![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2541
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
Uprasza się użytkownika Rokko31 o nie wykrakanie ![]() Pisali niedawno, że intensyfikują prace. Część drogową to chyba realizuje podwykonawca - Drogopol. Na razie idzie jak do tej pory, pracują. To co pisze Paulus77 też prawda. Powtarzają, że niby wszystko zgodnie z harmonogramem, a tempo robót zależy od inwestora hmmm. Cały czas inwestycja prowadzona jest takimi skokami, chwilę naprawdę się dużo dzieje, a potem miejscami prawie nic i tak skaczą po wielu miejscach. Mimo to cały czas powoli do przodu. Tymczasem dobre info: CYTAT DZ/ nasze miasto
Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej - Ząbkowicach uratowany! PKP wyremontuje budynek, miasto zadeklarowało wynajem pomieszczeń Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej ? Ząbkowicach zostanie uratowany. Niszczejący przez ostatnie lata budynek będzie przez PKP remontowany o modernizowany. To już pewne. A co w takim razie z dworcem w dzielnicy Gołonóg? Miasto deklaruje: wynajmiemy powierzchnię w wyremontowanych dworcach Obecnie PKP remontuje zabytkowy, dąbrowski dworzec kolejowy w śródmieściu, który także czekał na lepsze czasy wiele lat. To dobre wieści dla pasażerów, którzy mają z niego korzystać już w przyszłym roku. W kolejce czekają natomiast budynki dworcowe w dzielnicy Ząbkowice oraz Gołonóg. Ostatnio prezydent miasta Marcin Bazylak po raz kolejny potwierdził gotowość miasta do wynajęcia pomieszczeń obiektach dworcowych w oby tych dzielnicach, jeśli tylko kolej zdecyduje się na ich modernizację. I wszystko wskazuje na to, że w przypadku Ząbkowic będzie miał okazję spełnić swoją obietnicę. - Jesteśmy gotowi wynająć pomieszczenia na dworcu w Gołonogu, gdzie przed nami drugi etap inwestycji, w ramach której przejazd, tunel, perony, rondo. To przedsięwzięcie nie obejmuje natomiast budynku dworca i parkingów. Sprawa toczy się przed sądem, u wojewody, jest to kwestia uwłaszczenia gruntów ? mówi Marcin Bazylak. - Podobną deklarację złożyliśmy dla dworca w Ząbkowicach. Jesteśmy tam w stanie wynająć powierzchnię, jeśli dworzec PKP w Ząbkowicach zostanie wyremontowany. Liczymy, że najpierw uda się wynająć pomieszczenia w Gołonogu, a potem w Ząbkowicach ? dodaje. Dworzec w Ząbkowicach czekać będzie generalny remont Okazuje się jednak, że plany PKP są obecnie bardziej konkretne wobec budynku dworca kolejowego w dzielnicy Ząbkowice. Powstawał on przez kilka lat, a jego budowa zakończyła się w 1856 roku. Na stacji znajdowała się także m.in. przepompownia wody do parowozów. Na początku XX wieku wiele budynków dworcowych z czasem popadało w ruinę, nie było pomysłu na to, jak je wykorzystać. Podobny los spotkał ten w Ząbkowicach, gdzie kasa biletowa została zamknięta w 2011 roku. W 2019 roku przed dworcem powstało centrum przesiadkowe. Dzięki inwestycji realizowanej przez miasto powstały tutaj miejsca postojowe dla samochodów (łącznie 20), chodnik i droga rowerowa wzdłuż ul. Dworcowej, strefa taxi, parking rowerowy oraz przystanek autobusowy. Inwestycję za nieco ponad 3,2 mln zł zrealizowała Eurovia. Wiosną tego samego roku oddany został mieszkańcom i pasażerom tunel pod torami kolejowymi, który połączył dwie części dzielnicy. Teraz wypięknieje także ząbkowicki dworzec. - 17 maja PKP S.A. podjęły decyzję o wpisaniu dworca w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach do obecnej edycji Programu Inwestycji Dworcowych. Na razie jest zbyt wcześnie, żeby mówić o szczegółach inwestycji, gdyż jest ona etapie przygotowania, ale na pewno będzie to kompleksowa przebudowa dworca ? zapowiada Bartłomiej Sarna z Wydziału Współpracy z Mediami Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji Polskich Kolei Państwowych S.A. Jak dodaje Polskie Koleje Państwowe są oczywiście zainteresowane współpracą z samorządem w zakresie wynajmu pomieszczeń po przebudowie dworca. - Współpracujemy w ten sposób z samorządami w całej Polsce. Na przykład na dworcu w Malczycach w województwie dolnośląskim po jego przebudowie powstała prowadzona przez samorząd biblioteka, z kolei na dworcu w Zgorzelcu, także w woj. dolnośląskim, harcówka, a na dworcu Kraków Swoszowice działa Centrum Kultury Podgórza ? wymienia Bartłomiej Sarna. Dworzec w Gołonogu musi poczekać na lepsze czasy W tym roku kierowcy mają pokonywać linię kolejową Warszawa ? Katowice tunelem, który powstaje obok dworca kolejowego w Gołonogu. Tam też, jak wspominaliśmy wcześniej, powstają nowe perony i cały układ drogowy z dwoma rondami. Okazuje się, że tak, jak nie będzie nowych parkingów, nie będzie też na razie remontu dworca. - Na ten moment PKP S.A. nie ma planów związanych z przebudową dworca Dąbrowa Górnicza Gołonóg, z uwagi na to, że nieruchomość, na której znajduje się budynek ma nieuregulowany stan prawny. To w praktyce uniemożliwia obecnie podjęcie jakichkolwiek działań o charakterze inwestycyjnym ? tłumaczy Bartłomiej Sarna. Tak więc najpierw konieczne jest uregulowanie wszystkich zawiłości i niejasności związanych z prawem własności gruntów w Gołonogu. Potem dopiero można się będzie ponownie starać o remont budynku dworca. zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2542
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
filmik z Gołonoga, powoli rozbierają stary peron
![]() i kolejne zmiany: CYTAT UM
OD 1 CZERWCA TYMCZASOWO ZMIENI SIĘ TRASA SIEDEMNASTU LINII AUTOBUSOWYCH Od 1 czerwca – z powodu ostatniego etapu przebudowy alei Zagłębia Dąbrowskiego – zmieni się trasa przejazdu linii autobusowych nr 18, 55, 116, 140, 175, 237, 603, 604, 606, 635, 637, 644, 690, 807, 814, 972 i M2. Przebudowa alei Zagłębia Dąbrowskiego w rejonie stacji PKP w Gołonogu rozpoczęła się w styczniu od budowy kanalizacji deszczowej. W kolejnych miesiącach kanalizacja powstała także pod nowym rondem na skrzyżowaniu alei z ulicą Parkową. W wakacje obie jezdnie zostaną oddane do ruchu Przez cały ten czas przez aleję kursowały autobusy, wykorzystując wahadłową sygnalizację świetlną i obsługując tymczasowe przystanki Gołonóg Dworzec PKP. Teraz przyszła pora na kolejny etap, w którym przez przebudowywaną aleją autobusy nie będą już kursowały. – Planujemy rozszerzenie placu budowy o wąski fragment jezdni, po którym obecnie autobusy jeszcze kursują. To jednak już przejazd coraz bardziej kłopotliwy i niebezpieczny dla niskopodłogowych autobusów – wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych. – Wyprowadzenie ruchu z placu budowy sprawi, że prace będą prowadzone na obu jezdniach jednocześnie, dzięki czemu przyspieszą – dodaje Krzysztof Serafiński. Jak mówi Samuel Tomczyk z firmy Drogopol, to ostatni etap zmian w organizacji ruchu w alei Zagłębia Dąbrowskiego. W kolejnym – planowanym na wakacje – obie jezdnie w tym samym czasie zostaną oddane do ruchu. Nowy układ komunikacyjny z rondami i tunelem pod torami Przebudowa alei Zagłębia Dąbrowskiego jest częścią wartych 67,5 mln zł prac przy budowie nowego układu torowo-drogowego. Na stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg powstaną w tym czasie dwa zewnętrzne perony oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej. Częścią nowego układu drogowego będą ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Przede wszystkim jednak przejazd przez tory zostanie zastąpiony bezpiecznym tunelem dla pieszych, rowerzystów i kierowców. Projekt przewiduje także powstanie nowych chodników i dróg rowerowych. Planowo wszystkie prace w Gołonogu mają się zakończyć w I kwartale 2023 roku. Nowy tymczasowy przystanek przy SP nr 18 Rozszerzenie placu budowa sprawi, że od 1 czerwca linie nr 18, 55, 116, 140, 175, 237, 603, 604, 606, 635, 637, 644, 690, 807, 814, 972 i M2 będą kursowały wyznaczonymi trasami objazdowymi. Linie nr 18, 55, 140, 175, 635, 637, 807, 814 i M2 pojadą bezpośrednio przez al. Piłsudskiego. Z ich obsługi (w przypadku linii 55 i 814 z obsługi wybranych kursów) wyłączone będą przystanki Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Osiedle, w zamian wymienione linie będą obsługiwały tymczasowy tymczasowy przystanek Gołonóg Szkoła zlokalizowany przy al. Piłsudskiego w rejonie Szkoły Podstawowej nr 18. Kursy linii nr 55 do przystanku technicznego Gołonóg Uniwersal nie ulegną zmianie. Kursy linii nr 814 do przystanku Gołonóg Dworzec PKP będą kończyły się na przystanku technicznym Gołonóg Uniwersal. Linia 116 – objazd bezpośrednio aleją Piłsudskiego. Wyłączone z obsługi zostaną przystanki Gołonóg Liceum i Gołonóg Dworzec PKP. W zamian linia będzie obsługiwała tymczasowy przystanek Gołonóg Szkoła. Linie 237, 603 i 606 – objazd bezpośrednio aleją Piłsudskiego, ulicami Wiśniową i Prusa do przystanku końcowego Gołonóg Osiedle. Trasy powrotne będą przebiegały ulicami: Prusa, Tysiąclecia, aleją Zagłębia Dąbrowskiego, Wybickiego, Wiśniową do alei Piłsudskiego. Wyłączony z obsługi zostanie przystanek Gołonóg Dworzec PKP. W zamian linie będą obsługiwały tymczasowy przystanek Gołonóg Szkoła, a linia nr 237 dodatkowo przystanek Gołonóg Liceum. Linia 604 – od ulicy Parkowej ulicami Uklańskiego, aleją Piłsudskiego, Wiśniową, Prusa i Tysiąclecia do ulicy 11 Listopada. Wyłączone z obsługi zostaną przystanki Gołonóg Liceum i Gołonóg Dworzec PKP. W zamian linia będzie obsługiwała tymczasowy przystanek Gołonóg Szkoła. Linia 644 – od ulicy 11 Listopada ulicami: Kasprzaka, Wiśniową, Prusa, Tysiąclecia, aleją Piłsudskiego, Uklańskiego do ulicy Parkowej. Wyłączone z obsługi zostaną przystanki Gołonóg Liceum i Gołonóg Dworzec PKP. W zamian linia będzie obsługiwała przystanki Gołonóg Centrum oraz Gołonóg Szkoła. Linia 690 – od alei Zagłębia Dąbrowskiego ulicami: Wybickiego i Wiśniową do alei Piłsudskiego. Wyłączony z obsługi zostanie przystanek Gołonóg Dworzec PKP. W zamian linia będzie obsługiwała przystanki Gołonóg Osiedle, Gołonóg Szkoła oraz tymczasowe stanowisko przystanku Gołonóg Dworzec PKP (w kierunku Sosnowca). Linia nr 972 – od ulicy Kasprzaka ulicami Wiśniową i Prusa do przystanku końcowego Gołonóg Osiedle. Trasa powrotna będzie przebiegała ulicami: Prusa, Tysiąclecia, aleją Zagłębią Dąbrowskiego, Wybickiego, Wiśniową do ulicy Kasprzaka. Wyłączone z obsługi zostaną przystanki Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Centrum. W zamian linia będzie obsługiwała przystanek Gołonóg Liceum. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2543
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
projekt uchwały - zmiany w tegorocznym budżecie
CYTAT (...) zwiększa się środki w wysokości 5.200.000,00 zł z przeznaczeniem na zadanie „Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza - Etap I, Etap II” w związku z koniecznością dokonania zmian do umowy. (...) nie wiadomo czy większy zakres, czy może waloryzacja przez większe koszty hmm -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2544
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Słuchajcie dlaczego nic się nie dzieje na budowie centrum przesiadkowego w Centrum, od kilku miesięcy praktycznie zero postępów prac, krajobraz jaki był taki jest, chyba tylko parking zrobili i tyle, wszystkie siły poszły na Gołonóg czy jak?
|
|
|
![]()
Post
#2545
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Cóż, coś tam grzebią, ale na oddanie przejazdu pod torami do wakacji nie ma szans. Aktualnie coś tam się dzieje w okolicach garaży i przy rondzie na Limanowskiego, ale do końca jeszcze długa droga. Wiadukt nad bocznicą do Huty stoi praktycznie nieruszony od miesiąca.
|
|
|
![]()
Post
#2546
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Cóż, coś tam grzebią, ale na oddanie przejazdu pod torami do wakacji nie ma szans. Aktualnie coś tam się dzieje w okolicach garaży i przy rondzie na Limanowskiego, ale do końca jeszcze długa droga. Wiadukt nad bocznicą do Huty stoi praktycznie nieruszony od miesiąca. Obawiam się tej inwestycji, myślę że miasto będzie ona kosztować 2-3 razy drożej niż planowali ale oby tylko ją skończyli na czas albo chociaż z małym poślizgiem |
|
|
![]()
Post
#2547
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 215 Dołączył: wto, 04 kwi 06 Skąd: DG - korzeniec Nr użytkownika: 198 GG: 105879 ![]() |
Z tego co ostatnio słyszałem, to prawdopodobnie przejazd pod torami zostanie oddany w lipcu.
|
|
|
![]()
Post
#2548
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
raczej beda sie starali zrobic to w miare o czasie bo od tego zalezny jest start rozkopania Sobieskiego i centrum.
|
|
|
![]()
Post
#2549
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
![]() Zdjęcie z soboty, prace przy rondzie na Limanowskiego trwają w najlepsze, układano kanalizacje i chowano w ziemi przewody. Chyba cały teren został już docelowo zniwelowany. W ostatnich tygodniach teren pomiędzy nową drogą za dworcem, a CH Pogoria został wyrównany/podniesiony miejscami o 3-4 metry. Prowadzono prace pomiędzy Budynkiem ZREMB-u a Dworcową 2, tam ma być bodajże nowy trakt pieszy do FPŻ. W ten piątek zaczęto wykopywać ziemie pod DDR od tunelu w ciągu Konopnickiej do Dworcowej. Pracę przy garażach trwają, tak jak już ktoś wspomniał. To tyle co mi przychodzi do głowy z ostatnich 2/3 tygodni. Może tempo nie jest oszałamiające ale też nie można powiedzieć, że nic się nie dzieje. Na początku maja generalny wykonawca pisał na swoim profilu FB, że 80% prac zostało już wykonane, zejście z budowy na końcówce robót wydaje się mi mało prawdopodobne. W szczególności gdy najdroższe prace torowe/konstrukcje wiaduktów, niweleta, kanalizacja zostały już zrobione. Może PKP ciśnie o wykonanie prac torowych na Gołonogu w pierwszej kolejności? Poza tym do końca kontraktu jest jeszcze 9 miesięcy (marzec 2023r.). O ile my byśmy chcieli szybciej, to wykonawca może mieć swoje plany w tym względzie. |
|
|
![]()
Post
#2550
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
Twoje zdjęcie trochę poprawia humor. Coś działali w sobotę. Na Limanowksiego byłem w piątek późnym popołudniem to już nikogo nie było i obraz nie był optymistyczny. Jak pisałeś do przodu, ale jednak powoli. Udało się wreszcie usunąć na Limanowskiego kolidującą linię energetyczną, co bardzo przeszkadzało i uniemożliwiało wiele dalszych prac. Termin udostępnienia przejazdu tunelem przed rozpoczęciem wakacji jest już chyba nieaktualny. Musieliby chyba tam rzucić wszystkie siły i zasuwać tak jak niedawno w Gołonogu, najlepiej też i w nocy ![]() Żeby to było realne to już chyba powinni układać krawężniki, chodniki itd a tu wciąż jeszcze walczą z instalacjami poziemnymi i kanalizacją. Na peronie chyba już są udostępnione ławki i poczekalnie. Dalej nie ma zamontowanych wyświetlaczy systemu DIP. ja bym jedno sprostował - ten murek przy Konopnickiej to już odkopują przynajmniej z 2 tygodnie. Sprzed kilku dni z FB Nowak-Mosty: CYTAT Rozpoczęły się prace związane z 2 etapem przebudowy przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg 🚧 Budujemy przejście podziemne 👌 Wykonano wykop pod segment S1, S2 oraz rozpoczęto zbrojenie płyty fundamentowej segmentu S2. Kontynuujemy również wykop pod platformę roboczą dla robót palowych pod palisadę wiaduktu kolejowego pod torem nr 1. Trwają oczywiście też prace przy budowie peronu nr 1 - informuje kierownik robót mostowych Pan Maciej Woźniak 💪 Jesteśmy generalnym wykonawcą tej inwestycji https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t3...amp;oe=62A3907A -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2551
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Oni wykopywali coś przy tym murku, później wszystko zakopano i teraz wykopywany jest na poważnie. Do końca czerwca to musieli by robić chyba 24/7 aby oddać tunel, może w lipcu się uda
![]() |
|
|
![]()
Post
#2552
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto Dąbrowa Górnicza. Dworzec kolejowy będzie jak nowy. Sprawdź, co już udało się zrobić - ZDJĘCIA Dąbrowa Górnicza. Ostatnie lata dla pasażerów kolei w naszym mieście nie należą do łatwych. Wszystkie dworce w mieście zamknięte są na cztery spusty, perony lata świetności dawno już mają za sobą. Teraz, na szczęście, wszystko zaczyna się zmieniać powoli na lepsze. Wiosną rozpoczęła się generalna przebudowa zabytkowego dworca kolejowego w śródmieściu, a kilka dni temu oficjalnie dowiedzieliśmy się, że budynek dworca w dzielnicy Ząbkowice także ma szanse na odzyskanie dawnego blasku. Został bowiem wpisany na listę obecnej edycji Programu Inwestycji Dworcowych. To wszystko cieszy dąbrowian. A jak dziś przebiegają prace w centrum miasta? W śródmieściu Dąbrowy Górniczej, w ramach budowy centrum przesiadkowego oraz nowego układu komunikacyjnego, odnowione zostały już na stacji kolejowej perony. Pojawiły się m.in. nowe przejścia podziemne, windy, będzie system komunikacji pasażerskiej. Jednocześnie na dobre rozpoczęła się przebudowa dworca PKP w śródmieściu, którą zajmuje się firma Berger Bau z Wrocławia. Warta prawie 15 mln zł umowa została podpisana 15 listopada 2021 roku i od tego dnia liczony jest termin realizacji prac. To 65 tygodni. Wszystko ma być gotowe w pierwszej połowie 2023 roku. Miasto po zakończeniu tej inwestycji wynajmie na dworcu ponad 280 m kw. powierzchni. Pochodzący z 1888 roku dworzec, na dawnym szlaku kolei warszawsko-wiedeńskiej, przejdzie prawdziwą metamorfozę z poszanowaniem dla jego historycznego charakteru, a co najważniejsze zostanie na nim przywrócona obsługa podróżnych. Projekt przebudowy został przygotowany za ponad 356 tys. zł przez GPVT Pracownię Architektoniczną z Poznania. Podczas inwestycji renowację przejdzie elewacja dworca. Znajdująca się na niej cegła zostanie wyczyszczona i uzupełniona, podobnie jak znajdujące się pomiędzy pierwszą i drugą kondygnacją oraz tuż przy szczycie budynku fryzy oraz inne detale architektoniczne. Zmieni się także wnętrze budynku. Przywrócona zostanie obsługa podróżnych, która będzie odbywać się w holu pełniącym jednocześnie funkcję ogrzewanej i klimatyzowanej poczekalni. W jej sąsiedztwie zaprojektowano pomieszczenia kas biletowych, dwa lokale na wynajem, a w zachodnim skrzydle na dwóch kondygnacjach będą się mieścić powierzchnie przeznaczone dla samorządu. Resztę powierzchni zajmą pomieszczenia techniczne oraz biura. Co udało się zatem zrobić dotychczas? - Do tej pory zostało wykonanych szereg prac, w tym prac rozbiórkowe. Obecnie trwają prace konstrukcyjne, związane z wykonaniem nowych stropów żelbetowych nad piwnicą i parterem. Po ich zakończeniu wykonawca rozpocznie prace nad wykonaniem nowej konstrukcji zadaszenia budynku – informuje Bartłomiej Sarna z Wydziału Współpracy z Mediami Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji Polskich Kolei Państwowych S.A. - Równolegle do robót konstrukcyjnych prowadzone są prace związane z renowacją elewacji, polegające na uzupełnianiu cegieł i renowacji detali architektonicznych. W otoczeniu dworca trwają również prace ziemne związane z posadowieniu zbiorników do magazynowania wód opadowych - dodaje. Mieszkańcy już teraz są zadowoleni ze zmian, czekają jednak na ponowne otwarcie dworca. - Do Sosnowca czy Katowic najszybciej jedzie się Kolejami Śląskimi, więc ruch na peronach i nowym dworcu będzie pewnie coraz większy. Jak powstaną tu miejsca do parkowania, w ramach centrum przesiadkowego, łatwiej będzie zostawić auto i jechać dalej koleją. Faktycznie, było wcześniej dziwnie, bilety kupowane w budce, stary peron, ale mam nadzieję, że wszystko się faktycznie wkrótce zmieni – mówi Rafał Głowacki, który pociągiem dojeżdża z Dąbrowy Górniczej do pracy w Katowicach. zdjęcia ![]() dzisiaj chyba się więcej dzieje - kurz i kursują ciężarówki -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2553
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Marcin Bazylak - Prezydent Dąbrowy Górniczej Byliście ostatnio ?po drugiej stronie? dworca w centrum Miasto Dąbrowa Górnicza? Sporo się tam teraz dzieje: ?? Perony z tunelem pieszym i windami zrobione już niemal ?na gotowo? ???? ?? Parking od strony ul. Limanowskiego z pierwszą warstwą asfaltu i lada dzień zacznie się brukowanie miejsc postojowych ??? ?? Kształtów nabiera nowy układ drogowy na wyjeździe z tunelu i połączeniu ul. Limanowskiego z ul. Korzeniec ???? CYTAT Marcin Bazylak - Prezydent Dąbrowy Górniczej Panie Pawle, termin zakończenia prac aktualny, choć zgodnie z zapisami umowy wykonawca ma czas do końca marca 2023 roku. Jeśli zaś chodzi o otwarcie tunelu, to planowane jest ono w wakacje. ![]() ![]() Ten post edytował warius śro, 08 cze 2022 - 09:54 |
|
|
![]()
Post
#2554
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
nic nie warte te harmonogramy, a wszystko niby z nimi wciąż zgodne
![]() Pamiętamy podawane terminy otwarcia tego tunelu - wrzesień, potem wiosna, potem przed wakacjami, a teraz w wakacje... I wszystko byłoby nawet ok i nie aż tak istotne, gdyby tak jak w Gołonogu na Konopnickiej powstał tymczasowy przejazd kolejowy, który cały czas by działał, a komunikacja miejska tędy jeździła. Kolejową można było zrobić szybko, a wcześniej ruch autobusów mógł być prowadzony w jedna stronę jednokierunkowym odcinkiem Konopnickiej,a w drugą przez Augustynika. Już tak bywało w czasach prac i objazdów, w czasach 182 obsługującego Łęknice. A tu widać, że mieszkańców tych okolic zlekceważono i ich kosztem. Do tego 644/604 teraz co godzinę. Ehhh szkoda nawet dalej pisać, lepiej się szybko wyloguję żeby ochłonąć i nie zacząć obrażać... ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2555
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 19 Dołączył: śro, 06 paź 21 Nr użytkownika: 6,271 Płeć: Mężczyzna ![]() |
nic nie warte te harmonogramy, a wszystko niby z nimi wciąż zgodne ![]() Pamiętamy podawane terminy otwarcia tego tunelu - wrzesień, potem wiosna, potem przed wakacjami, a teraz w wakacje... I wszystko byłoby nawet ok i nie aż tak istotne, gdyby tak jak w Gołonogu na Konopnickiej powstał tymczasowy przejazd kolejowy, który cały czas by działał, a komunikacja miejska tędy jeździła. Kolejową można było zrobić szybko, a wcześniej ruch autobusów mógł być prowadzony w jedna stronę jednokierunkowym odcinkiem Konopnickiej,a w drugą przez Augustynika. Już tak bywało w czasach prac i objazdów, w czasach 182 obsługującego Łęknice. A tu widać, że mieszkańców tych okolic zlekceważono i ich kosztem. Do tego 644/604 teraz co godzinę. Ehhh szkoda nawet dalej pisać, lepiej się szybko wyloguję żeby ochłonąć i nie zacząć obrażać... ![]() Wykonawca w 99% inwestycji, ma obowiązek składania harmonogramu Zamawiającemu przed rozpoczęciem budowy. Jeżeli chodzi o opóźnienia to niestety Wykonawcy nigdy nie powiedzą prawdy aż do momentu kiedu oficjalnie nie wystąpią o zmianę terminów. |
|
|
![]()
Post
#2556
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Cóż... przeszedłem się na Zieloną przez budowę kilka razy w ostatnich tygodniach i nie wydaje mi się realna data którą podaje UM i wykonawca. Pracowników ok. godz. 14 tylko kilku, pojedyncze koparki i ciężarówki. Ogólnie cicho i spokojnie. Mogli skupić się na tym przejeździe pod torami zamiast wykańczać parking od strony Limanowskiego do którego i tak nie będzie jak dojechać. Za to jak ludzie ruszą w ciepłe dni na Pogorię to będzie "sajgon". Postoją w korku to drugi raz zrezygnują i stracą na tym punkty gastronomiczne przy plaży. Wszystko rozgrzebane, nic nawet w najmniejszym fragmencie nie zakończone a szykują się na rozkopanie kolejnych odcinków w centrum.
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2557
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dzisiaj wznowiono prace przy drugiej połówce ronda na Robotniczej, no i znowu sporo się działo na Limanowskiego. Na Kościuszki równali teren pod chodnik od strony ZREMB-u i coś tam też kopali.
|
|
|
![]()
Post
#2558
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 215 Dołączył: wto, 04 kwi 06 Skąd: DG - korzeniec Nr użytkownika: 198 GG: 105879 ![]() |
Codziennie rano w okolicy 7 jest spory ruch na Limanowskiego w miejscu, gdzie ma powstać nowe rondo, pracuje tam sporo ciężkiego sprzętu.
|
|
|
![]()
Post
#2559
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Właśnie obróciła się w gruzy budka tramwajów śląskich przy pętli tramwajowej koło UP, czyli być może zaczną budować ostatni fragment ronda...
|
|
|
![]()
Post
#2560
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
zdjęcia z Gołonoga
![]() pierwszy raz się zdarzyło, że nie było relacji z centrum, jak zawsze na początku każdego miesiąca -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 23:22 |