![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2481
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Nie zdziwiłbym się, że celują dopiero na wakacje sam siebie zacytowałem. Prezydent MB na fb - "planujemy, że pierwsze samochody przejadą tunelem pod torami przed wakacjami" -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2482
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Drzewka zniknęły z fasady dworca
![]() Schody w przejściu podziemnym już są w granicie, podobnie wyłożone są ściany dokoła wejść do wind. reszta ścian wygląda na to, że zostanie szara. |
|
|
![]()
Post
#2483
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
to jednak nie zdążyły się zazielenić. To z opisu wynika, że przejście już prawie gotowe. Jeszcze docelowe poręcze, oznakowanie i chyba w przejściu tez mają być dynamiczne wyświetlacze. No i monitoring. Szkoda, że tak zostanie ze ścianami. Jak nowe to niby ok, ale z czasem będą się bardzo brudziły -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2484
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 215 Dołączył: wto, 04 kwi 06 Skąd: DG - korzeniec Nr użytkownika: 198 GG: 105879 ![]() |
Dzisiaj montowali poręcze na murze oporowym od strony Limanowskiego - na krawędzi przyszłego parkingu.
|
|
|
![]()
Post
#2485
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
tak, szare barierki w przejściu zamontowane szare docelowe poręcze w miejsce drewnianych. Robią jeszcze ostatnie schody - od strony dworca Od Limanowskiego wykopana jest mega głęboka dziura, pewnie na te ogromne rury, z których będzie podziemny zbiornik na deszczówkę. Ciekawe czy tam będą jakieś pompy. Mają wielkie wywrotki z dużo większymi kołami. Sam tunel wewnątrz jest już chyba całkiem odkopany, za to gorzej między nim a rondem od strony centrum. Na samej Limanowskiego wreszcie coś zaczęli - kanalizacja. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2486
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
postępy na części drogowej w Gołonogu
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2487
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Przejazd w Gołonogu na 6 dni zostanie zamknięty. Drogowcy będą pracować w dzień i w noc. Będziemy pracować przez 24 godziny na dobę. W tym czasie wybudujemy kanalizację deszczową pod nowe rondo na skrzyżowaniu alei Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego ? mówi Samuel Tomczyk z katowickiej firmy Drogopol. Po sześciu dniach najbardziej widocznym efektem prac będzie obniżenie terenu na skrzyżowaniu o 1,5 m. Pozostałe rzeczy zostaną ukryte pod ziemią. Drogowcy nie będą też na razie układać krawężników na obrysie ronda, bo mają jeszcze w planach kolejne zmiany organizacji ruchu. ? Dzięki pracom, które przeprowadzimy od 6 do 11 kwietnia unikniemy komplikacji z organizacją ruchu, a kolejne zamknięcia mogą być krótsze niż wcześniej planowaliśmy ? podkreśla Maciej Woźniak. ![]() Ten post edytował warius pon, 04 kwi 2022 - 14:11 |
|
|
![]()
Post
#2488
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Zdzisiaj, fotki tego nie oddaje ale wykop jest naprawdę spory.
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#2489
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
potwierdzam. Nie ma punktu odniesienia, ale rozmiary oddałoby gdyby stanął tam człowiek. Teraz trochę z tym zejdzie, widać najpierw jeszcze będzie beton. Podobno na parkingu od strony Limanowskiego zaczęto układanie kostki. Zaraz zacznie się wyburzanie bydynku dróżników na Konopnickiej. Wyjęto już okna. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2490
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Zdjęcia z centrum
https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...-dg-centrum-12/ Ten post edytował warius wto, 05 kwi 2022 - 11:30 |
|
|
![]()
Post
#2491
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2492
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
i jak zawsze nddg udostępnił więcej ale mniejszych na swojej stronie
![]() ![]() no to teraz mogą budować dalej mur oporowy i zrobić wyjście z tunelu w kierunku Kolejowej. ![]() ^^^ chyba trzeba było korzystać z windy. Widać, że zmieniły się plany i nie skończono peronu w marcu. Zapowiadają, że z powodu postępu prac w Gołonogu jeszcze w kwietniu przełożą ruch na południowy tor. Może wtedy udostępnią już obie krawędzie peronu w centrum i go skończą, a pociągi będą zmieniały tor na nowym rozjeździe przed wiaduktem, a nie tak jak teraz. Nie ma zdjęć z okolic Urzędu Pracy, czyżby tam się nic nie działo i garaże dalej też stoją? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2493
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
filmik "kolejowy" z Gołonoga
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2494
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM PRZEJAZD W GOŁONOGU PONOWNIE OTWARTY. NOWE RONDO WIDAĆ, JAK NA DŁONI Po sześciu dniach robót prowadzonych w dzień i w nocy, prace przy budowie ronda na skrzyżowaniu alei Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego udało się wykonać z naddatkiem. Problemu nie było także z ułożeniem nowego toru. Przejazd między Gołonogiem a Łęknicami został zamknięty w środę 6 kwietnia. Ekipy firm Nowak-Mosty i Drogopol zapowiadały, że będą pracować w dzień i w nocy, aby w sześć dniu uporać się z ułożeniem nowego toru nr 2 oraz z budową kanalizacji deszczowej pod nowym rondem. Wszystko poszło zgodnie z planem i 12 kwietnia tymczasowy przejazd został ponownie otwarty. Dojazd do torów został na nowo wyasfaltowany, wcześniej w tym miejscu trwały bowiem wykopy pod kanalizację. Wraz z otwarciem przejazdu na dotychczasowe trasy wróciły linie autobusowe nr 116, 604, 644 i 903N. Dodatkowo autobusy, które obsługują tymczasowe przystanki Gołonóg Dworzec PKP, tak jak do tej pory kursują przez aleję Zagłębia Dąbrowskiego z wykorzystaniem wahadłowej sygnalizacji świetlnej. – Teraz, po ułożeniu toru nr 2, dokończymy budowę peronu nr 2 od strony dworca – zapowiada Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak-Mosty. Zgodnie z planem, na koniec kwietnia ruch pociągów zostanie przełożony na ułożony właśnie tor. Wtedy też rozpocznie się przebudowa toru nr 1 na ponad 800-metrowym odcinku, budowa peronu nr 1 od strony ul. Parkowej oraz budowa drugiej części tunelu drogowo-pieszo-rowerowego. Przyspieszą prace przy budowie drugiego ronda – na skrzyżowaniu ul. Parkowej z Wczasową. Nowe rondo w zagłębieniu terenu Drogowcy zamknięcie przejazdu przez tory wykorzystali na budowę kanalizacji pod rondem na skrzyżowaniu al. Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego. Zgodnie z zapowiedziami, dobrze już widoczna tarcza ronda została ulokowana w docelowym obniżeniu terenu, czyli 1,5 m poniżej obecnego poziomu jezdni ul. Uklańskiego i alei Zagłębia Dąbrowskiego. Co ważne, drogowcy zdecydowali się położyć na rondzie pierwszą warstwę asfaltu. Wpłynie to na komfort przejazdu przez skrzyżowanie, które na razie miało być wyłożone jedynie tłuczniem. – Dzięki pracom, które przeprowadziliśmy między 6 a 11 kwietnia unikniemy komplikacji z organizacją ruchu przy kolejnych planowanych zamknięciach skrzyżowania. Powinny one też być krótsze niż wcześniej zakładaliśmy – Maciej Woźniak mówi o korzyściach z prac prowadzonych w dzień i w nocy przez sześć dni. Bezpieczny tunel pod torami Warte 67,5 mln zł prace przy budowie nowego układu torowo-drogowego – zlecone firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w grudniu 2022. Na stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg powstaną w tym czasie dwa zewnętrzne perony oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej. Częścią nowego układu drogowego będą ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Przede wszystkim jednak przejazd przez tory zostanie zastąpiony bezpiecznym tunelem dla pieszych, rowerzystów i kierowców. Projekt przewiduje także powstanie nowych chodników i dróg rowerowych. Zobacz, jak skrzyżowanie al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego zmieniało się przez 6 dni ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() i pięknie dało się ![]() troszkę poprawi się też na wiadukcie bo ostatnio przez to jeszcze większy ruch i korki w obie strony Czy z tego przejazdu w Gołonogu korzysta ktoś "decyzyjny" ? Na Konopnickiej nie dało się zbudować tymczasowego przejazdu. Zamknięty od 25.01.21 (z przerwą na wakacje) bez wcześniejszego oddania tunelu drogowego. Od wtedy komunikacja miejska objazdami i do części miasta nie dociera. W Gołonogu dzień i noc, a w centrum to szło tak, że w sumie więcej dni nic się nie działo niż ktoś był na budowie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2495
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 19 Dołączył: śro, 06 paź 21 Nr użytkownika: 6,271 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Teraz tylko trzymać kciuki aby udało się dopiąć II-etap inwestycji, bo bez parkingów to centrum przesiadkowe nie będzie w pełni użyteczne.
No i jeszcze ewentualna modernizacja budynku dworca, wtedy cała okolica dworca zyskała by na blasku. Ten post edytował janusz_kolei wto, 12 kwi 2022 - 11:28 |
|
|
![]()
Post
#2496
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Myślicie, że z DG też były negocjowane nowe warunki umowy?
![]() Nowak-Mosty jest w miejscowości Częstochowa. 📣👷🚧 Niestety nie uda się nam ukończyć estakady z winy Zamawiającego. Nie udało się dojść do porozumienia z Częstochowa - Profil Miasta i w związku z tym Konsorcjum Wykonawcze, którego jesteśmy Partnerem zostało zmuszone odstąpić od umowy. Jednocześnie zapewniamy, że na pozostałych naszych kontraktach w Polsce, pomimo równie niesprzyjającej sytuacji ekonomicznej w dalszym ciągu realizujemy nasze budowy. Przebudowę DK91 realizowaliśmy... w Konsorcjum z Drog-Bud i Firesta – Fiser 🤝 eR Grupa |
|
|
![]()
Post
#2497
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
W tym przypadku firma wini miasto i mówi, że odstąpiła od umowy, miasto wini firmę i mówi, że to Częstochowa odstąpiła od umowy.
Co ciekawe - realizują w Częstochowie jeszcze jeden kontrakt. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2498
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dobre wieści z programu Kolej Plus dla naszego miasta. Projekt Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odc. Dąbrowa Górn. Strzemieszyce – Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p. odg.) do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową p.o. D.G. Gołonóg dostał finansowanie i będzie realizowany.
|
|
|
![]()
Post
#2499
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 19 Dołączył: śro, 06 paź 21 Nr użytkownika: 6,271 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dobre wieści z programu Kolej Plus dla naszego miasta. Projekt Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odc. Dąbrowa Górn. Strzemieszyce – Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p. odg.) do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową p.o. D.G. Gołonóg dostał finansowanie i będzie realizowany. To jest info, dnia ![]() ![]() Teraz tylko jedno pytanie, czy zostanie zbudowana głowica rozjazdowa po północnej części stacji w Gołonogu. Ten post edytował janusz_kolei śro, 20 kwi 2022 - 11:16 |
|
|
![]()
Post
#2500
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
miałem nadzieję że się uda, ale i obawy czy wybiorą głównie jakieś projekty na peryferiach do mniejszych miejscowości. A tu sukces naszej Metropolii - zakwalifikowano 6 projektów:
![]() Teraz pytanie o szczegóły. Czy został zgłoszony jakiś wstępny projekt / koncepcja i czy będą możliwe modyfikacje na etapie realizacji czy ostatecznego projektu. Jasne jest, że odbudowa w Gołonogu nie będzie w śladzie starej linii i dworzec nie znajdzie się pomiędzy torami jak dawniej. Na pewno tor będzie połączony z obecnie budowanym (południowym) i kończonym tam peronem, a dalej po nowym wiadukcie kolejowym i dopiero za nim rozgałęzienie w kierunku HK. I najważniejsze jaki zakres - czy na razie w ramach tego projektu plan minimum - od Gołonoga do centrum jeden dodatkowy tor, po którym ruch będzie w obu kierunkach. Drugie trochę lepsze rozwiązanie - od strony HK włączenie w tor północny linii nr 1 w kierunku Centrum. Wtedy na odcinku Centrum - Gołonóg chociaż w stronę Ząbkowic można by było oddzielić ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego. Oczywiście wtedy tymczasowo do czasu rozbudowy odcinka Zawiercie-Będzin (do 4 torów). Oczywiście najlepsze rozwiązanie - od razu docelowo dodatkowe 2 tory na odcinku Gołonóg - Centrum i to by było w interesie wszystkich, łącznie z PKP PLK. Wtedy też dobudować 3 peron w centrum, pod który teraz jest rezerwa ("dziadowskie oszczędności"). Budować od razu docelowo jest taniej np kratownice pod sieć nad 4 tory a nie jakieś kombinacje, osobne słupy na każdy tor itp. albo potem znowu przebudowa, gdy będą dobudowywać 4 tor dopiero w przyszłości. Ciekawe czy to będzie przemyślane, czy ten odcinek będzie jeszcze w przebudwie przez lata i łącznie 3 osobne projekty. Dopiero teraz w PKP wychodzą fatalnie nieprzemyślane poprzednie modernizacje linii w kraju. Odnawiano tory i infrastrukturę, teoretycznie pod dużo większe prędkości a okazało się, że po wydaniu mld dalej jest bez zmian, bo gdzie się dało likwidowano stacje i zastąpiono je przystankami, po czym ruch lokalny nie może przepuszczać dalekobieżnego a to podstawa, jeśli nie ma dodatkowych torów i szybkie pociągi muszą przez to dostosowywać się do wolnych lokalnych. Do SKM u nas daleka droga bo minie wiele lat zanim najpierw rozbudują Katowice-Będzin a potem Będzin - Zawiercie. Więc każdy odcinek, gdzie można zwiększyć przepustowość jest kluczowy. Nawet bez SKM zwiększy się liczba lokalnych pociągów - właśnie ten projekt do Strzemieszyc, a do tego pojawią się u nas pociągi do Pyrzowic. W przyszłości jeśli mimo wszystko miałoby dojść do budowy też tego nowego węzła kolejowego (małopolsko-śląskiego) to właśnie ta linia mogłaby być połączeniem, a nie ten projekt przez Planty. Wracając do tego projektu - czy miasto lobbowało i przemyciło albo dopiero to spróbuje zrobić - budowa tamtego zaniechanego tunelu na wysokości Wróblewskiego/Podłęknickiej. To kolejna okazja. Tunel na Granicznej to chyba w całości przy okazji przebudują, bo częściowo został zwężony po likwidacji toru (niedawno o jego historii tu pisaliśmy, a z tym Stalinem to ciekawostka, o której nigdy nie słyszałem ![]() No i jeśl jakimś cudem od razu dobudują tu już teraz 4 tory to koniecznie powinno się walczyć o nowy przystanek (ex nazwa robocza DG Ratusz). Może też pojawią się gdzieś ekrany jak niedawno w Strzemieszycach. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:20 |