IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 119 120 121 122 123 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
janusz_kolei
post śro, 05 sty 2022 - 12:15
Post #2401


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 19
Dołączył: śro, 06 paź 21
Nr użytkownika: 6,271
Płeć: Mężczyzna



Witam Wszystkich
Ostatnio zastanawiał mnie kwestia odbudowy linii kolejowej nr 162 która ma przywrócić bezpośrednie połączenie Dąbrowy Górniczej z posterunkiem kolejowym Dąbrowa Górnicza Huta Katowice.
Projekt ma szansę realizacji w wyniku prowadzonego projektu Kolej+.
Moje rozważania dotyczą przebiegu linii. Historycznie linia 162 rozpoczynała się przystanku Dąbrowa Górnicza, gdzie jednotorowym torem biegła wzdłuż linii kolejowej nr 1 w kierunku Gołonoga. Na przystanku kolejowym DG Gołonóg znajdował się peron jedno krawędziowy, a sam linia odbija w kierunku DG Tworzeń.
Obecnie prowadzone prace na LK1, moim zdaniem wykluczają takie przeprowadzenie linii 162, gdyż obecnie przybudowywane przystanki w Centrum i Gołonogu przystosowywane są do układu czerto torowego bez możliwości dobudowy kolejnego toru dla linii 162.
Czy to oznaczało by budowę posterunku odgałęźnego na Gołonogu ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 05 sty 2022 - 13:34
Post #2402


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Objazdy na Al Zagłębia Dąbrowskiego

https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...ieta-dla-ruchu/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 05 sty 2022 - 14:48
Post #2403


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
jest tam też inna gorsza wiadomość - opóźnienie - nagłe kolejne przesunięcie w Gołonogu na koniec 2023!

Były terminy koniec 2022 na obie inwestycje, potem Gołonóg 1 kwartał 23, a Centrum też opóźnione do końca 1 kwartału 2023...

Oby w Gołonogu dużo wcześniej skończyli część kolejową i otworzyli oba tory, bo ile czasu mogą być te ograniczenia z pociągami w DG.

@janusz_kolei
Publicznie nie ujawnili planów, może nawet nie mają projektu. Wiadomo, że docelowo odcinek między DG Centrum, a Ząbkowicami będzie 4 torowy. Pewnie w ramach odbudowy tamtej linii dobudowaliby ten jeden tor po stronie południowej. Sam wątpię, żeby dworzec w Gołonogu znowu miał znaleźć się na międzytorzu (w centrum przecież z tym tak walczyli) i trzeba było dobudowywać kolejny peron. Więc przypuszczam, że po obecnej budowie peronu jednokrawędziowego będzie on obsługiwał tę linię, a rozgałęzienie w kierunku HK byłoby za peronem. Wtedy też pociągi aglmoeracyjne miałyby też już dodatkowy tor na odcinku Centrum - Gołonóg zanim będzie docelowy układ.
Docelowo po dobudowie w dalszej przyszłości 4 toru w stronę centrum od strony HK tor powinien być włączony (rozgałęziony z 1 na 2) do tego czwartego północnego toru.
Ja bym tak to widział, ale kto wie co wymyślą, do tego plany CPK i tego węzła regionalnego. Przez planty pewnie nie przejdzie, ale może właśnie szklakiem tej odbudowanej linii, kto to wie, o ile dojdzie do realizacji. Jeśli jakimś cudem do realizacji tamtego węzła śląsko-małopolskiego dojdzie to trzeba robić wszystko, żeby pociągi jeździły przez centrum DG i ta trasa to może być rozwiązanie. Wtedy i tak musiałaby być ostatecznie dwutorowa od Strzemieszyc do Gołonoga. Jeśli nie, to DG może zostać całkiem na uboczu i nie zdążymy się nacieszyć Pendolino w DG. Mam nadzieję, że pociągi nie będą nas omijać. Jedną z największych zalet kolei jest to, że można wysiadać najczęściej blisko centrum miasta. Tragedią byłoby, żebyśmy musieli dojeżdżać do Katowic, i tam przesiadać się i dopiero przez ten planowany węzeł, a potem przetniemy wschód DG i będzie można sobie popatrzeć na tamte rejony z okna, robiąc kółko wokół DG

I żeby nie zapomnieć o przystanku roboczo nazwanym "DG Ratusz"


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post śro, 05 sty 2022 - 19:31
Post #2404


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Nie będzie żadnego CPK, CPK to największy przekręt finansowy w transporcie Naszych czasów, który nigdy nie powstanie sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post pią, 07 sty 2022 - 10:09
Post #2405


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(pulsatilla1214 @ śro, 05 sty 2022 - 03:24) *
CYTAT
Sam peron jest bardzo długi i raczej nie grozi żeby tak długie składy miały się tam pojawiać.
Niby tak, choć już się taki jeden ledwo zmieścił - wcześniej w pociągu regularnie na stacjach zapowiadano, żeby do wysiadania przemieszczać się z dwóch ostatnich wagonów w kierunku lokomotywy. To był wyjątkowo długi skład (jakoś końcem lata, z wagonami częściowo odczepianymi w Katowicach), wcześniej w Zawierciu nie zmieścił się - najwyraźniej w Dąbrowie nawet nieco dłuższy peron albo maszynista tu już wyciągnął lokomotywę jeszcze bardziej do przodu, po zawierciańskich ekscesach pasażerów, wyskakujących w panice na tory poza peronem.... mellow.gif


Zapewne mówisz o sezonowym EIC "Fregata", który miał od 12 do 14 wagonów (ekspres z Bielska-Białej/Katowic do Kolbergu przez Wawa i Trójmiasto). Wagony mają długość 24,5 m (starsze) lub 26,4 m (nowsze). Zatem przy długości peronu głównego nr 2 (wyspowego) 300 metrów, wejdzie maksymalnie 11 wagonów w skrajnie peronu (trzeba doliczyć jeszcze lokomotywę 16 metrów do długości pociągu).

Ten post edytował Dave pią, 07 sty 2022 - 10:10
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pią, 07 sty 2022 - 17:49
Post #2406


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Dave @ pią, 07 sty 2022 - 10:09) *
CYTAT(pulsatilla1214 @ śro, 05 sty 2022 - 03:24) *
CYTAT
Sam peron jest bardzo długi i raczej nie grozi żeby tak długie składy miały się tam pojawiać.
Niby tak, choć już się taki jeden ledwo zmieścił - wcześniej w pociągu regularnie na stacjach zapowiadano, żeby do wysiadania przemieszczać się z dwóch ostatnich wagonów w kierunku lokomotywy. To był wyjątkowo długi skład (jakoś końcem lata, z wagonami częściowo odczepianymi w Katowicach), wcześniej w Zawierciu nie zmieścił się - najwyraźniej w Dąbrowie nawet nieco dłuższy peron albo maszynista tu już wyciągnął lokomotywę jeszcze bardziej do przodu, po zawierciańskich ekscesach pasażerów, wyskakujących w panice na tory poza peronem.... mellow.gif


Zapewne mówisz o sezonowym EIC "Fregata", który miał od 12 do 14 wagonów (ekspres z Bielska-Białej/Katowic do Kolbergu przez Wawa i Trójmiasto). Wagony mają długość 24,5 m (starsze) lub 26,4 m (nowsze). Zatem przy długości peronu głównego nr 2 (wyspowego) 300 metrów, wejdzie maksymalnie 11 wagonów w skrajnie peronu (trzeba doliczyć jeszcze lokomotywę 16 metrów do długości pociągu).


Pendolino też się nie zmieści niestety, nie Wiem dlaczego nie zrobili tego zadaszenia dłuższego, chyba takim narodem jesteśmy, który uwielbia prowizorki, dziadostwo itp.. przykład z polskim Nieładem. Niby mamy takich wspaniałych projektantów, inżynierów ale co do czego przychodzi to robimy na jakość typu "jakoś to będzie" sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post sob, 08 sty 2022 - 15:55
Post #2407


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Przeszedłem się śladem nowej obwodnicy, garaże przy urzędzie pracy nie ruszone i żadnych postępów nie widać, oby po zimie ruszyli z dalszymi pracami. Za to z innych ciekawostek trwa wyburzanie budynków KWK Paryż. Jeśli ktoś by chciał cyknać jakieś historyczne fotki to jest to ostatnia okazja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post pon, 10 sty 2022 - 13:05
Post #2408


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Rokko31 @ pią, 07 sty 2022 - 17:49) *
CYTAT(Dave @ pią, 07 sty 2022 - 10:09) *
CYTAT(pulsatilla1214 @ śro, 05 sty 2022 - 03:24) *
CYTAT
Sam peron jest bardzo długi i raczej nie grozi żeby tak długie składy miały się tam pojawiać.
Niby tak, choć już się taki jeden ledwo zmieścił - wcześniej w pociągu regularnie na stacjach zapowiadano, żeby do wysiadania przemieszczać się z dwóch ostatnich wagonów w kierunku lokomotywy. To był wyjątkowo długi skład (jakoś końcem lata, z wagonami częściowo odczepianymi w Katowicach), wcześniej w Zawierciu nie zmieścił się - najwyraźniej w Dąbrowie nawet nieco dłuższy peron albo maszynista tu już wyciągnął lokomotywę jeszcze bardziej do przodu, po zawierciańskich ekscesach pasażerów, wyskakujących w panice na tory poza peronem.... mellow.gif


Zapewne mówisz o sezonowym EIC "Fregata", który miał od 12 do 14 wagonów (ekspres z Bielska-Białej/Katowic do Kolbergu przez Wawa i Trójmiasto). Wagony mają długość 24,5 m (starsze) lub 26,4 m (nowsze). Zatem przy długości peronu głównego nr 2 (wyspowego) 300 metrów, wejdzie maksymalnie 11 wagonów w skrajnie peronu (trzeba doliczyć jeszcze lokomotywę 16 metrów do długości pociągu).


Pendolino też się nie zmieści niestety (...)


Jak się nie zmieści? Zmieści i 1,5 pendolina (1 ED250 mierzy 188 metrów) a nawet 2 Flirty/Darty (2 razy po 151/153 metry)

EOT

Ten post edytował Dave pon, 10 sty 2022 - 13:05
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pon, 10 sty 2022 - 22:08
Post #2409


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Dave @ pon, 10 sty 2022 - 13:05) *
CYTAT(Rokko31 @ pią, 07 sty 2022 - 17:49) *
CYTAT(Dave @ pią, 07 sty 2022 - 10:09) *
CYTAT(pulsatilla1214 @ śro, 05 sty 2022 - 03:24) *
CYTAT
Sam peron jest bardzo długi i raczej nie grozi żeby tak długie składy miały się tam pojawiać.
Niby tak, choć już się taki jeden ledwo zmieścił - wcześniej w pociągu regularnie na stacjach zapowiadano, żeby do wysiadania przemieszczać się z dwóch ostatnich wagonów w kierunku lokomotywy. To był wyjątkowo długi skład (jakoś końcem lata, z wagonami częściowo odczepianymi w Katowicach), wcześniej w Zawierciu nie zmieścił się - najwyraźniej w Dąbrowie nawet nieco dłuższy peron albo maszynista tu już wyciągnął lokomotywę jeszcze bardziej do przodu, po zawierciańskich ekscesach pasażerów, wyskakujących w panice na tory poza peronem.... mellow.gif


Zapewne mówisz o sezonowym EIC "Fregata", który miał od 12 do 14 wagonów (ekspres z Bielska-Białej/Katowic do Kolbergu przez Wawa i Trójmiasto). Wagony mają długość 24,5 m (starsze) lub 26,4 m (nowsze). Zatem przy długości peronu głównego nr 2 (wyspowego) 300 metrów, wejdzie maksymalnie 11 wagonów w skrajnie peronu (trzeba doliczyć jeszcze lokomotywę 16 metrów do długości pociągu).


Pendolino też się nie zmieści niestety (...)


Jak się nie zmieści? Zmieści i 1,5 pendolina (1 ED250 mierzy 188 metrów) a nawet 2 Flirty/Darty (2 razy po 151/153 metry)

EOT

Jak się zmieści jak się nie mieści i jeszcze dużo brakuje jak widać na fotce nr 48, oczywiście mam na myśli zadaszenie a nie cały peron:

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...o-dg-centrum-9/

Ten post edytował Rokko31 pon, 10 sty 2022 - 22:12
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post śro, 12 sty 2022 - 11:16
Post #2410


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



W niemal każdym DUŻYM mieście są zadaszony perony tylko mniej więcej do połowy lub mniej. Daleko nie trzeba szukać - sam Sosnowiec czy Zawiercie są tego przykładem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 13 sty 2022 - 00:15
Post #2411


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(warius @ sob, 08 sty 2022 - 15:55) *
Przeszedłem się śladem nowej obwodnicy, garaże przy urzędzie pracy nie ruszone i żadnych postępów nie widać, oby po zimie ruszyli z dalszymi pracami. Za to z innych ciekawostek trwa wyburzanie budynków KWK Paryż. Jeśli ktoś by chciał cyknać jakieś historyczne fotki to jest to ostatnia okazja.


Prezydent MB na fb napisał, że prace przy UP mają zostać wznowione na początku przyszłego tygodnia.
Też już myślałem, czy czasem na pewno wszystko ok z tymi formalnościami w sprawie garaży, czy taki harmonogram i np ustalone finanansowanie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielmdc
post sob, 15 sty 2022 - 21:05
Post #2412


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 571
Dołączył: wto, 15 sty 13
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 5,133
Płeć: Mężczyzna



K.rwa to jest hit. Jakieś łby baranie chcą 300 metrów zadaszenia na lokalnej stacji gdzie do dalekobieżnych pociągów wsiada kilka osób laugh.gif Wy się w ogóle cieszcie że cokolwiek jest tu robione bo równie dobrze mogli zaorać ten dworzec i pies z kulawą nogą by się tym nie zainteresował takie on ma znaczenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 17 sty 2022 - 11:14
Post #2413


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
po co od razu obrażać, jeśli mają inne zdanie?
Stacja i dworzec miały wyjątkowego pecha już od kryzysu w latach 80-tych, gdzie przestano inwestować, bo stacja miała być przeniesiona gdzie indziej. Jeszcze DG podlega pod PKP w Częstochowie, dla których jesteśmy na samym końcu. I tak postępowała degradacja.
Sam pisałem o tym zadaszeniu, że bez sensu na całym i tak się mało gdzie robi, a ludzie i tak się gromadzą oczekując na małym odcinku. Jednak mogło być trochę dłuższe do np 50%. To jest tanie rozwiązanie i nie byłoby nie wiadomo jak zwiększonych kosztów. Przecież to zostanie na kilkadziesiąt lat i nic wcześniej z tym nie ruszą. I byłoby też w inetersie PKP - mniej odśnieżania zimą.
Dworzec po remoncie będzie miał 2 w kolejności najwyższą kategorię obsługi (z łącznie 6). PKP mają dane o wymianie pasażerów. Do tego teraz gdy część się nie zatrzymuje to nabijamy statystki Sosnowcowi, któremu sporo spadnie przez DG.
W PL remontuje się setki peronów i dworców na wsiach, na bocznych liniach.
Podejście jak u Kononowicza. W DG kuleje wiele rzeczy. To co może lepiej to miasto już zaorać i spadamy stąd?
Nie da się wszystkim dogodzić, cokolwiek się zrobi albo nie zrobi to będą jacyś niezadowoleni np niektórym z dzielnic zielonych nie pasuje, że buduje się te cenrta przesiadkowe, właściwie to oprotestowują w necie wszystkie inwestycje w głównej części miasta. Według nich utrzymują miasto, a w rzeczywistości to miasto musi utrzymywać ich. Rozciągnięcie na takiej powierzchni przy luźnej zabudowie to ogromne koszty - komunikacja miejska, wszystkie sieci, wodociągi, kanalizacja, szkoły i przedszkola itp

Jeszcze o tym zamknięciu w Gołonogu:

CYTAT
UM

ALEJA ZAGŁĘBIA DĄBROWSKIEGO ZOSTAŁA CZĘŚCIOWO ZAMKNIĘTA. POWSTANĄ NOWE ZATOKI I DROGA ROWEROWA

Zgodnie z zapowiedziami, w czwartek przed południem aleja Zagłębia Dąbrowskiego na kilka miesięcy została zamknięta dla ruchu na około 200-metrowym odcinku. W tym czasie zostanie przebudowana, a po obu jej stronach powstanie droga rowerowa.

Zamknięcie alei to wstęp do budowy ronda na skrzyżowaniu z ulicą Uklańskiego. Wraz z drugim rondem na skrzyżowaniu ulicy Parkowej z Wczasową oraz tunelem pod torami będą one częścią nowego układu komunikacyjnego w rejonie stacji kolejowej w Gołonogu.

Już w czwartek, tuż po zamknięciu alei sfrezowano wewnętrzne pasy na obu jezdniach. To na nich w związku z budową kanalizacji deszczowej prowadzone będą teraz głębokie wykopy.

Docelowo aleja na zamkniętym obecnie odcinku zyska nową podbudowę i nawierzchnię, zmieni się także geometria obu jezdni, co uspokoi m.in. ruch przy dojeździe do nowego ronda.

? Projekt przewiduje także budowę zatok autobusowych oraz drogi rowerowej po obu stronach alei ? zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
Wspomnianą drogą rowerową docelowo dojedziemy do ul. Granicznej [brakujący fragment powstanie przy okazji przebudowy kolejnego odcinka alei] oraz na drugą stronę torów budowanym właśnie tunelem.

Wprowadzony od czwartku zakaz ruchu na zamkniętym odcinku nie dotyczy pojazdów budowy i autobusów, które obsługują przystanki Dąbrowa Górnicza Gołonóg Dworzec PKP. Objazd został wyznaczony ul. Uklańskiego, Piłsudskiego i Wybickiego.

Przy okazji z myślą o kierowcach korzystających z objazdu powstała tymczasowa przewiązka, która umożliwi przejazd w lewo z ulicy Wybickiego w aleję Zagłębia Dąbrowskiego.

Za około 4 miesiące ruch na zamkniętym odcinku zostanie przywrócony, wtedy też ? z powodu budowy ronda ? planowane jest zamknięcie ul. Uklańskiego.

Budowie nowego układu drogowego towarzyszy budowa nowego układu torowego: przy budynku dworca powstaje już peron nr 2, peron nr 1 powstanie od strony ul. Parkowej. Obie strony połączy przejście podziemne pod torami, a w miejscu starego peronu powstanie rezerwa pod dwa tory kolei metropolitalnej.

Warte 67,5 mln zł wszystkie prace w Gołonogu ? zlecone firmie Nowak-Mosty ? mają się zakończyć w grudniu 2022.


i postępy w Gołonogu snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...o-dg-golonog-2/


W poprzednim artykule poprawili, i tu też wróciła data grudzień 2022, a nie 2023. Więc na szczęście błąd


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 18 sty 2022 - 13:56
Post #2414


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



nowy filmik z centrum zawierający zdjęcia snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=lk632yemwV0

Prezydent MB przekazał na fb, że sprawa przetargu na tunel w Strzemieszycach jest na dobrej drodze

Tymczasem wraca sprawa:

CYTAT
nasze miasto

Nowe linie kolejowe do CPK w Zagłębiu i na Jurze. Budowa w 2028 roku. Co z konsultacjami?

ŚLĄSKIE. Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego zakłada budowę lotniska pomiędzy Łodzią a Warszawą, a także nowych dróg i torów, które mają skomunikować je z pozostałymi częściami kraju. Całe przedsięwzięcie budzi wiele kontrowersji, bowiem wstępne koncepcje przebiegu nowych torów kolejowych często tną miasta i miejscowości na pół, a do tego wiążą się z koniecznością wyburzeń wielu budynków. Samorządy lokalne w Zagłębiu i na Jurze są zaniepokojone tym, że od kilku miesięcy nikt z Centralnego Portu Komunikacyjnego się z nimi nie komunikował, a tymczasem rozpoczynają się właśnie konsultacje społeczne w Rybniku i Czerwionce-Leszczynach.

Obecnie spółka Egis Polska, działając na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego, przygotowuje bowiem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe dla odcinka szybkiej linii kolejowej z Katowic do Ostrawy. Ta została wyznaczona przez kilka sołectw Czerwionki-Leszczyn, a w przypadku Rybnika przez dzielnicę Kłokocin. To budzi ogromne zastrzeżenia lokalnej społeczności i samorządów lokalnych. Podobnie sytuacja wygląda dziś w Zagłębiu i na terenach powiatu zawierciańskiego. Tutaj nadal władze miast i miejscowości czekają na konkrety.

Na terenie woj. śląskiego CPK planuje budowę około 100 kilometrów nowych linii kolejowych. Priorytetowymi inwestycjami maja być dwie linie dużych prędkości: nr 111, która byłaby przedłużeniem Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku regionu małopolsko-śląskiego oraz linia nr 113 Katowice ? Kraków. Obie połączą się w nowym Węźle Małopolsko-Śląskim (WMŚ).

Oczekują wyjaśnień, konkretów. Ostatnio nic się nie dzieje w tej sprawie

Planowane przebiegi nowych linii kolejowych w wielu miejscowościach przebiegają przez tereny mieszkalne. Jak wynika z informacji Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej projektanci wytyczyli tory przez środek Błędowa i Kuźniczki Nowej. Ich realizacja wiązałaby się więc z wyburzeniem wielu domów i skutkowała poszatkowaniem dzielnicy. Podobnie jest w śródmieściu, gdzie nowa linia kolejowa została narysowana wzdłuż plant przy ul. Poniatowskiego (przy targowisku miejskim), dalej plantami wzdłuż ul. Korczaka do ul. Wojska Polskiego i przecinając DK94 oraz ul. Staszica w stronę Sosnowca.

- Będziemy prosić CPK o przedstawienie dalszych planów, terminów konsultacji, konkretów. Ostatnio nie mieliśmy żadnych nowych informacji na temat tego, co będzie się działo w związku z budową nowych torów kolejowych w naszym mieście, prowadzących do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Odpowiedź z września 2021 była bardzo ogólnikowa, niczego nie wyjaśniała ? mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Władze Dąbrowy Górniczej podkreślają, że w odpowiedzi na prowadzone przez CPK konsultacje proponowanych przebiegów korytarzy kolejowych, zawartych w Strategicznym Studium Lokalizacyjnym Centralnego Portu Komunikacyjnego, 10 marca 2020 roku w siedzibie spółki, złożyły prawie 7 tysięcy pism od mieszkańców Dąbrowy Górniczej. W pismach tych mieszkańcy wyrazili swój sprzeciw wobec realizacji inwestycji w zaproponowanym kształcie i apelowali o ponowne przeanalizowanie przebiegu projektowanych linii przez teren Dąbrowy Górniczej.

- Co istotne, mieszkańcy nie sprzeciwiali się idei utworzenia Centralnego Portu Komunikacyjnego, ale obawiają się jednak realizacji inwestycji w zaproponowanym kształcie, co wiązałoby się z licznymi wyburzeniami domów oraz ingerencją w obecne przestrzenie publiczne miasta. Realizacja zamierzeń ujętych w Studium doprowadziłaby do zdewastowania istniejącego ładu przestrzennego i urbanistycznego miasta, a inwestycja odbiłaby się również negatywnie na środowisku naturalnym, powodując w wielu miejscach jego degradację ? podkreśla w piśmie z 10 sierpnia 2021 roku skierowanym do CPK prezydent miasta Marcin Bazylak.

Jak przyznają, mimo, iż od chwili zakończenia konsultacji minęło 17 miesięcy, mieszkańcy Dąbrowy Górniczej w dalszym ciągu nie wiedzą, jakie są dalsze plany spółki Centralny Port Komunikacyjny względem linii kolejowych, które miałyby przebiegać przez miasto.

- Jako samorząd nie dostaliśmy od Państwa żadnej odpowiedzi na złożone w marcu 2020 roku pismo, a także opublikowany na Państwa stronie internetowej ?Raport z konsultacji? nie odnosi się bezpośrednio do uwag wniesionych przez mieszkańców Dąbrowy Górniczej. W związku z powyższym oraz licznymi pytaniami ?co dalej z połączeniem do Centralnego Portu Komunikacyjnego?, jakie trafiają do mnie ze strony mieszkańców, zwracam się do Pana Prezesa o przekazanie informacji na temat aktualnych planów Państwa spółki dotyczących przebiegów linii 111 i 113 przez teren Dąbrowy Górniczej. Jednocześnie wyrażam gotowość do spotkania oraz konstruktywnej i merytorycznej rozmowy ? przekazał Marcin Bazylak.

Sławków: nie zgadzamy się na aktualne propozycje

Sławków także jak dotychczas nie otrzymał żadnych nowych informacji odnośnie modyfikacji przebiegu linii kolei dużych prędkości.

- Nikt z CPK nie kontaktował się z urzędem, jednak w związku z informacjami medialnymi, jakie pojawiają się od pewnego czasu, wystąpiliśmy do spółki o aktualne informacje związane z tym przedsięwzięciem ? mówi Krzysztof Kozieł, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Sławkowie.

Stanowisko władz miasta pozostaje niezmienne i zostało wyrażone na etapie prowadzonych w 2020 roku konsultacji. Władze miasta nie zgadzają się na żaden z wariantów, w którym linia kolejowa miałaby biec przez Sławków. Jak podkreślają, już dziś przez teren miasta przebiega najbardziej gęsta sieć połączeń kolejowych spośród wszystkich gmin należących do Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Przebiega tędy linia Katowice ? Kielce i mocno eksploatowany szeroki tor, prowadzący do znajdującego się na terenie miasta zespołu terminali przeładunkowych. Dodatkowo zlokalizowane są tu bocznice kolejowe użytkowane przez Koksownię ?Przyjaźń?, ArcelorMittal Poland, a także spółkę Polski Gaz. Nie sposób więc wyobrazić sobie, że miasto miałoby zostać przecięte kolejnymi, kolejowymi szlakami komunikacyjnymi, a tym bardziej projektowaną tzw. koleją dużych prędkości.

Jak usłyszeliśmy w UM w Sławkowie w toku prowadzonych wcześniej konsultacji, bez wątpienia najpoważniejszą i absolutnie nie do przyjęcia konsekwencją lokalizacji przebiegu linii według proponowanego wariantu stałaby się również konieczność wyburzeń domów, zlokalizowanych wzdłuż drogi krajowej 94, centrum miasta a także w obszarach położonych na Niwie i Grońcu. W sposób wydatny zwiększy się również obciążenie hałasem w sąsiedztwie DK 94, które już dziś znacząco przekracza dopuszczalne normy. Realizacja inwestycji nieść będzie ze sobą także zniszczenie bezcennych przyrodniczo i krajobrazowo terenów Doliny Białej Przemszy. Z kolei odcinek projektowanej trasy kolejowej przebiegający przez centrum miasta będzie oddziaływać na strefę leżącą w granicach chronionych konserwatorsko.

Władze miasta interesuje wyłącznie wycofanie się przez CPK z koncepcji przebiegu linii kolejowej przez Sławków. Już obecnie teren miasta jest bowiem obciążony bardzo mocno przez liniowe i terminalowe inwestycje transportowe.

- Wielokrotnie wyraziliśmy nasze negatywne zdanie w tym zakresie. Jeśli spółka nie zrezygnuje z koncepcji przebiegu linii przez miasto, spotka się to z ostrymi protestami zarówno władz samorządowych, jak i mieszkańców ? mówi burmistrz Sławkowa Rafał Adamczyk.
Zawiercie i Ogrodzieniec: zagrożenie dla zabytków, cmentarza, parku "Orlich Gniazd"

Nowe linie szybkiej kolei do CPK mają zostać utworzone m.in. na terenie powiatu zawierciańskiego, który znajduje się na terenie Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Powstać miałby tutaj ciąg nr 7 z liniami kolejowymi nr 111 i 113. Ciąg nr 7 obejmować miałby połączenie na linii CPK-Katowice ? granica Polska/Czechy ? Kraków ? Zakopane ? Muszyna ? Skarżysko-Kamienna. W przypadku przebiegu linii nr 111 i 113 zaproponowano trzy warianty. Wariant zielony w znacznej części przebiega przez gminę Ogrodzieniec. Linia przechodzi m.in. przez okolice Giebła i sam środek Ryczowa. Drugą propozycją jest wariant pomarańczowy. W tym przypadku kolej przebiegałaby w znacznej części przez gminę Kroczyce. Linie przechodziłyby w pobliżu Siamoszyc oraz Przyłubska. Trzecią opcją jest opcja niebieska. Dotyczy ona m.in. gmin Kroczyce, Zawiercie oraz Łazy. Kolej przebiegałaby tędy przez Lgotę Murowaną, Piaseczno, Zawiercie-Skarżyce, Rokitno Szlacheckie oraz Niegowonice.

Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Miejskim w Zawierciu wielu mieszkańców zwracało się do prezydenta miasta z prośbą o interwencję w związku z rządową inwestycją towarzyszącą budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego.

- Na bieżąco monitorujemy sytuację i już 7 marca 2020 roku w sołectwach Skarżyce i Łośnice odbyły się spotkania informacyjne. Razem z mieszkańcami nie zgadzamy się z proponowanymi wariantami przebiegu nowej linii kolejowej na terenie gminy Zawiercie ? mówi Patryk Drabek, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Zawierciu.

Wersja ?niebieska? przebiega tutaj bowiem przez Warty, Łośnice, Skarżyce i Piecki, czyli przez tereny zabudowane oraz specjalne obszary ochrony siedlisk przyrodniczych.

- Nie zgadzamy się także z wariantem ?pomarańczowym?, przebiegającym pomiędzy Kromołowem a Bzowem oraz pomiędzy Kromołowem a Karlinem. Prezydent i mieszkańcy przedstawili stanowisko na piśmie ? dodaje Patryk Drabek.
Głos w sprawie planowanego przebiegu linii kolejowych przez gminę Zawiercie w ramach CPK zabrali także radni, którzy w marcu 2020 roku wyrazili stosowną uchwałą negatywne stanowisko w sprawie planowanego przebiegu linii kolejowych przez gminę Zawiercie w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego.

- Mamy nadzieję, że nasza negatywna opinia dla przebiegu śladu trasy linii kolejowej dla CPK zostanie uwzględniona. Oczekujemy, że przebieg proponowanych linii zostanie tak zaprojektowany, żeby nie budził wątpliwości żadnego z mieszkańców naszej gminy. Wyrażamy również gotowość współpracy ? podkreślili zawierciańscy radni.

Odnośnie wariantów przebiegu przez miasto nowej linii nr 111 i 113 (w ciągu korytarza kolejowego nr 7) władze samorządowe zwracały się do CPK kilka razy.

- Nasze stanowisko pozostaje niezmienne. Mając na względzie poczucie bezpieczeństwa mieszkańców oraz ochronę cennego przyrodniczo obszaru naszej gminy, wnosiliśmy o uwzględnienie w dalszych pracach planistycznych propozycji przebiegu wariantu przewidzianego w ciągu istniejącej linii kolejowej nr 1 (Warszawa Centralna - Katowice) oraz linii kolejowej nr 4 (Centralna Magistrala Kolejowa). Nie ma wyznaczonego ostatecznego przebiegu nowej linii kolejowej. Czekamy na etap szczegółowych uzgodnień z samorządem. Według zapewnień, warianty mogą zostać zmodyfikowane i dopracowane, a prace projektowe są w trakcie ? dodaje Patryk Drabek.

W Ogrodzieńcu także wszyscy czkają na konkretne konsultacje, uwzględniające w ostatnim kształcie przebiegu linii kolejowych głos lokalnej społeczności. Jedyną koncepcją, jaką dotychczas gmina otrzymała do zaopiniowania, była ta z 2020 roku. Burmistrz powołała tutaj zespół konsultacyjny w sprawie wypracowania stanowiska do propozycji przebiegu linii kolejowych do CPK. Po analizie władze gminy Ogrodzieniec zgłosiły swoje uwagi.

W przypadku koncepcji nr 1 linia biegnie przez środek zabudowań miejscowości Ryczów, zagrażając kilkudziesięciu budynkom mieszkalnym. To zdaniem lokalnych władz budzi uzasadnione obawy mieszkańców. Podobnie jest w miejscowości Giebło, gdzie planowana trasa także przechodzi przez tereny zabudowane i zagraża kilku domostwom. Narusza również strefę ochronną cmentarza parafialnego.

- Dodatkowo zaproponowana trasa przebiega przez jedne z najcenniejszych krajobrazowo i przyrodniczo terenów naszej gminy, ingerując w stanowiska archeologiczne, ostańce skalne, średniowieczne ruiny strażnicy jurajskiej z XIV wieku, cenne obszary chronione Natura 2000 oraz Park Krajobrazowy ?Orlich Gniazd? - wylicza Magdalena Sitek, zastępca burmistrza Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

Koncepcja nr 2 przebiega przez istniejącą zabudowę miejscowości Fugasówka i Józefów (kilkadziesiąt budynków mieszkalnych) oraz cenne przyrodniczo tereny Józefowa, w tym stawy śródleśne na potoku ogrodzienieckim. Tu również nie ma zgody na taki przebieg nowej linii kolejowej.

- Koncepcja trzecia jest najmniej inwazyjna, ale także przebiega przez tereny zabudowane ul. Markowizna, leżącej na granicy gminy Ogrodzieniec z miastem Zawiercie. Wszystkie te uwagi gmina Ogrodzieniec ujęła w piśmie z 9 marca 2020 roku, przesłanym do Mikołaja Wilda, prezesa zarządu CPK w Warszawie. Jednocześnie zadeklarowaliśmy gotowość uczestniczenia w pracach zespołu powołanego w ramach CPK na każdym etapie, wraz z uczestnictwem przedstawiciela gminy, a także doradztwa w kwestiach dotyczących gminy Ogrodzieniec. Na bieżąco śledzimy wszystkie aktualizacje na stronie CPK, dotyczące tego projektu. Do dziś CPK nie przedstawiło nowych rozwiązań w tym zakresie, a z informacji zamieszczonej na stronie internetowej wynika, że decyzja lokalizacyjna CPK zostanie wydana w 2023 roku ? podkreśla Magdalena Sitek.

CPK planuje pierwsze prace w terenie na 2028 rok

W obszarze wskazanych miast i powiatów Centralny Port Komunikacyjny realizuje projekt budowy linii kolejowych nr 111 i 113 na odc. Biała Błotna - Węzeł Małopolsko-Śląski (WMŚ) ? Katowice. Aktualnie przygotowywane jest postępowanie przetargowe, mające na celu wyłonienie wykonawcy studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Harmonogram zakłada zawarcie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie prac studialnych w 2022 r.

- W ramach STEŚ opracowane zostaną m.in. możliwe warianty przebiegu linii kolejowej. Propozycje przebiegów linii kolejowych z 2019 r., przedstawione w ramach regionalnych konsultacji strategicznych, miały jedynie charakter poglądowy, a ich ostateczny kształt nie jest jeszcze znany ? tłumaczy Konrad Majszyk, rzecznik prasowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Jak dowiadujemy się w CPK ocbecnie najważniejszym dokumentem w tym obszarze jest opublikowane w lutym 2021 r. Strategiczne Studium Lokalizacyjne, które obejmuje zakresem m.in. kluczowe dane na temat układu połączeń kolejowych w ramach szprych CPK, w tym przypadku szprychy nr 7. Dokument ten jest dostępny online (wraz z kompletem załączników graficznych) na stronie CPK.

- Ostateczny przebieg wariantów przez wskazany w pytaniu obszar będzie znany w momencie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej przez wojewodę. Do osiągnięcia tego celu niezbędne jest przeprowadzenie pełnego zakresu inwentaryzacji przyrodniczych, opracowanie STEŚ oraz uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji. Aktualny harmonogram zakłada, że decyzja wojewody będzie uzyskana po roku 2024, natomiast pierwsze prace budowlane przewidywane są na rok 2028 ? zapowiada Konrad Majszyk.

W projekcie spółka CPK założyła kilka serii konsultacji społecznych na różnych etapach realizacji STEŚ. W każdej gminie odbędą się przynajmniej dwa spotkania z mieszkańcami: prezentacja wstępnych propozycji różnych wariantów trasowań, a następnie, po analizie zgłoszonych uwag, skorygowane i uszczegółowione trasowania wraz z propozycją rozwiązań infrastrukturalnych (m.in. mosty, wiadukty, tunele itp.).

Poza otwartymi spotkaniami dla mieszkańców w ramach realizacji projektu będą się także odbywały konsultacje z jednostkami samorządu terytorialnego oraz konsultacje branżowe. Jak informuje CPK konsultacjom będzie podlegało także postępowanie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji, w którym również będzie istniała możliwość wyrażenia opinii na temat inwestycji.

- Spółce CPK, jako odpowiedzialnemu społecznie inwestorowi, zależy na maksymalnym włączeniu mieszkańców w proces opiniowania proponowanych wariantów linii kolejowej. Chcemy, aby uzyskana w ten sposób wiedza stanowiła szczegółowy i merytoryczny wkład w proces projektowy i przełożyła się na rozwiązania inżynierskie wynikające z głosów mieszkańców, samorządów i przedsiębiorców ? zapewnia Konrad Majszyk.









Z punktu DG to chyba najlepiej aby taki węzeł śląsko-małopolski w takiej formie nigdy nie powstał.
Możemy nie zdążyć specjalnie się nacieszyć tym, że EIP, EIC u nas się zatrzyma, a za kilka lat może nas całkiem ominąć. Trasa będzie przecinała wschód miasta, ą żeby wsiąść do pociągu to trzeba będzie się cofać do Katowic...
Te szybkie pociągi to pewnie i tak by z węza jechały do Katowic a nie nawet tym planowanym łącznikiem przez nasze planty. Swoją drogą to taka trasa mało realna, no chyba że tunel (o czym wspmnieli) jak teraz pod Łodzią. Ten nasz łącznik to chyba bardziej, żeby nas połączyć z Krakowem, bo wiadomo, że tego bardzo brakuje. Znacznie łatwiej byłoby śladem odbudowywanej linii DG-Gołonóg-HK w kierunku Strzemieszyc, chociaż niewiele dłużej.
I tak zaraz będą głosy żeby się nie martwić bo to nigdy nie zostanie zrealizowane biggrin.gif
Jednak najgorsze co by się mogło stać, to żebyśmy zostali zepchnięci przez to na kolejowe peryferia. Połączenie przez (pod) planty oprestujemy i zostaniemy wtedy jeszcze z niczym, wykluczeni komunikacyjnie biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post wto, 18 sty 2022 - 14:35
Post #2415


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna





Kazimierz już stoją hale - Panattoni Park Sosnowiec II na trasie przebiegu. Jeśli jakoś i w ogóle CPK dotrze do DG to na pewno nie przez ten wymyślony przebieg. Całej linii w tunel nie wrzucą wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post wto, 18 sty 2022 - 18:17
Post #2416


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Powtórzę to kolejny raz - CPK to największy przekręt finansowy 21 wieku, który nigdy nie powstanie, tam chodzi i dojenie kasy a nie o nowe linie kolejowe, mieszkańcy mogą spać spokojnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
janusz_kolei
post śro, 19 sty 2022 - 12:08
Post #2417


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 19
Dołączył: śro, 06 paź 21
Nr użytkownika: 6,271
Płeć: Mężczyzna



Nie chce nikomu narzucać co może pisać a czego nie na forum. Jednak dajmy sobie spokój z CPK na tym forum. Każdy myślący człowiek wie że to bujda o reszcie nie będę pisał bo to już polityka smile2.gif. Kiedy zobaczyłem że ktoś zaproponował przebieg linii przez "Dąbrowskie Planty" to już wiedziałem że ściema. Ktoś po prostu wziął stare mapy kolejowe i zobaczył że w tym miejscu znajduje się linia kolejowa i cyk - propozycja gotowa. Bądźmy poważni i wróćmy na ziemie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 26 sty 2022 - 14:32
Post #2418


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
fb Nowak-Mosty

Nie zamarzliście? Pomimo niesprzyjającej aury na budowie centrum przesiadkowego kotwimy pierwszy rząd kotew pali CFA wiaduktu kolejowego. Równocześnie trwają prace wykończeniowe zadaszeń zejść przejścia podziemnego w rejonie Stacji DG Centrum jak i wiaty peronowej. Obecnie zaawansowanie kontraktu mamy na poziomie 72% - relacjonuje dla Was dyrektor kontraktu Pan Arkadiusz Stolarz



Ostatnio kursuje sporo ciężarówek od strony Limanowskiego. Chyba wreszcie coś się tam ruszyło.

A w Gołonogu:

CYTAT
dg.pl

NOWA LOKALIZACJA PRZYSTANKÓW W ALEI ZAGŁĘBIA DĄBROWSKIEGO. BĘDZIE RUCH WAHADŁOWY AUTOBUSÓW

Jedna z dwóch przebudowywanych jezdni alei Zagłębia Dąbrowskiego w czwartek 27 stycznia zostanie całkowicie zamknięta. Ruchem autobusów na drugiej jezdni będzie sterowała wahadłowa sygnalizacja świetlna, tymczasowo zmieni się też lokalizacja przystanków.

Z powodu budowy kanalizacji deszczowej część alei została zamknięta 13 stycznia. Zakaz ruchu nie dotyczy pojazdów budowy i autobusów, które poruszają się zewnętrznymi pasami obu jezdni i obsługują oba stanowiska przystanku Gołonóg Dworzec PKP. Na wewnętrznych pasach rozpoczęły się głębokie wykopy.

Teraz jezdnia po stronie osiedla Cieszkowskiego zostanie całkowicie zamknięta dla ruchu.

– Powodem zamknięcia jest konieczność poszerzenia wykopu pod kanalizację deszczową – wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
Z tego powodu od czwartku 27 stycznia ruch autobusów będzie się odbywał po pasie drugiej jezdni. Pokieruje nim wahadłowa sygnalizacja świetlna.

Zmieni się także lokalizacja przystanku Gołonóg Dworzec PKP. Stanowisko nr 1 (na zdjęciu z prawej) zostanie przeniesione na ul. Wybickiego (na wysokość serwisu opon), natomiast stanowisko nr 2 (na zdjęciu z lewej) zostanie ulokowane na wysokości firmy Guhring.

Rondo, zatoki autobusowe i drogi rowerowe

Zamknięcie alei to wstęp do budowy ronda na skrzyżowaniu z ulicą Uklańskiego. Wraz z drugim rondem na skrzyżowaniu ulicy Parkowej z Wczasową oraz tunelem pod torami będą one częścią nowego układu komunikacyjnego w rejonie stacji kolejowej w Gołonogu.

Po wybudowaniu kanalizacji deszczowej, aleja zyska nową podbudowę i nawierzchnię, zmieni się także geometria obu jezdni, co uspokoi m.in. ruch przy dojeździe do nowego ronda. Projekt przewiduje także budowę zatok autobusowych oraz drogi rowerowej po obu stronach.

Za około 4 miesiące ruch na zamkniętym odcinku zostanie przywrócony, wtedy też – z powodu budowy ronda – planowane jest zamknięcie ul. Uklańskiego.

Budowie nowego układu drogowego towarzyszy budowa nowego układu torowego: przy budynku dworca powstaje już peron nr 2, peron nr 1 powstanie od strony ul. Parkowej. Obie strony połączy przejście podziemne pod torami, a w miejscu starego peronu powstanie rezerwa pod dwa tory kolei metropolitalnej.





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 27 sty 2022 - 13:52
Post #2419


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Wydawało mi się z daleka, że na ścianach bocznych wyjść z przejść zamontowali szyby. Zobaczymy jak wykończą z zewnątrz te betonowe ściany wyjść i wind.

Z Limanowskiego dalej w obie strony kursuje wiele ciężarówek, jedna za drugą. Musi się dziać


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post czw, 27 sty 2022 - 14:38
Post #2420


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



^^ Nie szyby ale plexi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 119 120 121 122 123 > » 
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 23:22
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza