![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
No przecież najwyraźniej czekają na to, żeby obydwa "szacowne zabytki" same się rozleciały (zawsze można by z tego zrobić atrakcję turystyczną a'la zamek w Ogrodzieńcu ![]() heh nie daj Boże, bo będziemy drugą Czeladzią ![]() IMHO dopóty nie będzie w DG dworca dopóki nie pojawi się jakiś dąbrowski gosiewski ![]() |
|
|
![]()
Post
#242
|
|
![]() Mieszkaniec Dąbrowy Górniczej ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 66 Dołączył: nie, 08 sie 04 Skąd: Ząbkowice / Wrocław Nr użytkownika: 104 Płeć: Mężczyzna GG: 11884 ![]() |
IMHO dopóty nie będzie w DG dworca dopóki nie pojawi się jakiś dąbrowski gosiewski ![]() Nie jestem pewien, ale nawet to włoszczowskie coś to chyba jest tylko peron z wiatami (choć na pewno lepiej to-to wygląda niż nasza... ekhm... ciekawostka archeologiczna (o! proszę - a może by naiwnym turystom wmawiać, że to starożytna stacja, na drodze do Bałtyku, zatrzymywali się Rzymianie szukający bursztynu? ![]() -------------------- MD
|
|
|
![]()
Post
#243
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
tym razem strzemieszycki
sosnowiec.info.pl dzisiaj: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ciekawe czy ktos mial w tym jakis interes? ![]() Edycja: pali sie nadal QUOTE dabrowa-gornicza.pl
Od rana pali się dworzec PKP w Strzemieszycach. Trwa akcja gaśnicza. [2007-06-25 12:44:11] Dziś rano wybuchł pożar w budynku dworca PKP w Strzemieszycach Wielkich. W akcji bierze udział 9 samochodów sekcji pożarniczych. Współpracują ze sobą Jednostki Ratowniczo-Gaśnicze z Dąbrowy Górniczej i Będzina, Ochotnicza Straż Pożarna z Łośnia i Strzemieszyc oraz dwa Plutony Gaśnicze – z Katowic i Sosnowca. Na miejscu są 3 podnośniki (podnośnik z Dąbrowy, podnośnik z Będzina oraz drabina z Sosnowca). Teren zabezpieczyła policja. Z danych przekazanych przez oficera dyżurnego policji wiemy, że ofiar nie było. Po ugaszeniu pożaru policja badać będzie jego przyczyny. Ocenione zostaną także straty materialne. Akcją dowodzi brygadier Jerzy Wójcik, na miejscu jest również brygadier Piotr Remesz. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#244
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wyjeżdżające wozy PSP obudziły mnie przed 5 rano
![]() Szkoda że w centrum zamiast dworca pkp spaliła się ta willa ![]() |
|
|
![]()
Post
#245
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
dobre i zle/wkurzajace wiesci
wyniki mojego sledztwa internetowego: PKP wezmie sie za swoja infrastrukture w DG! Jest na to kasa i szczegolowy program. Teraz "tylko" przetargi i do roboty. Planowana realizacja 2007/2008. Niektorzy z Was moze pamietaja ze kilka lat temu mowilo sie o przesunieciu torow i zlagodzeniu luku - tam gdzie ten "budynek przeznaczony do likwidacji w 2006r" ![]() Ten program modernizacji ma na celu likwidacje "waskich gardel". Jego realizacja trwa od kilku lat i coraz bardziej sie rozkreca, jednak do tej pory nas omijala. Obecnie, kilka dni temu zostal rozsrzygniety pierwszy z przetargow na odcinek Zawiercie - Katowice - wymiana siedmiu rozjazdow, w tym byc moze tez w Zabkowicach. Z uchwaly nr 38 Rady Ministrow z 16 marca 2007 r. w sprawie zatwierdzenia Programu rzeczowo-finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2007r : linia: Dąbrowa Górnicza - Katowice modernizacja nawierzchni poprzez wymianę szyn typu S49 bezstykowych oraz wzmocnienie nawierzchni torów nr 1 i 2 w km 300,1 - 314,8 poprzez wymianę podkładów 5 500 szt., oczyszczenie podsypki, podbicie toru i regulacja osi toru w każdym torze realizacja 2007-8, 19 200 000 zl stacja Dąbrowa Górnicza: przebudowa toru nr 1 i 2 w km 299,2 - 300,1, zmiana geometrii toru, przebudowa przejazdu kolejowego w km 299,522, budowa ssp na przejściu dla pieszych w km 300,020 oraz wymiana 2 szt. semaforów, przebudowa układu rozjazdowego wraz z urządzeniami srk i siecią z wymianą rozjazdu nr 10 i likwidacją rozjazdów nr 11 i 7 realizacja 2007-8, 6 450 000 zl ^^ na 99,99% chodzi o przejazd kolejowy na Konopnickiej ( super wyremontowany z 2-3 lata temu - lacznie z wymiana szyn i ulozeniem pod innym kontem ) i przejscie dla pieszych na dworcu - samoczynna sygnalizacja przejazdowa - czyli pewnie swietlna i dzwiekowa. stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice: przebudowa głowicy rozjazdowej, rozjazdy nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, St, 37, 62, 81, 82, St nr 63, 51,83, 84 Wymiana 5 szt. semaforów, wymiana 14 szt. napędów elektrycznych zwrotnicowych realizacja 2007-8, 6 500 000 zl stacja Dąbrowa Górnicza Towarowa: modernizacja nawierzchni w torach 1H, 2H w km 17,250 - 20,050, tor na stacji w łukach nr 618 - 150 mb, nr 619 -150 mb, nr 620 - 180 mb, nr 621 - 200 mb, nr 511 - 150 mb, nr 512 - 150 mb, nr 513 - 150 mb, nr 514 - 150 mb, nr 516 - 150 mb, wymiana rozjazdu nr 555 i 702 realizacja 2007-8, 11 295 000 zl Pozycja Nr 29 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza Zabkowice Likwidacja ograniczen predkosci v = 70 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej z v = 100 km/godz. do v = 130/140 km/godz. Pozycja Nr 30 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza –Katowice Likwidacja ograniczen predkosci v = 70/50 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej z v = 90/70 km/godz. do v = 110/70 km/godz. Pozycja Nr 31 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Dabrowa Górnicza Likwidacja ograniczen predkosci v = 40/60 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej z v = 90/100 km/godz. do v = 110/120 km/godz. ^^tak beda smigac przez stacje i przejazd? ![]() Pozycja Nr 37 linia Nr 154 Łazy – Dabrowa Górnicza Towarowa, stacja Dabrowa Górnicza Towarowa Likwidacja zagrozenia zamkniecia torów dla ruchu z uwagi na zły stan techniczny nawierzchni --------------------------------------------- a teraz co mnie wkurzylo :[ kolejny przyklad marginalizacji i dyskryminacji Zaglebia. Nie dosc ze w 140 tys nie zatrzymuja sie EC/IC i ekspresy a robia to we Wloszczowie (-ej ![]() z Pulsu Biznesu: QUOTE Zostańmy jeszcze na CMK. Katowice wprawdzie nie organizują Euro 2012, ale na Śląsku kolej planuje wiele ważnych inwestycji. Samorząd wojewódzki i PKP PLK chcą zmienić bieg CMK, by pociągi nie musiały grzęznąć w górnośląskiej aglomeracji. Kolejarze chcą skierować linię z Zawiercia na Pyrzowice (gdzie w pobliżu lotniska istnieje już prawie nieużywana linia kolejowa) i dalej wzdłuż autostrady A1, a potem koło Piekar, przez Bytom, Chorzów do Katowic. W ten sposób kolej chce upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu. - Katowice miałyby połączenie kolejowe z lotniskiem, a pociągi z Warszawy nie musiałyby zwalniać za Zawierciem - mówi prezes PKP PLK. Na mecz w Krakowie kibice z Warszawy dojadą w 2,20 godz., bo na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) pociągi będą rozwijać prędkość 200 km na godzinę. Teoretycznie mogłoby tyle wyciągać już teraz, bo CMK jest przystosowana do dużych prędkości, ale z braku nowoczesnego systemu sterowania ruchem maszyniści muszą trzymać rękę na hamulcu. Mają przyspieszyć w 2009 r. - Od przyszłego roku zaczniemy testy systemu sygnalizacji kabinowej GSMR, wymaganej dla kolei dużych prędkości. Potem zostanie on zainstalowany na CMK i na linii do Gdyni - zapowiada Krzysztof Celiński. Pozycja Nr 32 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Bedzin Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 90 km/godz. do v = 100 km/godz. Pozycja Nr 33 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Sosnowiec Likwidacja ograniczen predkosci v = 70 km/godz., podniesienie predkosci rozkładowej z v = 90 km/godz. do v = 100/110 km/godz. Pozycja Nr 34 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Zawiercie Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 120 km/godz. do v = 140 km/godz. Pozycja Nr 35 linia Nr 1 Warszawa – Katowice, stacja Łazy Podniesienie predkosci rozkładowej z v = 120 km/godz. do v = 140 km/godz. ^^ realizacje rowniez 2007/8. Wiec gdzie beda grzezly???????? Beda juz naprawde przyzwoite predkosci jak na aglomeracje. A pociagi sa dla kogo zeby mialy omijac? Za to w Piekarach, Bytomiu i Chorzowie nie beda grzezly????? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#246
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
bez obaw....
CMK zaczyna się w Zawierciu. Miedzy Zawierciem a Ząbkowicami to dawna warszawsko-wiedeńska ![]() a niech sobie i buduja na Pyrzowice ![]() ![]() Prędzej wezmą się za realizacje północnej, planowanej niegdyś części CMK! (Warszawa-Gdańsk, via TORUŃ, hihihi) zresztą wystarczy rzut oka na mapę ![]() W ogóle mamy chyba jedne z najlepszych połaczeń kolejowych w kraju, więc nie narzekajcie ![]() P.S. IC i Ex to nie podrózuję ![]() ![]() ![]() ![]() Ten post edytował pulsatilla1214 pon, 25 cze 2007 - 23:54 |
|
|
![]()
Post
#247
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
O IC nie mamy się co martwić, myślę że nie grozi nam to by w ogóle tędy nie miały jeździć.. Po ilości pasażerów w pociągach widać że źle to im się nie powodzi na tych trasach.
I mały offtopic.. co ciekawe PKP IC o ile wcześniej tego nie robiły teraz zaczynają kursować do popularnych miejscowości wypoczynkowych. Na początek widziałem na stronach pkp poc. relacji Wawa - Łeba (czas podróży 4h)- nawiasem mówiąc z Kato bezpośrednio pociąg do Łeby/Hel jedzie ok 12 Ciekawe czy się przyjmie, bilet sporo droższy ale czy wczasowiczom zależy aż tak na czasie?? A propo jeszcze tej trasy przez Bytom. Ten poc. relacji Kato-Łeba jeździ tamtędy (Katowice-Bytom- Tarnowskie Góry). W zeszłym roku jak jechałem to myślałem że ze Śląska to nie wyjadę. Pociąg tam jedzie chyba ze 15 km na godzinę. Moim zdaniem ta trasa to chyba najgorsza w województwie. Nie chce skłamać ale do TG chyba się jedzie z godzinę, jak nie lepiej. Wracając do naszego dworca i PKP. To jestem zaskoczony zakresem tych robót. Tylko czy to naprawdę dojdzie do skutku. Ze swojej strony mogę powiedzieć że PKP wzięła się za remont (czy to kapitalny śmiem wątpić) dwóch mostków przed Sosnowcem, na których pociągi strasznie zwalniają. Przez to są zmiany w kursowaniu pociągów, radzę sprawdzać przed wyjazdem co by nie być zaskoczonym że poc. nie przyjechał. -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#248
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
wszystko się zgadza, kwintosz
![]() ![]() ![]() ![]() Tak, nawet uruchomiono kiedys pociąg przyspieszony z Wawy do Gdyni . Bilety na osobowke, sklad EZT, tak jak u nas przyspieszone. Nie wiem czy teraz tez bedzie kursowal ![]() A odcinek Katowice - Zawiercie to jedna z najruchliwszych tras kolejowych w Polsce ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#249
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
wracajac do pozaru
QUOTE ![]() ![]() Plany poszły z dymem dziś Ponad siedem godzin strażacy zmagali się wczoraj z ogniem, który rano szybko objął dach nieczynnego dworca PKP przy ul. Stacyjnej. Akcję utrudniało duże zadymienie oraz fakt, że drewniany strop pokryty papą po ugaszeniu zapalał się od nowa. Wiele wskazuje na to, że budynek został podpalony. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że od ponad roku społeczny komitet złożony z mieszkańców Strzemieszyc chciał wydzierżawić pomieszczenia dworca na lokalny Dom Kultury. Kolej żądała jednak zbyt wysokiej kwoty. Dąbrowscy strażacy zgłoszenie o pożarze przyjęli tuż po godzinie 5. Na miejscu zjawiło się sześć zastępów, ale szybko okazało się, że do opanowania szalejącej pożogi to za mało. Do akcji włączyły się więc kolejne jednostki z Będzina, Sosnowca i Katowic. Pomagali też ochotnicy z OSP w Strzemieszycach. Wyłączono trakcję elektryczną i wstrzymano ruch pociągów. - Wyglądało to tak, jakby ktoś podpalił dach w dwóch różnych miejscach, ale dokładne przyczyny pożaru będą dopiero badane. Nie ma żadnych ofiar. Próbowaliśmy dostać się do środka klatką schodową, ale się zawaliła, więc pozostało nam gaszenie z wysięgników i drabin. Wylaliśmy już 500 ton wody, ale co chwilę ogień się pojawia od nowa. Po zakończeniu akcji trzeba będzie pociąć pozostałości dachu, żeby nikomu nic się nie stało, bo spaliła się ogromna powierzchnia, około 200 metrów kwadratowych - mówił Jerzy Wójcik, komendant miejski dąbrowskiej straży pożarnej. Mieszkańcy pobliskich domów ze łzami w oczach patrzyli, jak popada w ruinę dworzec, od dziesięcioleci związany z tą dzielnicą. - Od kilku już lat w tym budynku była melina. Można było bezkarnie wejść na górę, a potem stamtąd leciały butelki, puszki, kamienie. To był raj dla pijaków. A kiedyś to był piękny dworzec. Kawał historii poszedł z dymem - żalił się pan Lucjan, mieszkający w pobliżu dworca. Wiadomość o pożarze jak grom z nieba spadła także na Wiesława Olszewskiego, który stoi na czele Społecznego Komitetu na Rzecz Domu Kultury w Strzemieszycach Wielkich. Dom kultury miał powstać właśnie w budynku dworca. - Od kilu miesięcy negocjowaliśmy z PKP warunki wynajmu pomieszczeń, ale do podpisania umowy nie doszło. Może gdybyśmy mogli wcześniej nieodpłatnie rozpocząć tutaj naszą działalność, to nie doszłoby do pożaru. Zawsze ktoś byłby na miejscu, trzeba byłoby przecież remontować i adaptować pomieszczenia, a potem pilnować, żeby ta praca nie poszła na marne. Nie stać nas jednak było na zapłacenie miesięcznie 1,2 tysiąca złotych i kosztów wszystkich mediów - podkreśla Wiesław Olszewski. co tu miało powstać? Członkowie społecznego komitetu zamierzali w budynku dworca przygotować pracownie i sale do odczytów, spotkań, zajęć plastycznych i muzycznych. Poddasze i góra doskonale nadawały się na kilka miejsc hotelowych. Do zagospodarowania na początek były trzy pomieszczenia i hol o powierzchni ok. 200 mkw. Mieszkańcom udało się namówić do współpracy kilku sponsorów, wydali specjalne cegiełki. Przedstawiciele Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach byli zadowoleni z takich planów, podkreślając początkowo, że czynsz jest sprawą drugorzędną. Opłaty, jakich zażądała kolej, przerosły jednak możliwości grupy zapaleńców ze Strzemieszyc. Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni a na stronie UM - "Niestety wszystko wskazuje na to, że budynek trzeba będzie rozebrać" -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#250
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() Chcą ominąć Zagłębie! Czy za jakiś czas Dworzec Główny w Sosnowcu będzie miał rangę przystanku kolejki podmiejskiej? Podczas dzisiejszej sesji, radni powiatu zawierciańskiego chcą oprotestować planowaną przebudowę magistrali kolejowej Warszawa - Katowice, która za 5 lat ma ominąć miasta Zagłębia Dąbrowskiego między innymi Zawiercie i Sosnowiec. Projektowana nowa linia kolejowa w okolicach Myszkowa odbije w kierunku Pyrzowic, a następnie przez Piekary Śląskie i Bytom dotrze do Katowic. Inwestycja kosztować będzie około 250 - 300 mln euro i częściowo sfinansowana zostanie ze środków unijnych. Według prezydenta Zawiercia, Mirosława Mazura, pozbawienie miasta połączenia z Warszawą uderzy zarówno w mieszkańców powiatu zawierciańskiego, jak i turystów odwiedzających Jurę Krakowsko-Częstochowską. Mieszkańcy powiatu zawierciańskiego chcąc szybko dotrzeć do stolicy będą skazani na pociągi jadące przez Włoszczowę. źródło: Radio Katowice -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#251
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
czegoś tu nie rozumiem...
QUOTE Mieszkańcy powiatu zawierciańskiego chcąc szybko dotrzeć do stolicy będą skazani na pociągi jadące przez Włoszczowę ...a teraz to niby którędy jeżdżą szybko ![]() ![]() P.S. Znów okazuje się , że to Zawiercie najbardziej potrafi zabiegać o zagłębiowskie interesy, czego o DG czy Sosnowcu powiedzieć nie można... ![]() Ten post edytował pulsatilla1214 czw, 28 cze 2007 - 17:46 |
|
|
![]()
Post
#252
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
przez pomyłkę wykasowałem to co wkleił " : ) ":
QUOTE List zagłębiowskich samorządowców Prezydenci i burmistrzowie zagłębiowskich miast m.in.:Będzina, Dąbrowy Górniczej,Zawiercia i Sławkowa wyrażają sprzeciw związany z niepokojącymi sygnałami dotyczącymi planowanej budowy szybkiej magistrali kolejowej łączącej Warszawę z Pyrzowicami i Katowicami. Zgodnie z tym miasta Zagłębia Dąbrowskiego miałyby zostać pominięte podczas realizacji tego projektu. To dalsza próba marginalizacji naszego regionu-piszą samorządowcy w liście do marszałka Województwa Śląskiego Janusza Moszyńskiego. http://www.um.sosnowiec.pl/upload/dokument...morzadowcow.pdf za zaglebie.info i " : ) " ![]() |
|
|
![]()
Post
#253
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jakby się znali na mapach kolejowych i pogadali z ludźmi z PKP to by nie wymyślali takich pierdol. Nic się nie zmieni!
|
|
|
![]()
Post
#254
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 51 Dołączył: sob, 10 gru 05 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 175 ![]() |
Witam. Na mojej stronce możecie zobaczyć fotki z Dworca w Strzemieszycach po pożarze.
Ten post edytował grzegorz475 pią, 29 cze 2007 - 19:29 |
|
|
![]()
Post
#255
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ja napiszę parę słów o połączeniach kolejowych i rozkładzie jazdy PKP w Zagłębiu no i tych trasach nad morze.
Otóż ja nie polecam jazdy nad morze przez Bytom i TG, gdyś - jak już ktoś wspomniał tutaj - jak się wyruszy z Katowic to się jedzie, jedzie i jedze a tu dalej Śląsk! Do Tarnowskich Gór pośpiechem jedzie się chyba z 2 godziny! ![]() 4 lata temu jechał nad morze do Darłowa (PKP do Sławna) z Katowic tą właśnie trasą. Odjazd z Katowic był jakoś o 19:30 a przyjazd do Sławna (pociag bezpośredni) o... 9:40! ![]() ![]() A więc nad morze polecam trasę przez Częstochowę, Piotrków Trybunalski, Łódź Kaliską, Toruń/Bydgoszcz i... Trójmiasto! I tak często wychodzi szybciej nawet z tą przesiadką w Gdyni, niż przez te Piły, Szczecinki, Poznanie ip. Ktoś tu wyśmiał stację w Bytomiu - szopa jak szopa, ale NA PEWNO duuużo lepszy dworzec i o większym znaczeniu jest w tym Bytomiu niż w DG! Także nie "ublizać" czemuś, co u nas nie lepsze! :> I o EC/IC/Ex/TLK u nas: wg mnie kompletną paranoją jest, że w DG nie stają nawet pociągi kategorii TLK! Pal licho tam - w końcu jedzie tylko 1 tygodniowo w kierunku stolicy i drugi z powrotem w niedzielę, ale jednak! Trzeba dużo wcześniej wstać, żeby sie wrócić do Sosnowca KZK GOP albo PKP na stację po to, by wsiąść do pociągu z taryfą pospieszną i prawie taką samą katerogią jadącego przez moje 130 tys. miasto! TLK jeszcze jak TLK (o expressach to nawet nie marzę ![]() ![]() Noo, a remont dworca PKP i magistrali, która tędy bienie (jakoś to nazywali "korytarzem północnym" czy coś w planach modernizacji jakieś 5-6 lat temu, które niby miały ruszyć w...2007 r.) to już bez dyskusji ;-) |
|
|
![]()
Post
#256
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() Zagłębie: PKP odstawia nas na boczny tor Tomasz Głogowski 2007-07-03, ostatnia aktualizacja 2007-07-03 19:54 Miasta Zagłębia protestują przeciwko planom przedłużenia Centralnej Magistrali Kolejowej do Katowic i stworzeniu alternatywnej linii do Pyrzowic. - To oznacza marginalizację regionu, w którym mieszka 700 tys. ludzi - alarmują władze powiatu zawierciańskiego. Kilka dni temu pisaliśmy o planach PKP Polskich Linii Kolejowych, które przy okazji inwestycji związanych z Euro 2012 zastanawiają się nad przedłużeniem Centralnej Magistrali Kolejowej do Katowic. Dziś ta najsłynniejsza linia kolejowa w Polsce zaczyna się w Grodzisku Mazowieckiem, a kończy w Zawierciu. Tymczasem kolej chce stworzyć nową "nitkę" popularnej "ceemki". Pociągi do Warszawy miałyby jeździć starą trasą przez Sosnowiec i Zawiercie oraz całkiem nową - przez Pyrzowice, Piekary i Bytom. W ten sposób kolej zamierza upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu. Stworzyć bezpośrednie połączenie Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach oraz sprawić, że pociągi z i do Warszawy nie musiałyby zwalniać za Zawierciem. Z naszych informacji wynika, że kolej zleciła już przygotowanie studium wykonalności alternatywnego połączenia. Ma się ono zaczynać się w Mrzygłodzie i korzystać m.in. ze starej, istniejącej już linii do Siewierza. Prace projektowe mają potrwać dwa lata. Dopiero po tym czasie znane będą koszty całego przedsięwzięcia. Plany przedłużenia CMK do Katowic nie podobają się jednak zagłębiowskim miastom. Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza oraz Zawiercie kilka dni temu wystosowały w tej sprawie oficjalny protest do Urzędu Marszałkowskiego. - Nie wyobrażamy sobie ani ograniczenia liczby połączeń ze stolicą, ani tym bardziej ominięcia Zagłębia - mówi Grzegorz Dąbrowski, rzecznik sosnowieckiego magistratu. Kolej uspokaja, że nie ma mowy o likwidacji "starej" trasy. W przyszłości pociągi mają korzystać z obydwu połączeń: zarówno przez Sosnowiec, jak i Pyrzowice. Nie wszystkich to jednak przekonuje. - Nie mamy żadnej gwarancji, że tak będzie. Nagle może się okazać, że połączeń przez Zagłębie będzie dwa razy mniej, bo część pociągów zostanie skierowana do Pyrzowic. Tymczasem w naszym regionie mieszka 700 tys. ludzi. Nie można ich lekceważyć - mówi Jan Grela, członek zarządu powiatu zawierciańskiego i były wicemarszałek województwa. - Nie chcemy, by skończyło się jak ze Stadionem Śląskim. Jeszcze dwa lata temu był drugim kandydatem do organizacji Euro 2012, a teraz jest na liście rezerwowej. Dzisiejsze deklaracje kolei mogą się nagle zmienić - dodaje. Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych, zapewnia, że alternatywna trasa nie zagrozi miastom Zagłębia. - Pociągi będą jeździły zarówno jedną, jak i drugą trasą. Nie ma mowy o marginalizacji Zagłębia, bo mamy tam zbyt dużo pasażerów - przekonuje rzecznik. - Będziemy obserwować każdy najmniejszy ruch PKP w związku z Centralna Magistralą Kolejową - zapowiadają samorządowcy z Zagłębia. Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice komentarze http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=7...amp;v=2&s=0 znowu z tym zwalnianiem a w Bytomiu i Piekarach nie bedzie zwalnial ![]() to moze tez sie podziela i oddadza nam polowe polaczen do Krakowa i Wroclawia - a co niech tez jezdza naookolo ale przez Zaglebie, Pyrzowice, Bytom - dwie pieczenie na jednym ogniu ![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#257
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
QUOTE Niejasna przyszłość dworca Ponad tydzień temu ogień strawił sporą część dworca w Strzemieszycach. Jednak dotychczas nie udało się ustalić przyczyn pożaru. Postępowanie w tej sprawie prowadzi policja. Specjalną komisję powołał także dyrektor katowickiego Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP. - Komenda miejska policja prowadzi postępowanie przygotowawcze w sprawie pożaru. Pod uwagę brana jest hipoteza celowego podpalenia oraz przypadkowego zaprószenia ognia. Na razie nie możemy ostatecznie wykluczyć samoistnego zapalenia – wyjaśnia st. post. Paweł Łotocki, rzecznik prasowy policji w Dąbrowie Górniczej. Równolegle do działań stróżów prawa, pracę rozpoczęła komisja dochodzeniowa katowickiego Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP. - Musimy szczegółowo oszacować szkody techniczne w konstrukcji budynku jakie powstały na skutek działania ognia. Poza tym trzeba wykonać dokładną wycenę tych szkód. Wtedy dopiero będzie można określić co ewentualnie można wyremontować i jakie z tym wiązałyby się koszty – tłumaczy Tomasz Liszej z PKP. - Przygotowany raport komisji dochodzeniowej będzie podstawą do podjęcia decyzji w sprawie strzemieszyckiego dworca - dodaje. Ze względu na rozpiętość zadań jakie stoją przed kolejową komisją nikt z PKP nie jest w stanie podać terminu zakończenia jej prac. Dlatego trudno w tej chwili powiedzieć jaka przyszłość czeka budynek dworca. pk źródło: www.dabrowa-gornicza.pl Wiecie co powiem? W Dąbrowie to już chyba będzie tadycja. Możliwe, że pkp wzięło przykład od mayland i sami podalili ten budynek by mieć go z głowy ;/... Eh co za miasto -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#258
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
Dave:
QUOTE Kto¶ tu wy¶miał stację w Bytomiu - szopa jak szopa, ale NA PEWNO duuużo lepszy dworzec miałem na myśli nie dworzec, ale to "coś" nad peronami ![]() ![]() zauważ, że ma byc budowana nowa trasa - rzekomo znacznie "lepsza, szybsza" niż przez DG ![]() ![]() QUOTE czemu nie zatrzymuj± się w DG normalne POSPIESZNE poci±gi międzynarodowe jad±ce rano do Warszawy przez CMK?! Czy na "Batorego" na jak±s 5 rano (keidy¶ dużo wcze¶niej, bo na 4-a) muszę się tak samo zrywać rano po to, by podjechać czym¶ innym (żeby to jeszce było czym!) do Sosnowca/Zawiercia by potem z prędko¶ci± 10-20 km/h przejeżdżać przez moj± stację?! Cholery idzie dostać wtedy!! nie wymagajmy, aby zatrzymywały sie u nas pociągi międzynarodowe, nie bądźmy Włoszczową ![]() nie wiem skąd startujesz, juz z rok nie kursowalem Batorym, ale wcześniej bez problemu miałem połączenie z DG Gołonóg osobówką do Zawiercia, czekałem w Zawierciu raptem 10-15 minut. A nawet zdarzało mi się niejednokrotnie dojeżdżać na Batorego z Krakowa do Katowic, lepsze połączenie ranne z Warszawą niż ze stolicy Małopolski (mam na mysli pospieszne, nie IC, EX itd ![]() To już w Warszawie Wschodniej dłużej czekałem niż w Zawierciu... ![]() Ten post edytował pulsatilla1214 śro, 04 lip 2007 - 22:02 |
|
|
![]()
Post
#259
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jak już nadmieniałem, kiedyś (przed 5-6 laty) "Batory" jeździł z Sosnowca coś po 4-ej i NIE BYŁO ŻADNEJ możliwości dojazdu nań - ani do Zawiercia, ani do Sosnowca! Teraz jest już lepiej, ale dojazd do Zawiercia jest kijowy - ciężko tam już o miejsce siedzące często! Choć teraz pewnie już takich tłoków w nim nie ma!
A co za róznica, czy pociąg międzynarodowy, czy nie? Jak pospiech to pospiech! A DG ma 130 tys. mieszkańców i "stację", gdzie pospieszne planowo stają!! ![]() |
|
|
![]()
Post
#260
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() Podupadające budynki kolejowe, które od lat straszą pasażerów dziś Samorządowcy zastanawiają się co zrobić ze starymi dworcami, żeby wyglądały bardziej przyjaźnie. Pomysłów na zagospodarowanie nie brakuje. Włodarze Radzionkowa będą zachęcać mieszkańców do poznania historii swojego miasta. Nową misję mają spełniać wystawa poświęcona deportacji Górnoślązaków oraz atrapa historycznego wagonu. Miejscem ekspozycji będzie dworzec kolejowy. Przymiarki do porządkowania otoczenia wokół dworców rozpoczęło na razie kilka gmin. Na kolei twierdzą, że nie są one bynajmniej skazane na bezinteresowne sprzątanie. - Mają dwie możliwości. Dworzec kolejowy można od nas przejąć na własność w zamian za zaległości podatkowe lub otrzymać go w długoletnią dzierżawę - tłumaczy Tomasz Liszaj, rzecznik Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Katowicach. Kolej chętnie pozbędzie się takiego ciężaru, bo na remont nie ma pieniędzy. Dotyczy to w szczególności dworców małych, bez znaczenia biznesowego. Niektóre z nich już negocjują z koleją warunki przejęcia budynku, ale nie tylko po to, żeby polepszyć tzw. wizerunek miasta. Wychodzą z założenia, że skoro mają przejąć dworzec i zainwestować w niego pieniądze, to z dodatkową korzyścią dla gminy. W Raciborzu mówi się nieoficjalnie o centrum handlowo-usługowym i siedzibie straży miejskiej, w Strzemieszycach, dzielnicy Dąbrowy Górniczej, budynek być może zostanie zagospodarowany przez lokalne stowarzyszenia. Z kolei w niewielkich Wyrach, w nieczynnym dworcu kolejowym powstaną pizzeria i kawiarnia. - Właścicielem budynku została osoba prywatna. Przejrzeliśmy plan zagospodarowania przestrzennego, nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby przeznaczyć go na cele gastronomiczne. Kolej również nie wniosła żadnych uwag - mówi Anna Wierzbica ze starostwa w Mikołowie. Katarzyna Piotrowiak - Dziennik Zachodni nie ma slowa ze sie juz spalil i kolej proponowala wysoka stawke. Woleli zeby stal pusty i niszczal niz zarobic troche mniej -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 05:03 |