![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2341
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Na Kościuszki zaczęli układać pierwszą warstwę asfaltu
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2342
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Zamknięcie przejazdu przy ul. Parkowej pozwoli na rozpoczęcie budowy tunelu drogowego pod torami. W tym czasie mieszkańcy będą mogli korzystać z wybudowanego obok tymczasowego przejścia i przejazdu. Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w zeszłym roku firmie Nowak-Mosty. Ponieważ wartą 67,5 mln zł inwestycję zaplanowano w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, wejście w teren poprzedziły prace projektowe. By-pass ułatwi przejazd w czasie budowy tunelu Prace w rejonie przejazdu rozpoczęły się na początku września od przebudowy odwodnienia poza pasem drogowym. Jednocześnie ekipy budowlane zaczęły przygotowania do budowy tymczasowego przejścia i przejazdu przez tory. W ostatnich tygodniach prace nabrały tempa. Na przejeździe zainstalowano właśnie urządzenia sterowania ruchem, do wyasfaltowania pozostał dojazd po obu stronach torów. Gotowe jest już także tymczasowe wejście na peron oraz przejście przez tory. – Przejazd zostanie zamknięty po południu w środę 24 listopada i wtedy też ruch zostanie przekierowany na specjalnie wybudowany by-pass – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych. Zamknięcie przejazdu umożliwi rozpoczęcie budowy tunelu drogowego pod torami. Mieszkańcy – pieszo, na rowerze i samochodami – zyskają bezpieczną przeprawę na drugą stronę, bez konieczności stania przed szlabanami. To nie jedyne ułatwienia na stacji Gołonóg, gdzie powstaną nowe zewnętrzne perony: przy budynku dworca oraz od strony ul. Parkowej. Komunikację między nimi oraz przejście z jednej strony miasta na drugą ułatwi bowiem podziemne przejście. – Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły skorzystać z wind – podkreśla Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK. Przebudowa obejmie również tory i sieć trakcyjną. Zostanie zabezpieczony teren pod dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej. Po obu stronach torów powstaną ronda Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Termin zakończenia prac zaplanowano na 31 grudnia 2022 roku. Ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów wokół dworca w Gołonogu, część inwestycji związana z budową nowych miejsc parkingowych będzie zrealizowana w kolejnym etapie. – Pracujemy nad tym, żeby załatwić tę sprawę i poszerzyć zakres inwestycji o te elementy. Jesteśmy w kontakcie z wojewodą, jako reprezentantem Skarbu Państwa, żeby uregulować stan prawny tych nieruchomości – przypomina Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Prezydent podkreśla, że miasto nadal będzie zabiegać, by PKP przebudowały także dworzec w Gołonogu. – Jesteśmy gotowi – tak jak w przypadku centrum – zobowiązać się do wynajmu powierzchni na przebudowanym dworcu – dodaje Marcin Bazylak. |
|
|
![]()
Post
#2343
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
i tak też powinno być na Konopnickiej do czasu otwarcia tunelu drogowego. Szkoda innej sprawy. W centrum został zdemontowany przejazd na przejściu obok peronów. Można było z PKP ustalić, żeby go przenieść na miejsce niedoszłego tunelu pieszego w okolicach Podłęknickiej i Wróblewskiego, w miejscu dzikiego przejścia i służyłoby do czasu budowy tunelu, na który nie wiadomo ile lat przyjdzie poczekać. A jeśli nie tam to np przy ul. Średniej albo przy przystanku Pogoria. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2344
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Można już dojechać do usług przy Kolejowej od strony Kościuszki.
Są już słupy oświetleniowe. Pewnie szybko powstaną chodniki, żeby można było normalniej dojść do dworca i zmienić obecną trasę. Bez tego nie można odkopywać wjazdu do tunelu. Oby wreszcie zrobili chodniki i drogi rowerowe przy Kolejowej oraz warstwę ścieralną (+ na Kościuszki) i otworzyli. Bez pozwolenia pewnie nie mogą całkowicie otworzyć, ale z tego co zapowiadali to już niedługo powinno być nowe. Zawsze byłyby trochę mniejsze utrudnienia do czasu otwarcia tunelu. i filmik z Gołonoga ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2345
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT dabrowa-gornicza.pl Berger Bau wkrótce rozpocznie przebudowę dworca w centrum Dąbrowy Górniczej Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej mogą już rozpocząć odliczanie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w lutym 2023 będący dziś ruiną dworzec w centrum stanie się wizytówką miasta. Najpierw sprawy organizacyjne, żeby nie było chaosu Przebudowę dawnego dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej Polskie Koleje Państwowe SA zleciły firmie Berger Bau Polska. Warta prawie 15 mln zł umowa została podpisana 15 listopada i od tego dnia liczony jest termin realizacji prac. To 65 tygodni. We wtorek do Dąbrowy Górniczej przyjechali przedstawiciele PKP SA, by rozpocząć proces przekazywania wykonawcy placu budowy. W spotkaniu w Fabryce Pełnej Życia uczestniczyli również przedstawiciele miasta i PKP PLK, a także firm Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Budują one centrum przesiadkowe przy dworcu oraz nowy układ drogowo-torowy wokół. – Dworzec jest centralną wyspą pośrodku naszego placu budowy. Bez dobrej koordynacji prac, ustalenia dojazdu i lokalizacji zaplecza dojdzie do potężnego chaosu – mówił Krzysztof Klimosz, inżynier kontraktu budowy centrum przesiadkowego. Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej: – Szczegółowe i kompromisowe porozumienie mają wypracować w najbliższych dniach kierownicy budowy ze strony wykonawców inwestycji. Potem przedstawią nam wyniki uzgodnień. Berger Bau Polska przebuduje dworzec według projektu przygotowanego przez GPVT Pracownię Architektoniczną z Poznania. Opuszczony i niszczejący od wielu lat budynek zostanie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W środku przewidziano m.in. windę osobową, przy głównym wejściu zostanie wybudowana pochylnia, a w budynku i w jego bezpośrednim otoczeniu powstaną ścieżki dla osób niewidomych i niedowidzących. Miasto wynajmie na dworcu ponad 280 m kw. powierzchni W parterowej części zaplanowano kasy, poczekalnię, toalety i dwa punkty komercyjne. Projekt przewiduje także wydzielenie powierzchni biurowych na parterze i pierwszym piętrze. Porozumienie z PKP SA, pod którym w lutym podpisali się wiceprezydent Damian Rutkowski i sekretarz miasta Iwona Bednarska zakłada, że kolej wynajmie miastu na preferencyjnych warunkach ponad 280 m kw. W trakcie prac wypięknieje oczywiście elewacja ze wszystkimi architektonicznymi detalami. Zabytkowy charakter obiektu podkreślą odtworzone na wzór historycznych stolarka okienna i drzwiowa oraz poszycie dachowe. Uzyskany efekt podkreśli nowa iluminacja budynku. Projekt przewiduje także zagospodarowanie terenu wokół dworca. W sąsiedztwie parkingu powstaną suche ogrody deszczowe o powierzchni 256 m kw. złożone z około 2500 roślin. Ich głównym zadaniem będzie wstępne filtrowanie wody opadowej, a także stopniowe uwalnianie jej do gleby. Potwierdzenie ![]() |
|
|
![]()
Post
#2346
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tymczasowy przejazd w Gołonogu już działa
![]() cała galeria https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/cen...dl-do-historii/ CYTAT Przejazd kolejowy w Gołonogu przeszedł do historii. Rozpoczyna się budowa tunelu pod torami -
Zgodnie z zapowiedziami, w środę po południu przejazd kolejowy w Gołonogu został zamknięty. W tym miejscu rozpocznie się teraz budowa tunelu. Nim powstanie, mieszkańcy będą korzystać z tymczasowego przejścia i przejazdu wybudowanego obok. W pierwszej kolejności prace rozpoczną się pod torem w kierunku Ząbkowic Przejazd został zamknięty punktualnie o godz. 17.30. Przedstawiciele firmy Nowak-Mosty zaczęli kierować wtedy mieszkańców na nową przeprawę. W tym czasie z obu stron starego przejazdu ustawiono betonowe zapory. Zamknięcie przejazdu umożliwi rozpoczęcie w tym miejscu budowy tunelu. W pierwszej kolejności prace rozpoczną się pod torem w kierunku Ząbkowic. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem na przełomie marca i kwietnia przeniosą się pod tor w kierunku Sosnowca. Mieszkańcom tunel pod torami ma zostać udostępniony na koniec 2022 roku. Będzie nim można przejść pieszo, przejechać na rowerze i samochodem. Nim do tego dojdzie po obu stronach torów ? na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej ? powstaną ronda. Na stacji w Gołonogu powstaną nowe perony i przejścia podziemne Wraz z pracami przy budowie tunelu i nowego układu drogowego trwać będą prace przy infrastrukturze kolejowej. Przy budynku dworca i od strony ul. Parkowej powstaną nowe zewnętrzne perony. Komunikację między nimi ułatwi podziemne przejście. ? Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły korzystać z wind ? zapowiada Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK. Ten post edytował warius czw, 25 lis 2021 - 09:15 |
|
|
![]()
Post
#2347
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
z tamtego tekstu o dworcu wynika, że jeszcze placu nie przekazali, tylko dopiero będą się dogadywać. Oby to kwestia dni, ważne że na dobrej drodze
![]() Na szczęście dojazd od Kościuszki już jest, bo tak gdyby zaczynali wykop do tunelu, a nie było tego dojazdu to dworzec rzeczywiście byłby odcięty. Wykonawca dworca będzie musiał pewnie rozebrać kawałek nowego peronu przed dworcem. Na pewno przecież trzeba będzie odkopać fundamenty i zrobić izolację. nowe foty - dworzec i okolice ![]() no to niedługo chyba znikną te drzewka z budynku. Do tej pory można było po nich rozpoznać porę roku zdjęć dworca heh ![]() Pewnie byłby w lepszym stanie, gdyby PKP go kiedyś zabezpieczyło. Nawet gdy załatano dziurę w dachu to samymi deskami i niczym ich nie przykryli, choćby jakaś plandeką. Ach szkoda gadać... -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2348
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Taką ruinę remontować aż szkoda tych mln, a można byłoby super funkcjonalny i nowoczesny dworzec zbudować za to
![]() Czy cały peron będzie zadaszony czy tylko ten kawałek a reszta bez dachu? Czy wyjście-wejście ze/do schodów będzie też miało zadaszenie, czy tak zostanie ten kawałek bez dachu?? |
|
|
![]()
Post
#2349
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
Tylko ten kawałek. Nie pamiętam projektu, ale wydaje mi się, że pewnie zadaszą wszędzie schody, bo taki standard chyba w PKP i wszędzie gdzie budują przejścia to zejścia są zadaszone ( i też ochrona przez zalewaniem w czasie ulew). I pewnie ten kawałek będzie bez dachu. Szkoda, bo lepiej byłoby zaprojektować zadaszenie, które ogarnęłaoby też od razu schody. Lepiej by to też wyglądało. Ja sam obawiam się wykończenia przejścia podziemnego. Czy będzie dobre oświetlenie, i co z podłogą i schodami. Mam nadzieję, że nie zostawią tam gołego betonu, a będą jakieś kamienne płyty (na podłodze). Teraz powstają dziesiątki takich przejść w przeróżnych wiochach na bocznych trasach i widziałem gdzieś, że marnie zostawili bo goły beton. Nasz dworzec i stacja miała spełniać wyższe standardy, kiedyś to opisywałem, jak z kategoriami. Dobrze, że chociaż będzie dynamiczna informacja. I chyba za optymistycznie pisałem o tym możliwym otwarciu wcześniej Kolejowej. Po ostatnich zdjęciach widać, że kawałek ominęli przy kładzenia asfaltu i chyba budują tam dopiero jakieś mury oporowe. I widać chyba też budowę nowego dojścia do peronów i jeszcze: CYTAT dg.pl DRUGI ETAP PROGRAMU KOLEJ PLUS. PROJEKT Z DĄBROWY MA SZANSĘ NA DOFINANSOWANIE 13 projektów kolejowych z regionu ubiega się o dofinansowanie w ramach rządowego programu Kolej Plus. Wśród z nich jest przedsięwzięcie z Dąbrowy Górniczej. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia złożyła dokumenty do drugiego etapu naboru. Projekty zgłoszone przez GZM dotyczą zarówno budowy nowych torów lub ich modernizację, jak również budowę nowych przystanków kolejowych. Łączna wartość tych inwestycji to ponad 1,5 mld zł. Przyznanie tej dotacji będzie krokiem przybliżającym do powstania Kolei Metropolitalnej w GZM, a odbudowa znaczenia transportu szynowego usprawni codzienne podróże mieszkańców. Przedsięwzięcia zgłoszono do programu znajdują się w różnych częściach aglomeracji. Zadanie z naszego miasta obejmuj rejon m.in. Strzemieszyc i Gołonoga i nosi nazwę ?Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce ? Dąbrowa Górnicza Huta Katowice (posterunek odgałęźny) oraz jej odbudowa na dalszym odcinku do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Tworzeń i rozbudową przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg?. Wszystkie zgłoszone projekty wpisują się w koncepcję Kolei Metropolitalnej. Dlatego też GZM sfinansuje wymagany wkład własny dla wszystkich projektów, które otrzymają dotację na realizację. Szacunkowo ten wkład może wynieść ponad 220 mln zł. ? Budżet całego programu to 6,5 mld zł, podczas gdy z całego kraju deklarowanych jest łącznie ponad 40 wniosków o sumarycznej wartości ok. 16,5 mld zł. Oznacza to, że z terenu Metropolii oraz pozostałej części województwa śląskiego, zgłaszanych jest ok. 1/3 wszystkich wniosków w Polsce ? zauważa Wojciech Dinges, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji i Transportu GZM. ? Wyniki oceny i pozycje w ogólnopolskim rankingu poznamy pod koniec I kwartału 2022 r. Musimy pamiętać, że zgłaszane w ramach GZM projekty, będą porównywane z innymi, które np. przewidują budowę zupełnie nowych linii kolejowych (np. Kraków-Olkusz), dlatego też uwzględniając te czynniki, dla części naszych projektów zadeklarowaliśmy wyższy poziom wkładu własnego, aby nasze projekty miały jak najwięcej szans w konkursie ? dodaje. Przygotowania dokumentacji do drugiego etapu naboru trwały pół roku. W tym czasie przeprowadzona została inwentaryzacja wszystkich wnioskowanych linii i obiektów; wykonane zostały analizy: ruchu, przepustowości, wpływu na otoczenie, analizy środowiskowe, wodne, rozkładów jazdy. Opracowania te zostały również skonsultowane z mieszkańcami, a w badaniach tych wypełnionych zostało ponad 1400 ankiet. Celem ogólnopolskiego programu Kolej Plus jest uzupełnienie sieci kolejowej o połączenia miejscowości zamieszkiwanych przez ponad 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi, a także takich, które posiadają dostęp do kolei, ale istniejące połączenia wymagają usprawnienia. Program jest skierowany przede wszystkim do jednostek samorządu terytorialnego i związków metropolitalnych. Zakłada modernizacje istniejących lub budowę nowych linii kolejowych oraz inwestycje punktowe, czyli budowy nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych. Zgodnie z założeniami programu, przedsięwzięcia mogą zostać dofinansowane z budżetu państwa nawet w 85%. Pozostałe 15% kosztów muszą pokryć jednostki samorządu terytorialnego. W ostatnim czasie infrastruktura kolejowa w Dąbrowie Górniczej pozytywnie się zmienia. Modernizowane są torowiska, trakcje i perony. Remonty przechodzą fragmenty linii pasażerskich i towarowych. Działania związane z rozwojem transportu publicznego to jeden z priorytetów dąbrowskiego samorządu. Przykładem tego rodzaju przedsięwzięć jest m.in. powstające centrum przesiadkowe w śródmieściu, przebudowa układu drogowego w jego rejonie, a także w Gołonogu. Tor obsługujący Kolej Metropolitalną powstaje w centrum, zachowana jest też rezerwa terenowa na wykonanie drugiego. Miejsce pod tory dla pociągów aglomeracyjnych zostanie też przy stacji w Gołonogu. Więcej informacji o drogowych, tramwajowych i kolejowych inwestycjach na terenie miasta na stronie zieloneswiatlo.dg.pl Inwestycje zgłoszone przez GZM Projekty liniowe: Prace na linii kolejowej nr 189 i 132 oraz budowa nowych łącznic Kuźnica ? Bytom w celu stworzenia nowego połączenia Ruda Chebzie/Zabrze ? Bytom, w tym budowa nowych p.o. Ruda Orzegów i Bytom ul. Zabrzańska Odbudowa linii kolejowej nr 198 Pyskowice ? Pyskowice Miasto dla przywrócenia połączeń: Katowice ? Gliwice ? Pyskowice Miasto Zwiększenie zdolności przepustowej linii kolejowej nr 140 na odc. Katowice Ligota ? Orzesze Jaśkowice poprzez budowę 2. toru i dod. przystanków osobowych w Mikołowie. Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Tychy ? Katowice Murcki ? Katowice Ligota linii kolejowej nr 142 Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Gliwice ? Ruda Kochłowice ? Katowice linii kolejowej nr 141 na odcinku Gliwice ? Ruda Kochłowice, 164 na odcinku Ruda Kochłowice ? Hajduki i 651 Hajduki ? Gottwald Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odc. Dąbrowa Górn. Strzemieszyce ? Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p. odg.) do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową p.o. D.G. Gołonóg Projekty punktowe Budowa nowego przystanku osobowego Świętochłowice Mijanka na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice ? Gliwice Budowa nowego przystanku osobowego Zabrze Zaborze Północ na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice ? Gliwice Budowa nowego przystanku osobowego Zabrze ul. Armii Krajowej na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice ? Gliwice Budowa nowego przystanku osobowego Gliwice ul. Bema na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice ? Gliwice Budowa nowego przystanku osobowego Bytom Os. Arki Bożka na linii kolejowej nr 131, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na trasie Katowice ? Bytom ? Tarnowskie Góry Budowa nowego przystanku osobowego Bytom Rozbark na linii kolejowej nr 131, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na trasie Katowice ? Bytom ? Tarnowskie Góry Modernizacja infrastruktury pasażerskiej na stacji Tychy Miasto na linii kolejowej nr 179, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego relacji Katowice ? Tychy Lodowisko ![]() Już nie raz pisałem, że z tego projektu powinno być przebudowane przejście przy Granicznej i nowy przystanek kolejowy obok. A ten program właśnie ma służyć budowie takich dodatkowych przystanków -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2350
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^ Nowe dojście do dworca funkcjonuje już od wczoraj. Idzie się wzdłuż Kościuszki, nowego ronda i planowanego wjazdu autobusów pod dworzec, Wszystko ładnie wygrodzone i całość po asfalcie, więc komfort dojścia wzrósł względem tego co było do tej pory.
|
|
|
![]()
Post
#2351
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Obserwuję te wszystkie przebudowy i trzeba przyznać, że w porównaniu do tego co było to niebo a ziemi, lecz ciągle czuje duży niedosyt, że wiele spraw można było ogarnąć znacznie lepiej. Dalej uważam, że najlepszym rozwiązaniem do centrum naszego miasta byłaby budowa CH Pogoria na terenach przydworcowych, żeby powstał taki układ jak w Katowicach. To otwierałoby wiele możliwości przebudowy i budowy prawdziwego centrum wielkomiejskiego. Powiedzcie mi czy chociaż po tych wszystkich przeróbkach EIP będą się zatrzymywać w DG?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#2352
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Samorządowcom i zainteresowanym posłom z regionu Zawierciańskiego udało się zmusić zatrzymania Pendolino raz dziennie z i do Warszawy na stacji w Zawierciu, jeśli u nas nie uda się osiągnąć nawet tego, będzie można mówić o porażce.
|
|
|
![]()
Post
#2353
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
No to jak jest nowe dojście to mogą odkopywać wreszcie tunel
![]() Wszystko powinno się zatrzymywać. I nie będzie to większa strata czasu niż teraz z powodu ograniczeń, gdzie jest bardzo spowolniony przejazd przez DG. Po zniesieniu ograniczeń, a do tego przyspieszeniu z powodu tuneli, pewnie taki krótki postój nawet nie wydłużyłby rozkładu. Dworzec ma mieć kategorię: wojewódzki. Z wiki: CYTAT W 2015 roku PKP SA wprowadziły nowy sposób kategoryzowania dworców w zależności od ich znaczenia w ruchu kolejowym[1].
Dworce podzielone są na kategorie (w nawiasie przewidywana liczba): Premium (18) ? obsługujące ruch międzynarodowy, międzywojewódzki i regionalny. Stanowić mają ważny węzeł komunikacyjny na poziomie krajowym i oferować podróżnym szereg usług komercyjnych ? Bydgoszcz Główna, Częstochowa, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Gliwice, Katowice, Kraków Główny, Lublin Główny, Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska, Opole Główne, Poznań Główny, Sosnowiec Główny, Szczecin Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia, Wrocław Główny. Wojewódzkie (13) ? obsługujące ruch międzynarodowy, międzywojewódzki i regionalny, oferujące podróżnym podstawowe usługi ? Białystok, Bielsko-Biała Główna, Kalisz, Kielce, Legnica, Olsztyn Główny, Radom, Rzeszów Główny, Słupsk, Tarnów, Wałbrzych Główny, Włocławek, Zielona Góra Główna. Aglomeracyjne (94) ? obsługujące codzienny ruch lokalny, oddalony od centrum dużego miasta o nie więcej niż 50 km. Nie przewidziano tam żadnych funkcji komercyjnych ? m.in. Warszawa Śródmieście, Olsztyn Zachodni, Mińsk Mazowiecki, Pruszków, Toruń Wschodni, Rybnik. Regionalne (93) ? w małym mieście, obsługujące głównie ruch regionalny i lokalny. Stanowią węzeł komunikacyjny na poziomie gminy i województwa ? m.in. Suwałki, Puławy. Lokalne (333) ? o niewielkim potencjale rozwoju ruchu kolejowego, z którego korzystają osoby dojeżdżające systematycznie do większych miast. Zapewnia minimalny standard usług, zlokalizowany na peronie stacji. Turystyczne (13) ? położone w małych miastach lub poza miastami, stanowiące ważny węzeł w sezonie turystycznym i obsługujące wówczas ruch międzynarodowy, międzywojewódzki, regionalny i lokalny ? m.in. Ustka, Hel. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2354
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^ Tylko ten kawałek. Nie pamiętam projektu, ale wydaje mi się, że pewnie zadaszą wszędzie schody, bo taki standard chyba w PKP i wszędzie gdzie budują przejścia to zejścia są zadaszone ( i też ochrona przez zalewaniem w czasie ulew). I pewnie ten kawałek będzie bez dachu. Szkoda, bo lepiej byłoby zaprojektować zadaszenie, które ogarnęłaoby też od razu schody. Lepiej by to też wyglądało. Ja sam obawiam się wykończenia przejścia podziemnego. Czy będzie dobre oświetlenie, i co z podłogą i schodami. Mam nadzieję, że nie zostawią tam gołego betonu, a będą jakieś kamienne płyty (na podłodze). Teraz powstają dziesiątki takich przejść w przeróżnych wiochach na bocznych trasach i widziałem gdzieś, że marnie zostawili bo goły beton. Nasz dworzec i stacja miała spełniać wyższe standardy, kiedyś to opisywałem, jak z kategoriami. Dobrze, że chociaż będzie dynamiczna informacja. I chyba za optymistycznie pisałem o tym możliwym otwarciu wcześniej Kolejowej. Po ostatnich zdjęciach widać, że kawałek ominęli przy kładzenia asfaltu i chyba budują tam dopiero jakieś mury oporowe. I widać chyba też budowę nowego dojścia do peronów i jeszcze: CYTAT dg.pl DRUGI ETAP PROGRAMU KOLEJ PLUS. PROJEKT Z DĄBROWY MA SZANSĘ NA DOFINANSOWANIE 13 projektów kolejowych z regionu ubiega się o dofinansowanie w ramach rządowego programu Kolej Plus. Wśród z nich jest przedsięwzięcie z Dąbrowy Górniczej. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia złożyła dokumenty do drugiego etapu naboru. Projekty zgłoszone przez GZM dotyczą zarówno budowy nowych torów lub ich modernizację, jak również budowę nowych przystanków kolejowych. Łączna wartość tych inwestycji to ponad 1,5 mld zł. Przyznanie tej dotacji będzie krokiem przybliżającym do powstania Kolei Metropolitalnej w GZM, a odbudowa znaczenia transportu szynowego usprawni codzienne podróże mieszkańców. Przedsięwzięcia zgłoszono do programu znajdują się w różnych częściach aglomeracji. Zadanie z naszego miasta obejmuj rejon m.in. Strzemieszyc i Gołonoga i nosi nazwę ?Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce ? Dąbrowa Górnicza Huta Katowice (posterunek odgałęźny) oraz jej odbudowa na dalszym odcinku do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Tworzeń i rozbudową przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg?. Wszystkie zgłoszone projekty wpisują się w koncepcję Kolei Metropolitalnej. Dlatego też GZM sfinansuje wymagany wkład własny dla wszystkich projektów, które otrzymają dotację na realizację. Szacunkowo ten wkład może wynieść ponad 220 mln zł. ? Budżet całego programu to 6,5 mld zł, podczas gdy z całego kraju deklarowanych jest łącznie ponad 40 wniosków o sumarycznej wartości ok. 16,5 mld zł. Oznacza to, że z terenu Metropolii oraz pozostałej części województwa śląskiego, zgłaszanych jest ok. 1/3 wszystkich wniosków w Polsce ? zauważa Wojciech Dinges, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji i Transportu GZM. ? Wyniki oceny i pozycje w ogólnopolskim rankingu poznamy pod koniec I kwartału 2022 r. Musimy pamiętać, że zgłaszane w ramach GZM projekty, będą porównywane z innymi, które np. przewidują budowę zupełnie nowych linii kolejowych (np. Kraków-Olkusz), dlatego też uwzględniając te czynniki, dla części naszych projektów zadeklarowaliśmy wyższy poziom wkładu własnego, aby nasze projekty miały jak najwięcej szans w konkursie ? dodaje. Przygotowania dokumentacji do drugiego etapu naboru trwały pół roku. W tym czasie przeprowadzona została inwentaryzacja wszystkich wnioskowanych linii i obiektów; wykonane zostały analizy: ruchu, przepustowości, wpływu na otoczenie, analizy środowiskowe, wodne, rozkładów jazdy. Opracowania te zostały również skonsultowane z mieszkańcami, a w badaniach tych wypełnionych zostało ponad 1400 ankiet. Celem ogólnopolskiego programu Kolej Plus jest uzupełnienie sieci kolejowej o połączenia miejscowości zamieszkiwanych przez ponad 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi, a także takich, które posiadają dostęp do kolei, ale istniejące połączenia wymagają usprawnienia. Program jest skierowany przede wszystkim do jednostek samorządu terytorialnego i związków metropolitalnych. Zakłada modernizacje istniejących lub budowę nowych linii kolejowych oraz inwestycje punktowe, czyli budowy nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych. Zgodnie z założeniami programu, przedsięwzięcia mogą zostać dofinansowane z budżetu państwa nawet w 85%. Pozostałe 15% kosztów muszą pokryć jednostki samorządu terytorialnego. W ostatnim czasie infrastruktura kolejowa w Dąbrowie Górniczej pozytywnie się zmienia. Modernizowane są torowiska, trakcje i perony. Remonty przechodzą fragmenty linii pasażerskich i towarowych. Działania związane z rozwojem transportu publicznego to jeden z priorytetów dąbrowskiego samorządu. Przykładem tego rodzaju przedsięwzięć jest m.in. powstające centrum przesiadkowe w śródmieściu, przebudowa układu drogowego w jego rejonie, a także w Gołonogu. Tor obsługujący Kolej Metropolitalną powstaje w centrum, zachowana jest też rezerwa terenowa na wykonanie drugiego. Miejsce pod tory dla pociągów aglomeracyjnych zostanie też przy stacji w Gołonogu. Więcej informacji o drogowych, tramwajowych i kolejowych inwestycjach na terenie miasta na stronie zieloneswiatlo.dg.pl Inwestycje zgłoszone przez GZM Projekty liniowe: Prace na linii kolejowej nr 189 i 132 oraz budowa nowych łącznic Kuźnica ? Bytom w celu stworzenia nowego połączenia Ruda Chebzie/Zabrze ? Bytom, w tym budowa nowych p.o. Ruda Orzegów i Bytom ul. Zabrzańska Odbudowa linii kolejowej nr 198 Pyskowice ? Pyskowice Miasto dla przywrócenia połączeń: Katowice ? Gliwice ? Pyskowice Miasto Zwiększenie zdolności przepustowej linii kolejowej nr 140 na odc. Katowice Ligota ? Orzesze Jaśkowice poprzez budowę 2. toru i dod. przystanków osobowych w Mikołowie. Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Tychy ? Katowice Murcki ? Katowice Ligota linii kolejowej nr 142 Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Gliwice ? Ruda Kochłowice ? Katowice linii kolejowej nr 141 na odcinku Gliwice ? Ruda Kochłowice, 164 na odcinku Ruda Kochłowice ? Hajduki i 651 Hajduki ? Gottwald Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odc. Dąbrowa Górn. Strzemieszyce ? Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p. odg.) do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową p.o. D.G. Gołonóg Projekty punktowe Budowa nowego przystanku osobowego Świętochłowice Mijanka na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice ? Gliwice Budowa nowego przystanku osobowego Zabrze Zaborze Północ na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice ? Gliwice Budowa nowego przystanku osobowego Zabrze ul. Armii Krajowej na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice ? Gliwice Budowa nowego przystanku osobowego Gliwice ul. Bema na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice ? Gliwice Budowa nowego przystanku osobowego Bytom Os. Arki Bożka na linii kolejowej nr 131, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na trasie Katowice ? Bytom ? Tarnowskie Góry Budowa nowego przystanku osobowego Bytom Rozbark na linii kolejowej nr 131, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na trasie Katowice ? Bytom ? Tarnowskie Góry Modernizacja infrastruktury pasażerskiej na stacji Tychy Miasto na linii kolejowej nr 179, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego relacji Katowice ? Tychy Lodowisko ![]() Już nie raz pisałem, że z tego projektu powinno być przebudowane przejście przy Granicznej i nowy przystanek kolejowy obok. A ten program właśnie ma służyć budowie takich dodatkowych przystanków Metropolia co to zgłasza jedną inwestycję z Zagłębiowskiej strefy. Taka to równość w rozdzielaniu kasy. To samo było z DTŚ. A tfuu na ten twór. |
|
|
![]()
Post
#2355
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Samorządowcom i zainteresowanym posłom z regionu Zawierciańskiego udało się zmusić zatrzymania Pendolino raz dziennie z i do Warszawy na stacji w Zawierciu, jeśli u nas nie uda się osiągnąć nawet tego, będzie można mówić o porażce. Nie raz dziennie a dwa razy (znaczy dwie pary pociągów) - ranny i popołudniowy z i do Gdyni. ![]() Niestety, nie liczyłbym na zatrzymywanie się pociągów kat. EIP (pendolino) w DG, nawet po zakończeniu modernizacji stacji i dworca ![]() PS. Ostatnio nawet zaprzestano postojów pociągów ekspresowych EIC (tradycyjnych wagonowych) "Polonia" i "Sobieski" i nawet od grudnia - mimo zmiany kategorii na InterCity, czyli pospieszną ekonomiczną - nie przewidziano dla nich zatrzymań w DG. :/ Póki co podobnie jest z pociągiem sezonowym EIC "Fregata" w soboty do Gdyni a w wakacje do Kołobrzegu. |
|
|
![]()
Post
#2356
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA DĄBROWY GÓRNICZEJ Na podstawie art. 11f ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych zawiadamiam, iż po uchyleniu przez Wojewodę Śląskiego decyzji nr 206/2020 z dnia 26.03.2020 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i przekazaniu sprawy do ponownego rozpatrzenia oraz po dokonaniu przez wnioskodawcę zmiany projektu i wniosku o pozwolenie na realizację inwestycji, w dniu 22.11.2021 r. na wniosek Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej [b]wydano decyzję nr 990/2021 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: ?Budowa drogi od skrzyżowania ulic Sobieskiego ? Perla do skrzyżowania nowobudowanej drogi z ulicami Kościuszki ? Kolejowa oraz od skrzyżowania ulic Kościuszki ? Kolejowa, skrzyżowanie z ul. Limanowskiego do skrzyżowania ulic Robotnicza ? Korzeniec wraz z budową dróg wokół Centrum Przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego PKP Centrum oraz rozbudowie ulicy Kolejowej wraz z przebudową przejazdu kolejowego? ![]() Ten post edytował warius pon, 29 lis 2021 - 12:06 |
|
|
![]()
Post
#2357
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Parę fotek z dojściem do dworca o którym napisałem parę dni temu
https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...wygodny-sposob/ |
|
|
![]()
Post
#2358
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
![]() ![]() jak zapowiedzieli że powinno być w listopadzie, tak się stało. Szkoda tego czasu. Według dawnych zapowiedzi to może już byśmy jeździli nowym tunelem... Tyle rozpoczętych prac w mieście, a tu idzie zima :/ CYTAT(Dave) Niestety, nie liczyłbym na zatrzymywanie się pociągów kat. EIP (pendolino) w DG, nawet po zakończeniu modernizacji stacji i dworca ![]() PS. Ostatnio nawet zaprzestano postojów pociągów ekspresowych EIC (tradycyjnych wagonowych) "Polonia" i "Sobieski" i nawet od grudnia - mimo zmiany kategorii na InterCity, czyli pospieszną ekonomiczną - nie przewidziano dla nich zatrzymań w DG. :/ Póki co podobnie jest z pociągiem sezonowym EIC "Fregata" w soboty do Gdyni a w wakacje do Kołobrzegu. To może być związane z ograniczoną przepustowością, bo dalej 1 tor. A od jakiegoś czasu powracały już jakieś pociągi, które nas omijały przez Sosnowiec Południowy. Myślisz, że po remoncie dworca obniżą jednak jego planowaną kategorię? Wszędzie w przetargu, jak i na stronie PKP wisi, że będzie miał kategorię wojewódzkiego. Tam z założenia powinny się zatrzymywać te same, które na najwyższej kategorii tych kilkunastu Premum. Od Premium różnią się dodatkowymi usługami komercyjnymi. Tak samo przebudowa stacji w wyższej kategorii - m.in. Centralny System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Jeszcze tego nasze władze powinny przypilnować po ukończeniu inwestycji -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2359
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z tego co pamiętam jeszcze przed całym remontem dworca, czytałem gdzieś, jak przedstawiciel PKP mówił, że po generalnym remoncie dworca w DG Pendolino ma się zatrzymywać u Nas, utkwiło mi to w głowie do dzisiaj, nie Wiem na ile to była propaganda i zachęta a na ile prawda i nie Wiemy jak będzie po zakończeniu inwestycji w 23 roku.
|
|
|
![]()
Post
#2360
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A tymczasem nowa droga dojścia z centrum do dworca PKP w DG wygląda o tej porze roku tak
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 08:12 |