IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
jacu007
post pią, 10 sie 2007 - 20:04
Post #281


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 36
Dołączył: sob, 07 paź 06
Nr użytkownika: 226



Dokładnie podobnie jest na trasie Opole Wrocław wszystkie wioski z super peronami. Ciekawie mnie czy wiecie kto za to płaci? Czyżby Dolnośląskie PR miały taką nadwyzke? U nas niestety są inne cele
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 10 sie 2007 - 20:40
Post #282


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



dofinansowanie unijne


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 18 sie 2007 - 11:00
Post #283


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



dawno nic nie bylo o tych pociagach
QUOTE




Nowoczesny pociąg Flirt wkrótce na Śląsku
Tomasz Głogowski
2007-08-17, ostatnia aktualizacja 2007-08-18 02:45

Firma Stadler rozpoczęła montaż pierwszych pociągów marki Flirt. Niebawem cztery tego typu maszyny trafią na Śląsk.
Jak wygląda nowoczesny pociąg, który za kilka miesięcy pojawi się na śląskich torach? Już za niespełna dwa tygodnie będzie się można przekonać na własne oczy. 30 sierpnia na katowicki dworzec wjedzie Flirt/Tilo - pociąg wyprodukowany przez Stadlera na rynek szwajcarski i włoski.

Pokazowy pociąg pojedzie z dworca w Katowicach do Gliwic, potem wróci do stolicy województwa. Cztery maszyny zamówione przez województwo śląskie będą bardzo podobne do Tilo, tyle, że zostaną wyprodukowane już w Polsce i będą się nazywały Flirt. Ich montaż rozpoczął się kilka dni temu w Siedlcach, gdzie powstała nowa fabryka Stadlera.

- Pierwsze montowane tam pociągi odbierze Warszawa, a zaraz potem nasze województwo. Na szynach w naszym regionie pojawią się w czerwcu przyszłego roku - mówi Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu województwa śląskiego.

Pociągi będą kursować między Bielskiem-Białą i Częstochową oraz na linii Tychy - Katowice - Sosnowiec. Na tej drugiej trasie, specjalnie dla pociągów Flirt, przeprowadzony zostanie remont.

- Naciskamy na PKP, bo nowoczesny pociąg nie może wlec się 20 kilometrów na godzinę, po starych torach - zdradza Kołodziejczyk.

Pociągi wyprodukowane dla woj. śląskiego będą miały 74 m długości, klimatyzację, podjazdy dla niepełnosprawnych oraz nowoczesne wyciszenie. Każdy ze składów pomieści ok. 500 pasażerów (180 miejsc siedzących). Wewnątrz pociągu, który może osiągnąć prędkość do 160 km/h, zamontowane zostaną też kamery. - To będzie całkiem inny komfort jazdy niż ten, który teraz kojarzy się nam z państwową koleją - zapewnia Jarosław Kołodziejczyk.

Cztery pociągi zamówione przez województwo śląskie w 2006 roku kosztowały 90 mln zł. Do 2013 na śląskich torach ma pojawić się 16 kolejnych nowoczesnych maszyn (osiem z nich będą to nowe składy, a pozostałe osiem - gruntownie wyremontowane). Pociągi mają jeździć m.in. pomiędzy Gliwicami a Częstochową oraz Bielskiem-Białą a Katowicami.

Samorząd województwa liczy, że za kolejne nowoczesne pociągi zapłaci już mniej. - Na torach zacznie się pojawiać konkurencja, więc ceny spadną - przewiduje Kołodziejczyk.


heh to sie wkurza w Gliwicach - teraz tylko im pokaza. Za kazdym razem mowia o innych trasach. Ciekawe jak bedzie ostatecznie. Najpierw mialy byc tylko na Gliwice - Czestochowa a potem tylko Tychy - Sosnowiec. Na szczescie dla nas zmienili to. No poza tym ze dziwnie i sztucznie konczyc na Sosnowcu skoro jest jeszcze Bedzin i DG. Dabrowskie wladze na pewno sie tym nie zainteresowaly.
A jeszcze lepsza wiadomsoc ze beda kolejne


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post sob, 18 sie 2007 - 16:11
Post #284


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



oby sie pojawily....choc te nowe kible EN57-20xx też oblecą biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 18 sie 2007 - 16:38
Post #285


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



tylko ze cos malo tych kibli trafia na Slask i przynajmneij w DG jeszcze zadnego nie zauwazylem mimo ze jezdza. A jeden z pierwszych spalili kibole po kilku dniach tongue.gif

@Sebastian - orientujesz sie ile ich trafilo do nas? Musialbym poszukac na forum kolejowym a kiedys znalazlem takie jedno naprawde super i wielkie (tez musialbgym poszukac tongue.gif)

Dla tych ktorzy nie wiedza o czym mowa (zmodernizowane zolto-nibieskie):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...00_filtered.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...ań_RB1.JPG

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...ań_RB2.JPG

nei chcielibyscie widziec jak wyglada kabina starego EN57 tongue.gif W niektorych sa nawet reczne wycieraczki - trzeba ruszac raczka laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post sob, 18 sie 2007 - 21:55
Post #286


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Nie wiem ile ich jeździ, ale kilka razy czy to wracałem takim składem z Gliwic czy to jechałem na uczelnie. Myślę jednak że więcej niż 2-4 sztuki to na pewno ich nie ma.

Na wczasach byłem ostatnio w Łebie i trochę pociągiem musiałem jechać. Jechałem tą piękną trasą która ma być potem CMK z Katowic przez Chorzów Miasto i Bytom. Jednym słowem tragedia, pociąg wlecze się niemiłosiernie a infrastruktura tam jest w tragicznym stanie i chyba z roku na rok jest coraz gorzej.. Jednym słowem jak oni coś zaczną kombinować to to będzie studnia bez dna. Swoją drogą pociąg sezonowy do Łeby z Katowic przez Tarnowskie Góry leci następnie na Częstochowę co jest paranoją, zamiast odrazu na Chorzew Siemkowice. W zeszłym roku tak nie było. Z Katowic do Częstochowy pośpiech leci ponad 2h haha, już widzę tą szybszą trasę przez Bytom niż (Zawiercie-Katowice), chyba ze zrobią nowe nasypy i ułożą nowiutkie tory. Marzenia..

Ten post edytował kwintosz sob, 18 sie 2007 - 21:56


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post nie, 19 sie 2007 - 16:43
Post #287


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



no niestety niewiem ile ich trafilo do naszego woj.....wszystkich wg. planów ma być 75 (na caly kraj) z tym że zapowiedzieli już kolejne. Z obserwacji wiem że u nas są (przynajmniej byly): 2001, 2002, 2017, 2019, 2034, 2036, 2037, 2041, 2044, 2053. Oczywiscie nie oznacza to ze kazdy jedzie trasą przez DG....planowo miały iść na trasę Katowice - Zwardoń i tam najwiecej ich jezdzi, ale jak to u nas bywa z obsadą - moga się pojawić na każdej trasie. Ja tez podczas studiow jechalem takim kilka razy do domu z Gliwic.

Ten post edytował Sebastian22 nie, 19 sie 2007 - 16:45
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post pon, 27 sie 2007 - 21:35
Post #288


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Na trasie z Katowic do Częstochowy (czyli przez D.G.) jeżdżą takie przynajmniej 2 ;-)
Chyba, że jakaś awaria to może jechać 1 :)
Ale nie wszystkie te "nowe" składy są takie fajowe - raz z Czewy jechałem tym własnie po modernizacji kiblem i wszysto w środku wsjo wyglądało ale podstawowa rzecz była do d... - wygoda! Dwie osoby naprzeciwko siebie siedzące (przeciętny wzrost!) nie mogły pomieścić nóg! blink.gif Jest taki przynajmniej jeden skład, który ma tak kijowo rozplanowane siedzenia - całe szczęście są też wygodniejsze :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kursor
post czw, 06 wrz 2007 - 22:57
Post #289


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 393
Dołączył: nie, 19 lut 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 187



QUOTE
Kolej zachęca: przejmujcie dworcowe toalety
Ewa Furtak
2007-09-04


Podróżni na małych dworcach coraz częściej natykają się na zabite deskami drzwi do ubikacji. PKP nie ma pieniędzy na remonty i chce dzierżawić toalety za symboliczne kwoty.
Dworzec PKP w Milówce leży przy linii kolejowej Żywiec - Zwardoń. Ze stacji korzysta wielu turystów. Zaczynają się tutaj szlaki na popularne beskidzkie szczyty, m.in. na Baranią Górę. Jeszcze kilkanaście lat temu dworzec w Milówce był bardzo zadbany, zdobył nawet drugie miejsce w konkursie na najpiękniejszą stację w Polsce. Teraz na dworcu nie można nawet skorzystać z toalety. Nie dość że jest w tragicznym stanie, to jeszcze drzwi do niej są zabite deskami. - Mamy za potrzebą chodzić w krzaki? - irytują się podróżni.

Spółka PKP S.A. Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach nie ma pieniędzy na remont ubikacji. - Spełnienie wszystkich wymagań sanepidu jest bardzo kosztowne, a to nie koniec wydatków, bo trzeba by jeszcze wynająć kogoś do pilnowania toalety przed wandalami - mówi Tomasz Liszaj, rzecznik katowickiego PKP S.A. ZGN. Jego zdaniem Milówka nie jest stacją węzłową, na której podróżni przesiadają się i czekają na pociąg, więc chętnych do korzystania z ubikacji nie ma zbyt wielu. Poza tym można przecież trochę poczekać i skorzystać z toalety w pociągu.

Podobnych małych stacji, na których z powodów ekonomicznych kolej zamknęła toalety, jest w województwie śląskim więcej. Tylko na Żywiecczyźnie zamknięto ubikacje m.in. na dworcach w Rajczy i Węgierskiej Górce. Kolej próbowała je wynająć prywatnym osobom, jednak bezskutecznie. Osoby zainteresowanie policzyły, ile zapłacą za wodę, odprowadzenie ścieków oraz papier toaletowy, i rezygnowały z dzierżawy. Dlatego kolej postanowiła zachęcić gminy do przejęcia dworcowych ubikacji.

- Czasem jest tak, że dworcowa toaleta jest jedyną w okolicy. Służy wtedy bardziej mieszkańcom niż podróżnym. Jesteśmy w stanie wydzierżawić ubikacje za naprawdę symboliczne kwoty, a gminy mogłyby je przekazać do prowadzenia mieszkańcom np. w ramach programu aktywizacji bezrobotnych - zachęca Liszaj.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice


i jak tu prowadzić rozmowy z PKP w sprawie dworca w DG

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dami7
post czw, 06 wrz 2007 - 23:32
Post #290


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 414
Dołączył: pią, 18 cze 04
Skąd: Miner's Oak Forest City
Nr użytkownika: 102
Płeć: Mężczyzna



QUOTE(kursor @ Sep 6 2007, 22:57 ) *
i jak tu prowadzić rozmowy z PKP w sprawie dworca w DG

pozdro


Jedno jest pewne - w firmie takiej, jak PKP na pensje dla prezesów nigdy nie zabraknie. Na sracze tak, ale na pensje - nigdy!


--------------------
"Piorunochron na szczycie wieży kościelnej jest najlepszym dowodem na to, że wszyscy miewamy wątpliwości..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
picaro
post pią, 07 wrz 2007 - 10:11
Post #291


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 605
Dołączył: śro, 14 kwi 04
Nr użytkownika: 75
Płeć: Mężczyzna



hehe rozbawili mnie, akurat dość często bywam na tych stacjach. Naprawdę bardzo ciekawa propozycja, zwłaszcza, że większość tych stacji jest w goryszm stanie niż nasza. A kible zazwyczaj są wogóle w osobnych budynkach, które nadają się chyba tylko do zburzenia. No a turyści i tak wolą krzaki, cóz za wolność sikać na świerzym powietrzu, a jak by co to zawsze są knajpy laugh.gif hmmm pomysł że kibel ma być dla miejscowych jest też ciekawy, a co oni domów nie mają? A już np. w Rajczy to wogóle jakas pomyłka, dworzec gdzie jest kibel jest od centrum oddalony jakieś 4 może 5km, w centrum jest tylko przystanek, ale od jakichs 2 lat to właśnie tam teraz zatrzymuje się większość pociągów, bo ludziom poprostu bliżej. Ale w sumie pozbyć się budynków jakos trzeba, bo za wyburzenie też trzeba płacić. No i tak sobie teraz myślę, że jak by jednak sie jakos to udało, to super wyglądąła by np. stacja na której wszytsko się sypie ale WC jest jak "pałacu". biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 14 wrz 2007 - 13:59
Post #292


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE


PKP chce wyburzyć wieżę, a urząd konserwatorski nie
dziś

Nie ma zgody, co do dalszych losów zniszczonego pożogą dworca PKP w Strzemieszycach. Kolej proponuje, by usunąć nadpaloną więżę, ale obiekt ma swoją wartość zabytkową i nie będzie to wcale takie łatwe.

Czerwcowy pożar dopełnił dzieła zniszczenia nieczynnego od lat obiektu. Już wcześniej bez problemów mogli dostać się do wewnątrz amatorzy taniego wina, powybijane były niemal wszystkie szyby w oknach. Ogień strawił dodatkowo połowę dachu, większość stropów jest uszkodzona i mogą one nie przetrzymać kilku miesięcy.

Tak więc, by nie doszło do kolejnej tragedii, tym razem budowlanej, konieczny jest generalny remont budynku dworca. W pomieszczeniach na parterze nadal działa bowiem telekomunikacja kolejowa, a korzystająca wcześniej z obiektu spółka PKP Cargo musiała się po pożarze wyprowadzić.

- Decyzja o odbudowie konstrukcji praktycznie już zapadła. Po analizie strat i zapoznaniu się z ekspertyzą stanu technicznego optujemy za tym, by rozebrać jedynie cześć wieży południowej, która była dobudowana w okresie międzywojennym z przeznaczeniem na cele mieszkaniowe. Właśnie tam wybuchł pożar. Chcemy natomiast odnowić i wyremontować stropy i dach budynku, tak by dalej stanowił zwartą całość - wyjaśnia Tomasz Liszaj, rzecznik prasowy PKP S.A. Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach.

Obecnie nikt nie chce jednak określić, kiedy remont mógłby się rozpocząć.

- Ostateczne decyzje, co do zakresu odbudowy jeszcze nie zapadły. Zostaną podjęte przez specjalną komisję w uzgodnieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków. Będzie to duże przedsięwzięcie, tak więc niezbędne jest tutaj zabezpieczenie funduszy i ogłoszenie przetargu na te prace. Może to potrwać kilkanaście tygodni - mówi Tomasz Liszaj.

Właśnie ustalenie tego, co ma być dokładnie odnawiane może być najbardziej kłopotliwe. Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków wolałby, by dworzec został odbudowany w pierwotnym kształcie.

- Prowadzimy konsultację na ten temat. Wszystko będzie zależało od dokładnych ekspertyz i analiz budowlanych. Nie mniej jednak optujemy za tym, by wieża jednak pozostała, jeśli będzie ją można odrestaurować - podkreśla Adam Szewczyk z Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków.

Budynek jest na terenie Dąbrowy Górniczej, ale gmina na razie nie ma możliwości prawnych, by uczestniczyć w odbudowie obiektu lub zagospodarowaniu jego pomieszczeń. - W tej chwili trwa procedura uwłaszczeniowa, dotycząca terenu wokół dworca jak i samego budynku. W sprawę zaangażowane są spółki PKP i Skarb Państwa. Gmina na tym etapie nie może włączać się w tę sprawę. Tak więc podstawowa kwestia to uregulowanie własności tego terenu. Miasto nie wyklucza współpracy w chwili, gdy sytuacja się wyjaśni i jeśli oczywiście PKP zaproponuje warunki nadające się do zaakceptowania - wyjaśnia Przemysław Kędzior z wydziału strategii, promocji, kultury i sportu UM.
Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni


a co innego moze zaproponowac PKP


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post czw, 27 wrz 2007 - 14:24
Post #293


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



No kurka wodna!!! biggrin.gif Przeczytajcie sami:
QUOTE


Tu na razie jest ściernisko

Miasto jest coraz bliżej porozumienia z PKP w sprawie przejęcia budynku dworca i pobliskich terenów w ścisłym centrum miasta. Lokalne władze chcą tam stworzyć nowoczesny kwartał.

Przy odnowionym dworcu ma powstać centrum przesiadkowe, a więc duży parking, na którym dąbrowianie zostawialiby samochody i przesiadali się do pociągów. W planach jest też budowa bezkolizyjnej drogi łączącej obie części miasta, podzielone dotąd torami. Może to być podziemny tunel albo wiadukt.
By to wszystko stało się realne, zmieniany jest już gminny plan zagospodarowania przestrzennego terenów w rejonie linii kolejowej Katowice-Warszawa (obszar od ul. Kościuszki i Sobieskiego do granicy z Będzinem). Dzięki temu na ponad 150 hektarach przebudowany zostanie cały układ drogowy i odnowiony straszący od kilkunastu lat budynek dworca.

W pobliżu mają też powstać hotel i drugi hipermarket (o powierzchni powyżej 2 tys. metrów kwadratowych). Na jego budowę ma już zgodę spółka deweloperska Mayland Real Estate, która właśnie stawia Centrum Handlowe Pogoria na terenach po byłej Hucie Bankowej.

– Ostatnie, wrześniowe spotkania przedstawicieli PKP z władzami gminy dowodzą, że podjęcie współpracy jest blisko. Polityka kolejowych władz zmierza do przekazywania gminom małych dworców w zamian za umorzenie długów. Dla PKP to sposób na restrukturyzację i oddłużenie, a dla miast na wykorzystanie atrakcyjnie położonych terenów – podkreśla Lucyna Stępniewska z UM.
PKP planują też z funduszy europejskich zmodernizować linię kolejową dla pociągów pospiesznych i ekspresowych Intercity, które mogłyby wtedy osiągnąć prędkość 160 km na godzinę. Władze PKP chcą też przebudować torowisko dla szybkiej kolejki miejskiej między Dąbrową Górniczą a Katowicami.
Jak przyznaje Tomasz Liszaj, rzecznik prasowy PKP SA Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach, rozmowy z władzami miasta są zaawansowane.

Jest wielu inwestorów, którzy szukają atrakcyjnych gruntów. My możemy im je dać, dzięki czemu powstaną np. nowoczesne centra przesiadkowe. Zyski z takich i innych inwestycji będą czerpały i PKP, i miasta, ale potrzebne jest porozumienie o współpracy. Wkrótce taki dokument powinniśmy w Dąbrowie Górniczej podpisać.

Tomasz Liszaj dodaje, że podobne plany ma obecnie Zabrze, gdzie w najbliższym czasie opracowany zostanie projekt architektoniczno-urbanistyczny zagospodarowania kolejowych terenów w centrum miasta.

– Liczymy, że nasze centrum przesiadkowe zwiększy ruch i da szansę na rozwój nowych miejsc pracy. W jednym miejscu powstaną nie tylko parkingi (może nawet wielopoziomowe), ale także będzie to punkt przesiadek dla pasażerów autobusów, tramwajów i taksówek. Dzięki współpracy z PKP i modernizacji linii Opole-Kraków w związku z Euro 2012 całkowicie przebudowany zostanie dworzec kolejowy, powstanie drugi peron, a w części usługowej będą mogły inwestować prywatne podmioty – mówi Adam Kurbiel, wiceprezydent Zabrza.

Plany władz Dąbrowy Górniczej są jeszcze większe. Chcą przejąć od PKP pozostałe dworce w mieście (w Ząbkowicach, Gołonogu i Strzemieszycach) oraz inne tereny kolejowe, m.in. plac przy ul. Dworcowej.
Kolej jest też właścicielem terenu na ulicy Żeglarskiej na Pogorii, co do której miasto też ma ambitne plany (zostałaby poszerzona, a ruch do ośrodków wypoczynkowych odbywałby się nareszcie w dwóch kierunkach). Władze chcą też przejąć grunty po byłej linii kolejowej do Huty Katowice (w rejonie ulic Sadowej i Swobodnej). Tam ma się rozwinąć budownictwo mieszkaniowe.

Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni
www.dabrowa.naszemiasto.pl

Hmm..Nie wiem czy zwróciliście uwagę na słowo "odnowiony". Znaczy co? Remont.. Oby nie!!
Poza tym.. drugi hipermarket w tamtej okolicy?? Jeju coś mi się to nie widzi..
Ambitne plany, ciekawe jestem czy się dogadają. Ale skoro tak optymistyczny to tekst, to kto wie:D może już nie długo. Problem powstanie jeszcze tylko z finansowaniem tych inwestycji. Czy znajdą się pieniądze??

Ten post edytował kwintosz czw, 27 wrz 2007 - 14:24


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 27 wrz 2007 - 21:08
Post #294


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



az sobie musze ten artykul zapisac biggrin.gif

Dobrze ze dabrowskie wladze maja wreszcie jakis pomysl. Do tej pory wszyscy unikali problemu i nawet nie bylo planow dotyczacych dworca. Tunel czy wiadukt planuje sie za to od zawsze smile.gif Pewnie ukald drogowy uwzgledni DTŚ.
Ja bym nie przywiazywal wagi do pojedynczego slowa z DZ wink.gif W kazdym razie super i chyba wszyscy mieszkancy kibicuja. Ale z hotem juz nie musi byc latwo - np problemy z budowa obok Nemo. Trudno tez wspolpracowac z PKP i jesli ich sie nie przycisnie i nie przejmie zarzadzania projektem to moze z tego nic nie byc. PKP nie potrafi nawet poradzic sobie z dworcem centralnym w Wawie i Katowicach. Tam gdzie cos sie udalo to tylko dzieki samorzadom, ktore albo przejely albo naprawde przycisnely PKP. Z PKP nigdy nie mozna byc czegokolwiek blisko.
Za to mozemy pewnie byc spokojni o ten "hipermarket". Ciekawe ze nic nie wiedzielismy i bylo to utrzymywane w tajemnicy. To juz maja nie tylko dzialke ale i zgode na budowe? Nie widzialem nawet ogloszenia o wydaniu warunkow srodowiskowych. Zwykly hipermarket to na pewno nie bedzie (Real u nich kilkaset metrow dalej) i nie wiemy jaka wlasciwie powierzchnia bo 2 tys m2 to bardzo malo. Ja jestem za tym zeby tam to powstalo, cokolwiek zeby tylko bylo estetyczne i miastotworcze. Trzeba ozywic ta okolice. Na razie przynosi tylko wstyd przed goscmi.

PS. Z innych optymistycznych wiesci i to juz wkrotce realizowanych.

Kilka miesiecy temu zostal rozstrzygniety przetarg na remont torow od DG ( gdzies od przejscia przez tory na poczatku peronu) az do Katowic. Prace jeszcze nie ruszyly bo wczesniej wykonawca sam musi wykonac tez projekt. Ale stanie sie to pewnie niebawem. Po remoncie pociagi powinny przyspieszyc.
Podobnie wyglada sytuacja z linia z DG Huta Katowice, Towarowa w DG, w kierunku Krakowa


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 03 paź 2007 - 13:43
Post #295


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



i remont torow DG-Katowice juz trwa. Widzialem w Bedzinie. Niestety wyglada na to ze beda wymieniac same szyny a podklady zostana stare. Ale dobre i to smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kursor
post śro, 03 paź 2007 - 20:26
Post #296


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 393
Dołączył: nie, 19 lut 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 187



QUOTE(:) @ Sep 27 2007, 21:08 ) *
Kilka miesiecy temu zostal rozstrzygniety przetarg na remont torow od DG ( gdzies od przejscia przez tory na poczatku peronu) az do Katowic. Prace jeszcze nie ruszyly bo wczesniej wykonawca sam musi wykonac tez projekt. Ale stanie sie to pewnie niebawem. Po remoncie pociagi powinny przyspieszyc.
Podobnie wyglada sytuacja z linia z DG Huta Katowice, Towarowa w DG, w kierunku Krakowa


ja słyszałem że mają prostować ten łuk przy przejeździe od ul. Konopnickiej ponieważ jest tam znaczny spadek prędkości jazdy pociagów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 03 paź 2007 - 20:46
Post #297


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



tak, pisalem tez o tym kiedys w tym watku. Na razie jednak nie widzialem jeszcze przetargu na jego zlagodzenie. Ale to jest ten sam program - "waskie gardla" wiec moze przyjdzie neidlugo kolej na niego. Teraz beda wymieniac od przejscia przez tory na poczatku peronu w strone Katowic. A budynek "przeznaczony do likwidacji w 2006" stoi nadal - pkp biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post sob, 06 paź 2007 - 11:48
Post #298


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Ej! A ja wczoraj w nocy jechałem osobówką do Katowic i z powrotem z D.G. i niemal całą drogę pociąg sięwlókł ok 60 km/h! :/ I zauważyłem właśnie, że od DG chyba już do całych Katowic nie słychać "tutu tutu..." - czyli zmienili szyny na bezstykowe? Ale czemu w takim razie prędkość została ta sama albo nawet i wolniejsza?! huh.gif Z takimi remontami... :/
Myślałem, że to będzie poważna modernizacja!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post sob, 06 paź 2007 - 12:18
Post #299


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Te remonty są dziwne. Jako że jeżdżę na uczelnie codziennie oprócz weekendów to co zauważyłem to tylko remonty dwóch wiaduktów w Sosnowcu (zaczynali je robić w czerwcu). Aczkolwiek widziałem też odcinki torów z nowymi kamieniami, więc może wymieniali. Nigdzie indziej przez 3 dni (jeżdżę od środy) nigdzie żadnych prac nie widziałem, oprócz rzeczonych wiaduktów. Pociągi 100% zwalniają na odcinku Będzin-Sosnowiec. Niestety także później nie wiedzieć czemu (wydaje mi się że ze względu na rozkład jazdy - i tak niektóre połączenia na czas remontu wypadły) pociągi wleką się czasami aż do Katowic.


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post czw, 18 paź 2007 - 22:21
Post #300


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Znów post pod postem ale..
Dwie sprawy. Od kilku dni wróciły wszystkie pociągi (niektóre miały objazdy przez HK i S-c Południowy, nie które całkiem wypadły) i jeżdżą "teoretycznie" (jak to wygląda w PKP wiecie) wg. rozkładu jazdy. Ten odcinek w Sosnowcu i te wiadukty wydają się być na ukończeniu aczkolwiek robotników w okolicy kręci się sporo.

I druga sprawa która mnie mocno zaskoczyła. Może najpierw wkleje dwa zdj.



Chodzi mi o te (o zgrozo!) długaśne szyny. smile.gif Dziwne bo to nie są szyny takie normalne. Na zdjęciu widać że one są w całości tak długie. Ciekawe czy coś się będzie u nas działo w związku z tym, może jakiś remoncik?? Choć z drugiej strony coś krzywe te szyny tongue.gif Poza tym tak w kwestii formalnej, mówiąc oględnie jak oni te cholerstwo tam przytransportowali!!?? ohmy.gif


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > » 
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 08:22
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza