![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2201
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Czyli będą aż 3 perony
![]() |
|
|
![]()
Post
#2202
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tunel i schody przy dworcu mają 4m szerokości, na peron wyspowy 2,5 metra, wysokość tunelu też 2,5 metra. Bardzo skromnie i faktycznie klaustrofobicznie. Mam nadzieje, że do windy spokojnie rower się zmieści, nie każdy lubi i może dźwigać. Tunel pieszo-rowerowy na ul. Konopnickiej zgodnie z projektem ma 5 metrów szerokości. 2,5 metra DDR, 1,5 metra chodnik i 2 x 0,5 metra skrajni. Szerokość wejścia na peron wyspowy jest zrozumiała. Musiałby być szerszy peron. A tunel szkoda, że nie będzie ten 1 m szerszy. Znowu na Konopnickiej też wydawał się bardzo wąski, nie wyglądał na 5 m. Czyli będą aż 3 perony ![]() Docelowo. Teraz tylko 2, a pod trzeci peron i czwarty tor zostawiona będzie rezerwa. Dziwne te oszczędności PKP. Tam będzie już wyjście z przejścia podziemnego. Wystarczył kawałek toru i peron. Przy takim projekcie to niewiele zaoszczędzili, pewnie z kilka mln. A tak byłoby skończone i zawsze aglomeracyjne pociągi KŚ mogłyby tu przepuszczać dalekobieżne. Większa pzepustowość. Ale z PKP to zawsze ciężko. W PL czasami pełno dziwnych projektów na podrzędnych liniach a tu na głównej jak już coś robią to też minimum. Cały węzeł kolejowy w aglomeracji strasznie zaniedbany, za to nowe tory, perony i wyremontowane dworce na wsiach w całym kraju, na bocznych trasach z kilkoma połączeniami dziennie. A DG na granicy i pod częstochowskim oddzialem PKP PLK, na peryferiach ich zarządzania. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2203
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
PKP 3 peron będzie chciało wybudować z pieniędzy z Kolei+
"Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górn. Strzemieszyce –Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p.odg.) oraz jej odbudowa na dalszym odcinku do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową przystanku osobowego D.G. Gołonóg" |
|
|
![]()
Post
#2204
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Zmiany na Kolejowej. W maju zmiany na przejeździe
Drukuj W środę zmieni się organizacja ruchu w rejonie remontowanej ul. Kolejowej. W maju ponownie otwarty zostanie przejazd przy ul. Konopnickiej. Wszystko ma związek z budową centrum przesiadkowego i przebudową układu drogowego w śródmieściu. Od 14 kwietnia dojazd do budynków przy ul. Kolejowej będzie się odbywał od ul. Konopnickiej, a nie tak jak dotychczas od ul. Kościuszki. Zmiana wynika z rozpoczęcia kolejnego etapu prac w tym rejonie – budowy kanalizacji, uzbrojenia terenu i przygotowań do budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Kościuszki. Rondo połączone będzie z nową drogą poprowadzoną za hutą „Bankową” do ul. Sobieskiego, a także z wjazdem do tunelu pod torami, który umożliwi dotarcie do ul. Limanowskiego. Natomiast na 11 maja planowane jest ponowne otwarcie dla ruchu samochodowego przejazdu kolejowego na ul. Konopnickiej. |
|
|
![]()
Post
#2205
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
PKP 3 peron będzie chciało wybudować z pieniędzy z Kolei+ czy aby na pewno? Tam ma chyba powstać dodatkowy peron ale w Gołonogu, a nie w centrum. Kiedyś chyba tak było, że dworzec w Gołonogu był na międzytorzu, zanim zlikwidowano 3 tor w kierunku HK. a z otwarciem przejazdu jednak będzie małe opóźnienie -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2206
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Kiedyś czytałem, że układ komunikacyjny wokół dworca w Solcu Kujawskim jest bardzo podobny do naszego. Faktycznie zdjęcia z góry to potwierdzają:
![]() Uważam, że u nas perony również powinny być bliżej osi ul. Kościuszki a nie tak daleko w stronę Kaswery, a rozwiązana jakie tam zastosowano bardziej mi się podobają, niż te które u nas się własne buduje, zwłaszcza połączenie nowego i starego układu architektonicznego. ![]() Całość i większa ilość zdjęć ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2207
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Rzeczywiście brat bliźniak
![]() No ja mam wrażenie, że strony PKP to jest wielka łaska ten remont u nas. Zakres to jest totalne minimum, staroużyteczne podkłady, metalowa buda nastawni zostaje, nie przenoszą jej do budynku, remont budynku po gwarancji najmu pomieszczeń przez miasto, peron 3 kiedy indziej itd. |
|
|
![]()
Post
#2208
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Śledziłem w necie budowę tamtego dworca w Solcu, ale nie widziałem wcześniej z tej perspektywy tego układu komunikacyjnego.
Dla nas będzie to ogromny skok i koniec wstydu, ale tak naprawdę wszystko to takie minimum. Nie ma nic porywającego i nie będzie jakiegoś nowego symbolu miasta. Może przez tą skalę zaniedbania i budowę całego układu od zera, koszty były już tak duże, że nie myślano o niczym więcej. Nadrabiamy tylko takie wstydliwe zapóźnienie cywilzacyjne, gdzie w centrum na peron po torach, braki tuneli i przejazdy. Po prostu nastanie u nas normalność i przeciętność. No i postawa PKP. Miasto tyle lat musiało walczyć, żeby z tym ruszyć, pchać ich do przodu. No i musimy się cieszyć z tego co mamy. Pewnie coś by zrobili wraz z planowaną rozbudową Zawiercie-Będzin w najbliższej perspektywie unijnej, ale to miną jeszcze kolejne lata (trwa opracowanie koncepcji), a po drodze mogą być opóźnienia jak np. z Katowice - Będzin, która została przełożona. No i ten dworzec. W całej PL pięknie remontują i przebudowują od lat w małych wioskach, a w naszym województwie prawie nic. I tak udało się wpisać go do remontu jako jeden z kilku. Ze strony PKP jedyne co nie jest minimum to zakwalifikowanie dworca i stacji do wysokiej kategorii i dzięki temu będzie lepsze wyposażenie np. system dynamicznej informacji pasażerskiej. I to jedyna różnica, a byłoby jak w Myszkowie, a to przecież trochę inna liga miasta. ![]() ![]() U nas zadaszenie na peronie będzie szersze i podtrzymywane na 2 rzędach słupów i do tego jakieś poczekalnie. Obawiam się jakie wiaty postawią na peronie przy dworcu. Mam nadzieję, że w przyszłości 3 peron też będzie miał kawałek pełnego zadaszenia, a nie jakieś wiaty. Na peronach aglomeracyjnych może być więcej pasażerów niż na drugim docelowo dalekobieżnym. Miasto też zaoszczędziło - nad przystankami przed dworcem nie pomyślano o jakimś zadaszeniu. Nie będzie to duże, dach też by nie był, a mógł być chociaż jakiś ciekawy. W przyszłości mam nadzieję, że nastawnia zostanie przeniesiona z tego kontenera do bydynku dworca. Tak kiedyś miało być. No i na pewno okolica się zagęści. I tu kolejna nadzieja - oby ciekawie a nie byle czym i byle jak. Na wizualizacjach FPŹ była okrągła kładka nad rondem (Kościuszki / Kolejowa), co ciekawie wyglądało. Jedyne jakieś niestandardowe rozwiązanie. Ale wtedy rondo na wizualizacjach było niżej, a teraz ma być jednak w poziomie. Dla miasta plus inwestycji - otwarcie nowych terenów do zagospodarowania i zintegrowanie dwóch części rozdzielonego torami miasta, co przyczyni się do rozwoju okolic. No i wzrost bezpieczeństwa, bo przecież na przejazdach zdażały się wypadki a także wreszcie bezproblemowy przejazd służb. Koniec z karetkami i strażą stojącymi na zamkniętych przejazdach. Koniec z korkami i spóźnieniami autobusów. Nagle Zielona i Pogoria jakby przybliży się do centrum. Tymczasem: CYTAT Dąbrowa Górnicza. Wymieniają tor kolejowy na Piekle. Pociągi pojadą tam 60 kilometrów na godzinę Trwają prace związane z wymianą toru kolejowego w rejonie dawnej stacji Dąbrowa Górnicza Piekło między Pogorią III a Pogorią I. Jeżdżą tędy pociągi towarowe z węglem do elektrowni Łagisza. Aby zapewnić dostawy surowca prace toczą się tylko w weekendy. Wymieniony zostanie tor na całej linii łączącej stacje Dąbrowa Górnicza Ząbkowice i Będzin Łagisza. Trwa wymiana toru kolejowego na Piekle w Dąbrowie Górniczej Linia kolejowa nr 183, bo o niej mowa, prowadziła kiedyś ze stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice przez Dąbrowę Górniczą Piekło, Będzin Łagiszę, Gródków i Wojkowice do Brzezin Śląskich. Odcinek zagłębiowski powstawał etapami od 1910 do 1918 roku, tory do Brzezin Śląskich otwarto w czasie II wojny światowej. Przez wiele lat, aż do 1981 roku, funkcjonował tutaj ruch pasażerski. W rejonie przejazdu kolejowego na Piekle wciąż dostrzec można dawne perony. Po 1989 roku zaprzestano ruchu między Wojkowicami a Brzezinami. Ruch znacznie osłabł również po likwidacji kopalń Jowisz i Grodziec, a także kopalni piasku Kuźnica Warężyńska. Ale linia wciąż jest potrzebna, bo to dzisiaj jedyny kolejowy dojazd do elektrowni Łagisza, która musi mieć zapewnione dostawy węgla. Kilka razy w tygodniu pociągi towarowe z węglem wjeżdżają na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice na linię nr 183 i jadą do stacji Będzin Łagisza, a stamtąd po zmianie kierunku na bocznicę elektrowni. Używany jest także tor z Łagiszy w kierunku Wojkowic. Linia jest na tyle ważna, że PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowały się na remont. W minioną niedzielę wymieniano tory w rejonie posterunku Dąbrowa Górnicza Piekło, jednakże metamorfozę przejdzie cała linia z Ząbkowic do Łagiszy. Etapami, bo prace będą się toczyć aż do sierpnia tego roku. - Roboty rozpoczęły się na początku kwietnia i potrwają do połowy sierpnia. Prowadzone są wyłącznie w weekendy, żeby ciągłość dostaw do elektrowni Łagisza była zachowana. Prace obejmują wymianę torów na odcinku 7 km od Dąbrowy Górniczej Ząbkowic do Będzina Łagiszy. Efektem prac będą lepsze możliwości przewozów towarowych, dzięki podniesieniu prędkości pociągów do 60 km/h. Zwiększy się też bezpieczeństwo ruchu kolejowego - mówi Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dąbrowa Górnicza jest więc miastem, w którym wiele dzieje się jeśli chodzi o transport kolejowy. Przypomnijmy, że trwa już wielka przebudowa stacji i jej okolic w centrum miasta, a niebawem rozpoczną się prace w rejonie dworca w Gołonogu. Ta linia prowadzi też do Protoru, który zajmuje się remontami taboru (w dawnej bazie kopalni piasku). Są też plany PKP odbudowy linii HK - Piekło. Od kilku lat chociaż bardzo wiele dzieje się w DG na innych liniach, bardziej towarowych. Wiele remontów. Wszystko było w rozsypce albo likwidowane. Już chyba nie mieli wyjścia. A miasto chyba dalej płaci PKP za ograniczenie prędkości i przejście przez tory w Strzemieszycach., tam gdzie nie chcieli się przyznać do już rozebranej kładki, na której był wypadek. To jest kompromitacja PKP. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2209
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Słuchajcie a przy budynku starego dworca, który ma być wyremontowany będzie peron czy nie? Jakoś tam bardzo mało miejsca na niego ![]() Moim zdaniem, co jest zgodne z jedną z wizualizacji i odkrywa to coraz bardziej praca w terenie peron 1 i sam dworzec i plac przed nim z parkingiem i CP będzie dokładnie w stylu "zawierciańskim", czyli peron 1 z jedną krawędzią zaczynający się obok dworca PKP strona zachodnia i idący w stronę Ksawery po to, aby tor CZWARTY (tak tak - po kolejowemu to będzie tor 4 a nie 3 ![]() |
|
|
![]()
Post
#2210
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ale wtedy rondo na wizualizacjach było niżej, a teraz ma być jednak w poziomie. Na pewno będzie w jednym poziomie? Podbudowa nowej drogi która idzie od strony Huty Bankowej wyraźnie schodzi poniżej poziomu gruntu (jakby w wykopie) w stronę ronda które powstanie. Z nowości - kolejowa od ronda przy przejeździe do wjazdu do FPŻ już jest wyasfaltowana - w niedzielę jeszcze była tylko podbudowa. Nad wylaną częścią tunelu zabierają się za układanie toru. Ten post edytował luket śro, 14 kwi 2021 - 23:44 |
|
|
![]()
Post
#2211
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Moim zdaniem, co jest zgodne z jedną z wizualizacji i odkrywa to coraz bardziej praca w terenie peron 1 i sam dworzec i plac przed nim z parkingiem i CP będzie dokładnie w stylu "zawierciańskim", czyli peron 1 z jedną krawędzią zaczynający się obok dworca PKP strona zachodnia i idący w stronę Ksawery po to, aby tor CZWARTY (tak tak - po kolejowemu to będzie tor 4 a nie 3 ![]() na poprzedniej stronie tematu jest rzut z dokumentacji i widać żółtą krawędź peronu - będzie wzdłuż budynku Na pewno będzie w jednym poziomie? Podbudowa nowej drogi która idzie od strony Huty Bankowej wyraźnie schodzi poniżej poziomu gruntu (jakby w wykopie) w stronę ronda które powstanie. ![]() ![]() na pierwszej wizualizacji jakby tylko lekko jednak obniżone, ale za mało na taką kładkę w przyszłości ![]() ![]() ![]() ![]() Wczoraj prezydent na fb napisał, że osiągnięto 1/4 całości prac -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2212
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Słuchajcie a przy budynku starego dworca, który ma być wyremontowany będzie peron czy nie? Jakoś tam bardzo mało miejsca na niego ![]() Moim zdaniem, co jest zgodne z jedną z wizualizacji i odkrywa to coraz bardziej praca w terenie peron 1 i sam dworzec i plac przed nim z parkingiem i CP będzie dokładnie w stylu "zawierciańskim", czyli peron 1 z jedną krawędzią zaczynający się obok dworca PKP strona zachodnia i idący w stronę Ksawery po to, aby tor CZWARTY (tak tak - po kolejowemu to będzie tor 4 a nie 3 ![]() ![]() Zgodnie z tym co można znaleźć w dokumentacji projektowej peron przy dworcu będzie miał od 5 do 6 metrów szerokości przy budynku. Zapytałem wykonawcy czy tak rzeczywiście będzie, jeśli będą uprzejmi odpowiedzieć, dam znać. |
|
|
![]()
Post
#2213
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na tą chwilę na stan jaki widzę, nie wierzę w 5-6 metrów szerokości peronu 1 PRZY budynku stacyjnym. Ale może moja ocena szerokości przestrzeni i miejsca na 2 tory + skrajnia + krawędź peronu 1 vs. budowanego obecnie peronu głównego wyspowego jest błędna
![]() |
|
|
![]()
Post
#2214
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ja się nie upieram, dokumentacja którą mam może nie być już aktualna, a na miejscu dawno już nie byłem. Trzeba się będzie przejść z metrem i pomierzyć
![]() |
|
|
![]()
Post
#2215
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 133 Dołączył: pią, 05 cze 09 Nr użytkownika: 3,346 Płeć: Mężczyzna ![]() |
na pierwszej wizualizacji jakby tylko lekko jednak obniżone, ale za mało na taką kładkę w przyszłości ![]() Kilka lat temu wyniesiona, okrągła kładka w Rzeszowie kosztowała ponad 12mln. U nas doszłyby koszty obniżenia ronda co pewnie też tanie nie jest, jeśli w ogóle możliwe. Kładka w Rzeszowie |
|
|
![]()
Post
#2216
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
Rondo będzie trochę obniżone, ale nie tak jak tunel pod torami. Projektanci nie myśleli o kładce nad rondem. To projektanci FPŻ dodali do wizualizacji i to znacznie uatrakcyjniło okolicę. Fajnie gdyby kiedyś powstała, ale pewnie będzie musiała być trochę podniesiona, a nie w poziomie ulicy, bo wykop na rondo zbyt płytki. Nowe zdjęcia z budowy ![]() i filmik Nie wiem co to za teren przygotowują przy przejeździe od strony Poniatowskiego. Pewnie jakaś baza tej budowy. No chyba nie jakaś inna inwestycja, bo teren pewnie kolejowy i w przyszłości ma być tam droga do Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Widać dobrze jak na Kolejowej złagodzili te zakręty, które dla autobusów były jak jakaś szykana ![]() Ogólnie ciągle do przodu mimo pogody. Zima była trudniejsza, niż te do których ostatnio przywykliśmy, a teraz ciągłe deszcze. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2217
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dąbrowa Górnicza w trakcie wielkiej przebudowy. Pod ziemią natrafiono na artefakt z czasów carskiej Rosji [ZDJĘCIA]
CYTAT Zajrzeliśmy w miejsca, w które mieszkańcy Dąbrowy Górniczej na razie zapuścić się nie mogą. Buldożery wgryzają się tam w pokopalniane hałdy. Stoi najwyższy element wiaduktu nad torami kolejowymi, a niemal w centrum miasta powstał już zaczątek nowego tunelu.
Nowe drogi, ronda, tunele i okazały wiadukt. Dąbrowa Górnicza jest w trakcie inwestycji, która zmieni to miasto na lepsze. – Planując przebudowę, od początku wiedzieliśmy, że do tematu trzeba podejść kompleksowo. Co z tego, że w jednym miejscu zaradzimy komunikacyjnemu problemowi, skoro w innym pozostawimy przeszkody, które nadal będą utrudniać poruszanie się po przestrzeni miasta. Stąd i rozmach, i różnorodność prac i wyzwań, z którymi postanowiliśmy się zmierzyć – mówi prezydent miasta Marcin Bazylak. Nowe rozwiązania na pewno zmienią, ale i ułatwią poruszanie się po mieście. Inwestycja rozpoczęła się od budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki, z którym połączona zostanie nowa droga biegnąca za Hutą Bankową do ul. Kolejowej. Następnie rozpoczęły się roboty na ul. Kościuszki – na odcinku od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, gdzie wybudowane będzie rondo. Prace objęły też całą ul. Kolejową. Rozwiązanie sprzed stu lat Co innego jednak opisywać punkt po punkcie zapowiadane zmiany, a co innego je zobaczyć. Zarys ronda u zbiegu ulic Sobieckiego i Moniuszki jest już widoczny, dalej droga – po kilkudziesięciu metrach – się urywa, ale my jedziemy dalej po śladzie wytyczonym przez ciężki sprzęt. To tędy będzie biegła obwodnica miasta. Na razie piętrzą się tutaj jeszcze pogórnicze zwałowiska. Hałda nie jest jednorodna, ale przynajmniej w części – po wymieszaniu z cementem – można ją wykorzystać chociażby do budowy nowych nasypów. Będą wysokie, bowiem wiadukt, który powstanie w ciągu obwodnicy, w najwyższym punkcie wzniesie się na prawie 5 metrów ponad torowisko. Dopytujemy się, czy to najbardziej spektakularne miejsce inwestycji, ale prezydent nie ma wątpliwości, że mieszkańcy uznają za takie prace przy ul. Kolejowej. Powstanie tutaj m.in. tunel, który połączy dwie części miasta. W czasie tego typu prac inżynierowe natrafiają czasem na ciekawe artefakty. Tak było chociażby podczas budowy tunelu pod katowickim rondem, gdy natrafiono na piec hutniczy z Huty Marta. W Dąbrowie Górniczej aż tak spektakularnie nie było, ale jedno znalezisko wzbudziło duże zainteresowanie. Otóż w poprzek drogi była położona rura wodociągowa. Nietypowa. W rurze o średnicy 1000 milimetrów była ocementowana rura o średnicy 800 milimetrów, a w niej tak samo uczyniono z rurą o średnicy 600 milimetrów. Dopiero w tej ostatniej płynęła woda. To rozwiązanie inżynieryjne sprzed stu lat, z czasów carskiej Rosji. Miało zapewnić szczelność w przypadku, gdyby drgania i czas doprowadziłyby do pęknięcia rury o najmniejszej średnicy. Miasto wynajmie powierzchnie na dworcu PKP w Dąbrowie Górniczej Przy ul. Kolejowej dzieje się zdecydowanie najwięcej. Na długości 1,5 kilometra gotowy jest już nowy tor. Pociągi pomkną po nim od 4 maja. Wcześniej trwały tutaj także prace pod ziemią, przy budowie tunelu, którego część można już oglądać z dworcowego peronu. Z dwóch stron torowiska – przed zjazdami do tunelu – powstaną ronda. One również znajdą się poniżej poziomu gruntu. Po dwóch stronach wybudowane zostaną również parkingi – północy i południowy, które łącznie pomieszczą 375 aut. Początkowe będzie tutaj można parkować za darmo, ale z czasem trzeba będzie za taki przywilej zapłacić. Prace kolejowe trwają przy współudziale Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Dąbrowa Górnicza znajduje się bowiem na głównej osi Kolei Metropolitalnej. Na placu budowy „straszy” na razie budynek zabytkowego dworca PKP z roku 1888. Jego remont jest zapowiadany przynajmniej od pięciu lat. – Dworzec przestał funkcjonować, gdy perony przestały przylegać do jego ścian. Po przebudowie odzyska swoją pierwotną funkcję – mówi prezydent. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Zakończenie prac projektowych i ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy prac budowlanych miało nastąpić do końca pierwszej połowy 2021 roku. – Nie mamy wpływy na ten proces. Zobowiązaliśmy się jednak, że po rewitalizacji tego miejsca miasto wynajmie 100 metrów kwadratowych powierzchni biurowych. Nie jest jeszcze przesądzone, co znajdzie się w tych przestrzeniach. Może biuro paszportowe? – zastanawia się prezydent. Inwestycja za 229 milionów złotych Dogodny dojazd do centrum przesiadkowego przy dworcu zapewni nowa droga, czyli przedłużenie ul. Kolejowej do ul. Sobieskiego [w rejon ul. Perla], które będzie jednocześnie alternatywą dla przejazdu samochodem przez centrum Dąbrowy Górniczej. Zaczątkiem takiej „obwodnicy” stało się wybudowane wcześniej przedłużenie alei Poniatowskiego i rondo przed przejazdem kolejowym w rejonie ul. Konopnickiej. Teraz przejazd kolejowy w tym miejscu zostanie zlikwidowany, zastąpi go zaś tunel pieszo-rowerowy. Kierowcy (oraz piesi i rowerzyści) na drugą stronę torów dostaną się nowym tunelem drogowym pod torami, który połączy ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego. Na styku tych ulic powstanie rondo, kolejne planowane są u zbiegu ul. Kolejowej i Kościuszki oraz na przedłużeniu nowej drogi do skrzyżowania ul. Robotniczej z ul. Korzeniec. Przebudowa układu drogowego czeka też okolicę dworca w Gołonogu, gdzie powstaną m.in. tunele i ronda usprawniające ruch. Zadanie obejmuje budowę: tunelu drogowego pod torami, który zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowy; ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego, a także Parkowej i Wczasowej; tunelu pieszego prowadzącego do peronów. Przebudowane i zmodernizowane zostaną również perony oraz układ torowy. Inwestycję za 229 mln zł realizuje konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Prace mają się zakończyć w marcu 2023 r. |
|
|
![]()
Post
#2218
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Rondo będzie trochę obniżone, ale nie tak jak tunel pod torami. Nawet całkiem spore obniżenie wyjdzie: CYTAT Skrzyżowania nowych i przebudowywanych dróg staną się rondami. To u zbiegu ul. Kościuszki, Kolejowej i budowanej obwodnicy, prowadzące zarazem do tunelu pod torami, znajdzie się 3 m poniżej obecnego poziomu ulic. Sam tunel w najgłębszym miejscu sięgnie 7 m. Obniżony będzie również poziom fragmentu ul. Limanowskiego, w miejscu w którym powstające tam rondo połączy się z budowaną drogą prowadzącą w rejon ul. Robotniczej i Korzeniec. Całość dostępna na https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...la-mieszkancow/ Nie wrzucam całości bo oprócz zacytowanego fragmentu nie ma tam nic nowego. |
|
|
![]()
Post
#2219
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Po dwóch stronach wybudowane zostaną również parkingi – północy i południowy, które łącznie pomieszczą 375 aut. Początkowe będzie tutaj można parkować za darmo, ale z czasem trzeba będzie za taki przywilej zapłacić. ...to tak w ramach zachęty do zbiorkomu ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2220
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT To u zbiegu ul. Kościuszki, Kolejowej i budowanej obwodnicy, prowadzące zarazem do tunelu pod torami, znajdzie się 3 m poniżej obecnego poziomu ulic. Czyli jednak, w takim razie bez kładek się nie obejdzie. Bez tego przejście to byłby koszmar dla osób mniej sprawnych ruchowo. CYTAT Po dwóch stronach wybudowane zostaną również parkingi – północy i południowy, które łącznie pomieszczą 375 aut. Początkowe będzie tutaj można parkować za darmo, ale z czasem trzeba będzie za taki przywilej zapłacić. ...to tak w ramach zachęty do zbiorkomu ![]() Powinno być to rozwiązane jak na innych park&ride - darmowy parking z biletem na pociąg albo zakodowanym biletem na karcie, albo w cenie parkingu sieciówka na jeden dzień. Ten post edytował luket wto, 27 kwi 2021 - 10:17 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 15:34 |