![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2661
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM
PRZEJAZD KOLEJOWY PRZY UL. URBAŃSKIEGO ZOSTANIE W WEEKEND ZAMKNIĘTY Prace na przejeździe rozpoczną się w sobotę rano i potrwają do końca niedzieli. W czasie zamknięcia przejazdu – od godz. 7 w sobotę 15 października do godz. 23.59 w niedzielę 16 października – planowane są prace związane z przebudową systemu zabezpieczeń kolejowych. Znaki uprzedzające o całkowitym zamknięciu przejazdu – dla ruchu pojazdów i pieszych – zainstalowano na ulicach przyległych do ulicy Urbańskiego oraz przy wjeździe z al. Zagłębia Dąbrowskiego w ul. Folwarczną. W rejon ulicy Urbańskiego można będzie dojechać od strony ul. Granicznej i Cupiała. Dodatkowo do tej części miasta od piątkowego wieczoru można będzie także przejechać pod nowym tunelem w centrum. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2662
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
już można pod torami
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() tak naprawdę powinno to być już ze sto lat temu (pewnie wtedy na Konopnickiej), a ta część miasta wyglądałaby zupełnie inaczej -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2663
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 132 Dołączył: pią, 05 cze 09 Nr użytkownika: 3,346 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2664
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 49 Dołączył: sob, 17 mar 12 Nr użytkownika: 4,966 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mapy google trzeba zaktualizować:)
-------------------- =
|
|
|
![]()
Post
#2665
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
zdjęcia budynku dworca
![]() ![]() pisałem wiele razy, że w projekcie sam trochę bym zmienił, no ale tak było: ![]() ![]() ![]() a co do otwarcia to pierwszej nocy od strony Limanowskiego było ciemno jak w *****, zresztą na Kolejowej też nowe nie działały, ale tam były jeszcze częściowo stare. Następnego dnia oświetlenie miało być już uruchomione, więc wierzę, że tak się stało. i zdjęcia z centrum przed i po otwarciu ![]() Ja mam jedną nową, ale wielką uwagę: ![]() chodzi o to wyjście z tunelu na Konopnickiej. Od początku mówili, że to mega strome podejście to tylko tymczasowe, a tu tak wzmocnili skarpy jakby to miało zostać na stałe. W rzeczywistości jest jeszcze gorzej niż to widać na zdjęciach. Przecież są chyba jakieś normy pochylenia. Dla osób starszych jest mega problem i sam byłem kilka razy już świadkiem jak o tym mówili i narzekali. Na projekcie miało być przecież zupełnie inaczej. Podjazd miał być dłuższy i łagodniejszy a do tego miały być schody prowadzące do ulicy i przejścia dla pieszych. Ulica od zawsze stanowiąca połączenie południa i północy miasta została przecięta, a dla pieszych też nie ma dojścia, tak żeby iść sobie prosto Konopnickiej - trzeba albo w stronę Poniatowskiego tym stromym podejściem, albo w stronę Kolejowej łagodniejszym znowu bardzo daleko i potem wracać. W zimę będzie tam jeszcze weselej. Kto się zgodził na taką zmianę projektu? Gdzie są te schody???????????? Nadaje się to do rozwalenia. na graffiti nie trzeba było długo czekać: ![]() Mapy google trzeba zaktualizować:) ja zawsze zachęcam do porzucenia map Google. To są obecnie najgorsze mapy jeśli chodzi o PL. Nie ma sensu się z nimi użerać o zmiany i aktualizacje. Mieli dobry start w naszym kraju, a potem po przeniesieniu obsługi do Indii, zostało to zniszczone. Mega nieaktualne i masa błędów. Mieli nawet błędy z głównymi autostradami i na poprawę trzeba było nawet w takim przypadku długo czekać. Inne zmiany to raz na jakiś czas może coś uda ale w większości to nie realizują zgłoszeń przez lata. Złe przebiegi ulic, stare nazwy ulic sprzed 10 lat. A tu nie trzeba daleko szukać - zobaczcie jak wygląda zaraz obok przebieg łącznika Kolejowej i Poniatowskiego ![]() Najlepiej używać OpenSteertMap (w samochodzie np przez MagicEarth), z tym, że minus to brak aktualnego natężenia ruchu, a jeśli na tym też zależy to Targeo (Automapa) lub NaviExpert. Wszystko jest lepsze niż Mapy Google, nawet Bing, Here, czy TomTom albo na nim oparte mapy Apple. Te wymienione w ostatnim zdaniu to dłużej aktualziowane, ale przynajmniej nie mają tyle błędów co Google. Trzeba poczekać, ale jak już zaktualizują to w miarę ok. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2666
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To wyjście na Konopnickiej też mi się nie podoba. Pewnie będą ogłaszać ponownie przetarg na nową drogę do wiaduktu na Granicznej i wtedy to przebudują ale nikt nie wie ile to potrwa. Słabe rozwiązanie.
|
|
|
![]()
Post
#2667
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
odpowiedzialni ze strony miasta, jak i wykonawcy powinni zrobić sobie rozpoznanie w terenie i przejść się kilka razy w górę i w dół, najlepiej z rodzinami - rodzicami, a może i dziadkami jeśli mają jeszcze taką możliwość
![]() do tego rozpędzeni z góry rowerzyści, którzy będą jechali od Poniatowskiego w stronę Kolejowej a nie wjeżdżający do tunelu, mogą zrobić im tak ![]() Chyba świadomy człowiek, który wiedział jak to wygląda to by czegoś takiego nie zaakceptował. Pewnie patrzyli sobie ma mapkę i nie mieli wyobraźni jak to wyszło w terenie. I jeszce jedno: ![]() Może jeszcze odwodnienie nie jest skończone, ale mam nadzieję, że tak nie zostawią i cała woda po tych pochylniach nie będzie spływała do tunelu (do tego zwróćcie uwagę jaka szerokość tunelu przeznaczona dla pieszych - tak to to prawej stronie heh) Między Pogoriami rozwiązali to tak: ![]() kratki i koryta odpływowe na całej szerokości i to nie tylko jeden rząd przed samym tunelem ale już wcześniej. czy nie tak to powinno wyglądać? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2668
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
po otwarciu w sieci zaroiło się od zdjęć i filmików. Ten w pełni objechał i z komentarzem:
![]() ![]() Też zwraca uwagę na brak oznakowania i nowego pierwszeństwa na Konopnckiej / Limanowskiego. Dopiero niedawno zdjęto chociaż stare. Na Limanowskiego (między Konopnickiej a nowym rondem) ludzie przyzwyczaili się do parkowania na jezdni, w czasie gdy była ślepa i nie było tu ruchu. Jeśli sami się nie odzwyczają, w obawie o swoje samochody, to powinno się tam ustawić znaki i to wymusić. Na tym filmiku jeszcze akurat taki moment, że nie jest tak źle, ale zazwyczaj parkują nawet jednocześnie po obu stronach jezdni. Trzeba się co chwilę zatrzymywać, żeby omijać -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2669
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
film z postępami w Gołonogu
![]() i znowu chwilowe utrudnienia CYTAT UM PRZEJAZD KOLEJOWY W GOŁONOGU NA TRZY DNI ZOSTANIE ZAMKNIĘTY W sobotę, niedzielę i poniedziałek (22-24 października) przejazd kolejowy przy ulicy Parkowej zostanie zamknięty dla ruchu. W tym czasie linie autobusowe nr 604, 644, 656 i 903N będą kursować trasami objazdowymi. W Gołonogu trwa budowa wiaduktu kolejowego: jezdnie, chodniki i drogi rowerowe pod nim zastąpią uciążliwy przejazd przez tory ze szlabanami. Na razie jednak na podzieloną torami drugą stronę miasta można przejść i przejechać wybudowanym obok tymczasowym przejazdem. – Teraz przyszedł moment, w którym tymczasowy przejazd trzeba zamknąć, by dokończyć budowę toru nr 1 – mówi Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak-Mosty, która na zlecenie miasta i PKP PLK przebudowuje układ drogowo-torowy przy stacji w Gołonogu. W trzy dni ekipy Nowak-Mosty rozbiorą przejazd, podwyższą poziom terenu o kilkanaście centymetrów, ułożą podbudowę i szyny, a na końcu odbudują tymczasowy przejazd. Przejazd zostanie zamknięty w sobotę przed godz. 7 i ponownie otwarty w poniedziałek wieczorem. W rejonie skrzyżowania al. Piłsudskiego z ul. Tysiąclecia stanęły już tablice z sugerowanym objazdem w kierunku ul. Parkowej. Wyznaczono go ulicami: Tysiąclecia, aleją Zagłębia Dąbrowskiego, Folwarczną, Urbańskiego, Wróblewskiego, Podłęknicką, Topolową i Łęknice. Cztery linie autobusowe na trasach objazdowych Zamknięcie przejazdu przy Parkowej sprawi, że linie autobusowe nr 604, 644, 656 i 903N będą kursowały trasami objazdowymi. W praktyce w czasie prac w Gołonogu linia 604 pozostanie po jednej stronie torów, a linia 644 po drugiej. Linia autobusowa nr 656: w kursach do Ząbkowic po obsłudze przystanku Gołonóg Morcinka autobusy skręcą w lewo w aleję Zagłębia Dąbrowskiego, następnie pojadą ulicami: Graniczną, Cupiała, Furmana, Grunwaldzką, Wróblewskiego, Podłęknicką, a następnie włączą się na swoją stałą trasę przejazdu na ulicy Topolowej. Z obsługi wyłączone zostaną przystanki: Gołonóg Dworzec PKP, Gołonóg Wczasowa i Łęknica Parkowa. Do obsługi włączone zostaną przystanki: Gołonóg Aleja Zagłębia Dąbrowskiego, Dąbrowa Górnicza Łącząca, Dąbrowa Górnicza Dziewiąty, Dąbrowa Górnicza Trzydziesty, Podłęknice oraz Łęknice Niemcewicza. Kursy powrotne będą przebiegać analogicznie. Linia autobusowa nr 604: po obsłudze przystanku Łęknice Osiedle autobusy skręcą w lewo w ulicę Łęknice, następnie pojadą ulicami: Klonową, Wesołą, Topolową. Dalsza trasa przejazdu będzie przebiegać analogicznie (obsługiwane będą te same przystanki autobusowe, ale przeciwne stanowiska). Wyłączone z obsługi zostaną przystanki autobusowe: Łęknice Parkowa, Gołonóg Wczasowa, Gołonóg Dworzec PKP, Gołonóg Liceum, Gołonóg Osiedle, Gołonóg Kosmonautów, Gołonóg Zakład Energetyczny, Reden Aleja Majakowskiego, Reden, Dąbrowa Górnicza Aleja Róż oraz Dąbrowa Górnicza Centrum. Linia autobusowa nr 644: po obsłudze przystanku autobusowego Gołonóg Dworzec PKP autobusy zawrócą na rondzie przy skrzyżowaniu al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego (dawna Piecucha). Dalsza trasa przejazdu będzie przebiegać analogicznie (obsługiwane będą te same przystanki autobusowe, ale przeciwne stanowiska). Wyłączone z obsługi zostaną przystanki: Gołonóg Wczasowa, Łęknice Parkowa, Łęknice Osiedle, Podłęknice, Dąbrowa Górnicza Trzydziesty, Dąbrowa Górnicza Dziewiąty, Dąbrowa Górnicza Łącząca, Dąbrowa Górnicza Długosza, Dąbrowa Górnicza Konopnickiej oraz Dąbrowa Górnicza Pałac Kultury. Linia autobusowa nr 903N: – w kursach relacji Gołonóg Zajezdnia – Gołonóg Zajezdnia: po obsłudze przystanku autobusowego Łęknice Osiedle autobusy pojadą ulicami: Klonową, Wesołą, Topolową, Podłęknicką, Napierskiego, Folwarczną do włączenia się na stałą trasę przejazdu na alei Zagłębia Dąbrowskiego. Do obsługi włączone zostaną przystanki: Podłęknice, Dąbrowa Górnicza Trzydziesty, Gołonóg Aleja Zagłębia Dąbrowskiego oraz Gołonóg Dworzec PKP; – w kursach relacji Gołonóg Aleja Piłsudskiego – Gołonóg Zajezdnia: po obsłudze przystanku Gołonóg Aleja Piłsudskiego autobus pojedzie Aleją Zagłębia Dąbrowskiego, a następnie skręci w ulicę Graniczną, gdzie włączy się na stałą trasę przejazdu. Z obsługi wyłączone zostaną przystanki: Łęknice Osiedle oraz Dąbrowa Górnicza Trzydziesty. Do obsługi włączone zostaną przystanki: Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Aleja Zagłębia Dąbrowskiego. Całkowicie wyłączone z obsługi zostaną przystanki: Łęknice Parkowa i Gołonóg Wczasowa. We wtorek wymienione linie wrócą na stałe trasy. Bezpieczny przejazd pod torami Warte 67,5 mln zł prace przy budowie nowego układu torowo-drogowego – zlecone firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w 2023 roku. Na stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg powstały już dwa zewnętrzne perony, kończy się też budowa przejścia podziemnego pod torami. W miejscu rozebranego starego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej. Częścią nowego układu drogowego będą dwa ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Najważniejszą częścią nowego układu drogowo-torowego będzie wspomniany wiadukt kolejowy: jezdnie, chodniki i drogi rowerowe pod nim zastąpią uciążliwy przejazd przez tory ze szlabanami. można zauważyć, że w komunikacie nie ma już sprecyzowanego terminu zakończenia, a ogólnie "2023" -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2670
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Nowe wieści od prezydenta MB - przed dworcem będzie 8 krawędzi peronowych dla autobusów i oczywiście system SDIP.
Wiaty zamontowane zostaną na koniec - w przyszłym roku. Nie ma info czy to nowe standardowe metropolitalne, ale po takiej zapowiedzi to może jednak będą jakieś specjalne i większe. Mimo otwarcia "tunelu", dalej w mieście zostały stare tablice z objazdami. Na Limanowskiego autobusy, które teraz tam kończą zawracją już chyba na rondzie, a nie na tymczasowej pętli autobusowej. Porządkują też już teren po dawnej "bazie" i przez to chyba będzie już można dokończyć po tej stronie chodniki i drogę rowerową. Nie działa tu jeszcze nowe oświetlenie i jest całkowita ciemność. Przez tamten dawny zjazd na tymczasową pętlę i do dawnego zaplecza budowy chyba brakuje też jeszcze na końcu inwestycji słupów. Może dopiero gdy je uzupełnią to włączą na tym odcinku oświetlenie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2671
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tablice systemu SDIP wyświetlają w rogach napisy "Test systemu"
Na Limanowskiego dalej problemy z parkującymi samochodami. Wiele osób w sieci zgłaszało ten problem i prezydent MB miał zgłosić to straży miejskiej i widać tam byli, bo chyba jakiś porzucony pojazd ma naklejoną na szybę informację. Tam chyba może pomóc tylko zakaz postoju (niekoniecznie od razu zakaz zatrzymywania). Od jakiegoś czasu zabrali się za drugą stronę Limanowskiego - od ronda do wjazdu na parking. Przez to zamknięte jest skrzyżowanie z Robotniczą. Wreszcie też zajmują się wyjściem z tunelu na Konopnickiej, po północnej stronie. i takie ogłoszenie: CYTAT MOŻNA WYNAJĄĆ LOKAL NA DWORCU. PKP MA OFERTĘ DLA BIZNESU
Trwa przebudowa dworca kolejowego przy stacji w centrum. Po zakończeniu prac część pomieszczeń wynajmie w nim miasto. PKP zamierza także udostępnić lokal na działalność komercyjną. Przebudowa ruszyła w grudniu zeszłego roku. Budynek ma zostać oddany do użytku w I połowie 2023 r. W efekcie modernizacji obiekt odzyska dawny blask, a w środku znajdą się kasy biletowe, poczekalnia, toalety i powierzchnie biurowe, które od PKP wynajmować będzie miasto. Przeniesie się tam Dąbrowski Inkubator Przedsiębiorczości. W holu znajdzie się miejsce na automaty ze słodyczami czy napojami. Kolejowa spółka dysponuje jeszcze wolnym lokalem, który może zostać przeznaczony na działalność komercyjną. Pomieszczenie o powierzchni 24,6 m2 znajduje się na parterze, w środkowej części budynku. Miesięczna stawka najmu wynosi 150 zł brutto/m2, z opcją negocjacji. Lokal będzie w stanie deweloperskim, z możliwością własnej aranżacji. Dostępna będzie w nim energia elektryczna, woda, kanalizacja, ogrzewanie, a także zapewniony wywóz śmieci. Przed budynkiem ulokowany zostanie parking, znajdą się tam również stojaki rowerowe. Szczegółowych informacji o ofercie udziela Bianka Hadyk z PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami, tel: 691 500 853, e-mail:bianka.hadyk@pkp.pl Przedstawiciele PKP podkreślają, że na dworcu wdrożonych zostanie wiele rozwiązań przyjaznych środowisku: w budynku i jego otoczeniu zaprojektowano energooszczędne oświetlenie, natomiast pod ziemią zbiorniki do magazynowania wody deszczowej używanej do spłukiwania toalet. Ponadto planowane jest ocieplenie budynku od wewnątrz, ogrzewanie go z pomocą pomp ciepła, a także montaż stolarki okiennej i drzwiowej o niskim współczynniku przenikalności cieplnej. Ciekawostką będą ogrody deszczowe suche, które powstaną w sąsiedztwie budynku. Na powierzchni 256 m kw. zostanie zasadzonych około 2500 roślin, takich jak kosaciec syberyjski, krwawnica pospolita, mięta wodna, tojeść rozesłana czy skrzyp zimowy. Ich głównym zadaniem będzie wstępne filtrowanie wody opadowej, a także stopniowe jej uwalnianie do gleby. Przebudowa budynku dworca w Dąbrowie Górniczej jest jedną z blisko dwustu inwestycji realizowanych przez PKP w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Warte 15,62 mln zł brutto zadanie realizuje spółka Berger Bau Polska. Projekt przebudowy opracowała GPVT Pracownia Architektoniczna S.C. (...) -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2672
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jakoś u nas nie było jeszcze kilku zdjęć z Gołonoga
![]() zmienił się przebieg tymczasowej drogi z nowego ronda w stronę torów. Wcześniej było tak stromo, że autobusy tarły podwoziem, a jeden kiedyś się zawiesił i zablokował drogę i CYTAT Fakt Kto wymyślił takie cudo? Dąbrowscy urzędnicy zrobili mieszkańcom zjeżdżalnię zamiast chodnika Renata Cius-Rassek Data utworzenia: 2 listopada 2022, 8:55. Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej mają pod górkę, a władze miasta szczycą się nowym układem komunikacyjnym w mieście i likwidacją przejazdu kolejowego przy ul. Kolejowej w centrum Dąbrowy Górniczej. Zastąpił go podziemny tunel dla pieszych. Niestety Nobla z inżynierii, temu kto zaprojektował przejście i kto je odebrał. Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej: Jazda z górki na pazurki! Chodnik jest bardzo stromy. Mieszkańcy mają poważny problemy z podejściem do betonowego wąwozu. Boją się, co będzie, gdy przyjdzie mróz i zetnie asfaltową nawierzchnię. Dąbrowianie okrzyknęli nowe przejście torem saneczkowym albo skocznią. Na forach internetowych żartują, że można w mieście organizować zimowe igrzyska. Ale tak na poważnie nie jest im wcale do śmiechu. ? Trzeba się nieźle nasapać, zwłaszcza, gdy idziemy obładowani z zakupami. Po drugiej stronie torów mieszka sporo ludzi, którzy pieszo lub na rowerach przemierzają do centrum. Zastanawiam się jak mają pokonać te górkę osoby niepełnosprawne czy matki z wózkami dziecięcymi? To przejście zaprojektowały osoby, które nigdy tędy nie chodziły i nie chodzą ? podsumowuje Edyta Siuda (51 l.) z Dąbrowy Górniczej. Dąbrowscy urzędnicy odpowiadają: wszystkie normy zostały spełnione Urzędnicy tłumaczą, że przejście jest tymczasowe, ale wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną. ? Wszystkie normy przejść dla pieszych zostały zachowane ? tłumaczy Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Przyznaje, że nie można było wydłużyć podejścia, bo wzrosłyby koszty. W przyszłości planowana jest nowa droga i skorygowane zostanie fatalne przejście. ? Planujemy wykorzystać pieniądze z Polskiego Ładu na budowę łącznika ulicy Kolejowej z al. Zagłębia Dąbrowskiego. Poprowadzony zostanie wzdłuż torów, wtedy wykonamy nową pochylnię. Ogłosiliśmy dwa przetargi na budowę łącznika, ale nie wyłoniliśmy wykonawcy. Trwają procedury ? tłumaczy Bartosz Matylewicz, dodając, że inwestycja przy Kolejowej jest w dalszym ciągu w fazie budowy. Zostanie zakończona w marcu 2023 roku. ![]() te zdjęcia też tej stromizny zupełnie nie oddają i nie wygląda na nich to tak źle jak jest naprawdę. Coś tu nie gra. Po wypowiedzi rzecznika UM sprawdziłem datę tego artykułu i jest dzisiejsza, zdjęcia też aktualne, a wypowiedź jakby sprzed kilku miesięcy. Przecież dawno temu miasto zrezygnowało z tego dofinansowania z Polskiego Ładu. O jakie procedury chodzi? Nie dostali zgody na przedłużenie terminu realizacji ani na podzielenie na osobne zadania. Czyżby się coś zmieniło i nie wszystko stracone? Bez sensu ta wypowiedź. Jakie to ma znaczenie, że inwestycja w trakcie budowy, skoro przecież tak zostawią. No chyba, że się opamiętają, ale wtedy trzeba będzie niszczyć co zrobili. Nie byłoby tematu, gdyby ten łącznik miał powstać za kilka miesięcy, ale wtedy to po co i tak wzmacniali te skarpy płytami? Nie byłoby też tematu gdyby zbudowano z tej strony dodatkowe schody, tak jak było w projekcie. Zawalił ten kto się zgodził na zmianę projektu. I co z tego, że jest łagodne wyjście w stronę Kolejowej, w którą prawie nikt nie chodził. Jakieś 95% chodziło z przejazdu prosto Konopnickiej z i do centrum oraz w stronę Poniatowskiego. To się może zmienić, gdy powstanie taka jak jest w planach FPŻ. Gdy będzie gołoledź to można tam postawić jakąś stałą budkę dla ratowników ![]() A i przydałaby się na dole ławka dla starszych aby zebrali siły przed atakiem szczytowym, a w drugą stronę dla kontuzjowanych oczekujących na pomoc ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2673
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
filmiki:
- z Gołonoga ![]() - z Centrum ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2674
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ Ogladałem już jakiś czas temu. Cieszy postęp przy dachu budynku dworca - chyba chcą przykryć do zimy.
|
|
|
![]()
Post
#2675
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
nowe zdjęcia:
dworzec ![]() Gołonóg ![]() Widać, że powoli zbliża się koniec utrudnień kolejowych (no może jeszcze zostanie w bliższej przyszłości jakieś ograniczenie prędkości ze względu na trwające prace w Gołonogu) i bliskie przywrócenie drugiego toru. Liczę, że od grudniowego rozkładu przybędzie wiele połączeń. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2676
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ Raczej nie przybedzie bo ma ruszyc remont odcinka Katowice - Będzin ale nie wiem czy to będzie już czy za chwilę.
|
|
|
![]()
Post
#2677
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Niestety, przewidziane jest zamknięcie jednego toru między Sosnowcem Głównym a Zawodziem i zaś wszystko w p...u strzeli!
![]() Nawet nocy pociąg TLK "Karkonosze" dalej od grudnia będzie jechał objazdem i omijał DG! |
|
|
![]()
Post
#2678
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
no to mnie zasmuciliście ostatnio nie jestem na bieżąco z przebudową Będzin - Katowice. Gdzieś zgubiłem się na etapie przetargu i przecieków z otwarcia. Potem miały być chyba jakieś aukcje. Nie trafiłem jeszcze na info w sprawie podpisania umów. Miałem nadzieję, że na tak ważnym szlaku jakoś to zorganizują i najpierw wybudują nowe tory a potem modernizują obecne. Oczywiście nowe obiekty, rozjazdy, ale miałem nadzieję że to będą jakieś krótkie ograniczenia. Z tego co piszecie to może być problem na lata, bo wiemy jak wyglądają często takie inwestycje PKP. Gdy znowu to skończą to pewnie wezmą się za kolejny odcinek - Będzin - Zawiercie. No to kiedy się doczekamy? Mimo to trzeba się jakoś cieszyć, bo każda inwestycja przybliża nas do SKM. Jeszcze czeka nas odbudowa linii - DG - Strzemieszyce. Ciekawe czy tu też będą utrudnienia dla linii nr 1, czy tylko np ograniczenie prędkości na czas robót na sąsiednim odbudowywanym torze. były jeszcze fotki z przebudowy w centrum ![]() Trwa porządkowanie terenu w wielu miejscach, żeby potem pewnie nie niszczyć ciężkim sprzętem nowych chodników itp. Tam gdzie się już zazieleniło od razu kończy się ten księżycowy krajobraz. Niedawno widziałem, że kładli asfalt na drogach rowerowych w okolicach UP. ![]() żal jak się to widzi, ten wąski chodnik. Nawet matka z dzieckiem nie pójdzie obok siebie, a jak się wymijać? Co z tego, że dobra droga rowerowa, gdy piesi będą na nią zmuszeni wchodzić Mało było miejsca po prawej, że się nie dało? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2679
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
^^
CYTAT Co z tego, że dobra droga rowerowa, gdy piesi będą na nią zmuszeni wchodzić Mało było miejsca po prawej, że się nie dało? Co z tego, że droga rowerowa jest tak szeroka, jak super pro pedalarze na swoich kolarzówkach będą cisnąć po ulicy, bo wstyd po drogach rowerowych. A co do samego chodnika to zawsze jest jeszcze chodnik po drugiej stronie drogi. Tragedii nie ma, choć faktycznie mogłyby być szersze te chodniki. Pewnie i tak zrobią tam ciąg pieszo-rowerowy więc wszystko się wymiesza tak czy siak -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2680
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 132 Dołączył: pią, 05 cze 09 Nr użytkownika: 3,346 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Oj prawda. Nowym odcinkiem kolejowa/wiadukt jechałem już naście razy i 1 raz widziałem jak rowerzysta jechał ścieżka a 4 razy jechali drogą, rownolegle do ścieżki. Nawet dzisiaj za takim cymbałem jechałem.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 08:12 |