![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#261
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
QUOTE ![]() Obietnica ministra transportu: na szybki obiad będziemy mogli skoczyć do Krakowa dziś Po nowym torowisku pociągi będą mknąć z prędkością 200 kilometrów na godzinę. W ten sposób dojazd z Katowic do stolicy Małopolski trwać może... 30 minut. Umowę w tej sprawie podpisał właśnie minister transportu Jerzy Polaczek i zarząd PKP. - Pieniądze na tę inwestycję pochodzić będą z europejskiego Funduszu Spójności - powiedział nam wczoraj minister Polaczek. - Podpisana między mną a PKP umowa w tej sprawie w praktyce przesądza o realizacji tego przedsięwzięcia. Nowe torowisko na odcinku Zabrze - Kraków jest fragmentem kolejowej trasy europejskiej E-30, przebiegającej w Polsce od granicy z Niemcami, przez Wrocław, Opole, Gliwice aż do Krakowa. Do tej pory odcinek między Zabrzem a Krakowem, z powodu spodziewanych ogromnych kosztów jego wykonania (około 40 obiektów mostowych) znajdował się na liście rezerwowej. Teraz, kiedy ogłoszono, że Euro 2012 odbędą się w Polsce, a Chorzów i Kraków mogą być arenami mistrzostw, zdecydowano o przesunięciu środków i realizacji w pierwszej kolejności specjalnego połączenia między stolicami Górnego Śląska i Małopolski. - Na tym odcinku supernowoczesne składy zespolone, które planujemy kupić, będą mogły rozwijać prędkość nawet 200 kilometrów na godzinę - mówi minister Polaczek. - Konwencjonalne pociągi ekspresowe będą natomiast mogły jeździć z prędkością 160 kilometrów na godzinę. W praktyce oznacza to, że mieszkańcy aglomeracji, mający dwie godziny wolnego czasu, będą mogli wybrać się pod Wawel nawet na obiad. Przypomnijmy, że dzisiaj nawet najszybsze pociągi odcinek między Krakowem a Katowicami pokonują w 1,5 godziny. Na niektórych fragmentach trasy torowisko jest na tyle zniszczone, że składy zwalniają do 40 kilometrów na godzinę. Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych, jest jednak bardziej ostrożny, gdy mówi o szybkim połączeniu Katowice-Kraków. - Rzeczywiście, taka umowa została zawarta - potwierdza Krzysztof Łańcucki. - Teraz trzeba ogłosić przetarg i wyłonić wykonawców. To są zawsze bardzo trudne sprawy. Witold Pustułka - Dziennik Zachodni -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#262
|
|
![]() Dąbrowa G ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 626 Dołączył: wto, 15 lis 05 Skąd: PL Nr użytkownika: 168 Płeć: Mężczyzna GG: 3563765 Skype: syzio0 ![]() |
A te torowisko leży także na terenie DG i zatrzymuje się u nas?
|
|
|
![]()
Post
#263
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
wlasnie nie, pewnie przez Myslowice
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#264
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Pewnie tak jak napisałeś, przez mysłowice... Znowu nas wszystko mija szerokiem łukiem....
-------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#265
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() Ruszyła akcja „Bezpieczny przejazd. Zatrzymaj się i żyj!” dziś Do czterech wypadków i kilkunastu kolizji doszło w tym roku na przejazdach kolejowych w województwie śląskim. Zginęła w nich jedna osoba. W latach 2004-2006 w całej Polsce pod kołami pociągów zginęły aż 104 osoby. Bo droga hamowania pociągu, jadącego z prędkością 100 km na godzinę wynosi aż 700 metrów. - Z doświadczenia wiemy, że do kolizji i wypadków częściej dochodzi podczas wakacji, kiedy ludzie całymi rodzinami podróżują po Polsce - przyznaje Włodzimierz Leski, rzecznik oddziału regionalnego Polskich Linii Kolejowych (PLK) w Katowicach. Dlatego PLK po raz trzeci w wakacje organizuje kampanię "Bezpieczny przejazd. Zatrzymaj się i żyj". - Nie chcemy karać kierowców, ale ich przestrzegać - tłumaczy Leski. I dodaje, że nie wolno jeździć "na pamięć". Do wypadku z takiego właśnie powodu omal nie doszło kilka tygodni temu w katowickiej dzielnicy Zarzecze, gdzie zepsuły się rogatki i trzeba było postawić znak "stop". Do DZ zadzwoniła wówczas Czytelniczka, która przyznała, że nie zwróciła uwagi na znak i przejechała tuż przed pociągiem... Od wczoraj przy najniebezpieczniejszych przejazdach w naszym regionie spotkać możemy policjantów i Straż Ochrony Kolei. Rozdają kierowcom oraz najmłodszym pasażerom ulotki i gadżety promujące bezpieczne zachowanie podczas przejeżdżania samochodem, rowerem lub po prostu w czasie przechodzenia przez tory. Na razie posterunki spotkać można było w Mysłowicach, w Strzybnicy, dzielnicy Tarnowskich Gór, w Radzionkowie i Rybniku. - Będziemy stać właśnie tam, gdzie kierowcy najczęściej łamią przepisy - zapowiada Leski. Najgroźniejsze przejazdy w województwie Nowy Bieruń, ul. Wawelska (linia Oświęcim-Mysłowice) Imielin, ul. Brata Alberta Pszczyna, ul. Bieruńska i Katowicka Gliwice Łabędy, ul. Nałkowskiej i Starowiejska Gliwice Sośnica, ul. Sikorskiego Kamień, ul. Robotnicza Zdzieszowice, ul. Góra Św. Anny-Chrobrego Dąbrowa Górnicza, ul. Konopnickiej i ul. Majewskiego Częstochowa, ul. Bugajska Herby Piasek, DW 906 Tarnowskie Góry Strzybnica, DK 11 Nastawnia w Lublińcu (wzdłuż trasy kolejowej Kalety-Wrocław) Do kolizji w tym roku doszło już na szlaku Pszczyna - Kobiór, na tzw. posterunku odgałęźnym Wyczerpy - Częstochowa, na szlaku Częstochowa Towarowa - Poraj i Poraj - Myszków. (dn) - Dziennik Zachodni Nie slyszalem od lat o wypadku na Konopnickiej. Ale dawno temu zdarzaly sie dosc czesto potracenia a wlasciwie przejechania ludzi. Duzo osob przechodzi ten przejazd na piechote albo na rowerach i malo kto czeka gdy jest zamkniety (w tym i ja najczesciej przechodze ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#266
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
QUOTE bedzie musialo tam powstac przejscie dla ludzi a od lat nie ma w bardzo uczęszczanym miejscu - przedłużenie Podłęknickiej od skrzyzowania z Wróblewskiego w strone torów, po drugiej stronie garaże i MZUiM. Wiele osób tam chodzi cały rok - działkowcy, mieszkańcy Łęknic. Często starsze osoby mające problemy z przejściem przez tory, czasem z rowerami, tobołkami jakimiś, muszą przenosić przez tory na raty. Miejsce niebezpieczne, gdyż przechodząc od Podłęknickiej nie widać i nie słychać czy jedzie coś od Ząbkowic , gdy IC lub pospieszny są schowane i akurat mijają peron w Gołonogu - wylatują z wielka prękościa i w kilka sekund są w okolicach przejścia ![]() Często tamtędy przechodzę i już nieciekawe sytuacje widziałem, choć wypadku na szczęście nie przypominam sobie... ![]() |
|
|
![]()
Post
#267
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 414 Dołączył: pią, 18 cze 04 Skąd: Miner's Oak Forest City Nr użytkownika: 102 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie slyszalem od lat o wypadku na Konopnickiej. Ale dawno temu zdarzaly sie dosc czesto potracenia a wlasciwie przejechania ludzi. Duzo osob przechodzi ten przejazd na piechote albo na rowerach i malo kto czeka gdy jest zamkniety (w tym i ja najczesciej przechodze ![]() Mniejsza liczba wypadków wynika pewnie z tego, że obecnie jest dużo mniejszy ruch i krócej się czeka na przejście/przejazd przez torowisko. Kiedyś jeździło dużo więcej pociągów, zwłaszcza towarowych i dodatkowo często przejazd był zamykany na kilkanaście minut z powodu przetaczania wagonów. Kusiło więc aby przebiec, co często kończyło się tragicznie. Teraz najbardziej "wypadkowym" miejscem to chyba jest rejon wiaduktu - miejsce, które wybrali sobie ludzie zdesperowani, aby pożegnać się z życiem... A w tą DTŚ-kę to ja już przestaję wierzyć, wszystko wygląda na to, że nas chcą wyru...ć. -------------------- "Piorunochron na szczycie wieży kościelnej jest najlepszym dowodem na to, że wszyscy miewamy wątpliwości..."
|
|
|
![]()
Post
#268
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 215 Dołączył: wto, 04 kwi 06 Skąd: DG - korzeniec Nr użytkownika: 198 GG: 105879 ![]() |
Przede wszystkim niech zatrudnią tam kompetentne osoby do zamykania i otwierania przejazdu.
Kilka lat temu, jeszcze przed remontem jechałem ostrożnie przez dziury, kobieta nie patrząc czy ktoś jedzie zamknęła mnie w środku - całe szczęście, że w tamtym miejscu jest kawałek od torów do szlabanu. Dodam jeszcze, że znajomym przytrafiła się identyczna sytuacja. Jeszcze wcześniej było jeszcze ciekawiej - kobieta pracująca w nocy szła spać i najczęściej po 12 przejazd zamykała - znajomy taksówkarz kiedyś wybił jej szybę ![]() pozdro Muzzy |
|
|
![]()
Post
#269
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Nawet RM zajęła głos w sprawie planowanej zmiany trasy CMK..
QUOTE Stanowisko Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 12 lipca 2007 r. w sprawie zmiany przebiegu Centralnej Magistrali Kolejowej Z dużym niepokojem władze Miasta Dąbrowa Górnicza oraz jego mieszkańcy przyjmują daleko posunięte plany realizacji w latach 2009-2012 inwestycji Ministerstwa Transportu oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakładające zmianę przebiegu istniejącej centralnej Magistrali Kolejowej i połączenie Warszawy z aglomeracją śląską z pominięciem Dąbrowy Górniczej i przyległych miast. Zmiana przebiegu istniejącej dotychczas linii pozbawi blisko milion mieszkańców aglomeracji zagłębiowskiej łączności ze stolicą kraju oraz wpłynie na zubożenie i degradację regionu, któremu dzięki działaniom samorządowców udało się pomyślnie zrestrukturyzować infrastrukturę przemysłową i przeobrazić dotychczasowy wizerunek Zagłębia. Stanowczo sprzeciwiamy się realizacji inwestycji godzącej w żywotne mieszkańców naszego regionu. www.dabrowa-gornicza.pl I co o tym powiecie, jest się czego bać? ![]() Ten post edytował kwintosz pią, 13 lip 2007 - 14:03 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#270
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 265 Dołączył: czw, 19 paź 06 Nr użytkownika: 239 ![]() |
trochę śmieszne sie to wydaje w kontekście dotychczasowych "starań" władz miasta o stan dworca.....
|
|
|
![]()
Post
#271
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 221 Dołączył: pią, 15 gru 06 Skąd: Ujejsce City Nr użytkownika: 370 ![]() |
A ta hurtownia budowlana w budynkach PKP to splajtowała czy wymówili jej dzierżawę. Jakieś 2 lata temu robiłem tam czasem zakupy materiałów budowlanych i trzeba stwierdzić, że ruch mieli kiepski, ale jakoś utrzymywali się na rynku. Jeśli splajtowali to jest to dziwne przy obecnej koniunkturze budowlanej.
![]() |
|
|
![]()
Post
#272
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jeszcze co do przejazdu. To pamietam kilkanascie lat temu a moze mniej zamykano przejazd na pol godzny albo i dluzej. Przetaczano niekonczace sie sklady towarowe raz w jedna strona, raz w druga. Pociagi staly na przejezdzie a ludzie przechodzili pod nimi. Taksowkarze nie chcieli jezdzic na druga strone.
Na tym przejezdzcie pamietam rowniez sytuacje kiedy przy otwartym szlabanie przejechal pociag a innym razem sama lokomotywa... i to nie tak dawno, kilka lat -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#273
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
QUOTE ![]() Centralna Magistrala Kolejowa nie może omijać Zagłębia Władze obawiają się, że CMK ominie dąbrowski dworzec. Dąbrowscy rajcy i lokalne władze, podobnie jak większość samorządowców z regionu zagłębiowskiego, nie godzą się na zmianę przebiegu Centralnej Magistrali Kolejowej, która ma zostać przedłużona do Katowic. To oznaczałoby, że pociągi z Warszawy nie będą jeździć z Zawiercia tylko przez nasze miasto i Sosnowiec, ale także zupełnie osobną nitką, która prowadziłaby przez Pyrzowice, Piekary Śląskie I Bytom. Wiele wskazuje więc na to, że przy takim rozwiązaniu zostaniemy odcięci od szybkich połączeń ze stolicą, bo większość kursów byłaby kierowana na nowoczesne tory. - Zmiana przebiegu istniejącej dotychczas linii pozbawi blisko milion mieszkańców aglomeracji zagłębiowskiej łączności ze stolicą kraju oraz wpłynie na zubożenie i degradację regionu, któremu dzięki działaniom samorządowców udało się pomyślnie zrestrukturyzować infrastrukturę przemysłową i przeobrazić dotychczasowy wizerunek Zagłębia. Stanowczo sprzeciwiamy się realizacji inwestycji, godzącej w żywotne mieszkańców naszego regionu - napisali w swoim oświadczeniu dąbrowscy rajcy, które zostało zaakceptowane większością głosów w ubiegłym tygodniu. Sytuacja jest rzeczywiście niepokojąca, bo PKP Polskie Linie Kolejowe zleciły już przygotowanie studium wykonalności nowego połączenia. Opracowanie projektu ma potrwać około dwóch lat, a nitka ma się według wstępnych założeń zaczynać w Mrzygłodzie i kierować na Siewierz, całkowicie pomijając miasta zagłębiowskie. Może się tak stać m.in. dlatego, że obecna sieć trakcyjna i szyny na tym odcinku nadają się w większość do wymiany. Obecnie składy muszą bowiem zwalniać nawet do 40 km na godzinę, by pokonać część trasy, znajdującej się w złym stanie. - Spotkaliśmy się już w gronie prezydentów i burmistrzów analizując te plany. Są one niepokojące, bo ekspresy mogą się u nas nie zatrzymywać. Protest w tej sprawie został już wystosowany do marszałka województwa, ale ważne jest, by trzymać rękę na pulsie - mówi Zbigniew Podraza, dąbrowski prezydent. Obrońców przybywa Kolej stara się na razie łagodzić sytuację, twierdząc, że w przyszłości składy będą korzystały z obu tras, przez Dąbrowę, Sosnowiec oraz przez Pyrzowice. Połączeń tych może być jednak mniej o połowę, co według samorządowców jest nie do zaakceptowania. Cały czas rodzą się nowe inicjatywy, które biorą w obronę interesy Zagłębia. - Poseł Grzegorz Dolniak wystosował także specjalną interpelację do premiera Jarosława Kaczyńskiego oraz wniosek w sprawie nieufności wobec działań ministra transportu, Jerzego Polaczka - poinformował radny Tomasz Pasek. Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni www.dabrowa.naszemiasto.pl Ten post edytował kwintosz pią, 20 lip 2007 - 11:55 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#274
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() Co dalej z dworcem PKP w Strzemieszycach? Już ponad miesiąc minął od pożaru strzemieszyckiego dworca, który niemal doszczętnie zniszczył dach oraz wyższe kondygnacje budynku. Śledztwo w tej sprawie prowadzi dąbrowska policja, ale jak na razie nie wiadomo jeszcze, czy było to podpalenie, jak sugerowali mieszkańcy tej dzielnicy. Dokładne przyczyny stara się także poznać specjalna komisja, złożona z przedstawicieli katowickiego Oddziału Gospodarowania Nieruchomości PKP. - Pod uwagę bierzemy hipotezę celowego podpalenia tego obiektu oraz przypadkowego zaprószenia ognia. Na razie nie możemy ostatecznie wykluczyć samoistnego zapalenia - mówi Paweł Łotocki z dąbrowskiej policji. PKP nie wie jeszcze, czy warto odbudować spaloną budowlę, czy też pozostałości będą jedynie zabezpieczone. - Musimy szczegółowo oszacować szkody techniczne, które powstały w konstrukcji budynku. Poza tym trzeba wykonać dokładną wycenę tych szkód. Wtedy dopiero będzie można określić co ewentualnie można wyremontować i jakie z tym wiązałyby się koszty. Raport komisji dochodzeniowej będzie podstawą do podjęcia decyzji w sprawie strzemieszyckiego dworca - informuje Tomasz Liszaj, rzecznik prasowy PKP SA. Oddziału Gospodarowania Nieruchomości w Katowicach. Termin zakończenia prac kolejowej komisji na razie nie jest znany. (pas) - Dziennik Zachodni -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#275
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() Szybka kolej do Pyrzowic może mieć kłopoty Tomasz Głogowski 2007-07-31, ostatnia aktualizacja 2007-07-31 20:54 Jeżeli szybko wkrótce nie pojawi się ustawa umożliwiająca błyskawiczny wykup gruntów pod inwestycje, to możemy zapomnieć o szybkiej kolei na lotnisko w Pyrzowicach. Okazuje się, że mapy są już dawno nieaktualne i nie wiadomo, czyje działki trzeba kupić, by stworzyć to połączenie. Plany przedstawione we wtorek przez PKP Polskie Linie Kolejowe są ambitne. Do grudnia 2011 roku - a więc jeszcze przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej - Katowice mają mieć bezpośrednie połączenie kolejowe z Pyrzowicami. Podróż na lotnisko ma trwać mniej niż 30 minut. Z siedmiu propozycji wybrano już wstępny przebieg trasy. Z Katowic przez Chorzów Batory do Bytomia linia ma biec istniejącymi torami. Z Bytomia przez Piekary Śląskie do Pyrzowic ma powstać nowy, 20-kilometrowy odcinek szybkiej kolei. PKP PLK obiecują, że pociągi na całej trasie będą osiągały prędkość co najmniej 160 km/godz. W Bytomiu planowane jest też stworzenie specjalnego węzła, gdzie przesiadaliby się pasażerowie podróżujący do Pyrzowic od strony Gliwic. Tymczasem plany stworzenia szybkiej kolei może pokrzyżować brak aktualnych map, w tym tych robionych z powietrza. Plany, którymi dysponuje kolej, zostały zrobione wiele lat temu. Nie wiadomo, czyje działki trzeba wykupić, aby stworzyć to połączenie. Sprawa wyjaśni się częściowo dopiero w 2009 roku, gdy wyłoniona zostanie firma, która stworzy studium wykonalności i projekt inwestycji. Ale wtedy może być już za późno, by zdążyć przed 2012 rokiem. - Jeżeli nie powstanie specjalna ustawa umożliwiająca błyskawiczny wykup gruntów, połączenie Katowic z portem lotniczym nie powstanie w terminie - mówi Bronisław Stankiewicz, dyrektor naczelny PKP PLK w Katowicach. Połączenie Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach ma kosztować ok. 30 mln euro. Kolej zapewnia, że ma część potrzebnych pieniędzy, ale liczy na wsparcie Unii Europejskiej. Władze Katowic obiecały pomoc przy kompletowaniu dokumentacji i projektowaniu. - Nie będę ukrywał, że ostatnich osiem lat to był czas inwestycji drogowych. Teraz przyszła pora na inwestowanie w komunikację publiczną - mówi Piotr Uszok, prezydent Katowic. We wtorek okazało się też, że PKP Polskie Linie Kolejowe nie wycofują się z planów przedłużenia Centralnej Magistrali Kolejowej do Katowic. Dzisiaj ta najsłynniejsza linia kolejowa w Polsce zaczyna się w Grodzisku Mazowieckim, a kończy w Zawierciu. Kolej chce stworzyć nową, alternatywną nitkę popularnej "ceemki". Pociągi do Warszawy miałyby jeździć starą trasą przez Sosnowiec i Zawiercie oraz całkiem nową, ale dużo szybszą - przez Pyrzowice, Piekary i Bytom. W ten sposób kolej zamierza upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: stworzyć bezpośrednie połączenie Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach oraz spowodować, że pociągi z i do Warszawy nie musiałyby zwalniać za Zawierciem. Kolej tłumaczy, że nowa nitka CMK jest potrzebna, bo do 2015 roku pociągi mają osiągać na tej trasie prędkość od 300 do 320 km/godz. Choć dziś brzmi to jak żart, PKP zapewniają, że podróż z Katowic do stolicy skróci się w przyszłości z 2 godz. 50 min do 1,5 godz. Osiągnięcie takich prędkości dziś, gdy pociąg za Zawierciem musi zwalniać i wlec się do Katowic, nie jest i nigdy nie będzie możliwe. Dlatego potrzebna jest alternatywna trasa. - Chcę jednak uspokoić, że nie zamierzamy rezygnować ze starej. Pociągi będą jeździć obiema trasami - mówi dyrektor Stankiewicz, uspokajając tym samym władze zagłębiowskich miast, które już protestują przeciwko przedłużaniu CMK. Mniej czasu zajmie nam także podróż do Krakowa, bo kolej przymierza się do modernizacji trasy Opole - Kraków - Katowice. Na odcinku Opole - Zabrze pociąg będzie jeździł z maksymalną prędkością 200 km/godz., a na odcinku Zabrze - Kraków - 160 km/godz. Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice i znowu te 2 pieczenie GW ![]() W Chorzowie pociagi nie beda grzezly heh. zajrzyjcie na poprzednia strone watku i opis modernizacji trasy przez DG -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#276
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z tego co wiem od znajomych którzy pracują w PKP Katowice to inwestycja jest już pewna na 99,99%. Obecnie trwa etap opracowywania przebiegu tej trasy z dworcem PKP na terenie lotniska Katowice-Pyrzowice. Ruch na trasie Katowice-Warszawa będzie odbywał się po dwóch trasach. Obecnej czyli przez Sosnowiec, Dąbrowę G. i dalej do Zawiercia i tą nową trasę przez lotnisko Pyrzowice. Nowa nitka ma być bezkolizyjna, zero przejazdów, a ta nitka co jest przez Zagłębie wiadomo ile ma przejazdów i jak zniszczone tory.
Nowa nitka będzie również przystosowana do obsługi pociągów Pendolino którymi chcą Czeskie linie kolejowe jeździć na trasie Praga - Warszawa przez Ostrave i Katowice. Zresztą o co ta wojna? Przecież ktoś kto chce się dostać do Warszawy w szybkim czasie to i tak musi się przesiąść w Zawierciu na IC wówczas jedzie ok 2h40min no chyba że woli bez przesiadek to jedzie 4h10min. |
|
|
![]()
Post
#277
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jakos lepiej dojechac do Sosnowca niz do Zawiercia! Poza tym nowa linai bedzie omijala tez Zawiercie.
Jest o co robic wojne bo od Bytomia przez Chorzow do Katowic pociagi beda jezdzily stara trasa! Wiec tam to dopiero utkna. A odcinek z Zawiercia do Katowic bedzie wkrotce remontowany i z Zawiercia do Zabkowic bedzie 140km/h a dalej ok 110km/h. Przez Bytom i Chorzow bedzie szybciej? Pomijajac ze tamta trasa bedzie okrezna i duzo dluzsza. Polaczek robi wszystko zeby wybudowac trase w swoich Piekarach -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#278
|
|
![]() Dąbrowa G ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 626 Dołączył: wto, 15 lis 05 Skąd: PL Nr użytkownika: 168 Płeć: Mężczyzna GG: 3563765 Skype: syzio0 ![]() |
Uuuu nie wiedziałem o remoncie. A co z Lekką Koleją Miejską to była bajka czy naprawdę za prawie rok będzie linia Tychy-Katowice jak przewidywano.
|
|
|
![]()
Post
#279
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
jakos lepiej dojechac do Sosnowca niz do Zawiercia! Poza tym nowa linai bedzie omijala tez Zawiercie. Mi dojazd do Sosnowca autobusem zajmuje ponad 30min, czyli tyle samo co od poniedziałku do piątku do Katowic linią 801,821 i 831 ;) Ja wolę się przesiąść w Zawierciu niż się cofać... Gdzie wyczytałeś że nowa CMK będzie omijać Zawiercie? Ja słyszałem że właśnie od Pyrzowic CMK ma iść do Zawiercia i dalej do Warszawy po istniejącej CMK. Jest o co robic wojne bo od Bytomia przez Chorzow do Katowic pociagi beda jezdzily stara trasa! Wiec tam to dopiero utkna. A odcinek z Zawiercia do Katowic bedzie wkrotce remontowany i z Zawiercia do Zabkowic bedzie 140km/h a dalej ok 110km/h. Przez Bytom i Chorzow bedzie szybciej? Pomijajac ze tamta trasa bedzie okrezna i duzo dluzsza. Polaczek robi wszystko zeby wybudowac trase w swoich Piekarach Skoro wiesz jak dokładnie będzie przebiegać ta trasa to pokaż bo nawet w PKP Katowice tego nie wiedzą. Ja rozumie twój strach że nasz region będzie omijać IC do WAW (a ja się mogę już dzisiaj założyć że pociągi IC będą przez Sosnowiec jeździć do WAW, a w DG nie będą się zatrzymywać), ale prawda jest taka że nasz region bez podziału Śląsk - Zagłębie, ale cały GOP musi konkurować z innymi miastami za pomocą właśnie infrastruktury, szybkiego dostępu do lotniska z Katowic czy w końcu zyskać szybkie połączenie z np. Pragą za pomocą pendolino. Ja z góry przyznaje że nie traktuje naszego regionu jako Śląsk i Zagłębie bo z ekonomicznego punktu widzenia nie ma tutaj żadnego znaczenia, a historyczne i mentalne podziały dawno zanikły w mojej rodzinie jak i u moich znajomych. BTW. Chcecie zatrzymywać pociągi IC relacji Katowice - Warszawa w Dąbrowie G. na dworcu który przypomina stodołę z podrzędnej wioski? ![]() Uuuu nie wiedziałem o remoncie. A co z Lekką Koleją Miejską to była bajka czy naprawdę za prawie rok będzie linia Tychy-Katowice jak przewidywano. Nie będzie nic takiego. |
|
|
![]()
Post
#280
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
samochodem znacznie blizej i szybciej do Sosnowca niz gdzies do Zawiercia. W Zawierciu przesiadalem sie tylko raz w zyciu. Zreszta nie ma sensu o tym pisac bo te pociagi omina rowniez Zawiercie. Tak ktos sie wypowaiadal i to jest jasne i logiczne. CMK konczy sie przed Zawierciem i od tamtego miejsca bedzie kontynuowana omijajac miasto i wezel kolejowy.
Dla Pendolino nie sa potrzebne takie trasy, on nawet tyle nie pojedzie. To jest najwolniejszy z szybkich pociagow zbudowany tak aby nie potrzebowal specjalnych tras a poruszal sie po tradycyjnych. Ma wychylne pudlo co pozwala mu pokonywac zakrety znacznie szybciej nic moga to robic tradycyjne sklady. A czeskie Pendolino jest calkowicie nieudane. Srednia predkosc znaaaacznie gorsza niz naszych IC przez CMK z Katowic do Wawy. Na lotnisko powinna powstac szybka SKM kursujaca co chwile z aglomeracji. Zeby byla ekonomiczna mogly by to byc podobne do szynobusow ale szybkie. A tak pojdzie kupa kasy zeby skierowac pociagi do slaskich maist i spelnic ambicje Polaczka i jego Piekar. jadacy z Wawy do Katowic przez Pyrzowice beda jechali dluzej niz po obecnej trasie. To co nadrobia do Pyrzowic straca na znacznym jej wydluzeniu i potem naprawde utkna w Bytomiu i Chorzowie. Jak psialem obecna trasa bedzie wyremontowana. CMK-Pyrzowice bedzie bezkolizyjna ale to przeciez trzeba wybudowac wiadukty a od Bytomia bedzie gorzej niz u nas. Wieokrotnie mniej kasy kosztowalaby likwidacja przejazdow (dobudowa wiaduktow i tuneli) na obecnej trasie niz budowa nowej od podstaw. PS. szkoda ze nie widzieliscie jak wyglada remont trasy Łodz - Koluszki i dalej do Wawy. Tory bezstykowe, ledwo slychac tylko szum podzcas jazdy, nowoczesne rozjazdy i niemal caly sprzet Bombardiera, super nowe perony w jakichs zapadlych wioskach (budowane bardzo szybko z gotowych plyt a na gorze z kolorowego chropowatego przy brzegach peronu betonu od razu z liniami). -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 05:03 |