IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 124 125 126 127 128 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
warius
post śro, 20 kwi 2022 - 14:26
Post #2501


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



^^ część odpowiedzi na Twoje pytania:

https://drive.google.com/file/d/1462EDsXiqB..._DNUyzf7JK/view


Zakres projektu obejmuje:
? odbudowę jednotorowej linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górn. - Dąbrowa Górn. Huta Katowice
(p.odg.) (bądź tylko na odcinku D.G. Gołonóg ? Huta Katowice w przypadku realizacji 3 i 4 toru na linii
kolejowej nr 1 w ramach innego projektu)
- elektryfikację i przystosowanie do obsługi ruchu pasażerskiego,
- budowę mijanki i odbudowę przystanku osobowego Dąbrowa Górn. Tworzeń (d. Dąbrowa Górn. Huta
Katowice) pod wiaduktem Al. Marsz. J. Piłsudskiego z peronem wyspowym o długości 200 m
i wysokości 760 mm, spełniającym wymogi TSI PRM (tj. dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się)
- odbudowę peronu na przystanku osobowym Dąbrowa Górn. Gołonóg (w lokalizacji istniejącej dla linii
kolejowej nr 1),
- uwzględnienie dobudowy 3 i 4 toru na linii kolejowej nr 1 odcinku Dąbrowa Górnicza Gołonóg ? Dąbrowa
Górnicza.
? rewitalizację linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górn. Strzemieszyce ? Dąbrowa Górn. Huta
Katowice (p.odg.) na długości 3,250 km.

Ten post edytował warius śro, 20 kwi 2022 - 14:30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
janusz_kolei
post śro, 20 kwi 2022 - 14:51
Post #2502


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 19
Dołączył: śro, 06 paź 21
Nr użytkownika: 6,271
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(janusz_kolei @ śro, 20 kwi 2022 - 13:15) *
CYTAT(warius @ śro, 20 kwi 2022 - 12:52) *
Dobre wieści z programu Kolej Plus dla naszego miasta. Projekt Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odc. Dąbrowa Górn. Strzemieszyce ? Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p. odg.) do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową p.o. D.G. Gołonóg dostał finansowanie i będzie realizowany.


To jest info, dnia smile2.gif naprawdę super smile2.gif dużo fajnych wspomnień kiedy linia jeszcze funkcjonowała.
Teraz tylko jedno pytanie, czy zostanie zbudowana głowica rozjazdowa po północnej części stacji w Gołonogu.


No właśnie, w śladzie lk 192 ma powstać parking przy dworcu kolejowym w Gołonogu, plus będzie konieczność budowy nowego wiaduktu nad ulicą Parkową, tylko ciekawe czy jest to przewidziane w obecnym projekcie (zapewniony odpowiedni prześwit)

Ten post edytował janusz_kolei śro, 20 kwi 2022 - 14:52
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 20 kwi 2022 - 14:56
Post #2503


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Obecnie wiadukt nad ulicą Parkową budowany jest już z rezerwą pod tory aglomeracyjne, więc jest to uwzględnione. Włączenie w nowy układ będzie gdzieś przesunięte w okolice ulicy Wczasowej

Ten post edytował warius śro, 20 kwi 2022 - 14:56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 20 kwi 2022 - 14:58
Post #2504


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



ta prezentacja chyba nie będzie miała wiele wspólnego z ostatecznym projektem. Narysowali po starym śladzie z drugiej strony dworca. Przecież gdy jest nowy wiadukt na docelowo 4 tory, to obok nie zbudują drugiego na jeden tor. Do tego to co teraz budują trzeba by przebudować. Bez sensu. Napisałem na poprzedniej stronie jakie widzę możliwości.
Dlatego też wiele można tu jeszcze uwzględnić w projekcie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 20 kwi 2022 - 15:18
Post #2505


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Ale założenia projektu są ok i na pewno wpisują się w obecnie realizowane prace, tylko co najwyżej grafik się nie popisał.

Wiadukt na Granicznej to się wydaje na 100% pewne, no bo 3 i 4 tor nie ma gdzie się podziać.
Co do przystanku DG Urząd oby się ziściło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post śro, 20 kwi 2022 - 21:04
Post #2506


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



1.Kiedy mają się zacząć pracę, jest jakiś przewidziany termin?
2.Będzie jakiś przetarg na wykonawcę tego projektu?
2.Pamiętajcie że przy takiej inflacji koszty tego projektu za chwilę się podwoją, kto będzie finansował ewentualne nadwyżki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 21 kwi 2022 - 10:24
Post #2507


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
no muszą być jak zawsze przetargi. Jest termin zakończenia projektów - do końca 2028.
Gdzieś czytałem, że na razie jest finansowanie tylko na połowę z tych zatwierdzonych projektów, a na resztę dopiero mają być środki w przyszłości.

CYTAT
UM

ZNAMY WYNIKI PROGRAMU KOLEJ PLUS. WYBRANO M.IN. DĄBROWSKI PROJEKT

Projekt modernizacji linii kolejowej w Dąbrowie Górniczej otrzyma dofinansowanie z programu Kolej Plus. W regionie finansowanie wsparcie dostanie sześć przedsięwzięć, które wpisują się w budowę Kolei Metropolitalnej.

Projekty z naszego regionu do rządowego programu Kolej Plus zostały przygotowane i zgłoszone przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Dąbrowy dotyczy zadanie o nazwie ?Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odc. Dąbrowa Górn. Strzemieszyce ? Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p. odg.) do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową p.o. D.G. Gołonóg?. Chodzi w nim o modernizację linii biegnącej od Strzemieszyc, przez Tworzeń i Gołonóg, do centrum miasta.

W całej Polsce na 34 projekty kolejowe, związane z wybudowaniem i wyremontowaniem 1200 km torów, ma być przeznaczone 11 mld zł dofinansowania z budżetu państwa. Wsparcie ma pokryć od 75 do 85% kosztów inwestycji. Resztę środków wyłożą samorządy. Wkład własny w przypadku zadań w naszej aglomeracji zapewni Metropolia.

? Zakwalifikowanie wszystkich naszych projektów liniowych, które zgłosiliśmy to bardzo duży sukces. Przede wszystkim przybliża nas w dużym stopniu do powstania Kolei Metropolitalnej ? mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM.

W Metropolii długość rewitalizowanych odcinków wyniesie 100 km. Szacunkowy koszt opiewa na 1,65 mld zł.

? Realizacja projektów kolejowych jest bardzo kosztowna. Sfinansowanie inwestycji z budżetu programu Kolej Plus realnie przyspieszy rozwój kolei na obszarze GZM. Pozwoli nam płynnie przechodzić z fazy planowania do realizacji inwestycji ? dodaje Grzegorz Kwitek.
? Szacowany wkład własny zagwarantowany przez GZM dla zakwalifikowanych sześciu projektów, które mają zostać zrealizowane w programie Kolej Plus to ponad 305 mln zł ? przyznaje Lucjan Dec, dyrektor Departamentu Komunikacji i Transportu GZM.

Kolej lekarstwem na komunikacyjne wykluczenie

? Prace przeprowadzone w ramach programu Kolej Plus przyczynią się do poprawy skomunikowania Śląska i Zagłębia z Katowicami. Dąbrowa Górnicza, Ruda Śląska, Żory, Tychy, Bytom ? m.in. w tych miastach oferta podróży znacząco się poprawi ? mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, koordynujący program Kolej Plus.

Celem ogólnopolskiego programu Kolej Plus jest uzupełnienie sieci kolejowej o połączenia miejscowości zamieszkiwanych przez ponad 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi, a także takich, które posiadają dostęp do kolei, ale istniejące połączenia wymagają usprawnienia.

? Do 2028 r. obszar wykluczenia komunikacyjnego znacząco się zmniejszy. Tworzymy system, w którym dostępna będzie oferta transportu ekologicznego i przyjaznego dla wszystkich ? zapowiada Andrzej Bittel.
Program jest skierowany przede wszystkim do jednostek samorządu terytorialnego i związków metropolitalnych. Zakłada modernizacje istniejących lub budowę nowych linii kolejowych oraz inwestycje punktowe, czyli budowy nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych. Zgodnie z założeniami programu, przedsięwzięcia mogą zostać dofinansowane z budżetu państwa nawet w 85%. Pozostałą część kosztów muszą pokryć jednostki samorządu terytorialnego. Realizacja inwestycji potrwa do 2028 r.

Dąbrowa Górnicza też stawia na kolej

W ostatnim czasie infrastruktura kolejowa w Dąbrowie Górniczej pozytywnie się zmienia. Modernizowane są torowiska, trakcje i perony. Remonty przechodzą fragmenty linii pasażerskich i towarowych. Działania związane z rozwojem transportu publicznego to jeden z priorytetów dąbrowskiego samorządu. Przykładem tego rodzaju przedsięwzięć jest m.in. powstające centrum przesiadkowe w śródmieściu, przebudowa układu drogowego w jego rejonie, a także w Gołonogu. Tor obsługujący Kolej Metropolitalną powstaje w centrum, zachowana jest też rezerwa terenowa na wykonanie drugiego. Miejsce pod tory dla pociągów aglomeracyjnych zostanie też przy stacji w Gołonogu. Więcej informacji o drogowych, tramwajowych i kolejowych inwestycjach na terenie miasta na stronie zieloneswiatlo.dg.pl

Projekty liniowe z obszaru GZM zakwalifikowane do programu Kolej Plus:

Prace na linii kolejowej nr 189 i 132 oraz budowa nowych łącznic Kuźnica ? Bytom w celu stworzenia nowego połączenia Ruda Chebzie/Zabrze ? Bytom, w tym budowa nowych p.o. Ruda Orzegów i Bytom ul. Zabrzańska.
Odbudowa linii kolejowej nr 198 Pyskowice ? Pyskowice Miasto dla przywrócenia połączeń: Katowice ? Gliwice ? Pyskowice Miasto.
Zwiększenie zdolności przepustowej linii kolejowej nr 140 na odc. Katowice Ligota ? Orzesze Jaśkowice poprzez budowę 2. toru i dod. przystanków osobowych w Mikołowie.
Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Tychy ? Katowice Murcki ? Katowice Ligota linii kolejowej nr 142.
Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Gliwice ? Ruda Kochłowice ? Katowice linii kolejowej nr 141 na odcinku Gliwice ? Ruda Kochłowice, 164 na odcinku Ruda Kochłowice ? Hajduki i 651 Hajduki ? Gottwald.
Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odc. Dąbrowa Górn. Strzemieszyce ? Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p. odg.) do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową p.o. D.G. Gołonóg.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post sob, 23 kwi 2022 - 10:41
Post #2508


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



IMHO w ogóle nie ma się na razie sensu ekscytować - mało to już rzeczy obiecywali? Na razie radośnie zwiększyli dwukrotnie OBIECYWANE środki na rozbudowę kolei. Jest to na razie tak samo pewne, jak tekturowe "czeki" rozdawane przez Morawieckiego przed wyborami. Jak milion samochodów elektrycznych. Jak 100 000 mieszkań w ramach (po cichutku porzuconego) programu Mieszkanie +. Jak 3 000 000 mieszkań obiecane poprzednio.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 23 kwi 2022 - 11:09
Post #2509


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



a w centrum te wielkie rury w wykopie ułożone i zaczynają zasypywać, a na peronie pojawiały się szkielety pod dwie poczekalnie.
Wszystkie mury oporowe przy przyczółkach wybetonowane.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pooch
post nie, 24 kwi 2022 - 17:23
Post #2510


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 49
Dołączył: sob, 17 mar 12
Nr użytkownika: 4,966
Płeć: Mężczyzna



Wiecie na jakim etapie są prace przy rondzie na Sobieskiego oraz na Korzencu? Ostatnio nic tam się nie dzieje.
Tunel chyba otworzą w czerwcu.


--------------------
=
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 25 kwi 2022 - 13:30
Post #2511


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
niedawno dalej nic się nie działo na Sobieskiego, a garaże stały. Chyba, że zmieniło się naprawdę coś w ostatnich dniach.
Rondo na Korzeńcu zaczęli dalej robić, były zdjęcia z początku miesiąca. Wreszcie są postępy na Limanowskiego - na razie kanalizacja i obniżenie poziomu drogi.

Tymczasem dalej w stronę Golonoga ruch już przeniesiony na południowy tor. Nie wiem jak wygląda sytuacja w centrum, czy tu dalej jeden tor (i który obecnie jeśli tak) czy ruch już po 2 i czynne obie krawędzie peronu, a po 1 od nowych rozjazdów między Konopnickiej a wiaduktem.
Jeśli w centrum ruch już po południowym torze to i byłby też otwarty 3 tor przed dworcem, ten od bocznicy z kopalni i huty Bankowej, bo inaczej dalej pociągi musiałyby zmieniać kierunek i się cofać.
Ciekawe kiedy otworzą 1 peron przy dworcu i będzie tam lokalny ruch pasażerski - czy dopiero po remoncie dworca.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 25 kwi 2022 - 17:23
Post #2512


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



I na stronie UM:

CYTAT
PASAŻEROWIE KORZYSTAJĄ JUŻ Z NOWEGO PERONU NA STACJI W GOŁONOGU

Zakończył się pierwszy etap prac przy budowie nowego układu torowego przy stacji w Gołonogu. Dla pasażerów oznacza to możliwość korzystania z nowego peronu.

W poniedziałek w nocy ruch pociągów został przełożony z toru nr 1 na nowo ułożony tor nr 2. W efekcie pociągi w kierunku Katowic i Częstochowy zatrzymują się teraz na nowym peronie nr 2, który powstał przy budynku dworca.

Równie widoczne, jak nowy peron, są budowane przejście dla pieszych pod torami i szyb windowy obok. W wejściu przy peronie lada moment rozpocznie się wylewka schodów, potem budowa będzie kontynuowana po stronie ul. Parkowej.

? Teraz rozpoczynamy drugi etap prac, która potrwa do końca 2022 roku ? zapowiada Maciej Woźniak, kierownik robót z dąbrowskiej firmy Nowak-Mosty.

Zakres zaplanowanych na ten czas prac ? poza wspomnianym przejściem dla pieszych pod torami ? obejmie m.in. budowę peronu nr 1 od strony ulicy Parkowej i ułożenie na nowo toru nr 1. ? Wcześniej wyburzymy jeszcze stary peron, w miejscu którego powstanie rezerwa pod dwa tory kolei metropolitalnej ? dodaje Maciej Nowak.

Co najważniejsze, przełożenie ruchu pociągów umożliwi kontynuację budowy wiaduktu, pod którym na koniec 2022 roku będą się poruszać piesi, rowerzyści i kierowcy.

Dwa ronda po obu stronach torów

Budowie nowego układu torowego towarzyszy budowa nowego układu drogowego. Od strony przebudowywanej właśnie alei Zagłębia Dąbrowskiego widać już zarys ronda, które w pierwszej połowie kwietnia powstało na docelowej głębokości, czyli 1,5 m niżej niż obecny poziom jezdni.

Drugie rondo powstaje po drugiej stronie torów, czyli na skrzyżowaniu ul. Parkowej z Wczasową. Projekt przewiduje także budowę nowych chodników i drogi rowerowej.

Warte 67,5 mln zł prace w Gołonogu ? zlecone przez miasto i spółkę PKP PLK firmie Nowak-Mosty ? mają się zakończyć w grudniu 2022.


i dalej to "Wcześniej wyburzymy jeszcze stary peron, w miejscu którego powstanie rezerwa pod dwa tory kolei metropolitalnej " gdy jest odwrotnie bo te perony i tory zewnętrzne będą dla metropolitalnej, a wewnątrz tory dla dalekobieżnych, które tu się nie zatrzymają. Dziwne takie powielanie tego samego błędu od początku.

i zdjęcia z Gołonoga snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...o-dg-golonog-5/

dajcie znać, co z centrum, czy tam bez zmian i pociągi zmieniają w obie strony tor przed wiaduktem czy jednak tam są już 2 tory, ale wtedy chyba by o tym napisali


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pon, 25 kwi 2022 - 17:32
Post #2513


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Stary Dworzec w Centrum to niezła ruina, wszystko rozwalone, praktycznie od nowa trzeba wszystko odbudować i zbudować, mln złotych na to pójdą, dlaczego się zdecydowano na to nie Wiem, o wiele lepszym rozwiązaniem było postawienie na tych fundamentach funkcjonalnego, niedużego i nowoczesnego dworca ze szkła na przykład a tak obawiam się że bezdomni będą mieli nową miejscówkę sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post pon, 25 kwi 2022 - 21:49
Post #2514


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



Leszek:
CYTAT
IMHO w ogóle nie ma się na razie sensu ekscytować - mało to już rzeczy obiecywali?


Kwestia - po co właściwie byłaby odbudowywana ta linia. W tej chwili nie ma ani jednego połączenia osobowego wiedenką z DG-Ząbkowic na Kraków (linia 133), a nawet do Jaworzna-Szczakowej. Do Sędziszowa miałby to być łącznik przez Strzemieszyce, a może do Ostrowca Świętokrzyskiego, jak 150 lat temu wink.gif ? Dodajmy, że od niedawna przez Szczakową kursuje 6 dodatkowych par pociągów na Kraków z Olkusza, który doczekał się takiego bezpośredniego połączenia ze stolicą województwa. Mami się odbudową linii w sytuacji, gdy brak pieniędzy na uruchomienie połączenia choćby szynobusem na odcinku 15 kilometrów (świeżo wyremontowanej linii!) w ramach połączenia do najbliższego półmilionowego miasta (żeby dotrzeć z Ząbkowic do Krakowa koleją trzeba jechać via Katowice lub Zawiercie - tu aż dwa pospieszne w ciągu dnia). A w tej chwili w dni powszednie ze Szczakowej jeżdżą do Krakowa 24 osobówki (tylko 4 to Koleje Śląskie, reszta - Przewozy Regionalne). Z Krakowa do Pyrzowic przez Zawiercie pewnie też będą pociągi przez Katowice, albo w ogóle takich połączeń nie będzie. Będzie przecież super ekstra hiper wypasiony węzeł kolejowy pod Olkuszem, napiaskowy laugh.gif !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pon, 25 kwi 2022 - 22:15
Post #2515


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(pulsatilla1214 @ pon, 25 kwi 2022 - 22:49) *
Leszek:
CYTAT
IMHO w ogóle nie ma się na razie sensu ekscytować - mało to już rzeczy obiecywali?


Kwestia - po co właściwie byłaby odbudowywana ta linia. W tej chwili nie ma ani jednego połączenia osobowego wiedenką z DG-Ząbkowic na Kraków (linia 133), a nawet do Jaworzna-Szczakowej. Do Sędziszowa miałby to być łącznik przez Strzemieszyce, a może do Ostrowca Świętokrzyskiego, jak 150 lat temu wink.gif ? Dodajmy, że od niedawna przez Szczakową kursuje 6 dodatkowych par pociągów na Kraków z Olkusza, który doczekał się takiego bezpośredniego połączenia ze stolicą województwa. Mami się odbudową linii w sytuacji, gdy brak pieniędzy na uruchomienie połączenia choćby szynobusem na odcinku 15 kilometrów (świeżo wyremontowanej linii!) w ramach połączenia do najbliższego półmilionowego miasta (żeby dotrzeć z Ząbkowic do Krakowa koleją trzeba jechać via Katowice lub Zawiercie - tu aż dwa pospieszne w ciągu dnia). A w tej chwili w dni powszednie ze Szczakowej jeżdżą do Krakowa 24 osobówki (tylko 4 to Koleje Śląskie, reszta - Przewozy Regionalne). Z Krakowa do Pyrzowic przez Zawiercie pewnie też będą pociągi przez Katowice, albo w ogóle takich połączeń nie będzie. Będzie przecież super ekstra hiper wypasiony węzeł kolejowy pod Olkuszem, napiaskowy laugh.gif !

To jest tylko propaganda PiS-o komuny, nie będzie żadnej nowej linii, jest ona zupełnie nikomu nie potrzebna, nikt o zdrowych zmysłach nie odbudowuje linii kolejowej z której, parę osób będzie korzystać. Niech lepiej kasę przeznaczą na kolej podmiejską pomiędzy Gliwicami a Zawierciem, choć idzie kryzys gospodarczy i lepiej trzymajmy kciuki, żeby wszystkie inwestycje w DG, które już się rozpoczęły zakończyły się na czas, gdyż obawiam się że, może być z tym ciężko jeśli PiS nie spełni warunków KPO i nie dostaniemy kasy z UE.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 26 kwi 2022 - 15:42
Post #2516


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
a nie było czasem tak, że zgłaszając linię do odbudowy trzeba było zobowiązać się do dofinansowania iluś tam połączeń i zrobiła to metropolia zgłaszając takie połączenie lokalne?

Marzeniem byłoby wykorzystanie tej linii i połączenie z Krakowem...

Na mapie OSM w centrum zaznaczyli właśnie wszystkie 3 tory jako już działające.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
janusz_kolei
post wto, 26 kwi 2022 - 16:05
Post #2517


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 19
Dołączył: śro, 06 paź 21
Nr użytkownika: 6,271
Płeć: Mężczyzna



Jak wygląda sytuacja z wiatami peronowymi w Gołonogu. Mają zostać te wątpliwej jakości "kioski" ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luket
post wto, 26 kwi 2022 - 19:04
Post #2518


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 207
Dołączył: pon, 26 lut 07
Skąd: Mydlice północ
Nr użytkownika: 508
Płeć: Mężczyzna



Wystarczyłoby odpowiednio skomunikowane z pociągami do Krakowa połączenie do Jaworzna Szczakowej. Przy okazji poprawiłoby to ofertę do Strzemieszyc. Wtedy Dąbrowa zyskałaby połączenie z Krakowem, które teraz jest fatalne.

Ehh, gdzie te czasy, kiedy jeździło się w sobotę około 7 rano na wycieczkę do Krakowa bezpośrednio ze stacji Huta Katowice. Nawet kasa biletowa była.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas.sz
post wto, 26 kwi 2022 - 19:50
Post #2519


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 14
Dołączył: czw, 06 lis 08
Nr użytkownika: 2,386
Płeć: Mężczyzna



Garaże przy urzędzie pracy na Sobieskiego już prawie wszystkie wyburzone, ale ostały się chyba jeszcze ze 4 czy 5 do wyburzenia na trasie. Na razie nie wiadomo co z nimi bo wszystko obok nich jest już w gruzach i trochę dziwnie to wygląda ja stoją sobie takie 2 osobne garaże a wokół nich gruz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post wto, 26 kwi 2022 - 21:46
Post #2520


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Szybkie połączenie DG z Krakowem to byłoby coś, ale chyba ekonomicznie mało opłacalne
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 124 125 126 127 128 > » 
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 19:32
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza