![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2761
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
postępy:
- przejście w Strzemieszycach ![]() - Gołonóg ![]() - dworzec Centrum ![]() dworzec już prawie skończony z zewnątrz i niedługo zdemontują resztki rusztowań. Poza pracami wewnątrz wreszcie będzie można zabrać się za jego otoczenie. Nie wiem, w którym miejscu przebiega granica kontraktów między wykonawcami dworca i centrum przesiadkowego. Możliwe, że ci ostatni czekają na Berger Bau, żeby też mogli dokończyć swoją część. No i odsłonili mury poczekalni. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2762
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Niestety, efekt psuje jakość chodnika robionego przez PKP. Ukończony już kawałek między peronem 1, budynkiem a przejściem jest z najtańszych pyt chodnikowych, to miejsce zasługiwałoby chociaż na nieco lepszą kostkę brukową.
|
|
|
![]()
Post
#2763
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
od początku, gdy zobaczyłem projekt, to też pisałem, że nie będzie się czym zachwycać. Po prostu koniec wstydu i nadrabianie zaległości cywilizacyjnych. Bardzo szeroki zakres zadań - centrum i Gołonóg, "obwodnica", 3 tunele i 2 wiadukty kolejowe (a nie udał się przepchnąć jeszcze przebudowy przy Granicznej i budowy jeszcze jednego), parkingi, centrum przesiadkowe. A wszystko poprzedzone przebudową układu torowego, nowych peronów itp. Bardzo kompleksowo, ale już gorzej z detalami i wiele kompromisów. Gdybym sam decydował, to starałbym się dołożyć z kilkanaście mln i zrobić kilka rzeczy inaczej. No ale to też zależało dużo od PKP. Nie wiemy jak trudne były rozmowy, a może przynajmniej w części PKP nie było szans na więcej. Trzeba się cieszyć tym co będzie i pocieszać się różnicą, jak to było kiedyś ![]() Dla mieszkańców funkcjonalność, a przed przyjezdnymi gośćmi nie będzie już wstydu. A kostka granitowa to bardziej do wykończeń, chyba że jakaś duża i idealnie równa, bo taka mała to nie jest wygodna. Najlepiej chyba duże płyty granitowe. W sumie to mnie drażni o wiele więcej innych spraw niż te betonowe płyty. Ostatecznie ocenimi gdy oddadzą dworzec, a wtedy już się zazieleni, będą te zapowiadane wiaty itp. PS. Na Limanowskiego od strony dworca w kierunku Konopnickiej wreszcie pojawił się zakaz zatrzymywania i postoju. Na razie i tak dalej parkują po staremu. Oby też pojawił się w przeciwną stronę. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2764
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A powiedźcie co budują koło remontowanego dworca w centrum, z cegły czerwonej chyba, toalety czy jeszcze jakieś inne pomieszczenie? Na zdjęciach powyżej widać tą budowlę.
Mnie się bardzo spodobało centrum przesiadkowe koło dworca w Pszczynie, dawałem tu fotki, szkoda, że miasto nie pomyślało o czymś właśnie takim, tylko będą same wiaty i wiatr będzie hulał. Ale trzeba się cieszyć z tego co jest, jeszcze to wypięknieje pewnie jak będą oddawać budowę ostatecznie. Też myślałem na początku, że będzie to lepiej przemyślane i zaprojektowane a tak jest trochę tanim kosztem ale cóż, jest o wiele lepiej niż było przed remontem. |
|
|
![]()
Post
#2765
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 215 Dołączył: wto, 04 kwi 06 Skąd: DG - korzeniec Nr użytkownika: 198 GG: 105879 ![]() |
Z tego co mi znajomy napisał, ogólnie to budynek gospodarczy, a właściwie śmietnik
![]() |
|
|
![]()
Post
#2766
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Toalety raczej nie bo te będą pewno w budynku dworca. Sam nie wiem co to może być - wyglada na coś ala wiata ale co to konkretnie ma być - nie mam pojęcia.
|
|
|
![]()
Post
#2767
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
niezłe teorie powstają
![]() To ceglane po zachodniej stronie dworca to wiata rowerowa (chyba na 31 rowerów), a w drugiej części od strony peronu poczekalnia (42 siedziska). Co ciekawe dach krótszy niż ceglane ściany i część rowerów nie będzie się mieściła w całości pod dachem, gdzieś od połowy siodełka do końca ![]() Chociaż to częściowo zrekompensuje brak zadaszenia peronu nr 1 i te malutkie śmieszne wiejskie wiaty. Właściwie to np. bezdomni mogą z tego zrobić toaletę albo śmietnik, więc może być w tych teoriach część racji. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2768
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT DZ Wojewoda Jarosław Wieczorek oglądał inwestycje w Dąbrowie Górniczej. To m.in. nowe centra przesiadkowe i tereny w strefe gospodarczej We wtorek 14 lutego wojewoda śląski Jarosław Wieczorek gościł w Dąbrowie Górniczej. Okazją do wizyty były ogromne, nowe inwestycje w mieście, z którym się bliżej zapoznał. To m.in. generalny remont dworca kolejowego w śródmieściu, budowa centrum przesiadkowego i nowego układu komunikacyjnego tuż obok, a także miejsca dla nowych inwestorów w strefie gospodarczej w dzielnicy Tucznawa. Część tych projektów współfinansowana jest przez fundusze rządowe oraz europejskie. Budowa centrum przesiadkowego w centrum miasta zmierza już do finału, a jej zakończenie zaplanowane zostało w pierwszym kwartale tego roku. To oznacza, że większość zaplanowanych prac jest na ukończeniu. W ramach tej inwestycji m.in., przebudowane zostały perony przy remontowanym dworcu, powstało nowe przejście podziemne wraz z windami, a tuż obok powstało centrum przesiadkowe, gdzie już zatrzymuje się kilka linii autobusowych i jedna metrolinia 103. Wrażenie na wszystkich, którzy uczestniczyli w spotkaniu w Dąbrowie Górniczej, a oprócz wojewody śląskiego Jarosława Wieczorka byli to także m.in. posłowie na sejm RP Robert Warwas i Waldemar Andzel, a także Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, miejscy radni, zrobił nowy układ drogowy, jaki powstał w śródmieściu na przedłużeniu ulicy Kościuszki. Kierowcy od października 2022 roku jeżdżą na drugą stronę miasta pod nowym wiaduktem kolejowym, który zastąpił niefunkcjonalny przejazd z rogatkami, mieszczący się kilkaset metrów dalej, w ciągu ulicy Konopnickiej. Tam z kolei powstało nowe przejście pod torami kolejowymi, z którego korzystają piesi i rowerzyści. Na terenie nowego centrum przesiadkowego do dyspozycji kierowców będzie też 375 nowych miejsc parkingowych. Takie wizyty to znacznie lepsza perspektywa, zupełnie inne spojrzenie - Obecnie powstaje w naszym regionie wiele inwestycji samorządowych, także przy wsparciu funduszy europejskich oraz przy współpracy z władzami wojewódzkimi. Dziś mamy okazję zobaczyć powstający praktycznie od nowa dąbrowski dworzec, centrum przesiadkowe w śródmieściu oraz dzielnicy Gołonóg, a także tereny przygotowane dla inwestorów w strefie gospodarczej w Tucznawie. Tam też skierowane są fundusze z Programu Inwestycji Strategicznych. To jest prawie 50 milionów złotych na przygotowanie dróg i całej infrastruktury pod te przedsięwzięcia. Tak więc są to bardzo ważne, patrząc z perspektywy całego regionu i województwa, inwestycje, dzięki którym powstają nowe miejsca pracy, lokują się u nas uznane firmy z całego świata – mówił Jarosław Wieczorek. - Takie wizyty w miastach i powiatach naszego województwa trwają od dawna, od kiedy objąłem urząd wojewody. Byliśmy ostatnio w powiecie zawierciańskim, przed nami jeszcze wizyta w tym tygodniu. Każda z nich pozwala spojrzeć na to, co dzieje się w terenie, jak rozwija się nasz region z zupełnie innej perspektywy niż zza biurka. A to też jest niezwykle ważne, Wtedy łatwiej podejmować konkretne decyzje, kiedy wszystko zobaczy się na miejscu. Kiedy widzimy na miejscu realne efekty prac – dodał. Uczestnicy spotkania mieli okazję zapoznać się nie tylko z postępem prac przy remontowanym w ramach osobnego zadania dąbrowskim dworcu (za ponad 15 mln zł zajmuje się tym na zlecenie PKP firma Berger Bau), ale także planami kolei na rozbudowę infrastruktury oraz budowę kolejnych torów. - Obecnie w Dąbrowie Górniczej mamy dwa trzy perony, a docelowo jest miejsce także na czwarty peron. Zachowana została tutaj bowiem rezerwa pod kolei metropolitalną, która pozwoli odseparować ruch lokalny od dalekobieżnego. Warto wspomnieć o projekcie Kolej Plus, w ramach którego Dąbrowa Górnicza ma też zyskać bezpośrednie połączenie z Krakowem – przekazali przedstawiciele PKP PLK. - Obie inwestycje, a więc budowa dworca i centrum przesiadkowego, choć odrębne, realizowane są w jednym czasie, co wymaga dużej koordynacji, ale także wyrozumiałości i cierpliwości ze strony pasażerów. Bardzo nas cieszy, że wszystko zmierza już ku końcowi. Można powiedzieć, że Dąbrowa Górnicza wreszcie będzie miała dworzec, bo przez wiele lat tego nam właśnie brakowało. Dworzec to nie tyko sam budynek, ale także wiele funkcjonalnych rozwiązań dla pasażerów, dzięki czemu będą mogli korzystać z bezpiecznych dojść na perony, poczekalni, przesiadek na autobusy – podkreślił Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Ważną częścią całego projektu jest też nowa „obwodnica” śródmieścia, która powstała od ul. Sobieskiego i prowadzi za Centrum Handlowym Pogoria oraz Hutą Bankowa do centrum przesiadkowego pod dworcem PKP i dalej w kierunku dzielnicy Gołonóg. Jest już prawie gotowa, ale na jej otwarcie jeszcze chwilę trzeba będzie poczekać. - Brakuje nam kilku tygodni dobrej pogody, która pozwoliłaby na zakończenie wszystkich prac. Jak tylko się warunki się poprawią ekipy budowlane zrealizują ostatnie, brakujące elementy całości. Mam nadzieję, że uda się otworzyć tę ważną dla miasta i mieszkańców drogę w marcu, ale konkretnej daty nie mogę dziś zadeklarować – tłumaczył prezydent Dąbrowy Górniczej. Budowa centrum przesiadkowego w śródmieściu, za którą odpowiadają dąbrowskie firmy Complex oraz Nowak-Mosty kosztować będzie 229 mln zł, z czego 82,5 mln zł to zewnętrzne dofinansowanie - 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Drugie centrum przesiadkowe i nowe tereny dla inwestorów w Tucznawie Wojewoda Jarosław Wieczorek wraz z zaproszonymi na wizytę w Dąbrowie Górniczej gośćmi zobaczył także, jak wygląda postęp prac przy budowie drugiego centrum przesiadkowego, w dzielnicy Gołonóg. Tam PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i miasto Dąbrowa Górnicza realizują pierwszy etap tego przedsięwzięcia. Obecnie ekipy budowlane firmy Nowak Mosty koncentrują swoje prace m.in. na zadaszeniu wejść do przejść podziemnych na stacji kolejowej w Gołonogu. Na tej stacji od niedzieli 11 grudnia podróżni skorzystają już z drugiego, nowego peronu, ale nadal pracują wokół maszyny i ciężki sprzęt. Podróżni mogą korzystać z przejścia podziemnego pod linią kolejową, ale trzeba je jeszcze dokończyć, tak by można było się szybko i sprawnie dostać na swój peron. Wykonane zostało także nowe dojście od strony ulicy Parkowej. Najbardziej skomplikowana część budowy nowego centrum przesiadkowego, to budowa nowego wiaduktu kolejowego pod torami. To tam skierowany zostanie finalnie cały ruch samochodowy, dzięki czemu zlikwidowane zostanie kolizyjny przejazd z rogatkami. Pod wiaduktem będzie droga, ścieżka rowerowa i chodnik. Zakończenie tego etapu prac planowane jest w drugim kwartale 2023 roku. Do tego czasu czynny jest tymczasowy przejazd w poziomie szyn. Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Te plany częściowo zostały już zrealizowane. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe. Zadanie jest realizowane we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w 2021 roku dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty. Inwestycja warta jest 67,5 mln zł (55 mln zł netto). Udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. (...) zdjęcia ![]() i z fb prezydenta MB: CYTAT Uprzedzając pytania o otwarcie nowej drogi łączącej ulicę Sobieskiego z dworcem PKP i CH Pogoria oraz ulicą Konopnickiej: brakuje nam kilkunastu dni bez deszczu i z odpowiednią temperaturą powyżej zera w dzień i w nocy, by wykonawca mógł dokończyć prace przy wiaduktach. hmm z tymi pracami przy wiaduktach. Na pewno pogoda potrzebna jest np do wykonania oznakowania poziomego. Do tego w innych miejscach nie wiem czy już są wszędzie skończone chodniki. Na pewno za to jest jeszcze wiele miejsc bez asfaltu albo ostatniej jego warstwy itp. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2769
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To ceglane po zachodniej stronie dworca to wiata rowerowa (chyba na 31 rowerów), a w drugiej części od strony peronu poczekalnia (42 siedziska). Co ciekawe dach krótszy niż ceglane ściany i część rowerów nie będzie się mieściła w całości pod dachem, gdzieś od połowy siodełka do końca ![]() Chociaż to częściowo zrekompensuje brak zadaszenia peronu nr 1 i te malutkie śmieszne wiejskie wiaty. Dziwnie to wygląda, bo przed tą poczekalnią jest szklana wita na peronie. Będą demontować? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2770
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
no raczej bo inaczej blokuje wejscie do poczekalni.
|
|
|
![]()
Post
#2771
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
ta szklana wiata na peronie 1 to jedna z największych porażek tej przebudowy. Jak na wiejskim przystanku, zamiast zadaszenia podobnego jak na 2 peronie. Na projekcie z tej ceglano-betonowej poczekalni wyjścia miały być po bokach, a z przodu 16 wąskich filarów. Z tego co widać na zdjęciach to chyba na razie są 4 filary. Ta poczekalnia trochę ratuje sytuację, ale i tak słabo. i m.in o tym tekst ze strony UM: CYTAT OBOK DWORCA KOLEJOWEGO POWSTAJE LETNIA POCZEKALNIA I WIATA ROWEROWA Przebudowa dworca kolejowego w centrum Dąbrowy Górniczej jeszcze się nie zakończyła, ale budynek nabrał już reprezentacyjnego wyglądu. Ciekawostką jest natomiast mniejsza konstrukcja, która powstaje przy zachodnim skrzydle dworca. W efekcie prowadzonych od grudnia 2021 roku prac dworzec zyskał nowe poszycie dachowe, zakończyła się także renowacja elewacji. Wcześniej ekipy budowalne wzmocniły fundamenty budynku i wykonały nowe stropy oraz więźbę dachową. Później większość prac przeniosła się do wnętrza budynku, gdzie trwają prace wykończeniowe. – We wnętrzu zakończono między innymi prace tynkarskie. Rozprowadzono również instalacje elektryczne, sanitarne i teletechniczne. W piwnicy układane są posadzki – mówi Bartłomiej Sarna z Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji PKP SA. W najbliższym czasie, poza kontynuacją prac wykończeniowych, rozpoczną się prace związane z niwelacją terenu wokół dworca i zagospodarowaniem terenu. Ciekawostką jest konstrukcja, która powstaje przy zachodnim skrzydle dworca. Budowla składa się z dwóch części: od strony peronów to poczekalnia letnia, w której znajdą się siedziska dla podróżnych. – Druga część, ta z ceglaną elewacją, to wiata rowerowa, pod którą znajdą się 32 miejsca dla jednośladów. W pobliżu wiaty rowerowej znajdzie się również stacja naprawy rowerów – mówi Bartłomiej Sarna. – Stojaki dla rowerów zamontujemy także na parkingach po obu stronach torów: 52 po południowej stronie dworca i 52 po północnej stronie. W sumie do dyspozycji będzie 240 miejsc na rowery i około 370 miejsc do parkowania samochodów – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Miasto wynajęło na dworcu powierzchnie pod biura Dzięki przebudowie dawny dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej nie tylko odzyska historyczny blask, ale też będzie spełniał współczesne standardy w zakresie komfortu podróżnych, bezpieczeństwa i dostępności. W budynku – obok kasy, poczekalni, toalet i dwóch punktów komercyjnych – planowane są także powierzchnie biurowe, które od PKP wynajmować będzie miasto. Ten argument wiele znaczył przed wielu laty, gdy władze miasta namawiały PKP do wpisania dworca na listę realizowanych inwestycji. – Wynajęliśmy bardzo dużą część powierzchni pod funkcje publiczne: przeniesie się tutaj Dąbrowski Inkubator Przedsiębiorczości, którego siedziba obecni mieści się na ul. 3 Maja – precyzuje prezydent Marcin Bazylak. Dworzec przyjazny środowisku Przedstawiciele PKP podkreślają, że na dworcu wdrożonych zostanie wiele rozwiązań przyjaznych środowisku: w budynku i jego otoczeniu zaprojektowano energooszczędne oświetlenie, natomiast pod ziemią zbiorniki do magazynowania wody deszczowej używanej do spłukiwania toalet. Ponadto planowane jest ocieplenie budynku od wewnątrz, ogrzewanie go z pomocą pomp ciepła, a stolarka okienna i drzwiowa charakteryzować się ma niskim współczynnikiem przenikalności cieplnej. Przebudowa budynku dworca w Dąbrowie Górniczej jest jedną z blisko dwustu inwestycji realizowanych przez PKP SA w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Wartą 15,62 mln zł brutto inwestycję PKP SA zleciły wrocławskiej spółce Berger Bau Polska. Projekt przebudowy dworca opracowała GPVT Pracownia Architektoniczna S.C. z Poznania. Prace przy modernizacji dworca mają się zakończyć w połowie 2023 rok. Wcześniej mieszkańcy będą mogli korzystać z centrum przesiadkowego, którego budowa jest częścią nowego układu drogowo-torowego w centrum. Wspólną inwestycję miasta i spółki PLK za 229 mln zł realizują dąbrowskie spółki Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. przy tekście są zdjęcia ![]() i zaszła zmiana - miały być "kasy" a będzie jednak tylko jedna kasa? Miały być kasy IC i KŚ. A KŚ w DG teraz: CYTAT Kasa czynna 7 dni w tygodniu od 6:00 do 13:30 Przerwy: od 8:30 do 8:45 Jeśli tak zostanie, a tylko przeniosą się z kontenera to kolejna tym razem mega porażka. Żeby chociaż działała cały dzień. W KŚ też można kupić bilety IC, ale nie ma wszystkich opcji itp. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2772
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 132 Dołączył: pią, 05 cze 09 Nr użytkownika: 3,346 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Kasa czynna 7 dni w tygodniu od 6:00 do 13:30 Przerwy: od 8:30 do 8:45 Jeśli tak zostanie, a tylko przeniosą się z kontenera to kolejna tym razem mega porażka. Żeby chociaż działała cały dzień. W KŚ też można kupić bilety IC, ale nie ma wszystkich opcji itp. Nie wiem czy to aż taki problem. Jeśli ktoś koniecznie musi pogadać z panią w okienku to ma na to kilka godzin, reszta kupi bilet w aplikacji czy automacie. Uważam, że płyty betonowe wyglądają bardzo dobrze w połączeniu z dworcem, aż byłem sprawdzić ale nie są to chodniki rodem z PRL. Równe, funkcjonalne i szczęście, że nie dali tam kostki brukowej. Stylowo do dworca nie pasuje zadaszenie peronu, to są oczywiście marzenia i teren peronu PKP, zdaję sobie sprawę, że równie dobrze mogli wszystko zrównać z ziemią i postawić wiatę z plexiglas więc jest lepiej niż bym się spodziewał. Jedno co się rzuca w oczy i będzie to przykre to betonoza wkoło dworca. Zaasfaltowali i zabetonowali kawał terenu. Można było to chyba przeorać większymi fragmentami wysepek ziemi, które zazielenilyby się trawą i kilkoma drzewami. Latem będzie patelnia a samochody zostaną bez cienia. |
|
|
![]()
Post
#2773
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
jest zaplanowane dużo zieleni, nasadzeń. szczególnie przy dworcu ma być 2500 roślin. Oby pojawiły się też rzucające cień drzewka. Co do kupowania biletów online to patrzysz swoją miarą, a online wciaż dopiero się rozwija. Zdecydowana większość wciąż kupuje tradycyjnie. Online nie ma wielu opcji i często wychodzi dużo drożej np z przesiadkami. Ludzie mają się zwalniać z pracy żeby kupić sobie wcześniej do południa bilet? Te godziny to jakaś kompromitacja. Już lepiej niech zlikwidują takie coś całkiem, zamiast się chwalić że przecież kasa jest. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2774
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 132 Dołączył: pią, 05 cze 09 Nr użytkownika: 3,346 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie znam statystyk ale ani ja, ani żaden mój znajomy nie kupuje biletów w kasach czy to na pociąg, do kina czy do teatru i nawet aplikacja bankowa ma opcje zakupu biletów na np. komunikację miejską, parkingi płatne czy autostrady.
Jeśli ktoś ma problem bo nie ma konta bankowego czy komórki to niestety musi sobie brać wolne w pracy i swoje odstać w kolejce na poczcie, do rejestracji w przychodni, do kasy gotówkowej w markecie czy właśnie kasy biletowej PKP i obawiam się, że postępująca cyfryzacja będzie dalej marginalizować takich ludzi. Dąbrowa to też nie jakaś metropolia, jeśli będzie duże zapotrzebowanie to i pani na drugą zmianę się pewnie znajdzie ale ktoś wyliczył, że nie ma takiej potrzeby narazie a może to tylko błąd i się okaże, że będzie do 22:00? Poza tym są tam chyba jakieś automaty biletowe dostępne? Ten post edytował Paulus77 czw, 23 lut 2023 - 16:49 |
|
|
![]()
Post
#2775
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dokladnie. Co do KŚ wystarczy biletomat a z IC to nie wiem jak z opłacalnością trzymania pani w okienku. Jedna kasa tradycyjna mogłaby być ale dwie to chyba jednak zbyt dużo.
|
|
|
![]()
Post
#2776
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 109 Dołączył: śro, 20 maj 15 Nr użytkownika: 5,654 Płeć: Mężczyzna ![]() |
@Sebastian: ok.
A co z starszymi ludźmi vs automat? Albo jak nie nasz za tyle drobnych? Poza tym nie wiem jak automaty KŚ, ale np. automaty potrafią mi odrzucić zarówno bilon jak i banknot . I co wtedy? |
|
|
![]()
Post
#2777
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Przez biletomaty i online naprawdę nie ma wszystkich opcji i jest problem np. nawet z zakupem z przesiadką.
Nie mówiąc, że ludzie nie potrafią sobie sami wyszukać połączeń i potrzebują bardzo często pomocy. Nie wykluczajmy bardzo dużej części społeczeństwa. Chcielibyście, żeby nas tak w przyszłości wykluczyli? Może kiedyś młodzi będą mieli jakieś czipy i VR a nas na starość wykluczą? Będzie trzeba wtedy wnuka prosić o ratunek ![]() Kiedyś chyba był biletomat KŚ w centrum i może usunęli przed przebudową? Mam nadzieje, że wróci. I powinien się też pojawić biletomat IC, bo takie też przecież powszechnie w kraju istnieją. To ma być centrum przesiadkowe i to powinna być podstawa. Tak samo biletomat ZTM (tu nie wiem czy ŚKUP, czy zmieni nazwę czy będzie coś zupełnie nowego). Władze DG powinny o to koniecznie zabiegać. Wielka szkoda, że nie załatwili na dworcu punktu obsługi klienta ZTM, o czym też wiele razy pisałem. Jest tego dużo, a w zagłębiu tylko jeden w Sosnowcu. A biletomaty KŚ powinny tez być w Gołonogu i w Ząbkowicach. Może za dużo wniosków wyciągnąłem po tym ostatnim artykule, ale wzbudził pesymistyczne obawy. Oby nie było tak źle. Ja nie mogę zrozumieć, dlaczego na forum pojawiają się głosy, że niektóre rozwiązania to dla DG za dużo. Chodzi tu o jakieś minimum standardu, a nie o przewymiarowane inwestycje. Przecież nie potrzebujemy zadaszenia jak na nowym centrum przesiadkowym w Gliwicach. Chyba powinno nam zależeć, żeby było u nas jak najlepiej i żebyśmy nie odstawali od reszty kraju? Czemu mamy dalej tolerować takie "dziadostwo". To z przyzwyczajenia, że u nas za dobrze być nie może? Żeby czasem wiata na peronie nr 2 nie było za długa i bronienie tego co wyszło, jakby zaszkodziło gdyby była z 50% dłuższa. Tak z tymi kasami. Kasy IC są przecież nawet czasem w miasteczkach 10-razy mniejszych od DG. Jeśli nikt nie będzie zabiegał to zaoszczędzą na DG, a kasę otworzą w kolejnej peryferyjnej 15 tysięcznej miejscowości. Może tam się ucieszą bardziej. I kasy IC otwarte do późnego wieczora, a nie jak teraz w DG KŚ do 13:30... A kolejna sprawa to PKP przy planowaniu zatrzymywania pociągów EIP brało pod uwagę, czy na dworcu jest kasa IC. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2778
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^
CYTAT Czemu mamy dalej tolerować takie "dziadostwo" Też tak uważam, zwłaszcza, że na te przebudowy poszły niemałe pieniądze. Ta bylejakość spowoduje, że nasze miasto nie będzie atrakcyjniejsze do zamieszkania i dalej będzie się wyludniać. Mogliśmy przeskoczyć na poziom wyżej. Obym się mylił, ale już widać pierwsze symptomy, że by to wszystko zakończyć jak najszybciej, przed wyborami, a potem to jakoś będzie. Najpierw te upośledzone kasy, potem wytnie się część pociągów a na końcu policzy się pasażerów i powie, że za mało ludzi z tego korzysta. Jeśli to miała być rewolucja komunikacyjna w naszym mieście i metropolii to chyba spaliła na panewce. Brak punktu ZTM to tylko dalej marginalizuje DG. Nawet głupiej karty SKUP nie można tu wyrobić ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2779
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Władze powinny tu dmuchać na zimne. Przecież PKP to niestety taka firma, że jeżeli będzie to polegało tylko na przeniesieniu KŚ z kontenera do budynku i zachowaniu starych godzin, to PKP spokojnie trzymając się swoich tradycji może wywiesić kartkę, że dworzec czynny tak jak kasa do 13:30
![]() Jakiejś wielkiej ekstra kasy to tu z PKP SA nie sypnęli. Dworzec z dofinansowania z UE, a ich wkład własny z czasem spłaci im miasto DG w dużym czynszu + inni najemcy. A oprócz wynajęcia pomieszczeń miasto będzie jeszcze płaciło PKP SA w ramach "umowy najmu gruntu" od PKP S.A. Także ten dworzec to chyba wyjdzie w całości z kasy miasta i dofinansowania UE. A z czasem to będą na tym zarabiać. Do tego inne oszczędnosi, w tym spółki PLK. Koniec z dróżnikami na Konopnickiej i w Gołonogu. Wcześniej też automatyczne przejazdy na Folwarcznej i św. Antoniego, także cały odcinek będzie bez dróżników. Na dworcu w centrum automatyczne zapowiedzi, też kolejna oszczędność z plusami i minusami. Teraz nie ma dodatkowych info np o zestawieniu kolejności wagonów -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2780
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 132 Dołączył: pią, 05 cze 09 Nr użytkownika: 3,346 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No jest to może przykre ale dla PKP, Dąbrowa Górnicza to przystanek dla ich pociągów a sama spółka ma przede wszystkim zarabiać pieniążki. Wyremontowali swój budynek na swoim terenie i zrobili to głównie ze względu na dotacje bo nawet taka skala inwestycji jest z punktu widzenia ekonomicznego absurdalna i spina się tylko ze względu na zewnętrzne finansowanie. Jeśli ktoś marzy o 4 piętrowej galerii z 8 kasami czynnymi 24h na dobę bo takie są w Krakowie czy Katowicach to to szybko nie nastąpi i nie jest to minimalizm w myśleniu tylko realna ocena sytuacji.
Jako mieszkańcy natomiast mamy pełne prawo oczekiwać od miasta ładnego otoczenia inwestycji PKP i możemy cieszyć się z faktu że nas znów nie pominięto i udało się inwestorowi znaleźć środki i zobaczyć sens w odnawianiu swojego budynku w tej dekadzie bo mogli równie dobrze, co już pisałem, postawić wiatę z automatem do biletów i w globalnym ujęciu dla calej korporacji oznaczałoby to dokładnie takie same zyski bo jeździlibyśmy ich pociągami dokładnie tyle samo, może trochę bardziej mokrzy, zziębnięci i markotni. Nie jestem ani wdzięczny ani rozgoryczony ale cieszę się, że udało mi się dożyć momentu uporządkowania tego wysypiska bo wyglądało okrutnie a wyglada dużo lepiej niż bym się spodziewał. Dbajmy o wizerunek miasta tam, gdzie mamy coś do powiedzenia. Lobbujmy za przeniesieniem i ucywilizowaniem targowiska, które szpeci miasto od dekad. Kibicujmy prywatnym inwestorom w realizacji nowego centrum. Głosujmy mądrze w wyborach bo akurat ta ekipa wzięła się ostro do roboty i co chwilę odpalają kolejne przetargi na przebudowy i robią to konsekwentnie. Ponarzekać można na jakość rewitalizacji parku Hallera, który nie stał się ani trochę bardziej funkcjonalny i jakoś ludźmi szczególnie nie zapełnił, brakuje mi tam np. takiej podstawowej w naszym regionie atrakcji jak tężnia solankowa, nasze płuca zasługują na odrobinę pielęgnacji i dawkę jodu. Aż prosi się o coś takiego na Zielonej a koszt dużej instalacji to ok. 1 % funduszy przeznaczonych na rewitalizację parków. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 08:14 |