![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2721
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Kilka fotek z dzisiaj: klik!
![]() Trochę przystopowali z tym dachem, ta jedna połać jest pokryta już jakiś czas. Szkoda też, że nie widać jak dokładnie będzie wyglądać ta budowana poczekalnia, bo cała jest zakryta folią. No i trochę bezsensowne wydaje mi się postawienie płotu wzdłuż peronu 1 - z parkingu nie będzie prostego wyjścia i trzeba będzie iść "na około". Widać też, że dobudowali brakującą część parkingu i cały układ komunikacyjny już jest zaznaczony. Zastanawia mnie co będzie w tym "kwadracie" ułożonym na szóstej fotce - parking rowerowy? -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2722
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Super fotki.
Tak, parking rowerowy ![]() No ten płot faktycznie bez sensu, poczekalnia też tak jakby za płotem, dziwny pomysł. Ten post edytował warius nie, 01 sty 2023 - 16:51 |
|
|
![]()
Post
#2723
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W tym ogrodzeniu są bodajże dwa "wejścia" na peron.
|
|
|
![]()
Post
#2724
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
To duży ten parking
![]() -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2725
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W tym ogrodzeniu są bodajże dwa "wejścia" na peron. To zmienia postać rzeczy. To duży ten parking ![]() "Będzie też miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszonego parkingu dla rowerów, zarówno od strony ul. Kościuszki jak i od strony ul. Limanowskiego. Po obu stronach torów kolejowych ma się zmieścić minimum 50 rowerów. Centrum przesiadkowe ma obsługiwać minimum pięć autobusów komunikacji zbiorowej." To z dawnych zapowiedzi, nie pamiętam jak to w projekcie zostało ustalone ale miejsce na wypożyczalnię to mam nadzieje must have w tym miejscu. Ten post edytował warius nie, 01 sty 2023 - 17:02 |
|
|
![]()
Post
#2726
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
Prezydent podawał kiedyś, że będzie jednak 8 stanowisk autobusowych. Są 4 wyświetlacze SDIP. Fajnie, że dach dworca będzie przynajmniej pasował do zadaszenia peronów. Wizualizacje wyglądu poczekalni z zewnątrz były w projekcie dworca. Nic specjalnego raczej, ale z cegły takiej jak budynek dworca. O ile przy dworcu coś robili między Świętami a Nowym Rokiem, to na drugiej inwestycji chyba się nic nie działo albo bardzo niewiele. Szkoda, bo pogoda dopisywała. Potem się okaże, że przed otwarciem nie będzie się dało np zrobić poziomego oznakowania itp. Jeszcze dużo asfaltu i chodników do położenia i pełno innych prac wykończeniowych. Mam nadzieję, że dzisiaj już działają. Albo dali urlopy albo wszystko rzucili (Drogopol) na kończenie jakiejś innej inwestycji do końca roku... i Gołonóg: CYTAT nasze miasto
Co dalej z dworcem kolejowym w Dąbrowie Górniczej-Gołonogu? Wokół nowe perony, będzie winda, przejście podziemne i tunel W śródmieściu Dąbrowy Górniczej trwa odbudowa dworca kolejowego, z którego pasażerowie mają korzystać w połowie 2023 roku. W mieście są jednak też inne dworce, które czekają na ratunek, a jednym z nich jest budynek dworcowy w dzielnicy Gołonóg, wokół którego dziś powstają nowe perony, przejście podziemne dla pasażerów oraz wiadukt kolejowy, który umożliwi kierowcom szybki i bezkolizyjny przejazd pod torowiskiem na drugą stronę miasta. A co z dworcem? ? pytają dąbrowianie. Fakt, że nareszcie ponad 110-tysięczne miasto będzie miało ponownie dworzec PKP z prawdziwego zdarzenia ucieszył dąbrowian, którzy nie mogą się już doczekać, kiedy będą mogli korzystać z nowych pomieszczeń, kas, poczekalni. Tak więc w śródmieściu, wraz z powstającym wokół dworca centrum przesiadkowym, będzie wkrótce wiele pozytywnych zmian. Całkowicie zmienia się również przestrzeń i otoczenie dworca kolejowego w Gołonogu, ale tam wyłączony został z tego procesu dworcowy obiekt, choć zdaniem dąbrowian powinien także zostać wyremontowany. Zbyt wiele prawnych komplikacji? Miasto podtrzymuje swoje deklaracje Dlaczego zatem na lepsze zmienia się wszystko wokół dworca, a sam budynek stoi i nadal niszczeje? - Na ten moment PKP S.A. nie ma planów związanych z przebudową dworca Dąbrowa Górnicza Gołonóg, z uwagi na to, że nieruchomość, na której znajduje się budynek ma nieuregulowany stan prawny, co w praktyce uniemożliwia na ten moment podjęcie jakichkolwiek działań o charakterze inwestycyjnym. Budynek dworca jest na bieżąco zabezpieczany przed dostępem osób trzecich ? tłumaczy Bartłomiej Sarna z Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji PKP SA. Miasto, w ramach kolejnego etapu inwestycji wokół dworca, chciałoby tu w ramach centrum przesiadkowego ulokować m.in. nowe miejsca parkingowe. - W tym zakresie toczy się postępowanie o komunalizację gruntów, które do tej pory nie zostało rozstrzygnięte przez odpowiednie organy administracji. W związku z tym nie jest to proces zależny od spółki ? mówią przedstawiciele PKP SA. To również dobre miejsce na biznes. Miasto też deklaruje, że będzie chciało wynająć tu dla siebie przestrzenie, tak jak w przypadku innych dąbrowskich dworców. - Obecnie trudno określić konkretny termin uregulowania stanu prawnego kolejowych nieruchomości w Gołonogu. Postępowania w tej sprawie toczą się obecnie przed sądami administracyjnymi. Jeśli chodzi o zagospodarowanie powierzchni w budynku dworca to jesteśmy na to gotowi, ale na takich samych warunkach jak w centrum i w Ząbkowicach, czyli po ówczesnym remoncie budynku przez PKP. Analizowaliśmy przeniesienie w to miejsce siedziby Straży Miejskiej, ale obecnie za wcześnie jest jeszcze, aby mówić o konkretnych decyzjach ? podkreśla Bartłomiej Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Będą za to nowe perony, przejście podziemne, wiadukt... W dzielnicy Gołonóg trwa przy stacji kolejowej budowa centrum przesiadkowego oraz nowego wiaduktu, dzięki któremu szybko i sprawnie kierowcy pojadą pod torowiskiem kolejowym na drugą stronę miasta. Powstaje też cały nowy układ komunikacyjny z nowymi drogami i rondami, a w kolejnym etapie mają tu powstać także nowe miejsca parkingowe. Co dziś dzieje się na tym ogromnym placu budowy? Na przystanku kolejowym Dąbrowa Górnicza Gołonóg od 11 grudnia podróżni korzystają z drugiego, nowego peronu, ale nadal pracują wokół maszyny i ciężki sprzęt. - Zakończyliśmy roboty torowe i sieciowe w stacji co oznacza, że zlikwidowane zostało wąskie gardło kolejowe na odcinku od Ząbkowic do Centrum i dalej w stronę Katowic. Obecnie dojście do peronu dostępne jest tylko z poziomu istniejącego terenu, ale pracujemy w pocie czoła by jak najszybciej udostępnić przejście podziemne pomiędzy peronami. Jak zwykle apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w pobliżu przejazdu i stacji kolejowej, to nadal jeden wielki plac budowy ? poinformowała ostatnio firma Nowak-Mosty, odpowiedzialna za to przedsięwzięcie. Pasażerowie wskazywali po otwarciu peronu krawędziowego nr 1 na kłopoty z dotarciem do niego, bo nie ma jeszcze wspomnianego przejścia podziemnego. PKP PLK obiecały, że tam, gdzie będzie to możliwe, warunki dojścia zostaną poprawione. Dwa tory, dwa perony, więcej pociągów, a na finał nowy wiadukt Generalnie całe to miejsce nadal jest faktycznie placem budowy, a prace realizują tu wspólnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i miasto Dąbrowa Górnicza. W Dąbrowie Górniczej ? Gołonogu powstaje bowiem pierwsza część centrum przesiadkowego, a inwestycja nadal trwa. Ostatnio ekipy budowlane skupiły się właśnie na nowym peronie oraz wiadukcie kolejowym, czyli potocznie mówiąc tunelu pod torami, którym wkrótce kierowcy będą jechać w stronę dzielnicy Łęknice, Piekła, Antoniowa oraz terenów rekreacyjnych nad jeziorem Pogoria III. Pod wiaduktem będzie droga, ścieżka rowerowa i chodnik. Potem na nowych peronach pojawią się tu czytelne oznakowanie i tablice informacyjne, a po zmroku także oświetlenie, które mają ułatwić teraz orientację w podróży. Na peronach zostaną zamontowane wiaty. Dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się przewidziano odpowiednio przygotowane dojścia. Będzie przejście podziemne do peronów Dojście do nowych peronów ułatwi przejście podziemne, które obecnie jest jeszcze nieczynne. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły korzystać z wind. Zakończenie tego etapu prac planowane jest w drugim kwartale 2023 r. Do tego czasu czynny będzie tymczasowy przejazd w poziomie szyn. Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Te plany częściowo zostały już zrealizowane. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe. Zadanie jest realizowane we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu ?Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami ? Etap III?. Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w zeszłym roku dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty. Inwestycja warta jest 67,5 mln zł (55 mln zł netto). Udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wszystkie prace powinny zakończyć się w połowie 2023 roku. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2727
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Poniżej info odnośnie pierwszego wjazdu autobusu na przyszłe Centrum Przesiadkowe pod Dw. PKP oraz foto:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=735051...328981248787349 Ten post edytował Sebastian22 wto, 03 sty 2023 - 15:06 |
|
|
![]()
Post
#2728
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2729
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
o autobusach to zaraz najlepiej już napiszę w wątku o ZTM, bo te zmiany wiążą się też z nową siatką połączeń i nam się rozjedzie, a tu bardziej o samej infrastrukturze Na tamtym zdjęciu z pierwszym autobusem od razu rzuca się w oczy jak niskie są perony przystankowe - jak zwykłe chodniki. Tego nie rozumiem. Kilkanaście lat temu, gdy był realizowany wielki projekt z PKM (nabycie Solarisów i Jelczy) zostały podniesione perony na przystankach i wyznaczone miejsca dla niepełnosprawnych. Z czasem zupełnie o tym zapomniano i przy okazji różnych remontów polikwidowano te wyniesienia, a tam gdzie powstały nowe przystanki to już też na równo z chodnikami. Co w tym było złego? Następna dziwna sprawa to wiaty. Chyba przy okazji zapytania na fb o brak wiat na nowych przystankach autobusowych przy UP było info, że na początku roku będzie ogłoszony przetarg na wiaty i to chyba razem z CP. Dla centrum przesiadkowego to nic dziwnego, że powinny być specjalne, ale dlaczego miasto ogłosi przetarg na zwykłe autobusowe, skoro zostało to przekazane Metropolii i to przez nią powinny być ustawiane te metropolitalne. Robi się jakiś bałagan. Na Letniej też nie postawiono z Metropolii. Co innego np na przytsnkach tramwajowych na remontowanej linii. Tam też można by zrozumieć coś innego gdyby miało być lepsze (chociaż identyfikacja powinna być już metropolitalna). Przed dworcem są 4 przystanki (pewnie po 2 miejsca, no chyba że dojdą w przyszłości przed samym budynkiem) i na SDIP nie ma oznaczenia nr stanowisk. Tymczasem nowe galerie. Ostatnio widać, że w centrum specjalnie się nie spieszą, żeby wykorzystać sprzyjającą pogodę. Żeby za jakiś czas nie okazało się, że w styczniu nie uda się tego co zaplanowali, a wykonawca to właściwie jakby co to ma pewnie czas i jeszcze prawie 3 miesiące. A do tego na pewno napotkali jakieś "nieprzewidziane" trudności, były zmiany w projekcie itp Oby tego nie wykorzystali, tfu tfu. Centrum ![]() Dworzec ![]() Gołonóg ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2730
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Odnośnie budynku dworca w Gołonogu to bardzo długo trwają te procedury z własnością gruntów regulacja stanów prawnych.Budynek obecnie szpeci przestrzeń remont też nie będzie tani .PKP na miejszych stacjach stawia dworce w tzw technologi Innowacyjne Dworce Systemowe ,szkoda że nie zdecydowano się aby postawić całkowicie nowy budynek dworca.
|
|
|
![]()
Post
#2731
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W Gołonogu to akurat wystarczyłby biletomat KŚ bo chyba nic innego się tam nie zatrzymuje.
Co do budynku to sprawa jest taka że jest to zabytek i pewien symbol dzielnicy i szkoda byłoby go wyburzać. Nowoczesny dworzec modułowy nie wiadomo komu by miał służyć - jak pisałem, na przystanku takiej kategorii wystarczy jakaś porządna wiata (której raczej też nie będzie) oraz biletomat. |
|
|
![]()
Post
#2732
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
i mapka:
![]() Czyżby ulica Kolejowa była wydłużona też na zachód? I dokąd ta nazwa, czy to następnego ronda czy aż do PUP. Kiedyś zastanawiałem się, co będzie przy ulicy po zmianach w projekcie. Czy może jakieś K+R albo postój Taxi. Okazało się że "stanowisko postojowe dla autobusów". Zdjęcia z budowy tunelu w Strzemieszycach ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2733
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Centrum przesiadkowe w Dąbrowie Górniczej. Prawie wszystko gotowe, wkrótce pojedziemy nową obwodnicą śródmieścia Piotr Sobierajski9 stycznia 2023, 13:28 Budowa centrum przesiadkowego w centrum Dąbrowy Górniczej to jedna z największych miejskich inwestycji ostatnich lat. Po wielu miesiącach zmierza do końca, który zaplanowany został oficjalnie na marzec 2023 roku. Nie ma już rozkopanych ulic, gór ziemi, błota, a być może jeszcze w tym miesiącu pojedziemy nową Ostatnie prace, poprawki, wkrótce pojedziemy kolejną nową drogą Ostatnie prace, poprawki, wkrótce pojedziemy kolejną nową drogą Ta nowa droga, która od początku była jednym z głównych elementów całego powstającego układu komunikacyjnego, jest już praktycznie gotowa. Ekipy budowlane poradziły sobie ze wszystkimi wyzwaniami. Stoi wiadukt nad torowiskiem kolejowym, nawierzchnia asfaltowa pojawiła się na całej długości, a także na wszystkich nowych rondach, wjazdach i zjazdach, które pozwalać będą nie tylko na dotarcie bezpośrednio do CH Pogoria czy do dworca kolejowego bez wjeżdżania do ścisłego centrum miasta, ale także dotarcie niejako „bokiem” w stronę dzielnicy Gołonóg oraz trasy S1 i DK94. Za kilka dni ma nastąpić przekazanie dokumentacji, a potem przyjdzie czas na odbiory techniczne. Ekipy firmy Nowak-Mosty widać jeszcze wokół wspomnianego dworca kolejowego, gdzie powstają nowe stanowiska dla autobusów oraz dwa ogromne parkingu, po obu stronach linii kolejowej. Trwają także prace wykończeniowe przejścia podziemnego dla pieszych i rowerzystów w ciągu ulicy Konopnickiej, które zastąpiło poprzedni przejazd z rogatkami, którym poruszali się i piesi, i kierowcy. Teraz ci drudzy mają do dyspozycji osobny przejazd na drugą stronę miasta pod wiaduktem kolejowym, który powstał na przedłużeniu ulicy Kościuszki. Prace przy budowie nowego układu komunikacyjnego w ramach budowy centrum przesiadkowego w śródmieściu Dąbrowy Górniczej rozpoczęły się w 2020 roku. Śródmieście zmienia się całkowicie Inwestycję drogowo-komunikacyjną wraz z budową nowego centrum przesiadkowego przed dworcem kolejowym (dojeżdżać będą tu od strony ul. Poniatowskiego autobusy) realizuje konsorcjum firm Nowak-Mosty oraz Complex z Dąbrowy Górniczej. Po dwóch stronach dworca powstanie tu łącznie 375 miejsc parkingowych, a wcześniej pojawiły się trzy nowe ronda oraz wspomniany wiadukt kolejowy. Całkowitą przebudowę ma za sobą także ulica Kolejowa. Całe przedsięwzięcie ma wartość 229 mln zł, z czego 82,5 mln zł to zewnętrzne dofinansowanie - 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Obecnie trwa także w śródmieściu Dąbrowy Górniczej remont dworca kolejowego, którym zajmuje się w ramach osobnego zadania na zlecenie PKP SA firma Berger-Bau. Całość prac ma się zakończyć w pierwszej połowie 2023 roku. Gotowe są natomiast już nowe perony oraz windy i przejścia podziemne, wykonane wraz z trwającą obecnie budową nowego układu komunikacyjnego. LUDZIE DRODZY. Jak to trwają ostatnie poprawki? To za 230 dużych baniek na tym CP nie będzie choćby najmniejszego zadaszenia? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2734
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie no wiaty na przystankach autobusowych będą i to podobno nie takie przystankowe tylko większe.
|
|
|
![]()
Post
#2735
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
LUDZIE DRODZY. Jak to trwają ostatnie poprawki? To za 230 dużych baniek na tym CP nie będzie choćby najmniejszego zadaszenia? no dokładnie tak to wygląda ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2736
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
fajnie, ale tekst trochę śmieszny
CYTAT DZ / naszemiasto Nowość w Dąbrowie Górniczej! Kolej otwarła przejście podziemne, nie trzeba już "skakać po torach"! Przejście podziemne pod torami kolejowymi na perony na stacji w Dąbrowie Górniczej - Gołonogu nagle zostało otwarte po południu w poniedziałek 9 stycznia. Pasażerowie bardzo się ucieszyli. To pokłosie interwencji DZ w tej sprawie. Na początku grudnia ubiegłego roku pisaliśmy o gigantycznych kłopotach pasażerów, którzy musieli skakać po torach kolejowych, by zdążyć na pociągi do pracy czy szkoły. Na szczęście to już przeszłość. Ludzie skakali po torach. W szybkim tempie udało się problem rozwiązać Sytuacja była naprawdę niecodzienna. Cała stacja jest w trakcie przebudowy, dobudowany został też drugi peron w kierunku Sosnowca i Katowic, a tuż obok trwa budowa wiaduktu kolejowego, pod którym pojadą za kilka miesięcy kierowcy. To wszystko sprawia, że kierowcy i piesi muszą korzystać z tymczasowej drogi z rogatkami, prowadzącej przez tory kolejowej. Jeśli więc jechało jednocześnie kilka pociągów, także dalekobieżnych, to rogatki były zamknięte przez 10-15 minut. To sprawiało, że kiedy 11 grudnia ubiegłego roku otwarty został wspomniany nowy peron, pociągi uciekały sprzed nosa pasażerom. Między innymi dlatego, że tymczasowe dojście na perony zostało wyznaczone okrężną drogą (od strony ulicy Parkowej), której pokonanie zajmowało nawet 10 minut. W takiej sytuacji, nie mając wyjścia, by zdążyć do pracy czy szkoły, ludzie po przekroczeniu rogatek nie kierowali się tą długą, okrężną drogą, ale skakali po torach kolejowych, a potem wspinali się na krawędzie peronowe. Jedynym rozsądnym wyjściem z tej patowej sytuacji było jak najszybsze otwarcie przejścia podziemnego pod torowiskiem kolejowym. Było to oczywiście w planach PKP PLK, ale jak podkreślają pasażerowie miało to stać się w kwietniu, może maju. Jakież było więc ich zdziwienie, kiedy wsiadając do pociągów Kolei Śląskiej rano 9 stycznia przejście podziemne było zamknięte, ale po południu można już było bezpiecznie z niego skorzystać. - To prawdziwy cud. Prawie jak prezent na święta, choć podarowany z opóźnieniem. Schody, przejście podziemne, wszystko jest otwarte, można przejść. Dało się zrobić, dało. Nie trzeba było poczekać te cztery tygodnie z otwarciem drugiego peronu, by pasażerowie bezpiecznie mogli z niego korzystać, chodząc przejściem? ? podkreśla pan Jan, mieszkaniec Gołonoga. Generalnie dąbrowianie podkreślają jednak, że lepiej późno niż wcale, tak więc są teraz zadowoleni z możliwości szybkiego i bezpiecznego dojścia na perony. Wielkie zmiany w Gołonogu, znikną rogatki, będzie wiadukt Od 11 grudnia podróżni korzystają więc z dwóch nowych peronów w Dąbrowie Górniczej Gołonogu. Potem pojawi się tu czytelne oznakowanie i tablice informacyjne, a także oświetlenie. Na peronach zostały też zamontowane wiaty i pierwsze ławki. Te ostatnie zdaniem pasażerów są jednak za małe, siedzi się na nich niewygodnie, nadają się do wymiany. Dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się przewidziane zostały też finalnie odpowiednio przygotowane dojścia. Nowy wiadukt kolejowy obok przystanku Gołonóg ma z kolei zastąpić skrzyżowanie w poziomie szyn z rogatkami i zapewnić sprawne przejazdy kolejowe oraz bezpieczną komunikację drogową. Pod wiaduktem będzie droga, ścieżka rowerowa i chodnik ? te prace miasto realizuje wspólnie z PKP PLK. Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Te plany częściowo zostały już zrealizowane. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe. Całe to przedsięwzięcie jest realizowane we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i miasta Dąbrowa Górnicza w ramach projektu ?Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami ? Etap III?. Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w 2020 roku dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty. Inwestycja warta jest 67,5 mln zł (55 mln zł netto). Udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wszystkie prace powinny zakończyć się w połowie 2023 roku. A w kolejnym etapie planowana jest tu budowa miejsc parkingowych, ale na to trzeba poczekać, bowiem na rozpoczęcie tego projektu nie pozwala na razie nieuregulowany stan prawny gruntów wokół dworca PKP w Dąbrowie Górniczej - Gołonogu. zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2737
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Wczoraj rano był zalany przejazd pod torami między Kolejową i Limanowskiego. Podobno część samochodów jeździła po chodnikach, bo było tam płycej. Ledwo przejezdne.
Zwykły opad deszczu, nieintensywny a tu taka sytuacja. Wielkie zbiorniki na nic. Pewnie jakiś problem z pompami. No coś nie zadziałało. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2738
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
problemy wieku dziecięcego, ciekawe jak tam wiaty na peronie
![]() |
|
|
![]()
Post
#2739
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Od kilku tygodni wolno im to idzie. Od czasu do czasu w różnych miejscach pojawiają się ekipy od 1 do kilku osób. Do przodu ale bardzo powoli. Nie wykorzystują wciąż sprzyjającej pogody jak na tę porę roku.
Wreszcie montują oświetlenie nad wyjściami z przejścia podziemnego przy dworcu. Coś kombinują z szybami, może tylko na chwile zdejmują, żeby się dostać i mieć na czym oprzeć rusztowanie. Zobaczymy co będzie przed oddaniem przejścia, bo chyba nie zostawią w takim stanie. Jeśli się nie uda umyć ścian, to ponowne malowanie. Trudno będzie to utrzymać przez to, że ścian nie wyłożono jakimiś płytami przynajmniej od dołu do połowy wysokości. Jest sprzęt do asfaltu. Oby za tym razem już wszystko dokończyli, w tym drogi rowerowe i przy tunelu na Konopnickiej. Mimo jeszcze obowiązującego zakazu, przed dworcem ten pierwszy rząd miejsc parkingowych już właściwie w całości zajęty. Przed budynkiem nawet pojawiają się już oczekujący taksówkarze. Widać, już wielu nie wytrzymuje i nie może się doczekać. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2740
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
ten "nielegalny" ruch jest bardzo obiecujący i oznacza że inwestycja była bardzo potrzebna, no w końcu 120-tysięczne miasto będzie miało dworzec wraz z całą infrastrukturą i hubem wymiany pasazerów.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 10:33 |