i tam miały dodatkowy pas rozbiegowy, a po zmianach od wschodniej strony tego nie ma bo i tu nie ma na to miejsca.

a te wielkie i wolne do zagospodarowania tereny cieszą. Rzadko się coś takie zdarza tak blisko centrum miasta np:





i już w sieci są filmiki z przejazdów np snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=X4GlrJ_OZ1A


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post czw, 13 kwi 2023 - 22:32
Post #2828


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Oby tylko na tych nowych terenach nie powstały jakieś centra przeładunkowe bo TIR-y to wszystko rozpieprzą i będzie masakra na drogach huh.gif Ale wierzmy w inteligencję urzędników blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post czw, 13 kwi 2023 - 22:54
Post #2829


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego dla tych terenów obszary bliżej dworca są przeznaczone na usługi, a pokopalniane i w okolicach huty tereny zabudowy produkcyjnej, składów, magazynów i usług.

Szczerze mogliby zmienić plan, bo sporo miejsca pod mieszkaniówkę się zrobiło.

Link: https://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/125136/dokument/49629

Ten post edytował szer czw, 13 kwi 2023 - 22:55


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 14 kwi 2023 - 14:26
Post #2830


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
no najlepsze chyba byłoby połączenie usług i mieszkań, i gęsta, zwarta zabudowa A produkcję to bardziej na zachód na najmniej atrakcyjnych terenach po KWK Paryż, przylegających do pozostałych istniejących tam zabudowań i firm. A dla magazynów najlepiej, żeby nie było tu miejsca, a gdzieś na obrzeżach miasta. To najgorszy typ inwestycji, zajmujący wielkie powierzchnie, a do tego generujący uciążliwy ruch. Przy okazji inwestycji została zlikwidowana wielka hałda. Nie wiem czy tam jeszcze działa Zakład Przeróbki Mechanicznej Węgla. MOże istnieje ale węgla to już tam chyba nie zwozi.

Dawniej, w złotych czasach budowy centrów handlowych byłaby szansa na coś takiego. Teraz może się też zainteresować ktoś z inwestycją w rodzaju Vendo Parku lub budowanego Lark Park. Takie trendy



tu im coś nie wyszło z kierunkiem na dworzec, który jest w przeciwną stronę...

A na Przybylaka dalej stoi stary znak:


kiedyś była tam sztuczna szykana - zwężenie. O znaku zapomnieli.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 17 kwi 2023 - 14:56
Post #2831


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
nasze miasto

Nowy wiadukt kolejowy w Dąbrowie Górniczej-Gołonogu. Wiemy, kiedy go otworzą! Szybciej pojedziemy tędy m.in. nad jezioro Pogoria

Kierowcy i mieszkańcy Dąbrowy Górniczej powinni być zadowoleni. We wtorek 12 kwietnia otwarta została obwodnica śródmieścia oraz nowe centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym w centrum, a już za kilkanaście dni pojedziemy pod drugim, ogromnym wiaduktem kolejowym, jaki powstaje w dzielnicy Gołonóg. Tam także przebudowa układu drogowego, torów kolejowych, stacji kolejowej zmierza powoli do finału.

Kierowcy pojadą wkrótce pod nowym wiaduktem

W dzielnicy Gołonóg, przy nieczynnym dziś dworcu oraz stacji kolejowej, trwa budowa centrum przesiadkowego oraz nowego wiaduktu, dzięki któremu szybko i sprawnie kierowcy pojadą pod torowiskiem kolejowym na drugą stronę miasta. Tym samym zlikwidowany zostanie na dobre stary, niefunkcjonalny przejazd z rogatkami, przed którym zawsze tworzyły się ogromne korki, kiedy trzeba było przepuścić pociągi Kolei Ślaskich czy też składy Intercity.

W tym miejscu powstaje też cały nowy układ komunikacyjny z nowymi drogami i rondami, a w kolejnym etapie mają tu powstać także nowe miejsca parkingowe. Ich lokalizacja została wyznaczona na terenach wokół dworca, ale na na razie muszą zostać wyjaśnione wszystkie kwestie własnościowe tych gruntów, by druga, ale bardzo ważna część tego przedsięwzięcia, mogła zostać jak najszybciej zrealizowana.

Póki co ekipy budowlane dąbrowskiej firmy Nowak Mosty koncentrują swoje prace na budowie wiaduktu kolejowego oraz nowych dróg i rond. Jak dowiedzieliśmy się bowiem w dąbrowskim Urzędzie Miejskim przejazd pod wiaduktem ma być możliwy do końca kwietnia. Tak więc pierwsi kierowcy jeszcze w tym miesiącu pojadą dołem, pod torowiskiem kolejowym.

Jednocześnie zamknięty zostanie tymczasowy przejazd przez torowisko. Takie zmiany związane są między innymi z ustaleniami pomiędzy wykonawcą prac a PKP, co do terminu, w którym samochody znikną z torowiska. Musi stać się to do końca kwietnia, tak więc cały ruch zostanie przekierowany przed majówką pod nowy tunel. Bezkolizyjnie będzie więc można dojechać z Gołonoga w stronę Łęknic, Piekła, Antoniowa, dzielnic Trzydziesty i Dziewiąty, a także terenów rekreacyjnych nad zbiornikami wodnymi Pogoria III oraz Pogoria IV.

Nowa stacja, tory, dwa perony i dojście do stacji kolejowej

Ostatnio zakończyły się prace związane z infrastrukturą kolejową na stacji w Dąbrowie Górniczej ? Gołonogu. Powstały tam m.in. zadaszenia wejść do przejść podziemnych. Na tej stacji od 11 grudnia 2022 roku podróżni korzystają już z drugiego, nowego peronu. Wykonane zostało także nowe dojście od strony ulicy Parkowej. Wcześniej wymieniona została część torowiska kolejowego.

Na stacji pojawi się dodatkowo czytelne oznakowanie i tablice informacyjne, a po zmroku także oświetlenie, które mają ułatwić orientację w podróży. Dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się przewidziano odpowiednio przygotowane dojścia. Będą też mogły korzystać z wind.

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Te plany częściowo zostały już zrealizowane. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe.

Zadanie jest realizowane we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu ?Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami ? Etap III?. Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w 2021 roku dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty.

Inwestycja warta jest 67,5 mln zł (55 mln zł netto). Udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wszystkie prace powinny zakończyć się w połowie 2023 roku.


tu dalej utrzymują termin kwietniowy. A Prezydent chyba gdzieś pisał, że mają otworzyć kilka tygodni przed końcem inwestycji.
Musieliby naprawdę ostro ruszyć, może nawet dzień i noc jak już było kiedyś wink.gif i tak żeby było jakoś przejezdne bo wykończenie to inna sprawa. Trudno uwierzyć, zobaczymy. A PKP wszędzie ma pełno opóźnienień, czasem ciągną inwestycje latami, a tu się terminu nie da wydłużyć? Oczywiście my chcemy jak najszybciej


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pon, 17 kwi 2023 - 20:47
Post #2832


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



No ciekawe ciekawe, chyba ze zrobią tam jakiś off-road pod torami wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
janusz_kolei
post wto, 18 kwi 2023 - 09:41
Post #2833


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 19
Dołączył: śro, 06 paź 21
Nr użytkownika: 6,271
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ pon, 17 kwi 2023 - 15:56) *
CYTAT
nasze miasto

Nowy wiadukt kolejowy w Dąbrowie Górniczej-Gołonogu. Wiemy, kiedy go otworzą! Szybciej pojedziemy tędy m.in. nad jezioro Pogoria

Kierowcy i mieszkańcy Dąbrowy Górniczej powinni być zadowoleni. We wtorek 12 kwietnia otwarta została obwodnica śródmieścia oraz nowe centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym w centrum, a już za kilkanaście dni pojedziemy pod drugim, ogromnym wiaduktem kolejowym, jaki powstaje w dzielnicy Gołonóg. Tam także przebudowa układu drogowego, torów kolejowych, stacji kolejowej zmierza powoli do finału.

Kierowcy pojadą wkrótce pod nowym wiaduktem

W dzielnicy Gołonóg, przy nieczynnym dziś dworcu oraz stacji kolejowej, trwa budowa centrum przesiadkowego oraz nowego wiaduktu, dzięki któremu szybko i sprawnie kierowcy pojadą pod torowiskiem kolejowym na drugą stronę miasta. Tym samym zlikwidowany zostanie na dobre stary, niefunkcjonalny przejazd z rogatkami, przed którym zawsze tworzyły się ogromne korki, kiedy trzeba było przepuścić pociągi Kolei Ślaskich czy też składy Intercity.

W tym miejscu powstaje też cały nowy układ komunikacyjny z nowymi drogami i rondami, a w kolejnym etapie mają tu powstać także nowe miejsca parkingowe. Ich lokalizacja została wyznaczona na terenach wokół dworca, ale na na razie muszą zostać wyjaśnione wszystkie kwestie własnościowe tych gruntów, by druga, ale bardzo ważna część tego przedsięwzięcia, mogła zostać jak najszybciej zrealizowana.

Póki co ekipy budowlane dąbrowskiej firmy Nowak Mosty koncentrują swoje prace na budowie wiaduktu kolejowego oraz nowych dróg i rond. Jak dowiedzieliśmy się bowiem w dąbrowskim Urzędzie Miejskim przejazd pod wiaduktem ma być możliwy do końca kwietnia. Tak więc pierwsi kierowcy jeszcze w tym miesiącu pojadą dołem, pod torowiskiem kolejowym.

Jednocześnie zamknięty zostanie tymczasowy przejazd przez torowisko. Takie zmiany związane są między innymi z ustaleniami pomiędzy wykonawcą prac a PKP, co do terminu, w którym samochody znikną z torowiska. Musi stać się to do końca kwietnia, tak więc cały ruch zostanie przekierowany przed majówką pod nowy tunel. Bezkolizyjnie będzie więc można dojechać z Gołonoga w stronę Łęknic, Piekła, Antoniowa, dzielnic Trzydziesty i Dziewiąty, a także terenów rekreacyjnych nad zbiornikami wodnymi Pogoria III oraz Pogoria IV.

Nowa stacja, tory, dwa perony i dojście do stacji kolejowej

Ostatnio zakończyły się prace związane z infrastrukturą kolejową na stacji w Dąbrowie Górniczej ? Gołonogu. Powstały tam m.in. zadaszenia wejść do przejść podziemnych. Na tej stacji od 11 grudnia 2022 roku podróżni korzystają już z drugiego, nowego peronu. Wykonane zostało także nowe dojście od strony ulicy Parkowej. Wcześniej wymieniona została część torowiska kolejowego.

Na stacji pojawi się dodatkowo czytelne oznakowanie i tablice informacyjne, a po zmroku także oświetlenie, które mają ułatwić orientację w podróży. Dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się przewidziano odpowiednio przygotowane dojścia. Będą też mogły korzystać z wind.

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Te plany częściowo zostały już zrealizowane. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe.

Zadanie jest realizowane we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu ?Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami ? Etap III?. Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w 2021 roku dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty.

Inwestycja warta jest 67,5 mln zł (55 mln zł netto). Udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wszystkie prace powinny zakończyć się w połowie 2023 roku.


tu dalej utrzymują termin kwietniowy. A Prezydent chyba gdzieś pisał, że mają otworzyć kilka tygodni przed końcem inwestycji.
Musieliby naprawdę ostro ruszyć, może nawet dzień i noc jak już było kiedyś ;) i tak żeby było jakoś przejezdne bo wykończenie to inna sprawa. Trudno uwierzyć, zobaczymy. A PKP wszędzie ma pełno opóźnienień, czasem ciągną inwestycje latami, a tu się terminu nie da wydłużyć? Oczywiście my chcemy jak najszybciej



Pisanie o centrum przesiadkowym w DG Gołonóg, to lekkie nadużycie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post wto, 18 kwi 2023 - 20:58
Post #2834


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



ogólnie Centrum Przesiadkowe to najbardziej nadużywane słowo samorządów w Polsce. Teraz wszędzie się buduje CP zamiast pętli czy zespołu przystankowego. W DG póki co niema prawdziwego CP i nawet to w Centrum nie jest do końca CP bo ile osób przesiada się choćby z samochodu na pociąg? Garstka. Nie wspominam już o tych 3 liniach na krzyż co póki co obsługują to "CP". Może się to zmieni od 1. czerwca kiedy będą tam jeżdzić wszystkie 15 zapowiadanych linii możliwe że zrobi się jakiś ruch pasazerów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 20 kwi 2023 - 11:00
Post #2835


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



zdjęcia dworca snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/rem...o-dg-centrum-8/

widać, że są zmiany w projekcie w otoczeniu dworca np za windą i wejściem do przejścia są klimatyzatory i słabo widać, ale może to pompy ciepła. Fajnie to oddalili i ukryli i dobrze, że nie na zabytkowym budynku

i centrum przesiadkowe snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/cen...dany-do-uzytku/





na temat szerokości części dla pieszych to już było nie raz i już na nic powtarzanie.
Dziwi to, że na tych pochylniach ani przed nimi nie ma wcale kratek wpustowych (jest jedna od strony Kolejowej) i cała woda podczas ulew będzie sobie spływała do tunelu i dopiero tam odprowadzana.



fajnie zagospodarowana wysepka. Na pewno zrobią tak też na innych nowych rondach.



historyczna chwila wink.gif - pociągi pasażerskie uchwycone jednocześnie na 3 torach


Na parkingach po otwarciu na początku widać zajętych ok 80 miejsc. Na nowej obwodnicy jest nawet trochę ruchu, ale nie jest tak otwarta do końca bo od strony Będzina jest jeszcze zasłonięty drogowskaz i jest tylko tymczasowa tablica z dojazdem do stacji benzynowej. Poprawi się, gdy otworzą w pełni rondo. No i teraz czekać na zmianę przyzwyczajeń, co u niektórych trwa.
Teraz czekać na te wiaty i linie autobusowe aby to rozruszać. Przetargu nie widać, no chyba, ze podłączyli to pod metropolię hmmm.
Dla rowerów na początek powinien wystarczyć parking przy budowanej poczekalni. Ciekawe co z tym największym wyasfaltowanym miejscem. Może miejsce będzie współdzielone z planowanymi rowerami metropolitalnymi.

A na peronach coś wczoraj robili, oglądali i czyścili. A Drogopol coś porządkuje jeszcze teren po lewej stronie tego zdjęcia:


A czy ktoś z Was wie co było na tym terenie? Dość nowe ledowe lampy stoją tam sobie teraz "w polu"



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielmdc
post pią, 21 kwi 2023 - 19:38
Post #2836


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 571
Dołączył: wto, 15 sty 13
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 5,133
Płeć: Mężczyzna



Teren idealny pod zabudowe... jakąkolwiek wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pon, 24 kwi 2023 - 17:23
Post #2837


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



FB Marcin Bazylak - Prezydent Dąbrowy Górniczej:

CYTAT
Mam dla Was naprawdę dobre wieści ➡ trwa właśnie asfaltowanie drogi pod nowym wiaduktem kolejowym, dzięki któremu raz na zawsze zapomnimy o staniu przed rogatkami w Gołonogu 🚈
W piątek 28 kwietnia firma Nowak-Mosty przekieruje pieszych i kierowców na nowy chodnik i drogę pod wiaduktem. To pozwoli przystąpić do likwidacji tymczasowego przejazdu przez tory oraz dokończyć budowę peronu 🚉, który wydłuży się jeszcze o 23 m.
Wraz z otwarciem drogi pod wiaduktem do użytku zostanie oddane także rondo po drugiej stronie torów, które jest częścią nowego układu drogowego przy stacji w Gołonogu. Wierzę, że będziemy się nim poruszać płynnie i bezpiecznie 💪
Pamiętajcie proszę, że mimo otwarcia drogi pod wiaduktem, to wciąż będzie plac budowy, na którym przez kolejne dwa miesiące będą jeszcze prowadzone prace. Ale przejazdu pod wiaduktem nikt już Nam nie odbierze


https://www.facebook.com/marcinbazylakoffic...LAYK4eExntXf5ul
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 25 kwi 2023 - 14:37
Post #2838


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
a jednak, to brawo smile2.gif
Może z PKP chodzi o wcześniej ustalone zmiany w rozkładzie. Na czas likwidacji przejazdu pewnie będzie jazda po jednym torze. A do tego ten czas wykorzystają na budowę brakującej części krawędzi peronowej. To utrudnienia kolejowe raczej max kilkudniowe.

i kilka fotek nddg snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...24_A/index.html

CYTAT
nasze miasto

W Dąbrowie Górniczej mieszkańcy walczą o budowę tunelu pod torami kolejowymi. Miasto ma takie plany, ale jest za drogo. Co dalej?

Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej od kilku lat starają się o budowę tunelu pod linią kolejową, która połączyłaby ul. Podłęknicką i Wróblewskiego z al. Zagłębia Dąbrowskiego. To ważna inwestycja, bo tuż za torami jest kilkaset działek na terenie Rodzinnych Ogródków Działkowych im. Braci Lipskich, z których korzystają głównie seniorzy. Dziś, przechodząc przez torowisko, narażają często swoje życie, a do tego karani są mandatami przez Straż Ochrony Kolei. Miasto planuje tę inwestycję także od lat, ale jak na razie w hierarchii ważności ciągle spada na dalsze miejsca. Czy coś się w końcu zmieni ? pytają zniecierpliwieni dąbrowianie?
Inwestycja jest w planach, ale na tym się kończy...

Przejście przez torowisko kolejowe, po którym jadą pociągi nie tylko Kolei Śląskich, ale także m.in. dalekobieżne Intercity, funkcjonuje w tym miejscu od zawsze. To fakt, nigdy nie zostało ?zalegalizowane?, bo też nie spełnia dziś żadnych norm bezpieczeństwa, ale mieszkańcy Gołonoga oraz posesji po drugiej stronie torów chodzą tędy, bo? nie mają innego wyjścia. Od 2015 roku piszą pisma do Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej, poparte dziesiątkami podpisów, oczekując na budowę przejścia pod torami kolejowymi.

Zobacz zdjęcia miejsca, gdzie zdaniem dąbrowian powinien powstać tunel: kliknij TUTAJ!

Inwestycja jest w planach miasta od dawna, o czym świadczy odpowiedź z 2017 roku, sygnowana przez ówczesną wiceprezydent miasta Iwonę Krupę. Czytamy w tym piśmie, że w ramach wstępnego porozumienia z zarządcą terenów kolejowych ustalono, że istnieje możliwość wykonania dwupoziomowego przejścia dla pieszych, jednak ze względu na cel, inwestycja ta wymaga znacznego udziału finansowego gminy Dąbrowa Górnicza.

- Obecnie trwają ustalenia dotyczące sposobu i zakresu realizacji zadania inwestycyjnego, po czym rozpoczęte zostaną procedury związane z wykonaniem dokumentacji budowlanej oraz uzyskaniem stosownych ustaleń i pozwoleń. Budowę bezpiecznego, podziemnego przejścia dla pieszych, planuje się zrealizować w ramach zadania Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. Promowanie zielonej mobilności w gminie Dąbrowa Górnicza?, mającego na celu zachęcenie mieszkańców do korzystania z ekologicznych form transportu ? oświadczyła wiceprezydent Iwona Krupa.

Dąbrowianie się nie poddają, licząc na zrozumienie i dobrą wolę urzędników

Dziś, by przedostać się na drugą stronę miasta z ul. Podłęknickiej oraz Wróblewskiego, trzeba pokonać przez przejazd w ciągu ul. Urbańskiego aż 2 kilometry. Na pieszo to więc dużo, a przecież trzeba jeszcze dojść z działek do domów, mieszkań, więc ta droga jest jeszcze znacznie dłuższa.

- Przydałby się ten tunel i bezpieczne przejście. Oj bardzo. Do działek mielibyśmy dwa kroki. A tak? Trzeba jechać samochodem, truć środowisko albo iść na piechotę. Im człowiek starszy, tym jest trudniej. Sił już nie ma ? mówi pani Barbara, która mieszka w dąbrowskiej dzielnicy Gołonóg.

Dziesiątki pism, w imieniu dąbrowian, przesłał do Urzędu Miejskiego Zbigniew Nocuń, który mieszka w jednym z domów przy. ul. Podłęknickiej. Wielokrotnie w odpowiedziach przewijało się zapewnienie, że wszystko jest na dobrej drodze do budowy przejścia, ale? zawsze potem zostawało po staremu.

- Ten tunel jest potrzebny, byśmy mogli bezpiecznie chodzić do sklepów, lekarzy, dzieci do szkół. Czy to tak trudno zrozumieć? Podobny tunel powstał w centrum, teraz powstaje w Strzemieszycach, a u nas nic. Cisza. Jakby tego było mało, między torami kolejowymi rozrzucone zostały ostatnio dodatkowe szyny, by utrudnić nam przejście. Straż Ochrony Kolei wlepia wszystkim natomiast mandaty, jeśli już ktoś zdecyduje się przejść przez torowisko. To 50 a nawet 100 złotych kary ? mówi Zbigniew Nocuń.
Jak podkreślają dąbrowianie rozrzucenie dodatkowych szyn między torami jest bardzo niebezpieczne. - Nich tak komuś utknie noga w tych szynach albo sobie nogę złamie czy skręci a tu będzie nadjeżdżał pociąg. Tragedia gotowa ? podkreślają mieszkańcy Dąbrowy Górniczej.

Na razie tunelu pod torowiskiem nie będzie

Zapytaliśmy więc, czy są jakieś szanse na to, by tak długo wyczekiwany przez mieszkańców i obiecany przez miasto tunel powstał. Okazuje się, że do szczęśliwego finału droga jeszcze daleka.

- Nigdy dla tej inwestycji nie powstał projekt budowlano-wykonawczy. Inwestycja była rozważana wspólnie z budową centrum przesiadkowego w centrum, ale ostatecznie nie zmieściła się w planach. Koszty tego przedsięwzięcia są bowiem wysokie i sięgają około 10 milionów złotych. Jest koncepcja, być może do niej wrócimy. Na pewno jednak nie w 2024 roku ? tłumaczy Piotr Purzyński z biura prasowego w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.

Jak dodaje miasto chciałoby zainteresować współpracą w budowie tunelu PKP PLK, tak jak miało to z powodzeniem miejsce w przypadku właśnie takich inwestycji w Strzemieszycach czy śródmieściu.

PKP PLK kierują na przejazd w ulicy Urbańskiego

Okazuje się jednak, że na razie PKP PLK nie ma planów nawiązania współpracy przy tym konkretnym przedsięwzięciu.

- Przejście z ul. Podłęknickiej na Al. Zagłębia Dąbrowskiego w Dąbrowie Górniczej nigdy nie funkcjonowało jako legalne i bezpieczne przejście. Mieszkańcy narażając swoje życie, skracali sobie drogę przechodząc przez tory nielegalnie. Nieopodal ulic Podłęknickiej i Al. Zagłębia Dąbrowskiego znajduje się przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Urbańskiego, umożliwiający bezpieczne przejście na drugą stronę torów ? tłumaczy Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.


Jak dodaje, za układ komunikacyjny w mieście odpowiada miasto. - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mogą być partnerem do realizacji założeń poprawy komunikacji w mieście, czego dobrym przykładem może być wspólna realizacja przejścia podziemnego w stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice czy Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. PLK SA we współpracy z miastem zrealizowały także inwestycje w Dąbrowie Górniczej oraz Dąbrowie Górniczej Gołonogu, gdzie wybudowano bezpieczne przejścia pod torami dla pieszych oraz rowerzystów i kierowców ? podkreśla Katarzyna Głowacka, dodając, że bezpieczne przechodzenie przez tory może odbywać się tylko w wyznaczonych i oznakowanych do tego celu miejscach. W tych niedozwolonych jest bardzo niebezpieczne i może doprowadzić do tragedii.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/w-da...465/zd/81354739


Nie znamy szczegółów ale ja na miejscu naszych władz starałbym się to załatwić inaczej. Szkoda, że się teraz nie udało, bo był idealny moment z uwagi na i tak zamknięte tory.
Jeśli nie było szans załatwić tego z PKP przy realizacji obecnych inwestycji to trzeba było namówić na realizację przejścia dla pieszych. Byłby to malutki ułamek kwoty tego tunelu. Przy peronie w centrum były dość nowe szlabany. Można je było wykorzystać i przenieść wraz z czujnikami przy torach i razem z płytami betonowymi z torowiska i dojściem - starymi płytami chodnikowymi. I tak tymczasowo czekałoby na następną większą inwestycję, przy okazji której mogłoby powstać docelowe przejście podziemne.
I to teraz nasze władze powinny być aktywne. Przecież właśnie teraz jest realizowana koncepcja przebudowy Będzin - Zawiercie na 4 tory. Trwa projektowanie. I trzeba zadbać, żeby tam wpisać realizację tego przejścia podziemnego i nowego przystanku przy CA między Graniczną i Folwarczną oraz przebudowę starego tunelu przy Granicznej (chociaż ten to już trzeba będzie ruszyć i tak przy odtworzeniu 3 toru na linii centrum - HK).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 26 kwi 2023 - 11:51
Post #2839


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Filmik kolejowy z Gołonoga

snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=BzPdSH0UhtA

i z prac snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=obudHmylPpo

mowa w nim o mandacie - to przy Konopnickiej. Ciekawe, że zrezygnowano tam z ogrodzenia, które przed modernizacją było w okolicy przejazdu na Konopnickiej i wzdłuż Kolejowej

Nie wiem czy po zakończeniu inwestycji nie miało być badania hałasu i potem ewentualna dobudowa ekranów.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post śro, 26 kwi 2023 - 12:48
Post #2840


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



^^^
Faktycznie piszą na forach o wzmożonych kontrolach.



ciekawe, że u nas służby nie potrafią reagować w sposób wyważony tylko od skrajności w skrajność.


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 140 141 142 143 144 > » 
Reply to this topicStart new topic
4 Użytkowników czyta ten temat (4 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 02:25
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza