![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2221
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Nie wrzucam całości bo oprócz zacytowanego fragmentu nie ma tam nic nowego. jest jeszcze coś nowego - harmonogram: CYTAT Wybudowaliśmy dwa wiadukty na nowej obwodnicy, nasyp i połowę ronda na ul. Sobieskiego. W połowie gotowe są tunele pod torami ? drogowy w ciągu ul. Kościuszki i pieszo-rowerowy w rejonie ul. Konopnickiej, a także przejście przy peronie. Do czerwca planujemy wyasfaltować cały odcinek nowej drogi, aż do ul. Kolejowej, a także wykonać łącznik między ul. Limanowskiego a ul. Robotniczą i Korzeniec. Przebudowywany jest peron, wybudowany został 1,5 km odcinek toru, po którym od 4 maja jeździć będą pociągi. Wówczas przejdziemy do prac na aktualnie wykorzystywanym torowisku. W kolejnych miesiącach kontynuować będziemy prace, przystąpimy też do budowy parkingów ? wylicza Grzegorz Natonek, dyrektor techniczny firmy Nowak-Mosty. dobre tempo, jeśli się uda zgodnie z planem. Może wszystko skończą przed terminem, no chyba aż tyle na koniec nie zajmą prace wykończeniowe. Pod koniec roku otworzą tunel samochodowy i wtedy zabiorą się za kończenie tunelu na Konopnickiej. To będzie najmniej zaawansowane. Dużo tekstów, dużo zdjęć. Z nich poznaliśmy odpwioedzi na wiele wątpliwości z forum. Dane o głębokości wykopu na rondo i zdjęcie z człowiekiem przy zejściu do tunelu jako punktem odniesienia, jakby na zamówienie ![]() Tunel może nie będzie taki wąski jak się wydawało. Zgodnie z zapowiedziami powinni go też udostępnić ludziom, bo miał był połączeniem Limanowskiego z peronem. To chyba na szybko zamontują jakieś tymczasowe oświetlenie. A kiedyś roboty wykończeniowe na tym odcinku będą musiały być pod ruchem pieszym. To ta kładka nad rondem może kiedyś powstać, nie trzeba jej wynosić aż tak wysoko jakby rondo miało być w poziomie gruntu, można zrobić jakieś łagodnieszje podjazdy. foty: ![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2222
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
No ja mam wrażenie, że strony PKP to jest wielka łaska ten remont u nas. Zakres to jest totalne minimum, staroużyteczne podkłady, metalowa buda nastawni zostaje, nie przenoszą jej do budynku, remont budynku po gwarancji najmu pomieszczeń przez miasto, peron 3 kiedy indziej itd. Ja bym to jednak rozpatrywał w kategoriach sukcesu. Przecie mogli nic nie zrobić ![]() Dla miasta plus inwestycji - otwarcie nowych terenów do zagospodarowania i zintegrowanie dwóch części rozdzielonego torami miasta, co przyczyni się do rozwoju okolic. No i wzrost bezpieczeństwa, bo przecież na przejazdach zdażały się wypadki a także wreszcie bezproblemowy przejazd służb. Koniec z karetkami i strażą stojącymi na zamkniętych przejazdach. Koniec z korkami i spóźnieniami autobusów. Stawiam na to, że na nowym rondzie koło dworca będzie mega korek. Jak zwężą ulice w centrum to sporo aut pojedzie tędy. CYTAT Po dwóch stronach wybudowane zostaną również parkingi ? północy i południowy, które łącznie pomieszczą 375 aut. Początkowe będzie tutaj można parkować za darmo, ale z czasem trzeba będzie za taki przywilej zapłacić. ...to tak w ramach zachęty do zbiorkomu ![]() Ano też mi się wydaje, że miejsc dla aut będzie więcej niż dla rowerów. Cała ta miejska propaganda nie mówi tez nic o ewentualnej wypożyczalni roweru miejskiego. Ani o miejscach na zostawiane elektrycznych hulajnóg. ![]() A są to jedyne metody, które w sezonie umożliwią komunikację z Pogorią. Tunel i schody przy dworcu mają 4m szerokości, na peron wyspowy 2,5 metra, wysokość tunelu też 2,5 metra. Bardzo skromnie i faktycznie klaustrofobicznie. Mam nadzieje, że do windy spokojnie rower się zmieści, nie każdy lubi i może dźwigać. Polskie ( a szczególnie kolejowe) doświadczenia mówią, że windy będą nieustannie zepsute. Brak pochylni dla wózków ekspresowo odbije się nam czkawką. Tunel pieszo-rowerowy na ul. Konopnickiej zgodnie z projektem ma 5 metrów szerokości. 2,5 metra DDR, 1,5 metra chodnik i 2 x 0,5 metra skrajni. Super. A teraz wyznaczmy sobie na podłodze pasek o szerokości 1,5m. Spróbujmy się na nim mijać z kilkoma osobami. Wyobraźmy sobie wózki i dzieci na rowerkach i hulajnogach. Pamiętajmy, że na wyciągnięcie ręki przejeżdżają rowery z prędkościami 20km/h. ![]() ![]() ![]() Ten post edytował bzenek czw, 29 kwi 2021 - 22:04 |
|
|
![]()
Post
#2223
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Historyczna chwila:
![]() Nowy tor przygotowany do ruchu pociągów. |
|
|
![]()
Post
#2224
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Stawiam na to, że na nowym rondzie koło dworca będzie mega korek. Jak zwężą ulice w centrum to sporo aut pojedzie tędy. Tak kiedyś pewnie będzie. Najpierw zwężenie obok 3 Maja a potem przed PKZ. Trudno mi jakoś sobie zwizualizować co będzie się działo właśnie między PKZ a DH Centrum. Zatoczki na 1 autobus, szerokie przejścia. Niedługo pierwszeństwo na przejściach będą mieli piesi. Przecież w dzień w szczycie będą tam szli w nieskończoność. I to nie grupami tylko nawet pojedynczo kolejny pieszy będzie dochodził, gdy poprzedni schodzi. W kierunku Gołonoga przecież zaraz jest rondo Sobieskiego / Kościuszki. Będzie przez to ciągle we wszystkie strony zakorkowane? Korki mogą być większe niż kilka lat temu we Wszystkich Świętych na przejściu pod cmentarzem na 11 Listopada zanim zaczęli ten odcinek drogi zamykać. Skończy się tak, że trzeba będzie budować sygnalizację, ale to też kiepsko bo obok rondo. Chcą, żeby wszyscy tylko przejeżdżający omijali centrum nową obwodnicą, a tam wąskie gardła i niska przepustowość. I tak obcy i ciężarówki dalej będą jeździli przez centrum drogą wojewódzką. To co władze chcą osiągnąć przed PKZ, sam rozwiązałbym inaczej. Drożej, ale znowu nie byłoby to jakieś nieosiągalne. Autobusy i tramwaje zostawiłbym w poziomie pieszych, a ruch samochodowy krótkim tunelem (nawet 1 jezdnia)/ tunelami, coś jak przed molo w Sopocie ![]() A teraz wyznaczmy sobie na podłodze pasek o szerokości 1,5m. Spróbujmy się na nim mijać z kilkoma osobami. Wyobraźmy sobie wózki i dzieci na rowerkach i hulajnogach. Pamiętajmy, że na wyciągnięcie ręki przejeżdżają rowery z prędkościami 20km/h. ja też piszę to samo też o chodnikach. Niby pieszy ma mieć priorytet, a zwęża się chodniki tak, że się trudno wyminąć, ani iść obok siebie. Trzeba się uczyć chodzić wspólnie gęsiego. Tymczasem wielu rowerzystów nie korzysta z dróg rowerowych jak np. na Al Zagłębia Dąbrowskiego. Mają dla siebie drogę rowerową a jadą tak jezdnią dla samochodów, która jest zwężona miejscami do 1 pasa i wszyscy za takim rowerzystą. Historyczna chwila: ![]() Nowy tor przygotowany do ruchu pociągów. I pociągi już na nowym torze. Teraz mogą się zabierać za drugie "połówki" a w sprawie garaży: CYTAT nasze miasto
Stracili ziemię pod budowę nowej drogi w Dąbrowie Górniczej, ale nie dostali odszkodowania. A do tego muszą nadal płacić podatki W Dąbrowie Górniczej trwa budowa centrum przesiadkowego przy dworcu PKP w śródmieściu, nowych dróg, rond oraz tuneli. Całkowicie nowa jest droga za Hutą Bankową, zwaną obwodnicą centrum, która prowadzi m.in. w kierunku Pogorii, Zielonej i Centrum Handlowego Pogoria z pominięciem głównych śródmiejskich ulic. I tu właśnie zaczynają się związane z jej budową problemy części mieszkańców, którzy jak twierdzą zostali pozbawieni swoich działek i garaży, a jak dotąd nikt nie zapłacił im odszkodowania za zabrane grunty. Dodatkowo nadal obciążani są koniecznością zapłaty podatku za te grunty, choć jak podkreślają od połowy 2020 roku nie mają już żadnych praw do swoich działek. Skąd takie zamieszanie? W takiej sytuacji, podobnie jak około 30 innych właścicieli gruntów i garaży w rejonie ulicy Perla, Sobieskiego i Moniuszki w Dąbrowie Górniczej, znalazł się między innymi Szczepan Suchanowski. Jak przyznaje, w życiu nie miał do czynienia z tak dziwnym splotem okoliczności, jak właśnie w tym przypadku. - To wszystko, co się dzieje w tej sprawie, trudno po prostu pojąć. Już w lipcu 2020 roku zabrane zostały nam nasze grunty. W moim przypadku to działka o wymiarach 100 na 45 metrów. To wszystko zostało zrobione bez informacji o tym, dlaczego, na jakich zasadach się to dzieje. Nie mówiąc już o tym, że nikt nas nie poinformował, kiedy dostaniemy odszkodowanie za zabranie naszej własności ? mówi Szczepan Suchanowski. Ziemi już nie mają, ale podatki płacić trzeba Jak dodaje, jakby było mało kłopotów, konta właścicieli części zabranych działek (w sumie 23) zostały przymusowo obciążone kwotą 180 zł za podatek za 2020 rok. - Tylko dlaczego my mamy płacić podatek za ubiegły rok, kiedy przez pół roku na naszych działkach trwała w najlepsze budowa drogi? A do tego teraz miasto wystawiło kolejny nakaz płatniczy na 2021 rok. I znów mam płacić 415 zł podatku za grunty, które nie są już w moim posiadaniu od kilku miesięcy. Apelujemy do władz miasta o wycofanie tego nakazu płatniczego, uczciwe przejęcie naszych gruntów oraz wypłacenie należnych nam pieniędzy w formie odszkodowania za zabraną ziemię i nieruchomości ? podkreśla mieszkaniec Dąbrowy Górniczej. Przyznaje też, że zwrócił się z prośbą o pomoc w tej sprawie do wojewody śląskiego i aktualnie czeka na odpowiedź. Bo takie jest prawo. Odwołanie wszystko zmieniło, ale prac nie wstrzymało Jak to więc możliwe, że inwestycja toczy się od kilku miesięcy na prywatnych gruntach, a ich właściciele nie dość, że nie dostali za nie pieniędzy, to jeszcze muszą płacić podatki, choć formalnie ziemia została im już zabrana i zagospodarowana? Miasto tłumaczy, że wszystkiemu winne są aktualnie obowiązujące przepisy, a przede wszystkim to skutek odwołania dąbrowian, jakie złożyli oni do wojewody śląskiego, sprzeciwiając się budowie drogi w tym miejscu. Bo choć takie odwołanie nadal jest rozpatrywane, a jak się dowiedzieliśmy w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej może to potrwać do końca maja, to jednak wojewoda nie wstrzymał decyzji o realizacji inwestycji drogowej w tym miejscu, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności. - A to oznacza, że inwestycja i prace w terenie toczą się nadal zgodnie z aktualnym stanem prawnym ? tłumaczy Bartosz Matylewicz, naczelnik wydziału Marki Miasta w dąbrowskim Urzędzie Miejskim. Jak dodaje Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej, odwołanie, skierowane do wojewody śląskiego, wstrzymało natomiast jednocześnie możliwość wprowadzenia zmian własnościowych w ewidencji prowadzonej przez geodetę powiatowego. Jaki tego skutek? Taki, że dąbrowianie nadal figurują w księgach wieczystych jako właściciele gruntów, które już dawno zostały zajęte pod budowę drogi oraz rond. - Tymczasem prawo podatkowe jest tak skonstruowane, że władze miejskie nie mogą działać na niekorzyść miejskiego budżetu i nie mogą zaniechać pobierania podatków od osób, które figurują w ewidencji jako właściciele tych gruntów. A figurują, bo złożone zostało wspomniane już odwołanie od decyzji ZRID. Jeśli tylko zakończy się procedura odwoławcza wówczas rozpoczniemy proces regulowania wszystkich zobowiązań ? mówi Bartosz Matylewicz. - Mamy przygotowane w miejskim budżecie fundusze na wypłatę odszkodowań za przejęte działki. Wtedy także będzie można wprowadzić stosowne zmiany w zapisach własnościowych gruntów, które nie będą już zobowiązywały dąbrowian do płatności podatków. Zdajemy sobie sprawę, że cały proces się przedłuża, dlatego można wnioskować np. o rozłożenie płatności na raty lub odroczenie płatności. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualne ? dodaje. Trzeba przyznać, że bardzo to wszystko skomplikowane. Będziemy więc nadal śledzić dalsze losy dąbrowian w tej sprawie. Zobaczymy, kiedy ostatecznie otrzymają odszkodowania za utracone grunty i kiedy wstrzymana zostanie wobec nich egzekucja podatkowa. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2225
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT Metropolia GZM
Program Kolej Plus: W Metropolii rozstrzygnięto przetarg na opracowanie dokumentacji Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia wybrała wykonawcę, który opracuje dokumentację wymaganą w drugim etapie Programu „Kolej Plus”. Opracowanie będzie zawierać m.in. oszacowanie kosztów inwestycji we wszystkich 13 projektach, a także Program Funkcjonalno-Użytkowy w przypadku budowy nowych przystanków kolejowych. Prace nad opracowaniem Wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego potrwają do listopada. Wykonawca przygotuje dokumentację dla 13 projektów z obszaru GZM, które mają szansę na realizację w ramach Programu „Kolej Plus”. Analiza obejmie oszacowanie kosztów inwestycji, wykonanie schematów linii, opracowanie rozkładu jazdy oraz opisu infrastruktury kolejowej, bocznic czy posterunków ruchu. To także przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego w przypadku budowy nowych przystanków kolejowych. Ma on zawierać m.in. wymagania techniczne, ekonomiczne, materiałowe, funkcjonalne czy architektoniczne. Kompletne Wstępne Studium Planistyczno-Prognostyczne dla wybranych projektów zgłoszonych do Programu „Kolej Plus” zostanie opracowane w ramach ogłoszonego przetargu przez GZM oraz częściowo w ramach opracowywanego obecnie Wstępnego Studium Wykonalności Kolei Metropolitalnej i przygotuje je jeden Wykonawca. – Dzięki temu łączny koszt przygotowania dokumentacji będzie niższy. Wszystkie koszty zostaną pokryte z budżetu GZM – tłumaczy Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM. – Jako Metropolia zobowiązaliśmy się także do sfinansowania wymaganego 15-procentowego wkładu własnego kosztów kwalifikowalnych każdego z projektów, który będzie realizowany w ramach tego rządowo-samorządowego programu inwestycji kolejowych na terenie GZM. Wyjątek dotyczy jedynie wniosku liniowego dot. linii kolejowej nr 140 na odc. Katowice Ligota – Orzesze Jaśkowice, który został złożony również przy udziale Województwa Śląskiego, deklarującego sfinansowanie odcinka poza GZM – dodaje. Czasu na przygotowanie opracowania nie ma dużo. Drugi etap programu zakończy się 25 listopada. Do tego czasu komplet wymaganej dokumentacji musi zostać złożony w PKP PLK przez liderów projektów. – W tym momencie wszystkie nasze działania przebiegają zgodnie z harmonogramem. Mamy nadzieję, że późną jesienią będziemy wraz z wykonawcami w pełni gotowi ze wszystkimi dokumentami – wyjaśnia Wojciech Dinges, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji i Transportu. Przypomnijmy, że w sierpniu 2020 roku Metropolia GZM zgłosiła 15 projektów kolejowych w ramach programu „Kolej Plus”. Wpisują się one w Koncepcję Kolei Metropolitalnej. Trzy miesiące później wszystkie zostały zakwalifikowane do drugiego etapu programu. Ostatecznie szansę na realizację ma 13 z nich (6 liniowych i 7 punktowych). Dwa zostały wycofane z naboru. W przypadku budowy przystanku Mysłowice Północ projekt zostanie zrealizowany przez PKP PLK w ramach innej, planowanej inwestycji. Natomiast w przypadku przystanku Gliwice Czechowice, po uzgodnieniach z miastem, została podjęta decyzja o wycofaniu wniosku o dofinansowanie budowy przystanku. Przystanek ten nadal będzie uwzględniony w pracach studialnych Kolei Metropolitalnej. ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2226
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
nowe zdjęcia
![]() przejazd udało się otworzyć w ostatniej chwili na koniec dniówki. W dniu otwarcia asfalt kładli dopiero późnym popołudniem. Kiedyś było info, że przejazd będzie działał do końca roku, aż do czasu otwarcia tunelu drogowego koło dworca. Teraz jednak są info, że dla samochodów będzie otwarty tylko do września A "nasza" obecna poczekalnia będzie podzielona na 2 części (na 2 perony) i przeniesiona na stację Częstochowa Raków https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/dem...c/10714/details -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2227
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
filmik z internetu
zawiera też zdjęcia rozjazdu między wiaduktem na Cupiała a przejazdem. Tak jak mi się wydawało widać, że ten rozjazd coś nie wyszedł równo z torem. Ciekawe czy tak już zostanie, czy go przesuną, gdy połączą z drugim torem -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2228
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Były zapowiedzi i plany, uchwała:
CYTAT Rada Miejska w Dąbrowie Górniczej uchwala, co następuje:
§ 1. W celu zagospodarowania terenów stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, w sposób umożliwiający swobodne korzystanie zinfrastruktury kolejowej osobom zograniczoną możliwością poruszania się, jak również usprawnienia wszystkim mieszkańcom Dąbrowy Górniczej możliwości korzystania z komunikacji kolejowej, poprzez zaprojektowanie i wykonanie pod torami kolejowymi przejścia podziemnego dla ruchu pieszo ? rowerowego udzielić w latach 2021 - 2023 przez Gminę Dąbrowa Górnicza na rzecz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dotacji celowej wynoszącej: 1) kwotę 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100) w 2021 r. 2) kwotę 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych 00/100) w 2022 r. 3) kwotę 125.000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100) w 2023 r. - przeznaczonej na wykonanie przedmiotowego przejścia podziemnego dla ruchu pieszo ? rowerowego w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. § 2. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Dąbrowa Górnicza. § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Uzasadnienie Planowane zamierzenie pozwoli stworzyć układ komunikacyjny mający istotne znaczenie dla realizacji zadań własnych Gminy oraz zaspokajania potrzeb mieszkańców. Przewidywane rozwiązanie usprawni przemieszczanie się na obszarze przylegającym do stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, zapewniając przejście podziemne pod torami linii kolejowej nr 62Tunel ? Sosnowiec Główny z dostosowaniem dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się oraz utworzenie nowego bezkolizyjnego ciągu komunikacyjnego pod torami. Mając powyższe na względzie, zasadne jest udzielenie przez Gminę na rzecz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dotacji finansowej w wysokości odpowiadającej połowie kosztów z tym związanych. Jej ostateczna wartość zależeć będzie od rzeczywiście poniesionych na ten cel nakładów. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2229
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
zdjęcia postępów
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2230
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Poczekalnia została rozebrana. Niedawno pisałem o tym przetargu i że ma być przeniesiona do Częstochowy
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2231
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To ja dorzucę jeszcze link do najnowszej galerii, sporo się dzieje w terenie.
https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...o-dg-centrum-5/ |
|
|
![]()
Post
#2232
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Słuchajcie ile w końcu będzie torów po przebudowie?, dwa jak teraz czy więcej mają zbudować?
|
|
|
![]()
Post
#2233
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2234
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
To ja dorzucę jeszcze link do najnowszej galerii, sporo się dzieje w terenie. https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...o-dg-centrum-5/ no dzieje się, ale plany z końca kwietnia: CYTAT "Do czerwca planujemy wyasfaltować cały odcinek nowej drogi, aż do ul. Kolejowej, a także wykonać łącznik między ul. Limanowskiego a ul. Robotniczą i Korzeniec. " To było jakieś dziwnie optymistyczne. Dalej na trasie są garaże, hałda, nie są gotowe nasypy, gdzie tam te ronda koło stacji... -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2235
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dzisiaj zrywali pozostały asfalt na Kościuszki i przeprawa piesza jest poprowadzona wzdłuż murów fabryki.
|
|
|
![]()
Post
#2236
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2237
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Myślałem, że przy modernizacji i widocznych postępach peron (niedługo peron drugi - główny) zostanie wydłużony. A on zostanie tylko nieco przesunięty w stronę zachodnią. Bo co z tego, że o kilkadziesiąt metrów jest dłuższy na zachód, skoro od wschodu skracają go do wyjścia z przejścia podziemnego :/
|
|
|
![]()
Post
#2238
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^
na wschód od przejścia podziemnego ma być peron, ale już bez krawędzi do wsiadania i chyba tam będzie nowa poczekalnia -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2239
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To raczej niemożliwe, a co najmniej nielogiczne. Skoro nie będzie krawędzi do wsiadania to po co tam peron i poczekalnia i jak się ludzie mają przemieszczać w dalszą część peronu?
|
|
|
![]()
Post
#2240
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^ tak:
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 15:34 |