![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2121
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT PLK WIĘCEJ TORÓW DLA LEPSZYCH PODRÓŻY MIĘDZY KATOWICAMI A ZAWIERCIEM PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują budowę dodatkowych torów między Katowicami a Zawierciem. Spółka podpisała umowę na opracowanie studium wykonalności. Projekt ma duże znaczenie dla rozwoju kolei aglomeracyjnej na Śląsku. Możliwe będzie zwiększenie przepustowości linii, a tym samym uruchamianie większej liczby połączeń w ruchu regionalnym. Będzie też sprawniejszy transport towarów po torach. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach studium wykonalności przeanalizują możliwości modernizacji oraz dobudowy dodatkowych torów pomiędzy stacjami Zawiercie i Będzin, dzięki czemu rozdzielony zostanie ruch aglomeracyjny i dalekobieżny na trasie Katowice ? Będzin ? Zawiercie. Dodatkowe para torów umożliwi także separację ruchu pasażerskiego i towarowego na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Łazy ? Zawiercie. Oddzielenie ruchu aglomeracyjnego, dalekobieżnego i towarowego usprawni przejazdy pociągów i przewóz towarów. Na tory będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Składy, szczególnie te dalekobieżne, będą mogły jeździć z większą prędkością. Opracowanie dokumentacji przedprojektowej pozwoli na wybór najbardziej korzystnego wariantu modernizacji linii kolejowej. - Konsekwentnie zapewniamy mieszkańcom województwa śląskiego coraz lepsze połączenia kolejowe. Widząc ogromny potencjał kolei w regionie, oprócz realizowanych inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego, patrzymy także w przyszłość i planujemy sprawny oraz efektywny jej rozwój w aglomeracji śląskiej. Wszystko to służy celowi, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej ? mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury. - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie zwiększają dostęp do kolei i podnoszą standard podróży. Głównym celem tej inwestycji jest rozwój połączeń aglomeracyjnych w województwie śląskim, a co za tym idzie, usprawnienie dojazdów mieszkańców regionu do pracy i szkół. Skorzystają także pasażerowie wyruszający w dalszą drogę wybierający połączenia dalekobieżne ? mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Celem planowanej inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu, usprawnienie podróży i przewozu towarów poprzez poprawę przepustowości linii kolejowej na odcinku pomiędzy Katowicami i Zawierciem. Prowadzenie prac studialnych określi możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres prac, a także szacowane koszty inwestycji. PLK podpisały 8.10.2020 r. umowę z firmą Databout Sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu ?Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Zawiercie ? Będzin - Etap IV? w ramach zadania pn. ?Prace przygotowawcze dla wybranych projektów?. Wartość umowy to ponad 2 mln zł ze środków budżetowych. Termin realizacji prac studialnych planowany jest na lata 2020-2022. Po opracowaniu studium wykonalności możliwe będzie rozpoczęcie prac projektowych, a następnie prac budowlanych w nowej perspektywie finansowej. Dlatego też podkłady mogą być teraz używane -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2122
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Wymiana pasażerska na stacjach w Polsce w 2018 Zawiercie - 3700 Łazy - 1500 Dąbrowa Górnicza Sikorka - 150 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - 700 Dąbrowa Górnicza Gołonóg - 500 Dąbrowa Górnicza - 1600 Będzin Ksawera - 200 Będzin Miasto - 1000 Będzin - 150 Sosnowiec Główny - 3200 Hmm... optymista by powiedział, że jest potencjał do wzrostów ![]() Źle nastawiony pesymista by się zdziwił, że dla tych 1600 osób wydajemy 200mln ![]() Jeśli ktoś chce się dostać do Katowic to najlepszy jest pociąg, 20 minut i jest w centrum, mnóstwo osób choćby z Dąbrowy rezygnuje z pracy w Katowicach gdyż do 8 godzin płatnych pracy trzeba doliczyć co najmniej jeszcze 2 godziny bezpłatne na podróż autem lub komunikacją w obie strony i robi się 10-11 godzin w pracy, nie pisząc już o wypadkach, korkach itp. Sam dojeżdżałem kiedyś do pracy w Chorzowie Batorym, jeździłem autobusami i tramwajem, kończąc pracę o 15 w DG byłem około 17 a potem Mnie olśniło że przecież jest pociąg i w Dąbrowie bywałem o 16 nie mówiąc o komforcie jazdy w Elfikach jak Moja córka mówi ![]() |
|
|
![]()
Post
#2123
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jedyny nowy fragment z dg.pl:
CYTAT (...)W kolejnym etapie prac, po przywróceniu ruchu na jezdni w kierunku Będzina, jezdnia w stronę centrum zostanie zawężona do jednego pasa. Utrudnienia w rejonie budowanego ronda mogą potrwać ok.6-8 miesięcy.(...)
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2124
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT dg.pl W GOŁONOGU POWSTANĄ TUNELE I RONDA 20 października podpisano umowę na przebudowę układu drogowego w rejonie dworca w Gołonogu. Z nowych, wygodnych i bezpiecznych rozwiązań będzie można korzystać w 2023 roku. Wykonawcą inwestycji, której wartość opiewa na 67,5 mln zł, będzie dąbrowska spółka Nowak-Mosty. Zadanie obejmuje budowę: tunelu drogowego pod torami, który zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowy; ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego, a także Parkowej i Wczasowej; tunelu pieszego prowadzącego do peronów. Przebudowane i zmodernizowane zostaną również perony oraz układ torowy. W Gołonogu m.in. zlikwidowany zostanie przejazd kolejowy. Na drugą stronę torów prowadzić będą tunele podziemne, dzięki czemu ruch będzie płynny, bezpieczniejszy i znikną korki. – W Dąbrowie Górniczej dokonują się wielkie zmiany. Mają znaczenie nie tylko dla miasta, ale wkomponowują się też w rozwój regionu. Połączyliśmy siły z PKP PLK, które są przychylne tej inwestycji, pozyskaliśmy unijne wsparcie, dzięki pomocy posła Roberta Warwasa i ministra Andrzeja Bittela możemy realizować ten projekt. Wierzę, że oprócz infrastruktury drogowej i kolejowej, wkrótce dołączą też modernizacje budynków dworcowych – mówi Marcin Bazylak, prezydent miasta. – O tym projekcie rozmawialiśmy od 3 lat. Wpisuje się w nasze działania dotyczące poprawy jakości podróży dla pasażerów. Z trudem szukaliśmy środków, ale dziś już jesteśmy na zaawansowanym etapie i będziemy przystępować do realizacji zadania. Cieszę się, że w efekcie inwestycji zmieni się nie tylko układ torowy, ale powstanie również bezkolizyjny przejazd pod torami – dodaje Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK S.A. Na wagę współpracy przy tym przedsięwzięciu uwagę zwrócił Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. – Najlepiej smakują owoce, które są zbierane w trudzie. O tych zdobytych łatwo, szybko się zapomina. W Dąbrowie Górniczej mamy do czynienia z modelową inicjatywą, którą możemy wykorzystywać jako dobry przykład. Wypracowana została w dialogu między samorządem, zarządcą infrastruktury, z pomocą posła i z moim niewielkim udziałem. Efekty będą dobre dla wszystkich – poprawi się dostępność do transportu publicznego i bezpieczeństwo. Dzięki temu osiągamy nasz cel, czyli przyciąganie pasażerów do kolei – stwierdził Andrzej Bittel. – Jako poseł z Dąbrowy Górniczej od lat zabiegam o sprawy związane z transportem publicznym, które są jednym z moich priorytetów. Dlatego też bardzo mnie cieszy, że wspólnie z prezydentem Marcinem Bazylakiem, Ministerstwem Infrastruktury i zarządem PKP PLK krok po kroku realizujemy zadania, których efektem są kolejowe inwestycje w mieście – podkreśla Robert Warwas, poseł na Sejm RP. Ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów wokół gołonoskiego dworca, część inwestycji związana z budową nowych miejsc parkingowych będzie zrealizowana w kolejnym etapie. – Pracujemy nad tym, żeby załatwić tę sprawę i poszerzyć zakres inwestycji o te elementy. Jesteśmy w kontakcie z wojewodą, jako reprezentantem Skarbu Państwa, żeby uregulować stan prawny tych nieruchomości – wyjaśnia prezydent Bazylak. Firma Nowak-Mosty, wykonawca inwestycji, przygotowuje się już do rozpoczęcia robót. – Przed nami duże wyzwanie, ale mamy doświadczenie w realizacji podobnych kontraktów. Liczę, że z wszystkim sobie sprawnie poradzimy. Po dopełnieniu formalności, zatwierdzeniu harmonogramu prac, będziemy chcieli niezwłocznie rozpocząć roboty – mówi Małgorzata Nowak z zarządu Nowak-Mosty Sp. z o. o. Będzie to kolejne wspólne przedsięwzięcie miasta i PKP PLK, obejmujące zmiany układu komunikacyjnego, rozbudowę infrastruktury, usprawnienie ruchu drogowego i funkcjonowanie transportu publicznego. A w okolicach przejazdu przy Konoponckiej, na łuku zdemontowano nie tylko jeden tor, ale i sieć trakcyjną łącznie ze słupami, w tym nowymi. Chyba będzie znowu zmiana geometrii. Takie to planowanie w PL. Z 10 lat opóźniał się temat okolic dworca tłumaczony właśnie przez tyle lat planowaną przebudową łuku. Potem po tylu latach zmieniono tylko nachylenie i nowe słupy. Teraz to wszystko rozebrali. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2125
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W Gołonogu w sobotę pracował już Drogopol przy oczyszczaniu terenu pod drogę do nowego ronda.
|
|
|
![]()
Post
#2126
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
a na łuku zerwali nawet podbudowę, czyli jednak nie są to doraźne remonty a grubsza sprawa. A może to jednak w ramach tej inwestycji.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2127
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^
![]() |
|
|
![]()
Post
#2128
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
znowu masz gotowe ![]() Czyżby mieli przesunąć tor na drugą stronę tego semafora? Na tym zdjęciu widać jakby kolejny łuk pod tor po lewej, albo złudzenie i to tylko teren rozjeżdżony przez sprzęt -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2129
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2130
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
ZMIANY NA KOLEJOWEJ I KOŚCIUSZKI
2 listopada z ruchu wyłączona zostanie ul. Kolejowa i fragment ul. Kościuszki. W tym miejscu prowadzone będą prace, związane z budową centrum przesiadkowego i przebudową układu drogowego. Ul. Kościuszki zamknięta będzie od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, która z ruchu wyłączona zostanie na całej długości. Dojazd dla mieszkańców i do punktów usługowych będzie możliwy ul. Kościuszki. |
|
|
![]()
Post
#2131
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
zdjęcia
![]() Wolno to wszytko na razie, ale skoro gdy mają ponad 2 lata to się nie spieszą. Ten wykonawca i tak powinien być solidny i może nie będzie tak jak z wieloma innymi, gdy sprężają się dopiero w ostatnich miesiącach. I inna sprawa to kolejny wypadek, tym razem 2 osoby. Zawsze podają, że potrącenia co w przypadku pociągów słabo pasuje. Na odcinku między Gołonogiem a Centrum w ostatnich latach często dochodzi. Większość to pewnie samobójstwa, ale są też i wypadki. Nie ma żadnego zabezpieczenia.Powinno być ogrodzenie (wiadomo, że w przypadku zdesperowanych samobójców rzadko kiedy pomoże) a najlepsze byłyby ekrany dźwiękochłonne. Na tym odcinku domy są bardzo blisko torów. Nawet w Strzemieszycach przy okazji modernizacji zostały zbudowane, a tam ruch nieporównywalnie mniejszy. Kiedyś będzie ta planowana rozbudowa o dodatkowe tory i wtedy miasto musi na to zwracać uwagę. Wcześniej to pewnie nierealne. No i te przejścia podziemne - modernizacja przy Granicznej. Nie wiadomo co z tym planowanym na wysokości Podłęknickiej. Nie wiem jak teraz wygląda też Średnia - Folwarczna, tam dawniej wielu korzystało i było niebezpiecznie. Ludzie przechodzą też przy Zapolskiej. Jak najwięcej bezpiecznych przejść i dzielenia miasta torami. Jeśli nie ma kasy na tunel to chociaż automatyczne przejścia, takie jak teraz w centrum -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2132
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Ul. Kolejowa przy przejeździe przed południem już była zerwana więc może coś się w końcu zacznie dziać.
-------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2133
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
wycinają drzewa przy dworcu (tym przy ulicy) i pewnie niedługo wyburzą budynek
zdjęcia nddb ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2134
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2135
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
zdjęcia ![]() I inna sprawa to kolejny wypadek, tym razem 2 osoby. (...) Nie ma żadnego zabezpieczenia. Powinno być ogrodzenie (wiadomo, że w przypadku zdesperowanych samobójców rzadko kiedy pomoże) a najlepsze byłyby ekrany dźwiękochłonne. Na tym odcinku domy są bardzo blisko torów. Broń Boże żadne ekrany dźwiękochłonne! Już dość mamy ekranozy na modernizowanych liniach! ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#2136
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
to powiedz to ludziom, których domy na tym odcinku są 15-20 m od torów, a gdy z boku dobudują dodatkowe to będą jeszcze dużo bliżej. A z tymi wypadkami, to chodziło o to, że powinno być ogrodzenie, a jeśli i tak powstaną ekrany to będzie zbędne, a będzie nawet lepiej spełniało dodatkową rolę (przy okazji). Co innego gdy ekrany buduje się "w polach", też tego nie lubię -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2137
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 133 Dołączył: pią, 05 cze 09 Nr użytkownika: 3,346 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^ to powiedz to ludziom, których domy na tym odcinku są 15-20 m od torów, a gdy z boku dobudują dodatkowe to będą jeszcze dużo bliżej. A z tymi wypadkami, to chodziło o to, że powinno być ogrodzenie, a jeśli i tak powstaną ekrany to będzie zbędne, a będzie nawet lepiej spełniało dodatkową rolę (przy okazji). Co innego gdy ekrany buduje się "w polach", też tego nie lubię W idealnym układzie tory kolejowe w centrach miast idą pod ziemią jak w Warszawie, była swego czasu opcja ukrycia torów w Katowicach gdy projektowano nowy dworzec ale zabrakło kasy. Tunel dźwiękoszczelny w postaci ścianek na odcinku centrum-gołonóg jest oczywisty i mam nadzieję, że ktoś widzi te pociągi jadące ludziom pod oknami osiedli domów jednorodzinnych ale także słyszy syreny lokomotyw całą dobę, które niosą się po centrum. |
|
|
![]()
Post
#2138
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2139
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
i fajne zdjęcia
![]() na drodze inwestycji jakaś hałda -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2140
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Ruszyło się bardziej w okolicach przejazdu przy Kolejowej. Gęsto od sprzętu, kurz, dzieje się
-------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 19:54 |