IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 115 116 117 118 119 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
:)
post czw, 04 lis 2021 - 22:21
Post #2321


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
naszemiasto

Nowy tunel w Dąbrowie Górniczej coraz bliżej! Budują perony, wymieniają tory, działają już dwie windy

Trwa budowa nowych peronów i wymiana torów kolejowych w rejonie dworca PKP w śródmieściu Dąbrowy Górniczej. Powstaje też nowe przejście pieszo-rowerowe pod torami na ulicy Konopnickiej, które zastąpi obecny przejazd kolejowy. Ma być gotowe jeszcze w listopadzie. Kierowcy pojadą natomiast nowym tunelem, który powstaje w ciągu ulicy Kościuszki.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zwiększy poziom bezpieczeństwa, dostęp do kolei i usprawni komunikację drogową w mieście. Podróżni w stacji Dąbrowa Górnicza korzystają już z dwóch wind, którymi wygodnie i bezpiecznie mogą dostać się na nowy peron od strony ul. Limanowskiego. Docelowo stacja będzie wyposażona w trzy windy i pochylnie. Prace są kontynuowane.

- Powstaje przejście podziemne, prowadzące na perony w stacji. Po zakończeniu prac przejście połączy perony z projektowanym centrum przesiadkowym oraz parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Budowany jest także nowy peron i tor od strony ul. Kolejowej ? informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym zapewni też nowy tunel kolejowy. Pociągi jeżdżą już po nowym torze. Wykonawca, Nowak Mosty oraz dąbrowski Complex, prowadzi roboty przy drugim torze na nowym obiekcie. W tunelu będzie ulica, chodnik i ścieżka rowerowa. Ten etap prac jest zaplanowany do końca marca 2022 roku.

Kontynuowane są też roboty przy budowie przejścia pieszo-rowerowego przy ul. Konopnickiej, które powstaje w miejscu przejazdu w poziomie szyn. Nowy obiekt zostanie udostępniony mieszkańcom z końcem listopada.

- Intensyfikujemy prace w rejonie przejścia podziemnego pieszo-rowerowego w ciągu ulicy Marii Konopnickiej. Jednocześnie trwają prace związane z układaniem torowiska jak i kolejnych segmentów żelbetowych samego przejścia. Prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem, by jak najszybciej udostępnić przejście dla mieszkańców ? przekazał ostatnio dyrektor kontraktu Arkadiusz Stolarz.

(...)


mamy dokładniejsze terminy.
Na Konopnickiej już na koniec tego miesiąca? Miał być na początku roku. Chyba, że nie ma w tym sprzeczności. Udostępnią przejście w takim surowym nieukończonym stanie jak przy dworcu, a do wykończenia daleko.
Mam taką myśl, że być może do tego czasu chcą zlikwidować całkowicie przejazd. A może chcą skończyć z utrudnieniami kolejowymi przed nowym grudniowym rozkładem? Może też udostępnią całą stację i oba perony? Wtedy stacja będzie mogła jednocześnie obsługiwać więcej niż 1 pociąg, a odcinek jednotorowy trochę krótszy (prace w Gołonogu), bo nowe rozjazdy między przejazdem a wiaduktem. Wtedy może upchają więcej pociągów i nie będą musiały omijać DG przez Sosnowiec Południowy...

Otwarcie w centrum do końca marca? To muszą ostro ruszyć.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 05 lis 2021 - 14:32
Post #2322


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Trochę mam wątpliwości do aktualności tamtego artykułu, który sam cytowałem tzn jest nowy, ale czy całe info w nim zawarte jest aktualne.
Jeśli chodzi o tunel na Konopnickiej to data to nowość, więc chyba mają dobre dane, ale data obok dworca - marzec to nie wiem czy już dawno temu nie padła, jeszcze przed wstrzymaniem prac.
I info o czynnych 2 windach przy tunelu obok dworca. Tej trzeciej jeszcze nie uruchomili? To chyba dziwne, bo chyba nie zrobiliby takiego utrudnienia.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pią, 05 lis 2021 - 14:40
Post #2323


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



W środę jeszcze trwały prace w szybie windowym więc może jakaś techniczna obsuwa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 06 lis 2021 - 10:39
Post #2324


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
skoro z tym jest ok, to może i tamte terminy mają aktualne. Oby. Często piszą kilka nowych zdań, a resztę kopiują, często staroci.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post sob, 06 lis 2021 - 14:33
Post #2325


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Byłem dzisiaj na przejeździe Konopnickiej pracę są w lesie z tym tunelem wątpię żeby przez 2-3 tygodnie tak szybko zrobili i oddali do użytku tunel.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pon, 08 lis 2021 - 08:25
Post #2326


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Odnośnie 3 windy

CYTAT
Budowniczy centrum przesiadkowego przy stacji w centrum Dąbrowy Górniczej otrzymali w piątek zgodę na uruchomienie trzeciej windy. Ułatwia ona podróżnym dostanie się na peron od strony ul. Kolejowej.

Dwie windy, które umożliwiają dotarcie na peron nr 2 od strony ul. Limanowskiego, zostały oddane do użytku pod koniec października. W piątek 5 listopada Urząd Dozoru Technicznego wydał natomiast zgodę na uruchomienie trzeciej windy, która ułatwia dotarcie na peron od strony ul. Kolejowej. Postawił jednak warunek.

– Warunkiem uruchomienia windy jest wybrukowanie dojścia do niej, co stanie się na początku tego tygodnia – zapewnia Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak-Mosty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 09 lis 2021 - 14:30
Post #2327


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^ i dalej było info jak z tunelem na Konopnickiej - "najbliższe tygodnie"

CYTAT
UM
(...)
Wygodną i bezpieczną podróż z jednej strony miasta na drugą ? bez konieczności zatrzymywania się przed przejazdem kolejowym ? zapewni kierowcom, rowerzystom i pieszym tunel budowany pod torami na przedłużeniu ul. Kościuszki. Będzie on częścią nowego układu drogowego łączącego ulice Sobieskiego i Limanowskiego z ulicą Kolejową i Robotniczą.

Tunel pieszo-rowerowy pod torami już wkrótce będzie gotowy

Jednym z pierwszych efektów budowy nowego układu komunikacyjnego w śródmieściu Dąbrowy Górniczej będzie otwarcie nowego tunelu przy ul. Konopnickiej. Powinno to stać się faktem w najbliższych tygodniach. Nowa przeprawa będzie służyć wyłącznie pieszym i rowerzystom.

Zgodnie z harmonogramem, w październiku budowniczy pieszo-rowerowego przejścia zainstalowali pod dawnym przejazdem drugi segment tunelu. Obie części zostały zespolone, zaizolowane i zasypane od góry oraz przekazane torowcom, którzy ułożyli na górze drugi tor.

? W tej chwili jesteśmy na etapie zbrojenia, szalowania i betonowania elementów żelbetowych wykonywanych techniką na mokro ? mówi Arkadiusz Stolarz. Chodzi o strefy wyjść i wejść do tunelu.
W kolejnym etapie planowane jest wykonanie zjazdu i wyjazdu z tunelu.
(...)



nie wiem od kiedy się to zmieniło, ale została podmieniona wizualizacja, którą posługuje się UM. Układ przystanków przed dworcem jest inny niż dawniej i w projektach. Tak samo część sąsiadującego z nimi parkingu. Nie wiadomo teraz co jest aktualne.
Dawniej część peronów była pod kątem, a teraz prostopadle i nie ma zatoczek.

Słabo widać, ale dawniej chyba wszystkie autobusy miały podjeżdżać od tej samej strony, a teraz być może z z różnych stron, w zależności od kierunku i może osobne przystanki, też w zależności od kierunku kursu

PS. Na Kościuszki zaczęli układać krawężniki


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 10 lis 2021 - 09:00
Post #2328


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Rozpoczęła się przebudowa przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Wiadukt kolejowy zwiększy bezpieczeństwo na skrzyżowaniu torów i drogi. Już przy torach rozpoczęła się budowa nowych słupów sieci trakcyjnej. Wartość inwestycji to 55 mln zł netto przy planowanym wsparciu funduszy unijnych. Prace realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Miasto.

Rozpoczęła się przebudowa przystanku, poprzedzona wykonaniem dokumentacji projektowej. Ruch kolejowy i drogowy będą utrzymane. Prace będą prowadzone pod jednym torem. Pierwsze roboty obejmują wykonanie fundamentów pod nowe słupy sieci trakcyjnej. Budowany jest tymczasowy przejazd kolejowo–drogowy.

Nowy wiadukt kolejowy zapewni bezpieczeństwo kierowcom i mieszkańcom Dąbrowy Górniczej obok przystanku Gołonóg, w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego. Pod wiaduktem będzie droga, ścieżka rowerowa i chodnik. Nowe rozwiązanie usprawni komunikację drogową w mieście.

Na przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg zwiększy się dostępność do kolei. Zbudowane zostaną nowe perony zewnętrzne – przy budynku dworca oraz od strony ul. Parkowej. Będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostaną zamontowane wiaty, ławki i oświetlenie. Oznakowanie oraz nagłośnienie usprawnią podróże. PLK zbudują przejście podziemne łączące perony z budynkiem dworca i projektowanym centrum przesiadkowym. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły skorzystać z wind.

Przebudowa obejmie tory i sieć trakcyjną. Zostanie zabezpieczony teren pod dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej.

Zadanie jest realizowane we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Wartość inwestycji to ok. 55 mln zł netto, w tym udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace są przewidziane do końca 2022 roku.

PLK budują wiadukt kolejowy i przejścia podziemne także na stacji Dąbrowa Górnicza. W przyszłym roku rozpoczną się roboty budowlane na obiektach w Myszkowie i Żorach.

Wiadukty w woj. śląskim są budowane w ramach ogólnopolskiego projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Zadanie ma wartość ponad 300 mln zł i obejmuje budowę 25 wiaduktów w całej Polsce, w tym 12 wiaduktów kolejowych, 10 wiaduktów drogowych, 2 przejść dla pieszych pod torami i 1 wiaduktu pieszo-rowerowego.


źródło
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 10 lis 2021 - 13:17
Post #2329


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
czegoś tu nie rozumiem. Przecież zewnętrzne tory będą dla SKM, a wewnętrzne dla dalekobieżnych. Nie wiem co teraz tam właściwie zbudują. Czy przesuną obecne 2 tory do tych zewnętrznych peronów (dziwne by to było), czy na przystanku dobudują dodatkowe i będą tam od razu 4 tzn, że przed peronami lokalne pociągi będą zmieniały tor do tych zewnętrznych peronów, a dalekobieżne będą jechały dotychczasowymi tylko bliżej siebie na środku.
Nie wiadomo czy dla dalekobieżnych w przyszłości powstanie kiedyś peron czy nigdy, bo i tak się nie będą zatrzymywać.
No i jeszcze jest możliwość, że obecne tory zbliżą do siebie, po zewnętrznych stronach dobudują jednokrawędziowe perony, a w przyszłości staną się one wyspowe, gdy dobudują dopiero wtedy właściwe zewnętrzne tory aglomeracyjne.

A w centrum nad drugim torem wisi już trakcja. Nie wiem jak przed samym dworcem, bo tam dźwig budował zadaszenie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 10 lis 2021 - 13:25
Post #2330


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ śro, 10 lis 2021 - 12:17) *
będą tam od razu 4 tzn, że przed peronami lokalne pociągi będą zmieniały tor do tych zewnętrznych peronów, a dalekobieżne będą jechały dotychczasowymi tylko bliżej siebie na środku.


To rozwiązanie wydaje mi się aktualne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post sob, 13 lis 2021 - 11:12
Post #2331


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ śro, 10 lis 2021 - 12:17) *
^^^
czegoś tu nie rozumiem. Przecież zewnętrzne tory będą dla SKM, a wewnętrzne dla dalekobieżnych. Nie wiem co teraz tam właściwie zbudują. Czy przesuną obecne 2 tory do tych zewnętrznych peronów (dziwne by to było), czy na przystanku dobudują dodatkowe i będą tam od razu 4 tzn, że przed peronami lokalne pociągi będą zmieniały tor do tych zewnętrznych peronów, a dalekobieżne będą jechały dotychczasowymi tylko bliżej siebie na środku.



Dokładnie to samo sobie pomyślałem Uśmieszku! Ale media to wiadomo, że głupoty często piszą. A dodatkowe tory "aglomeracyjne" w Gołonogu to chyba daleeeekaaaa przyszłość. I póki co tylko rezerwa pod nie (jest gdzie).

PS. Nie wisi TRAKCJA tylko SIEĆ trakcyjna ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post sob, 13 lis 2021 - 11:26
Post #2332


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



https://www.youtube.com/watch?v=BO-IRX-dqTU

Tak wygląda wiata - dobrze że zdecydowali się na taką a nie coś co było przedtem, ale też i peron jest teraz szerszy.

Ten post edytował Sebastian22 sob, 13 lis 2021 - 11:27
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post sob, 13 lis 2021 - 12:03
Post #2333


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Cały czas żałuje że remontujemy ruinę a nie postawimy nowego, małego, nowoczesnego dworca ze szkła żeby była wizytówka DG. Ta stara ruina nie będzie pasować do nowych peronów, ehh Polacy nie potrafią iść z duchem czasu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post nie, 14 lis 2021 - 11:20
Post #2334


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Rokko31 @ sob, 13 lis 2021 - 11:03) *
Cały czas żałuje że remontujemy ruinę a nie postawimy nowego, małego, nowoczesnego dworca ze szkła żeby była wizytówka DG. Ta stara ruina nie będzie pasować do nowych peronów, ehh Polacy nie potrafią iść z duchem czasu

Czy ja wiem czy nie pasuje....zobacz jak to wygląda w Myszkowie - dworzec jest praktycznie taki sam.
DG niema wielu zabytków bo miasto jest młode więc każdy budynek powinien być zachowany w miare możliwości. Dziś żaden dworzec już nie będzie tym czym był kiedyś - teraz wystarczą kasy, mała poczekalnia i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 15 lis 2021 - 14:04
Post #2335


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



No właśnie w DG jest niewiele tak starych budynków i byłoby szkoda. Można było dobudować nowoczesną szklaną część np poczekalnię, ale to trudna sprawa żeby dobrze wyszło. Musiałby być naprawdę dobry projekt, a czy udałoby się to z PKP, który stara się wszystko raczej jak najmniejszym kosztem. Zobaczymy jak wyjdzie ta poczekalnia, którą zbudują obok dworca, która ma mieć ceglaną ewlewację nawiązującą do niego.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 16 lis 2021 - 13:34
Post #2336


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



zdjęcia z Gołonoga snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/budu...301/zd/66921749


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 17 lis 2021 - 11:12
Post #2337


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



kolejne z Gołonoga snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/pra...o-dg-golonog-2/

A według OpenStreetMap w centrum jest już 3 winda. Tam ktoś bardzo pilnuje tej inwestycji i na bieżąco aktualizuje. Nawet tymczasowe dojścia, postępy wykopów itp.

Fajnie by było jakby jeszcze w tym roku otworzyli "relację" Kościuszki - Kolejowa. Chyba na to jest jakaś szansa. Oby też były te pozwolenia, a to trudno przyspieszyć, gdzie wymagane terminy decyzji, na odwołania itp


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post czw, 18 lis 2021 - 14:48
Post #2338


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Robert Warwas - Poseł na Sejm RP jest w miejscowości Dąbrowa Górnicza.

Przebudowa dworca kolejowego #Centrum #DąbrowaGórnicza staje się faktem❗️ Umowa na przebudowę dworca #PKP w centrum Dąbrowy Górniczej została podpisana 15 listopada br., a już we wtorek nastąpi przekazanie placu budowy👷🏻‍♂️🧱
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 19 lis 2021 - 11:37
Post #2339


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
fnd (2).gif

nie widziałem źródła tego info i nie widzę, może usunięte i np ogłoszą wspólnie w momencie przekazania placu budowy

no i kiedy został zamknięty dla pasażerów- czasem nie gdzieś na przełomie 80/90? Potem przeniesiony do drugiego dworca przy Kościuszki, który został zamknięty z 10 lat temu.
W tym pierwszym działała jeszcze nastawnia do czasu budowy kontenera. Cicho o planach jej powrotu do budynku, a dawno temu pojawiały się takie info


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pią, 19 lis 2021 - 11:55
Post #2340


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



^^
wczoraj ten post został udostępniony na jeden z Dąbrowskich grup FB, a jak wszedłem na profil RW to rzeczywiście nie mogłem go znaleźć, pewnie jest tak jak piszesz, jakiś wspólny sukces trzeba ogłosić wink.gif

Wykonawca Berger Bau już to wrzucił do swoich aktualnych realizacji więc raczej jest dobrze smile2.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 115 116 117 118 119 > » 
Reply to this topicStart new topic
4 Użytkowników czyta ten temat (4 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 08:12
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza