![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2321
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT naszemiasto Nowy tunel w Dąbrowie Górniczej coraz bliżej! Budują perony, wymieniają tory, działają już dwie windy Trwa budowa nowych peronów i wymiana torów kolejowych w rejonie dworca PKP w śródmieściu Dąbrowy Górniczej. Powstaje też nowe przejście pieszo-rowerowe pod torami na ulicy Konopnickiej, które zastąpi obecny przejazd kolejowy. Ma być gotowe jeszcze w listopadzie. Kierowcy pojadą natomiast nowym tunelem, który powstaje w ciągu ulicy Kościuszki. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zwiększy poziom bezpieczeństwa, dostęp do kolei i usprawni komunikację drogową w mieście. Podróżni w stacji Dąbrowa Górnicza korzystają już z dwóch wind, którymi wygodnie i bezpiecznie mogą dostać się na nowy peron od strony ul. Limanowskiego. Docelowo stacja będzie wyposażona w trzy windy i pochylnie. Prace są kontynuowane. - Powstaje przejście podziemne, prowadzące na perony w stacji. Po zakończeniu prac przejście połączy perony z projektowanym centrum przesiadkowym oraz parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Budowany jest także nowy peron i tor od strony ul. Kolejowej ? informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym zapewni też nowy tunel kolejowy. Pociągi jeżdżą już po nowym torze. Wykonawca, Nowak Mosty oraz dąbrowski Complex, prowadzi roboty przy drugim torze na nowym obiekcie. W tunelu będzie ulica, chodnik i ścieżka rowerowa. Ten etap prac jest zaplanowany do końca marca 2022 roku. Kontynuowane są też roboty przy budowie przejścia pieszo-rowerowego przy ul. Konopnickiej, które powstaje w miejscu przejazdu w poziomie szyn. Nowy obiekt zostanie udostępniony mieszkańcom z końcem listopada. - Intensyfikujemy prace w rejonie przejścia podziemnego pieszo-rowerowego w ciągu ulicy Marii Konopnickiej. Jednocześnie trwają prace związane z układaniem torowiska jak i kolejnych segmentów żelbetowych samego przejścia. Prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem, by jak najszybciej udostępnić przejście dla mieszkańców ? przekazał ostatnio dyrektor kontraktu Arkadiusz Stolarz. (...) mamy dokładniejsze terminy. Na Konopnickiej już na koniec tego miesiąca? Miał być na początku roku. Chyba, że nie ma w tym sprzeczności. Udostępnią przejście w takim surowym nieukończonym stanie jak przy dworcu, a do wykończenia daleko. Mam taką myśl, że być może do tego czasu chcą zlikwidować całkowicie przejazd. A może chcą skończyć z utrudnieniami kolejowymi przed nowym grudniowym rozkładem? Może też udostępnią całą stację i oba perony? Wtedy stacja będzie mogła jednocześnie obsługiwać więcej niż 1 pociąg, a odcinek jednotorowy trochę krótszy (prace w Gołonogu), bo nowe rozjazdy między przejazdem a wiaduktem. Wtedy może upchają więcej pociągów i nie będą musiały omijać DG przez Sosnowiec Południowy... Otwarcie w centrum do końca marca? To muszą ostro ruszyć. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2322
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Trochę mam wątpliwości do aktualności tamtego artykułu, który sam cytowałem tzn jest nowy, ale czy całe info w nim zawarte jest aktualne.
Jeśli chodzi o tunel na Konopnickiej to data to nowość, więc chyba mają dobre dane, ale data obok dworca - marzec to nie wiem czy już dawno temu nie padła, jeszcze przed wstrzymaniem prac. I info o czynnych 2 windach przy tunelu obok dworca. Tej trzeciej jeszcze nie uruchomili? To chyba dziwne, bo chyba nie zrobiliby takiego utrudnienia. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2323
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W środę jeszcze trwały prace w szybie windowym więc może jakaś techniczna obsuwa.
|
|
|
![]()
Post
#2324
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
skoro z tym jest ok, to może i tamte terminy mają aktualne. Oby. Często piszą kilka nowych zdań, a resztę kopiują, często staroci. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2325
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Byłem dzisiaj na przejeździe Konopnickiej pracę są w lesie z tym tunelem wątpię żeby przez 2-3 tygodnie tak szybko zrobili i oddali do użytku tunel.
|
|
|
![]()
Post
#2326
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Odnośnie 3 windy
CYTAT Budowniczy centrum przesiadkowego przy stacji w centrum Dąbrowy Górniczej otrzymali w piątek zgodę na uruchomienie trzeciej windy. Ułatwia ona podróżnym dostanie się na peron od strony ul. Kolejowej.
Dwie windy, które umożliwiają dotarcie na peron nr 2 od strony ul. Limanowskiego, zostały oddane do użytku pod koniec października. W piątek 5 listopada Urząd Dozoru Technicznego wydał natomiast zgodę na uruchomienie trzeciej windy, która ułatwia dotarcie na peron od strony ul. Kolejowej. Postawił jednak warunek. – Warunkiem uruchomienia windy jest wybrukowanie dojścia do niej, co stanie się na początku tego tygodnia – zapewnia Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak-Mosty. |
|
|
![]()
Post
#2327
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^ i dalej było info jak z tunelem na Konopnickiej - "najbliższe tygodnie"
CYTAT UM (...) Wygodną i bezpieczną podróż z jednej strony miasta na drugą ? bez konieczności zatrzymywania się przed przejazdem kolejowym ? zapewni kierowcom, rowerzystom i pieszym tunel budowany pod torami na przedłużeniu ul. Kościuszki. Będzie on częścią nowego układu drogowego łączącego ulice Sobieskiego i Limanowskiego z ulicą Kolejową i Robotniczą. Tunel pieszo-rowerowy pod torami już wkrótce będzie gotowy Jednym z pierwszych efektów budowy nowego układu komunikacyjnego w śródmieściu Dąbrowy Górniczej będzie otwarcie nowego tunelu przy ul. Konopnickiej. Powinno to stać się faktem w najbliższych tygodniach. Nowa przeprawa będzie służyć wyłącznie pieszym i rowerzystom. Zgodnie z harmonogramem, w październiku budowniczy pieszo-rowerowego przejścia zainstalowali pod dawnym przejazdem drugi segment tunelu. Obie części zostały zespolone, zaizolowane i zasypane od góry oraz przekazane torowcom, którzy ułożyli na górze drugi tor. ? W tej chwili jesteśmy na etapie zbrojenia, szalowania i betonowania elementów żelbetowych wykonywanych techniką na mokro ? mówi Arkadiusz Stolarz. Chodzi o strefy wyjść i wejść do tunelu. W kolejnym etapie planowane jest wykonanie zjazdu i wyjazdu z tunelu. (...) ![]() nie wiem od kiedy się to zmieniło, ale została podmieniona wizualizacja, którą posługuje się UM. Układ przystanków przed dworcem jest inny niż dawniej i w projektach. Tak samo część sąsiadującego z nimi parkingu. Nie wiadomo teraz co jest aktualne. Dawniej część peronów była pod kątem, a teraz prostopadle i nie ma zatoczek. Słabo widać, ale dawniej chyba wszystkie autobusy miały podjeżdżać od tej samej strony, a teraz być może z z różnych stron, w zależności od kierunku i może osobne przystanki, też w zależności od kierunku kursu PS. Na Kościuszki zaczęli układać krawężniki -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2328
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Rozpoczęła się przebudowa przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Wiadukt kolejowy zwiększy bezpieczeństwo na skrzyżowaniu torów i drogi. Już przy torach rozpoczęła się budowa nowych słupów sieci trakcyjnej. Wartość inwestycji to 55 mln zł netto przy planowanym wsparciu funduszy unijnych. Prace realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Miasto. Rozpoczęła się przebudowa przystanku, poprzedzona wykonaniem dokumentacji projektowej. Ruch kolejowy i drogowy będą utrzymane. Prace będą prowadzone pod jednym torem. Pierwsze roboty obejmują wykonanie fundamentów pod nowe słupy sieci trakcyjnej. Budowany jest tymczasowy przejazd kolejowo–drogowy. Nowy wiadukt kolejowy zapewni bezpieczeństwo kierowcom i mieszkańcom Dąbrowy Górniczej obok przystanku Gołonóg, w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego. Pod wiaduktem będzie droga, ścieżka rowerowa i chodnik. Nowe rozwiązanie usprawni komunikację drogową w mieście. Na przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg zwiększy się dostępność do kolei. Zbudowane zostaną nowe perony zewnętrzne – przy budynku dworca oraz od strony ul. Parkowej. Będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostaną zamontowane wiaty, ławki i oświetlenie. Oznakowanie oraz nagłośnienie usprawnią podróże. PLK zbudują przejście podziemne łączące perony z budynkiem dworca i projektowanym centrum przesiadkowym. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły skorzystać z wind. Przebudowa obejmie tory i sieć trakcyjną. Zostanie zabezpieczony teren pod dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej. Zadanie jest realizowane we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Wartość inwestycji to ok. 55 mln zł netto, w tym udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace są przewidziane do końca 2022 roku. PLK budują wiadukt kolejowy i przejścia podziemne także na stacji Dąbrowa Górnicza. W przyszłym roku rozpoczną się roboty budowlane na obiektach w Myszkowie i Żorach. Wiadukty w woj. śląskim są budowane w ramach ogólnopolskiego projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Zadanie ma wartość ponad 300 mln zł i obejmuje budowę 25 wiaduktów w całej Polsce, w tym 12 wiaduktów kolejowych, 10 wiaduktów drogowych, 2 przejść dla pieszych pod torami i 1 wiaduktu pieszo-rowerowego. źródło |
|
|
![]()
Post
#2329
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
czegoś tu nie rozumiem. Przecież zewnętrzne tory będą dla SKM, a wewnętrzne dla dalekobieżnych. Nie wiem co teraz tam właściwie zbudują. Czy przesuną obecne 2 tory do tych zewnętrznych peronów (dziwne by to było), czy na przystanku dobudują dodatkowe i będą tam od razu 4 tzn, że przed peronami lokalne pociągi będą zmieniały tor do tych zewnętrznych peronów, a dalekobieżne będą jechały dotychczasowymi tylko bliżej siebie na środku. Nie wiadomo czy dla dalekobieżnych w przyszłości powstanie kiedyś peron czy nigdy, bo i tak się nie będą zatrzymywać. No i jeszcze jest możliwość, że obecne tory zbliżą do siebie, po zewnętrznych stronach dobudują jednokrawędziowe perony, a w przyszłości staną się one wyspowe, gdy dobudują dopiero wtedy właściwe zewnętrzne tory aglomeracyjne. A w centrum nad drugim torem wisi już trakcja. Nie wiem jak przed samym dworcem, bo tam dźwig budował zadaszenie -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2330
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2331
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^ czegoś tu nie rozumiem. Przecież zewnętrzne tory będą dla SKM, a wewnętrzne dla dalekobieżnych. Nie wiem co teraz tam właściwie zbudują. Czy przesuną obecne 2 tory do tych zewnętrznych peronów (dziwne by to było), czy na przystanku dobudują dodatkowe i będą tam od razu 4 tzn, że przed peronami lokalne pociągi będą zmieniały tor do tych zewnętrznych peronów, a dalekobieżne będą jechały dotychczasowymi tylko bliżej siebie na środku. Dokładnie to samo sobie pomyślałem Uśmieszku! Ale media to wiadomo, że głupoty często piszą. A dodatkowe tory "aglomeracyjne" w Gołonogu to chyba daleeeekaaaa przyszłość. I póki co tylko rezerwa pod nie (jest gdzie). PS. Nie wisi TRAKCJA tylko SIEĆ trakcyjna ;) |
|
|
![]()
Post
#2332
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
https://www.youtube.com/watch?v=BO-IRX-dqTU
Tak wygląda wiata - dobrze że zdecydowali się na taką a nie coś co było przedtem, ale też i peron jest teraz szerszy. Ten post edytował Sebastian22 sob, 13 lis 2021 - 11:27 |
|
|
![]()
Post
#2333
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Cały czas żałuje że remontujemy ruinę a nie postawimy nowego, małego, nowoczesnego dworca ze szkła żeby była wizytówka DG. Ta stara ruina nie będzie pasować do nowych peronów, ehh Polacy nie potrafią iść z duchem czasu
|
|
|
![]()
Post
#2334
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Cały czas żałuje że remontujemy ruinę a nie postawimy nowego, małego, nowoczesnego dworca ze szkła żeby była wizytówka DG. Ta stara ruina nie będzie pasować do nowych peronów, ehh Polacy nie potrafią iść z duchem czasu Czy ja wiem czy nie pasuje....zobacz jak to wygląda w Myszkowie - dworzec jest praktycznie taki sam. DG niema wielu zabytków bo miasto jest młode więc każdy budynek powinien być zachowany w miare możliwości. Dziś żaden dworzec już nie będzie tym czym był kiedyś - teraz wystarczą kasy, mała poczekalnia i tyle. |
|
|
![]()
Post
#2335
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
No właśnie w DG jest niewiele tak starych budynków i byłoby szkoda. Można było dobudować nowoczesną szklaną część np poczekalnię, ale to trudna sprawa żeby dobrze wyszło. Musiałby być naprawdę dobry projekt, a czy udałoby się to z PKP, który stara się wszystko raczej jak najmniejszym kosztem. Zobaczymy jak wyjdzie ta poczekalnia, którą zbudują obok dworca, która ma mieć ceglaną ewlewację nawiązującą do niego.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2336
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
zdjęcia z Gołonoga
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2337
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
kolejne z Gołonoga
![]() A według OpenStreetMap w centrum jest już 3 winda. Tam ktoś bardzo pilnuje tej inwestycji i na bieżąco aktualizuje. Nawet tymczasowe dojścia, postępy wykopów itp. Fajnie by było jakby jeszcze w tym roku otworzyli "relację" Kościuszki - Kolejowa. Chyba na to jest jakaś szansa. Oby też były te pozwolenia, a to trudno przyspieszyć, gdzie wymagane terminy decyzji, na odwołania itp -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2338
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Robert Warwas - Poseł na Sejm RP jest w miejscowości Dąbrowa Górnicza.
Przebudowa dworca kolejowego #Centrum #DąbrowaGórnicza staje się faktem❗️ Umowa na przebudowę dworca #PKP w centrum Dąbrowy Górniczej została podpisana 15 listopada br., a już we wtorek nastąpi przekazanie placu budowy👷🏻♂️🧱 |
|
|
![]()
Post
#2339
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
![]() nie widziałem źródła tego info i nie widzę, może usunięte i np ogłoszą wspólnie w momencie przekazania placu budowy no i kiedy został zamknięty dla pasażerów- czasem nie gdzieś na przełomie 80/90? Potem przeniesiony do drugiego dworca przy Kościuszki, który został zamknięty z 10 lat temu. W tym pierwszym działała jeszcze nastawnia do czasu budowy kontenera. Cicho o planach jej powrotu do budynku, a dawno temu pojawiały się takie info -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2340
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^
wczoraj ten post został udostępniony na jeden z Dąbrowskich grup FB, a jak wszedłem na profil RW to rzeczywiście nie mogłem go znaleźć, pewnie jest tak jak piszesz, jakiś wspólny sukces trzeba ogłosić ![]() Wykonawca Berger Bau już to wrzucił do swoich aktualnych realizacji więc raczej jest dobrze ![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 08:12 |