![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2681
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^
Bo tam nie ma kompletnego oznakowania poziomego i pionowego. Pewnie dalej jest to jeszcze plac budowy. Poza tym, widać na zdjęciu jak piesi chodzą po drodze rowerowej przez ten beznadziejnie wąski chodnik, na kolejnym widać stojący dostawczak itd. a rowerowych ignorantów też nie będzie brakować. ![]() Mnie na tej budowie jednak coś innego zadziwiło. Wychodząc z pociągu potknąłem się na nierównych płytkach peronu i zacząłem się im przyglądać. Nie są szczególnie starannie położone, część delikatnie ale jednak wystaje. Niektóre "stukają" i się ruszają. Ciekawe czy to zostanie poprawione. Poza tym, nagłośnienie jest takie pod tym zadaszeniem, że jak na jednym torze stał pociąg KŚ to zapowiedź podjeżdżającego z drugiej strony była niezrozumiała - zagłuszona przez ten pociąg. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2682
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Układ drogowy już jest ułożony, dworzec też powoli staje się coraz bardziej kompletny. Na zimę powinno im się udać położyć dach. Parking od strony Limanowskiego zapewne ruszą dopiero po tym jak zrobią ten zamknięty kawałek drogi
![]() ![]() ![]() -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2683
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W którym miejscu ma być te "centrum przesiadkowe"?
![]() |
|
|
![]()
Post
#2684
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dokladnie przed budynkiem dworca - pierwsza fotka od gory.
|
|
|
![]()
Post
#2685
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
To może za kilka tygodni powróci przystanek Dworzec PKP w tej nowej formie przynajmniej dla "starych" linii, które wcześniej go obsługiwały. Do tego na razie tylko wiadomo jeszcze, że tam będzie kończył 116.
A powinno być tego jak najwięcej, ma być 8 krawędzi peronowych i to pewnie te dwie jezdnie najbliżej dworca, a ta najdalej to jeden rząd miejsc parkingowych. Ciekawe gdzie będą miejsca dla Taxi, co już pisałem dawno temu, bo na projekcie chyba nie było. Zresztą wiadomo, że układ przed dworcem i tak został zmieniony i będzie inaczej niż w pierwotnych planach. Sam jestem ciekawy jak wymyślą nową siatkę połączeń autobusowych w centrum. Układ miasta mamy jaki mamy i trudno pogodzić obsługę przystanku DG Centrum przed PKZ i jednocześnie dworzec. Musiałyby podjeżdżać pod dworzec i tam zawracać, chociaż już teraz się tak dzieje w niektórych przypadkach - zawracanie na rondzie w centrum, co dopiero wygląda na głupie. Zatoki w centrum po przebudowie będą krótkie więc widać, że muszą być tam duże cięcia (zamiast po 2 stanowiska będzie po 1, a tam też zatrzymują się też dalekobieżne i prywatne przewozy). Na pewnie jakaś linia (może kilka?)pojedzie Poniatowskiego i Kolejową, gdzie przy okazji wreszcie okolica doczeka się komunikacji miejskiej. Powinien też powstać jakiś przystanek w okolicach tunelu na Konopnickiej. Można też omijać Centrum, a zamiast tego byłby przystanek FPŻ. Dworzec powinny też obsługiwać linie metropolitalne - M2 i M109. Ta planowana M103 (Bobrowniki - Psary - DG ) na pewno to zrobi, a może i tam będzie kończyła. Naturalne byłoby, gdyby kończył przy dworcu 182. Pod dworcem powinno być jak najwięcej linii i to tam się przesiadać, a nie przed PKZ, co też wygodniejsze, bo w centrum trzeba często przechodzić na drugą stronę ulicy tu i można od razu na pociągi. Nie da się tylko tego pogodzić z autobus - >tramwaj i odwrotnie. Ale tu niewielka już różnica czy z centrum czy z FPŻ. Może nie wszystkie linie, które kończą przy Urzędzie Pracy powinny tam dalej dojeżdżać. Chyba lepiej powinny kończyć przy dworcu. Na odcinku centrum - urząd i tak się dublują z tramwajami, a to już nie te czasy, gdzie tak dużo osób musiało do niego dojeżdżać, do tego nie ma już kopalni, ośrodka WORD, a w Hucie Bankowej też nie ma tylu pracowników. Tramwaje mają być często, a zostałyby te, które jadą do Będzina. Zresztą te do Będzina też mogą z dworca jeździć nową drogą i wracać na trasę koło Urzędu Pracy. A wracając do prac, to wydawało się, że to parking od Limanowskiego będzie pierwszy, bo był już tak zaawansowany, a tam od blisko pół roku prawie nic się nie działo i to już może nie być aktualne. Na samej Limanowskiego dalej z parkowaniem bez zmian - parkują jednocześnie po obu stronach ulicy i trzeba jeździć środkiem, gdzie mieści się jeden samochód i co chwilę się zatrzymywać. Od nowego ronda do Konopnickiej powinny tam być zakazy postoju, jakie już są w przeciwną stronę - między Robotniczej i Pękalskich. Autobusy mają ten sam problem. Jakoś nikt nigdy nie parkował na Kolejowej albo na Konopnickiej, a Limanowskiego przejęła dawny ruch z równoległej Kolejowej. Dalej też mimo otwarcia "tunelu" pozostawiono stare tablice z objazdami. Zapomnieli sobie o nich. A i trwają jakieś naprawy na zamkniętym torze między Gołonogiem a wiaduktem. ten tor zdazył zarosnąć. Wykorzystują jeszcze czas przed otwarciem i chyba też wymieniają pojedyncze zniszczone podkłady. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2686
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ bardzo fajnie napisałeś, zgadzam się z tym w 100%. Dworzec powinien być takim hubem na pewno dla wszystkich linii kończących przy PKZ czy przy UP, dodatkowo wzmocnić tam jeszcze jakimiś liniami. Nie jestem przekonany czy akurat M2 powinna tam jeździć bo tutaj czas dotarcia do Katowic z Gołonoga, Redenu i Centrum najbardziej się liczy a przy dworcu jest zawsze pociąg do Katowic a ewntualnie można przejść te kilkaset metrów pod PKZ.
Problem z dworcem u nas jest taki że jest trochę na odludziu, i oprócz Limanowskiego czy starych kamienic przy Kościuszki/kolejowej nie ma praktycznie nic - w sensie pasażerów. Nowa "obwodnica" widzę ma szanse stworzyć nowe tereny inwestycyjne i jeśli tylko własność gruntów na to pozwala można by zrobić tam jakieś budynki typu mixed use z mieszkaniówką - byłoby też fajne miejsce na duże centrum handlowe ale te się już wybudowało więc nie jest to realne teraz. Ten post edytował Sebastian22 pon, 14 lis 2022 - 18:59 |
|
|
![]()
Post
#2687
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ja kiedyś sobie tak myślałem, iż Centrum przesiadkowe przy dworcu to będzie jeden wielki HUB, który polegać będzie na tym, że tam będę docelowo jechały wszystkie linie z kierunku Katowic/Sosnowca/Będzina oraz z kierunku Huty Katowice/Gołonoga/Sławkowa, większość mogłoby tam kończyć kurs a tylko tzw. expresowe jak e-Mki jechać dalej. Czy nie miałoby to sensu??
![]() |
|
|
![]()
Post
#2688
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
niestety robi się tak jak się już lata temu się spodziewałem i też o tym pisałem.
Zauważyliście co się dzieje na Kościuszki po otwarciu "tunelu"? Teraz wąskim gardłem jest odcinek od Przybylaka do ronda w centrum i w szczycie już się robią korki. Korkuje się przez to rondo w centrum i nie można z niego zjechać w stronę dworca, a korek na prawym pasie Królowej Jadwigi ciągnie się od Augustynika albo i dalej za bazylikę. A z czasem będzie przecież tylko gorzej, nie mówiąc co będzie gdy powstanie FPŻ. Jakimś rozwiązaniem byłaby przebudowa odcinka na 2+1. Dwa pasy w stronę dworca od centrum do Przybylaka i przebudowa ronda z Przybylaka (prawy pas prosto do dworca, a lewy do Przybylaka). Gdy je budowano to nie było jeszcze miejsca, stał jeszcze na rogu zrujnowany budynek. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2689
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Nawet po otwarciu obwodnicy różowo nie będzie. Albo Sobieskiego albo obwodnica powinny być 2+2, a tutaj i jedna i druga będzie 1+1. Póki co korki można zrzucić na barki wszechobecnych remontów i tak naprawdę zobaczymy jak będzie gdy się wszystkie zakończą, aczkolwiek wydaje mi się, że i tak centrum będzie zakorkowane.
Co do autobusów to część powinna zahaczać (albo nawet i kończyć) pod dworcem, ale na pewno nie wszystkie. Linie do Katowic powinny normalnie jechać przez Centrum. Część linii tak samo powinna jechać obok Huty Bankowej, bo nie tylko huta tam jest, ale i spore osiedle. Tak wiem, że są tramwaje, ale patrząc na dąbrowskie realia siatka połączeń będzie tak skonstruowana, że ludzie nie będą mieli jak się szybko przesiąść ![]() -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2690
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM
PIESZO I NA ROWERZE POD TORAMI W STRZEMIESZYCACH Dzięki wspólnej inwestycji miasta i PKP PLK mieszkańcy przedzielonych torami Strzemieszyc zyskają komfortowe połączenie pieszo-rowerowe między dwoma częściami dzielnicy. Na miejscu właśnie rozpoczęły się przygotowania do inwestycji. – Rozpoczęliśmy od prac torowych, czyli rozbiórki nieczynnych torów i przygotowania drogi dojazdowej do placu budowy – mówi Maciej Woźniak z dąbrowskiej firmy Nowak-Mosty, która wybuduje przejście pieszo-rowerowe pod torami w rejonie przystanku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Inwestycja powstaje w formule „zaprojektuj i wybuduj”, co oznacza, że wykonawca prac najpierw zlecił opracowanie dokumentacji projektowej. Projekt jest już gotowy i wkrótce prace przy budowie przejścia nabiorą tempa. – Przejście zapewni mieszkańcom Strzemieszyc komfortowe połączenie zarówno z peronami, jak i obiema częściami dzielnicy – mówi wiceprezydent Damian Rutkowski. – Pamiętamy też o ustaleniach z mieszkańcami Strzemieszyc, którzy chcieli, by autobusy komunikacji miejskiej zatrzymywały się nieco dalej niż przy ul. Stacyjnej. Dlatego w rejonie ulicy Transportowej planujemy powstanie punktu przesiadkowego z parkingiem dla samochodów i rowerów – dodaje. Zadaszone pochylnie i winda na peronie Wiadomo, że przejście pod torami będzie miało około 40 m długości. Poza schodami, z obu stron prowadzić będą do niego dwie zadaszone pochylnie z wydzielonymi częściami dla rowerzystów i osób z niepełnosprawnościami. Pochylnia po północnej stronie będzie mieć ponad 54 m długości i prawie 34 m po południowej stronie. Istniejący peron o długości 150 m zostanie nieco wydłużony. – Dzięki temu komunikację z przejściem zapewni również zainstalowana na peronie winda – wyjaśnia Damian Rutkowski. Dodaje, że od wyjazdu z przejścia w kierunku ul. Stacyjnej prowadzić będą droga rowerowa i chodnik. W przejściu i dojściach do niego zaplanowano ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą dla osób niewidomych i słabo widzących. Na poręczach zostaną umieszczone informacje w języku Braille’a. Wartą ponad 9,67 mln zł inwestycję sfinansują miasto i PKP PLK. Dąbrowa Górnicza w tym i przyszłym roku przekaże na ten cel w sumie 4,83 mln zł. Zgodnie z planem wszystko ma być gotowe pod koniec przyszłego roku. Od tężni przez tunel do atrakcyjnego parku To będzie kolejny tunel-pieszo-rowerowy pod torami przy stacji kolejowej w Dąbrowie Górniczej. Pierwszy powstał jesienią 2018 roku na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Inwestycja kosztowała ponad 8 mln zł, z czego 3,2 mln zł dołożyło miasto. Wiceprezydent Damian Rutkowski przypomina, że przejście pod torami jest zgodne z koncepcją powstania w rejonie ulicy Stacyjnej pełnej zieleni przestrzeni o charakterze rekreacyjnym. W efekcie park w pobliżu stacji ma się stać główną i reprezentacyjną częścią Strzemieszyc. Ogólne założenia i koncepcję wypracowano podczas konsultacji społecznych z mieszkańcami. W tę koncepcję wpisała się już uruchomiona w maju na skwerze przy ul. Stacyjnej tężnia solankowa. Wartą 512 tys. zł inwestycję mieszkańcy wybrali do realizacji podczas ostatniej edycji Dąbrowskiego Budżetu Partypacyjnego. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2691
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 49 Dołączył: sob, 17 mar 12 Nr użytkownika: 4,966 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Kiedy jest planowane otwarcie obwodnicy?
-------------------- =
|
|
|
![]()
Post
#2692
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tydzień temu na peronach (nie wiem czy w przejściu też) testowo działały wyświetlacze. Ale wieczorem już wyłączone i do dziś nie działają. Ładnie wyglądały. Kolorowe
![]() Ten post edytował Dave czw, 24 lis 2022 - 09:47 |
|
|
![]()
Post
#2693
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Kiedy jest planowane otwarcie obwodnicy? według ostatnich dostępnych publicznie info to jeszcze "w tym roku" a tu filmik na którym widać postępy kolejowe w Gołonogu ![]() Sieć już rozwieszona, jeszcze zostało podbicie toru. Na pozostałym zamkniętym odcinku były drobne poprawki - chyba wymiany najbardziej zniszczonych drewnianych podkładów. No i żeby ruch powrócił trzeba też uruchomić drugi peron, a tam nie wiadomo na jakim etapie dojście do niego i ewentualne otwarcie tunelu pieszego. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2694
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Ten inkubator przedsiębiorczości ma zająć aż 2/3 powierzchni dworca. Jak dla mnie to niestety wielka porażka z tym zagospodarowanem. Co za różnica dla takiego inkubatora, czy jest na 3 Maja czy na dworcu. Co innego jakby miał być w Błędowie. Już lepiej jakby był kiedyś przeniesiony na dworzec ale w Gołonogu, a nie tu w centrum gdzie duży ruch ludzi i można to wykorzystać inaczej. Przecież z tego skorzysta bardzo ograniczona liczba interesantów, a zupełnie nie wykorzysta się naturalnego przemieszcania się w tym miejscu potoków ludzi.
A swoją drogą to miasto będzie użyczało temu inkubatorowi powierzchnię za darmo i dlatego tacy chętni? To wtedy taki kolejny pasożyt do utrzymywania. Jeśli tam zasiadają tacy eksperci to powinni łatwo wymyślić sposób, żeby samemu się utrzymywali i bez żadnych dotacji, a najgorsze marnowanie kasy to dodatkowo niekończące się bzdurne szkolenia i różne warsztaty, z czego tylu żyje, często utrzymywanie tego ze środków unijnych, byle się odbyły (ale to już osobny temat). Jeśli się mylę i w tym przypadku jest inaczej to z góry przepraszam, ale to i tak według mnie zmarnowanie lokalizacji. Miasto mogłoby dalej wynajmować komu innemu. Nie udało się z tymi paszportami bez żadnego wyjaśnienia. Nie można było znaleźć pomieszczenia i wywalczyć swojego w ZTM mimo tego, jaki tam mamy udział w składkach i stworzyć drugiego w Zagłębiu punktu obsługi pasażera https://www.metropoliaztm.pl/pl/s/punkty-obslugi-pasazera, gdzie 9 jest w śląskiej części, w tym 3 w Katowicach. To byłaby a to idealna lokalizacja. Nie mamy tam żadnej siły przebicia ??? Idealne miejsce nawet na jakiś sieciowy fast-food, gdzie tak wiele ich nie zawitało jeszcze w DG, jakieś Subwaye, Burger Kingi i dziesiątki innych, albo nawet "nasz" Mr Hamburger czy jakieś kawiarnie, w tym na kawa na wynos itp. Na pewno przy tym ruchu byliby chętni, żeby coś przegryźć w biegu. Do tego mimo, że nie jestem fanem to nawet mogłaby tam być jakaś Żabka, która właśnie do tego jest stworzona, szybkie drobne zakupu w biegu czy oczekiwaniu na przesadkę, coś do pociągu, do pracy itp. Przed przebudową ta mikro przy przystanku PKZ w stronę Łęknic była tak oblężona, że kolejki były na zewnątrz, A to tym bardzie tam by się udało. Zmarnowany potencjał z tym inkubatorem i do tego pewnie będzie trzeba utrzymywać, a tak komercyjnie samo by się utrzymwyało, a nie znowu kolejne na barkach miasta. Był też pomysł straży miejskiej w Gołonogu, to jeśli trzeba utrzymywać to chociaż byłby jakiś plus gdyby to przeniesiono do centrum. Wzrost bezpieczeństwa w okolicy. Chyba, że miejsca za mało. ehhh nie chce mi się już więcej na ten temat pisać. A i jeszcze, ciekawe czy ktoś pomyślał, że w takich miejscach przydałby się monitoring miejski, w tym również na parkingach, gdzie samochody często będą zostawiane na pół dnia. Okablowanie powinno być już teraz podciągnięte pod ziemią. Kiedyś o tym pomyślą i znowu jak w centrum powieszą szpecące kable po słupach najłatwiejszym sposobem. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2695
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jest nowy rozkład PKP i widać z niego, że drugi tor będzie otwarty 11 grudnia.
Dalej w Gołonogu zostało to zamieszanie z projektu z numeracją peronów i jest odwrotnie niż zazwyczaj, gdzie peron pierwszy zwyczajowo jest przy budynku dworca. Dziwna sytuacja, jakieś przeoczenie czy co? Chyba jednak nie wyburzą tego budynku i już go nie skreślili? Jeszcze nie sprawdzałem co z rozkładem w centrum, czy się poprawi znacznie liczba połączeń, czy jednak przez te planowane ograniczenia na Będzin - Katowice, o których pisaliście dalej będzie gorzej. Na brakującym odcinku Limanowskiego (do okolic Robotniczej i wjazdu na parking) położyli pierwszą warstwę asfaltu. A dzieje się coś na obwodnicy? Tam brakowało ostatniej warstwy i były niedokończone drogi rowerowe i chodniki. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2696
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dla zainteresowanych poniżej nowy rozkład jazdy PKP dla DG-od 11.12.2022
file:///C:/Users/robma/Downloads/Plakat_2023_DABROWA_GORNICZA_Odjazdy_Wazny_20221211-20230311_PL_202211291856-1.pdf |
|
|
![]()
Post
#2697
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ ciezko odczytac z twojego dysku
![]() Rozklad jest dostepny juz na stronie PKP od jakiegoś czasu wiec kazdy moze sprawdzic. |
|
|
![]()
Post
#2698
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Porównałem obecny i nowy rozkład, i liczba połączeń wzrośnie z równo 80 do 100 dziennie.
Pewnie teraz będzie ograniczona przepustowość przez przebudowę Będzin-Katowice. Zobaczymy co będzie w przyszłości po otwarciu dworca, który w planach miał wpisaną taką kategorię, według której powinno się zatrzymywać wszystko - wojewódzki ![]() W przyszłym roku dojdą pociągi do Pyrzowic. Ze względu na brak dostępności do stacji w czasie przebudowy i ograniczenia połączeń (wiele pociągów omijało całkowicie DG) po otwarciu centrum przesiadkowego i uruchomieniu parkingów statystyki liczby podróżnych będą rosły. i inna sprawa - zbliża się otwarcie centrum przesiadkowego w Gliwicach. Zobaczcie ile tam będzie linii ![]() ![]() ![]() Wreszcie nadrabiamy takie kolejne zapóźnienie cywilizacyjne. To bardzo cieszy, ale też bez przesady z tymi naszymi rozwiązaniami w DG, gdzie po prostu nadrabiamy mega zaległości, a czym zachwycać się to nie będzie. Takie zgrupowane przystanki dla autobusów przy dworcach działały już w PRLu jak np. w Katowicach przed przebudową, czy w Bytomiu. Za to dodatkowo wreszcie szansa na rozwój miasta w tych okolicach i przy nowej obwodnicy i żeby tego nie zmarnować na jakieś szybkie byle co. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2699
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ ciezko odczytac z twojego dysku ![]() Rozklad jest dostepny juz na stronie PKP od jakiegoś czasu wiec kazdy moze sprawdzic. To jakby co tu są plakaty dla DG https://portalpasazera.pl/Plakaty |
|
|
![]()
Post
#2700
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tydzień temu na peronach (nie wiem czy w przejściu też) testowo działały wyświetlacze. Ale wieczorem już wyłączone i do dziś nie działają. Ładnie wyglądały. Kolorowe ![]() dalej nie działają, ale za to na peronie uruchomiono już zegary (podświetlane). Przed dworcem jest już ostatnia warstwa asfaltu. Przy nowej ulicy na odcinku między wjazdami do centrum przesiadkowego będą jakieś równoległe miejsca wzdłuż jezdni i ciekawe na co. Chodnik i ścieżka są tam bardziej odsunięte. Może Taxi (bo wcześniej nie było w projekcie)? A może jakieś miejsca do wysadzania i krótkiego postoju kiss&ride hmm. Wreszcie kładą kostkę na miejscach parkingowych na parkingu od strony Limanowskiego i widać, że już jest przygotowane pod ostatnią warstwę asfaltu. Nie pomyślano o normalnych schodach prowadzących od ronda na Limanowskiego w stronę parkingu i przejścia podziemnego do peronów. Bo chyba te bardzo wąskie strome schody to nie są do tego pomyślane, a bardziej jako jakieś ewakuacyjne itp? Teraz są wykorzystane jako główne dojście od tej strony, a na górze nawet nie wiadomo czy będzie do nich nawierzchnia. Na ścianie wiaduktu robią jakieś poprawki, do tego coś obok kopią. No i niestety jest ciemno na odcinku od Przybylaka do Kolejowej. Lampy dają bardzo mało światła, no chyba że nie świecą pełną mocą z uwagi na oszczędności. Jeśli tak nie jest to coś nie wyszło, dobrano za małą moc i za duże odległości między słupami. Często te przeliczniki stosowane przez producentów i projektantów są bardzo naciągane i moce LED zbyt małe. Zastępują stare oświetlenie, a potem jest ciemniej niż przed modernizacją. Tego się też obawiam na głównym ciągu wzdłuż linii tramwajowej (chociaż tam na odcinku od Gołonoga do Merkurego stare oświetlenie jest i tak wyjątkowo marne). Na rondach jest ok, na Kolejowej też, ale tam po jednej stronie jest nowe, a po drugiej zostawiono stare oświetlenie. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 10:33 |