![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2161
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Wie ktoś kiedy mają zamykać przejazd na Konopnickiej?
-------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2162
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wie ktoś kiedy mają zamykać przejazd na Konopnickiej? Pytasz i wiesz ![]() "25 stycznia, dla ruchu samochodowego, zamknięty zostanie przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. Z przejazdu będą mogli korzystać piesi i rowerzyści. W czasie zamknięcia prowadzone będą roboty związane z budową przejścia pod torami i modernizacją torowiska." Całość CYTAT dabrowa-gornicza.pl
Trwa przebudowa układu drogowego. Kierowców czekają zmiany - Dąbrowa Górnicza 5 ? 7 minut 11 stycznia 2021 Pod koniec stycznia rozpocznie się kolejny etap prac związanych z budową centrum przesiadkowego i przebudową układu drogowego w śródmieściu. Na zmiany muszą przygotować się kierowcy. 25 stycznia, dla ruchu samochodowego, zamknięty zostanie przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. Z przejazdu będą mogli korzystać piesi i rowerzyści. W czasie zamknięcia prowadzone będą roboty związane z budową przejścia pod torami i modernizacją torowiska. Prace mają potrwać do czerwca. Po ich zakończeniu przywrócony zostanie normalny ruch. Podczas zamknięcia kierowcy chcący przejechać przez tory, będą musieli korzystać z objazdów. Objazd do ulic Konopnickiej i Limanowskiego prowadzony będzie ulicami: Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Graniczną i Łączącą. Objazd w kierunku ul. Królowej Jadwigi prowadzony będzie analogicznie w drugą stronę. Budowa centrum przesiadkowego i przebudowa układu drogowego w śródmieściu to jedna z kluczowych inwestycji w Dąbrowie Górniczej. Realizowana jest przy wsparciu sporych środków zewnętrznych, pozyskanych przez miasto. Łącznie to ponad 82,5 mln zł. Efekt, który ma być widoczny do końca marca 2023 r., da sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom. Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście. W ramach inwestycji powstaną: parkingi po obu stronach torów ? przy ul. Kościuszki i Limanowskiego ? łącznie na 375 miejsc; tunel drogowy łączący te ulice; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy; droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą; tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Poglądowy schemat układu drogowego wykonywanego w ramach inwestycji. Za 229 mln zł, zadanie wykona konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie prowadzone jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A. Jego realizację zasilają środki pozyskane z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii ? łącznie 26 mln zł. 10 mln zł w 2020 r. i 16 mln w tym roku. Ponadto unijne dofinansowanie, w wysokości przeszło 56 mln 566 tys. zł, pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Zewnętrzne wsparcie sięgnie zatem ponad 82,5 mln zł. Inwestycja rozpoczęła się w październiku od budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki, z którym połączona zostanie nowa droga biegnąca za hutą Bankową do ul. Kolejowej. Z kolei na początku listopada wystartowały roboty na ul. Kościuszki ? na odcinku od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, gdzie wybudowane będzie rondo. Prace objęły też całą ul. Kolejową. W pierwszym etapie, do marca 2021 r., wykonywane będzie tam uzbrojenie podziemne i kanalizacja. Modernizowane jest także torowisko w rejonie stacji kolejowej, gdzie aktualnie pociągi poruszają się jednym torem. W trakcie budowy zmieniła się organizacja ruchu, utrudnienia dotyczą też pasażerów autobusów. Dla linii 16, 79, 242, 604, 644, 716 i 903N zmodyfikowano rozkłady jazdy, a autobusy kursują po zmienionych trasach. Szczegółowej informacje na stronie rj.metropoliaztm.pl. W grudniu wyburzono stary, zniszczony i nieużywany od dawna budynek dworca kolejowego przy ul. Kościuszki. W jego miejscu powstanie rondo i wjazd do tunelu pod torami. Dworzec będzie funkcjonował w budynku przy torach, który wyremontuje PKP S.A. Aktualnie trwają prace projektowe, które mają zakończyć się do końca pierwszej połowy przyszłego roku. Następnie kolejowa spółka zamierza ogłosić przetarg na roboty budowlane. Modernizacja ma zakończyć się do końca 2022 r. i wtedy też z dworca będą mogli korzystać podróżni. Inwestycja jest częścią Programu Inwestycji Dworcowych, realizowanego przez PKP S.A. W jego ramach, do 2023 r. w całym kraju wyremontowanych ma zostać ok. 200 dworców. Do centrum przesiadkowego będzie można łatwo dotrzeć autobusem albo samochodem, dla którego bez trudu znajdzie się miejsce parkingowe. Stamtąd w podróż poza miasto będzie można wybrać się pociągiem. Nowe rozwiązania drogowe ? ronda, tunele i łączniki ulic ? upłynnią ruch i podniosą bezpieczeństwo jego uczestników. wizualizacja centrum przesiadkowego w centrum Dąbrowy Górniczej Wizualizacja układu drogowego w okolicy stacji kolejowej w centrum. Przebudowa układu drogowego czeka też rejon dworca w Gołonogu, gdzie powstaną m.in. tunele i ronda usprawniające ruch. Wszystko ma być gotowe w 2023 roku. Więcej o tym przedsięwzięciu na stronie https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...tunele-i-ronda/ PK Ten post edytował warius pon, 11 sty 2021 - 11:31 |
|
|
![]()
Post
#2163
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Nie wiem jak rozumieć to info o zamknięciu przejazdu. Pół roku to strasznie długo, a miał być przejazd tymczasowy. Niezły będzie ruch na objeździe przed CA.
I jak wróci przejazd, gdy w jego miejscu mają wcześniej budować tunel dla pieszych. Może przebudują w tym czasie oba tory, a potem z boku zbudują już po obu nowych torach tymczasowy przejazd. Może do tego czasu przebdujują już Kolejową i od razu na stałą trasę wrócą wtedy autobusy hmm i inne inwestycje: CYTAT DZ
Inwestycja na stacji Sosnowiec Dańdowka. W miejscu dawnego dworca powstaje nowoczesna nastawnia Trwają prace budowlane na stacji kolejowej Sosnowiec Dańdówka. W miejscu, w którym kiedyś znajdował się rozebrany przez PKP SA dworzec, powstaje nowoczesna nastawnia. Na stacji w Sosnowcu-Dańdówce krzyżują się ze sobą linie kolejowe nr 62 Tunel-Sosnowiec Główny oraz 171 ze stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa do położonego między stacjami Katowice Muchowiec i Ruda Śląska Kochłowice posterunku Panewnik. To właśnie z pracami w ciągu tej drugiej linii, dość intensywnie wykorzystywanej w ruchu towarowym, związana jest kolejowa inwestycja. - W stacji Sosnowiec Dańdówka zostały wymienione tory, sieć trakcyjna i 17 rozjazdów. Budowana jest nowa nastawnia, która będzie wyposażona w nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na torach. Projekt przewiduje też przebudowę nastawni w Dąbrowie Górniczej Wschodniej oraz na posterunku odgałęźnym Kozioł (Dąbrowa Górnicza Towarowa) wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym - mówi Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. - Linia 171 jest linią towarową łączącą Dąbrowę Górniczą Towarową z posterunkiem Panewnik (między Katowicami Muchowiec a Rudą Kochłowicami). Jej rewitalizacja usprawni wywóz towarów z Górnego Śląska w głąb kraju i do portów. Dzięki nowym torom, rozjazdom, sieci trakcyjnej i urządzeniom sterowania ruchem kolejowym, pociągi pojadą szybciej. Prędkość na stacji Sosnowiec Dańdówka wzrośnie do 80 km/h - zwiększy się przepustowość linii, którą pojedzie więcej pociągów - dodaje. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest częścią projektu pn. ?Prace na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami?. Jej wartość to ponad 61 mln zł. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest w IV kwartale 2021 roku. Nowa nastawnia powstaje dokładnie w miejscu dawnego budynku dworca na stacji Sosnowiec Dańdówka. W 2016 roku, gdy był już kompletną ruderą, został w końcu wyburzony na zlecenie spółki PKP SA. Dużo wcześniej przestały w nim funkcjonować kasy biletowe i inne biura kolejowe. Budynek bez okien groził zawaleniem, był też pokryty graffiti. Teraz jego miejsce zajmie nowoczesna kolejowa nastawnia. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2164
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ciekawe co z Gołonogiem, na FB w grudniu prezydent napisał, że wykonawca cały czas ustala organizację ruchu z PKP, mnie zastanawia czy prawdziwym powodem opóźnień nie jest przebieg nowej drogi, która ma biec pomiędzy istniejącymi domami, dokładnie w miejscu budującego się domu widocznego na dole zdjęcia.
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#2165
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
![]() |
|
|
![]()
Post
#2166
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
W Gołonogu zakres dużo mniejszy i mają czas. Pewnie ruszą na wiosnę. Może chcą jak najszybciej zbudować obwodnicę centrum, żeby jak najszybciej była alternatywa dla Sobieskiego, bo tam też niedługo ruszy przebudowa.
Dobrze widać na jakim etapie są z peronem i co dokładnie robią, a drugi peron tak ma wyglądać: ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2167
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jest nowa lepsza wizualizacja tunelu na Konopnickiej
![]() Pewnie nie ma co patrzeć na część kolejową wizualizacji bo to do tej pory ma niewiele wspólnego z tym co będzie. Wizualziacje skupiają się na części drogowej. Pewnie w rzeczywistości będzie u góry rezerwa na dodatkowe tory, a na pewno na 3 tor. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2168
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Wracając do powyższej wizualizacji to ciekawe jak w przyszłości połączą Poniatowskiego z nową drogą do Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Następne rondo obok tego?
Po zwężeniu Sobieskiego ruch tutaj bardzo wzrośnie, a najgorzej będzie na Poniatowskiego wzdłuż parkingu przy targowisku w dni targowe. Tam jest chaos, mistrzowie parkowania i oczekiwania na wolne miejsca blokują ulicę. Tam nie będzie płynności, a pewnie też skierują tamtędy jakieś autobusy bo tamte okolice to biała plama dla komunikacji miejskiej. Prezydent MB na fb pisał, że zamknięcie przejazdu najdłużej do końca maja, ale wykonawca będzie się starał szybciej. Już pod koniec roku przejazd zostanie zamknięty ostatecznie i wtedy ma być już gotowy tunel samochodowy obok dworca. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2169
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
nowe zdjęcia
![]() CYTAT nasze miasto W Dąbrowie Górniczej budują drogi, ronda, tunele, centrum przesiadkowe. Są utrudnienia dla kierowców, ale po Sobieskiego jedzie się łatwiej W Dąbrowie Górniczej nie warto jeździć na pamięć. Od poniedziałku 25 stycznia nie przejedziemy już przez przejazd na ulicy Konopnickiej, za to nieco łatwiej kierowcy poruszają się po ul. Sobieskiego, gdzie został otwarty jeden pas w kierunki Będzina. W ogóle miasto to dziś jeden wielki plac budowy, a kiedy rozpoczną się prace przy drugim centrum przesiadkowym w dzielnicy Gołonóg oraz wymiana torowiska tramwajowego, to dopiero trzeba będzie mieć się na baczności. No, ale musi być gorzej, żeby potem mogło być lepiej. Jak widać na zdjęciach prace, pomimo zimy, postępują dość szybko. Cała inwestycja związana z budową nowego układu komunikacyjnego w mieście oraz nowego centrum przesiadkowego przy dworcu PKP w śródmieściu rozpoczęła się od zmian na ulicy Sobieskiego. To właśnie tam powstaje ogromne rondo oraz nowa droga prowadząca do centrum przesiadkowego oraz śródmieścia za Hutą Bankową. Od 25 stycznia ekipy budowlane zmieniły tam organizację ruchu, dzięki czemu w obu kierunkach (do Będzina i centrum Dąbrowy Górniczej) jedziemy dziś po jednym pasie. Sporo dzieje się także po drugiej stronie linii kolejowej, dzielącej miasto na dwie części. Od strony ulicy Limanowskiego powstaje nowa droga, prowadząca do mającego powstać u zbiegu ulic Robotniczej i Braci Pękalskich. Dzięki temu po wyjechaniu z tunelu, jaki powstanie pod torami kolejowymi, będziemy mogli skierować się tędy bezpośrednio w stronę Parku Zielona, Pogorii IV cz też będzińskiej Łagiszy. Ominiemy więc kłopotliwy czasem, wąski skręt w ul. Robotniczą, którym trzeba jechać dziś. Najważniejsza dziś zmiana dla kierowców to zamknięcie przejazdu na ul. Konopnickiej. Nadal mogą z niego korzystać piesi i rowerzyści. W czasie zamknięcia prowadzone będą roboty związane z budową tunelu pieszo-rowerowego pod torami, który zastąpi przejazd. Prace mają potrwać do czerwca. Po ich zakończeniu przywrócony zostanie normalny ruch. Podczas zamknięcia kierowcy chcący przejechać przez tory, będą musieli korzystać z objazdów. Objazd do ulic Konopnickiej i Limanowskiego prowadzony będzie ulicami: Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Graniczną i Łączącą. Objazd w kierunku ul. Królowej Jadwigi prowadzony będzie analogicznie w drugą stronę. (...) nawiązując do tego drogowego placu budowy, to niedługo jeszcze ruszy przebudowa na S1, no i inne inwestycje (planowane przetargi w wątku komunikacyjnym) -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2170
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej skorzystają z bezpiecznego przejścia pod torami, a samochody pojadą pod wiaduktem kolejowym. Efektem prac będzie wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawniejsza komunikacja w mieście oraz wygodny dostęp do kolei. Prace realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i gmina Dąbrowa Górnicza z udziałem funduszy unijnych. Dla większego bezpieczeństwa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują wiadukt kolejowy w rejonie stacji Dąbrowa Górnicza. Pod wiaduktem będzie ulica, chodnik i ścieżka rowerowa. Wykonawca pracuje na przejeździe kolejowo-drogowym przy ul. Konopnickiej, gdzie powstanie podziemne przejście pieszo-rowerowe. W najbliższych dniach specjalistyczna maszyna, tzw. palownica przygotuje pale pod konstrukcję wiaduktu kolejowego. Wiadukt zastąpi przejazd przy ul. Konopnickiej. Wykonawca pracuje przy budowie podziemnego przejścia łączącego perony stacji Dąbrowa Górnicza z projektowanym centrum przesiadkowym oraz parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Na stacji Dąbrowa Górnicza został już zdemontowany stary tor. Budowany jest peron wyspowy. Utrzymany jest ruch kolejowy. W związku z rozpoczęciem prac na przejeździe przy ul. Konopnickiej, są zmiany w komunikacji drogowej i objazdy dla kierowców. Informacje o zmianach zostały przekazane wszystkim służbom. Nowe rozwiązania usprawnią komunikację drogową w mieście ? skróci się czas przejazdu z północnej na południową stronę torów i wyeliminuje oczekiwanie na przejeździe kolejowo?drogowym. Zwiększy się też bezpieczeństwo w ruchu pieszym, rowerowym i samochodowym. Nowe perony będą wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i dynamiczną informację podróżnych. Peron wyspowy zostanie przebudowany, powstanie dodatkowy tor i peron od strony ul. Kolejowej. Wszystkie obiekty będą podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostaną wyposażone w windy i dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. W stacji Dąbrowa Górnicza będą przebudowane tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. W ramach przebudowy stacji zostanie również zabezpieczony teren pod dodatkowe tory i peron dla kolei aglomeracyjnej od strony ul. Limanowskiego. https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informa...od-torami-5004/ Ten post edytował warius wto, 26 sty 2021 - 15:55 |
|
|
![]()
Post
#2171
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z tym "jednym wielkim placem budowy" to na tą chwilę się zapędzili troszku
![]() |
|
|
![]()
Post
#2172
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jest przetarg
CYTAT Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Remont urządzeń kontroli niezajętości polegający na przebudowie klasycznego systemu kontroli niezajętości torów i rozjazdów na system w oparciu o liczniki osi koła.” - stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, linie kolejowe: Id12-1 w km 291,285-293,822, Id12-133 w km 0,000-2,250 oraz Id12-183 km 0,000-0,960
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2173
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2174
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^
super. Szkoda, że od razu nie budują tego peronu i toru na stacji. Już wtedy pociągi w kierunku Katowic mogłyby się wyprzedzać i przepuszczać. Koszt niewielki, bo i tak wyjście z tunelu będzie. Marne oszczędności przy takim projekcie, ale to już wiadomo było od ogłaszania przetargu. Zgłosiliśmy się na odbudowę linii i 3 toru z DG do Tworznia i oby tam zostawić rezerwę pod przystanek aglomeracyjny przy CA, bo potem będzie kłopot. Szkoda, że nie pomyślano od razu o tym przystanku już teraz w ramach tamtego programu. Inne miasta w aglomeracji takie przystanki sobie dobudują, inne powstaną z innego projektu - rozbudowy odcinka Będzin - Katowice. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2175
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Plany Kolei Metropolitalnej uwzględniają przystanek przy CA. Gdy powstanie będzie miał największy potencjał pasażerski w mieście. Można sobie to posprawdzać na stronie
http://infogzm.metropoliagzm.pl/mapy/kolej.html ![]() |
|
|
![]()
Post
#2176
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Pomysł przystanku był od bardzo dawna, odkąd myślano o SKM. Jak wiadomo w latach 80-tych główna stacja miała być obok wiaduktu, zaczęto budować przejście podziemne i przyszedł kryzys. Potem, gdy zdecydowano się zostawić w centrum na swoim miejscu, pojawiły się plany tego przystanku.
Wcześniej był bliżej Granicznej i nazywany roboczo "DG Ratusz" od czasu budowy CA. Całe lata o tym pisałem, tak samo jak o dworcu i tunelu w centrum. Nigdy nie zauważyłem, żeby obecne władze gdzieś się o tym przystanku wypowiedziały. Takie przystanki to niewielki koszt. W regionie takie powstały w Tychach. Planowane są w Sosnowcu, Katowicach i innych miastach. Ta lokalizacja blisko Morcinka, chyba tak jak proponował tu Bzenek. Ja pisałem o Granicznej, bo miała być przebudowa tunelu na pieszo-rowerowy (jednak wycięli z obecnie realizowanych prac) i tutaj najtaniej przy okazji służyłby jako dojście na perony. I tak też dawno temu widziałem na mapkach. Trzeba wziąć pod uwagę jak z gruntami i dostępnością komunikacyjną A i jest jeszcze tworzona koncepcja rozbudowy linii od Zawiercia do Będzina na 4 tory. Jeśli tam też się nie pojawi to stracona szansa. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2177
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 109 Dołączył: śro, 20 maj 15 Nr użytkownika: 5,654 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No a co wtedy z przystankiem w Gołonogu?
|
|
|
![]()
Post
#2178
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Zostaje. Zakładając powstanie i rozwój kolei metro ma być na linii więcej przystanków.
|
|
|
![]()
Post
#2179
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2180
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^ Jasne. Być może błędnie zakładam, że bez większego planu nie będzie woli do realizacji tego dodatkowego przystanku.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 17:47 |