![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2601
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Super, oby nowy system działał sprawnie. Ciekawe czy zostaną też gabloty na papierowe rozkłady. Papierowe rozkłady wiszą w gablotach. Na rondzie Kościuszki/Kolejowa układają krawężniki. Na rondzie na Korzeńcu ubijają podbudowę pod ścieżki rowerowe i chodniki -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2602
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mam nadzieję że wszystkie linie które kończyły w Centrum lub przy UP teraz będą kończyć na Dworcu PKP lub przez niego przejeżdżać, oczywiście część z nich pojedzie prosto Sobieskiego zapewne. Co do 604/644 to liczę że te ograniczenia są tylko z wyniku robót praktycznie w całej DG i jak się wszystko zakończy to wróci stała częstotliwość.
To centrum przesiadkowe powinno być takim hubem między przesiadką pociąg - autobus - samochód, pod warunkiem gdy będzie się zatrzymywać więcej pociągów dalekobieżnych. |
|
|
![]()
Post
#2603
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mam nadzieję że wszystkie linie które kończyły w Centrum lub przy UP teraz będą kończyć na Dworcu PKP lub przez niego przejeżdżać, oczywiście część z nich pojedzie prosto Sobieskiego zapewne. Co do 604/644 to liczę że te ograniczenia są tylko z wyniku robót praktycznie w całej DG i jak się wszystko zakończy to wróci stała częstotliwość. To centrum przesiadkowe powinno być takim hubem między przesiadką pociąg - autobus - samochód, pod warunkiem gdy będzie się zatrzymywać więcej pociągów dalekobieżnych. A czy jest jakaś wizualizacja tego Centrum Przesiadkowego przy dworcu?? |
|
|
![]()
Post
#2604
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 3 Dołączył: pią, 22 lip 22 Nr użytkownika: 6,371 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A czy jest jakaś wizualizacja tego Centrum Przesiadkowego przy dworcu??
Cz?owieku pierwszy raz tu jestes? Jaka wizualizacja? Czego??? Centrum przesiadkowe??? To tylko wzniosla nazwa nic wiecej. Kilka parkingow dla samochodow wiata przystankowa i parking dla rowerow. Oczywiscie jeszcze barierki smietniki i ławki. Chcialbyś to ogladać?? Tak samo wzniosle słowa to "obwodnica centrum" buu haha wąziutka dróżka dwa autobusy sie nie miną.. Albo jak tunel co będzie zwykłym wiaduktem.. I przy takiej ciemnocie wciskanel ludziom zwęża sie wszystkie jezdnie w dabrowie z trzech pasow na dwa a z dwoch na jeden likwiduje bezpieczne kladki i przejscia dla pieszych robiac przejscia przez jezdnię i znowu robiąc z ludzi glopich cofamy sie w rozwoju a im sie mowi ze to nowocesne i ekologiczne.f Ten post edytował RAKO12 śro, 17 sie 2022 - 23:47 |
|
|
![]()
Post
#2605
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mam nadzieję że wszystkie linie które kończyły w Centrum lub przy UP teraz będą kończyć na Dworcu PKP lub przez niego przejeżdżać, oczywiście część z nich pojedzie prosto Sobieskiego zapewne. Co do 604/644 to liczę że te ograniczenia są tylko z wyniku robót praktycznie w całej DG i jak się wszystko zakończy to wróci stała częstotliwość. To centrum przesiadkowe powinno być takim hubem między przesiadką pociąg - autobus - samochód, pod warunkiem gdy będzie się zatrzymywać więcej pociągów dalekobieżnych. A czy jest jakaś wizualizacja tego Centrum Przesiadkowego przy dworcu?? ![]() Jest taka wizka, przy czym w dokumentacji projektowej zatoki były pod kątem mniej więcej 30-45 stopni do budynku dworca, więc trochę inaczej. Jak będzie finalnie, dowiemy się pewnie jak ułożą chociaż krawężniki ![]() Ten post edytował warius czw, 18 sie 2022 - 09:33 |
|
|
![]()
Post
#2606
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
no a taka była wcześniejsza wersja i tak jest dalej na mapie OSM:
![]() Na nowszej wersji, która wrzucił Warius, widać jakby przystanki były w przeciwną dla siebie stronę i dzięki temu wiadomo by było w którym kierunku jedzie autobus i oddzieliłyby się od siebie. NIe wiem czy do tego można przywiązywać wagę, bo na wizualizacjach inwestycji w DG mamy wiele uproszczeń a czasami i błędów. Najlepszy jest ten las wokół budynku dworca ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2607
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mogliby chociaż zrobić coś takiego jak w Pszczynie, bardzo fajnie to wygląda w rzeczywistości
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#2608
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
fajna ta duża przestronna wiata. U nas pewnie postawią zwykłe przystankowe ![]() W wielu centrach przesiadkowych buduje się wielkie zadaszenia, często nad całością, a rzadko dobrze to wygląda. U nas wystarczyłoby takie coś jak z tej Pszczyny. Będzie zbudowana poczekalnia po zachodniej stronie dworca, ale to głównie raczej dla oczekujących na pociągi przy peronie 1. CYTAT nasze miasto Przyspieszają prace przy budowie tunelu i nowych rond w Dąbrowie Górniczej. We wrześniu kierowcy odetchną, jadąc nową drogą Wyraźnie przyspiesza budowa pierwszego w mieście tak ważnego tunelu pod torowiskiem kolejowym w centrum Dąbrowy Górniczej. Prace trwają niemal cały czas, ale nie ma się czemu dziwić, bo miasto zapowiadało, że kierowcy pojadą nim jeszcze w wakacje. Okazało się jednak, że ma się to stać w pierwszej połowie września. (...) zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2609
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 49 Dołączył: sob, 17 mar 12 Nr użytkownika: 4,966 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na wrzesień planowane jest otwarcie tunelu plw centrum? No nie wiem.
Macie informacje jak wygląda otwarcie ronda za zieloną? -------------------- =
|
|
|
![]()
Post
#2610
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
miałem pytać na forum, czy ktoś coś wie, co z tunelem na Konopnickiej po wieczornej ulewie, bo tam największe zagrożenie zalewaniem, a woda spływa z dużego terenu przez te pochylnie rowerowe.
Już jest wyjaśnienie: CYTAT UM (...) Jedna z interwencji dotyczyła też odpompowania wody z budowanego tunelu dla pieszych i rowerzystów na ul. Konopnickiej. ? Prace w tym rejonie wciąż są prowadzone, a sam tunel nie jest jeszcze podłączony do kanalizacji. Obecnie wykonawca jest na etapie budowy tłoczni, która będzie odpowiedzialna za odwodnienie tunelu. Do czasu jej uruchomienia tunel odwadniany jest tymczasowymi pompami, które nie podołały odpompowaniu ilości wody, jaka spadła w trakcie nocnej ulewy ? informuje Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych. ![]() widać, że nie poradzili sobie z tym już w nocy. Nie ma alternatywy i teraz trzeba w takich przypadkach chodzić przez tory, w tym dzieci, pociągi jeżdżą już na tym łuku szybciej niż dawniej, a dopiero przyspieszą bardziej, gdy nie będzie już zmiany toru. W przyszłości pewnie ogrodzą, zresztą ogrodzenie było tu przed inwestycją. Od jakiegoś czasu po wykopaniu nowego wyjścia od strony Kolejowej nie widziałem, żeby się tam coś działo. A taka sytuacja z nowym zadaszeniem peronu - znalezione na fb (chyba trzeba się zalogować) ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2611
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
I co - będzie na środę, jak obiecywał wykonawca?
![]() W piątek wieczorem przejechałem pierwszy raz na rowerze nowym "tunelem", tak było: ![]() ![]() pracowali też w sobotę. Postępy widać, wypełnili te wnęki w tunelu, ale jeszcze do wykończenia ściany tunelu. Krawężniki jak widać, ale jeszcze wielu brakuje, do tego nie było jeszcze dla chodników i dróg rowerowych. Doszedł słup na rondzie na Limanowskiego i przygotowane pierwsze wpusty dla studzienek na Limanowksiego, tam gdzie brakuje jesczez ostatniej warstwy asfaltu. A tak wygląda po ulewie ![]() ^^^ to może być na rękę wykonawcy, będzie wytłumaczenie A w sprawie dachu na peronie: CYTAT nasze miasto
Zadaszenie na nowym peronie w Dąbrowie Górniczej - przecieka! Wystarczyła większa ulewa. Co dalej? Nowe zadaszenie na nowym dąbrowskim peronie stacji kolejowej w śródmieściu Dąbrowy Górniczej przecieka. Woda leje się w najlepsze. Przekonali się o tym pasażerowie, którzy w miniony weekend znaleźli się w tym miejscu podczas ulewy, połączonej z burzą. Co dalej? W Dąbrowie Górniczej trwa obecnie ogromna inwestycja ? budowa centrum przesiadkowego przy remontowanym dworcu PKP (w ramach osobnego przedsięwzięcia zajmuje się tym firma Berger-Bau) oraz nowego tunelu pod torowiskiem kolejowym wraz z dwoma rondami oraz obwodnicą śródmieścia. Ekipy budowlane firm Nowak-Mosty oraz Complex uwijają się tu od 2021 roku, a całe przedsięwzięcie powoli zmierza do końca, bo wszystko ma być gotowe w pierwszym kwartale 2023 roku. Za budowę dróg i tunelu odpowiada miasto, a za przebudowę peronów, przejść do nich, wymianę na sporym odcinku torów kolejowych PKP. Inwestycja nie została więc jeszcze zakończona, ale pasażerowie mogą już korzystać z peronów. Jadą codziennie do Katowic, Gliwic czy Częstochowy. I to właśnie ich spotkała tutaj w minioną niedzielę taka niezbyt miła niespodzianka. Oczekując na peronie w centrum na pociąg musieli schronić się przed ulewą i burzą. A tymczasem z dachu zadaszenia lała się na nich woda, co uwiecznił na filmie jeden z pasażerów. To faktycznie dość niespodziewana sytuacja, bowiem na peronie awizowane było już zakończenie prawie wszystkich prac. Dąbrowianie zdają sobie sprawę z tego, że formalnie inwestycja nie jest oddana do użytku, więc jak podkreślają z dwojga złego, dobrze, że dach zadaszenia na peronie zaczął przeciekać teraz, a nie wtedy, kiedy ekipy budowlane już dawno byłyby spakowane. Choć jest oczywiście okres gwarancji, więc usterka zostałaby i tak usunięta, ale to dodatkowe kłopoty dla wszystkich. Będą monitorować sytuację, bo na razie nie wiadomo, skąd te problemy Zapytaliśmy więc PKP, do dalej z wadliwym zadaszeniem i kiedy woda nie będzie już przeciekać? - Wiaty na peronie w Dąbrowie Górniczej zostały dokładnie sprawdzone. Dokonano przeglądu stanu odwodnienia dachu wiaty peronowej oraz połączeń rynien z rurami. Nie stwierdzono nieszczelności i uszkodzeń, które mogłyby mieć wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu odwodnienia dachu ? mówi Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Aby sprawdzić działanie odwodnienia w czasie obfitych opadów deszczu, wykonawca założy monitoring. Sytuacja będzie na bieżąco sprawdzana i monitorowana. Prace przy odwodnieniu stacji Dąbrowa Górnicza nie zostały jeszcze zakończone ? dodaje. Na razie trzeba więc zdiagnozować dokładnie usterkę, która sprawia, że woda cieknie na peron. A potem ją usunąć. - Najlepiej przed kolejną nawałnicą, która pojawi się w Dąbrowie Górniczej ? mówią zgodnie dąbrowianie. ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2612
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2613
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
tak tamto zdjęcie z peronu w centrum to jeszcze słabszy deszcz sprzed jakiegoś czasu, a nie ostatnia ulewa. Tymczasem postępy są, ale jak można było przypuszczać wykonawca znowu nie dotrzymał terminu wakacyjnego. Przy Kolejowej wczoraj jeszcze po godz 18 lali beton. Na Kolejowej układają ponownie te rozebrane nowe krawężniki, o rozbiórce których pierwszy chyba informował kiedyś Warius. Widziane z daleka także nie wiem dokładnie. Jeśli nie usuwali fragmentu asfaltu (układają z kilkadziesiąt cm od niego) to od nowa układają bliżej torów kolejowych i jezdnia będzie szersza niż wcześniej. Na rondzie na Korzeńcu ułożyli krawężniki dla drogi rowerowej też na brakującym fragmencie, który wcześniej pominęli (prywatny ogrodzony teren). Są już tam słupki na oznakowanie. Brakuje nawierzchni dróg rowerowych i chodników, i ostatniej warstwy asfaltu. W okolicach tunelu i rond przy nim przybyło krawężmików drogwych i niewiele ich już brakuje, za to dalej nie ma nowych dla chodników i dróg rowerowych. Przybyło przygotowanych studzienek. W ciągu kilku najbliższych dni chyba będą mogli układać asfalt. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2614
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Przynajmniej teraz robią. Nie dość, że do 18, to codziennie widać jakieś zmiany. W porównaniu z ostatnimi 12 miesiącami można mieć nadzieje, że jednak skończą
![]() |
|
|
![]()
Post
#2615
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 49 Dołączył: sob, 17 mar 12 Nr użytkownika: 4,966 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na rondzie przy Shell / Moya też widać że coś się dzieje.
-------------------- =
|
|
|
![]()
Post
#2616
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT fb MB Trwa asfaltowanie jezdni pod tunelem i układu komunikacyjnego w rejonie dworca w centrum Miasto Dąbrowa Górnicza. Wszystko jest na dobrej drodze, by jeszcze we wrześniu przejazd tunelem był możliwy. zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2617
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 215 Dołączył: wto, 04 kwi 06 Skąd: DG - korzeniec Nr użytkownika: 198 GG: 105879 ![]() |
pod wieczór dało się już normalnie przejechać rowerem - cały asfalt pod wiaduktem jest położony (pierwsza warstwa)
|
|
|
![]()
Post
#2618
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2619
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
a tak było wczoraj:
![]() na ujęciu widać tylko część sprzętu. Połączyli się asfaltem z Limanowksiego (w kierunku Konopnickiej) oraz z nową drogą w kierunku Korzeńca. Pod tunelem kładli drugą warstwę asfaltu, Zostanie jeszcze do położenia 3 - ścieralna. Wyrównywano skarpy. a w Gołonogu: CYTAT FB Nowak-Mosty Tu powstaje 200-metrowy peron nr 1 wraz z przejściem podziemnym i szybami windowymi ?? Windy umożliwią korzystanie z przejścia pod torami osobom o ograniczonej możliwości poruszania się ?? Obecnie trwają prace związane z budową wyjścia schodowego i szybu windowego segment S1 przejścia pod torami. Zabetonowano płytę ustroju nośnego wiaduktu kolejowego. Równocześnie prowadzone są prace na przepuście RBN1 pomiędzy komorami rewizyjnymi 3 a 4. W części torowej kontynuujemy budowę odwodnienia torowiska oraz prowadzimy prace wykończeniowe na peronie nr 1 - opowiada dla Was kierownik robót mostowych Pan Maciej Woźniak ?? Jesteśmy generalnym wykonawcą tej inwestycji z peronami tam coś namieszane. Przyjmuje się zazwyczaj, że peron nr 1 znajduje się przy budynku dworca, a tu w projekcie jest chyba odwrotnie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2620
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto Nowy tunel w Dąbrowie Górniczej coraz bliżej. Pojedziemy nim we wrześniu? Jak postępują prace w centrum? Dąbrowianie śledzą codziennie postępy na budowie pierwszego tunelu drogowego pod linią kolejową, który powstaje w śródmieściu. Na przedłużeniu ulicy Kościuszki w stronę ul. Limanowskiego pojawiła się już pierwsza warstwa asfaltu, co pozwoliło niektórym na sprawdzenie, jak też ta nowa budowla aktualnie się prezentuje. Pierwotnie otwarcie przejazdu pod torami kolejowymi awizowane było w sierpniu, ale ostatecznie inauguracja zapowiadana jest na wrzesień. O ile oczywiście nie pojawią się jakieś nieprzewidziane komplikacje. Nowy tunel jest integralną i najważniejszą dla kierowców częścią całej inwestycji, związanej z budową nowego centrum przesiadkowego w centrum Dąbrowy Górniczej, a także nowego układu komunikacyjnego. Ten ma bowiem pozwolić m.in. na ominięcie ul. Sobieskiego oraz Królowej Jadwigi i umożliwienie podróżowania po mieście bez konieczności wjeżdżania do ścisłego centrum. - Wszystko jest na dobrej drodze, by jeszcze we wrześniu przejazd tunelem był możliwy - poinformował Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Jak dodaje przed zapowiadanym otwarciem przejazdu w wakacje powstrzymały miasto kwestie kolejowe i prace konstrukcyjne związane z budową tunelu, przez co drogowcy dopiero w sierpniu mogli wkroczyć do akcji. - Zgodnie z umową cała inwestycja miała się zakończyć w pierwszym kwartale 2023 roku i z pewnością termin ten nie zostanie przekroczony. Staraliśmy się przyspieszyć otwarcie tunelu, jednak pewnych kwestii technologicznych i organizacyjnych nie byliśmy w stanie ?przeskoczyć?. Nie pomagały w tym też warunki atmosferyczne - podkreślił Marcin Bazylak. - Proszę pamiętać, że gdyby to były ?jedynie? przebudowy dróg, to moglibyśmy sobie pozwolić na więcej możliwości w organizacji ruchu. Zamknięcia często są wymuszone postępem prac związanym z zakresem tramwajowym i kolejowym. Inwestycje są zależne od naszych partnerów PKP PLK, PKP S.A. oraz Tramwajów Śląskich. Staramy się jak najsprawniej przeprowadzić miasto przez ten najtrudniejszy moment inwestycji i wierzę, że z każdym dniem będzie lepiej. Proszę o wyrozumiałość i cierpliwość - dodał. Przed weekendem położona została pod tunelem i na nowych rondach pierwsza warstwa asfaltu. W poniedziałek 5 września trwały natomiast prace m.in. przy układaniu podbudowy nowych chodników oraz drogi rowerowej. Być może trzeba będzie jeszcze wykonać pewne prace wewnątrz samego tunelu. - Wraz z otwarciem drogi pod wiaduktem planujemy jednocześnie dopuścić do ruchu także nowy układ drogowy, obejmujący rondo przy ulicy Korzeniec i Robotniczej, rondo przy ulicy Limanowskiego oraz rondo przy ulicy Kościuszki z połączeniem do centrum Dąbrowy Górniczej ? informuje Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. To ma ułatwić szybki i bezpieczny dojazd m.in. do Parku Zielona, terenów rekreacyjnych nad Pogorią III, będzińskiej Łagiszy, a także dzielnic Trzydziesty, Dziewiąty oraz dalej, w kierunku Łęknic. Obecnie wszyscy muszą korzystać z wytyczonych objazdów, a te są dość odległe. Nowe parkingi, drogi, perony, a potem dworzec W ramach całej inwestycji powstaną też m.in.: parkingi po obu stronach torów ? przy ul. Kościuszki i Limanowskiego ? łącznie 375 miejsc; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą od strony ul. Poniatowskiego autobusy; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą. W ramach prac przebudowane zostały także perony i tory przy stacji. Remont przeszła ul. Kolejowa, gdzie powstało uzbrojenie i kanalizacja, położona została nowa nawierzchnia, będzie droga rowerowa, odnowione zostały chodniki i oświetlenie. Wszystko ma być gotowe w pierwszym kwartale 2023 roku. Za 229 mln zł całe przedsięwzięcie wykonuje konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Inwestycję realizuje wspólnie miasto i PKP PLK S.A. Jego realizację zasilają unijne fundusze, w wysokości przeszło 56 mln 566 tys. zł, pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Do tego dofinansowanie pozyskane z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, wynoszące 26 mln zł ? 10 mln zł w 2020 r. i 16 mln w tym roku. Zewnętrzne wsparcie sięgnie łącznie ponad 82,5 mln zł. Jednocześnie trwa przebudowa dworca PKP w śródmieściu, którą zajmuje się firma Berger Bau z Wrocławia. Warta prawie 15 mln zł umowa została podpisana 15 listopada i od tego dnia liczony jest termin realizacji prac. To 65 tygodni. Wszystko ma być gotowe w pierwszej połowie 2023 roku. Miasto, po zakończeniu tej inwestycji, wynajmie na dworcu ponad 280 metrów kw. powierzchni. nowe zdjęcia z Gołonoga ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 05:03 |