IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 128 129 130 131 132 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
Sebastian22
post śro, 03 sie 2022 - 23:08
Post #2581


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Nie no w Centrum tez sie dzieje - wlasnie zamkneli nitke w strone Będzina, i widze na kamerce cos tam grzebia przy torowisku. Co do okolic dworca to nie wiem, dawno nikt nie dawal relacji czy zdjec.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post czw, 04 sie 2022 - 08:07
Post #2582


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Centrum czyli tramwajowe torowisko, to inna budowa, więc się dzieje. Tempo dookoła dworca jest słabe i o ile wcześniej można była zrzucać, to na odwołanie względem pozwolenia na budowę, tak od pół roku jest niemrawo, a najbardziej rzuca się w oczy marnotrawstwo. Granitowe krawężniki ułożone kilkanaście miesięcy temu w wielu miejscach są już pokruszone/ubite przez ciężki sprzęt z budowy, jeden wielki burdel. Wszędzie jakieś placki asfaltu, nic nie dokończone, nie widać w tym ładu. Ulica Kolejowa, to mogła być już otwarta od momentu wykonania ronda prowadzącego do tunelu, kiedy to było zimą? W sumie, z 18 miesięcy jest już zamknięty fragment drogi na którym po położeniu asfaltu nic się nie działo. Rondo na Korzeńcu to samo, rozebrali skrzyżowanie, zrobili objazd i tak się wszyscy bujają tam od roku, teraz dopiero idzie to ku końcowi. O rondzie na Sobieskiego nawet nie wspominam. Zaraz ZUE zacznie robić drugie rondo z ul. Chopina, na drugim końcu pętli i śmiech będzie jak wykonają je szybciej niż Nowak-Mosty, robiący to przy UP biggrin.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
luket
post czw, 04 sie 2022 - 11:20
Post #2583


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 207
Dołączył: pon, 26 lut 07
Skąd: Mydlice północ
Nr użytkownika: 508
Płeć: Mężczyzna



No niestety, wygląda to tak, jakby pracowała tam jedna mała ekipa którą rzucają z miejsca na miejsce. Aktualnie panowie montują krawężnik na wiadukcie. Przełożenie kabla zasilającego garaże koło UP trwało miesiąc, i prawie nic się tam nie dzieje.
Dla tak dużej firmy całość robót od urzędu pracy do Konopnickiej to jest max kilka tygodni roboty, a od wiosny prawie nic się tam nie zmieniło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 04 sie 2022 - 13:52
Post #2584


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Z rondem na Sobieskiego to realizowali prace drogowe, a tory i przejazdy przez torowiska na tym przyszłym rondzie to już inny wykonawca - ten który przebudowuje Sobieskiego i wymienia tory.

Co do realizacji to napisaliście już jak jest i sam już nie będę dokładał.
A co do samego tunelu w centrum to Nowak-Mosty już swoje chyba skończył na tyle, że można brać się za część drogową, którą chyba realizuje podwykonawca - Drogopol. Wreszcie wyrównano w miarę teren pod jezdnię i w samym tunelu, zabezpieczono płytami betonowymi skarpy przy samym tunelu. Zostało samo wykończenie - malowanie, oświetlenie (bo mam nadzieję, że tam będzie) i nie wiem do czego zostały po bokach takie długie wnęki.
Na fb prezydent MB odpowiada pytającym, że wykonawca zobowiązał się skończyć w wakacje, ale otwarcie już we wrześniu. Jeszcze odbiory itp. Na Limanowksiego brakuje jeszcze słupów oświetleniowych, ale już chyba podprowadzone są instalacje. Tempo żółwie ale do przodu.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post czw, 04 sie 2022 - 17:08
Post #2585


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Na osłodę od wykonawcy:

CYTAT
🚅🏗🚏 Na budowie centrum przesiadkowego Miasto Dąbrowa Górnicza prace idą pełną parą! 🔥 Zaawansowanie branży inżynieryjnej szacujemy na 91% 📈 Na obiekcie WK-PKP wykonano ścianę osłonową palisady oraz obrukowanie i schody skarpowe. Trwają prace związane z montażem wyposażenia obiektu. Na obiekcie WD1 wykonano płyty najazdowe i trwają prace związane z montażem krawężników na obiekcie oraz hydroizolacją na ustroju nośnym w części jezdni. Prace na obiekcie WD2 w części konstrukcyjnej zostały zakończone – trwa humusowanie skarp. Na peronie nr 2 zakończono montaż małej architektury. Natomiast na obiekcie PP-01 trwają prace związane z wykonaniem zabezpieczenia antykorozyjnego - relacjonuje dla Was inżynier budowy Pan Konrad Wrona 💪 Budowę realizujemy w Konsorcjum z Complex Dąbrowa Górnicza 🤝 Drogopol, Krak-Inż 📸 [Fot. P.Majchrzak]



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pią, 05 sie 2022 - 16:40
Post #2586


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Budowa centrum przesiadkowego w rejonie dworca PKP Gołonóg

źródło: kanał YT Nowak-Mosty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 09 sie 2022 - 10:11
Post #2587


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



nowe zdjęcia z centrum snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...-dg-centrum-16/

i dworzec snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/rem...o-dg-centrum-2/

widać odnawiane detale elewacji:



wiadomo w jakim jest stanie i wciąż przy samej elewacji ogrom prac do wykonania. To najbardziej czasochłonne, ale czy nie będzie opóźnień

a takie wąskie chodniki mnie drażnią:




Powtarzanie, że pieszy jest najważniejszy, likwidacja przejśc podziemnych, kładek, a chodniki wąskie, że trzeba będzie chodzić jeden za drugim gęsiego, a żeby się wyminąć to i tak trzeba będzie wchodzić na drogę rowerową fight (3).gif Na takich wąskich chodnikach to przydałyby się co jakiś czas zatoczki - mijanki dla pieszych heh biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post wto, 09 sie 2022 - 21:15
Post #2588


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



a to nie docelowo to co wyasfaltowane będzie chodnikiem a droga rowerowa po prawej stronie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 10 sie 2022 - 10:21
Post #2589


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
niestety nie, a takie teraz podobne standardy będą w wielu miejscach w mieście sad.gif
Wymyślono minimalne szerokości dróg rowerowych ale kosztem chodników, gdzie już nie ma norm. Nawet z dzieckiem za rękę się nie pójdzie obok siebie.



CYTAT
nasze miasto

Nowym tunelem w Dąbrowie Górniczej pojedziemy później. Jak postępują prace w centrum? Powstają ronda, obwodnica śródmieścia...

Budowa centrum przesiadkowego i nowego układu komunikacyjnego w śródmieściu Dąbrowy Górniczej zmierza powoli do finału. Mieszkańcy i kierowcy najbardziej zainteresowani są postępami przy budowie tunelu na przedłużeniu ulicy Kościuszki, który pozwoli przejechać na drugą stronę miasta bezkolizyjnie, pod torami kolejowymi. Jego otwarcie zapowiadane było w wakacje, ale dziś wiemy, że tak się nie stanie.

Dzięki rondom i tunelom szybciej do terenów rekreacyjnych

Sprawdziliśmy więc, na jakim obecnie etapie są prace przy budowie centrum przesiadkowego w śródmieściu, w rejonie ulic Kościuszki, Limanowskiego i Kolejowej oraz budowie całego nowego układu drogowego wraz z tunelem.

- Wraz z otwarciem drogi pod wiaduktem planujemy jednocześnie dopuścić do ruchu także nowy układ drogowy, obejmujący skrzyżowanie typu rondo przy ulicy Korzeniec i Robotniczej, skrzyżowanie typu rondo przy ulicy Limanowskiego oraz rondo przy ulicy Kościuszki z połączeniem do centrum Dąbrowy Górniczej ? informuje Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Infrastruktury Miejskiej w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

To ma ułatwić szybki i bezpieczny dojazd m.in. do Parku Zielona, terenów rekreacyjnych nad Pogorią III, będzińskiej Łagiszy, a także dzielnic Trzydziesty, Dziewiąty oraz dalej, w kierunku Łęknic. Obecnie wszyscy muszą korzystać z wytyczonych objazdów, a te są dość odległe.

Ostatnio wykonana została płyta denna wiaduktu kolejowego, zasypane zostały skrzydła oraz wyprofilowana skarpa od ulicy Limanowskiego. Wykonane zostały także oba dolne elementy ściany osłonowej palisady oraz pierścienie rond z mieszanki betonowej przy ulicy Korzeniec i Limanowskiego.

- Obecnie dobiegają końca prace związane z zasypaniem płyty dennej oraz zabudową i regulacją wysokościową urządzeń odwadniających, po czym rozpoczną się roboty związane z budową konstrukcją drogi pod wiaduktem kolejowym. Obecnie trwają także prace brukarskie w rejonie ronda Korzeniec, regulacja wysokościowa studni oraz porządkowanie terenu budowy w rejonie ul. Kościuszki ? wylicza Arkadiusz Grządziel.

Aktualnie trwają także prace związane z ułożeniem reszty krawężników w tym nowym układzie drogowym, co umożliwi ułożenie pozostałych warstw asfaltobetonowych nawierzchni drogi.

A kiedy w takim razie po raz pierwszy pojedziemy kluczowym dla płynnego ruchu w centrum miasta tunelem?

- Zgodnie z deklaracją wykonawcy kluczowe roboty drogowe, umożliwiające przejazd tunelem powinny zakończyć się jeszcze w wakacje. Jednak ze względu na fakt, że dopuszczenie do ruchu możliwe będzie po akceptacji nadzoru budowlanego nie wykluczamy możliwości, że pierwsze pojazdy przejadą pod tunelem początkiem września ? informuje Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Gotowy jest prawie w całości także drugi tunel, tym razem pieszo-rowerowy, który zastąpił samochodowy przejazd przez tory kolejowe w ciągu ulicy Konopnickiej. Stamtąd kierowcy zostaną skierowani teraz właśnie do powstającego kilkaset metrów dalej tunelu.

A co z obwodnicą centrum, od urzędu pracy do ul. Kolejowej?

Jak dowiadujemy się w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej budowa obwodnicy od ul. Sobieskiego jest ściśle związana z koordynacją robót wykonywanych w ramach odrębnego kontraktu a mianowicie ułożeniem płyt betonowych i wykonaniem torów tramwajowych w rejonie skrzyżowania ulicy Sobieskiego z projektowaną drogą. Wykonawca torowiska tramwajowego, firma ZUE, zakończył prace w niezbędnym zakresie, po czym odpowiedzialna za roboty drogowe firma Nowak-Mosty układa pozostałe odcinki jezdni ronda na styku z torowiskiem tramwajowym.

- Istotnym etapem robót było także wyburzenie budynków garaży, których właściciele odwoływali się od wydanej decyzji ZRiD. Ostatecznie decyzja zezwalająca na realizację inwestycji drogowej została utrzymana w mocy przez organ II instancji a prace na wysokości garaży w rejonie ulicy Perla są kontynuowane. Po wyburzeniu budynków przebudowana została infrastruktura podziemna, w szczególności wodociągu, kanalizacji deszczowej i sieci energetycznych oraz ułożone zostały warstwy konstrukcyjne drogi ? mówi Arkadiusz Grządziel.

Od 4 sierpnia trwają tutaj prace związane z układaniem krawężników drogowych a następnie we wrześniu ułożone zostaną warstwy bitumiczne. Na odcinku budowanej obwodnicy trwały także prace konstrukcyjne związane z budową dwóch wiaduktów. Ostatnio wykonane zostały prace związane z połączeniem wiaduktów z nasypami drogowymi a obecnie trwa w tym miejscu budowa konstrukcji jezdni.

Finał w pierwszym kwartale 2023 roku

W ramach całej inwestycji powstaną też m.in.: parkingi po obu stronach torów ? przy ul. Kościuszki i Limanowskiego ? łącznie 375 miejsc; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą od strony ul. Poniatowskiego autobusy; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą. W ramach prac przebudowane zostały także perony i tory przy stacji. Remont przeszła ul. Kolejowa, gdzie powstało uzbrojenie i kanalizacja, położona została nowa nawierzchnia, będzie droga rowerowa, odnowione zostały chodniki i oświetlenie. Wszystko ma być gotowe w pierwszym kwartale 2023 roku.

Za 229 mln zł całe przedsięwzięcie wykonuje konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Inwestycję realizuje wspólnie miasto i PKP PLK S.A. Jego realizację zasilają unijne fundusze, w wysokości przeszło 56 mln 566 tys. zł, pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Do tego dofinansowanie pozyskane z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, wynoszące 26 mln zł ? 10 mln zł w 2020 r. i 16 mln w tym roku. Zewnętrzne wsparcie sięgnie łącznie ponad 82,5 mln zł.

Jednocześnie na dobre rozpoczęła się przebudowa dworca PKP w śródmieściu, którą zajmuje się firma Berger Bau z Wrocławia. Warta prawie 15 mln zł umowa została podpisana 15 listopada i od tego dnia liczony jest termin realizacji prac. To 65 tygodni. Wszystko ma być gotowe w pierwszej połowie 2023 roku. Miasto po zakończeniu tej inwestycji wynajmie na dworcu ponad 280 m kw. powierzchni.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/nowy...569/zd/74194459

Jeśli chcą dotrzymać tego terminu to już nie ma czasu na przestoje i takie skakanie. Do tego sezon urlopowy. W ostatnie dni to chyba będzie walka jak w Gołonogu podczas chwilowego zamknięcia przejazdu.

Jak myślicie - pojedziemy tunelem za miesiąc?

Chyba Kolejową też wtedy otworzą, bo dziwne by było jakby nie. Obownicą trochę później - we wrześniu asfalt.

A na Korzeńcu tu też jakiś problem z chodnikiem i drogą rowerową, bo trzeba zająć jeszcze kawałek prywatnej działki:



Ciekawe czy docelowo będzie zmieniona organizacja ruchu na odcinku Robotniczej od Limanowskiego do ul. Korzeniec. Jakoś wąski ten łącznik z rondem, może będzie jednokierunkowa. Dalej i tak stara ulica jest bardzo wąska i chyba byłoby to ok


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 10 sie 2022 - 11:05
Post #2590


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



^ Wg projektu od Robotniczej do Limanowskiego ma być jednokierunkowa.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
muzzy
post śro, 10 sie 2022 - 16:12
Post #2591


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 215
Dołączył: wto, 04 kwi 06
Skąd: DG - korzeniec
Nr użytkownika: 198
GG: 105879 status gadu-gadu



Mam nadzieję, że w tym momencie zmienią organizację ruchu i na Robotniczej postawią znak Stop - teraz jadąc od Limanowskiego trzeba się zatrzymywać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post śro, 10 sie 2022 - 23:03
Post #2592


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



To można tak komuś zająć kawałek działki ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 11 sie 2022 - 10:27
Post #2593


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(muzzy @ śro, 10 sie 2022 - 16:12) *
Mam nadzieję, że w tym momencie zmienią organizację ruchu i na Robotniczej postawią znak Stop - teraz jadąc od Limanowskiego trzeba się zatrzymywać.


Z kształtu ronda wygląda jakby jednokierunkowa miała być w przeciwną stronę- od Limanowskiego do ronda

CYTAT(Sebastian22 @ śro, 10 sie 2022 - 23:03) *
To można tak komuś zająć kawałek działki ?


można i całą


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post czw, 11 sie 2022 - 18:19
Post #2594


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Znając życie pewnie ten kawałek pozostanie taki przez następnych x lat huh.gif

A na peronach zamontowano wyświetlacze oraz sporo wyświetlaczy


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 12 sie 2022 - 00:31
Post #2595


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
no nareszcie, ale ciekawe kiedy uruchomią system. Już myślałem, że poczekają z tym na koniec inwestycji (m.in przez przebudowę dworca), ale to też osobne rozliczenia z PKP i może chcą wreszcie zamknąć tą część inwestycji. To nie tylko praktyczne ale i zmieni wizerunek stacji i znacznie podniesie standard. Na razie zgaszone czy już coś wyświetlają?
Po ostatnich zdjęciach widać było, że już chyba tylko tego brakuje. Doszedł monitoring i ostateczne nagłośnienie. Szkoda, że na środku peronu tyle wszystkiego nawalone. Trzeba poruszać się krawędziami. Poza poczekaniami, tablice z rozkładami, poczekalnie, jakieś skrzynki. Wiadomo, że tablice muszą być ale np napis "Dabrowa Górnicza" mógłby być podwieszany do sufitu, a nie na kolejnych nogach itp.

CYTAT
UM

ROZPOCZYNAMY BUDOWĘ DROGI DO TUNELU POD TORAMI W GOŁONOGU

We wtorek 16 sierpnia ulica Uklańskiego zostanie zamknięta tuż za wjazdem do Intermarche. W tym samym czasie rozpocznie się budowa docelowej jezdni od nowego ronda do tunelu pod torami.

Zamknięcie ma związek z przebudowę układu drogowego przy stacji w Gołonogu. Po przebudowie i otwarciu alei Zagłębia Dąbrowskiego, teraz przyszła pora na ulicę Uklańskiego (dawna ulica Piecucha).

– Na wyłączonym z ruchu odcinku między wjazdem do Intermarche a nowym rondem drogowcy zaplanowali przekładkę gazociągu i budowę kanalizacji oraz ułożenie warstw konstrukcyjnych jezdni na docelowej już wysokości – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
W tym samym czasie zmieni się nieco przebieg by-passa, którym kierowcy przejeżdżają obecnie na drugą stronę torów.

– Dzięki przełożeniu ruchu na zmienioną nieco w przebiegu drogę tymczasową będziemy mogli wybudować docelową drogę od ronda do tunelu pod torami – mówi Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak-Mosty.
W czasie zaplanowanego na cztery tygodnie zamknięcia części ulicy Uklańskiego ruch na drugą stronę torów będzie się odbywał przez ulicę Wybickiego, aleję Zagłębia Dąbrowskiego i dalej przez wspomniany by-pass. Z tego powodu na objeździe nadal pozostają też linie autobusowe, które obsługują tymczasowy przystanek przy SP nr 18.

Dwa ronda i tunel pod torami

Przebudowa ulicy Uklańskiego jest częścią budowy nowego układu komunikacyjnego przy stacji PKP w Gołonogu. Współtworzą go dwa ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego oraz ul. Parkowej z Wczasową. Bezkolizyjny i bezpieczny przejazd oraz przejście z jednej strony miasta na drugą zapewni budowany jednocześnie tunel pod torami. Przy okazji powstanie także droga rowerowa.

Nowy będzie także układ torowy: od kwietnia pasażerowie korzystają już z nowego peronu przy budynku dworcowym, drugi peron powstał od strony ul. Parkowej. W budowie jest jeszcze przejście dla pieszych między peronami.

Warte 67,5 mln zł prace w Gołonogu – zlecone przez miasto i spółkę PKP PLK firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w pierwszym kwartale 2023 roku.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 12 sie 2022 - 11:02
Post #2596


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Na stronie UTK opublikowano ciekawe dane m.in o średniej dziennej wymianie pasażerskiej snf (51).gif https://dane.utk.gov.pl/sts/przewozy-pasaze...skie.html#PLIKI

Dane z 2021 snf (51).gif https://dane.utk.gov.pl/download/7/73942/Wy...zerska2021.xlsx

Można zobaczyć jak to wygląda na stacjach w naszym mieście i mieć porównanie do innych.

DG Centrum: 2021 - 1200, 2020 - 1300, 2019 - 2000.

Na całym kraju odbił się spadek przez COVID.

A u nas wiadomo jak było przed remontem i jaka przyjemność korzystania. Potem brak dojazdu i przede wszystkim ograniczenie przepustowości linii do 1 toru, gdzie wiele pociągów skierowano na objazdy np przez Sosnowiec Południowy, albo cięcia częstotliwości lokalnych.

Zobaczymy, gdy skończą się inwestycje, jak szybko nastąpi powrót i oby spory wzrost. Problem to ponowna zmiana przyzwyczajeń. No i kluczowe - ile pociągów będzie się zatrzymywać. Według planowanej kategorii dworca to powinny właściwie wszystkie, ale wiadomo jak z PKP. Tu miasto powinno nad tym czuwać. Jeśli ktoś u nich będzie planował według takich statystyk to nie będzie dobrze. A pewnie nie będzie miał pojęcia o dworcu i centrum przesiadkowym i jakie były przejściowe problemy. A teraz zmuszają nas wsiadać/wysiadać w Sosnowcu i tam nabijamy statystyki.

Ostatnio zwiększył się ruch przez Ząbkowice do Krakowa, ale u nas się nie zatrzymują. Nie zapoznawałem się z powodem, czy czasem nie jakieś objazdy, bo chyba miały być jakieś modernizacje na łączniku Krakowa z CMK. Jeśli to przez to, to byłoby niestety tymczasowe i daremne starania o zatrzymania w Ząbkowicach.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pon, 15 sie 2022 - 17:02
Post #2597


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Nowe wyświetlacze na dworcu w Centrum, jeszcze nie działają niestety, poza tym mało co się zmieniło jak na razie, bardzo powoli to idzie...

Ten post edytował Rokko31 pon, 15 sie 2022 - 17:03
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pon, 15 sie 2022 - 23:50
Post #2598


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Co jak co ale nie ma wstydu co do wyświetlaczy - jest ich odpowiednia ilość czy dość sporo aby było z każdego miejsca wiadome co przyjedzie. Idzie wolno ale do przodu - ja tam się cieszę ale na efekt końcowy to pewno poczekamy do końca 2023.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 16 sie 2022 - 14:51
Post #2599


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Super, oby nowy system działał sprawnie. Ciekawe czy zostaną też gabloty na papierowe rozkłady.
Nie wiem czy mi się wydawało, ale jeszcze w dokumentach przetargowycoh chyba miały być też wyświetlacze w przejściu podziemnym. Montuje się np. pod sufitem przy wyjściach na peron. Albo mi się coś pomieszało, albo zmienili projekt. Tamte też najbardziej narażone na dewastacje. Od dawna przy realizacji tunelu widać było, że ich tam raczej jednak nie będzie.

Efekt końcowy tunelu pieszego i peronów to już będzie gdy odpalą ten system. Może nie będą za bardzo z tym zwlekać, bo wtedy rozliczą się już z części inwestycji z PKP.

Oby z budynkiem dworca nie było opóźnień, ale tam i tak mają najdalszy termin zakończenia. Żeby się udało to powinni chyba przed zimą zbudować nowy dach, zamontować okna i drzwi, a w sezonie zimowym zajmować się wnętrzem.

No i co z parkingiem od Limanowskiego? Gdyby go uruchomiono razem z tunelem drogowym, to już by było jako tako, a z ostatnich info to mają otworzyć tunel i drogę do nowego ronda na Korzeńcu. Nic nie wspominali ani o Kolejowej, ani o tamtym parkingu.

Gdy otworzą tunel to trzeba będzie zorganizować dalej jakieś tymczasowe przystanki dla autobusów, bo przed dworcem prace drogowe jeszcze nawet nie ruszyły i pewnie zajmą się tym po otwarciu parkingu od strony Limanowskiego.

A tak chyba będzie wyglądał ten system u nas. To jest chyba aktualna wersja obecnie montowana w PKP i przypomina te "nasze":



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 17 sie 2022 - 10:57
Post #2600


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Od strony Limanowskiego pojawiły się 2 pierwsze słupy oświetleniowe, w tym jeden na razie krzywo. Od strony Konopnickiej układają krawężniki dla chodnika i ścieżki rowerowej. Cały czas pompują wodę. Przynajmniej w dwóch miejscach bardzo im przecieka, chyba uszkodzone węże, przez co podmyło skarpę. Pewnie będą tam musiały działać cały czas jakieś podziemne pompy, a nie są jeszcze uruchomione.
Na północ od ronda na Limanowskiego też układają krawężniki i budują zatoczki, jakby autobusowe. Ciekawe dla jakich linii miałoby to być. Na Limanowskiego kończyła linia 79. Po otwarciu centrum przesiadkowego powinna kończyć po drugiej stronie przed dworcem. Do tej pory obsługiwała ul. Konopnickiej, w tym dojazdy do szkoły np z Marianek. Inne linie wrócą na swoje trasy, tylko zamiast Kolejową, będą poruszały się równoległą Limanowskiego (644, 604, 242, 716) no i nie wiem jak z 79 - do tej pory była to taka pętla Robotnicza - Limanowskiego - Konopnickiej - Korzeniec - Robotnicza.
Planowane jest niedługo uruchomienie linii metropolitalnej M103 (DG - Psary - Bobrowniki), nie wiadomo czy z centrum czy od dworca i ona z mapek miałaby jechać prosto, przecinając Limanowskiego, więc czy to zatoki dla niej hmm. Nie wiemy jakie są plany zmian i nowej siatki połączeń.
Z jedna linia powinna wykorzystywać obecny wiadukt. Widać, przy objazdach, że dzięki temu jest więcej ludzi w 716 bo obsługuje też Reden.
Słabo bardzo z 604/644 bo to jest jedyna linia na Dziewiątym, Trzydziestym, szybkie i najkrótsze połączenie z centrum, szkołą i przedszkolem na Konopnickiej, CSiR. Tak długo te objazdy a do tego częstotliwość okrojona o połowę. Ogromne utrudnienie. Oby wróciła szybko na swoje miejsce, gdy tylko otworzą tunel. No i częstotliwość! Już dawno temu zabrano 182, a teraz okrojone te 644/604 i nic nie zostało.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 128 129 130 131 132 > » 
Reply to this topicStart new topic
4 Użytkowników czyta ten temat (4 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 02:25
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza