IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 118 119 120 121 122 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
warius
post wto, 14 gru 2021 - 08:21
Post #2381


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna





Zadaszenie nad schodami od strony Limanowskiego.




Rondo na Konopnickiej przeszło w tryb drogi jednokierunkowej i zaczęto pracę nad murem oporowym przy rondzie.

Ten post edytował warius wto, 14 gru 2021 - 08:23
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 14 gru 2021 - 13:49
Post #2382


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^ dzięki za foty.

A przy tym rondzie to słabo to oznakowali. Samochody objeżdżają zamkniętą Kolejową przez Kopernika, a na jej końcu przed Konopnickiej powinni tymczasowo ustawić nakaz skrętu w lewo. Wczoraj zaskoczeni jeździli przez rondo pod prąd. Nagle jest zaskoczenie, że rondo zamknięte a trudno zawrócić, a dla ciężarówek to niemożliwe. W końcu ustawili barierkę przed samym rondem ale nawet dzisiaj widziałem, gdy ciężarówka też zaskoczona nie miała wyjścia i nie mogła zawrócić.
Nie było też żadnej zapowiedzi tych kolejnych utrudnień.

Z tym tunelem to mam taką obawę co będzie po ulewach, czy nie będzie zalewany. Oby zadbali o dobre odwonienie, bo będzie tam przecież spływała woda. I ciekawe jak stromo wyjdzie im zejście. Czy w zimę będzie można tędy jeździć na sankach. No i jakie wykończenie i oświetlenie. Czy zostanie też zwykły beton czy pomalują go podobnie jak tunel między Pogoria 3 i 4


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 15 gru 2021 - 11:25
Post #2383


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



jest info

CYTAT
UM

PRACE PRZY TUNELU ZMIENIŁY ORGANIZACJĘ RUCHU NA RONDZIE. PRZED ŚWIĘTAMI WSZYSTKO MA WRÓCIĆ DO NORMY

Na początku przyszłego roku piesi i rowerzyści powinni już korzystać z tunelu pod torowiskiem, który zastąpi przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. Prace przy nim weszły w kolejny etap, co spowodowało małą zmianę w organizacji ruchu.

– Skrzyżowanie ul. Poniatowskiego, Konopnickiej i Kolejowej tymczasowo przestało być rondem i wprowadzono na nim ruch jednokierunkowy. Przejazd jest możliwy od ul. Poniatowskiego. W przeciwną stronę można jechać równoległą ul. Kopernika – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika wydziału inwestycji drogowych UM.
Zmiana organizacji ruchu spowodowana jest ustawieniem wiertnicy w sąsiedztwie ronda, co wymaga zamknięcia jego części. Normalny ruch powinien zostać przywrócony przed świętami.

– Na placu budowy trwa wykonywanie konstrukcji muru oporowego, który powstaje z pali zalewanych betonem. Następnie będziemy robić wykop pod pochylnię prowadzącą do tunelu – informuje Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak-Mosty.

Udostępnienie tunelu pieszym i rowerzystom planowane jest na początek 2022 r. Do tego czasu mogą korzystać z tradycyjnego przejścia przez tory. Kierowcy nie jeżdżą tamtędy już od połowy września, a chcący przejechać na drugą stronę mają do dyspozycji wiadukt między ul. Graniczną i Łączącą. Docelowo jeździć będą tunelem przy stacji kolejowej, który połączy ul. Kościuszki i Limanowskiego.
(...)


A zaczęło się coś dziać na obwodnicy? Garaże pewnie stoją. Po tej decyzji pewnie jeszcze jakieś terminy dla właścicieli żeby uprzątnęli itp...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 15 gru 2021 - 21:28
Post #2384


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Postępy w Gołonogu snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=0J1apyqj7-c


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 20 gru 2021 - 11:53
Post #2385


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



i zdjęcia z Gołonoga snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...ego-dg-golonog/


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 21 gru 2021 - 11:15
Post #2386


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



i o Gołonogu:

CYTAT
UM

NA STACJI W GOŁONOGU SPORO SIĘ DZIEJE. WYKOPY POD NOWY WIADUKT, PERON I PRZEJŚCIE POD TORAMI

Niespełna miesiąc po zamknięciu starego przejazdu drogowo-kolejowego w Gołonogu wiele się na placu budowy wydarzyło.

Prace przy budowie nowego układu drogowo-torowego w Gołonogu rozpoczęły się na początku wrześniu od przebudowy odwodnienia poza pasem drogowym. Ekipy budowlane rozpoczęły też przygotowania do budowy tymczasowego przejścia i przejazdu przez tory.

Widać wykop pod nowe przejście pod torami

24 listopada stary przejazd został zamknięty. W tym miejscu powstanie bowiem wiadukt kolejowy, pod którym mieszkańcy ? pieszo, na rowerach i samochodami ? zyskają bezpieczną przeprawę na drugą stronę. Tym samym konieczność wystawania przed szlabanami stanie się wspomnieniem.

? W miejscu starego przejazdu wykonaliśmy już wykop i platformę pod palowanie ? mówi Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak Mosty. To oznacza, że w kolejnym etapie wiercone będą pale CFA pod konstrukcję wspomnianego wiaduktu.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w kwietniu ekipy budowlane przeniosą się na drugą część starego przejazdu i tor w kierunku Sosnowca.

Po zamknięciu przejazdu na długości około 700 m rozebrany został tor w kierunku Ząbkowic. W jego śladzie, przy budynku dworca, widać już sporej wielkości wykop. To element przejścia podziemnego pod torami. ? Rozpoczęliśmy także wykop i ławę fundamentową pod peron nr 2 ? mówi Maciej Woźniak.

W nowym układzie na stacji Gołonóg powstaną dwa zewnętrze perony: wspomniany peron nr 2 przy budynku dworca oraz od strony ul. Parkowej. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod dwa nowe tory kolei metropolitalnej.

Po obu stronach torów powstaną ronda

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej.

Termin zakończenia wszystkich prac zaplanowano na 31 grudnia 2022 roku.

Ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów wokół dworca w Gołonogu, część inwestycji związana z budową nowych miejsc parkingowych będzie zrealizowana w kolejnym etapie.

? Pracujemy nad tym, żeby załatwić tę sprawę i poszerzyć zakres inwestycji o te elementy. Jesteśmy w kontakcie z wojewodą, jako reprezentantem Skarbu Państwa, żeby uregulować stan prawny tych nieruchomości ? przypomina Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Prezydent podkreśla, że miasto nadal będzie zabiegać, by PKP przebudowały także dworzec w Gołonogu. ? Jesteśmy gotowi ? tak jak w przypadku centrum ? wynająć powierzchnie biurowe na przebudowanym dworcu ? dodaje Marcin Bazylak.


już kiedyś o tm pisaliśmy, że coś z tym wyróżnionym fragmentem chyba nie tak. To w miejscu obecnego peronu rezerwa pod tory dla dalekobieżnych, a obecnie zbudowane będą dla kolei metropolitalnej. Przecież SKM po torach zewnętrznych, a dalekobieżne po wewnętrznych.

i w centrum:

CYTAT
nasze miasto

Dąbrowa Górnicza. Rozpoczyna się remont dworca PKP. Kolej przekazała zabytkowy budynek wykonawcy prac

Dąbrowa Górnicza. Przywrócenie obsługi podróżnych, renowacja elewacji, wnętrz i otoczenia oraz poprawa komfortu oraz bezpieczeństwa ? to priorytety przebudowy zabytkowego dworca. W piątek 12 grudnia PKP S.A. przekazały wykonawcy robót budowlanych plac budowy.

Pochodzący z 1888 roku dworzec, na dawnym szlaku kolei warszawsko-wiedeńskiej, przejdzie prawdziwą metamorfozę z poszanowaniem dla jego historycznego charakteru, a co najważniejsze zostanie na nim przywrócona obsługa podróżnych. Wszystko to w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem z z budżetu państwa.

To będzie powrót do historii w połączeniu z nowoczesnością

Podczas inwestycji renowację przejdzie elewacja dworca - cegła zostanie wyczyszczona i uzupełniona, podobnie jak znajdujące się pomiędzy pierwszą i drugą kondygnacją oraz tuż przy szczycie budynku fryzy oraz inne detale architektoniczne. Zabytkowy charakter dworca podkreślą odtworzone na wzór historycznych stolarka okienna i drzwiowa oraz poszycie dachowe. Całość uzyskanego efektu estetycznego podkreśli nowa iluminacja budynku.

Zmieni się także wnętrze budynku. Przywrócona zostanie obsługa podróżnych, która będzie odbywać się w holu pełniącym jednocześnie funkcję ogrzewanej i klimatyzowanej poczekalni. Zaaranżowano ją w nowoczesny sposób, nawiązując poprzez częściowo ceglane wykończenie ścian do wyglądu elewacji dworca. Pozostałe ściany zostaną pomalowane na kolory utrzymane w odcieniach szarości, tak jak posadzka wykonana z wielkoformatowych granitowych płyt.

Aranżację wnętrza uzupełni nowoczesne oświetlenie, umieszczone w podwieszanym, listwowym suficie. Poczekalnia będzie wyposażona również w nowe ławki, kosze, gabloty z rozkładami jazdy oraz elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów. W jej sąsiedztwie zaprojektowano pomieszczenia kas biletowych, dwa lokale na wynajem, a w zachodnim skrzydle na dwóch kondygnacjach będą się mieścić powierzchnie przeznaczone dla samorządu, który zadeklarował ich wynajem. Resztę powierzchni zajmą pomieszczenia techniczne oraz biura.

? Przebudowa dworca w Dąbrowie Górniczej to kolejna inwestycja, która będzie służyła poprawie komfortu podróżnych. Dzięki niej oraz inwestycjom w infrastrukturę torową oraz tabor ? kolej jako środek transportu staje się coraz bardziej atrakcyjną alternatywą dla transportu indywidualnego ? podkreśla Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

? Rozpoczęcie przebudowy dworca Dąbrowa Górnicza to kolejny element wielkiej modernizacji polskiej kolei. Mieszkańcy kolejnego miasta na prawach powiatu zyskają dzięki temu dostęp do bezpiecznej i komfortowej infrastruktury kolejowej. Mam nadzieję, że zmodernizowany historyczny budynek dworca stanie się wizytówką Dąbrowy, ważnym centrum społeczności lokalnej i ułatwi pasażerom podróżowanie koleją do innych miast. Wszystko to dzięki Programowi Inwestycji Dworcowych, w ramach którego polski rząd przeznaczy do 2023 roku prawie 2 mld zł na modernizację blisko 200 dworców ? mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

? Przebudowa dworca w Dąbrowie Górniczej to inwestycja, dzięki której zostanie przywrócony do obsługi podróżnych ważny dworzec, którego historia sięga kolei warszawsko-wiedeńskiej. Poza tym jest to przedsięwzięcie komplementarne do przebudowy stacji, którą realizuje PKP PLK S.A. we współpracy z miastem. Jestem przekonany, że dworzec w nowej odsłonie spełni wszystkie oczekiwania klientów korzystających z usług kolei, a także będzie obiektem nowoczesnym, bezpiecznym i ekologicznym ? mówi Ireneusz Maślany, członek zarządu PKP S.A.

Dzięki przebudowie dworzec zostanie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przy głównym wejściu do budynku, od strony południowej, zostanie wybudowana pochylnia, a w budynku i jego bezpośrednim otoczeniu powstaną ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. Wewnątrz dworca w części zachodniej zaprojektowano windę. Z pozostałych usprawnień dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej warto wspomnieć o montażu tabliczek z napisami w alfabecie Braille?a, dostosowaniu dworcowych toalet, a także umiejscowieniu w przestrzeni kompleksu planów dotykowych dworca.

Stawiają też na ekologię i bezpieczeństwo

Modernizacja dworca w Dąbrowie Górniczej to również inwestycja w ekologię i bezpieczeństwo. W budynku i jego otoczeniu zaprojektowano energooszczędne oświetlenie, natomiast pod ziemią zlokalizowano zbiorniki do magazynowania wody deszczowej używanej do spłukiwania toalet. Ponadto planowane jest ocieplenie budynku od wewnątrz, ogrzewanie go z pomocą pomp ciepła, a także montaż stolarki okiennej i drzwiowej o niskim współczynniku przenikalności cieplnej. Za optymalizację zużycia energii elektrycznej, cieplnej i wody oraz pracę urządzeń i instalacji będzie odpowiadał system BMS (Building Management System). Bezpieczeństwo w budynku i jego najbliższym otoczeniu zapewnią nowoczesne systemy: monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowe.

Całkowicie zmieni się zagospodarowanie otoczenia dworca. Oprócz ułożenia nowej nawierzchni, po stronie wschodniej, powstanie 10 miejsc postojowych oraz wiata rowerowa. Ponadto uporządkowana zostanie zieleń, a w sąsiedztwie parkingu powstaną ogrody deszczowe suche o powierzchni 256 m kw. złożone z około 2500 roślin, takich jak kosaciec syberyjski, krwawnica pospolita, mięta wodna, tojeść rozesłana czy skrzyp zimowy. Ich głównym zadaniem będzie wstępne filtrowanie wody opadowej, a także stopniowe jej uwalnianie do gleby.

Przebudowa dworca w Dąbrowie Górniczej będzie kosztowała łącznie 15,62 mln zł brutto. Planowany termin zakończenia inwestycji to pierwsza połowa 2023 roku. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., a wykonawcą robót budowlanych Berger Bau Polska sp. z o.o. z Wrocławia. Projekt przebudowy dworca opracowała GPVT Pracownia Architektoniczna S.C. z Poznania.


super tylko ten termin... Miał być koniec 2022, potem styczeń 2023, a teraz połowa 23. Cóż to się nagle wydarzyło? Czy wcześniej podawali źle i liczyli, że umowa będzie wcześniej, czy teraz jakieś inne komplikacje hmm


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 23 gru 2021 - 15:47
Post #2387


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
UM

NOWE ZEGARY ZAWISŁY NA DRUGIM PERONIE W CENTRUM. KONIEC PRAC JEST BLISKI

Zegary, które zainstalowano właśnie pod nową wiatą na stacji w centrum Dąbrowy Górniczej nie odmierzają jeszcze czasu, niemniej to znak, że przebudowa peronu nr 2 powoli zmierza do końca.

Przebudowa peronu nr 2 to część budowy nowego układu drogowo-torowego przy stacji kolejowej w centrum. W ramach wartej 229 mln zł inwestycji ? wspólnego przedsięwzięcia miasta i PKP PLK ? powstają m.in. tunele pod torami: drogowo-pieszo-rowerowy na przedłużeniu ul. Kościuszki oraz pieszo-rowerowy przy ul. Konopnickiej.

Z ulicami Limanowskiego i Kolejową oraz dworcem wybudowany od nowa peron drugi został skomunikowany przejściem podziemnym pod torami. Osobom z niepełnosprawnościami oraz rodzicom z małymi dziećmi poruszanie się po stacji ułatwiają również windy.

Wspomniane przejście podziemne i windy w przyszłości ułatwią także komunikację z parkingami, które powstaną po obu stronach torów i pomieszczą około 375 samochodów.

O tym, że przebudowany peron nabiera docelowych kształtów, świadczą prowadzone tam właśnie prace. Przy wyjściu z przejścia podziemnego widać już stalową konstrukcję, na której montowane będzie poliwęglanowe zadaszenie schodów. Natomiast pod peronową wiatą trwa montaż opierzenia.

? Poza montażem paneli pod wiatę trwa też montaż okablowania pod urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, a także oświetlenia ? wylicza Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak Mosty.

W kolejnym etapie na peronie montowanie będą głośniki, wyświetlacze i system kamer. Pod peronową wiatą peronie pojawiły się już natomiast trzy zegary, bo ?nie kolidują z prowadzonymi tam pracami?.

? Ostatnim etapem prac będzie montaż dwóch wiatrołapów pod wiatą, które zapewnią pasażerom ochronę przed wiatrem ? wyjaśnia Arkadiusz Stolarz. I dodaje, że do odbiorów technicznych peron drugi ma zostać zgłoszony w marcu przyszłego roku.

Nieco później zadaszenie zyska peron pierwszy, który powstał przy samym budynku dworcu. Tam prace na razie nie będą prowadzone: teren został przekazany firmie Berger Bau, która lada moment rozpocznie przebudowę zabytkowego dworca.

Wspólną inwestycję PKP PLK i miasta za 229 mln zł realizują dąbrowskie spółki Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Prace ? dofinansowane 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego i 26 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii ? planowane są do końca marca 2023 roku.



















smile2.gif

Czyli tak jak kiedyś przypuszczałem - nad schodami zadaszenie z poliwęglanu. Widać, że jednak jest wysunięte i chyba nie będzie tej dziury między dachami. Mam nadzieję, że te panele ostatecznie przykryją cały sufit i nie będzie widać szkieletu i blachy falistej. Będzie i bardziej estetycznie, i wyglądać solidniej i masywniej.
I sprawdziło się też jedno z przypuszczeń w sprawie poczekalni peronowych - dodatkowa szyba, pewne coś podobnego jak przed chwilą na Warszawie Zachodniej:



I nie wiadomo co rozumieją przez zadaszenie peronu 1? Tam miały być jakieś wiaty i to by było słabe jak gdzieś na podrzędnych stacjach. Mogłoby coś nawiązywać do tego na 2. Ma być też osobna poczekalnia zbudowana obok dworca przez jego wykonawcę.

I żeby po latach PKP o to dbało bo teraz po modernizacjach, gdy minie gwarancja to jest różnie. Czasami to co się popsuje to tak zawiną, jak ten zegar ze zdjęć.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post sob, 25 gru 2021 - 15:16
Post #2388


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



^ na 4 i 5 zdjęciu widać jak konstrukcja zadaszenia wyjścia ze schodów "łączy" się z zadaszeniem peronu. Zdjęcia tego nie oddają i w rzeczywistości wygląda to jak najgorszy możliwy sen architekta. Dwie różne metalowe konstrukcje oddziela 5cm luzu. PKP jeśli już chciało chronić pasażerów przed deszczem zamiast zaprojektować jednego rodzaju zadaszenie na całości to zastosowało tu rozwiązanie z serii Byle Kurwa Taniej. Bylejakość.

Ten post edytował warius sob, 25 gru 2021 - 15:17
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post nie, 26 gru 2021 - 17:08
Post #2389


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Tak to wygląda, czyli dość kiepsko i po Polsku smile2.gif
Dodany plik  D1.jpg ( 236,97K ) Liczba pobrań: 29
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post wto, 28 gru 2021 - 13:38
Post #2390


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



^^ Nie mogę tego widoku zdzierżyć laugh.gif



PKP nie dołożyło ani złotówki, kwotą jaką chcą przeznaczyć to 11mln brutto. Pewnie będzie znowu aukcja, może tym razem się powiedzie.

PS. Ponownie najtańsza jest oferta Nowak Mosty, przy czym jest droższa o +- 3mln złotych względem oferty z 3 listopada...

Ten post edytował warius wto, 28 gru 2021 - 13:41
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 30 gru 2021 - 12:06
Post #2391


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Z tym zadaszaniem to ciekawe czy od początku tak planowali, czy dopiero potem wymyślili jak załatać tę "dziurę" i tak wyszło... Wiadomo, że najlepsze rozwiązanie to przedłużenie tamtego głównego zadaszenia nad schody. Ale to wszystko trzeba było od początku trochę inaczej zaprojektować. Drugie w kolejności to doprowadzenie tego głównego do samego wejścia, a poliwęglanowe tylko nad samymi schodami. A to co wyszło jest najgorsze. No może jednak gorzej byłoby, gdyby ta "dziura" została.

A jak tam z przekopem do tunelu z obu stron? Posuwają się coś?

Co do tunelu w Strzemieszycach to PKP powinno dołożyć z tych środków, które miasto im przez lata przelewało, w zamian za przejście po torach. To w ogóle jakieś kuriozum, podobnie jak cała sprawa z kładką po wypadku.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pon, 03 sty 2022 - 08:23
Post #2392


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Najnowsze zdjęcia z centrum, peron i wejście w całości już zadaszone.

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...o-dg-centrum-9/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luket
post pon, 03 sty 2022 - 11:36
Post #2393


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 207
Dołączył: pon, 26 lut 07
Skąd: Mydlice północ
Nr użytkownika: 508
Płeć: Mężczyzna



O ile główne zadaszenie po zamontowaniu paneli od dołu będzie wyglądało przyzwoicie, niestety ten bieda daszek nad wejściem do przejścia podziemnego wygląda tragicznie, jest to zrobione jak najtańszym kosztem.

Wczoraj wieczorem trwały prace przy trakcji, wygląda na to, że niedługo koniec prac torowych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 03 sty 2022 - 12:35
Post #2394


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Nie można zarzucić, że nie ma postępów, ale dalej w Katowicach po butach widać, kto przyjechał z DG biggrin.gif
Te daszki nad schodami jednak nie są przezroczyste, co mogło tłumaczyć te różne konstrukcje. Teraz nie wiem jak wytłumaczyć ten projekt. Podzielili projekt na różnych projektantów, którzy ze sobą nie mieli kontaktu? biggrin.gif

Drugi tor i krawędź peronu udostępnią pewnie, gdy pozwolą na przemieszczanie pod zadaszaniem. Teraz zostawili tylko wąskie przejście przy samej krawędzi. Natomiast pierwszy peron przy dworcu to spodziewałbym się może nawet dopiero po remoncie dworca.

Dziwiły te zapowiedzi otwarcia tunelu na Konopnickiej jeszcze w listopadzie. Potem po "Nowym Roku", tylko ile po nim? Widać tam prace zrywami, gdzie czasem duże siły, a potem przez dłuższy czas mało co się dzieje. Nie wiem czy to spowodowane technologią i np. czekają na schnięcie betonu czy co. Jeśli nie odpompują teraz tej wody i zamarznie, a zima wróci i będzie przez jakiś czas trzymała to będzie kolejny problem.
I tak w zasadzie na ten tunel nie ma teraz "ciśnienia" odkąd zamknęli przejazd dla samochodów, bo dla pieszych go pozostawiono.
Problem jest z opóźnieniem przy tunelu samochodowym. Niby te pozwolenia są (chociaż chyba nigdzie się tym nie chwalii) ale nie widać tam chęci chociaż częściowego odrobienia opóźnień. Jak sam pisał prezydent MB widać tam już "światełko w tunelu", gdzie odkopano go na przelot pod stropem, ale gdzie tam do końca - odkopać, potem wszystkie instalacje podziemne, kanalizacje, a potem dopiero nawierzchnie. Limanowskiego dalej nie ruszona poza tym zerwaniem asfaltu tak bardzo dawno temu. Właściwie do tej pory ta ulica mogłaby być otwarta dla ruchu, a jest zamknięta już prawie od roku! Coś tu się nie zgrało...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pon, 03 sty 2022 - 20:34
Post #2395


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Powiedźcie czy te zadaszenie peronu to będzie tak jak teraz czyli na pół długości peronu czy pociągną go dalej jak oddadzą do użytku początek?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luket
post pon, 03 sty 2022 - 21:08
Post #2396


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 207
Dołączył: pon, 26 lut 07
Skąd: Mydlice północ
Nr użytkownika: 508
Płeć: Mężczyzna



Będzie takie jak teraz. W dalszej części nie ma fundamentów pod zadaszenie, i nic nie wskazuje na to, żeby mieli coś tam robić, układ lamp też raczej jest docelowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pon, 03 sty 2022 - 21:34
Post #2397


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Czyli jak widać na fotkach pociągi się w całości nie zmieszczą w zadaszeniu, kolejna polska prowizorka i oszczędzanie na kawałku blachy falistej angry2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post wto, 04 sty 2022 - 22:42
Post #2398


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



CYTAT
Czyli jak widać na fotkach pociągi się w całości nie zmieszczą w zadaszeniu, kolejna polska prowizorka i oszczędzanie na kawałku blachy falistej


To nie wszystko. Owo zadaszenie jest dociągnięte do krawędzi peronu tylko od strony dworca, z drugiej strony wyspowego peronu zadaszenie kończy się z pół metra przed końcem szerokości peronu (widać to na zdjęciach już z 23 grudnia) - wchodząc do pociągu w czasie ulewy "spod zadaszenia" i tak się będzie lało na głowę. Nie wiem jaki idiota wymyślił niesymetryczną wiatę z krótszym dachem z jednej strony, ale - moje serdeczne gratulacje wink.gif! W Mieście Oryginalnego Pomostu na cuda architektury zawsze można liczyć... cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 04 sty 2022 - 23:55
Post #2399


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
Domyślam się, że ta niesymetryczność zadaszenia to pewnie wymysł PKP dla tego toru na całej linii. Pewnie chodzi o odpowiednią skrajnię, żeby mogły przejeżdżać nietypowe transporty np wojskowe.
Nie wiem czy wreszcie też zmieniono już w PKP przepisy i czy skrajnia dla nowych inwestycji jest już zachodnioeuropejska, bo jeszcze niedawno była rosyjska, a właściwie radziecka. Szerokość peronów też była dostosowana jeszcze do czasów Układu Warszawskiego i wojsk radzieckich, żeby mogły bez problemu przemieszczać się po całej PL. Przy tej skrajni między peronem a pociągiem zostawała większa szpara, a to mam nadzieję że się już zmieniło i w DG będzie po nowemu. Trzeba by poszukać na necie jak to teraz wygląda.

A co do długości zadaszenia też mnie to zasmuciło, gdy zobaczyłem jeszcze wymagania do przetargu. Z jednej strony czekający pasażerowie i tak gromadzą się na niewielkiej przestrzeni, a dopiero przemieszczają w odpowiednie miejsce w momencie zatrzymywania pociągu. Ale słabo to wygląda i lepiej wsiadać i wysiadać pod dachem, do tego samo PKP miałoby mniejszy problem zimą z odśnieżaniem itp. Sam peron jest bardzo długi i raczej nie grozi żeby tak długie składy miały się tam pojawiać. Na starym dawno temu widziałem, że czasami nie mieściły się ostatnie 2-3 wagony i stały przed stacją biggrin.gif
Nie było sensu zadaszyć na całej długości, ale mogłoby być trochę dłuższe o przynajmniej jakieś 50%. Takie "dziadowskie oszczędności". Tu bardziej trzeba o to obwiniać PKP, bo to ich część inwestycji, a widać jak chcieli oszczędzać, nawet na używanych podkładach (chociaż akurat to nie ma większego znaczenia).
Peron 2 miał mieć 300 m, z czego 100m zadaszone. Peron 2 i w przyszłości 3 po 200m długości.

Zobaczymy co kiedyś wymyślą na peronie 1. Tam pisali też o zadaszeniu, a jak pamietam to w dokumentacji była mowa tylko o wiatach. To dopiero może być słabe, jeśli nic się nie zmieniło


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post śro, 05 sty 2022 - 03:24
Post #2400


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



CYTAT
Sam peron jest bardzo długi i raczej nie grozi żeby tak długie składy miały się tam pojawiać.


Niby tak, choć już się taki jeden ledwo zmieścił - wcześniej w pociągu regularnie na stacjach zapowiadano, żeby do wysiadania przemieszczać się z dwóch ostatnich wagonów w kierunku lokomotywy. To był wyjątkowo długi skład (jakoś końcem lata, z wagonami częściowo odczepianymi w Katowicach), wcześniej w Zawierciu nie zmieścił się - najwyraźniej w Dąbrowie nawet nieco dłuższy peron albo maszynista tu już wyciągnął lokomotywę jeszcze bardziej do przodu, po zawierciańskich ekscesach pasażerów, wyskakujących w panice na tory poza peronem.... mellow.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 118 119 120 121 122 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 05:04
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza